abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193596172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Zou je het weer doen? Goede uitleg btw!
Nee, ik zou het zelf nooit meer op die manier doen.

oja, nog zo'n puntje, de bouwgrond bouwklaar maken. In eerste gesprekken werd verteld dat de grond 'in die buurt' altijd goed is dus ik hoef me daar geen zorgen over te maken, na het tekenen: er moet nog voor 3000 euro gewerkt worden aan de grond want die moet opgevuld worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193596684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:41 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Nee, ik zou het zelf nooit meer op die manier doen.

oja, nog zo'n puntje, de bouwgrond bouwklaar maken. In eerste gesprekken werd verteld dat de grond 'in die buurt' altijd goed is dus ik hoef me daar geen zorgen over te maken, na het tekenen: er moet nog voor 3000 euro gewerkt worden aan de grond want die moet opgevuld worden.
Maar is dit niet allemaal te ondervangen voor tekenen? Leuk dat ze dit van tevoren zeggen, en achteraf toch met een rekening komen. Maar kan je niet zeggen dit is wat ik wil met deze stopcontacten, verf, cilinders etc. Etc. En ik teken voor deze prijs.
pi_193597795
Dit pakken ze slim genoeg aan, zeker bij mensen die het voor het eerst doen.
Waar het mee begint met zo'n aankoop is dat je naar een bedrijf gaat waar je een goed gevoel bij hebt. Dan bouw je ergens ook een vertrouwen op.

Als je als koper bezig bent met het huis denk je niet aan dit soort details. Je zou eigenlijk een soort van eigen architect/aannemer mee moeten nemen die je waarschuwt voor dit soort dingen. Maar houd rekening dat dit uitgesmeerd over de bouw periode dagen tijd kost (in mijn geval 10 tallen gesprekken over welke deurklink of deurbel die je wil mijn huis had 16 deurklinken, kies je 1 die 10 euro duurder is dan standaard: 160 euro op de rekening.) Volgensmij was de duurste meerprijs voor mij de stopcontact materialen. Iets van 300 knoppen/stopcontacten door het hele huis. Ik wilde aluminium ipv de standaard plastic: 25 euro extra 6000 op de rekening.

Als je hier allemaal over na moet denken voordat het hele gedoe gaat beginnen dan wil je nieteens meer beginnen ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193597989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:34 schreef boegschroef het volgende:
Dit pakken ze slim genoeg aan, zeker bij mensen die het voor het eerst doen.
Waar het mee begint met zo'n aankoop is dat je naar een bedrijf gaat waar je een goed gevoel bij hebt. Dan bouw je ergens ook een vertrouwen op.

Als je als koper bezig bent met het huis denk je niet aan dit soort details. Je zou eigenlijk een soort van eigen architect/aannemer mee moeten nemen die je waarschuwt voor dit soort dingen. Maar houd rekening dat dit uitgesmeerd over de bouw periode dagen tijd kost (in mijn geval 10 tallen gesprekken over welke deurklink of deurbel die je wil mijn huis had 16 deurklinken, kies je 1 die 10 euro duurder is dan standaard: 160 euro op de rekening.) Volgensmij was de duurste meerprijs voor mij de stopcontact materialen. Iets van 300 knoppen/stopcontacten door het hele huis. Ik wilde aluminium ipv de standaard plastic: 25 euro extra 6000 op de rekening.

Als je hier allemaal over na moet denken voordat het hele gedoe gaat beginnen dan wil je nieteens meer beginnen ;)
Pffff. Vervelend is dat.

Ik heb hier ook een verbouwing uit laten voeren vorig jaar, precies hetzelfde.

Meerprijs extra stopcontacten. Meerprijs lichtspotjes inbouw. Meerprijs dit en dat. En standaard is vaak niet wat je wilt of onvolledig.

Het beste zou zijn om een checklist te hebben en van tevoren ALLES vast te leggen met de aannemer, maar zulke klanten willen ze waarschijnlijk niet eens. Want ik denk dat ze vooral verdienen op de aanpassingen en het meerwerk.
pi_193598381
Het duurste aan maatwerk/meerwerk zijn degene die je wensen moeten aanhoren/verzamelen, degene die deze op tekening moet zetten, degene die de tekeningen moet controleren en jouw handtekening daaronder regelen, degene die de tekeningen moet afstemmen met de timmermannen/installateurs/etc. die het werk uitvoeren, degene die de werklui moet controleren en de meerkosten die het geeft als ook maar één van voorgenoemde mensen een fout maakt.

De kosten in (extra) materiaal en manuren zijn vaak nihil. Zeker als het gaat om het verplaatsen of zelfs weglaten van bepaalde zaken.

Het fijnste is een aannemer die er geen problemen mee heeft dat je af en toe komt kijken op de bouw. Zodat eventuele foutjes vroegtijdig worden opgemerkt. Nog mooier is een aannemer die het prettig vindt om over bepaalde zaken in het werk zelf nog even te sparren. Die graag samen met jullie op de muren tekent waar nog stopcontacten gefreesd moeten worden of waar die verplaatste radiator moet komen, dan alles wel of niet goed over te nemen van een tekening. Zo lang je niet het type bouwer bent dat gedurende de bouw nog met allerlei wensen en aanpassingen komt werkt dit vaak voor iedereen wel zo prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')