Hmm dat valt me dan toch tegen.quote:Op maandag 8 juni 2020 17:57 schreef Fred het volgende:
Het ligt er een beetje aan op wat voor grond er gebouwd moet worden, maar voor die 3 ton krijg je misschien net een leuk aangeklede rijtjeswoning van 145m2.
Het kantoor is eigenlijk wel direct nodig. Ik heb een eigen bedrijfje waarbij ik ook klanten moet ontvangen. Maar het idee van 'opsplitsen' is wel goed. Wellicht zijn daar mogelijkheden.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Hoe hard heb je dat kantoor meteen nodig? Moet het per se aan de woning vast zitten, of mag het ook een losstaande unit zijn (a la tuinhuis maar dan netjes). Dan zou je er een apart project van kunnen maken met een andere leverancier. In plaats van genoegen te nemen met een standaard garage die niet aan je wensen voldoet.
Overigens is bijvoorbeeld het isoleren en afweken van een casco steens garage een relatief kleine klus die een beetje klusser prima zelf kan, terwijl een bouwbedrijf er de hoofdprijs voor zal vragen. Hooguit zou je er tijdens de bouw vast een pui in kunnen laten zetten in plaats van een standaard garagedeur.
Dan is het ook echt klaar qua afwerking, schilderwerk, sanitair en keuken???quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:44 schreef matigeuser het volgende:
Daar heb je voor 250.000 sleutelklaar toch echt wel een serieus huis.
Noord-Brabant.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:53 schreef Leandra het volgende:
Je eisen icm budget maken het heel krap.
Hou er rekening mee dat de standaardprijzen van Selekthuis, Groothuis, Allure enz. ook voor een standaard huis zijn en dat ze daarvoor vaak specificaties hanteren die grenzen aan sociale woningbouw, als je wat rianter wilt dan die basis loopt de teller snel op.
Overigens is prefab niet altijd goedkoper dan traditionele bouw.
Welke regio zit je?
'Afwerking' zit er bij in, zie mijn post hierboven. Schilderwerk binnen en buiten ook. Er moet dan wel nog 'gesausd' worden of iets aan de muur en ook nog een vloer, bv parket of laminaat. Keuken zit er ook niet bij in. Ik weet ook niet of ze wel de voorbereidingen treffen om een keuken te plaatsen, dat denk ik eigenlijk van wel. Dus leidingwerk enzo.quote:Op woensdag 10 juni 2020 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan is het ook echt klaar qua afwerking, schilderwerk, sanitair en keuken???
Interessant!!quote:Op woensdag 10 juni 2020 19:19 schreef matigeuser het volgende:
'Afwerking' zit er bij in, zie mijn post hierboven. Schilderwerk binnen en buiten ook. Er moet dan wel nog 'gesausd' worden of iets aan de muur en ook nog een vloer, bv parket of laminaat. Keuken zit er ook niet bij in. Ik weet ook niet of ze wel de voorbereidingen treffen om een keuken te plaatsen, dat denk ik eigenlijk van wel. Dus leidingwerk enzo.
Wat er ook nog bij komt is aansluiting op riool en nutsvoorzieningen, leges, tuin en dat soort dingen.
Komt dus nog wel flink wat bij dus of het mogelijk is weet ik niet.
Hoe wil je anders gaan koken dan elektrisch? Een gasaansluiting kun je vergeten bij nieuwbouw.quote:Op woensdag 10 juni 2020 19:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Leidingwerk en aansluitingen hangen af van het ontwerp van je keuken. Dit is hoe dan ook maatwerk, dus ook de prijs.
En hoe ga je koken? Indien elektrisch heeft dat invloed op je meterkast.
Verkijk je niet op de kosten voor badkamer en keuken. Het zal je weinig moeite kosten meer uit te geven aan tegels en sanitair dan aan je keuken. En ook daar is leidingwerk maatwerk.
Zijn loze leidingen naar alle ruimtes ook inbegrepen? Een bedraad netwerk door je hele huis is wel zo fijn, bijvoorbeeld voor een extra tv en extra wifipunten.
Hoe hoog zitten de stopcontacten standaard? Wil je ook een buitenkraan? Zijn er ruimtes waar je het licht op meerdere punten wilt kunnen schakelen dan standaard? (Hal, woonkamer, bijkeuken)
Leuke klussen!quote:Op woensdag 10 juni 2020 19:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Leidingwerk en aansluitingen hangen af van het ontwerp van je keuken. Dit is hoe dan ook maatwerk, dus ook de prijs.
En hoe ga je koken? Indien elektrisch heeft dat invloed op je meterkast.
Verkijk je niet op de kosten voor badkamer en keuken. Het zal je weinig moeite kosten meer uit te geven aan tegels en sanitair dan aan je keuken. En ook daar is leidingwerk maatwerk.
Zijn loze leidingen naar alle ruimtes ook inbegrepen? Een bedraad netwerk door je hele huis is wel zo fijn, bijvoorbeeld voor een extra tv en extra wifipunten.
Hoe hoog zitten de stopcontacten standaard? Wil je ook een buitenkraan? Zijn er ruimtes waar je het licht op meerdere punten wilt kunnen schakelen dan standaard? (Hal, woonkamer, bijkeuken)
Nee hoor. Hier in de omgeving wordt nog gewoon nieuwbouw met gasaansluiting geleverdquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je anders gaan koken dan elektrisch? Een gasaansluiting kun je vergeten bij nieuwbouw.
De wetgeving en interpretatie zijn wat tegenstrijdig hierover:quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je anders gaan koken dan elektrisch? Een gasaansluiting kun je vergeten bij nieuwbouw.
Bron: Stedinquote:Per 1 juli 2018 verviel de plicht voor netbeheerders om nieuwbouw aan te sluiten op het aardgasnet. Dit is geregeld in de Wet VET (Wet Voortgang Energietransitie). Dit houdt in dat Stedin geen nieuwe gebouwen en panden na splitsing meer mag aansluiten op het aardgasnetwerk, mits er een Omgevingsvergunning is aangevraagd voor 1 juli 2018.
Nou nee, want de netbeheerders leveren alleen aansluitingen op die ze verplicht zijn op te leveren, en met het vervallen van de aansluitplicht vervalt dus ook de mogelijkheid een aansluiting te krijgen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:16 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
De wetgeving en interpretatie zijn wat tegenstrijdig hierover:
[..]
Bron: Stedin
Sowieso moet de "mits" in de bovenstaande quote waarschijnlijk "tenzij" zijn.
Het vervallen van een aansluitverplichting betekent niet dat ze je niet mogen aansluiten. Op plaatsen waar geen gasleiding in de buurt zit wordt dit wel een kostbare onderneming.
In de praktijk kun je het wel schudden waarschijnlijk.
Doelstelling is dat Nederland in 2050 van het gas is. Nu investeren in een gasaansluiting en bijbehorende installaties/apparatuur zou dus ook niet slim zijn.
Dit hoeft nog niet te betekenen dat projectontwikkelaars/aannemers de installaties van hun standaardwoningen automatisch hebben aangepast aan wat jij er op moet of wilt aansluiten.
Dan is de omgevingsvergunning voor 1 juli 2018 aangevraagd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier in de omgeving wordt nog gewoon nieuwbouw met gasaansluiting geleverd
Zou je het weer doen? Goede uitleg btw!quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:49 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb zo'n 7 jaar geleden ook met dit idee gespeeld en uiteindelijk een huis laten zetten. Hou rekening met de volgende dingen:
- alle extra's/wijzigingen zijn vaak erg duur '100 euro per stopcontact wat anders moet'
- alle materiaal voldoet net aan de eisen. Zodra je getekend hebt komen de detail gesprekken en dan blijkt dat je warmtepomp net voldoet maar je kan niet het huis verwarmen en douche want daarvoor is er teweinig capaciteit, 'dan moet je deze hebben' + **** euro.
- alles is afgelakt, je kan kiezen tussen deze 2 kleuren, en andere kleur/type verf die er niet na 2 jaar afvalt, dat is dan *** euro extra.
- het ergste wat ik me kan herinneren is dat ik bijvoorbeeld nog 200 euro extra moest betalen om niet met 4 verschillende sleutels te zitten. Alle deuren met 1 sleutel: 200 extra.
Ik was uiteindelijk zo'n 20% van de eerste afspraken meer kwijt voordat het was zoals ik wilde.
Nee, ik zou het zelf nooit meer op die manier doen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou je het weer doen? Goede uitleg btw!
Maar is dit niet allemaal te ondervangen voor tekenen? Leuk dat ze dit van tevoren zeggen, en achteraf toch met een rekening komen. Maar kan je niet zeggen dit is wat ik wil met deze stopcontacten, verf, cilinders etc. Etc. En ik teken voor deze prijs.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:41 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Nee, ik zou het zelf nooit meer op die manier doen.
oja, nog zo'n puntje, de bouwgrond bouwklaar maken. In eerste gesprekken werd verteld dat de grond 'in die buurt' altijd goed is dus ik hoef me daar geen zorgen over te maken, na het tekenen: er moet nog voor 3000 euro gewerkt worden aan de grond want die moet opgevuld worden.
Pffff. Vervelend is dat.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:34 schreef boegschroef het volgende:
Dit pakken ze slim genoeg aan, zeker bij mensen die het voor het eerst doen.
Waar het mee begint met zo'n aankoop is dat je naar een bedrijf gaat waar je een goed gevoel bij hebt. Dan bouw je ergens ook een vertrouwen op.
Als je als koper bezig bent met het huis denk je niet aan dit soort details. Je zou eigenlijk een soort van eigen architect/aannemer mee moeten nemen die je waarschuwt voor dit soort dingen. Maar houd rekening dat dit uitgesmeerd over de bouw periode dagen tijd kost (in mijn geval 10 tallen gesprekken over welke deurklink of deurbel die je wil mijn huis had 16 deurklinken, kies je 1 die 10 euro duurder is dan standaard: 160 euro op de rekening.) Volgensmij was de duurste meerprijs voor mij de stopcontact materialen. Iets van 300 knoppen/stopcontacten door het hele huis. Ik wilde aluminium ipv de standaard plastic: 25 euro extra 6000 op de rekening.
Als je hier allemaal over na moet denken voordat het hele gedoe gaat beginnen dan wil je nieteens meer beginnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop