Inmiddels houd het je dus wel al 2 dagen bezig.quote:
Je reageert al 2 dagen op me “sloop dan goed” uitspraak. Als je steelt, steel dan goed. Als je sloopt, sloop dan goed. Het zit je echt dwars.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inmiddels houd het je dus wel al 2 dagen bezig.
Terecht ook. Verleden moet je niet verzwijgen. Laat het lekker staan, out in the open. Dan weet je tenminste ook de slechtere kanten, want je ziet het. Het heeft geen enkel nut het stuk te maken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je reageert al 2 dagen op me “sloop dan goed” uitspraak. Als je steelt, steel dan goed. Als je sloopt, sloop dan goed. Het zit je echt dwars.
Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent. Als er morgen een topic wordt geopend met “Standbeeld treinkapers onthuld” dat je wat anders zegt. Dan komen er hele andere argumenten ipv “verleden moet je niet verzwijgen”.quote:Op woensdag 10 juni 2020 00:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terecht ook. Verleden moet je niet verzwijgen. Laat het lekker staan, out in the open. Dan weet je tenminste ook de slechtere kanten, want je ziet het. Het heeft geen enkel nut het stuk te maken.
Mensen die dat willen zijn in mijn ogen gewoon intens dom.
Hoe zijn alle straatnamen en herinneringen aan de VOC tijd vergelijkbaar met de treinkapers?quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent. Als er morgen een topic wordt geopend met “Standbeeld treinkapers onthuld” dat je wat anders zegt. Dan komen er hele andere argumenten ipv “verleden moet je niet verzwijgen”.
Nee, het gaat enkel en alleen om de zwarten. That is. Die willen een geprivilegieerde positie hebben boven iedereen anders want zij zijn het zieligste van allemaal. Denken ze zelf.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat ik maar niet begrijp waar de veronderstelling weg komt dat de gemiddelde Euopeaan zoveel beter af was als de gemiddelde Afrikaan gedurende de hoogtij dagen van de slavernij. Als horige of lijfeigene had je tot eind van de 17de eeuw eigenlijk erg weinig rechten en zat je erg dicht tegen het slaaf zijn aan. De meerderheid van de mensen in Europa vielen onder dit systeem, die mensen hadden daar ook niet voor gekozen en hadden veelal een erg zwaar en miserabel leven. Moerten we iedereen maar compenseren?
Naja als jij vind dat Coen de hele VOC represent. Ik had het over Coen. Coen is nogal controversieel. Voor de een een held voor de ander een terrorist of massamoordenaar.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zijn alle straatnamen en herinneringen aan de VOC tijd vergelijkbaar met de treinkapers?
Een complete whataboutism die nergens op slaan.
Als gedenkteken voor de Molukse gemeenschap? Prima hoor, als jullie dat willen en zelf kunnen bekostigen, ga dan vooral je gang.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja als jij vind dat Coen de hele VOC represent. Ik had het over Coen. Coen is nogal controversieel. Voor de een een held voor de ander een terrorist of massamoordenaar.
Ik stel je nu een vraag? Hoe zou jij een standbeeld van de treinkapers vinden?
Oke en dan op de dam of bij het Rembrandtplein :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 17:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als gedenkteken voor de Molukse gemeenschap? Prima hoor, als jullie dat willen en zelf kunnen bekostigen, ga dan vooral je gang.
Wat is dat voor achterlijke gladiool?quote:Nadat een twitterstormpje losbarstte rond zijn tweet, plaatste Achraf El Johari het bericht ’humor moet kunnen’.
Je stelt een vraag omdat je hoopt dat ik een bepaald antwoord ga geven, terwijl je zelf alles wil slopen wat aan die tijd herinnerd. 'doe het dan goed'.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Naja als jij vind dat Coen de hele VOC represent. Ik had het over Coen. Coen is nogal controversieel. Voor de een een held voor de ander een terrorist of massamoordenaar.
Ik stel je nu een vraag? Hoe zou jij een standbeeld van de treinkapers vinden?
El Johari is een voormalig raadslid van Denk. Hij beviel blijkbaar zo goed dat Amsterdam hem het erebaantje van jongerenburgemeester heeft gegeven.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is dat voor achterlijke gladiool?
"Humor moet kunnen".quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is dat voor achterlijke gladiool?
Ik wil niks slopen, dat maak jij ervan. Jouw redenen om vast te houden aan dit controversiële standbeeld van haat snap ik alleen niet. Heeft Nederland soms niet genoeg andere helden die niet controversieel zijn en het wel waard zijn om een standbeeld van te maken? Zo triest is het toch niet gesteld met de geschiedenis van Nederland?quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je stelt een vraag omdat je hoopt dat ik een bepaald antwoord ga geven, terwijl je zelf alles wil slopen wat aan die tijd herinnerd. 'doe het dan goed'.
Je stelt niet zomaar een vraag. Laf. Heel erg laf.
'doe het dan goed'quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik wil niks slopen, dat maak jij ervan. Jouw redenen om vast te houden aan dit controversiële standbeeld van haat snap ik alleen niet. Heeft Nederland soms niet genoeg andere helden die niet controversieel zijn en het wel waard zijn om een standbeeld van te maken? Zo triest is het toch niet gesteld met de geschiedenis van Nederland?
En terecht. Het is een deel van de historie van NL. Een belangrijk persoon in de historie. Met dat verwijderen haal je niet het verleden weg. Hypocriet is het juist wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja toch, en dan ga je die gek z’n standbeeld nog is verdedigen ook.
Kan er iemand een livestream op Amsterdam zetten?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:06 schreef Kopiko het volgende:
twitter:AchrafElJohari twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:44:04Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden. #Decolonize
https://t.co/rmoaCZv0ON reageer retweet
Maar dan wel een multidiverse held natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik wil niks slopen, dat maak jij ervan. Jouw redenen om vast te houden aan dit controversiële standbeeld van haat snap ik alleen niet. Heeft Nederland soms niet genoeg andere helden die niet controversieel zijn en het wel waard zijn om een standbeeld van te maken? Zo triest is het toch niet gesteld met de geschiedenis van Nederland?
Een held die geen massamoord op zijn naam heeft staan? Is dat nou zo moeilijk? Of zijn alle Hollandse helden massamoordenaars, slavendrijvers en misdadigers. Zet je nou de Nederlandse geschiedenis zo voor lul?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar dan wel een multidiverse held natuurlijk.
of zoiets.
Hou toch op met dat gezwam...
Puh-leeze...quote:Op woensdag 10 juni 2020 23:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een held die geen massamoord op zijn naam heeft staan? Is dat nou zo moeilijk? Of zijn alle Hollandse helden massamoordenaars, slavendrijvers en misdadigers. Zet je nou de Nederlandse geschiedenis zo voor lul?
Dat maak jij ervan. Noem is een gewone Nederlandse held.quote:Op woensdag 10 juni 2020 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Puh-leeze...
Reken maar dat elke witman bij voorbaat suspect is voor dat volk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |