Dat doen er dus heel veel wel. Maar dat zie jij niet.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niemand praat het vernielen en plunderen goed, maar je moet toegeven dat het een logisch gevolg is van het structureel negeren van de problemen die er spelen.
Ik ook niet. Nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
meneer lijkt het concept "institutioneel racisme" niet te begrijpen.
Wellicht kan je er een paar vinden, maar dat is echt niet een mening die breedgedragen is.quote:
Jazeker, dat is het wel. Waarom zou dat géén logisch gevolg zijn van het structureel negeren van gelegitimeerde ontevredenheid?quote:Maar dat zie jij niet.
En nee, dat is geen logisch gevolg.
Ah, ik ben al even ontevreden op het werk. Moment, ik ga even de boel kort en klein slaan daar. Immers, volgens @Isdatzo van het FOK!forum is dat een logisch gevolg.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wellicht kan je er een paar vinden, maar dat is echt niet een mening die breedgedragen is.
[..]
Jazeker, dat is het wel. Waarom zou dat géén logisch gevolg zijn van het structureel negeren van gelegitimeerde ontevredenheid?
Simpel, zorg ervoor dat je kinderen fatsoenlijk hun school afmaken en niet op hun 15e zwanger raken of in een gang belanden.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat kan de zwarte gemeenschap dan precies doen om het denken van bijvoorbeeld een racist die werkt bij de politie te veranderen in de VS? Wat je noemt veel dingen wil dus wel een lijstje dan of en bron? Ik zelf denk dat in de gegeven omstandigheden er niets word opgelost in de VS.
Dat is cope van links om te verklaren waarom armoede eerst wel een oorzaak is en later toch niet als je aantoont dat straatarm Appalacia ( 98,5% blank ) erg gunstige misdaadcijfers heeft.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:29 schreef mosred het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nog nooit van gehoord.
Wat is institutioneel racisme?
Wat een achterlijke analogie. Als ik jou consequent gigantisch treiter, dan is het een logisch gevolg dat jij mij een keer op m'n bek slaat.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, ik ben al even ontevreden op het werk. Moment, ik ga even de boel kort en klein slaan daar. Immers, volgens @:isdatzo van het FOK!forum is dat een logisch gevolg.
Nou ja dat er geen racisme in Nederland? Mag jij vinden. En waarom deze opsomming als dit niet jou woorden zijn? Een open en eerlijke discussie met zaken als kanker als argument gaan de zaken niet beter maken?quote:Op zondag 7 juni 2020 14:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tuurlijk maar mensen hangen van hypocrisie aan elkaar.
Boos worden om Zwarte Piet want het is racisme --> en dat komt allemaal door die kankerkaaskoppen (veel gelezen, niet mijn woord)
Ik ben geen racist, maar jullie tuig moeten oprotten naar je eigen land als het hier niet bevalt (veel gelezen, niet mijn woord)
Black lives matter! Een ander zegt iets over homolevens..nee praat niet over dat! Kom niet met die kaolo nasty shit. (Veel gelezen, niet mijn woord)
Oh oh wat hebben witten het toch zwaar (veel gelezen, niet mijn woord)
Oh oh wat hebben zwarten het in nederland toch slecht. Dat is alleen in Amerika! (veel gelezen, niet mijn woord)
Neequote:Op zondag 7 juni 2020 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een achterlijke analogie. Als ik jou consequent gigantisch treiter, dan is het een logisch gevolg dat jij mij een keer op m'n bek slaat.
Is dat goed te praten? NEE. Is dat wellicht een logisch gevolg? JA.
Okay thx, maar ik begrijp nog steeds niet wat “institutioneel” racisme betekent.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat is cope van links om te verklaren waarom armoede eerst wel een oorzaak is en later toch niet als je aantoont dat straatarm Appalacia ( 98,5% blank ) erg gunstige misdaadcijfers heeft.
Goed joh.quote:
-__- serieus? Dit zijn meningen die ik veel tegenkom op het internet. Hoe haal je hier nou weer uit dat er volgens mij geen racisme is. Sjonge jongequote:Op zondag 7 juni 2020 14:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou ja dat er geen racisme in Nederland? Mag jij vinden. En waarom deze opsomming als dit niet jou woorden zijn? Een open en eerlijke discussie met zaken als kanker als argument gaan de zaken niet beter maken?
Ik denk dat het eigenlijk maar beter is om je afzijdig te houden van dit soort discussies. Ook vanwege juist de meningen. Ga maar even een film kijken wat nuttiger is.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
-__- serieus? Dit zijn meningen die ik veel tegenkom op het internet. Hoe haal je hier nou weer uit dat er volgens mij geen racisme is. Sjonge jonge
Dat is toch heel simpel? Racisme wat is geworteld in instituten. Overheden, bedrijven, onderwijsinstellingenquote:
Haha en wie ben jij dan wel niet? Mn moeder? Je kunt zelf nauwelijks lezen wat ik typ dus stop maar met dat uit de hoogte gedoequote:Op zondag 7 juni 2020 14:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het eigenlijk maar beter is om je afzijdig te houden van dit soort discussies. Ook vanwege juist de meningen. Ga maar even een film kijken wat nuttiger is.
Ja man daarom deed Obama er ook zo veel aan toen hij president was.. iedereen kan worden wat hij wil in Amerika, kijk maar naar Obama.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Racisme wat is geworteld in instituten. Overheden, bedrijven, onderwijsinstellingen
Onbedoeld racisme wat niet als zodanig gezien wordt maar wel zo ervaren wordt.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef mosred het volgende:
[..]
Okay thx, maar ik begrijp nog steeds niet wat “institutioneel” racisme betekent.
Het klinkt als weer zo’n vage term uit de sociale wetenschappen.
quote:
quote:Op zondag 7 juni 2020 14:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Onbedoeld racisme wat niet als zodanig gezien wordt maar wel zo ervaren wordt.
Zwarte Piet bijvoorbeeld. Vrijwel geen enkele Nederlander zag of ziet dit als racisme. Mensen van Afrikaanse afkomst voelen het echter wel zo.
Ik bedoel maar.quote:Racisme wat is geworteld in instituten. Overheden, bedrijven, onderwijsinstellingen
Institutioneel racisme is wanneer maatschappelijke instituties de ene bevolkingsgroep benadelen ten opzichte van de andere. Bijvoorbeeld wanneer donkere mensen zwaardere straffen krijgen voor hetzelfde misdrijf, hypotheken minder verstrekt worden aan donkere mensen met hetzelfde inkomen, zwarte veteranen minder vaak arbeidsongeschiktheidsuitkeringen krijgen toegewezen, minderheden bij de dokter sneller weggestuurd worden om uit te zieken, in plaats van grondig onderzocht te worden etc.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef mosred het volgende:
[..]
Okay thx, maar ik begrijp nog steeds niet wat “institutioneel” racisme betekent.
Het klinkt als weer zo’n vage term uit de sociale wetenschappen.
Goed argument manquote:Op zondag 7 juni 2020 14:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja man daarom deed Obama er ook zo veel aan toen hij president was.. iedereen kan worden wat hij wil in Amerika, kijk maar naar Obama.
Okay thxquote:Op zondag 7 juni 2020 14:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Institutioneel racisme is wanneer maatschappelijke instituties de ene bebolkingsgroep benadelen ten opzichte van de andere. Bijvoorbeeld wanneer donkere mensen zwaardere straffen krijgen voor hetzelfde misdrijf, hypotheken minder verstrekt worden aan donkere mensen met hetzelfde inkomen, zwarte veteranen minder vaak arbeidsongeschiktheidsuitkeringen krijgen toegewezen, minderheden sneller weggestuurd worden om uit te zieken, in plaats van grondig onderzocht te worden etc.
Dat komt inderdaad uit de sociale wetenschappen.
In curacao waar veel zwarte nederlanders wonen vonden ze het helemaal niet racistisch.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Onbedoeld racisme wat niet als zodanig gezien wordt maar wel zo ervaren wordt.
Zwarte Piet bijvoorbeeld. Vrijwel geen enkele Nederlander zag of ziet dit als racisme. Mensen van Afrikaanse afkomst voelen het echter wel zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |