quote:Op zondag 7 juni 2020 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De fastfoodketens hier in de UK zijn sinds een paar dagen open, en ik kon het merken gister tijdens het hardlopen. Waar het afgelopen maanden gewoon opviel dat er geen fastfood afval langs de kant van de weg lag, was het gister weer zoals gewoon aanwezig. Sommigen zullen dat gemist hebben, dat ze fastfood afval uit hun rijdende auto kunnen flikkeren. Ze stonden er zelfs voor in de file!
[ afbeelding ]
In de basis wel.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:38 schreef Landgeld het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)usinfectie~bda1ff67/
Heel goed en genuanceerd interview....
Jezusquote:Op zondag 7 juni 2020 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De fastfoodketens hier in de UK zijn sinds een paar dagen open, en ik kon het merken gister tijdens het hardlopen. Waar het afgelopen maanden gewoon opviel dat er geen fastfood afval langs de kant van de weg lag, was het gister weer zoals gewoon aanwezig. Sommigen zullen dat gemist hebben, dat ze fastfood afval uit hun rijdende auto kunnen flikkeren. Ze stonden er zelfs voor in de file!
[ afbeelding ]
Geluktquote:Op zondag 7 juni 2020 13:19 schreef Jed1Gam het volgende:
RIVM Grafiek mag wel eens geupdate worden hierboven.
[ afbeelding ]
Hoi Lavenderr. ja ik werk al 20 jaar in de zorg... en mijn mening is het volgende . maat regelen treffen prima... maar vind het te overdreven... verpleeghuizen , mensen met beperking zo veel afzonderen zonder mogelijkheden te bedenken dat ze wel familie zagen , op een andere manier bijvb. dat is echt een no go voor mijquote:Op zondag 7 juni 2020 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
welkom Jacqueline![]()
Jij zit in de zorg, wat is jouw mening over dit alles?
Achja. Hier in Arnhem stonden mensen 3 uur in de rij bij de aardbeien drive-inquote:Op zondag 7 juni 2020 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bizar, gewoon een rij van een halve kilometer. Die staan dus serieus ruim een uur in de rij voor McDonalds
Dat vind ik ook zo triest. Vooral voor de oude mensen en mensen met een beperking die nu in volledige afzondering moeten leven. Onmenselijk vind ik het.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:40 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Hoi Lavenderr. ja ik werk al 20 jaar in de zorg... en mijn mening is het volgende . maat regelen treffen prima... maar vind het te overdreven... verpleeghuizen , mensen met beperking zo veel afzonderen zonder mogelijkheden te bedenken dat ze wel familie zagen , op een andere manier bijvb. dat is echt een no go voor mij
Echt super weinig opnames en doden nog maar.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.574*
(+239)
Ziekenhuisopnames
11.789
(+4)
Overleden personen
6.013**
(+2)
juist ik werk met mensen met beperking echt geen mondkapje gebruikt meteen escalatie. afstand van hun gehouden nee wij allemaal niet. leg hun maar uit dat ze deze dagen geen knuffel krijgen. werk met zwaarste groepquote:Op zondag 7 juni 2020 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo triest. Vooral voor de oude mensen en mensen met een beperking die nu in volledige afzondering moeten leven. Onmenselijk vind ik het.
Toch bijzonder, sommige verpleeghuizen zijn meer dan gehalveerd.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:43 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
bij ons hebben we geen gebruik gemaakt van mondkapjes ect en zijn nul zieken tot nu toe op heel terrein handen goed wassen ect
werk niet in verpleeghuisquote:Op zondag 7 juni 2020 14:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Toch bijzonder, sommige verpleeghuizen zijn meer dan gehalveerd.
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?quote:Op zondag 7 juni 2020 14:47 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Begeleidster met mensen met beperking.... verpleeghuis tijd geleden vaarwel gezegd en overgestapt
besloten werd geen mondkapjes nee , geen shorten.. wel handschoenen zoals normaal... had juist allemaal regels .;) besloot niet het personeelquote:Op zondag 7 juni 2020 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?
doe maar chill we hadden een streng en nog corona team alles gaat strak via de regelsquote:Op zondag 7 juni 2020 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:51 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
besloten werd geen mondkapjes nee , geen shorten.. wel handschoenen zoals normaal... had juist allemaal regels .;) besloot niet het personeel
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.
Gelukkig maar dat men dit soort besluiten niet aan de experts op fok overlaatquote:Op zondag 7 juni 2020 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.
precies en hebben daar meer last van. dit besluit heeft hogerhand wel overwogen genomen... en ga het niet uitleggen ivm met indirecte info over mensen met beperkingquote:Op zondag 7 juni 2020 15:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat men dit soort besluiten niet aan de experts op fok overlaat
Heb nu al vaak gehoord dat verstandelijk gehandicapten helemaal gek worden als verzorgende personeel een mondkapje heeft
Jij denkt dat hier niet goed over na is gedacht... nou geloof mij maar is hard over nagedachtquote:Op zondag 7 juni 2020 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.
Goed besluit juist maar ga er niet op in ivm met werken met deze mensen en ik respectvol ermee om gaquote:Op zondag 7 juni 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.
Vind het aantal positief geteste personen best hoog, voor een zondag. Meestal is het op maandag, dinsdag hoger door de weekenddip.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.574*
(+239)
Ziekenhuisopnames
11.789
(+4)
Overleden personen
6.013**
(+2)
tja kleinere lobby dan de luchtvaartquote:Op zondag 7 juni 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)giers-in-de-bus.html
En weer een rare uitwerking van Corona-beleid. Ik snap best dat snelheid in dit geval wat afbreuk heeft gedaan aan zorgvuldigheid. Maar als je er op gewezen wordt zet je dat toch recht.
Er word sinds 1 juni veel meer getest dan voorheen. Denk dat het hem daar in zit.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind het aantal positief geteste personen best hoog, voor een zondag. Meestal is het op maandag, dinsdag hoger door de weekenddip.
Nou, ben ik benieuwd, komende dagen.
dus de keuze is eigenlijk geen keuze? Zijn jij, je collega's en patiënten al getest?quote:Op zondag 7 juni 2020 15:10 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
precies en hebben daar meer last van. dit besluit heeft hogerhand wel overwogen genomen... en ga het niet uitleggen ivm met indirecte info over mensen met beperking
Wat?quote:Op zondag 7 juni 2020 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
Denemarken trouwens 600 doden maar, 6 miljoen inwoners. Erg weinig.
Die snappen het verschil tussen wel- en niet-noodzakelijke reizen denk ik niet zo goed.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)giers-in-de-bus.html
En weer een rare uitwerking van Corona-beleid. Ik snap best dat snelheid in dit geval wat afbreuk heeft gedaan aan zorgvuldigheid. Maar als je er op gewezen wordt zet je dat toch recht.
Want dan is er minder besmettingsgevaar? Bovendien zijn we niet in België.quote:Op zondag 7 juni 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die snappen het verschil tussen wel- en niet-noodzakelijke reizen denk ik niet zo goed.
Uitgangspunt is dat je altijd anderhalve meter afstand houdt. Als je dat in een bus doet, dan kunnen er dus inderdaad maar een stuk of 15 mensen in. Dat is vervelend voor het busbedrijf, maar voorlopig wel de realiteit.quote:Op zondag 7 juni 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dan is er minder besmettingsgevaar? Bovendien zijn we niet in België.
Maar kennelijk is het met mondkapje veilig genoeg voor 35 man. Dan zou het ook voor een commercieel tripje veilig moeten zijn.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Uitgangspunt is dat je altijd anderhalve meter afstand houdt. Als je dat in een bus doet, dan kunnen er dus inderdaad maar een stuk of 15 mensen in. Dat is vervelend voor het busbedrijf, maar voorlopig wel de realiteit.
Alleen in gevallen waar het echt niet anders kan, wordt een uitzondering gemaakt op de anderhalvemeter-regels. Zoals in de zorg. Maar ook in het OV, omdat het anders voor veel mensen wel erg lastig wordt om op hun (vitale) werkplek te komen.
Uitgangspunt blijft natuurlijk om zoveel mogelijk contact op korte afstand te voorkomen. Dat er in het OV voor wordt gekozen (met mondkapjes) om daar wat concessies te doen, betekent niet dat het daarom ergens anders uit commercieel oogpunt ook kan.
Het is een risico-afweging waarbij de factor 'noodzaak' natuurlijk een rol speelt. Daarom mag je ook alleen met de trein als je een noodzakelijke reis moet maken, hè.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar kennelijk is het met mondkapje veilig genoeg voor 35 man. Dan zou het ook voor een commercieel tripje veilig moeten zijn.
We accepteren dat ook in vliegtuigen. Waarom dan niet in bussen?
Ik mag gewoon met de trein. Ook om een rondje Nederland te maken als ik dat wil.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een risico-afweging waarbij de factor 'noodzaak' natuurlijk een rol speelt. Daarom mag je ook alleen met de trein als je een noodzakelijke reis moet maken, hè.
En dat het in vliegtuigen wel mag slaat nergens op.
NS liet me weten dat je ook gewoon voor je vakantie met de trein mag nu. Zolang je mondkapje draagt. Ook niet echt een noodzakelijke reis natuurlijk.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een risico-afweging waarbij de factor 'noodzaak' natuurlijk een rol speelt. Daarom mag je ook alleen met de trein als je een noodzakelijke reis moet maken, hè.
En dat het in vliegtuigen wel mag slaat nergens op.
Eerste regel als je de website van de NS opent, in grote rode letters: reis alleen als het echt moet.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
NS liet me weten dat je ook gewoon voor je vakantie met de trein mag nu. Zolang je mondkapje draagt. Ook niet echt een noodzakelijke reis natuurlijk.
Cijfers tussen landen zijn helaas niet te vergelijkenquote:Op zondag 7 juni 2020 16:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat?Binnen Europa zijn er 30 landen met betere stats dan dat. Geen enkel land in Oost-Europa met zoveel doden per capita.
Dringende oproep. Geen regel.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eerste regel als je de website van de NS opent, in grote rode letters: reis alleen als het echt moet.
Eerste regel in een persoonlijke vraag hun kant op: het mag.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eerste regel als je de website van de NS opent, in grote rode letters: reis alleen als het echt moet.
Inb4: Klap in het gezicht voor al die zorgmedewerkers!!!!!!!!!quote:Op zondag 7 juni 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
NS liet me weten dat je ook gewoon voor je vakantie met de trein mag nu. Zolang je mondkapje draagt. Ook niet echt een noodzakelijke reis natuurlijk.
Nee joh. Je kunt je nu laten testen n in de RAI. hadden opstartproblemen. Er komt maar paar procent in ziekenhuisquote:Op zondag 7 juni 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
63 positieve tests gemeld voor Amsterdam vandaag, zou het...?
Neuhhhquote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 juni 2020 17:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Inb4: Klap in het gezicht voor al die zorgmedewerkers!!!!!!!!!
Volgende week gaan we het zien gok ik. Acht de kans best aanwezig dat het een lokale piek gaat veroorzaken; hopelijk niet landelijk (of weer Europees, gezien er in meer grotere steden geprotesteerd werd) . Wat een domme faalactie was dat zeg.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
63 positieve tests gemeld voor Amsterdam vandaag, zou het...?
Ordnung! Ordnung!quote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zó daar zal Noek niet blij mee zijn! Haar Ava en haar naam gebruiken?quote:
Waren dicht ja hier al die tijd. Foto's zelf gemaakt, plus nog een aantal meer, en ook nog genoeg zien liggen waar ik geen foto van heb gemaakt.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:11 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Jezus
Zelf die foto's gemaakt?
McDrive was al die tijd ook dicht? Hier gewoon open dacht ik.
Ze rapporteren toch je woonplaats, niet waar je getest bent?quote:Op zondag 7 juni 2020 17:27 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee joh. Je kunt je nu laten testen n in de RAI. hadden opstartproblemen. Er komt maar paar procent in ziekenhuis
Ja nou, ik ben het.quote:Op zondag 7 juni 2020 18:13 schreef Ansachteraf het volgende:
[..]
Zó daar zal Noek niet blij mee zijn! Haar Ava en haar naam gebruiken?
Hmmmm........
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 3 (gemiddeld 3 per dag)
Trein2000 en ik benoemden dat daarom ook. Dat er uitzonderingen zijn. En niet zo zwart/wit is. Dus ik snap je post niet helemaal; je toon in je laatste zin al helemaal niet.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:40 schreef miss_sly het volgende:
Het kan toch prima samen gaan dat het nog steeds als advies gegeven wordt om de trein zoveel mogelijk alleen te gebruiken als het noodzakelijk is en tevens wel te kunnen gebruiken een een incidentele vakantiereis?
Het is nog steeds niet de bedoeling dat de treinen zo vol worden als ze waren. Zoveel mogelijk te gebruiken voor noodzakelijke trips. Maar aangezien de maatschappij meer open gaat, kun je niet volhouden dat er voor andere doeleinden geen gebruik van mag worden gemaakt.
Dit te vuur en te zwaard elkaar bestrijden, echt, wat een nonsens.
Iedereen alleen in de auto, goed bezig!quote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets. Het ene land telt doden met onderliggend lijden wel mee als Covid-slachtoffer, het andere land niet.quote:Op zondag 7 juni 2020 16:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat?Binnen Europa zijn er 30 landen met betere stats dan dat. Geen enkel land in Oost-Europa met zoveel doden per capita.
Je moet dan ook vooral kijken naar trends en curves.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets. Het ene land telt doden met onderliggend lijden wel mee als Covid-slachtoffer, het andere land niet.
Maar toch stellen dat Denemarken het geweldig doetquote:Op zondag 7 juni 2020 17:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Cijfers tussen landen zijn helaas niet te vergelijken
De meeste landen wel. Veel landen die veel lager rapporteren dan Denemarken ook.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets. Het ene land telt doden met onderliggend lijden wel mee als Covid-slachtoffer, het andere land niet.
Als ze er in geslaagd zijn het aantal besmettingen terug te dringen doen ze het inderdaad goed.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar toch stellen dat Denemarken het geweldig doet
Je verwart 'zegt niets' met 'moeten in hun context geïnterpreteerd worden'.quote:Op zondag 7 juni 2020 21:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Iedereen kan zich vanaf deze week laten testen. We krijgen eindelijk de werkelijke cijfers te zien, niet die opgefleurde en met regeltjes omrande.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind het aantal positief geteste personen best hoog, voor een zondag. Meestal is het op maandag, dinsdag hoger door de weekenddip.
Nou, ben ik benieuwd, komende dagen.
Dus deze ziekte komt niet uit China maar is in Europa ontstaan?quote:Op maandag 8 juni 2020 00:48 schreef Red_85 het volgende:
eind november maakte Noord Italiaanse doktoren al een melding van een vreemde longziekte.
Het was begin/half november al in China.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus deze ziekte komt niet uit China maar is in Europa ontstaan?
Hoe dodelijk werd de ziekte gedacht te zijn?quote:Op maandag 8 juni 2020 00:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen kan zich vanaf deze week laten testen. We krijgen eindelijk de werkelijke cijfers te zien, niet die opgefleurde en met regeltjes omrande.
Daaruit gaat blijken dat het allemaal een stuk minder dodelijk is dan eerder gedacht.
Herinner dat het virus al veel eerder in Europa was dan afgelopen februari/maart. In december was er al iemand in Frankrijk overleden waarvan achteraf nog een test werd gedaan en eind november maakte Noord Italiaanse doktoren al een melding van een vreemde longziekte.
In die tussentijd van toen en maart/2020 heeft het allemaal lekker kunnen rondwanen en we komen er nu achter hoeveel mensen werkelijk ziek zijn en waren.
Ehm, ging allereerst over het aantal doden in totaal. Buiten dat zijn er weinig landen die het aantal besmettingen niet weten terug te dringen.quote:Op zondag 7 juni 2020 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ze er in geslaagd zijn het aantal besmettingen terug te dringen doen ze het inderdaad goed.
Nederland. Zo'n 2.5% van het totaal aantal longpatiënten die er momenteel zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
7000 chronische longpatiënten, over welke geografische schaal hebben we het dan?
https://nos.nl/artikel/23(...)patient-genezen.htmlquote:Op maandag 8 juni 2020 03:35 schreef Drebbelman het volgende:
Hoppa, Nieuw-Zeeland is sinds vandaag volledig virusvrij!
Dit is wel vreemd ja, zelfs met de nodige fantasie kan ik niet verklaren waarom men hier een schadelijke discussie in zietquote:
Ah oké. Maar waar is dat getal op gebaseerd? Kan niet 1,2,3 schattingen vinden van het percentage Covid 19-patiënten dat er een chronische longaandoening aan overhoudt.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederland. Zo'n 2.5% van het totaal aantal longpatiënten die er momenteel zijn.
Maand of wat terug waren er artikelen in het landelijke nieuws hoeveel procent van de mensen die opgenomen zijn geweest op de IC en hoeveel mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn geweest er chronische longschade aan over bleken te hebben gehouden. Dat kan je dus doorrekenen. Die 7000 is gebaseerd op de cijfers van een tijd terug.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ah oké. Maar waar is dat getal op gebaseerd? Kan niet 1,2,3 schattingen vinden van het percentage Covid 19-patiënten dat er een chronische longaandoening aan overhoudt.
Dat het ene land het goed doet betekent niet automatisch dat de andere landen het niet goed doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ehm, ging allereerst over het aantal doden in totaal. Buiten dat zijn er weinig landen die het aantal besmettingen niet weten terug te dringen.
Je hoeft natuurlijk niet te blijven draaien tot je een keertje in de goede richting zit he.
Absoluut niet, doch blijft het vreemd om te stellen dat Denemarken het met 600 doden op 6 miljoen inwoners zo goed doet. want statistisch gezien valt het simpelweg tegen.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat het ene land het goed doet betekent niet automatisch dat de andere landen het niet goed doen.
Het is geen wedstrijd of zo...
Weten wij heel zeker dat die mensen met longklachten geen klachten hadden vóór zij op de ic kwamen?quote:Op maandag 8 juni 2020 09:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maand of wat terug waren er artikelen in het landelijke nieuws hoeveel procent van de mensen die opgenomen zijn geweest op de IC en hoeveel mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn geweest er chronische longschade aan over bleken te hebben gehouden. Dat kan je dus doorrekenen. Die 7000 is gebaseerd op de cijfers van een tijd terug.
Overigens is die 2.5% gebaseerd op mensen met COPD, niet op astma. Dat zijn in feite ook wel degelijk longpatiënten maar de gevolgen zijn over het algemeen veel minder groot dan met bijvoorbeeld COPD.
En het lijkt er dus op dat CALD (de longziekte ná corona) naast die twee komt te bestaan.
op www.coronalongplein.nl kan je meer info terugvinden. Overigens ook een pagina met veel berichten van mensen die corona opgelopen hebben en hoe ze ervaren hebben en/of momenteel nog ervaren.
Erg indrukwekkend. -> https://coronalongplein.nl/informatie
Nee. Het was er al eerder dat het officieel gedetecteerd werd. Dat is mijn stelling.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus deze ziekte komt niet uit China maar is in Europa ontstaan?
Klopt ja, allemaal toevallig verborgen longpatiënten geweest. Zoals die ene vrouw bovenaan in de reacties die in december nog dagenlang musical dinners verzorgde en momenteel een zielig hoopje mens is. Heb je uberhaupt wel de moeite genomen om de link eventjes door te nemen?quote:Op maandag 8 juni 2020 09:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weten wij heel zeker dat die mensen met longklachten geen klachten hadden vóór zij op de ic kwamen?
Maw: zijn dat niet gewoon (ex) rokers. Ik heb eens statistieken gezien dat eigenlijk gewoon alle copd-patienten (ex) rokers zijn. Dat statistische verband is nog sterker dan tussen longkanker en roken.
Die statistieken kloppen echt niet. COPD krijg je ook door b.v. luchtverontreiniging, werken in of met zware gassen op het werk, of simpelweg meeroken.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weten wij heel zeker dat die mensen met longklachten geen klachten hadden vóór zij op de ic kwamen?
Maw: zijn dat niet gewoon (ex) rokers. Ik heb eens statistieken gezien dat eigenlijk gewoon alle copd-patienten (ex) rokers zijn. Dat statistische verband is nog sterker dan tussen longkanker en roken.
Daarmee lijk je dus (wellicht onbewust of onbedoeld) te wijzen naar een significant verband tussen longklachten en roken, alsof er geen andere oorzaken (kunnen) zijn van het hebben van longklachten?quote:Weten wij heel zeker dat die mensen met longklachten geen klachten hadden vóór zij op de ic kwamen?
Maw: zijn dat niet gewoon (ex) rokers.
Ik zal de bronnen eens bekijken.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt ja, allemaal toevallig verborgen longpatiënten geweest. Zoals die ene vrouw bovenaan in de reacties die in december nog dagenlang musical dinners verzorgde en momenteel een zielig hoopje mens is. Heb je uberhaupt wel de moeite genomen om de link eventjes door te nemen?
En laat de statistieken maar eens zien want er is meer onduidelijkheid geweest over de positieve danwel negatieve effecten van roken op covid-19 en de twee personen waarvan ik weet dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen hebben beide nooit in hun leven gerookt.
Om de onduidelijkheid maar eens weer te geven :
https://www.qeios.com/read/WPP19W.3
https://www.ucsf.edu/news(...)covid-19-progression
https://www.news-medical.(...)y-to-be-smokers.aspx
Hoe dan ook : Het is absoluut zeker dat niet iedereen (ex) roker is. Anders gezegd, ik geloof dat je aan het jokken bent of je op z'n minst een klein beetje heel erg hebt vergist.
Mwah, hoewel ik zelf ook een aantal jaren heb gerookt zal ik nooit de gevolgen van roken baggetaliseren. Longklachten kunnen inderdaad ook ontstaan door andere oorzaken zoals mijnstoffen en dergelijke. Maar het overgrote deel ontstaat door zelf actief en langdurig te roken. Verschillende longartsen zeggen dat het overgrote deel van de longartsen weg kan als er niet meer gerookt wordt.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Die statistieken kloppen echt niet. COPD krijg je ook door b.v. luchtverontreiniging, werken in of met zware gassen op het werk, of simpelweg meeroken.
Schatting volgens deze site is dat ongeveer 25-45% van alle COPD-patiënten nooit heeft gerookt.
Bron: Longfonds.
https://www.longfonds.nl/(...)p-zoek-naar-de-genen
In deze site wordt ongeveer 80% genoemd waarbij COPD-patienten wel roken of hebben gerookt:
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/copd/item41037
Overigens wel raar dat jij deze vragen stelt:
[..]
Daarmee lijk je dus (wellicht onbewust of onbedoeld) te wijzen naar een significant verband tussen longklachten en roken, alsof er geen andere oorzaken (kunnen) zijn van het hebben van longklachten?
Van mij mag het roken verboden worden.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
Verschillende longartsen zeggen dat het overgrote deel van de longartsen weg kan als er niet meer gerookt wordt.
Prevalentie van COPD is in Nederland (veel) hoger dan in landen waar het aantal rokers véél hoger liggen maar er veel minder last is van luchtvervuiling. Zie Frankrijk, Slovenië, Slowakije, Griekenland, Bulgarije (de twee 'grootste' rokers van de EU) en nog een aantal.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, hoewel ik zelf ook een aantal jaren heb gerookt zal ik nooit de gevolgen van roken baggetaliseren. Longklachten kunnen inderdaad ook ontstaan door andere oorzaken zoals mijnstoffen en dergelijke. Maar het overgrote deel ontstaat door zelf actief en langdurig te roken. Verschillende longartsen zeggen dat het overgrote deel van de longartsen weg kan als er niet meer gerookt wordt.
Ik vind 600 op 6.000.000 best weinig.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut niet, doch blijft het vreemd om te stellen dat Denemarken het met 600 doden op 6 miljoen inwoners zo goed doet. want statistisch gezien valt het simpelweg tegen.
geen nieuwe besmettingen meer ontdekt betekend niet virusvrij......quote:Op maandag 8 juni 2020 03:35 schreef Drebbelman het volgende:
Hoppa, Nieuw-Zeeland is sinds vandaag volledig virusvrij!
Ja, daarom snap ik de focus op het aantal doden niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:19 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)nden-duren~a27d00b8/
Blijft een opmerkelijk virus
gaan we weer.....quote:
[..]quote:Op maandag 8 juni 2020 11:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen nieuwe besmettingen meer ontdekt betekend niet virusvrij......
Dat zie je vaak in onzekere tijden, mensen die geen podium verdienen komen toch in de spotlights...quote:
En waarom verdient een wetenschapper (biofarmaceut) geen podium volgens jou? Omdat hij een tegengeluid heeft en niet meepraat met de massa? Waarom is een andere kant van een zaak belichten verkeerd?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zie je vaak in onzekere tijden, mensen die geen podium verdienen komen toch in de spotlights...
Die massale doemdenkerij en angstzaaierij van virologen en scenarioplanners is wel oke? Piek zou eind mei zijn.... moet je nu eens kijken.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:01 schreef Salina het volgende:
Komt die engel weer voorbij zweven. Kunnen we die niet naar de hel verbannen?
Dat zeg ik niet. Maar virologen baseren hun mening tenminste op onderzoek dat ze zelf verricht hebben of dat collega-virologen hebben verricht.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die massale doemdenkerij en angstzaaierij van virologen is wel oke? Piek zou eind mei zijn.... moet je nu eens kijken.
Voorlopig zijn de voorspellingen van M. de Hondtd dichter bij de realiteit dan die van de gemiddelde viroloog die we op TV zagen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar virologen baseren hun mening tenminste op onderzoek dat ze zelf verricht hebben of dat collega-virologen hebben verricht.
Het enige dat deze W. Engel doet is bestaande onderzoeken "analyseren", zonder enige virologische, epidemiologische of sociaal-economische kennis. Lijkt me behoorlijk lastig zonder daarbij in de valkuil te stappen waarin ook onze Maurice valt (cherrypicken).
Alles wat geroepen wordt door de experts komt niet uit. Geen piek, geen miljoenen doden, geen nieuwe golf.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar virologen baseren hun mening tenminste op onderzoek dat ze zelf verricht hebben of dat collega-virologen hebben verricht.
Het enige dat deze W. Engel doet is bestaande onderzoeken "analyseren", zonder enige virologische, epidemiologische of sociaal-economische kennis. Lijkt me behoorlijk lastig zonder daarbij in de valkuil te stappen waarin ook onze Maurice valt (cherrypicken).
Op zich niet onlogisch, aangezien de Hondtdquote:Op maandag 8 juni 2020 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Voorlopig zijn de voorspellingen van M. de Hondtd dichter bij de realiteit dan die van de gemiddelde viroloog die we op TV zagen.
Exact. Precies het verschil tussen een goede wetenschapper en een slechte wetenschapper/onderzoeker. Je zegt het nu zelf.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Weet je wat wetenschap en onderzoek in houdt? Dat gaat voornamelijk over het interpreteren van de jusite statistieken en het onderscheid van welke statistiek wel relevant is en welke niet.
Zoiets heet een appeal to authority.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En waarom verdient een wetenschapper (biofarmaceut) geen podium volgens jou? Omdat hij een tegengeluid heeft en niet meepraat met de massa? Waarom is een andere kant van een zaak belichten verkeerd?
geen nieuwe golf ??? hoe kom je daarbij ?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alles wat geroepen wordt door de experts komt niet uit. Geen piek, geen miljoenen doden, geen nieuwe golf.
Ene kant heb je vliegtuig maatschappijen die per direct weer duizenden vakantievluchten inplannen naar Zuid Europa, massademonstraties met tien duizenden mensen in heel de wereld. Aan de andere kant heb je de NS die nog steeds trots vermeld om alleen te reizen als het echt moet. Het is te lachwekkend voor woorden.
Logisch dat er steeds meer mensen uit allerlei uithoeken komen om kanttekens te plaatsen, want binnen het gevestigd kliekje zal je weinig weerwoord terugvinden.
Ik heb de laatste weken niet al zijn uitspraken gevolgd. De dingen die hij half/eind april verkondigde komen dichter bij de werkelijkheid dan wat de virologen destijds verkondigden. Ik durf niet te zeggen of hij zijn mening heeft bijgesteld, maar dat zou me wel verbazen op zijn minst.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Op zich niet onlogisch, aangezien de Hondtdnogal eens van mening is veranderd gaandeweg. Als je op moment A, op moment B en op moment C zegt, heb je al snel ooit eens gelijk.
Overigens verschillen virologen onderling wel eens van mening, het enige dat Maurice doet is regelmatig de meningen van virologen bij elkaar "shoppen".quote:Op maandag 8 juni 2020 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb de laatste weken niet al zijn uitspraken gevolgd. De dingen die hij half/eind april verkondigde komen dichter bij de werkelijkheid dan wat de virologen destijds verkondigden. Ik durf niet te zeggen of hij zijn mening heeft bijgesteld, maar dat zou me wel verbazen op zijn minst.
Waar overspoelen de IC's weer dan in landen waar het enigzins onder controle was? Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen nieuwe golf ??? hoe kom je daarbij ?
de eerste golf is net voorbij in sommigen landen.....alles gaat weer open.
daar is dus niks over te zeggen en tevens hebvben sommigen landen al een 2de golf
Blijkbaar heeft hij bij de virologen geshopt die het beter konden voorspellen dan de gemiddelde viroloog.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Overigens verschillen virologen onderling wel eens van mening, het enige dat Maurice doet is regelmatig de meningen van virologen bij elkaar "shoppen".
Ja, het is best balen dat ze niet eerst hebben gewacht totdat de voorspellingen uit kwamen voordat er maatregelen werden genomen om te voorkomen dat de voorspellingen uitkomen...quote:Op maandag 8 juni 2020 12:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alles wat geroepen wordt door de experts komt niet uit. Geen piek, geen miljoenen doden, geen nieuwe golf.
Lachwekkend omdat het te ingewikkeld allemaal is...quote:Ene kant heb je vliegtuig maatschappijen die per direct weer duizenden vakantievluchten inplannen naar Zuid Europa, massademonstraties met tien duizenden mensen in heel de wereld. Aan de andere kant heb je de NS die nog steeds trots vermeld om alleen te reizen als het echt moet. Het is te lachwekkend voor woorden.
Of de protesten ervoor gezorgd hebben dat het virus wel of niet opvlamt weten we pas over 2 weken na de protesten.quote:Logisch dat er steeds meer mensen uit allerlei uithoeken komen om kanttekens te plaatsen, want binnen het gevestigd kliekje zal je weinig weerwoord terugvinden.
Dat kan. Er is niet altijd evenveel consensus tussen de virologen en epidemiologen onderling, dus dat zou goed mogelijk kunnen zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij bij de virologen geshopt die het beter konden voorspellen dan de gemiddelde viroloog.
Nee, Maurice heeft als voordeel dat hij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn uitspraken. Daarom kan hij eerder conclusies trekken dan virologen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij bij de virologen geshopt die het beter konden voorspellen dan de gemiddelde viroloog.
Tot op heden lijkt het nogal voorbarig. Ik snap de voorzichtigheid maar waarom kunnen we niet een klein beetje positief vooruit kijken.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:19 schreef Wantie het volgende:
Of de protesten ervoor gezorgd hebben dat het virus wel of niet opvlamt weten we pas over 2 weken na de protesten.
Als we tot die tijd gewoon alle maatregelen laten vieren en over 2 weken blijkt dat dat nog niet kon, dan hebben we een enorm probleem.
Als zijn verhaal totaal geen hout had gesneden dan wordt hij daar op een andere manier wél voor verantwoordelijk gehouden.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Maurice heeft als voordeel dat hij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn uitspraken. Daarom kan hij eerder conclusies trekken dan virologen.
wel grappig dat jij nooit bronnen geeft maar dat wel van iedereen verwacht en die vervolgens ook keihard tegenspreekt maargoed je bent ook natuurlijk ook nog lerendequote:Op maandag 8 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar overspoelen de IC's weer dan in landen waar het enigzins onder controle was? Bij voorbaat dank.
Sure, doordat er nu 10x zoveel getest word. Twee maanden geleden werd je enkel getest als je bijna dood neerviel.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen nieuwe golf ??? hoe kom je daarbij ?
de eerste golf is net voorbij in sommigen landen.....alles gaat weer open.
daar is dus niks over te zeggen en tevens hebvben sommigen landen al een 2de golf
Ik snap dat je vooruit wilt kijken, hoor. Wie zegt dat wij dat niet willen?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tot op heden lijkt het nogal voorbarig. Ik snap de voorzichtigheid maar waarom kunnen we niet een klein beetje positief vooruit kijken.
We zouden ook gewoon naar de cijfers kunnen kijken zoals ze zijn in plaats van te denken in ''what if's''.
Zolang de IC's niet overstromen maakt dat geen ruk uit, aangezien het meerendeel lichte of nauwelijks klachten gaat ondervinden. Ook zijn er nu meer testen die deze besmettingen registreren en dat ga je terug vinden in de cijfers. En rond de 50 extra besmettingen noem ik geen tweede golfquote:Op maandag 8 juni 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wel grappig dat jij nooit bronnen geeft maar dat wel van iedereen verwacht en die vervolgens ook keihard tegenspreekt maargoed je bent ook natuurlijk ook nog lerende![]()
tevens hoeven de IC's natuurlijk niet overspoelt te worden bij een 2de golf.
een R0 hoger dan 1 betekend dat er een 2de golf begint:
in zuid-korea en suriname bijvooorbeeld.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)bestrijding-a4001867
We kijken ook positief vooruit: de horeca is weer open, bioscopen, pretparken, musea, meer ruimte in openbaar vervoer, en zoals het nu lijkt binnenkort nog meer verruiming.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tot op heden lijkt het nogal voorbarig. Ik snap de voorzichtigheid maar waarom kunnen we niet een klein beetje positief vooruit kijken.
We zouden ook gewoon naar de cijfers kunnen kijken zoals ze zijn in plaats van te denken in ''what if's''.
quote:Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sure, doordat er nu 10x zoveel getest word.
JIJ noemt het geen 2de golf, okequote:Op maandag 8 juni 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zolang de IC's niet overstromen maakt dat geen ruk uit, aangezien het meerendeel lichte of nauwelijks klachten gaat ondervinden. Ook zijn er nu meer testen die deze besmettingen registreren en dat ga je terug vinden in de cijfers. En rond de 50 extra besmettingen noem ik geen tweede golfdat maakt de media er van.
Er is genoeg wetenschappelijk bewijs wat zo overboord gekieperd wordt omdat we van de uitkomst van dit virus niet kunnen voorspellen. Al het andere wetenschappelijke bewijs is echt zonder pardon de prullenbak in gegaan. Dan kunnen we wachten op wetenschsppelijk bewijs wat steeds achter de feiten aan loopt of kiezen voor het wetenschappelijk bewijs wat al wél voor handen was.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik snap dat je vooruit wilt kijken, hoor. Wie zegt dat wij dat niet willen?
Er is echter een verschil tussen meningen aanhalen van mensen die zelf geen expert zijn, en meningen aanhalen van degenen die dat wel zijn.
Dat betekent niet dat de laatste groep niet "positief vooruit wil kijken". Dat staat echt los van elkaar, m.i.
Het betekent meer dat die laatste groep dat "positief vooruit willen kijken" graag gestaafd wil zien met (wetenschappelijk) bewijs.
Even om de nodige nuance in te brengen.
Da's inderdaad geeneens een rimpeltje.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zolang de IC's niet overstromen maakt dat geen ruk uit, aangezien het meerendeel lichte of nauwelijks klachten gaat ondervinden. Ook zijn er nu meer testen die deze besmettingen registreren en dat ga je terug vinden in de cijfers. En rond de 50 extra besmettingen noem ik geen tweede golfdat maakt de media er van.
Ik kan je zo 5 user opnoemen die dan hun gelijk gaan halen en zich daarna even lekker gaan aftrekken.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's inderdaad geeneens een rimpeltje.
Maar de tweede golf komt en ongetwijfeld nog meerdere.
Denk dat iedereen wel snapt dat dit virus te ver verspreid is om op korte termijn uit te bannen.
Maar inderdaad, zolang het beheersbaar blijft is dat verder geen probleem.
Zolang de bevolking maar niet in een stuip schiet als de cijfers omhoog gaan en de overheid niet met draconische lokale maatregelen komt bij een plaatselijke kleine besmettingshaard.
Komt er niet, misschien lokaal wat brandhaardjes. Het testen gaat steeds meer opgeschaald worden wat traceren en isoleren aan de hand van contactonderzoek meer mogelijk maakt en er kan dus op lokale schaal ingegrepen worden. Iedereen is nu ook op zijn hoede, wat in maart/ februari veel minder of niet het geval was, alleen toen het te laat was.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk dat iedereen wel snapt dat dit virus te ver verspreid is om op korte termijn uit te bannen.
Zolang de bevolking maar niet in een stuip schiet als de cijfers omhoog gaan en de overheid niet met draconische lokale maatregelen komt bij een plaatselijke kleine besmettingshaard.
hier ben ik het (eindelijk) wel met je eens:quote:Op maandag 8 juni 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Geen massale evenementen binnen waar iedereen van heinde en verre komt en je zit wel goed.
We zijn pas 2 maanden over de piek heen, een tweede golf kun je pas uitsluiten als we de herfst/winter "overleven" straks.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sure, doordat er nu 10x zoveel getest word. Twee maanden geleden werd je enkel getest als je bijna dood neerviel.
Als ik het dashboard mag geloven hebben ze de drempelwaardes een stuk onder het piekmoment gezet dus behapbaar voor de zorg. Maar alsnog vrij ruim, en terecht ook, anders blijf je aan het pingpongen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hij Y2K totaal verkeerd had ingeschat is hem ook nooit aangerekend.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als zijn verhaal totaal geen hout had gesneden dan wordt hij daar op een andere manier wél voor verantwoordelijk gehouden.
Wetenschap is ook niet voorbarige conclusies maken op basis van bij elkaar geshopte data.quote:Wat we de afgelopen tijd vooral hebben gezien is dat we de mening van de meerderheid moeten geloven want anders is het onzin. Dat is natuurlijk niet hoe wetenschap werkt.
Bedankt Hans, we zullen het onthouden!quote:Op maandag 8 juni 2020 12:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We zijn pas 2 maanden over de piek heen, een tweede golf kun je pas uitsluiten als we de herfst/winter "overleven" straks.
Hoezo is het niet uitsluiten van een tweede golf doemdenken? Tuurlijk zijn we allemaal blij dat het nu goed lijkt te gaan, maar om nou een tweede golf geheel uit te sluiten slaat nergens op.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we eerst eens blij zijn dat het er een stuk beter voorstaat en we het ergste achter de rug hebben.
Dat doemdenken heeft niemand wat aan.
Je kunt niets uitsluiten. Ook niet of er een nieuwe griepgolf aankomt, maar we kunnen wel oprecht blij zijn dat de eerste golf zo goed als over is.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoezo het niet uitsluiten van een tweede golf doemdenken? Tuurlijk zijn we allemaal blij dat het nu goed lijkt te gaan, maar om nou een tweede golf geheel uit te sluiten slaat nergens op.
Absoluut, denk alleen dat enige voorzichtigheid geen kwaad kan straks in de herfst/winter. Overigens denk ik dat we een eventueel tweede golf een stuk beter kunnen handelen nu, ook zonder lockdown. Een tweede golf hoeft daarom niet per se dramatische gevolgen te hebben, we zullen niet meer verrast worden zoals in maart.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt niets uitsluiten. Ook niet of er een nieuwe griepgolf aankomt, maar we kunnen wel oprecht blij zijn dat de eerste golf zo goed als over is.
Lijkt een grondige weerlegging van de onzin die Willem Engel verkondigt.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:05 schreef Rabieluh het volgende:
https://kloptdatwel.nl/20(...)gel-het-coronavirus/
Straks komt dat Italiaanse "klinisch bestoat 't niet meer!" bericht weer maar dan vanaf een andere site.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef Pumpalov het volgende:
Lol, blijft het volhouden met z'n onderzoek van binnenlandse zaken.
Hoe gaat het met de exponentiële daling?
En voor griep is notabene wél een vaccinquote:Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef Simmertje het volgende:
-Wereldwijd zijn er niet meer dan 250.000 doden door Covid-19, vergeleken met 1,5 miljoen doden [ 25.100 in Duitsland ] tijdens de griepgolf 2017/18.
Ter vergelijking Amerika: 61.000 doden griepdoden in 2017/2018, teller staat nu al met Covid-19 op 112.000 ondanks alle maatregelen. Een normaal griepjaar in Amerika ligt tussen de 35.000 - 40.000 doden. En dan hebben we het nog niet eens over de blijvende schade gehad, die nummers zijn überhaupt nog niet eens bekend.
Overigens staat wereldwijd de teller al op 400.000+ and counting:
The World Health Organization estimates that worldwide, annual influenza epidemics result in about 3-5 million cases of severe illness and about 250,000 to 500,000 deaths.
En dit is over een geheel jaar zonder lockdowns.
Wat is het toch met mensen die het maar een griepje willen noemen, wat voor eigen belang speelt daar in godsnaam in mee.
Dit belang:quote:Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef Simmertje het volgende:
-Wereldwijd zijn er niet meer dan 250.000 doden door Covid-19, vergeleken met 1,5 miljoen doden [ 25.100 in Duitsland ] tijdens de griepgolf 2017/18.
Ter vergelijking Amerika: 61.000 doden griepdoden in 2017/2018, teller staat nu al met Covid-19 op 112.000 ondanks alle maatregelen. Een normaal griepjaar in Amerika ligt tussen de 35.000 - 40.000 doden. En dan hebben we het nog niet eens over de blijvende schade gehad, die nummers zijn überhaupt nog niet eens bekend.
The World Health Organization estimates that worldwide, annual influenza epidemics result in about 3-5 million cases of severe illness and about 250,000 to 500,000 deaths.
En dit is over een geheel jaar zonder lockdowns.
Wat is het toch met mensen die het maar een griepje willen noemen, wat voor eigen belang speelt daar in godsnaam in mee.
rond januari 2021 gaan de grote ontslagen vallen en de vele faillieten bedrijvenquote:Op maandag 8 juni 2020 13:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit belang:
De economie krijgt ongekend harde klappen door de coronapandemie en loopt omvangrijke economische schade op. Een diepe recessie is onontkoombaar, meldt De Nederlandsche Bank (DNB).
De economie krimpt dit jaar naar verwachting met 6,4 procent, een historisch dieptepunt en dubbel zo veel als tijdens de kredietcrisis in 2009. In een klap is de economie vijf jaar teruggezet, becijfert DNB in het halfjaarlijkse rapport Economische Ontwikkelingen en Vooruitzichten.
De schok van de lockdown in hele sectoren heeft grote gevolgen voor de bestedingen. Er is minder vertrouwen, meer onzekerheid en inkomensverlies. Halverwege het jaar begint een langzaam maar gestaag herstel. Dat leidt tot een bescheiden groei volgend jaar en in 2022, maar dat is niet genoeg om de krimp ongedaan te maken.
Waarom dan?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
rond januari 2021 gaan de grote ontslagen vallen
Makkelijk om met dit argument te komen als nu nog niet duidelijk is wat de economische effecten waren geweest als we alles lekker zijn gang hadden laten gaan. Daarnaast kan wel het voorbeeld Zweden worden aangehaald waar de economie bijna net zo hard naar beneden knalt als dat van Nederland. Nederland is een exportland, het openen van het terras/kapper gaat de economie op dit moment niet redden.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit belang:
De economie krijgt ongekend harde klappen door de coronapandemie en loopt omvangrijke economische schade op. Een diepe recessie is onontkoombaar, meldt De Nederlandsche Bank (DNB).
De economie krimpt dit jaar naar verwachting met 6,4 procent, een historisch dieptepunt en dubbel zo veel als tijdens de kredietcrisis in 2009. In een klap is de economie vijf jaar teruggezet, becijfert DNB in het halfjaarlijkse rapport Economische Ontwikkelingen en Vooruitzichten.
De schok van de lockdown in hele sectoren heeft grote gevolgen voor de bestedingen. Er is minder vertrouwen, meer onzekerheid en inkomensverlies. Halverwege het jaar begint een langzaam maar gestaag herstel. Dat leidt tot een bescheiden groei volgend jaar en in 2022, maar dat is niet genoeg om de krimp ongedaan te maken.
De economische klap van nu en de overheidssteun is met lange na niet genoeg.quote:
En evenzoveel prognoses van jaar nadien zijn evenzoveel in de plus.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit belang:
Klopt, dat is nog altijd een stuk minder dan 1,5 miljoen. Het zal uiteraard nog oplopen cijfers waren van begin mei.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef Simmertje het volgende:
[b]
En waar baseer jij dit op?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De economische klap van nu en de overheidssteun is met lange na niet genoeg.
Dag MKB
En 165 besmettingen ondanks meer testen. Gone.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef beantherio het volgende:
3 nieuwe doden en 5 nieuwe ziekenhuisopnames
De cijfers zitten inmiddels in de marge van de marge.
jij hebt geen bedrijf?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En waar baseer jij dit op?
En waarom wil je wel dat er in de oudjes gesnoeid wordt maar blijkbaar niet in onrendabele bedrijven die een paar maanden niet kunnen uitzingen?
Geef gewoon eens antwoordquote:
Gesnoeidquote:Op maandag 8 juni 2020 14:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En waar baseer jij dit op?
En waarom wil je wel dat er in de oudjes gesnoeid wordt maar blijkbaar niet in onrendabele bedrijven die een paar maanden niet kunnen uitzingen?
Ik dacht juist dat we naar een diensten economie aan het groeien waren waarbij we elkaar diensten blijven verkopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:49 schreef Simmertje het volgende:
Nederland is een exportland, het openen van het terras/kapper gaat de economie op dit moment niet redden.
quote:Het aantal positieve coronatesten dat de GGD’s in Gelderland, Overijssel en Flevoland deze week hebben afgenomen ligt procentueel erg laag. Dat blijkt uit de eerste testresultaten sinds iedereen met klachten zich vanaf 1 juni mag laten testen.
De GGD Noord- en Oost-Gelderland heeft van maandag tot en met woensdag in totaal 301 testen uitgevoerd bij de teststraten in Vaassen en Zelhem. Dit leverde zestien positieve testen op, ofwel 5,3 procent. Over de hele week genomen heeft deze GGD 798 testen ingepland. Dat blijft ruim onder het maximum.
Bij de GGD IJsselland zijn in de teststraten in Ommen, Steenwijk, Zwolle en Deventer deze week gemiddeld 350 mensen per dag getest. ,,Dit is naar verwachting en dit aantal kunnen we goed aan’’, zegt woordvoerster Karla Kuiper. ,,Indien nodig kunnen we opschalen naar het dubbele hiervan. Naast testen op onze locaties hebben we bijna 60 mensen thuis bemonsterd de afgelopen week.’’ Ook hier lag het aantal positieve uitkomsten erg laag: op vrijdag was dat 0,4 procent op 100.000 inwoners.
Flevoland
Op de testlocatie Lelystad van de GGD Flevoland zijn 534 mensen getest tot en met donderdag. Hiervan was 1,6 procent positief.
Vraag mij overigens af hoe hij aan die 1,5 miljoen komt, kan dat nergens terugvinden in rapportages.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, dat is nog altijd een stuk minder dan 1,5 miljoen. Het zal uiteraard nog oplopen cijfers waren van begin mei.
Het rapport behelst meer dan alleen dit.
80.000 tests of meer vanaf 1 juni.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En 165 besmettingen ondanks meer testen. Gone.
Hij is een overheidsmedewerker en beschikt over alle officiële documentatie, dus zal kloppen.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:05 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij overigens af hoe hij aan die 1,5 miljoen komt, kan dat nergens terugvinden in rapportages.
Run for the hills!quote:Op maandag 8 juni 2020 14:08 schreef Landgeld het volgende:
RIVM: 3 nieuwe coronadoden en vijf nieuwe ziekenhuisopnamesjaja.. Wat een cijfers..
Merendeel van de cafés en restaurants draait verlies in de maanden oktober-maart (Behalve kerst). April-september zijn de maanden waarin dik geld geboekt word, om die andere maanden te compenseren.quote:
Toch zijn de cafe's in amsterdam best wel weer vol al vind ik. En de terassen worden uitgebebreid. Denk dat het opzich wel meevalt.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Merendeel van de cafés en restaurants draait verlies in de maanden oktober-maart (Behalve kerst). April-september zijn de maanden waarin dik geld geboekt word, om die andere maanden te compenseren.
Nu zijn de maanden april en mei niet gebeurt, en in juni natuurlijk een veel lagere omzet wegens minder capaciteit.
Is dat niet wat snel, een week?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:
Mogen we trouwens voorzichtig concluderen dat het openen van terrassen geen problemen heeft veroorzaakt, dat hadden we nu wel in de cijfers moeten zien dan.
Maar de normale compenseermaanden april en mei zijn er alsnog uit, en dat is echt niet volledig gecompenseerd met overheidssteun.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch zijn de cafe's in amsterdam best wel weer vol al vind ik. En de terassen worden uitgebebreid. Denk dat het opzich wel meevalt.
Het is eigenlijk fantastisch nieuws.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:
Mogen we trouwens voorzichtig concluderen dat het openen van terrassen geen problemen heeft veroorzaakt, dat hadden we nu wel in de cijfers moeten zien dan.
Ik hoorde van collega's vanochtend juist dat ze het nogal tegen vonden vallen met de drukte op de terassen in Amsterdam. En in de restaurants. Een collega die in een dorp richting de kust woont zei dat hij daar meer drukte zag dan in Amsterdam.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch zijn de cafe's in amsterdam best wel weer vol al vind ik. En de terassen worden uitgebebreid. Denk dat het opzich wel meevalt.
Pas over een week (2 weken nadien) zou ik daar de eerste conclusies over durven trekken. En zelfs dat is misschien nog wat vroeg.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:
Weinig animo voor goed nieuws, bedoel je?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef Za het volgende:
[..]
Het is eigenlijk fantastisch nieuws.
Daar is er veel van recentelijk, maar er is weinig animo voor.
Jij noemt nu een vrij specifieke sector die in de voorbije 10 jaar uit z'n voegen gebarsten is. Met de huidige pakketten zal in Nederland vermoedelijk zo'n 80 á 90% overleven die daardoor ook juist weer nieuwe mogelijkheden hebben. Eindgevolg : beter staande sector.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Merendeel van de cafés en restaurants draait verlies in de maanden oktober-maart (Behalve kerst). April-september zijn de maanden waarin dik geld geboekt word, om die andere maanden te compenseren.
Nu zijn de maanden april en mei niet gebeurt, en in juni natuurlijk een veel lagere omzet wegens minder capaciteit.
Regels in Nederland zijn iets anders dan hier mbt afstand en dergelijke.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar lijkt het soms wel op ja. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:18 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Weinig animo voor goed nieuws, bedoel je?
Hier zijn ze inderdaad al een maand of 3 á 4 mee bezig.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef OProg het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)an-testen-verwijderd?
Een longarts die vrij bekend is door zijn werk met TBC. Die is aan het testen met een soort van Hydroxychloroquine via een inhaler in een hele lage dosis preventief te gebruiken omdat het dan precies op de juiste plaats uit komt.
De aanvraag is daar om het te mogen gaan testen en bijna compleet. Ben benieuwd. Toch weer een hele andere insteek van een mogelijk medicijn naar ik weet.
Anderzijds zijn we het dan wel eens dat de overheidsuitgaven extreem stijgt wat dan kan lijden tot bezuiniging of belastingverhoging aan het eind?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Regels in Nederland zijn iets anders dan hier mbt afstand en dergelijke.
En alhoewel er misschien een procent van het aantal buitenlandse toeristen normaal voor de tijd van het jaar is, zitten de terrassen als altijd overvol. Lokale café waar ik altijd zit heeft een bezetting die min of meer gelijk is als daarvoor.
Hebben overigens ook een BTW-korting gekregen. Op eten en drinken is deze gedaald van 20% naar 9%.
Ik hoop dat het nog op tijd is voordat er nog meer bedrijven failliet gaan.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
Neem aan dat er meer versoepelingen komen als de situatie eind van de maand nog zo is.
Terrassen met huidige opzet gaan het probleem niet zo snel zijn, nergens ook geweest.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Pas over een week (2 weken nadien) zou ik daar de eerste conclusies over durven trekken. En zelfs dat is misschien nog wat vroeg.
Kan allemaal, hoeft niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:24 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Anderzijds zijn we het dan wel eens dat de overheidsuitgaven extreem stijgt wat dan kan lijden tot bezuiniging of belastingverhoging aan het eind?
Oh. Ik had het even helemaal gemist tot op heden.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier zijn ze inderdaad al een maand of 3 á 4 mee bezig.
Je denkt dat de overheid maximaal geld kan uitgeven zonder dat iemand daar wat van voelt?quote:
Maar volgens de logica van sommigen hier hebben dat soort bedrijven het over zichzelf afgeroepen, omdat ze niet genoeg buffer hadden om het een paar maanden uit te zingen. Onzin natuurlijk. Hoop echt dat de meeste bedrijven het gewoon gaan redden.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop dat het nog op tijd is voordat er nog meer bedrijven failliet gaan.
En eens. Jammer.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het soms wel op ja. Onbegrijpelijk.
Ik hoop met je mee. Want reken maar dat de economische ellende ná de corona nog veel erger wordt.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar volgens de logica van sommigen hier hebben dat soort bedrijven het over zichzelf afgeroepen, omdat ze niet genoeg buffer hadden om het een paar maanden uit te zingen. Onzin natuurlijk. Hoop echt dat de meeste bedrijven het gewoon gaan redden.
[..]
En eens. Jammer.
Laat dat voor mij eens spreken eens zitten johquote:Op maandag 8 juni 2020 14:28 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Je denkt dat de overheid maximaal geld kan uitgeven zonder dat iemand daar wat van voelt?
Dat over die buffer is reinste kul inderdaad. Dat kan misschien als je 10 jaar een goed runnende toko hebt, maar anders zullen de winsten minimaal zijn in de beginjaren en kan je niet heel veel opzij zetten voor zaken die onvoorzien zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar volgens de logica van sommigen hier hebben dat soort bedrijven het over zichzelf afgeroepen, omdat ze niet genoeg buffer hadden om het een paar maanden uit te zingen. Onzin natuurlijk. Hoop echt dat de meeste bedrijven het gewoon gaan redden.
[..]
En eens. Jammer.
Uiteraard.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Oh. Ik had het even helemaal gemist tot op heden.
Maar dat moet wel anders kunnen ze niet aan testen toe zijn natuurlijk.
Das waar. Een hoop amsterdammers hopen ook dat dat massa toerisme niet meer gaat terugkomen (kostte de gemeente ook veel trouwens) dus een deel zal helaas dicht gaan vrees ik. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Die tenten rondt centraal waar je 15 tot 20 euro betaald voor een broodje en een vers sapje zal ik missen als kiespijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoorde van collega's vanochtend juist dat ze het nogal tegen vonden vallen met de drukte op de terassen in Amsterdam. En in de restaurants. Een collega die in een dorp richting de kust woont zei dat hij daar meer drukte zag dan in Amsterdam.
Wat op zich natuurlijk niet heel raar is, omdat Amsterdam normaalgesproken ook erg afhankelijk is van toeristen, en die zijn er nauwelijks nog.
Welke Amsterdammers? De Yuppen die zelf de stad verkloten?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een hoop amsterdammers hopen ook dat dat massa toerisme niet meer gaat terugkomen (kostte de gemeente ook veel trouwens) dus een deel zal helaas dicht gaan vrees ik. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Die tenten rondt centraal waar je 15 tot 20 euro betaald voor een broodje en een ver sapje zal ik missen als kiespijn.
Ze zullen in Giethoorn ook wel hopen dat ze van al die Chinezen af zijn straks.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een hoop amsterdammers hopen ook dat dat massa toerisme niet meer gaat terugkomen (kostte de gemeente ook veel trouwens) dus een deel zal helaas dicht gaan vrees ik. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Die tenten rondt centraal waar je 15 tot 20 euro betaald voor een broodje en een vers sapje zal ik missen als kiespijn.
Ik denk dat in Amsterdam, net als in veel grote steden, wat minder toerisme de leefbaarheid en de kwaliteit van het toerisme ten goede zou kunnen komen. Geen belachelijke AirBnB-lokaties meer tegen belachelijke prijzen zou ook goed zijn voor de huurmarkt.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een hoop amsterdammers hopen ook dat dat massa toerisme niet meer gaat terugkomen (kostte de gemeente ook veel trouwens) dus een deel zal helaas dicht gaan vrees ik. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn.
De gewone amsterdammer komt nauwelijks meer in het centrum omdat dat gewoon een pretpark was geworden voor toeristen. Ook allemaal van die ranzige zaken (zie yuppen daar niet eten) waar je dan kebab en wafels met nuttella kan halen. Op een gegeven moment had je wel 5 van die nutella winkels in 1 straat.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Welke Amsterdammers? De Yuppen die zelf de stad verkloten?
Allemaal niet, maar file-varen in Giethoorn heeft weinig meer met toerisme en vakantie te maken.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zullen in Giethoorn ook wel hopen dat ze van al die Chinezen af zijn straks.
Klopt, maar de chinezen gingen gewoon de terassen en tuinen in van mensen om door het raam te gluren. Echt bizar asociaal kunnen ze zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Allemaal niet, maar file-varen in Giethoorn heeft weinig meer met toerisme en vakantie te maken.
NOW-regeling en werktijdverkorting vallen echt niet slecht voor de horeca en lopen meen ik tot 1 oktober. Uitstel van lopende leningen, vastgoedeigenaren die meedenken (alhoewel sommigen inderdaad nog weerzinwekkend stil zijn),quote:Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Een hoop amsterdammers hopen ook dat dat massa toerisme niet meer gaat terugkomen (kostte de gemeente ook veel trouwens) dus een deel zal helaas dicht gaan vrees ik. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Die tenten rondt centraal waar je 15 tot 20 euro betaald voor een broodje en een vers sapje zal ik missen als kiespijn.
Is door een gewiekste Nederlandse zakenvrouw ook gigantisch in China in de marketing gezet als bij wijze van openluchtmuseum.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar de chinezen gingen gewoon de terassen en tuinen in van mensen om door het raam te gluren. Echt bizar asociaal kunnen ze zijn.
Thanks!quote:Op maandag 8 juni 2020 14:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Uiteraard.
Artikel van 17 maarthttps://www.dvhn.nl/groni(...)apufje-25477096.html
In China zijn ze t gewend dat mensen meekijken, privacy bestaat niet daarquote:Op maandag 8 juni 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar de chinezen gingen gewoon de terassen en tuinen in van mensen om door het raam te gluren. Echt bizar asociaal kunnen ze zijn.
Het is denk ik echt wat te positief om te denken dat NOW en wtv niet slecht vallen voor de horeca. Dat kun je gewoon niet zo in het algemeen stellen. 'De horeca' is nogal een diverse groep bedrijven op lokaties in heel Nederland met verschillen in personeel, leningen, vaste lasten, etc. Er zullen er zijn die er ondanks alles goed uit komen. Maar ook die in heel zwaar weer zitten en ondanks allerlei tegemoetkomingen het toch niet halen. En dat zegt niet per se iets over de zaak in kwestie, maar kan ook veel zeggen over omstandigheden.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
NOW-regeling en werktijdverkorting vallen echt niet slecht voor de horeca en lopen meen ik tot 1 oktober. Uitstel van lopende leningen, vastgoedeigenaren die meedenken (alhoewel sommigen inderdaad nog weerzinwekkend stil zijn),
Nu er voldoende uitzicht is op wat de komende periode gaat brengen kan je wanneer je niet voor de corona in de shit zat ook gewoon weer een gesprek aangaan met banken en/of andere financers met oog op de toekomst.
En ze hadden het ook voor elkaar gekregen om samen met Madrid in de wereldeditie van Monopoly terecht te komen. Daar plukken ze nu de 'vruchten' van.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is door een gewiekste Nederlandse zakenvrouw ook gigantisch in China in de marketing gezet als bij wijze van openluchtmuseum.
Dat is werkelijk ongelofelijk.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:18 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Weinig animo voor goed nieuws, bedoel je?
kunnen ze zijn? zijn asociaal geborenquote:Op maandag 8 juni 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, dat was echt niet leuk meer.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen dat ze slecht is in d'r werkquote:Op maandag 8 juni 2020 14:43 schreef OProg het volgende:
[..]
En ze hadden het ook voor elkaar gekregen om samen met Madrid in de wereldeditie van Monopoly terecht te komen. Daar plukken ze nu de 'vruchten' van.
Het is vooral heel makkelijk om te roepen. Veel mensen realiseren zich echter niet dat vrijwel niemand het zo lang uit kan zingen zonder inkomen; dan heb ik het ook over normale burgers. Zijn maar weinig Nederlanders die zoveel spaargeld hebben liggen. Ze vergeten ook dat bedrijven een percentage van hun winst ook gebruiken om het bedrijf te verbeteren.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:32 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat over die buffer is reinste kul inderdaad. Dat kan misschien als je 10 jaar een goed runnende toko hebt, maar anders zullen de winsten minimaal zijn in de beginjaren en kan je niet heel veel opzij zetten voor zaken die onvoorzien zijn.
Mag ik hopen ja...!quote:Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
Neem aan dat er meer versoepelingen komen als de situatie eind van de maand nog zo is.
https://nos.nl/artikel/23(...)-en-vergroening.htmlquote:De economie krijgt ongekend harde klappen door de coronapandemie en loopt omvangrijke economische schade op. Een diepe recessie is onontkoombaar, meldt De Nederlandsche Bank (DNB).
De werkloosheid neemt de komende tijd sterk toe en komt volgend jaar uit op 7,3 procent. Dat zijn meer dan 700.000 werklozen, twee keer zoveel als nu. Veel van hen zijn flexwerkers en zzp'ers. In 2022 volgt weer een daling naar 5,7 procent.
De huizenprijzen zullen de komende twee jaar met zo'n 5 procent dalen, verwacht DNB. De bank gaat vooralsnog niet uit van een crisis op de huizenmarkt of een financiële crisis. De coronacrisis heeft wel impact op de banken.
DNB benadrukt dat de economische raming met met veel onzekerheden is omgeven.
Inderdaad....quote:Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
Fuck dat betaald voetbal, ik wil eind augustus/begin september gewoon weer een biertje kunnen doen op het terras bij mijn amateurcluppie.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:50 schreef Simmertje het volgende:
Zou mij inderdaad niets verbazen als bepaalde maatregelen eerder versoepeld zullen worden, eventueel bekeken per sector. Zo wordt er volgens mij al gekeken om het betaald voetbal eerder op te starten met oog op oefenwedstrijden en eventuele kwalificatie wedstrijden.
In ieder geval alles vrij geven wat buiten plaats vindt wat mij betreft. Het heeft echt geen zin om nu nog maanden door te gaan met dit beleid.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:50 schreef Simmertje het volgende:
Zou mij inderdaad niets verbazen als bepaalde maatregelen eerder versoepeld zullen worden, eventueel bekeken per sector. Zo wordt er volgens mij al gekeken om het betaald voetbal eerder op te starten met oog op oefenwedstrijden en eventuele kwalificatie wedstrijden.
Er moeten sowieso meer betaalbare huizen komen voor jongeren en alleenstaanden. Khrushchyovkas bouwen zoals ze ook in de Sovjet Unie deden. Natuurlijk wel wat gemoderniseerder en ruimer em vooral veel fraaierquote:Op maandag 8 juni 2020 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De komende twee jaar dus aanhoudende gekte op de huizenmarkt..
Met de recente onderzoeken van minimaal langdurig contact bij voetbal verwacht ik dan ook dat deze en andere contactsporten voor volwassen eerder mogen gaan beginnen dan 1 september. Zeker het amateurvoetbal dat normaliter half Augustus weer begint speelt daarin een grote rol..quote:Op maandag 8 juni 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fuck dat betaald voetbal, ik wil eind augustus/begin september gewoon weer een biertje kunnen doen op het terras bij mijn amateurcluppie.
De sportkantines kunnen, mits de controle over het coronavirus gehandhaafd blijft, per 1 juli weer open. Dat heeft minister-president Mark Rutte woensdagavond bekend gemaakt. De maatregelen zouden aanvankelijk tot 1 september van kracht zijn. Sportkantines zijn voor veel sportvereniging een grote bron van inkomsten.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fuck dat betaald voetbal, ik wil eind augustus/begin september gewoon weer een biertje kunnen doen op het terras bij mijn amateurcluppie.
quote:Op maandag 8 juni 2020 15:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er moeten sowieso meer betaalbare huizen komen voor jongeren en alleenstaanden. Khrushchyovkas bouwen zoals ze ook in de Sovjet Unie deden. Natuurlijk wel wat gemoderniseerder en ruimer em vooral veel fraaier
De lagere amateurs beginnen normaliter zo half augustus weer met trainen, eerste officiële wedstrijden zijn nog paar weken later. We hebben inderdaad nog even de tijd.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met de recente onderzoeken van minimaal langdurig contact bij voetbal verwacht ik dan ook dat deze en andere contactsporten voor volwassen eerder mogen gaan beginnen dan 1 september. Zeker het amateurvoetbal dat normaliter half Augustus weer begint speelt daarin een grote rol..
wel eens ja dat buiten vs binnen zouden ze al kunnen aanpassenquote:Op maandag 8 juni 2020 15:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
In ieder geval alles vrij geven wat buiten plaats vindt wat mij betreft. Het heeft echt geen zin om nu nog maanden door te gaan met dit beleid.
Wij trainen alweer een paar weken. Inclusief partijtje etc.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De lagere amateurs beginnen normaliter zo half augustus weer met trainen, eerste officiële wedstrijden zijn nog paar weken later. We hebben inderdaad nog even de tijd.
Prachtig, heeft wel iets.quote:
Hier hebben ze eind mei voor de laatste keer 'getraind'. Was vooral bedoeld om elkaar weer eens te zien na twee maanden en om de vertrekkende spelers van het eerste te kunnen bedanken.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij trainen alweer een paar weken. Inclusief partijtje etc.
Nog meer? Alles is toch zo onderhand al weer open?quote:Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
Officieel mag dit voor volwassen NIET volgens de KNVB en RIVM maatregelen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij trainen alweer een paar weken. Inclusief partijtje etc.
nee nog verre vanquote:Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nog meer? Alles is toch zo onderhand al weer open?
Dat is natuurlijk niet waar. Het leven is nog best ver verwijderd van hoe het was. Dus ja, er is zeker nog ruimte voor verdere versoepelingen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het meeste is wel open ja, alleen is de capaciteit van het aantal bezoekers nog wat laag, waardoor het meeste niet rendabel is.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goed te merken in de horeca - heb het idee dat het reserveren en de verwarring over wat wel/niet kan en mag voor minder grote drukte zorgt dan men gehoopt had. Plus dat er nog veel angstige mensen voorlopig even afwachten.. Merken jullie dit ook in jullie stad of dorp?quote:Op maandag 8 juni 2020 15:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het meeste is wel open ja, alleen is de capaciteit van het aantal bezoekers nog wat laag, waardoor het meeste niet rendabel is.
Dat zal binnen de anderhalvemetersamenleving ook nog wel even zo blijven. In een grote bioscoopzaal kunnen vast meer dan 30 mensen, maar vol zal die voorlopig echt nog niet kunnen worden. Voor die ondernemers is het dus zaak om hun bedrijfsmodel aan te gaan passen op de nieuwe realiteit.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het meeste is wel open ja, alleen is de capaciteit van het aantal bezoekers nog wat laag, waardoor het meeste niet rendabel is.
Yep. Dierentuinen en attractieparken etc werken met reserveringen en laten maar een beperkt aantal mensen binnen. Dat is even leuk voor nu - er gebeurt in elk geval weer wat - maar op langere termijn uiteraard niet realistisch, er komt simpelweg veel te weinig geld binnen nu. Leuk voor deze zomer, maar dan houdt het wel op.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Officieel mag dit voor volwassen NIET volgens de KNVB en RIVM maatregelen.
Dat is natuurlijk een mooi statement, maar o.a. in je voorbeeld van de bioscoop niet echt te doen, he? Hoe kan een bioscoop het bedrijfsmodel aanpassen?quote:Op maandag 8 juni 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zal binnen de anderhalvemetersamenleving ook nog wel even zo blijven. In een grote bioscoopzaal kunnen vast meer dan 30 mensen, maar vol zal die voorlopig echt nog niet kunnen worden. Voor die ondernemers is het dus zaak om hun bedrijfsmodel aan te gaan passen op de nieuwe realiteit.
Waar voetbal je? Kan ik het effe melden..quote:
Fuck het nieuwe normaal.quote:
Iddquote:Op maandag 8 juni 2020 14:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De gewone amsterdammer komt nauwelijks meer in het centrum omdat dat gewoon een pretpark was geworden voor toeristen.
Ah ben je er zo één.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar voetbal je? Kan ik het effe melden..
Weet ik veel, ik run geen bioscoop. Maar als je geen geld kan verdienen als maar een derde van je zaal gevuld is dan zul je dus iets anders moeten gaan doen zodat je wel geld verdient. Blijven zeuren dat het allemaal niet kan gaat je in elk geval niet helpen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een mooi statement, maar o.a. in je voorbeeld van de bioscoop niet echt te doen, he? Hoe kan een bioscoop het bedrijfsmodel aanpassen?
Als je er geen verstand van hebt, kun je misschien beter geen statements maken over hoe een ander zijn bedrijf moet runnen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik run geen bioscoop. Maar als je geen geld kan verdienen als maar een derde van je zaal gevuld is dan zul je dus iets anders moeten gaan doen zodat je wel geld verdient. Blijven zeuren dat het allemaal niet kan gaat je in elk geval niet helpen.
Er komt echt alleen maar poep uit jouw mond héquote:Op maandag 8 juni 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik run geen bioscoop. Maar als je geen geld kan verdienen als maar een derde van je zaal gevuld is dan zul je dus iets anders moeten gaan doen zodat je wel geld verdient. Blijven zeuren dat het allemaal niet kan gaat je in elk geval niet helpen.
Vind dat te makkelijk - sommige restaurants van vrienden van me kunnen met heel veel moeite 2 rondes draaien op een avond en hebben geen/nauwelijks een terras mogelijkheid. Meer is gewoon niet haalbaar en ook na 1 Juli komt daar weinig verandering in vanwege de 1.5m maatregel.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Reserveren is bijna niet te doen, omdat het altijd volgeboekt zit merk ik. Op de eerste dag van de versoepeling heb ik wel een terrasje kunnen pakken.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed te merken in de horeca - heb het idee dat het reserveren en de verwarring over wat wel/niet kan en mag voor minder grote drukte zorgt dan men gehoopt had. Plus dat er nog veel angstige mensen voorlopig even afwachten.. Merken jullie dit ook in jullie stad of dorp?
Die 1,5m maatregel die blijft nog wel een jaartje hoor. Minstens. Wat gaat zo'n restaurant blijven doen in die tijd dan, net zo lang huilen tot ze failliet zijn?quote:Op maandag 8 juni 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind dat te makkelijk - restaurants van vrienden kunnen met heel veel moeite 2 rondes draaien op een avond en hebben geen/nauwelijks een terras mogelijkheid. Meer is gewoon niet haalbaar en ook na 1 Juli komt daar weinig verandering in vanwege de 1.5m maatregel.
DIe 1,5 meter maatregel willen ze in Duitsland al schrappen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind dat te makkelijk - sommige restaurants van vrienden van me kunnen met heel veel moeite 2 rondes draaien op een avond en hebben geen/nauwelijks een terras mogelijkheid. Meer is gewoon niet haalbaar en ook na 1 Juli komt daar weinig verandering in vanwege de 1.5m maatregel.
Oh ja, dat is gezeur. Lolololquote:Op maandag 8 juni 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wanneer de versoepelingen van horeca er voor zorgen dat er geen of een luttele stijging komt in het aantal besmettingen dan gaat er gekeken worden om meer gasten toe te laten op het terras, in restaurant of bioscoop etc. Het ziet er nu naar uit dat dat niet het geval is, dus zullen er steeds meer gasten toegelaten worden in dit soort gelegenheden.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die 1,5m maatregel die blijft nog wel een jaartje hoor. Minstens. Wat gaat zo'n restaurant blijven doen in die tijd dan, net zo lang huilen tot ze failliet zijn?
Ach ja, tuurlijk. Met zn minstens een jaar.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wanneer de versoepelingen van horeca er voor zorgen dat er geen of een luttele stijging komt in het aantal besmettingen dan gaat er gekeken worden om meer gasten toe te laten op het terras, in restaurant of bioscoop etc. Het ziet er nu naar uit dat dat niet het geval is, dus zullen er steeds meer gasten toegelaten worden in dit soort gelegenheden.
Ik denk niet dat je zonder meer kunt stellen dat die 1,,5 meter maatregel er zo lang nog op zeker is. Dat zal helemaal liggen aan de ontwikkelingen. Als er naarmate er meer mogelijk wordt geen grote problemen optreden in ziekenhuizen, zal er steeds meer kunnen en zal ook die 1,5 m steeds meer vervallen.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die 1,5m maatregel die blijft nog wel een jaartje hoor. Minstens. Wat gaat zo'n restaurant blijven doen in die tijd dan, net zo lang huilen tot ze failliet zijn?
Ik heb het idee dat die 1.5m maatregel snel gewijzigd gaat worden of zal verdwijnen. Vanochtend nog in het nieuws dat mensen zich er steeds minder aan kunnen of willen houden en er wordt nu al langere tijd met 2 maten gemeten betreft deze maatregel.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er is een wet in de maak waar in staat dat het nog een jaar geldt.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die 1.5m maatregel snel gewijzigd gaat worden of zal verdwijnen. Vanochtend nog in het nieuws dat mensen zich er steeds minder aan kunnen of willen houden en er wordt nu al langere tijd met 2 maten gemeten betreft deze maatregel.
Allemaal 'onder voorbehoud'.. ze gaan dit echt niet in wet verankeren als blijkt dat het in veel gevallen niet nodig of werkbaar is.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er is een wet in de maak waar in staat dat het nog een jaar geldt.
Dan zal eerst bewezen moeten worden dat het schijt hebben aan die maatregel buiten en binnen niet tot veel meer besmettingen gaan leidenquote:Op maandag 8 juni 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die 1.5m maatregel snel gewijzigd gaat worden of zal verdwijnen. Vanochtend nog in het nieuws dat mensen zich er steeds minder aan kunnen of willen houden en er wordt nu al langere tijd met 2 maten gemeten betreft deze maatregel.
Precies, dit dus:quote:Op maandag 8 juni 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal 'onder voorbehoud'.. ze gaan dit echt niet in wet verankeren als blijkt dat het in veel gevallen niet nodig of werkbaar is.
En 90 procent houdt zich er nu al niet meer aan. En terecht.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dit dus:
Toch wil minister De Jonge de wet al per 1 juli laten ingaan. Het is wel een tijdelijke wet. Maar voor hoe lang? Dat hangt af van het verloop van de coronacrisis.
Ook komt er steeds meer kennis in hoe op dit virus in te spelen en dit te bestrijden aan de hand van onderzoek. Er zal steeds meer bekend worden over het nut van zulke maatregelen en ik betwijfel ten zeerste of het wel zo terecht is die 1.5 meter als heilig te verklaren in alles. Buiten heeft het geen nut, en binnen in een gesloten ruimte zonder ventilatie ben je sowieso fucked wanneer daar iemand met Cojona zit te hoesten en te niezen. Kan je afstand houden wat je wilt maar dat gaat niet helpen. Of je moet aan de andere kant van de kamer zitten. Ook is het interessant te kijken naar de daadwerkelijke besmettelijkheid. Wanneer er iemand met griep in een klas zit te kuchen is de hele klas ook automatisch niet besmet of ligt morgen met griep op bed. We doen nu net alsof wanneer je mogelijk iemand treft met corona je meteen ziek wordt of besmet raakt. Deze persoon zal eerst uitgebreid moeten niezen of kuchen voordat dit een besmetting gaat aanrichten. Er is nu al de norm dat je zoveel mogelijk thuis blijft bij verkoudheidsklachten dus iedereen met gezond verstand blijft dan thuis en gaat niet naar een café, naar school of naar het werk etc. Vertrouw op deze bron maatregelen en kappen met proberen als juf spelen als overheid door allerhande onzinnige en te veel vragende maatregelen voor je burgers in te voeren. De gevolgen van deze maatregelen zijn te groot, vertrouw op je burgers is mijn standpunt. Wanneer je iemand treft met a-symptomatische klachten is de besmettingkans gewoon nihil, die hoesten niet. Ook is er een theorie die zegt dat een a-symptomatisch iemand iemand besmet, de ziekte ook milder verloopt bij diegene.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zonder meer kunt stellen dat die 1,,5 meter maatregel er zo lang nog op zeker is. Dat zal helemaal liggen aan de ontwikkelingen. Als er naarmate er meer mogelijk wordt geen grote problemen optreden in ziekenhuizen, zal er steeds meer kunnen en zal ook die 1,5 m steeds meer vervallen.
echt onzin om dat in een wet vast te leggenquote:Op maandag 8 juni 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dit dus:
Toch wil minister De Jonge de wet al per 1 juli laten ingaan. Het is wel een tijdelijke wet. Maar voor hoe lang? Dat hangt af van het verloop van de coronacrisis.
Die kun je wassen.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
Zo`n medisch mondkapje, als je deze 72 uur opzij legt, kun je die dan nou wel of niet weer gebruiken? En zo niet, waarom dan?
Ik ben het deels met je eens, maar ik denk dat van een aantal dingen die jij hier als feiten stelt, helemaal nog niet duidelijk is of dat feiten zijn. Daarom wordt er nog een heleboel onderzoek gedaan naar een heleboel verschillende zaken. En wat mij betreft zijn we voorzichtig met het loslaten van allerlei maatregelen tot we meer duidelijkheid uit onderzoek hebben of tot blijkt uit de cijfers dat versoepelingen geen nadelige gevolgen hebben. Dus niet het zogenaamde logische boerenverstand van de burger erop los laten, want er zijn er a) teveel waarbij dat niet werkt, b) teveel die allemaal andere dingen denken en vinden dat wat zij denken het enige juiste is en c) komen die mensen teveel met elkaar in conflict omdat men toch denkt dat de ander het verkeerd heeft.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook komt er steeds meer kennis in hoe op dit virus in te spelen en dit te bestrijden aan de hand van onderzoek. Er zal steeds meer bekend worden over het nut van zulke maatregelen en ik betwijfel ten zeerste of het wel zo terecht is die 1.5 meter als heilig te verklaren in alles. Buiten heeft het geen nut, en binnen in een gesloten ruimte zonder ventilatie ben je sowieso fucked wanneer daar iemand met Cojona zit te hoesten en te niezen. Kan je afstand houden wat je wilt maar dat gaat niet helpen. Of je moet aan de andere kant van de kamer zitten. Ook is het interessant te kijken naar de daadwerkelijke besmettelijkheid. Wanneer er iemand met griep in een klas zit te kuchen is de hele klas ook automatisch niet besmet of ligt morgen met griep op bed. We doen nu net alsof wanneer je mogelijk iemand treft met corona je meteen ziek wordt of besmet raakt. Deze persoon zal eerst uitgebreid moeten niezen of kuchen voordat dit een besmetting gaat aanrichten. Er is nu al de norm dat je zoveel mogelijk thuis blijft bij verkoudheidsklachten dus iedereen met gezond verstand blijft dan thuis en gaat niet naar een café, naar school of naar het werk etc. Vertrouw op deze bron maatregelen en kappen met proberen als juf spelen als overheid door allerhande onzinnige en te veel vragende maatregelen voor je burgers in te voeren. De gevolgen van deze maatregelen zijn te groot, vertrouw op je burgers is mijn standpunt. Wanneer je iemand treft met a-symptomatische klachten is de besmettingkans gewoon nihil, die hoesten niet. Ook is er een theorie die zegt dat een a-symptomatisch iemand iemand besmet, de ziekte ook milder verloopt bij diegene.
1. Het kost best veel moeite als je gewoon in een stad woont. Mensen lopen daar al dichter bij elkaar.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens, maar ik denk dat van een aantal dingen die jij hier als feiten stelt, helemaal nog niet duidelijk is of dat feiten zijn. Daarom wordt er nog een heleboel onderzoek gedaan naar een heleboel verschillende zaken. En wat mij betreft zijn we voorzichtig met het loslaten van allerlei maatregelen tot we meer duidelijkheid uit onderzoek hebben of tot blijkt uit de cijfers dat versoepelingen geen nadelige gevolgen hebben. Dus niet het zogenaamde logische boerenverstand van de burger erop los laten, want er zijn er a) teveel waarbij dat niet werkt, b) teveel die allemaal andere dingen denken en vinden dat wat zij denken het enige juiste is en c) komen die mensen teveel met elkaar in conflict omdat men toch denkt dat de ander het verkeerd heeft.
Ik begrijp ook persoonlijk niet zo wat het probleem is met 1,5 m afstand bewaren tot een jou onbekende andere persoon, of dat nou binnen of buiten is. Waarom zou je die persoon kost wat kost wel binnen 1,5 m willen passeren? Hoe groot is de moeite om dat gewoon niet te doen?
En in onderlinge relaties met mensen vind ik dat mensen in gezamenlijkheid bepalen of ze die 1,5 m wel van belang vinden of niet.
op een terras in de oude setting is dat wel een probleem dus als het niet nodig is gewoon schrappenquote:Op maandag 8 juni 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp ook persoonlijk niet zo wat het probleem is met 1,5 m afstand bewaren tot een jou onbekende andere persoon, of dat nou binnen of buiten is.
Als het niet nodig is. Dat is nog niet bekend en zeker, dus kan het nog niet geschrapt.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
op een terras in de oude setting is dat wel een probleem dus als het niet nodig is gewoon schrappen
Klopt, voorzichtigheid is geboden natuurlijk tot het tegendeel bewezen is. Ik ben er van overtuigd dat er steeds meer bekend gaat worden over hoe dit virus mensen precies besmet en wat dit voor ziekteverloop gaat veroorzaken, en ik ben er wel zeker van/ hoop dat het de aan de kant komt van wat ik gesteld heb, die geluiden hoor je steeds meer.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens, maar ik denk dat van een aantal dingen die jij hier als feiten stelt, helemaal nog niet duidelijk is of dat feiten zijn. Daarom wordt er nog een heleboel onderzoek gedaan naar een heleboel verschillende zaken. En wat mij betreft zijn we voorzichtig met het loslaten van allerlei maatregelen tot we meer duidelijkheid uit onderzoek hebben of tot blijkt uit de cijfers dat versoepelingen geen nadelige gevolgen hebben. Dus niet het zogenaamde logische boerenverstand van de burger erop los laten, want er zijn er a) teveel waarbij dat niet werkt, b) teveel die allemaal andere dingen denken en vinden dat wat zij denken het enige juiste is en c) komen die mensen teveel met elkaar in conflict omdat men toch denkt dat de ander het verkeerd heeft.
Ik begrijp ook persoonlijk niet zo wat het probleem is met 1,5 m afstand bewaren tot een jou onbekende andere persoon, of dat nou binnen of buiten is. Waarom zou je die persoon kost wat kost wel binnen 1,5 m willen passeren? Hoe groot is de moeite om dat gewoon niet te doen?
En in onderlinge relaties met mensen vind ik dat mensen in gezamenlijkheid bepalen of ze die 1,5 m wel van belang vinden of niet.
helaas niet, vind dat wel lang duren, daar zou inmiddels toch ook wel wat meer over bekend moeten zijnquote:Op maandag 8 juni 2020 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het niet nodig is. Dat is nog niet bekend en zeker, dus kan het nog niet geschrapt.
Juist. De beperkingen en gevolgen voor ondernemers zit het hem in, helemaal.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
1. Het kost best veel moeite als je gewoon in een stad woont. Mensen lopen daar al dichter bij elkaar.
2. Door 1.5 meter wordt je zwaar beperkt in winkels, sportscholen, scholen, bedrijven, theaters en reataurabda. Kortom - overal. Je hele leven. En daarmee ook capaciteit in die ondernemingen.
Over 2 tot 3 maanden is die hele 1,5m regel niet meer relevant, dit gaat absoluut geen jaar duren, totale onzin.quote:Op maandag 8 juni 2020 15:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En daarmee ons als maatschappij. En wereld.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juist. De beperkingen en gevolgen voor ondernemers zit het hem in, helemaal.
Klopt. Corona al bijna onder controlequote:Op maandag 8 juni 2020 16:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Over 2 tot 3 maanden is die hele 1,5m regel niet meer relevant, dit gaat absoluut geen jaar duren, totale onzin.
Eens maar vooralsnog brengt de NOS op teletekst 101 dit tussen al het andere wereldnieuwsquote:Op maandag 8 juni 2020 15:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Fuck het nieuwe normaal.
We hebben op de rem getrapt, en terecht. Nu is het tijd om weer normaal te doen.
Enkele tientallen dansende mensen, dat wordt een Tielpiek!quote:Gasten Van der Valk te dicht opeen
In het Van der Valk Hotel in Tiel
hebben gasten zich dit weekend niet aan
de richtlijnen rond het coronavirus
gehouden. Bij een klein concert van
zanger John West waren tientallen
mensen aan het dansen. De zanger liep
tussen de gasten en de tafeltjes door.
Beelden van het optreden zijn te zien
op website Dumpert. Het miniconcert was
deel van een arrangement met diner en
overnachting,waarbij de richtlijnen van
het RIVM zouden worden nageleefd. Er
hadden zich 90 mensen voor aangemeld.
Van der Valk stopt nu met de concerten.
Het concern laat weten het enthousiasme
van de gasten te hebben onderschat.
Dankzij die maatregelenquote:Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Klopt. Corona al bijna onder controle
Het is voor horeca-ondernemers niet anders dan een slechte zomer.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juist. De beperkingen en gevolgen voor ondernemers zit het hem in, helemaal.
Dat is misschien ook wel wat ver gezocht, ze hebben best veel te lijden qua omzet hoor, wel meer dan een slechte zomer. Geen inkomsten in april en mei en nu, een best kleine bezetting.quote:Op maandag 8 juni 2020 17:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is voor horeca-ondernemers niet anders dan een slechte zomer.
Pinkstermaandag zaten veel (lang niet allemaal) terrassen vol maar gistermiddag was en bijna niemand.
En wat er zit zijn voornamelijk oudere stellen. Jongeren hebben de horeca altijd al laten stikken met het thuis indrinken.
het was afgelopen weekend toch ook geen terrasweer?quote:Op maandag 8 juni 2020 17:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is voor horeca-ondernemers niet anders dan een slechte zomer.
Pinkstermaandag zaten veel (lang niet allemaal) terrassen vol maar gistermiddag was en bijna niemand.
En wat er zit zijn voornamelijk oudere stellen. Jongeren hebben de horeca altijd al laten stikken met het thuis indrinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |