quote:Op zondag 7 juni 2020 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De fastfoodketens hier in de UK zijn sinds een paar dagen open, en ik kon het merken gister tijdens het hardlopen. Waar het afgelopen maanden gewoon opviel dat er geen fastfood afval langs de kant van de weg lag, was het gister weer zoals gewoon aanwezig. Sommigen zullen dat gemist hebben, dat ze fastfood afval uit hun rijdende auto kunnen flikkeren. Ze stonden er zelfs voor in de file!
[ afbeelding ]
In de basis wel.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:38 schreef Landgeld het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)usinfectie~bda1ff67/
Heel goed en genuanceerd interview....
Jezusquote:Op zondag 7 juni 2020 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De fastfoodketens hier in de UK zijn sinds een paar dagen open, en ik kon het merken gister tijdens het hardlopen. Waar het afgelopen maanden gewoon opviel dat er geen fastfood afval langs de kant van de weg lag, was het gister weer zoals gewoon aanwezig. Sommigen zullen dat gemist hebben, dat ze fastfood afval uit hun rijdende auto kunnen flikkeren. Ze stonden er zelfs voor in de file!
[ afbeelding ]
Geluktquote:Op zondag 7 juni 2020 13:19 schreef Jed1Gam het volgende:
RIVM Grafiek mag wel eens geupdate worden hierboven.
[ afbeelding ]
Hoi Lavenderr. ja ik werk al 20 jaar in de zorg... en mijn mening is het volgende . maat regelen treffen prima... maar vind het te overdreven... verpleeghuizen , mensen met beperking zo veel afzonderen zonder mogelijkheden te bedenken dat ze wel familie zagen , op een andere manier bijvb. dat is echt een no go voor mijquote:Op zondag 7 juni 2020 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
welkom Jacqueline![]()
Jij zit in de zorg, wat is jouw mening over dit alles?
Achja. Hier in Arnhem stonden mensen 3 uur in de rij bij de aardbeien drive-inquote:Op zondag 7 juni 2020 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bizar, gewoon een rij van een halve kilometer. Die staan dus serieus ruim een uur in de rij voor McDonalds
Dat vind ik ook zo triest. Vooral voor de oude mensen en mensen met een beperking die nu in volledige afzondering moeten leven. Onmenselijk vind ik het.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:40 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Hoi Lavenderr. ja ik werk al 20 jaar in de zorg... en mijn mening is het volgende . maat regelen treffen prima... maar vind het te overdreven... verpleeghuizen , mensen met beperking zo veel afzonderen zonder mogelijkheden te bedenken dat ze wel familie zagen , op een andere manier bijvb. dat is echt een no go voor mij
Echt super weinig opnames en doden nog maar.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.574*
(+239)
Ziekenhuisopnames
11.789
(+4)
Overleden personen
6.013**
(+2)
juist ik werk met mensen met beperking echt geen mondkapje gebruikt meteen escalatie. afstand van hun gehouden nee wij allemaal niet. leg hun maar uit dat ze deze dagen geen knuffel krijgen. werk met zwaarste groepquote:Op zondag 7 juni 2020 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo triest. Vooral voor de oude mensen en mensen met een beperking die nu in volledige afzondering moeten leven. Onmenselijk vind ik het.
Toch bijzonder, sommige verpleeghuizen zijn meer dan gehalveerd.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:43 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
bij ons hebben we geen gebruik gemaakt van mondkapjes ect en zijn nul zieken tot nu toe op heel terrein handen goed wassen ect
werk niet in verpleeghuisquote:Op zondag 7 juni 2020 14:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Toch bijzonder, sommige verpleeghuizen zijn meer dan gehalveerd.
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?quote:Op zondag 7 juni 2020 14:47 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Begeleidster met mensen met beperking.... verpleeghuis tijd geleden vaarwel gezegd en overgestapt
besloten werd geen mondkapjes nee , geen shorten.. wel handschoenen zoals normaal... had juist allemaal regels .;) besloot niet het personeelquote:Op zondag 7 juni 2020 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?
doe maar chill we hadden een streng en nog corona team alles gaat strak via de regelsquote:Op zondag 7 juni 2020 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En daar werden totaal geen regels in acht genomen afgezien van geen bezoek?
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.quote:Op zondag 7 juni 2020 14:51 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
besloten werd geen mondkapjes nee , geen shorten.. wel handschoenen zoals normaal... had juist allemaal regels .;) besloot niet het personeel
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.
Gelukkig maar dat men dit soort besluiten niet aan de experts op fok overlaatquote:Op zondag 7 juni 2020 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.
precies en hebben daar meer last van. dit besluit heeft hogerhand wel overwogen genomen... en ga het niet uitleggen ivm met indirecte info over mensen met beperkingquote:Op zondag 7 juni 2020 15:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat men dit soort besluiten niet aan de experts op fok overlaat
Heb nu al vaak gehoord dat verstandelijk gehandicapten helemaal gek worden als verzorgende personeel een mondkapje heeft
Jij denkt dat hier niet goed over na is gedacht... nou geloof mij maar is hard over nagedachtquote:Op zondag 7 juni 2020 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms neem je risico in het leven (met anderen). Dat heeft hier wonderwel goed uitgepakt. In heel veel tehuizen en verpleeghuizen niet. Zelf vind ik het wel een tikkeltje onverantwoordelijk, maar ja.
Goed besluit juist maar ga er niet op in ivm met werken met deze mensen en ik respectvol ermee om gaquote:Op zondag 7 juni 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
slecht besluit, geen mondkapjes binnen en wel binnen 1,5m moeten werken.
Vind het aantal positief geteste personen best hoog, voor een zondag. Meestal is het op maandag, dinsdag hoger door de weekenddip.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Positief geteste personen
47.574*
(+239)
Ziekenhuisopnames
11.789
(+4)
Overleden personen
6.013**
(+2)
tja kleinere lobby dan de luchtvaartquote:Op zondag 7 juni 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)giers-in-de-bus.html
En weer een rare uitwerking van Corona-beleid. Ik snap best dat snelheid in dit geval wat afbreuk heeft gedaan aan zorgvuldigheid. Maar als je er op gewezen wordt zet je dat toch recht.
Er word sinds 1 juni veel meer getest dan voorheen. Denk dat het hem daar in zit.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind het aantal positief geteste personen best hoog, voor een zondag. Meestal is het op maandag, dinsdag hoger door de weekenddip.
Nou, ben ik benieuwd, komende dagen.
dus de keuze is eigenlijk geen keuze? Zijn jij, je collega's en patiënten al getest?quote:Op zondag 7 juni 2020 15:10 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
precies en hebben daar meer last van. dit besluit heeft hogerhand wel overwogen genomen... en ga het niet uitleggen ivm met indirecte info over mensen met beperking
Wat?quote:Op zondag 7 juni 2020 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
Denemarken trouwens 600 doden maar, 6 miljoen inwoners. Erg weinig.
Die snappen het verschil tussen wel- en niet-noodzakelijke reizen denk ik niet zo goed.quote:Op zondag 7 juni 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)giers-in-de-bus.html
En weer een rare uitwerking van Corona-beleid. Ik snap best dat snelheid in dit geval wat afbreuk heeft gedaan aan zorgvuldigheid. Maar als je er op gewezen wordt zet je dat toch recht.
Want dan is er minder besmettingsgevaar? Bovendien zijn we niet in België.quote:Op zondag 7 juni 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die snappen het verschil tussen wel- en niet-noodzakelijke reizen denk ik niet zo goed.
Uitgangspunt is dat je altijd anderhalve meter afstand houdt. Als je dat in een bus doet, dan kunnen er dus inderdaad maar een stuk of 15 mensen in. Dat is vervelend voor het busbedrijf, maar voorlopig wel de realiteit.quote:Op zondag 7 juni 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dan is er minder besmettingsgevaar? Bovendien zijn we niet in België.
Maar kennelijk is het met mondkapje veilig genoeg voor 35 man. Dan zou het ook voor een commercieel tripje veilig moeten zijn.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Uitgangspunt is dat je altijd anderhalve meter afstand houdt. Als je dat in een bus doet, dan kunnen er dus inderdaad maar een stuk of 15 mensen in. Dat is vervelend voor het busbedrijf, maar voorlopig wel de realiteit.
Alleen in gevallen waar het echt niet anders kan, wordt een uitzondering gemaakt op de anderhalvemeter-regels. Zoals in de zorg. Maar ook in het OV, omdat het anders voor veel mensen wel erg lastig wordt om op hun (vitale) werkplek te komen.
Uitgangspunt blijft natuurlijk om zoveel mogelijk contact op korte afstand te voorkomen. Dat er in het OV voor wordt gekozen (met mondkapjes) om daar wat concessies te doen, betekent niet dat het daarom ergens anders uit commercieel oogpunt ook kan.
Het is een risico-afweging waarbij de factor 'noodzaak' natuurlijk een rol speelt. Daarom mag je ook alleen met de trein als je een noodzakelijke reis moet maken, hè.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar kennelijk is het met mondkapje veilig genoeg voor 35 man. Dan zou het ook voor een commercieel tripje veilig moeten zijn.
We accepteren dat ook in vliegtuigen. Waarom dan niet in bussen?
Ik mag gewoon met de trein. Ook om een rondje Nederland te maken als ik dat wil.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een risico-afweging waarbij de factor 'noodzaak' natuurlijk een rol speelt. Daarom mag je ook alleen met de trein als je een noodzakelijke reis moet maken, hè.
En dat het in vliegtuigen wel mag slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |