abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2020 @ 07:40:08 #176
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193635668
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
3) De belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
106 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is dus heel ver onder de belangrijke grens van 700, maar inmiddels is het nog minder dan een zesde van die grens. Het is een daling van 2 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,9%), en gisteren was een stijging van 3 ten opzichte van gisteren (een stijging van 2,8%). De stijging is dus een daling geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen acht weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 59 dagen is (1.090 -/- 106 =) 984. De gemiddelde daling per dag over de laatste 59 dagen is (984 : 59 =) 16,7. Dat is in totaal een daling van 90,3%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 59 dagen is 1,5%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gelijk gebleven, op 47.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
323 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 12 ten opzichte van gisteren (een daling van 3,6%), en gisteren was eveneens een daling van 12 ten opzichte van eergisteren (een daling van 3,5%). De daling is dus ongeveer gelijk gebleven.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen vijf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
De totale daling over de laatste 32 dagen is (810 -/- 323 =) 487. De gemiddelde daling per dag over de laatste 32 dagen is (487 : 32 =) 15,2. Dat is in totaal een daling van 60,1%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 32 dagen blijft 1,9%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2,7 is (was 2,3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 6,7 is (was 5,7);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,8 is (was 1,0);
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen per 100.000 inwoners 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,85 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor – en. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 15-06-2020 16:07:04 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193635709
Iedereen was druk gisteren denk ik, maar voor de volledigheid:
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 14 juni 2020

Positief geteste personen
48.783*

(+143)
Ziekenhuisopnames 11.828

(+6)

Overleden personen
6.059** (+2)
pi_193635712
Ziet er weer netjes uit @Federer-fan, verpleegafdelingen lopen nu ook goed leeg. IC stabiliseert zoals ik al verwachte, zal vandaag wel iets uitstroom op zijn (na weekend altijd wat meer).
pi_193635843
Ik snap alleen niet dat de daling op de IC zo traag gaat met zo weinig nieuwe ziekenhuisopnames al weken lang. Alsof die laatste 100 personen er dan al meer dan een maand liggen ofzo.
Alpha kenny one
  maandag 15 juni 2020 @ 08:37:40 #180
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193636035
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:48 schreef GereDathan het volgende:
Ziet er weer netjes uit @:Federer-Fan, verpleegafdelingen lopen nu ook goed leeg. IC stabiliseert zoals ik al verwachte, zal vandaag wel iets uitstroom op zijn (na weekend altijd wat meer).
Ja, klopt. Zou fijn zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:12 schreef falling_away het volgende:
Ik snap alleen niet dat de daling op de IC zo traag gaat met zo weinig nieuwe ziekenhuisopnames al weken lang. Alsof die laatste 100 personen er dan al meer dan een maand liggen ofzo.
Ja, goed punt.

Toch blijf ik het allemaal gek vinden, vooral internationaal. Dat er dan bijvoorbeeld in China opeens weer besmettingen zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193636268
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

Ja, goed punt.

Toch blijf ik het allemaal gek vinden, vooral internationaal. Dat er dan bijvoorbeeld in China opeens weer besmettingen zijn.
Mwah het is toch niet heel verrassend dat er hier en daar wat spikes zijn in nieuwe cases? Dat was wel te verwachten. Alleen is het dan de truuk om die gevallen te beperken met heel veel testen, gerichte lokale lockdowns etc. Daarbij gaat het (tot nu toe dan) om tientallen cases in miljoenensteden. Ik vind dat de media het wel redelijk opblazen met dikke koppen etc.
Alpha kenny one
  maandag 15 juni 2020 @ 10:01:48 #182
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193636779
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

Ja, goed punt.

het zo ook zo kunnen zijn dat er 2 uitgaan op dag X en op de zelfde dag er 2 bijkomen dan lijkt het alsof er niets gebeurd

ik denk dat in China er altijd nog besmettingen zijn geweest en dat het onder de pet gehouden werd en nu door wie dan ook naar buiten is gebracht

Alleen de 100+ op dit moment is natuurlijk goed en zeer positief en wat erbij komt is niet extreem hoog
pi_193637930
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:12 schreef falling_away het volgende:
Omdat mensen er gerust 3 a 4 weken liggen. En bijna alle ziekenhuisopnames resulteren nu in een IC opname (dit loopt behoorlijk gelijk op). Omdat we zo laag in de getallen zitten gaan er misschien 5 weg per dag (wat procentueel veel is), maar er komen er ook zo 5 bij.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:20:24 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193638444
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat mensen er gerust 3 a 4 weken liggen. En bijna alle ziekenhuisopnames resulteren nu in een IC opname (dit loopt behoorlijk gelijk op). Omdat we zo laag in de getallen zitten gaan er misschien 5 weg per dag (wat procentueel veel is), maar er komen er ook zo 5 bij.
Hoe zit dat precies?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:34:35 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_193638614
Er zit ook daar vertraging in natuurlijk, 21 dagen op een IC was niet ongewoon sommigen liggen zelfs nog veel langer. 4 a 5 weken lag het aantal opnames nog een stukje hoger volgens mij. Uiteindelijk zullen die bezette IC plekken gewoon dalen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_193638717
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe zit dat precies?
Als je naar de getallen kijkt zie je bijvoorbeeld 5 nieuwe ziekenhuisopnames en 4 nieuwe IC opnames. Die mensen zijn dan veelal linea recta doorgegaan. Dat kan nu er weer ruimte is, half maart was dat een ander verhaal en werden mensen langer op verpleegafdelingen gehouden.
pi_193638746
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Er zit ook daar vertraging in natuurlijk, 21 dagen op een IC was niet ongewoon sommigen liggen zelfs nog veel langer. 4 a 5 weken lag het aantal opnames nog een stukje hoger volgens mij. Uiteindelijk zullen die bezette IC plekken gewoon dalen.
Tenzij er een erge opleving komt, al zie ik dat niet zo snel gebeuren. Je ziet nu al wel wat hobbeltjes, we hangen net boven de 100 IC bedden. Dat zal zoals je aangeeft nog zeker wel een week of 1,5 zo zijn verwacht ik. Met de hoeveelheden die er nu bijkomen zal het allemaal verder wel meevallen, zelf verwacht ik een daling richting de 55-60 en dat het daarna weer een tijdje stabiliseert.

Maar al met al is dat prima, we hebben ruimte zat en er is totaal geen werkdruk meer. Met het aantal normale IC opnames erbij is het zelfs erg rustig.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:28:31 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193639398
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je naar de getallen kijkt zie je bijvoorbeeld 5 nieuwe ziekenhuisopnames en 4 nieuwe IC opnames. Die mensen zijn dan veelal linea recta doorgegaan. Dat kan nu er weer ruimte is, half maart was dat een ander verhaal en werden mensen langer op verpleegafdelingen gehouden.
Maar mensen die nu binnenkomen zijn toch niet ernstiger ziek dan de mensen die 2 maanden geleden zich melden? Je zou andersom verwachten, mensen gaan eerder naar het ziekenhuis toe waardoor de ratio icopnames/verpleegopnames daalt.

Onderstaande zin begrijp ik, echter vraag ik mij af of dat juist is. Immers is er altijd voldoende plek geweest.
pi_193640871
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 15 juni 2020

Positief geteste personen
48.948*

(+165)
Ziekenhuisopnames 11.831

(+3)

Overleden personen
6.065** (+6)
Netjes, nu hopen dat we morgen geen ophoging krijgen.
pi_193640909
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar mensen die nu binnenkomen zijn toch niet ernstiger ziek dan de mensen die 2 maanden geleden zich melden? Je zou andersom verwachten, mensen gaan eerder naar het ziekenhuis toe waardoor de ratio icopnames/verpleegopnames daalt.

Onderstaande zin begrijp ik, echter vraag ik mij af of dat juist is. Immers is er altijd voldoende plek geweest.
Ik moet hier even over nadenken, ik kom er op terug.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:47:36 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193642359
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik moet hier even over nadenken, ik kom er op terug.
Top ^O^
pi_193642811
Dit is het positiviteitstopic, maar er liggen wel meer mensen op de IC :{
Tap tap tap
  maandag 15 juni 2020 @ 17:40:30 #193
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193643114
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:21 schreef CherryLips het volgende:
Nee alleen worden ze vast heel goed verzorgd daar
pi_193643142
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Doe toch eens niet zo dramatisch dat het een paar dagen stijgt. De uitstroom van patiënten is heel laag. Wanneer er dan een paar op de IC bijkomen dan geeft dit een vertekend beeld. Het is niet zo dat er dagelijks geen mensen op de IC bijkwamen, doen er per dag 30 eruit rolden, het zit in de cijfers verwerkt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193643514
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Top ^O^
Ik heb er geen verklaring voor, en gek genoeg zei Diederik Gommers net hetzelfde in de media. Er is geen verklaring voor de meer IC opnames, het is gewoon een golfje blijkbaar.
pi_193643516
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

[..]

Oké, rustig.
Tap tap tap
pi_193643526
quote:
Positief denken, niet alleen worden ze goed verzorgd ze hoeven ook geen angstige momenten meer te hebben door de benauwdheid. Hun lichaam krijgt nu de rust die nodig is om te herstellen. We duimen voor een goede afloop voor deze mensen!
  maandag 15 juni 2020 @ 18:29:34 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193643679
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb er geen verklaring voor, en gek genoeg zei Diederik Gommers net hetzelfde in de media. Er is geen verklaring voor de meer IC opnames, het is gewoon een golfje blijkbaar.
Dan is de conclusie dat mensen die met covid naar het ziekenhuis komen gemiddeld genomen vaker doorgaan naar de ic dan voorheen.
pi_193646532
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan is de conclusie dat mensen die met covid naar het ziekenhuis komen gemiddeld genomen vaker doorgaan naar de ic dan voorheen.
Ja, ik denk dat het een stukje willekeur is ook. Dat zien we al sinds dag 1. Sommige mensen worden heel ziek en sommige hebben amper een kuchje, nergens aan gerelateerd. Op het oog gezond levende en fanatiek sportende mensen hadden het soms zwaarder dan mensen die alle gezondheid aan hun laars hebben gelapt de afgelopen 30 jaar.

Dat is het venijnige van dit virus, je kan vooraf niet voorspellen hoe erg iemand het te pakken heeft.
pi_193646717
https://www.1limburg.nl/c(...)er-ziekenhuisopnamen

5de dag op rij geen ziekenhuisopnames in Limburg *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 15-06-2020 21:41:39 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')