abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193580162
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het aantal ziekenhuisopnames van de laatste 7 dagen ligt nu voor het eerst onder de 7 per dag gemiddeld (6,6)

[ afbeelding ]
In werkelijkheid is het nog veel lager, aangezien dit de meldingen zijn die per dag binnenkomen (en dus van veel eerder kunnen zijn).

Gaat top dus :)
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:31:44 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193580168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:03 schreef GereDathan het volgende:
dank weer @:Federer-Fan!
Graag gedaan.
quote:
Gemiddelde IC opnames van 4,7 naar 3 is echt een goede stap omlaag!
Ja, zeker. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193580590
Bericht van gisteren:
quote:
Vandaag heeft het RIVM voor het laatst dagelijkse cijfers naar buiten gebracht wat betreft het aantal sterfgevallen en ziekenhuisopnames. De cijfers zullen nog steeds op de website van het RIVM verschijnen, maar het rijksinstituut gaat er bijvoorbeeld niet meer over twitteren. Wel komt er een keer per week, op dinsdag, een uitgebreider overzicht van de cijfers van die week. In deze fase van de epidemie geven die een beter beeld van hoe het virus zich ontwikkelt dan de dagelijkse cijfers.
Al weet ik niet zeker of dit positief is of niet :P
Tap tap tap
pi_193581008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In werkelijkheid is het nog veel lager, aangezien dit de meldingen zijn die per dag binnenkomen (en dus van veel eerder kunnen zijn).

Gaat top dus :)
Maar later gaan we weer correcties krijgen die nú niet worden meegeteld. Dus in zekere zin is het wel terecht om alles op een hoop te gooien.
I'll give you something to do
pi_193581057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:00 schreef CherryLips het volgende:
Bericht van gisteren:
[..]

Al weet ik niet zeker of dit positief is of niet :P
Ik vind het wel positief, het is minder belangrijk geworden en ze gaan hun spaarzame tijd nu besteden aan nuttigere zaken. Je ziet dit ook meer en meer in de media, de aandacht wordt steeds meer verlegd naar andere items.

Ben er wel blij mee, ben goed Corona-nieuws moe geworden.
pi_193581061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar later gaan we weer correcties krijgen die nú niet worden meegeteld. Dus in zekere zin is het wel terecht om alles op een hoop te gooien.
Het beste is om een week of 2 terug te kijken, die cijfers veranderen niet meer noemenswaardig.
pi_193581158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Mwoah als ik naar de cijfers kijk kom ik gemiddeld uit op 4 per dag in de periode van 26 mei tot en met 9 juni.

Zeker nu de nieuwe opnames zo laag zijn maakt het verschil, bv 0-2 echte per dag aangevuld met 2-3 uit eerdere periodes.
pi_193583737
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 11 juni 2020

Positief geteste personen
48.251*

(+164)
Ziekenhuisopnames 11.808

(+3)

Overleden personen
6.044** (+2)
pi_193583831
De cijfers zijn echt ongelofelijk laag, het roept het gevoel op dat het allemaal achter de rug is. Dat is positief, maar moeten we wel echt mee oppassen.

Wat we denk ik wel al kunnen stellen is dat de demonstratie op de Dam van 1 juni eigenlijk geen noemenswaardige effecten heeft gehad. Je wordt normaal binnen 2 tot 12 dagen ziek, met een gemiddelde van 5-6 dagen. We zitten nu op dag 10 en er zijn geen noemenswaardige stijgingen in de getallen te zien.

Dat betekent dus dat we buiten prima met een massa kunnen samenkomen, mits gebruik van mondkapjes en trachten afstand te houden.

Voor mij persoonlijk zou zoiets goed nieuws zijn, 1 van de zaken die ik erg mis zijn de voetbalwedstrijden. Het zou fantastisch zijn als we met een beperkte groep publiek weer zouden kunnen gaan voetballen.
Maar gezondheid van Nederland gaat voor dat hoor, dus hoe langer we kunnen wachten hoe beter denk ik.
pi_193585705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers zijn echt ongelofelijk laag, het roept het gevoel op dat het allemaal achter de rug is. Dat is positief, maar moeten we wel echt mee oppassen.

Wat we denk ik wel al kunnen stellen is dat de demonstratie op de Dam van 1 juni eigenlijk geen noemenswaardige effecten heeft gehad. Je wordt normaal binnen 2 tot 12 dagen ziek, met een gemiddelde van 5-6 dagen. We zitten nu op dag 10 en er zijn geen noemenswaardige stijgingen in de getallen te zien.

Dat betekent dus dat we buiten prima met een massa kunnen samenkomen, mits gebruik van mondkapjes en trachten afstand te houden.

Voor mij persoonlijk zou zoiets goed nieuws zijn, 1 van de zaken die ik erg mis zijn de voetbalwedstrijden. Het zou fantastisch zijn als we met een beperkte groep publiek weer zouden kunnen gaan voetballen.
Maar gezondheid van Nederland gaat voor dat hoor, dus hoe langer we kunnen wachten hoe beter denk ik.
indeed helemaal eens, ik mis het voetbal ook enorm. met mn vrienden pils drinken in het stadion en lekker europese tripjes doen. het moet echt snel terugkomen, ik heb dit sinds 1984 niet zo lang meegemaakt.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193586053
quote:
Drie coronapatiënten minder op intensive care
Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is met drie afgenomen tot 77, blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

"De COVID-19-ic-bezetting bevindt zich nu op een echt laag niveau", aldus Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Dat betekent dat op ruim een derde van de ic's géén COVID-19-patiënt meer ligt. Er is dus volop ruimte voor de reguliere zorg."

Het blijft belangrijk dat patiënten naar een arts gaan als ze medische zorg nodig hebben en de zorg niet te mijden, benadrukt hij. "Het is echt veilig."
Tap tap tap
pi_193586078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:15 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

indeed helemaal eens, ik mis het voetbal ook enorm. met mn vrienden pils drinken in het stadion en lekker europese tripjes doen. het moet echt snel terugkomen, ik heb dit sinds 1984 niet zo lang meegemaakt.
Ik ben net iets jonger, ik heb pas 19 jaar een seizoenskaart bij mijn club. Gezondheid gaat voor, maar een stukje ontspanning met een biertje, babbeltje en spannend potje voetbal mis ik ook ontzettend!
pi_193586324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben net iets jonger, ik heb pas 19 jaar een seizoenskaart bij mijn club. Gezondheid gaat voor, maar een stukje ontspanning met een biertje, babbeltje en spannend potje voetbal mis ik ook ontzettend!
hehe ouwe rot in het vak hier, leeftijd maakt niet uit. Maar ik mis het vreselijk.
pi_193586689
Zo zijn er recentelijk ook nieuwe richtlijnen voor de koorwereld (ik zit in een koor) en iedereen kan niet wachten om te beginnen. Alleen zijn die richtlijnen toch best pittig. Minimaal 3m tussen personen, ruimte moet minimaal 4m hoog zijn, allerlei regels mbt tot ventileren voor en na bijeenkomst. Goed dat het protocol er nu is, maar zoek maar eens een ruimte voor 50 man met die richtlijnen...

Ook bijna zomervakantie, dan ligt het toch stil, zou bijna zeggen wacht voor de zekerheid tot in september, hoe graag iedereen ook wil
pi_193586954
We zitten momenteel op pakweg een 1/100e van de hoeveelheid opnames per dag van eind maart. Als ik ervan uitga dat de opnames evenredig lopen met het aantal actieve besmettingen, dan zitten we nu ook op grofweg 1/100e van het aantal lopende besmettingen van eind maart.
Stel dat we nu nóg eens 2,5 maand ongeveer dezelfde R0 vasthouden. Dan geldt volgens het principe van een exponentiële afname, dat we na die periode wederom op 1/100e van de besmettingen van nu zitten. Deze is nu geschat rond de 1700, dus dan eind augustus op een krappe 20?

Vanuit de R0 gegevens heb ik ook een onderbouwing voor de 1/100e:
De R0 schommelt sinds de maatregelen rond de 0.8. De tijdsduur waarna iemand met corona gemiddeld genomen de volgende '0.8 persoon' besmet is 4 dagen (zie pdf'jes RIVM). Sinds eind maart zijn er ongeveer 20 periodes van 4 dagen verstreken.
De procentuele afname is dan: 100% * 0.8 ^ 20 ~= 1.2%, dus ongeveer 1/100e.
I'll give you something to do
pi_193586959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:11 schreef Abdus18 het volgende:
Zo zijn er recentelijk ook nieuwe richtlijnen voor de koorwereld (ik zit in een koor) en iedereen kan niet wachten om te beginnen. Alleen zijn die richtlijnen toch best pittig. Minimaal 3m tussen personen, ruimte moet minimaal 4m hoog zijn, allerlei regels mbt tot ventileren voor en na bijeenkomst. Goed dat het protocol er nu is, maar zoek maar eens een ruimte voor 50 man met die richtlijnen...

Ook bijna zomervakantie, dan ligt het toch stil, zou bijna zeggen wacht voor de zekerheid tot in september, hoe graag iedereen ook wil
Lijkt me inderdaad lastig om daar een plek voor te vinden, dan beter maar in september beginnen ja.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_193586989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:32 schreef galantis het volgende:
We zitten momenteel op pakweg een 1/100e van de hoeveelheid opnames per dag van eind maart. Als ik ervan uitga dat de opnames evenredig lopen met het aantal actieve besmettingen, dan zitten we nu ook op grofweg 1/100e van het aantal lopende besmettingen van eind maart.
Stel dat we nu nóg eens 2,5 maand ongeveer dezelfde R0 vasthouden. Dan geldt volgens het principe van een exponentiële afname, dat we na die periode wederom op 1/100e van de besmettingen van nu zitten. Deze is nu geschat rond de 1700, dus dan eind augustus op een krappe 20?

Vanuit de R0 gegevens heb ik ook een onderbouwing voor de 1/100e:
De R0 schommelt sinds de maatregelen rond de 0.8. De tijdsduur waarna iemand met corona gemiddeld genomen de volgende '0.8 persoon' besmet is 4 dagen (zie pdf'jes RIVM). Sinds eind maart zijn er ongeveer 20 periodes van 4 dagen verstreken.
De procentuele afname is dan: 100% * 0.8 ^ 20 ~= 1.2%, dus ongeveer 1/100e.
Goed bezig! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:06:49 #143
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193587602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:11 schreef Abdus18 het volgende:

Ergens in de buitenlucht? Bij mooi weer
pi_193588220
Morgen begint het EK voetbal !!!! :D w/ w/ w/

oh wacht... :{ ;( :{ :( :'( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193588369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:46 schreef TLC het volgende:
Morgen begint het EK voetbal !!!! :D w/ w/ w/

oh wacht... :{ ;( :{ :( :'( :'(
Erg jammer inderdaad, er stond sowieso een mooie sportzomer voor de deur.
pi_193588448
Ja ik heb niks met sport, maar vind de sfeer tijdens zo'n sportzomer wel leuk -O- dit jaar helemaal vanwege F1 en EK. En de OS -O-
Tap tap tap
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:28:35 #147
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193589037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik mis tennis en vooral mijn grote vriend Nadal. ;( Voetbal vind ik superleuk - tijdens het WK.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 12 juni 2020 @ 08:18:47 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193595994
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
3) De belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
106 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is dus heel ver onder de belangrijke grens van 700, maar inmiddels is het nog minder dan een zesde van die grens. Het is een daling van 8 ten opzichte van gisteren (een daling van 7,0%), en gisteren was een daling van 4 ten opzichte van eergisteren (een daling van 3,4%). De daling is dus verdubbeld.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen zeven weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[3]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[3]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 56 dagen is (1.090 -/- 106 =) 984. De gemiddelde daling per dag over de laatste 56 dagen is ((1.090 -/- 106 =) 984 : 56 =) 17,6. Dat is in totaal een daling van maar liefst 90,3%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 56 dagen is 1,6%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is flink gedaald gedaald, van 49 naar 45.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
334 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 5 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,5%), en gisteren was een daling van 14 ten opzichte van eergisteren (een daling van 4,0%). De daling is dus gedaald.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen vier weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[3]
SPOILER
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[3]
SPOILER
De totale daling over de laatste 29 dagen is (810 -/- 334 =) 476. De gemiddelde daling per dag over de laatste 29 dagen is ((810 -/- 334 =) 476 : 29 =) 16,4. Dat is in totaal een daling van 58,8%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 29 dagen is 2,0%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2,3 is (was 3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 4,7 is (was 5,3);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,9 blijft;
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft;
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,85 blijft.

In de loop van de dag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor – en. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
pi_193596340
Ik ben echt elke dag positief verbaasd over hoeveel IC patiënten er nog van de IC komen. Ik had verwacht dat we nu elke dag 1 erbij of eraf zouden hebben, maar het gaat nog steeds met 7 tegelijk eraf op een aantal van rond de 100.
Echt heel fijn!
pi_193596726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:57 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben echt elke dag positief verbaasd over hoeveel IC patiënten er nog van de IC komen. Ik had verwacht dat we nu elke dag 1 erbij of eraf zouden hebben, maar het gaat nog steeds met 7 tegelijk eraf op een aantal van rond de 100.
Echt heel fijn!
En als je bedenkt dat er elke dag ook zo'n 2-5 nieuwe patienten op de IC komen dan gaan er dus wel echt veel mensen vanaf. Zo te zien overlijden er daarvan niet veel (meestal 0 of 1, soms 2 of 3) dus dat is zeker positief. Er lijkt bijvoorbeeld al een week niemand overleden te zijn op de IC, tenzij de cijfers nog later wijzigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')