abonnement Unibet Coolblue
pi_193657208
Meer testen minder positieven, dat is wat we willen zien!

Verder IC -9 volgens lcps.
pi_193657563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:05 schreef koemleit het volgende:
Meer testen minder positieven, dat is wat we willen zien!

Verder IC -9 volgens lcps.
Ja dat was ook goed nieuws na 3 dagen (lichte) stijging. En ook wel verwacht, het schommelt wat. Maar we hebben de weg omlaag wel weer ingezet hopelijk.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:22:00 #228
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193661004
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:24 schreef koemleit het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat het onzeker is of ze naar de ic komen? Van die mensen is het toch al bekend dat ze corona hebben, gaan die naar de ic dan kunnen ze met zekerheid een corona IC opname melden.
Wat ik bedoel, is of het mogelijk is dat ze op het moment dat ze van de verpleegafdeling naar de IC gaan nog niet zeker weten of iemand corona heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:23:02 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193661021
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, sensatiekrant. Bah.
Liever dat dan die propaganda van de Volkskrant.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 17 juni 2020 @ 07:27:47 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193666154
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
3) De belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
98 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een zevende van de belangrijke grens van 700. En voor het eerst zitten we onder de 100! Het is een daling van 7 ten opzichte van gisteren (een daling van 6,7%), en gisteren was een daling van 1 ten opzichte van eergisteren (een daling van 0,9%). De daling is dus toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen acht weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 61 dagen is (1.090 -/- 98 =) 992. De gemiddelde daling per dag over de laatste 61 dagen is (992 : 61 =) 16,3. Dat is in totaal een daling van 91%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 61 dagen blijft 1,5%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is flink gedaald, van 46 naar 42.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
316 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 9 ten opzichte van gisteren (een daling van 2,8%), en gisteren was een stijging van 2 ten opzichte van gisteren (een stijging van 0,6%). De stijging is dus een daling geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen vijf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 34 dagen is (810 -/- 316 =) 494. De gemiddelde daling per dag over de laatste 34 dagen is (494 : 34 =) 14,5. Dat is in totaal een daling van 61%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 34 dagen is 1,8%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 3 is (was 2,3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 4 is (was 6);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,8 is (was 0,9);
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen per 100.000 inwoners 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,85 blijft.

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 18-06-2020 07:37:21 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:20:52 #231
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193667591
zo zo onder de 100 *O* *O* *O* *O*
Das echt een heel mee getal :B :B
pi_193669066
Even een gedachtespinsel van mij, en omdat dit het toch het cijfertjestopic is (veelal) zet ik het hierna.

Ik denk dat het het getal van gemiddeld aantal IC opnames van de afgelopen 3 dagen gaat stijgen.
En dat dit niet is, omdat er meer mensen worden opgenomen, maar omdat er (ik denk sinds afgelopen maandag) nog maar 1x per dag door de IC's het aantal patiënten wordt doorgegeven.

Reden, als er nu een verdacht geval wordt opgenomen op de IC's komt deze als verdacht in het lijstje. Als de uitslag binnen is, dan wordt deze status aangepast. (of hij wordt definitief, of hij verdwijnt.) Waar dit meestal een dag later werd doorgegeven, kan dit met de nieuwe werkwijze wellicht 2 dagen duren. Dus in de recentste 2 dagen staan structureel meer verdachte gevallen.
De verdachte gevallen worden (terecht) meegenomen in de berekening van het gemiddelde van de afgelopen 3 dagen.

Als je verder terug gaat kijken zal blijken dat na verwerking van de verdachte gevallen, de aantallen "stabiel laag" zijn. Maar dit komt dus niet terug in de cijfers.

Mijn hypothese, door deze veranderende werkwijze, zal het gemiddelde getal afgelopen 3 dagen IC, structureel hoger liggen, dan bij de oude werkwijze.

Op zich niet erg en geen punt, maar vond het wel een leuke constatering van mezelf.

-edit- en dus geen reden voor "paniek", dus mocht de telegraaf weer met een artikel komen :').

-als ze nu zouden pijlen voor het Dasboard, dan wordt dit getal namelijk 5, terwijl het uiteindelijke getal gaat liggen tussen 0,7-5. En dat is nogal een verschil.

[ Bericht 6% gewijzigd door koemleit op 17-06-2020 12:37:24 ]
pi_193669502
Coronavirus: Dexamethasone proves first life-saving drug
https://www.bbc.com/news/health-53061281
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193669895
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:15 schreef koemleit het volgende:
Even een gedachtespinsel van mij, en omdat dit het toch het cijfertjestopic is (veelal) zet ik het hierna.

Ik denk dat het het getal van gemiddeld aantal IC opnames van de afgelopen 3 dagen gaat stijgen.
En dat dit niet is, omdat er meer mensen worden opgenomen, maar omdat er (ik denk sinds afgelopen maandag) nog maar 1x per dag door de IC's het aantal patiënten wordt doorgegeven.

Reden, als er nu een verdacht geval wordt opgenomen op de IC's komt deze als verdacht in het lijstje. Als de uitslag binnen is, dan wordt deze status aangepast. (of hij wordt definitief, of hij verdwijnt.) Waar dit meestal een dag later werd doorgegeven, kan dit met de nieuwe werkwijze wellicht 2 dagen duren. Dus in de recentste 2 dagen staan structureel meer verdachte gevallen.
De verdachte gevallen worden (terecht) meegenomen in de berekening van het gemiddelde van de afgelopen 3 dagen.

Als je verder terug gaat kijken zal blijken dat na verwerking van de verdachte gevallen, de aantallen "stabiel laag" zijn. Maar dit komt dus niet terug in de cijfers.

Mijn hypothese, door deze veranderende werkwijze, zal het gemiddelde getal afgelopen 3 dagen IC, structureel hoger liggen, dan bij de oude werkwijze.

Op zich niet erg en geen punt, maar vond het wel een leuke constatering van mezelf.

-edit- en dus geen reden voor "paniek", dus mocht de telegraaf weer met een artikel komen :').

-als ze nu zouden pijlen voor het Dasboard, dan wordt dit getal namelijk 5, terwijl het uiteindelijke getal gaat liggen tussen 0,7-5. En dat is nogal een verschil.
Ik ben benieuwd, goede theorie in ieder geval ^O^
pi_193670367
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 17 juni 2020

Positief geteste personen
49.204*

(+119)
Ziekenhuisopnames 11.836

(+4)

Overleden personen
6.074** (+4)
pi_193670406
Weer belangrijke kanttekening, de 4 ziekenhuisopnames dateren van 21, 27 en 28 mei en 9 juni. Meer dan een week geleden dus. Afgelopen 4 dagen zijn er 0 mensen opgenomen volgens de huidige gegevens.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 14:29:21 #237
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_193670540
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:15 schreef koemleit het volgende:
Even een gedachtespinsel van mij, en omdat dit het toch het cijfertjestopic is (veelal) zet ik het hierna.

Ik denk dat het het getal van gemiddeld aantal IC opnames van de afgelopen 3 dagen gaat stijgen.
En dat dit niet is, omdat er meer mensen worden opgenomen, maar omdat er (ik denk sinds afgelopen maandag) nog maar 1x per dag door de IC's het aantal patiënten wordt doorgegeven.

Reden, als er nu een verdacht geval wordt opgenomen op de IC's komt deze als verdacht in het lijstje. Als de uitslag binnen is, dan wordt deze status aangepast. (of hij wordt definitief, of hij verdwijnt.) Waar dit meestal een dag later werd doorgegeven, kan dit met de nieuwe werkwijze wellicht 2 dagen duren. Dus in de recentste 2 dagen staan structureel meer verdachte gevallen.
De verdachte gevallen worden (terecht) meegenomen in de berekening van het gemiddelde van de afgelopen 3 dagen.

Als je verder terug gaat kijken zal blijken dat na verwerking van de verdachte gevallen, de aantallen "stabiel laag" zijn. Maar dit komt dus niet terug in de cijfers.

Mijn hypothese, door deze veranderende werkwijze, zal het gemiddelde getal afgelopen 3 dagen IC, structureel hoger liggen, dan bij de oude werkwijze.

Op zich niet erg en geen punt, maar vond het wel een leuke constatering van mezelf.

-edit- en dus geen reden voor "paniek", dus mocht de telegraaf weer met een artikel komen :').

-als ze nu zouden pijlen voor het Dasboard, dan wordt dit getal namelijk 5, terwijl het uiteindelijke getal gaat liggen tussen 0,7-5. En dat is nogal een verschil.
Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar toch eens reageren. Goede observatie naar mijn idee, ben benieuwd.

Wat ik me ook afvraag, stel er worden zoals in de cijfers van vandaag 4 patiënten opgenomen op de COVID verpleegafdelingen en er overlijden 4 mensen. En, stel dat het aantal IC opnames met 8 omlaag gaat.

Kunnen we dan wellicht concluderen dat er 4 mensen vanaf de IC terug naar de verpleegafdelingen zijn gegaan en 4 mensen vanaf de IC zijn overleden? Uiteraard kan dit verschillen per dag, maar naar mijn idee hoeven dit geen nieuwe opnames te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_193670592
RIVM opnames zijn altijd eerste opnames volgens mij.
Dus iemand die van IC naar verpleegafdeling gaat komt niet in de opnames langs.
Die 4 mensen zijn dus nieuwe ziekenhuisregistraties waarvan een deel direct naar IC zal zijn gegaan.
Anders ga je mensen dubbel tellen: 1 keer als ze binnen komen en 1 keer als ze 'terug komen' van de IC.

Overigens zijn ze allemaal van >week geleden.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 14:38:08 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_193670684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:32 schreef Hannnnn het volgende:
RIVM opnames zijn altijd eerste opnames volgens mij.
Dus iemand die van IC naar verpleegafdeling gaat komt niet in de opnames langs.
Die 4 mensen zijn dus nieuwe ziekenhuisregistraties waarvan een deel direct naar IC zal zijn gegaan.
Anders ga je mensen dubbel tellen: 1 keer als ze binnen komen en 1 keer als ze 'terug komen' van de IC.

Overigens zijn ze allemaal van >week geleden.
Hm oke, dank je wel. Ik dacht dat het aantal mensen op de COVID verpleegafdelingen het totaal aantal mensen dat nog in het ziekenhuis ligt met (bevestigde) COVID klachten buiten de IC.

Idd, de recente cijfers zien er erg goed uit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_193670738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hm oke, dank je wel. Ik dacht dat het aantal mensen op de COVID verpleegafdelingen het totaal aantal mensen dat nog in het ziekenhuis ligt met (bevestigde) COVID klachten buiten de IC.

Idd, de recente cijfers zien er erg goed uit.
Het cijfer van NICE is inderdaad wat jij zegt. Maar de dagelijkse update van RIVM (dus +4 vandaag) is ziekenhuisopname ongeacht van welke afdeling volgens mij.
pi_193672452
Nice heeft trouwens ook een tabblad voor de opnames op verpleegafdeling. Structureel hoger dan wat RIVM zegt.

Haha getalletjes data etc. Heerlijk.
pi_193673307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:08 schreef koemleit het volgende:
Nice heeft trouwens ook een tabblad voor de opnames op verpleegafdeling. Structureel hoger dan wat RIVM zegt.

Haha getalletjes data etc. Heerlijk.
Elke bron kan je blij of chagrijnig maken ;)
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:06:21 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193674069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:08 schreef koemleit het volgende:
Nice heeft trouwens ook een tabblad voor de opnames op verpleegafdeling. Structureel hoger dan wat RIVM zegt.

[...]
Ja, zie mijn dagelijkse post. Daar houd ik die ook in bij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:34:33 #244
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193674603
Goed nieuws over het reproductiegetal (de R0). Die was tot vandaag 0,85 en is nu gedaald naar 0,56! Zie het Dashboard Coronavirus.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193675627
Dat is echt heel goed nieuws.

Nu heb ik wel een vraagje hoor, misschien echt een hele stomme. Er staat al een paar dagen lang dat ze schatten dat er 1715 besmette mensen in NL rondlopen.

Maar elke dag komen er toch besmettingen bij? Dan zou dat toch juist op moeten lopen? Hoe berekenen ze dit?
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:51:56 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193675878
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:37 schreef Noordzijde het volgende:
Dat is echt heel goed nieuws.

Nu heb ik wel een vraagje hoor, misschien echt een hele stomme. Er staat al een paar dagen lang dat ze schatten dat er 1715 besmette mensen in NL rondlopen.

Maar elke dag komen er toch besmettingen bij? Dan zou dat toch juist op moeten lopen? Hoe berekenen ze dit?
Dat is totaal niet actueel. Wanneer je eronder klikt op 'Meer uitleg en data' zie je dat dit is gemeld op 29 mei.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 17 juni 2020 @ 22:01:02 #247
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193677341
NOS meldt

73 coronapatiënten op de IC
Er liggen momenteel 73 coronapatiënten op de intensive care. Dat zijn er vijf minder dan gisteren, blijkt uit de cijfers die het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding bijhoudt. "Het aantal patiënten op de IC is na een lichte stijging weer terug op het niveau van vijf dagen geleden", zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

Buiten de intensive care zijn 289 coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)ermispretparken.html
pi_193677960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:34 schreef Federer-fan het volgende:
Goed nieuws over het reproductiegetal (de R0). Die was tot vandaag 0,85 en is nu gedaald naar 0,56! Zie het Dashboard Coronavirus.
Een beetje grappig dat in die grafiek de 95CI tot 7 gaat op het laatst. Zal wel door het super lage aantal besmettingen komen etc, maar hoger in de grafiek gaat het niet :P
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:39:16 #249
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193680342
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere dagen en weken;
3) De belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
95 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is minder dan een zevende van de belangrijke grens van 700. En we zitten dus onder de 100. Het is een daling van 3 ten opzichte van gisteren (een daling van 3,0%), en gisteren was een daling van 7 ten opzichte van eergisteren (een daling van 6,7%). De daling is dus gedaald.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen acht weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 62 dagen is (1.090 -/- 95 =) 995. De gemiddelde daling per dag over de laatste 62 dagen is (995 : 62 =) 16,0. Dat is in totaal een daling van 91,3%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 62 dagen blijft 1,5%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is opnieuw gedaald, van 42 naar 40.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
306 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 10 ten opzichte van gisteren (een daling van 3,2%), en gisteren was een daling van 9 ten opzichte van eergisteren (een daling van 2,8%). De daling is dus iets toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen vijf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 35 dagen is (810 -/- 306 =) 504. De gemiddelde daling per dag over de laatste 35 dagen is (504 : 35 =) 14,4. Dat is in totaal een daling van 62,2%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 35 dagen blijft 1,8%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment in het Dashboard ziet is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 5 is (was 3);
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 2,7 is (was 4);
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,7 is (was 0,8);
4) mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen per 100.000 inwoners 9,9 blijft (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 1.715 blijft);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) flink is gedaald, maar 0,56 (was 0,85).

In de loop van de middag wordt het Dashboard coronavirus bijgewerkt. En pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor. De volgende ochtend werk ik de cijfers hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 18-06-2020 08:29:44 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193681081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je grafiekenvoorspellers op Worldometers ziet, dan zijn we op 1 augustus nog onder de 6600 Coronadoden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')