abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 juni 2020 @ 09:05:11 #61
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193680712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:33 schreef Marcoss het volgende:
Snap wel dat hij vertrekt met al die concurrentie binnen de ploeg, maar om dan eventueel naar Ineos te gaan..
Hij zou anders best kansen kunnen krijgen bij Jumbo. Hij staat nu een jaar stil door ziek, zwak, misselijk. Toch jammer als hij weg zou gaan.
pi_193680899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 04:11 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Hij zag de Netflix docu en dacht: "Daar moet ik heen!"
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193681189
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Hij zou anders best kansen kunnen krijgen bij Jumbo. Hij staat nu een jaar stil door ziek, zwak, misselijk. Toch jammer als hij weg zou gaan.
Oh zeker, denk dat hij bij Jumbo ook prima zit op dit moment, maar ik kan me voorstellen dat hij ergens anders meer kansen wil krijgen dan hij nu bij Jumbo krijgt en daarom verder gaat kijken. Maar om dan naar Ineos te gaan.. Movistar is misschien logischer op dit moment met Valverde, Soler en Mas als grote namen, daar krijgt hij waarschijnlijk meer kansen, maar veel meer dan bij Jumbo toch ook niet.. Dan zou ik een stap naar AG2R of Lotto logischer vinden bijvoorbeeld.

Maar op dit moment is hij vooral ziek, zwak en misselijk geweest bij Jumbo inderdaad, maar op de momenten dat hij wel fit was, was hij wel echt goed.
pi_193681282
quote:
"De ploeg en ik hebben onderling beslist dat het beter is dat ik dit jaar andere doelen stel", zegt De Plus. Omwille van de opgelopen trainingsachterstand is hij niet fit genoeg om over twee weken met de Tourselectie van zijn ploeg op hoogtestage te trekken in Tignes. De Plus: "Dat is een groepstraining en wellicht haal ik niet het niveau van de anderen. Ik ga me nu richten op de Giro."

De Plus schrok toen hij gisterochtend bij het ontbijt las dat problemen met de maag de reden is voor zijn forfait voor de Tour. Hij moest door maagproblemen opgeven in de UAE Tour in februari. "Ik weet echt niet waar dit vandaan komt. Ik word nu zo'n beetje gek gebeld, alsof ik half dood ben. Ik kan iedereen geruststellen dat ik springlevend ben. Ik probeer het niet te negatief te bekijken. Dat probleem met de heup zal opgelost raken. En als ik de Giro rijd, krijg ik misschien kansen die ik in de Tour niet zou krijgen. Voor mij is het glas niet halfleeg, maar halfvol.
Zeeman is aan het jokken. Of was het Ray zijn duim?
pi_193681469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zeeman is aan het jokken. Of was het Ray zijn duim?
Maar zouden de andere renners wel al op topniveau zijn? Denk dat de meeste renners de afgelopen periode niet veel meer hebben gedaan dan de conditie op peil houden en mogelijk zelfs dat niet eens.

Maar als Zeeman dit verhaal ervan gemaakt heeft, zijn de onderlinge verhoudingen al wat minder geworden dus.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:21:34 #66
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193681539
Niet echt een slimme move van De Plus, dunkt me. Al zal Ineos ongetwijfeld een financiële vooruitgang zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:26:52 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193681618
Jammer, is nu wel een goede renner voor Jumbo met veel toekomst. Eigenlijk zou De Plus naar een Lotto-Soudal of Franse ploeg moeten gaan dan. Kan hij rustig toewerken naar top10 rijden in een grote ronde. Bij movistar zal Piti de komende 2 jaar in de weg zitten van zijn ontwikkeling. Bij INEOS mag hij gewoon mee in de trein.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:01:22 #68
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193682040
Zo’n tussentijdse transfer van Froome is waarschijnlijk meer in het voordeel van INEOS dan Israel.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 juni 2020 @ 12:24:03 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193683096
Gezien de leeftijd van Kruijswijk had ik lekker bij Jumbo gebleven. Gezien het belang van de Belgische markt voor Jumbo denk ik dat er een prima contract mogelijk moet zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:29:59 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193683175
Aangezien hij zegt dat het onderling besproken is denk ik niet direct dat er iets speelt. Waar het verhaal van Zeeman vandaan komt is beetje gissen. Heeft Ray het lekker wat aangedikt? Het lijkt me niet dat De Plus meer kansen ziet bij INEOS of naar bende bij Movistar wil gaan.
pi_193683253
Het klinkt niet heel logisch dat iemand van rol als knecht naar kopman/vrije rol in een andere grote ronde gaat vanwege een mogelijk vertrek.
pi_193683303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:01 schreef Koffieplanter het volgende:
Zo’n tussentijdse transfer van Froome is waarschijnlijk meer in het voordeel van INEOS dan Israel.
Froome is, mits op oude niveau, nog altijd het beste wat Ineos te bieden heeft op rondevlak.
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:03:33 #73
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193683598
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Froome is, mits op oude niveau, nog altijd het beste wat Ineos te bieden heeft op rondevlak.
Dat is echter een enorme mits. De kans dat het niet uitkomt is vele malen groter dan dat het wel uitkomt. Daar zullen ze bij INEOS vermoedelijk ook al voorzichtige inzichten in hebben, want het draagvlak van Froome blijkt plots bijzonder klein te zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193684340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is echter een enorme mits. De kans dat het niet uitkomt is vele malen groter dan dat het wel uitkomt. Daar zullen ze bij INEOS vermoedelijk ook al voorzichtige inzichten in hebben, want het draagvlak van Froome blijkt plots bijzonder klein te zijn.
Jeetje, valt me tegen dit. Niets geen ge-mits, het sportieve verval had ook zonder die windvlaag al ingezet.
pi_193684624
Mentaal weet ik niet maar fysiek is Bernal inmiddels beter dan Froome.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:13:56 #76
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193685998
TourDeJose twitterde op donderdag 18-06-2020 om 15:52:15 The Manuela Fundacion deal is off the table.

Team will not proceed with Mr Huerta anymore https://t.co/YmHfPAwKwS reageer retweet
TourDeJose twitterde op donderdag 18-06-2020 om 15:53:16 Mitchelton-Scott will return racing in their own kit and all wages will be scaled back up to 100%.

Gerry Ryan is on the hunt for 2021 sponsorship https://t.co/0AeYxtcrT6 reageer retweet
pi_193686037
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Mentaal weet ik niet maar fysiek is Bernal inmiddels beter dan Froome.
Dat betwijfel ik, zeker als er één of meer vlakke tijdritten in het parcours zitten. We hebben het over iemand die vorig jaar bergop moeite had met Thibaut Pinot en ploeggenoot Thomas die in bijzonder matige vorm was en in de (geaccidenteerde) tijdrit anderhalve minuut verloor op renners die in die discipline normaal achter Froome (en Dumoulin en Roglic) eindigen.
pi_193686438
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, zeker als er één of meer vlakke tijdritten in het parcours zitten. We hebben het over iemand die vorig jaar bergop moeite had met Thibaut Pinot en ploeggenoot Thomas die in bijzonder matige vorm was en in de (geaccidenteerde) tijdrit anderhalve minuut verloor op renners die in die discipline normaal achter Froome (en Dumoulin en Roglic) eindigen.
Wanneer won Froome voor het laatst "moeiteloos"? Pinot verdient ook wel wat meer respect. :{w Bernal heeft voor zijn leeftijd en geïmproviseerde kalender gewoon een monsterlijk jaar gedraaid.
pi_193686608
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wanneer won Froome voor het laatst "moeiteloos"? Pinot verdient ook wel wat meer respect. :{w Bernal heeft voor zijn leeftijd en geïmproviseerde kalender gewoon een monsterlijk jaar gedraaid.
Hij reed in 2018 ook voor het laatst een grote ronde, waar toch al een tijdje de volledige focus op ligt. Het plan Giro-Tour pakte toen niet helemaal goed uit. Hij zal z'n top gehad hebben, maar even voor de wat mindere rondes in 2018 schreef hij nog met gemak twee rondes bij op z'n palmares.

De leeftijd van Bernal doet er verder weinig toe, het gaat om wat ze nu op de grasmat kunnen leggen. Daarbij zie ik een Bernal die redelijk wat moeite had met op papier mindere concurrentie dan bij de laatste relevante referenties van Froome, ook al stammen die uit 2017 en 2018 (maar vandaar ook de mits).
pi_193687184
quote:
Er is al maanden niet gekoerst, maar de transfercarrousel begint warm te draaien. Sam Oomen maakt de overstap van Sunweb naar Jumbo-Visma, waar Laurens De Plus vertrekt.
quote:
Oomens contract bij Sunweb liep eind dit jaar af. Hij sprak onder meer met het Alpecin-Fenix van Mathieu van der Poel, maar koos uiteindelijk voor Jumbo-Visma, zo bevestigen verschillende bronnen. Daar wordt hij de opvolger van Laurens De Plus, die Jumbo-Visma zal verlaten. De Plus, die in de Tour van vorig jaar nog uitblonk als knecht van Steven Kruijswijk, vertrekt naar alle waarschijnlijkheid naar Ineos. Volgens (nogal gedateerde) UCI-regels mogen transfers overigens pas officieel bekend worden gemaakt na 1 augustus; het is dé reden dat ploegen er publiekelijk over zwijgen.

Volgens een woordvoerder van Sunweb kreeg zowel Sam Oomen als Wilco Kelderman - wiens contract eind dit jaar óók afloopt - geen aanbod om te verlengen bij de ploeg. ,,We hebben grote ambities voor de toekomst en streven het allerhoogste na. We weten hoe we onze doelen gaan bereiken en we zijn er klaar voor. Ook met deze beide renners is in dat kader uiteraard meermaals gesproken. Als ploeg zijn we niet overtuigd en hebben we ze afgelopen najaar en dit voorjaar bewust besloten om hen in dit stadium nog geen aanbieding te doen. Daarmee accepteren we dat ze rond gaan kijken." Die lezing wordt overigens niet door alle betrokken onderschreven: de andere versie is dat Oomen en Kelderman simpelweg liever naar een andere ploeg willen.
quote:
Sunweb wil ondertussen het liefst een kopman aantrekken die in staat is om de Tour de France te winnen én in de filosofie van de ploeg past. In dat kader wordt er onder meer gesproken met de Fransman Romain Bardet - nu rijdend voor AG2R. De transfer van Oomen en eventueel ook Kelderman zou budgettaire ruimte scheppen voor een nieuwe klassementsrenner - en wellicht ook voor een of twee van zijn vertrouwelingen.
https://www.ad.nl/wielren(...)umbo-visma~a6407f54/
  Redactie Sport donderdag 18 juni 2020 @ 18:06:04 #81
451829 crew  H.Vviv
pi_193687281
In het artikel staat verder dat Jumbo-Visma volgend jaar op Cervelo gaat fietsen, opvallend.
  donderdag 18 juni 2020 @ 18:08:22 #82
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193687311
quote:
Door Daan Hakkenberg en Thijs Zonneveld

Weerman. Dat zou hij wel willen worden. Sam Oomen (24) zei een paar weken geleden dat hij er stiekem wel eens van droomde om de nieuwe collega van Gerrit Hiemstra of Peter Kuipers Munneke te zijn. Maar Oomen vertrekt niet naar het NOS Journaal. En ook niet naar RTL Nieuws. Hij verruilt Sunweb na dit seizoen voor Jumbo-Visma.
:') deze alinea is door CrackThijs geschreven
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193687357
quote:
Jammer.

quote:
Sunweb wil ondertussen het liefst een kopman aantrekken die in staat is om de Tour de France te winnen én in de filosofie van de ploeg past.
:D Hoe lang zou die lijst zijn?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 18:12:54 #84
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193687366
Je kunt je afvragen wat Oomen heeft aan een stap naar Jumbo-Visma en wat De Plus heeft aan een stap naar Ineos.

Blijft toch een merkwaardige sport, he.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193687370
Ik snap niks van de filosofie van Sunweb. Waarom zou je Oomen geen aanbieding doen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 juni 2020 @ 18:15:07 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193687389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je kunt je afvragen wat Oomen heeft aan een stap naar Jumbo-Visma en wat De Plus heeft aan een stap naar Ineos.

Blijft toch een merkwaardige sport, he.
ik denk dat de ruimte die Oomen krijgt voor klassiekers zijn grootste winst is, en hij is weer samen met Tom.

Aan de andere kant, als Kruijswijk over een paar jaar echt te oud is dan is hij mogelijk klaar om als derde kopman te fungeren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 18:15:29 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193687394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap niks van de filosofie van Sunweb. Waarom zou je Oomen geen aanbieding doen?
Dit, of er moet mot zijn geweest. Een jonge Nederlandse talentvolle renner die top 10 kan rijden in een grote ronde.
pi_193687399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:06 schreef H.Vviv het volgende:
In het artikel staat verder dat Jumbo-Visma volgend jaar op Cervelo gaat fietsen, opvallend.
Cervelo heeft natuurlijk een Nederlandse eigenaar.
Maar inderdaad wel een opvallende move.
  donderdag 18 juni 2020 @ 18:18:51 #89
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193687441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:12 schreef showtimer het volgende:

[..]

Jammer.
[..]

:D Hoe lang zou die lijst zijn?
Dan zou ik een monsterbod voorbereiden op Boekmann.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193687447
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit, of er moet mot zijn geweest. Een jonge Nederlandse talentvolle renner die top 10 kan rijden in een grote ronde.
Ook gezien het feit dat ze nog steeds de ambitie hebben om de Tour te winnen, dan heb je toch goede klimmers als Oomen nodig. Iemand die in een andere grote ronde zelf voor succes kan gaan.

Gezien de pech jaar in jaar uit kan ik me nog enigszins voorstellen dat ze afscheid nemen van Kelderman.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')