Mijn vrijheden zijn ingenomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij persoonlijk merkt of hebt gemerkt van alle maatregelen en op welk vlak je zelf vreselijk geraakt bent?
Daar gaan we 100 van maken binnenkort.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk gaat het om een gezonde balans. Momenteel mogen er nog 30 mensen in een kroeg. Maak daar 100 van. Of niet zo benauwd in het Ov.
Die worden niet allemaal ontslagen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Mijn vrijheden zijn ingenomen.
Het gaat overigens niet om mij. Dat is het hele ding. Ik bekijk het op macro niveau. En dan krijgt de samenleving een enorme klap.
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW). Als die ontslagen worden, lekker.
Miljarden mensen wereldwijd?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef Landgeld het volgende:
Ten opzichte van miljoenen mensen, miljarden wereldwijd die in de problemen komen.
Je vrijheden zijn ingenomenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Het gaat overigens niet om mij. Dat is het hele ding. Ik bekijk het op macro niveau. En dan krijgt de samenleving een enorme klap.
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW). Als die ontslagen worden, lekker.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, de samenleving krijgt een klap, daar is iedereen het wel over eens, maar toon eerst maar eens aan dat er zonder maatregelen minder mensen in de NOW zouden zitten, dan praten we verder.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Gevoel voor dramatiek kan hem niet ontzegd worden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Miljarden mensen wereldwijd?
Miljarden is meervoud, dus minimaal 2 miljard.
We zijn met 7.789.267.850 ongeveer op dit moment.
Dat zou betekenen dat wereldwijd minimaal ruim 25% in de problemen komt DANKZIJ de maatregelen tegen COVID-19?
Ik geloof daar niet zo in.
Er zijn luxe weggevallen? De hele economie is ingestort manquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je vrijheden zijn ingenomenwat een vreselijk verwend volkje zijn we eigenlijk ook geworden in het westen. Ja er zijn tijdelijk wat luxes weggevallen, maar je vrijheden zijn niet ingenomen. Verzetsstrijders uit de tweede wereldoorlog draaien zich om in hun graf bij jouw opmerking.
ach gossiequote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, leeftijdgrenzen in de zorg instellen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die discussie moet je wel durven voeren. Uiteindelijk zijn de kosten immens hoger gebleken en gaan er op termijn nog meer mensen dood.
Misschien had je moeten zeggen: boven de 80 jaar wordt je met Corona niet meer op een IC geplaatst. Het maximum is bereikt.
Of die groep moeten afzonderen ipv de hele bevolking?
Er werden in rap tempo overigens nood hospitals gebouwd die nu leeg staan.
Doe jij niet hetzelfde met angst aanjagen, maar dan op het gebied van de economie, werkloosheid?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het geen klap is voor de economie? Waar zeg ik dat het niet vervelend is voor de mensen in de horeca?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Er zijn luxe weggevallen? De hele economie is ingestort man![]()
Honderdduizenden bedrijven hebben steun aangevraagd en we komen in een diepe recessie. 2.5 miljoen extra steunaanvragen. En de helft van de horeca - en dus hardwerkende ondernemers-zijn nog verplicht gesloten.
Voor tot nu toe 0.03% overleden mensen boven de 80.
Het is de grootste crisis sinds WO2. Nog los van landen als India, Afrika waar mensen helemaal afhankelijk zijn van toerisme.
Maar goed. Blijf maar naïef en angstig voor het' Killer virus'
Kun je aangeven hoeveel mensen eerst moeten sterven voordat je een lockdown gerechtvaardigd vindt?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Er zijn luxe weggevallen? De hele economie is ingestort man![]()
Honderdduizenden bedrijven hebben steun aangevraagd en we komen in een diepe recessie. 2.5 miljoen extra steunaanvragen. En de helft van de horeca - en dus hardwerkende ondernemers-zijn nog verplicht gesloten.
Voor tot nu toe 0.03% overleden mensen boven de 80.
Het is de grootste crisis sinds WO2. Nog los van landen als India, Afrika waar mensen helemaal afhankelijk zijn van toerisme.
Maar goed. Blijf maar naïef en angstig voor het' Killer virus'
Alleen al in de VS: Sinds februari hebben in totaal bijna 43 miljoen Amerikanen om een uitkering van de overheid gevraagd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Miljarden mensen wereldwijd?
Miljarden is meervoud, dus minimaal 2 miljard.
We zijn met 7.789.267.850 ongeveer op dit moment.
Dat zou betekenen dat wereldwijd minimaal ruim 25% in de problemen komt DANKZIJ de maatregelen tegen COVID-19?
Ik geloof daar niet zo in.
Het gaat om de discussie. Ik vind niet dat je alles kosten wat kost moet beschermen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kun je aangeven hoeveel mensen eerst moeten sterven voordat je een lockdown gerechtvaardigd vindt?
En hoe ga je mensen uitleggen dat ze voor de goede zaak moeten sterven?
En waarom focus je je op sterftecijfers, en niet op het bredere effect van een exponentieel groeiend aantal ziektegevallen?
Ook jij maakt de fout door de crisis te framen als een lockdown om dor hout te beschermen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mensen die volksgezondheid als argument gebruiken voor dit hele gebeuren hebben ook een bord voor hun kop. Volksgezondheid is een breed begrip, niet alleen gezondheid valt hier onder maar ook welzijn en mentaal. Wanneer jij mensen hun vrijheden en bewegingsvrijheid massaal inperkt, thuis opsluit of hun baan verwoest heeft dit enorme consequenties voor mensen. Vooral jongeren die hun hele sociale leven nu zowat op 0 hebben staan omdat ze niet naar school hebben gekund (nu nog steeds beperkt) en alles via een dom schermpje volgen, om maar een voorbeeld te noemen voor de psychische kant. Maar nee lekker het dorre hout blijven beschermen ten koste van alles, bravo. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is zelfs hoger dan de levensverwachting.
Natuurlijk vind ik de doden heel erg begrijp mij niet verkeerd maar ik kijk naar meerdere aspecten en maak hierin een afweging.
Nee, maar er zijn duizenden bedrijven wel verplicht gesloten. De economie getorpedeerd dorp eigen overheid. Kansloos.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..
We hebben in Nederland geen lockdown gehad waarbij je de straat niet op mocht.
Is slechts een voorbeeld. Er zijn legio te noemen. Echter kan iedereen dit zelf ook wel invullen, geen zin om dit allemaal hier neer te kalken.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook jij maakt de fout door de crisis te framen als een lockdown om dor hout te beschermen.
Scholen zijn dicht gegaan omdat de scholen, ouders, etc. daar zelf om vroegen.
En dat het sociale leven van jongeren 100% om scholen draait slaat nergens op.
We hebben in Nederland geen lockdown gehad waarbij je de straat niet op mocht.
Staat genoteerd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Wereldwijd is het aantal Corona doden 0.0048%
'Het killer virus'.
Absurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |