abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193486814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij persoonlijk merkt of hebt gemerkt van alle maatregelen en op welk vlak je zelf vreselijk geraakt bent?
Mijn vrijheden zijn ingenomen.

Het gaat overigens niet om mij. Dat is het hele ding. Ik bekijk het op macro niveau. En dan krijgt de samenleving een enorme klap.

Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW). Als die ontslagen worden, lekker.
Love is in the air!
pi_193486827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

:')! Verwend kind
pi_193486833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:34 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk gaat het om een gezonde balans. Momenteel mogen er nog 30 mensen in een kroeg. Maak daar 100 van. Of niet zo benauwd in het Ov.
Daar gaan we 100 van maken binnenkort.
Maar 14 maart waren de kroegen al bijna leeg vanwege Covid19, en toen zaten we nog maar net in de crisis.
Hoe denk je dat de samenleving had gereageerd als het aantal ziektegevallen exponentieel had toegenomen en sectoren moesten sluiten omdat ze te weinig gezonde mensen hebben die nog kunnen werken, omdat de rest niet meer aan het werk wil uit angst ziek te worden en klanten om diezelfde reden nog massaler thuis waren gebleven.
Nog afgezien van hoe het buitenland er op had gereageerd mbt internationale handel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193486851
quote:

[..]

Het gaat overigens niet om mij. Dat is het hele ding. Ik bekijk het op macro niveau. En dan krijgt de samenleving een enorme klap.

Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW). Als die ontslagen worden, lekker.
Die worden niet allemaal ontslagen.
pi_193486857
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef Landgeld het volgende:
Ten opzichte van miljoenen mensen, miljarden wereldwijd die in de problemen komen.
Miljarden mensen wereldwijd?

Miljarden is meervoud, dus minimaal 2 miljard.

We zijn met 7.789.267.850 ongeveer op dit moment.

Dat zou betekenen dat wereldwijd minimaal ruim 25% in de problemen komt DANKZIJ de maatregelen tegen COVID-19?

Ik geloof daar niet zo in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_193486860
quote:

[..]

Je vrijheden zijn ingenomen :') wat een vreselijk verwend volkje zijn we eigenlijk ook geworden in het westen. Ja er zijn tijdelijk wat luxes weggevallen, maar je vrijheden zijn niet ingenomen. Verzetsstrijders uit de tweede wereldoorlog draaien zich om in hun graf bij jouw opmerking.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:56:45 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193486895
quote:

[..]

:')

Zelfs in pauperland Bulgarije draait bijna alles weer op volle toeren en worden er alweer meer mensen aangenomen dan dan dat er ontslagen worden terwijl de sociale hulpmaatregelen veeeeeeeel zwakker zijn dan in Nederland. Overdrijf eens niet zo. Met je ingenomen vrijheden :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193486914
Longread over de situatie in Nederland:

‘Intelligent Lockdown’ Worked Because the Dutch Follow Rules
Despite a largely laissez-faire attitude, the Netherlands has fared better than most.
pi_193486915
quote:

[..]

Ja, de samenleving krijgt een klap, daar is iedereen het wel over eens, maar toon eerst maar eens aan dat er zonder maatregelen minder mensen in de NOW zouden zitten, dan praten we verder.
Ook zonder maatregelen heeft een pandemie hele grote economische gevolgen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:57:51 #135
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193486925
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat wereldwijd minimaal ruim 25% in de problemen komt DANKZIJ de maatregelen tegen COVID-19?

Gevoel voor dramatiek kan hem niet ontzegd worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193486929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Je vrijheden zijn ingenomen :') wat een vreselijk verwend volkje zijn we eigenlijk ook geworden in het westen. Ja er zijn tijdelijk wat luxes weggevallen, maar je vrijheden zijn niet ingenomen. Verzetsstrijders uit de tweede wereldoorlog draaien zich om in hun graf bij jouw opmerking.
Er zijn luxe weggevallen? De hele economie is ingestort man :')

Honderdduizenden bedrijven hebben steun aangevraagd en we komen in een diepe recessie. 2.5 miljoen extra steunaanvragen. En de helft van de horeca - en dus hardwerkende ondernemers-zijn nog verplicht gesloten.

Voor tot nu toe 0.03% overleden mensen boven de 80.

Het is de grootste crisis sinds WO2. Nog los van landen als India, Afrika waar mensen helemaal afhankelijk zijn van toerisme.

Maar goed. Blijf maar naïef en angstig voor het' Killer virus'
Love is in the air!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:58:51 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193486946
quote:

[..]

ach gossie :') , komt wel weer goed hoor en misschien waardeer je het dan ook meer
pi_193486959
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Die discussie moet je wel durven voeren. Uiteindelijk zijn de kosten immens hoger gebleken en gaan er op termijn nog meer mensen dood.

Misschien had je moeten zeggen: boven de 80 jaar wordt je met Corona niet meer op een IC geplaatst. Het maximum is bereikt.

Of die groep moeten afzonderen ipv de hele bevolking?

Er werden in rap tempo overigens nood hospitals gebouwd die nu leeg staan.
Ja, leeftijdgrenzen in de zorg instellen.
Heel humaan.
Nu kijken we naar levensverwachting. Dat lijkt mij een veel betere oplossing.
Waarom zou je iemand op hoge leeftijd die altijd gezond heeft geleefd, nog vitaal is, vrijwel nooit gebruik heeft gemaakt van de gezondheidszorg, maar daar we 60 jaar voor betaald het recht op zorg ontzeggen?

Verder was het eerste doel van het kabinet precies dat: kwetsbaren beschermen en verder het virus enigszins gecontroleerd over de bevolking verspreiden.
Dat is faliekant mislukt.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 12:00:03 #139
5428 crew  miss_sly
pi_193486981
quote:

[..]

Doe jij niet hetzelfde met angst aanjagen, maar dan op het gebied van de economie, werkloosheid?

We trekken het van de maar een maandje vroeger overleden oudjes gewoon even door naar de economie: er zat toch al een recessie aan te komen, dus de bedrijven die het nu niet halen, gaan gewoon iets ieder failliet?

Dat is toch niet hoe het werkt? Zowel bij mensen als bij bedrijven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193487004
Mensen die volksgezondheid als argument gebruiken voor dit hele gebeuren hebben ook een bord voor hun kop. Volksgezondheid is een breed begrip, niet alleen gezondheid valt hier onder maar ook welzijn en mentaal. Wanneer jij mensen hun vrijheden en bewegingsvrijheid massaal inperkt, thuis opsluit of hun baan verwoest heeft dit enorme consequenties voor mensen. Vooral jongeren die hun hele sociale leven nu zowat op 0 hebben staan omdat ze niet naar school hebben gekund (nu nog steeds beperkt) en alles via een dom schermpje volgen, om maar een voorbeeld te noemen voor de psychische kant. Maar nee lekker het dorre hout blijven beschermen ten koste van alles, bravo. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is zelfs hoger dan de levensverwachting.

Natuurlijk vind ik de doden heel erg begrijp mij niet verkeerd maar ik kijk naar meerdere aspecten en maak hierin een afweging.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193487027
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Honderdduizenden bedrijven hebben steun aangevraagd en we komen in een diepe recessie. 2.5 miljoen extra steunaanvragen. En de helft van de horeca - en dus hardwerkende ondernemers-zijn nog verplicht gesloten.

Het is de grootste crisis sinds WO2. Nog los van landen als India, Afrika waar mensen helemaal afhankelijk zijn van toerisme.

Waar zeg ik dat het geen klap is voor de economie? Waar zeg ik dat het niet vervelend is voor de mensen in de horeca?

Jij hebt het over vrijheden die zijn ingenomen, mensen in Syrië daar zijn de vrijheden van ingenomen afgelopen jaren, niet hier in Nederland.
pi_193487030
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Kun je aangeven hoeveel mensen eerst moeten sterven voordat je een lockdown gerechtvaardigd vindt?
En hoe ga je mensen uitleggen dat ze voor de goede zaak moeten sterven?

En waarom focus je je op sterftecijfers, en niet op het bredere effect van een exponentieel groeiend aantal ziektegevallen?
pi_193487033
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Alleen al in de VS: Sinds februari hebben in totaal bijna 43 miljoen Amerikanen om een uitkering van de overheid gevraagd.

15%.

Tel daarbij afmeren landen in Afrika, Zuid Amerika en Azië bij op. Je zal schrikken van dat aantal.

Maar laten we de discussie p Nederland houden.

0.03% is overleden. Wat een aantal!! :')
Love is in the air!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:02:11 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193487034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
maar ik kijk naar meerdere aspecten
:D
pi_193487066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kun je aangeven hoeveel mensen eerst moeten sterven voordat je een lockdown gerechtvaardigd vindt?
En hoe ga je mensen uitleggen dat ze voor de goede zaak moeten sterven?

En waarom focus je je op sterftecijfers, en niet op het bredere effect van een exponentieel groeiend aantal ziektegevallen?
Het gaat om de discussie. Ik vind niet dat je alles kosten wat kost moet beschermen.

Het aantal doden moet niet het uitgangspunt zijn, maar hoe je nog kan leven met elkaar.

Maar hier komen we nooit uur. Waar ik me wel om verbaas is de hoeveelheid angst als je even naer het geheel kijkt.

De kans dat je corona krijgt, laat staan eraan overlijd is NIHIL.

Terwijl gewoon gezonde mensen al angstig kijken als je te dicht langs ze loopt. Dat is pure angst, niet op cijfers gebaseerd. Maar vooral op de media. 'Weer 10 nieuwe doden'
Love is in the air!
pi_193487102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mensen die volksgezondheid als argument gebruiken voor dit hele gebeuren hebben ook een bord voor hun kop. Volksgezondheid is een breed begrip, niet alleen gezondheid valt hier onder maar ook welzijn en mentaal. Wanneer jij mensen hun vrijheden en bewegingsvrijheid massaal inperkt, thuis opsluit of hun baan verwoest heeft dit enorme consequenties voor mensen. Vooral jongeren die hun hele sociale leven nu zowat op 0 hebben staan omdat ze niet naar school hebben gekund (nu nog steeds beperkt) en alles via een dom schermpje volgen, om maar een voorbeeld te noemen voor de psychische kant. Maar nee lekker het dorre hout blijven beschermen ten koste van alles, bravo. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is zelfs hoger dan de levensverwachting.

Natuurlijk vind ik de doden heel erg begrijp mij niet verkeerd maar ik kijk naar meerdere aspecten en maak hierin een afweging.
Ook jij maakt de fout door de crisis te framen als een lockdown om dor hout te beschermen.
Scholen zijn dicht gegaan omdat de scholen, ouders, etc. daar zelf om vroegen.
En dat het sociale leven van jongeren 100% om scholen draait slaat nergens op.
We hebben in Nederland geen lockdown gehad waarbij je de straat niet op mocht.
pi_193487132
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..
Nee, maar er zijn duizenden bedrijven wel verplicht gesloten. De economie getorpedeerd dorp eigen overheid. Kansloos.
Love is in the air!
pi_193487135
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ook jij maakt de fout door de crisis te framen als een lockdown om dor hout te beschermen.
Scholen zijn dicht gegaan omdat de scholen, ouders, etc. daar zelf om vroegen.
En dat het sociale leven van jongeren 100% om scholen draait slaat nergens op.
Is slechts een voorbeeld. Er zijn legio te noemen. Echter kan iedereen dit zelf ook wel invullen, geen zin om dit allemaal hier neer te kalken.

Wat denk je van uitgaan? Afspreken met vrienden zonder dat een boa langskomt die even komt bekeuren?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193487151
Wereldwijd is het aantal Corona doden 0.0048%

'Het killer virus'.

Absurd.
Love is in the air!
pi_193487165
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Wereldwijd is het aantal Corona doden 0.0048%

'Het killer virus'.

Absurd.
Staat genoteerd.

Hier gaat het niet om. Is het ook nooit om gegaan. Doen we verder niks mee dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')