Knap dat er mensen zijn die het zoveel maanden later nog steeds niet willen snappen en dan gaan goochelen met cijfers die ook ontstaan zijn met dank aan de genomen maatregelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Landgeld het volgende:
Corona. Ik verbaas me nog steeds hoe we als Nederlanse bevoking niet meer nadenken en alle angst met name vanuit media volgen. Mensen zijn angstig, de economie ligt op z'n gat, we raken in diepe recessie, duizenden banen zijn verloren. Mensen die zelfs in de buitenlucht nog een mondkapje draaien.
Tuurlijk is dit deels ingegeven door de toespraak van Mark Rutte, waarin het stelde dat "de meerderheid van de Nederlanders besmet gaat worden'. Dat is achteraf absurd als je kijkt waar we nu staan. Laat staan het live-TV programma met 'de eerste besmetting' met een briefje van minister Bruins. Het is bizar.
Achteraf blijkt al dat Corona in januari al aanwezig was, in onder andere Frankrijk.
Laten we bij de feiten blijven en het a.u.b. ook in perspectief zien. Iets wat een groot deel van Nederland al vergeten lijkt.
Vanaf maart zijn van de 17.000.000 mensen 47.000 'positief' getest. Dat is 0.27 %. Prima. Hiervan zijn er 12.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen. dat is 0.07% (!) van de bevolking. 0.07%. Een minimum aantal.
Zo een absurd laag aantal, op basis van de maatregelen die nog gelden.
En van de totale bevolking is is 0.03% overleden. Waaruit blijkt dat ook nog eens mensen zijn van veelal boven de 80, met onderliggende aandoeningen.
Sterftecijfer in 2018 door griep was 4000. Dat is dus 'maar' 2000 minder. 0.01% op de totale bevolking. Bijna net zoals elk jaar de griep-epedimie.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat de grootste publieke omroep in Nederland (NOS) nog dagelijks over het aantal "doden" bericht. Het geeft angst, onrust en we zijn volledig het perspectief verloren.
Het sterftecijfer begeeft zich inmiddels alweer ver onder (1) het gemiddelde.
En waar ik me nog meer over verbaas: iedereen is meer vatbaar voor het virus als je obesitas hebt, hartproblemen etc. Niemand van de overheid hoor je over een gezonde leefstijl, sporten, gezond eten.. Nee, het gaat allemaal over een "vaccin" en "blijf zoveel mogelijk binnen".
0.03% overleden. Corona was er al lang, en prima als je besmet raakt. Als we geen maatregelen hadden genomen was dat misschien 1% geweest. Nou, nou. Nu leg je een heel land op z'n kop.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Knap dat er mensen zijn die het zoveel maanden later nog steeds niet willen snappen en dan gaan goochelen met cijfers die ook ontstaan zijn met dank aan de genomen maatregelen.
Knap.
Okquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:48 schreef Landgeld het volgende:
[..]
0.03% overleden. Corona was er al lang, en prima als je besmet raakt. Als we geen maatregelen hadden genomen was dat misschien 1% geweest. Nou, nou. Nu leg je een heel land op z'n kop.
En dat je de massa-events even stil legt snap ik. Maar we slaan ook wel echt door. Volledig door. Mondkapjes op buiten, 1.5 meter, thuiswerken. Nee, je gaat niet zo snel dood als je Corona hebt.
Je kunt alleen heel erg ziek worden, langdurig uitvallen en zelfs permanente schade oplopen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:48 schreef Landgeld het volgende:
[..]
0.03% overleden. Corona was er al lang, en prima als je besmet raakt. Als we geen maatregelen hadden genomen was dat misschien 1% geweest. Nou, nou. Nu leg je een heel land op z'n kop.
En dat je de massa-events even stil legt snap ik. Maar we slaan ook wel echt door. Volledig door. Mondkapjes op buiten, 1.5 meter, thuiswerken. Nee, je gaat niet zo snel dood als je Corona hebt.
‘Je kan heel erg ziek worden’quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt alleen heel erg ziek worden, langdurig uitvallen en zelfs permanente schade oplopen.
Er wordt nog heel veel onderzoek gedaan naar de gevolgen van het doorlopen van de ziekte. Daar komen nog best nare conclusies uit. Hoewel ik in goede gezondheid ben en denk dat ik het wel overleef, geef ik er nog steeds de voorkeur aan het niet te krijgen.
Land heeft er inmiddels meen ik al 7000 chronische longpatiënten bij. En nog zat met permanente schade aan andere organen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt alleen heel erg ziek worden, langdurig uitvallen en zelfs permanente schade oplopen.
Er wordt nog heel veel onderzoek gedaan naar de gevolgen van het doorlopen van de ziekte. Daar komen nog best nare conclusies uit. Hoewel ik in goede gezondheid ben en denk dat ik het wel overleef, geef ik er nog steeds de voorkeur aan het niet te krijgen.
Okquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
‘Je kan heel erg ziek worden’
Ook dit is pure angst. Er zijn maar 0,07% van de mensen in Nederland besmet geweest. Kans dat je het krijgt is nihil. Ook als je besmet raakt zijn klachten klein.
Je kan buiten ook door een auto overreden worden.
Maar het is Corona, het killer virus, man man man.
als je het nog steeds gaat vergelijken met een griepje snap je het ECHT gewoon niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Landgeld het volgende:
Corona. Ik verbaas me nog steeds hoe we als Nederlanse bevoking niet meer nadenken en alle angst met name vanuit media volgen. Mensen zijn angstig, de economie ligt op z'n gat, we raken in diepe recessie, duizenden banen zijn verloren. Mensen die zelfs in de buitenlucht nog een mondkapje draaien.
Tuurlijk is dit deels ingegeven door de toespraak van Mark Rutte, waarin het stelde dat "de meerderheid van de Nederlanders besmet gaat worden'. Dat is achteraf absurd als je kijkt waar we nu staan. Laat staan het live-TV programma met 'de eerste besmetting' met een briefje van minister Bruins. Het is bizar.
Achteraf blijkt al dat Corona in januari al aanwezig was, in onder andere Frankrijk.
Laten we bij de feiten blijven en het a.u.b. ook in perspectief zien. Iets wat een groot deel van Nederland al vergeten lijkt.
Vanaf maart zijn van de 17.000.000 mensen 47.000 'positief' getest. Dat is 0.27 %. Prima. Hiervan zijn er 12.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen. dat is 0.07% (!) van de bevolking. 0.07%. Een minimum aantal.
En van de totale bevolking is is 0.03% overleden. Waaruit blijkt dat ook nog eens mensen zijn van veelal boven de 80, met onderliggende aandoeningen.
Sterftecijfer in 2018 door griep was 4000. Dat is dus 'maar' 2000 minder. 0.01% op de totale bevolking. Bijna net zoals elk jaar de griep-epedimie.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat de grootste publieke omroep in Nederland (NOS) nog dagelijks over het aantal "doden" bericht. Het geeft angst, onrust en we zijn volledig het perspectief verloren.
En waar ik me nog meer over verbaas: iedereen is meer vatbaar voor het virus als je obesitas hebt, hartproblemen etc. Niemand van de overheid hoor je over een gezonde leefstijl, sporten, gezond eten.. Nee, het gaat allemaal over een "vaccin" en "blijf zoveel mogelijk binnen".
Tsja, je hoeft natuurlijk ook geen hoge pet op te hebben voor het gros van de bevolkingquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is zijn mening nog de concensus ook onder de bevolking.
Misschien wordt ziek worden en overlijden ook bij het leven. Je kan niet alles controleren. Wat we wel willen. Deden we een eeuw geleden ook niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het prima vinden als het RIVM niet meer iedere dag de cijfers publiceert, maar ik kan niet zeggen dat de huidige berichtgeving mij angstig en onrustig maakt. Integendeel, want het ziet er gewoon goed uit. En dat mag ook gezien en gezegd worden.
Wat ik een beetje vreemd blijf vinden in dit hele gebeuren is dat men telkens weer teruggrijpt op de griepgolf van 2017/2018 en het sterftecijfer van toen. Men doet net alsof dat dus de gewoonste zaak van de wereld was, want gewone griep, maar die griepgolf was óók een buitengewone griepgolf en geen business as usual. Er waren toen ook heel veel mensen ziek, er was veel ziekteverzuim bij heel veel bedrijven. Er werden toen ook operaties uitgesteld, bijvoorbeeld. Er werden toen ook maatregelen getroffen. Andere en minder ingrijpend dan in deze corona-golf, maar het is niet alsof die griepgolf de gewoonste zaak van de wereld was. En ook toen was dus het sterftecijfer veel hoger dan gebruikelijk bij een griepgolf.
Okquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Misschien wordt ziek worden en overlijden ook bij het leven. Je kan niet alles controleren. Wat we wel willen. Deden we een eeuw geleden ook niet.
Maatregelen waren alleen ook nodig om de IC onder controle te houden. Dat er dus is ingegrepen vind ik wel terecht.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Landgeld het volgende:
Door stom toeval hebben we een hele mooie vergelijking met 102 jaar geleden, dat heette de Spaanse griep. Nu denk ik dat als je je daar 5 minuten in verdiept niet kan zeggen dat je stelling nog opgaatquote:
Al die miljarden die we aan de Deltawerken hebben uitgegeven, wat een onzin, sinds 1953 is er geen enkele watersnoodramp meer geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
‘Je kan heel erg ziek worden’
Ook dit is pure angst. Er zijn maar 0,07% van de mensen in Nederland besmet geweest. Kans dat je het krijgt is nihil. Ook als je besmet raakt zijn klachten klein.
Je kan buiten ook door een auto overreden worden.
Maar het is Corona, het killer virus, man man man.
deze user is al weken aan het roeptoeteren zonder zich ook maar ergens verdiept in te hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door stom toeval hebben we een hele mooie vergelijking met 102 jaar geleden, dat heette de Spaanse griep. Nu denk ik dat als je je daar 5 minuten in verdiept niet kan zeggen dat je stelling nog opgaat
Eindelijk een genuanceerde reactie op mijn post. Thanks.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatregelen waren alleen ook nodig om de IC onder controle te houden. Dat er dus is ingegrepen vind ik wel terecht.
Wel eens dat het door verschillende factoren wat groter is gemaakt dan strikt noodzakelijk, en dat er ten tijden best besluiten zijn gemaakt uit angst. Maar ik snap wel waarom dat gebeurd is. Te weinig info over het virus, en liever het zekere voor het onzekere nemen.
Ik denk dat we als land vooral vooruit moeten kijken. Er is heel veel mis gegaan de afgelopen maanden. Te laat ingegrepen, soms te hard ingegrepen, maatregelen te lang actief laten zijn, etc. Iedereen zal wel iets kunnen benoemen waar ze het achteraf niet mee eens zijn geweest. Dat zie je ook aan de honderden topics in deze reeks![]()
We gaan echter de goede kant op, we mogen steeds meer. Hell, zelfs toerisme start weer. Nummers blijven vooralsnog laag. We weten nu meer af van het virus. Tijd dus om vooruit te kijken, ipv te blijven hangen in wat er anders had gemoeten imo. Leren van fouten is belangrijk, maar erin blijven hangen en t blijven herhalen is ook niet echt nuttig denk ik.
Zie cijfers hierboven. Minimaal aantal besmettingen. Het zijn de feiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deze user is al weken aan het roeptoeteren zonder zich ook maar ergens verdiept in te hebben.
Welkom op FOK! Meeste users zijn geen experts hier, zoveel mensen die puur dingen roepen op basis van wat ze lezen in de media en hun onderbuikgevoel.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deze user is al weken aan het roeptoeteren zonder zich ook maar ergens verdiept in te hebben.
Waarom verwacht jij genunaceerde reacties wanneer je zelf ook niet genuanceerd post?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eindelijk een genuanceerde reactie op mijn post. Thanks.
Met betrekking tot die afschaffing zou dat wel in een hoger tempo kunnen inderdaad. Mensen zijn nog steeds angstig om Corona te krijgen. Angst gezaaid en denken gelijk te overlijden aan het ‘killer virus’
feit is dat nederland al maanden achter de feiten aanloopt, er zijn nog genoeg besmettingen, scholen die alweer dicht moeten, nog genoeg besmettingen, tot nu toe VEEL te weinig getest.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zie cijfers hierboven. Minimaal aantal besmettingen. Het zijn de feiten.
Dat jij zo gehersenspoeld bent door NOS
Hele reeks staat vol met posts die talloze malen herhaald werden, met vaak iets andere woorden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom verwacht jij genunaceerde reacties wanneer je zelf ook niet genuanceerd post?
Je verwacht van anderen wat je zelf niet levert.
En dat wat AlwaysHappy post is in dit topic al heel vaak door verschillende mensen op verschillende manieren gezegd.
Allemaal naar de Voldersgracht!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:10 schreef Pumpalov het volgende:
DeDeN wE eEn EeUw GeLeDeN oOk NiET
102 jaar geleden :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waren er ten tijde van de zwarte dood al quarantainemaatregelen, werd kleding apart gewassen, handschoenen uitgedeeld, verboden gegeven voor handel in bepaalde producten etc.
en daar gaat het echt prima allemaal.....quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso zou de economie nog steeds veel schade hebben opgelopen, maatregelen of niet.
Het is niet dat mensen lekker naar het theater of een vol cafe gaan als corona zonder stoppen onder de bevolking rond gaat.
In brazilie wil de president niks weten van maatregelen, dus doen bedrijfjes en personen het zelf wel.
Ja bizar veel doden gister. Bijna 1500. En het erge is dat de piek nog niet zichtbaar is. Intussen word de president alsmaar sterker in zijn mening dat alles gewoon open moet blijvenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daar gaat het echt prima allemaal.....
Dat betwijfel ik ergens. Ze zullen het echt wel hebben gemerkt ja, maar wel veel minder dan nu. Er zouden nog steeds mensen zijn die de gok wel zouden wagen. Dat zijn dan nog altijd meer bezoekers dan nu het geval is geweest. Meer mensen die daardoor hun baan vast zouden hebben kunnen houden. Ook niet allemaal, want ze zouden het in de omzet echt wel merken, maar lang niet zo sterk als nu imo. Virus was al even actief in NL en ging al aardig rond op moment dat er veel dingen dicht gingen. Toen zaten restaurants en zalen gewoon vol hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso zou de economie nog steeds veel schade hebben opgelopen, maatregelen of niet.
Het is niet dat mensen lekker naar het theater of een vol cafe gaan als corona zonder stoppen onder de bevolking rond gaat.
In brazilie wil de president niks weten van maatregelen, dus doen bedrijfjes en personen het zelf wel.
Vertel? Het zijn statistieken van het RIVM.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Landgeld en Za de grootste statistiek goochelaars van dit topic reeks. Benieuwd wat hun motivieven zijn of dat het gewoon persoonlijke frustratie is.
we hadden ook helemaal geen problemen op de IC's een paar weken terug....quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Landgeld het volgende:
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW).
Zet dat af tegen de 0.03% overleden zijn (6000) of 50.000 besmettingen 0.27%. Waarvan een groot deel 70 plus en onderliggende aandoeningen.
De maatregelen zijn absurd rigoureus ten opzichte van het totaal. Alleen daar een discussie over aangaan is lastig. Mensen lopen liever mee in de angst ervaar ik.
1500 op meer dan 200.000.000. 0.000%.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja bizar veel doden gister. Bijna 1500. En het erge is dat de piek nog niet zichtbaar is. Intussen word de president alsmaar sterker in zijn mening dat alles gewoon open moet blijven
Niet alleen door maatregelen in Nederland is de now nodig, ook economische schade doordat veel handel met het buitenland stil ligt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Landgeld het volgende:
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW).
Zet dat af tegen de 0.03% overleden zijn (6000) of 50.000 besmettingen 0.27%. Waarvan een groot deel 70 plus en onderliggende aandoeningen.
De maatregelen zijn absurd rigoureus ten opzichte van het totaal. Alleen daar een discussie over aangaan is lastig. Mensen lopen liever mee in de angst ervaar ik.
Hele historie johquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal naar de Voldersgracht!
zag gisteren een filmpje voorbij komen van een arts die een corona party wilde verstoren, die werd nog net niet gelyncht, qua ignorantie verschilt Brazilië verdomd weinig met de VS plus dat ze de de laatste 20 jaar net zo ongezond etenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja bizar veel doden gister. Bijna 1500. En het erge is dat de piek nog niet zichtbaar is. Intussen word de president alsmaar sterker in zijn mening dat alles gewoon open moet blijven
bel het RIVM en rutte even op dat iedereen weer met elkaar moet gaan knuffelen.......ik snap niet dat je zo door blijft gaan, alles gaat al open, iedereen kan al op vakantie, wat is je probleem ?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
1500 op meer dan 200.000.000. 0.000%.
En daarbij te bedenken dat in dat land de hygiëne in sommige delen echt minder is dan hier.
Dat is een beleidskeuze. Uiteindelijk is er nog steeds een ongebruikt hospitaal in Ahoy van 14 miljoen euro. Niet nodig geweestquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hadden ook helemaal geen problemen op de IC's een paar weken terug....
Ja, het is wel bijzonder dat het aantal besmettingen en doden wordt vergeleken met de maatregelen die genomen zijn om dat aantal te reduceren...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Landgeld en Za de grootste statistiek goochelaars van dit topic reeks. Benieuwd wat hun motivieven zijn of dat het gewoon persoonlijke frustratie is.
Ok, ik hoop niet dat je ervan wakker ligt snachtsquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een beleidskeuze. Uiteindelijk is er nog steeds een ongebruikt hospitaal in Ahoy van 14 miljoen euro. Niet nodig geweest![]()
2 miljoen mensen zonder werk (en dus geen inkomen, perspectief) of 20.000 ouderen overleden. Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes. In het Noorden was nog ruimte en ook in Duitsland konden we mensen kwijt.
Mij gaat het vooral om de angst dus dusdanig is dat mensen niets durfen, mondkapjes dragen op straat en serieus denken dat dit het 'Killer virus' is.
Die dus in de praktijk nauwelijks ernstig toeslaat onder 70 jarigen. Zie statistieken
ALLES OPEN? Lees je eerst even in:quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bel het RIVM en rutte even op dat iedereen weer met elkaar moet gaan knuffelen.......ik snap niet dat je zo door blijft gaan, alles gaat al open, iedereen kan al op vakantie, wat is je probleem ?
Je had liever gezien dat dat hospitaal vol was geweest?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is een beleidskeuze. Uiteindelijk is er nog steeds een ongebruikt hospitaal in Ahoy van 14 miljoen euro. Niet nodig geweest![]()
2 miljoen mensen zonder werk (en dus geen inkomen, perspectief) of 20.000 ouderen overleden. Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes. In het Noorden was nog ruimte en ook in Duitsland konden we mensen kwijt.
Mij gaat het vooral om de angst dus dusdanig is dat mensen niets durfen, mondkapjes dragen op straat en serieus denken dat dit het 'Killer virus' is.
Die dus in de praktijk nauwelijks ernstig toeslaat onder 70 jarigen. Zie statistieken
Normale genuanceerd Kan je niet reageren. Prima maar reageer dan niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ok, ik hoop niet dat je ervan wakker ligt snachts
Jij had liever gezien dat miljoenen mensen hun baan en inkomen verliezen?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je had liever gezien dat dat hospitaal vol was geweest?
Nee, uiteindelijk gaat het om een gezonde balans. Momenteel mogen er nog 30 mensen in een kroeg. Maak daar 100 van. Of niet zo benauwd in het Ov.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het is wel bijzonder dat het aantal besmettingen en doden wordt vergeleken met de maatregelen die genomen zijn om dat aantal te reduceren...
Dus hoe effectiever de maatregelen, des te zinlozer ze waren.
Of zoiets...
het virus is zeker nog wel actief......restaurants zijn open, sportscholen gaan open, scholen weer open, we kunnen weer op vakantie, wat wil je nog meer dan ?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
ALLES OPEN? Lees je eerst even in:
https://nos.nl/l/2336263
We zijn nog alles behalve open ondanks de enorm sterke terugloop. Het virus is niet meer actief.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Normale genuanceerd Kan je niet reageren. Prima maar reageer dan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |