Restaurants nog maar half open. Sterker nog, de helft is nog gesloten. Scholen pas volgende week open. Vakantie alleen in Europa, en sportscholen pas in juli onder strikte voorwaarden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het virus is zeker nog wel actief......restaurants zijn open, sportscholen gaan open, scholen weer open, we kunnen weer op vakantie, wat wil je nog meer dan ?
Eindelijk iemand die dit ook ziet. En naar het grotere plaatje kijkt. Huldequote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zonder maatregelen was het aantal doden misschien dubbel zo veel. Vind ik nog steeds niet veel. Ook de hoeveelheid mensen die op de IC zouden komen liggen is te verwaarlozen, je had ook nog noodhospitalen staan en eventueel extra kunnen opzetten.
de IC lag al vol MET maatregelen.....dat aantal zou veel hoger gelegen hebben zonder maatregelen, en dan gaat het percentage doden ook gelijk omhoog ( zie italie )quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zonder maatregelen was het aantal doden misschien dubbel zo veel. Vind ik nog steeds niet veel. Ook de hoeveelheid mensen die op de IC zouden komen liggen is te verwaarlozen, je had ook nog noodhospitalen staan en eventueel extra kunnen opzetten.
Je maakt de kans op een prettige discussie nogal klein als jij mensen van alles verwijt en daarmee een onprettige toon zet. Dan wordt de behoefte om een gesprek op inhoud met je te voeren rap minder.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Landgeld het volgende:
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW).
Zet dat af tegen de 0.03% overleden zijn (6000) of 50.000 besmettingen 0.27%. Waarvan een groot deel 70 plus en onderliggende aandoeningen.
De maatregelen zijn absurd rigoureus ten opzichte van het totaal. Alleen daar een discussie over aangaan is lastig. Mensen lopen liever mee in de angst ervaar ik.
NOU en ? er is nog steeds een virus actief......en het is geen griepjequote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:36 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Restaurants nog maar half open. Sterker nog, de helft is nog gesloten. Scholen pas volgende week open. Vakantie alleen in Europa, en sportscholen pas in juli onder strikte voorwaarden.
Zoals hij aangaf. Percentage doden hoger was ook nog steeds LAAG geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de IC lag al vol MET maatregelen.....dat aantal zou veel hoger gelegen hebben zonder maatregelen, en dan gaat het percentage doden ook gelijk omhoog ( zie italie )
De daling was al ingezet voor de invoering van de intelligente lockdown. De piek was daar voor al.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de IC lag al vol MET maatregelen.....dat aantal zou veel hoger gelegen hebben zonder maatregelen, en dan gaat het percentage doden ook gelijk omhoog ( zie italie )
Wat vond je verwijtend aan bovenstaande reactie? Het zijn de feiten op een rijtje. Ook mijn eerste post Vandaag.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je maakt de kans op een prettige discussie nogal klein als jij mensen van alles verwijt en daarmee een onprettige toon zet. Dan wordt de behoefte om een gesprek op inhoud met je te voeren rap minder.
Klopt. Onder andere door Carnaval en Wintersport. Maar dat lijkt niemand te zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De daling was al ingezet voor de invoering van de intelligente lockdown. De piek was daar voor al.
Dit virus was mensen al massaal vrolijk aan het besmetten in begin Januari kun je stellen. Dit is niet opgemerkt omdat dit allemaal a-symptomatisch was of lichte klachten vergeleken met een griepje. Met andere woorden de kracht van het virus is schromelijk overdreven. Massahysterie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:40 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Klopt. Onder andere door Carnaval en Wintersport. Maar dat lijkt niemand te zien.
Het wil maar niet doordringen bij je dat de aantallen waar je nu mee speelt zonder maatregelen vele malen hoger waren uitgekomen, en dat een pandemie nu eenmaal economische effecten met zich mee brengt. Met of zonder maatregelen. ik durf te stellen dat de economische schade zonder maatregelen nog vele malen hoger zou zijn, en het aantal slachtoffers, zowel dodelijk als mensen die levenslang ernstige schade hiervan zouden ondervinden, ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef Landgeld het volgende:
Op dit moment zijn al 2,1 miljoen Nederlanders afhankelijk van looncompensatie (NOW).
Zet dat af tegen de 0.03% overleden zijn (6000) of 50.000 besmettingen 0.27%. Waarvan een groot deel 70 plus en onderliggende aandoeningen.
De maatregelen zijn absurd rigoureus ten opzichte van het totaal. Alleen daar een discussie over aangaan is lastig. Mensen lopen liever mee in de angst ervaar ik.
.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:43 schreef Remco het volgende:
Snapt nu niemand dat het niet de doden zijn die tellen maar de zorgcapaciteit. Als de ic's vol waren geweest had je enorme ethische keuzes moeten maken die je als overheid niet kan verantwoorden.
Dit zijn allemaal aannames. 2.5 miljoen mensen hebben steun momenteel..quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:44 schreef JFlip het volgende:
[..]
Het wil maar niet doordringen bij je dat de aantallen waar je nu mee speelt zonder maatregelen vele malen hoger waren uitgekomen, en dat een pandemie nu eenmaal economische effecten met zich mee brengt. Met of zonder maatregelen. ik durf te stellen dat de economische schade zonder maatregelen nog vele malen hoger zou zijn, en het aantal slachtoffers, zowel dodelijk als mensen die levenslang ernstige schade hiervan zouden ondervinden, ook.
Het gaat erom dat je mensen niet zomaar dood laat gaan die je kunt redden (en gered willen worden). Dat doen we niet in dit land.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
.
Klopt. Met dat beleid ben ik het dus ook niet eens. Niemand durft de discussie te voeren, maar er is momenteel Ondersterfte. Wat betekent dat de mensen die anders nu waren overleden.
Moet je een hele economie eb misschien wel generatie torpederen om ouderen te redden? 0.005%
Is dit wel ethisch?![]()
Donderdag voegde de uitkeringsinstantie daar de notie aan toe dat 2,4 miljoen Nederlanders, dat is eenderde van alle werknemers, op dit moment werkt in een sector waarin het een grote krimp verwacht.
Die discussie moet je wel durven voeren. Uiteindelijk zijn de kosten immens hoger gebleken en gaan er op termijn nog meer mensen dood.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mensen niet zomaar dood laat gaan die je kunt redden (en gered willen worden). Dat doen we niet in dit land.
Dweilen met de kraan open. Waarom hebben we de mensen met griep in 2018 (griepgolf) niet gered dan? Dit hoort niet ten koste van de economie en het welzijn van de bevolking te gaan imoquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mensen niet zomaar dood laat gaan die je kunt redden (en gered willen worden). Dat doen we niet in dit land.
Hebben we miljoenen meer werklozen in Nederland?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:33 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Jij had liever gezien dat miljoenen mensen hun baan en inkomen verliezen?
Wel als aan de andere kant onze vrijheden niet beperkt zouden worden.
Kijk naar het aantal miljoenen werk zijn verloren.
Je wil een discussie op macroniveau voeren terwijl de beslissingen op microniveau worden genomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die discussie moet je wel durven voeren. Uiteindelijk zijn de kosten immens hoger gebleken en gaan er op termijn nog meer mensen dood.
En dat is pas massahysterie. Europa is tot 2 keer toe volledig aan puin geschoten. Er zijn talloze grote economische crisissen geweest (in 1929, 2001, in 2008) , daar zijn we allemaal weer bovenop gekomen, en zelfs een heel stuk beter.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
.
Klopt. Met dat beleid ben ik het dus ook niet eens. Niemand durft de discussie te voeren, maar er is momenteel Ondersterfte. Wat betekent dat de mensen die anders nu waren overleden.
Moet je een hele economie eb misschien wel generatie torpederen om ouderen te redden? 0.005%
Mag ik vragen wat jij persoonlijk merkt of hebt gemerkt van alle maatregelen en op welk vlak je zelf vreselijk geraakt bent?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Die discussie moet je wel durven voeren. Uiteindelijk zijn de kosten immens hoger gebleken en gaan er op termijn nog meer mensen dood.
Misschien had je moeten zeggen: boven de 80 jaar wordt je met Corona niet meer op een ic geplaatst. Het maximum is bereikt.
Helaas. Dood hoort erbij.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ken echt niemand in mijn omgeving die zijn baan is kwijtgeraakt. Of waarvan zijn zaak failliet is gegaan. Zelfs niet viavia.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hebben we miljoenen meer werklozen in Nederland?
Laat die cijfers maar eens zien dan.
Verder klink je als de huiseigenaar die zich beklaagt bij de brandweer over de waterschade nadat de brandweer je huis heeft weten te redden.
Zie mijn eerdere post: daarvoor is ook veel moeite gedaan om zoveel mogelijk mensen te redden. Die uitzonderlijke griepgolf van dat seizoen is ook niet zomaar ongemerkt voorbijgeraasd, zonder maatregelen en berichten dat het heel slecht ging.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dweilen met de kraan open. Waarom hebben we de mensen met griep in 2018 (griepgolf) niet gered dan? Dit hoort niet ten koste van de economie en het welzijn van de bevolking te gaan imo
die discussie is toch ook gevoerd en met de kennis van nu is dat natuurlijk wat makkelijker oordelen dan met de kennis van 10 weken geledenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Misschien had je moeten zeggen: boven de 80 jaar wordt je met Corona niet meer op een IC geplaatst. Het maximum is bereikt.
Of die groep moeten afzonderen ipv de hele bevolking?
Er werden in rap tempo overigens nood hospitals gebouwd die nu leeg staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |