abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:11:42 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_193471041
Uitgerekende data:

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (meisje jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo

4 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken
29 november: Donna

1 december: Gaddle

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
disclaimer
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 15:14:57 #2
382129 crew  Donna
pi_193471083
Klopt hoor. Termijnecho, 16weken controle, 20weken echo, 24 weken controle en dan ergens worden de 3 weken in gezet dacht ik.

Bij de zwangerschap van G. had ik dit ook helemaal niet trouwens. Deze onzekerheid. We geloven het eigenlijk ook nog steeds niet.
Gelukkig snapt de assistente het goed en zij is super lief.
Misschien was het ook anders als het hartje direct te horen was. Maar dat was het nu al 2x niet en ergens voelt dat toch wat rot ofzo.
pi_193471109
Ik zei dat ik het niet tof vond. ;)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:18:17 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_193471132
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:14 schreef Donna het volgende:
Klopt hoor. Termijnecho, 16weken controle, 20weken echo, 24 weken controle en dan ergens worden de 3 weken in gezet dacht ik.

Bij de zwangerschap van G. had ik dit ook helemaal niet trouwens. Deze onzekerheid. We geloven het eigenlijk ook nog steeds niet.
Gelukkig snapt de assistente het goed en zij is super lief.
Misschien was het ook anders als het hartje direct te horen was. Maar dat was het nu al 2x niet en ergens voelt dat toch wat rot ofzo.
Ja, nou heel fijn dat ze dan zo meedenken toch ^O^
En als ze dan een keer "vergeten" om je buiten de reguliere routines in te plannen wil dat niet zeggen dat ze je probleem negeren he. Maar het is niet voor niets routine, dus soms glippen uitzonderingen daar dan even tussendoor.
disclaimer
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:20:15 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_193471153
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zei dat ik het niet tof vond. ;)
Maar als je er veel last van ervaart kun je dat toch voorleggen neem ik aan?
Volgens mij staan de meeste verloskundigenpraktijken wel open voor afwijken van bepaalde protocollen als dat nodig is (of dat nodig nou medisch is of niet).
disclaimer
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 15:21:56 #6
382129 crew  Donna
pi_193471177
Nee precies. Ik denk ook niet dat de VK het toen in de gaten had. Zij zien ook echt veel dames op een dag en de ene onthoud alle situaties beter dan de andere.
Ik vond het ook niet erg, was alleen wat overrompeld. Ik had sowieso wel gebeld nu voor wat extra, kwam vandaag goed uit. :Y
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:24:48 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_193471236
ik had het bij mijn eerste zwangerschap trouwens wel heel erg, dat ik van controle naar controle leefde en dan duren die 4 weken echt heel lang. Nu schrik ik er juist steeds van dat de tijd zo snel gaat en ik alweer op controle moet :')
disclaimer
pi_193472096
Is de 16 weken controle standaard? Ik heb met 11 weken de termijnecho gehad en moet pad weer bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo. 9 weken later dus. Wat ik zelf ook wel heel lang vond en heb dan zelf een geslachtsecho geboekt volgende week maar daar is geen enkele controle oid bij.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193472303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:52 schreef Wolken het volgende:
Als je de speen vervangt kan je toch de flessen prima nogmaals gebruiken? Bikkel krijgt nog 3 x per dag een flesje melk en heb daar nu een speen 1 maat groter op gezet. Als straks de baby een paar maanden is koop ik weer de newborn maat spenen en zet die er weer op.
Zo was ons idee dus inderdaad. Maar ja, nu passen de nieuwe spenen niet op de "oude" flessen, dus wordt het toch nog nieuwe flessen kopen... *)
pi_193472404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:24 schreef SQ het volgende:
ik had het bij mijn eerste zwangerschap trouwens wel heel erg, dat ik van controle naar controle leefde en dan duren die 4 weken echt heel lang. Nu schrik ik er juist steeds van dat de tijd zo snel gaat en ik alweer op controle moet :')
Dat herken ik hier wel ook heel erg! :9

Ondanks dat door klachten hier elke 2-3 weken een controle+echo was vond ik het allemaal heel lang duren. :+

Nu zit er veel langer tussen, maar denk ik geregeld, "nu alweer?!"

Komende weken is het wel echt nu alweer iets?!

We hadden deze week een check (met 27+3).
Volgende week intake kraamzorg. (28)
Die week erna placenta lokalisatie echo. (29)
Daarna weer een controle (30)
Daarna een pretecho met haar moeder (31)
Voorlichtingsavond in week 32.
Waarschijnlijk week 33 weer controle.
Week 34 scan voor Bellyprint..

Als ik het zo opnoem hebben we vanaf nu elke week wel een "zwangerschaps-afspraak" geloof ik.

Blij dat daarna het verlof begint voor de andere afspraken. *)
pi_193472785
Ik moest even Goolen naar Bellyprint, maar wat ontzettend tof!
Protège moi de mes désirs.
pi_193472982
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik moest even Goolen naar Bellyprint, maar wat ontzettend tof!
Ja, ben heel benieuwd! Het is niet goedkoop, maar omdat ze (zoals we er nu naar kijken) de laatste keer zwanger is, lijkt het me een heel erg mooie tastbare herinnering. Hebben we haar zwangere lijf niet alleen op de foto, maar ook als beeldje. O+

Voor anderen dit het niet kennen:
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:13:28 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_193472992
Ik vind het idee heel gaaf als ik het lichaam er voor zou hebben O+
Een vriendin van me heeft het ook laten doen destijds.
disclaimer
pi_193473067
Bij mij zou het er ook ongeveer zo uit komen te zien. Ik sla dat wel even over :')

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:22:34 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_193473097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:20 schreef Wolken het volgende:
Bij mij zou het er ook ongeveer zo uit komen te zien. Ik sla dat wel even over :')

[ afbeelding ]
Boks :')
disclaimer
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 17:24:10 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193473115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ja, ben heel benieuwd! Het is niet goedkoop, maar omdat ze (zoals we er nu naar kijken) de laatste keer zwanger is, lijkt het me een heel erg mooie tastbare herinnering. Hebben we haar zwangere lijf niet alleen op de foto, maar ook als beeldje. O+

Voor anderen dit het niet kennen:
[ afbeelding ]
Ja lijkt me heel gaaf! Maar de prijzen vielen me inderdaad ook wat tegen. Nog maar even over nadenken :)

Edit: deze prijzen vallen me mee! Ik had laatst ergens gekeken waar het bij 500 euro begon :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:39:07 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193473309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ja, ben heel benieuwd! Het is niet goedkoop, maar omdat ze (zoals we er nu naar kijken) de laatste keer zwanger is, lijkt het me een heel erg mooie tastbare herinnering. Hebben we haar zwangere lijf niet alleen op de foto, maar ook als beeldje. O+

Voor anderen dit het niet kennen:
[ afbeelding ]
Mooi O+
Resistance is futile.
pi_193473611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ja, ben heel benieuwd! Het is niet goedkoop, maar omdat ze (zoals we er nu naar kijken) de laatste keer zwanger is, lijkt het me een heel erg mooie tastbare herinnering. Hebben we haar zwangere lijf niet alleen op de foto, maar ook als beeldje. O+

Voor anderen dit het niet kennen:
[ afbeelding ]
Wat prachtig zeg! Heel erg mooi.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:20 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_193473787
Oh ze hebben gelukkig ook niet-afgetrainde maatjes 36 op hun site!
disclaimer
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 18:24:51 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193474126
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:06 schreef SQ het volgende:
Oh ze hebben gelukkig ook niet-afgetrainde maatjes 36 op hun site!
[ afbeelding ]
Een stuk representatiever dan alle slanke maatjes :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193474755
Grappig zeg, nog nooit van gehoord.

Nou dat was de rhesus prik :X :'( wat een ellende. De prik zelf dacht ik oh vergelijkbaar met kinkhoest. En toen ging ze spuiten. Ze zei voelt als koud maar ik voelde alleen maarpijn en raakte in paniek en ben gaan puffen. Duurde ook super lang omdat ze het zo pijnloos mogelijk wou doen :X kwam geen einde aan. Kinkhoest was echt peanuts vergeleken met dit. Kon me deze ellende ook niet herinneren. Na bevalling nog een keer ondanks geen derde te willen. Het moét. :'(
Ik ben wel bang voor prikken, dus kan zeker persoonlijk zijn.

Verder tweede groei echo. Nu 30 weken, morgen 31 weken ben ik. Buikje van baby is van boven de curve, teruggekomen op curve p95 dus zit nu op een lijn. Nog steeds groot maar niet enorm zorgwekkend. Suikertest had ik al afgewezen maar was nu ook niet nodig volgens VK. Baby loopt een dikke week voor. Buitenkant buik trouwens precies 30/31 weken. Zie je dus dat buitenkant niet zoveel zegt... Baby had ook veel haar O+ ik smolt zo. En mondje open en dicht. Over drie weken weer groei echo en dan bevalplan bespreken. Gaan voorstellen om in week 39 te strippen als dat kan en met 39+6 of uitgerekende dag in te leiden.
pi_193475931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:13 schreef SQ het volgende:
Ik vind het idee heel gaaf als ik het lichaam er voor zou hebben O+
Een vriendin van me heeft het ook laten doen destijds.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:20 schreef Wolken het volgende:
Bij mij zou het er ook ongeveer zo uit komen te zien. Ik sla dat wel even over :')

[ afbeelding ]
Ze zeggen dat het mooi is voor elke maat!

Uiteraard ook een verkooppraatje, :9 maar volgens mij hebben ze ook wel 'grotere maten' als voorbeeld staan!
Zag dat je al wat gevonden had.. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja lijkt me heel gaaf! Maar de prijzen vielen me inderdaad ook wat tegen. Nog maar even over nadenken :)

Edit: deze prijzen vallen me mee! Ik had laatst ergens gekeken waar het bij 500 euro begon :o
Verguld is hier zoiets qua prijs, maar het begint betaalbaarder wel inderdaad!

Vind het vooral veel geld voor een in verhouding best klein beeldje.. Maar ja, levensgroot zoals Roxanne Hazes (?) lijkt me ook weer niks. :')
pi_193476232
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:56 schreef Hilmo het volgende:
Grappig zeg, nog nooit van gehoord.

Nou dat was de rhesus prik :X :'( wat een ellende. De prik zelf dacht ik oh vergelijkbaar met kinkhoest. En toen ging ze spuiten. Ze zei voelt als koud maar ik voelde alleen maarpijn en raakte in paniek en ben gaan puffen. Duurde ook super lang omdat ze het zo pijnloos mogelijk wou doen :X kwam geen einde aan. Kinkhoest was echt peanuts vergeleken met dit. Kon me deze ellende ook niet herinneren. Na bevalling nog een keer ondanks geen derde te willen. Het moét. :'(
Ik ben wel bang voor prikken, dus kan zeker persoonlijk zijn.

Verder tweede groei echo. Nu 30 weken, morgen 31 weken ben ik. Buikje van baby is van boven de curve, teruggekomen op curve p95 dus zit nu op een lijn. Nog steeds groot maar niet enorm zorgwekkend. Suikertest had ik al afgewezen maar was nu ook niet nodig volgens VK. Baby loopt een dikke week voor. Buitenkant buik trouwens precies 30/31 weken. Zie je dus dat buitenkant niet zoveel zegt... Baby had ook veel haar O+ ik smolt zo. En mondje open en dicht. Over drie weken weer groei echo en dan bevalplan bespreken. Gaan voorstellen om in week 39 te strippen als dat kan en met 39+6 of uitgerekende dag in te leiden.
Wat naar dat de prik zo naar was! :{

Fijn dat de echo in principe goed was! O+
pi_193477026
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:56 schreef Hilmo het volgende:
Grappig zeg, nog nooit van gehoord.

Nou dat was de rhesus prik :X :'( wat een ellende. De prik zelf dacht ik oh vergelijkbaar met kinkhoest. En toen ging ze spuiten. Ze zei voelt als koud maar ik voelde alleen maarpijn en raakte in paniek en ben gaan puffen. Duurde ook super lang omdat ze het zo pijnloos mogelijk wou doen :X kwam geen einde aan. Kinkhoest was echt peanuts vergeleken met dit. Kon me deze ellende ook niet herinneren. Na bevalling nog een keer ondanks geen derde te willen. Het moét. :'(
Ik ben wel bang voor prikken, dus kan zeker persoonlijk zijn.

Verder tweede groei echo. Nu 30 weken, morgen 31 weken ben ik. Buikje van baby is van boven de curve, teruggekomen op curve p95 dus zit nu op een lijn. Nog steeds groot maar niet enorm zorgwekkend. Suikertest had ik al afgewezen maar was nu ook niet nodig volgens VK. Baby loopt een dikke week voor. Buitenkant buik trouwens precies 30/31 weken. Zie je dus dat buitenkant niet zoveel zegt... Baby had ook veel haar O+ ik smolt zo. En mondje open en dicht. Over drie weken weer groei echo en dan bevalplan bespreken. Gaan voorstellen om in week 39 te strippen als dat kan en met 39+6 of uitgerekende dag in te leiden.
Die prik is inderdaad echt niet fijn. Ik ben niet bang voor prikken en ik vond hem ook echt heel erg naar. Na de bevalling viel het me trouwens heel erg mee (als je net weeën hebt gehad voel je die prik echt nauwelijks :+ )
pi_193478095
Vandaag voor het hartje mogen luisteren bij de verloskundige. Hartstikke fijn.
Ik mag over 2 weken weer komen luisteren. O+ O+
pi_193478239
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:56 schreef Hilmo het volgende:
Grappig zeg, nog nooit van gehoord.

Nou dat was de rhesus prik :X :'( wat een ellende. De prik zelf dacht ik oh vergelijkbaar met kinkhoest. En toen ging ze spuiten. Ze zei voelt als koud maar ik voelde alleen maarpijn en raakte in paniek en ben gaan puffen. Duurde ook super lang omdat ze het zo pijnloos mogelijk wou doen :X kwam geen einde aan. Kinkhoest was echt peanuts vergeleken met dit. Kon me deze ellende ook niet herinneren. Na bevalling nog een keer ondanks geen derde te willen. Het moét. :'(
Ik ben wel bang voor prikken, dus kan zeker persoonlijk zijn.

Verder tweede groei echo. Nu 30 weken, morgen 31 weken ben ik. Buikje van baby is van boven de curve, teruggekomen op curve p95 dus zit nu op een lijn. Nog steeds groot maar niet enorm zorgwekkend. Suikertest had ik al afgewezen maar was nu ook niet nodig volgens VK. Baby loopt een dikke week voor. Buitenkant buik trouwens precies 30/31 weken. Zie je dus dat buitenkant niet zoveel zegt... Baby had ook veel haar O+ ik smolt zo. En mondje open en dicht. Over drie weken weer groei echo en dan bevalplan bespreken. Gaan voorstellen om in week 39 te strippen als dat kan en met 39+6 of uitgerekende dag in te leiden.
Bah wat naar van die prik!! Gelukkig ben je er nu voor eventjes vanaf. En morgen 31 weken, gaat echt super snel dan ineens he?!

Ik merk bij mezelf echt dat mijn buik ineens super hard is gegroeid in echt maximaal een week. Bizar is dat.
pi_193478603
Ben ik weer. Bedankt voor jullie echo praktijk antwoorden gisteren voor mijn schoonzus in Engeland. :P
Als vervolg daarop vraag ik nog even iets maar dan in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:01:42 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193479004
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:44 schreef vencodark het volgende:
Ben ik weer. Bedankt voor jullie echo praktijk antwoorden gisteren voor mijn schoonzus in Engeland. :P
Als vervolg daarop vraag ik nog even iets maar dan in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hetzelfde met 9,5 week, ineens geen symptomen meer. Bleek dat de placenta gevormd was, dat deed wonderen voor m'n hormoonhuishouding.

En toen idd een doppler aangeschaft. Gaf mij heel veel piece of mind.
Resistance is futile.
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:03:59 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193479058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:29 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Bah wat naar van die prik!! Gelukkig ben je er nu voor eventjes vanaf. En morgen 31 weken, gaat echt super snel dan ineens he?!

Ik merk bij mezelf echt dat mijn buik ineens super hard is gegroeid in echt maximaal een week. Bizar is dat.
Mijne ook, weer een enorme groeispurt hier. En het begint ook oncomfortabel te worden zo nu en dan, vandaag enorm last van brandend maagzuur.
Resistance is futile.
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:22:06 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193479526
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:44 schreef vencodark het volgende:
Ben ik weer. Bedankt voor jullie echo praktijk antwoorden gisteren voor mijn schoonzus in Engeland. :P
Als vervolg daarop vraag ik nog even iets maar dan in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Angelsounds heeft mij echt heel erg geholpen bij beide zwangerschappen. Maar je moet bij gebruik wel in je achterhoofd houden dat: 1. als je een hartje hoort, dit niet per sé betekent dat alles goed is, en 2. als je geen hartje hoort, dit niet per sé betekent dat het mis is.
KuikenGuppy
pi_193479563
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een Angelsounds heeft mij echt heel erg geholpen bij beide zwangerschappen. Maar je moet bij gebruik wel in je achterhoofd houden dat: 1. als je een hartje hoort, dit niet per sé betekent dat alles goed is, en 2. als je geen hartje hoort, dit niet per sé betekent dat het mis is.
Ja, die adviezen erachter ken ik. Dus ik weet niet hoeveel geruststelling dit voor haar geeft.
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:28:15 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193479667
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, die adviezen erachter ken ik. Dus ik weet niet hoeveel geruststelling dit voor haar geeft.
Dat ligt aan haar, ik had zonder Doppler echt een zenuwinzinking gehad.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:30:01 #33
382129 crew  Donna
pi_193479700
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat ligt aan haar, ik had zonder Doppler echt een zenuwinzinking gehad.
En ik met doppler juist, waarschijnlijk.

Ik heb overwogen om rond de 11 weken zo'n ding aan te schaffen. Bij 13 en 14 weken was het hartje bij de verloskundige nog niet te horen want de baby zit heel ver weg diep in de baarmoeder (en de placenta voorop). Ik ben echt zo zo blij dat ik niet zo'n ding gekocht heb, want ik had het hartje nooit gevonden natuurlijk.

*Nog een toevoeging; Dat is best klote ook als je bij de reviews leest dat sommige het met 8 weken al horen. Al denk ik stiekem ook wel eens dat sommige mensen dan hun eigen hartslag verwarren met die van de baby.

[ Bericht 6% gewijzigd door Donna op 04-06-2020 22:39:57 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:34:01 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193479762
Daarom, het verschilt per situatie en per persoon. Overigens was het mijn ervaring dat het luisteren minder "nodig" werd toen ik de baby begon te voelen.
KuikenGuppy
pi_193479774
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:44 schreef vencodark het volgende:
Ben ik weer. Bedankt voor jullie echo praktijk antwoorden gisteren voor mijn schoonzus in Engeland. :P
Als vervolg daarop vraag ik nog even iets maar dan in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had zo'n beetje hetzelfde. De Angelsounds heeft daar heel goed bij geholpen. Het werd bij mij qua spanning beide zwangerschappen veel beter toen ik de kindjes begon te voelen. Vanaf dat moment heb ik de Angelsounds eigenlijk niet meer gebruikt.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:37:57 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193479829
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:44 schreef vencodark het volgende:
Ben ik weer. Bedankt voor jullie echo praktijk antwoorden gisteren voor mijn schoonzus in Engeland. :P
Als vervolg daarop vraag ik nog even iets maar dan in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:38:26 #37
382129 crew  Donna
pi_193479835
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:34 schreef Burdie het volgende:
Daarom, het verschilt per situatie en per persoon. Overigens was het mijn ervaring dat het luisteren minder "nodig" werd toen ik de baby begon te voelen.
Ja daar kijk ik ook echt naar uit. Tot die tijd ga ik extra luisteren (of direct echo kijken) bij de VK.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:40:17 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193479858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:38 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja daar kijk ik ook echt naar uit. Tot die tijd ga ik extra luisteren (of direct echo kijken) bij de VK.
Zoals ik hierboven ook beschrijf ben ik zelf pas de Angel Sound met 14 weken gaan gebruiken, dat was ook het moment waarop het hartje bij de VK meteen te horen was. Met 12 weken lukte dit bij de VK ook nog niet en dat gaf inderdaad ook meteen een ontzettende stressreactie. Wel meteen een prachtige echo gehad waar ik de baby lekker zag bewegen O+

Ik voel de baby nu gelukkig dagelijks maar de angel sound hou ik nog wel even aan, want zodra ik even niks voel kan ik daardoor ook weer in de stress raken :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:52:28 #39
382129 crew  Donna
pi_193480085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven ook beschrijf ben ik zelf pas de Angel Sound met 14 weken gaan gebruiken, dat was ook het moment waarop het hartje bij de VK meteen te horen was. Met 12 weken lukte dit bij de VK ook nog niet en dat gaf inderdaad ook meteen een ontzettende stressreactie. Wel meteen een prachtige echo gehad waar ik de baby lekker zag bewegen O+

Ik voel de baby nu gelukkig dagelijks maar de angel sound hou ik nog wel even aan, want zodra ik even niks voel kan ik daardoor ook weer in de stress raken :@
Ja snap ik hoor. Maar je leest echt zoveel reviews van; Ik was 8 (9, 10, 11) weken en hoorde het meteen!

Maar ben dus achteraf heel blij dat ik niet toen het nog pril was 'm heb besteld.
pi_193480106
Ik hoorde het hartje wel met 10 weken met de AS. Gebruik hem wel veel minder dan ik had verwacht.

Moet wel altijd een kwartier zoeken. Met de laatste controle kon de VK ‘m ook niet snel vinden.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 22:54:17 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193480116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:52 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja snap ik hoor. Maar je leest echt zoveel reviews van; Ik was 8 (9, 10, 11) weken en hoorde het meteen!

Maar ben dus achteraf heel blij dat ik niet toen het nog pril was 'm heb besteld.
Dat vind ik wel heel knap, bij de bijsluiter van de Angel Sound staat zelfs dat het vanaf 14 weken pas hoorbaar zou moeten zijn. Dus eerlijk gezegd lijkt me dat of onzin of hebben ze erg veel geluk gehad.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 23:06:24 #42
382129 crew  Donna
pi_193480391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:20 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag voor het hartje mogen luisteren bij de verloskundige. Hartstikke fijn.
Ik mag over 2 weken weer komen luisteren. O+ O+
Had dit over het hoofd gezien. Super fijn!!
pi_193480601
Bedankt voor jullie reacties! Zeker mbt die Angelsound. Mijn schoonzus kan niet wachten zo’n ding te halen. Ze weet wel de voorns en tegens. Ze heeft maandag haar eerste afspraak bij de vk, daarvoor alleen 2 keer in het ziekenhuis geweest. Ze wilt wel haar zorgen aankaarten dus ik hoop dat ze er wat aan heeft. ^O^
pi_193480908
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijne ook, weer een enorme groeispurt hier. En het begint ook oncomfortabel te worden zo nu en dan, vandaag enorm last van brandend maagzuur.
Grappig is dat he! Hier ook vaak last van brandend maagzuur, vandaag gelukkig wat minder.
Vanochtend na een lange wandeling met de hond had ik best wel wat steken/wat pijn aan de zijkant van mijn buik, was best wel een beetje schrikken. Heb verder eigenlijk helemaal nergens last van dus ik had me ook niet echt gerealiseerd dat het wel kan, ofzo.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 02:43:38 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193482346
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:16 schreef vencodark het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Zeker mbt die Angelsound. Mijn schoonzus kan niet wachten zo’n ding te halen. Ze weet wel de voorns en tegens. Ze heeft maandag haar eerste afspraak bij de vk, daarvoor alleen 2 keer in het ziekenhuis geweest. Ze wilt wel haar zorgen aankaarten dus ik hoop dat ze er wat aan heeft. ^O^
Je zus zou ff moeten vragen naar de ligging van de placenta. Als die gunstig is, dan is het zoeken naar een hartslag en straks het voelen van beweging veel makkelijker.
Resistance is futile.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 02:48:19 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193482366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Grappig is dat he! Hier ook vaak last van brandend maagzuur, vandaag gelukkig wat minder.
Vanochtend na een lange wandeling met de hond had ik best wel wat steken/wat pijn aan de zijkant van mijn buik, was best wel een beetje schrikken. Heb verder eigenlijk helemaal nergens last van dus ik had me ook niet echt gerealiseerd dat het wel kan, ofzo.
Steken en pijn zijn bij mij altijd direct voorbij na het poepen of plassen. Op zich wel fijn om te weten want nu kan ik dat dus beter interpreteren, alleen lange wandelingen kan niet pijnloos want na een half uurtje/uurtje begint mijn blaas zich weer te vullen.

Het komt er op neer dat ik alleen nog aandrang voel als zijnde aandrag, als ik echt al heel nodig moet :') .
Resistance is futile.
pi_193482403
Oh dat is wel goed om te weten, ga er eens op letten de volgende keer of het inderdaad weg is nadat ik naar de wc ben geweest.

Haha hey zolang je maar weet hoe je alles moet interpreteren toch :D.
pi_193482760
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 02:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je zus zou ff moeten vragen naar de ligging van de placenta. Als die gunstig is, dan is het zoeken naar een hartslag en straks het voelen van beweging veel makkelijker.
Goede tip, dankje. :)
pi_193483346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:20 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag voor het hartje mogen luisteren bij de verloskundige. Hartstikke fijn.
Ik mag over 2 weken weer komen luisteren. O+ O+
Zo fijn! O+
  vrijdag 5 juni 2020 @ 07:38:41 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193483448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:30 schreef Donna het volgende:

[..]

En ik met doppler juist, waarschijnlijk.

Ik heb overwogen om rond de 11 weken zo'n ding aan te schaffen. Bij 13 en 14 weken was het hartje bij de verloskundige nog niet te horen want de baby zit heel ver weg diep in de baarmoeder (en de placenta voorop). Ik ben echt zo zo blij dat ik niet zo'n ding gekocht heb, want ik had het hartje nooit gevonden natuurlijk.

*Nog een toevoeging; Dat is best klote ook als je bij de reviews leest dat sommige het met 8 weken al horen. Al denk ik stiekem ook wel eens dat sommige mensen dan hun eigen hartslag verwarren met die van de baby.
Nee hoor, dat verschil hoor je wel ;)
Mij is het altijd gelukt, maar niet altijd binnen de tijd die een verloskundige er voor zou nemen voordat ze de echokop er op zet. Want dat is vaak maar 30 seconden ofzo. Soms duurde het wel een half uur.
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 07:40:30 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_193483463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel knap, bij de bijsluiter van de Angel Sound staat zelfs dat het vanaf 14 weken pas hoorbaar zou moeten zijn. Dus eerlijk gezegd lijkt me dat of onzin of hebben ze erg veel geluk gehad.
Is geen onzin, het vergt gewoon veel geduld. En uiteraard bouwen ze die disclaimer in, want ja, het lukt soms ook wel eens niét en dan zouden mensen meteen op hun achterpoten gaan staan ;)
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 07:48:38 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_193483521
Overigens zeg ik niet dat iemand zo'n ding moet kopen hoor, want ik begrijp ontzettend goed dat het niet voor iedereen is. Maar als je een beetje bedreven bent, weet wat je moet zoeken en waar, dan kán het zeker wel zo vroeg.

Ik gebruik m nu zelf ook niet zo vaak meer omdat ik de baby dagelijks voel. Soms veel, soms weinig, maar ik ben nog pril genoeg zwanger om me daar niet meteen druk om te hoeven maken.

Bij de eerste zwangerschap was dat trouwens ook anders, heb ik tot 40 weken dagelijks geluisterd omdat ik het zó moeilijk vond om de instructies mbt leven voelen te interpreteren -O-
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 08:57:32 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_193484205
ik heb trouwens echt 1 heel irritante zwangerschapskwaal. Ik heb ELKE NACHT dooie armen. En het enige wat helpt tegen die dooie armen is beweging. Dus ik slaap echt kakslecht momenteel :')
Eerst was het alleen mijn rechterarm maar nu ook links.
En ik moet nog 18 weken :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 08:59:40 #54
382129 crew  Donna
pi_193484231
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 07:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, dat verschil hoor je wel ;)
Mij is het altijd gelukt, maar niet altijd binnen de tijd die een verloskundige er voor zou nemen voordat ze de echokop er op zet. Want dat is vaak maar 30 seconden ofzo. Soms duurde het wel een half uur.
M'n vriendin hoorde het verschil niet. Die sprong zowat een gat in de lucht dat de VK meteen de hartslag had, tot die meteen zei; dat is je eigen hartslag.
Als je niet weet wat je moet horen kan ik me zo voorstellen dat je gauw denkt dat je 'm te pakken hebt.
Ik kan me slecht voorstellen dat al die reviews die zo vroeg de hartslag meteen te pakken hadden (en dus niet na een kwartier of half uur) allemaal de baby hebben gehoord. :D
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:02:06 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_193484261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:59 schreef Donna het volgende:

[..]

M'n vriendin hoorde het verschil niet. Die sprong zowat een gat in de lucht dat de VK meteen de hartslag had, tot die meteen zei; dat is je eigen hartslag.
Als je niet weet wat je moet horen kan ik me zo voorstellen dat je gauw denkt dat je 'm te pakken hebt.
Ik kan me slecht voorstellen dat al die reviews die zo vroeg de hartslag meteen te pakken hadden (en dus niet na een kwartier of half uur) allemaal de baby hebben gehoord. :D
Daarom zeg ik, als je weet wat je moet zoeken. Bij een eerste zwangerschap is dat niet zo, maar het verschil tussen een volwassen hart en een foetushart is, als je het 1 keer hebt gehoord, echt niet te missen :P
disclaimer
pi_193484291
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit de Angel Sound oid gebruikt, maar ik kan me zeker wel voorstellen dat het een geruststelling kan brengen :)

Ik had tegen mijn dochter maanden geleden gezegd dat we voordat de baby geboren zou worden nog een weekendje samen zouden weggaan. Toen kwam corona }:| en nu kan het zachtjes aan weer. Dit weekend is een beetje bagger kwa weer, dus ik hoop dat het volgend weekend beter is. Gaan we 2 dagen leuke dingen doen in Valkenburg O+
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 09:06:00 #57
382129 crew  Donna
pi_193484303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, als je weet wat je moet zoeken. Bij een eerste zwangerschap is dat niet zo, maar het verschil tussen een volwassen hart en een foetushart is, als je het 1 keer hebt gehoord, echt niet te missen :P
Ja precies, maar als ik zo die reviews las (was op Sensitest) dan gok ik dat een groot deel naar zichzelf zat te luisteren.

Maar een half uur. Jeetje dat je het geduld hebt. Ik was dan al minstens 30x gek geworden denk ik. :X
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:12:32 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_193484368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:06 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja precies, maar als ik zo die reviews las (was op Sensitest) dan gok ik dat een groot deel naar zichzelf zat te luisteren.

Maar een half uur. Jeetje dat je het geduld hebt. Ik was dan al minstens 30x gek geworden denk ik. :X
Ja maar dat is denk ik het verschil tussen het hartje nú moeten horen omdat je gek wordt van onzekerheid of eens rustig proberen of het hartje al te vinden is. Als je dat laatste als uitgangspunt hebt met de wetenschap dat het lang kan duren of nog te vroeg is om te lukken, dan word je er niet gek van ;) en ik wist dat het kon, dus heb ik er gewoon rustig de tijd voor genomen.
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:14:09 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193484382
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:12 schreef SQ het volgende:
Ja maar dat is denk ik het verschil tussen het hartje nú moeten horen omdat je gek wordt van onzekerheid
Ook in dat geval kan je rustig een half uur blijven proberen :@.
KuikenGuppy
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:15:38 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_193484404
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ook in dat geval kan je rustig een half uur blijven proberen :@.
Haha ja klopt, maar dan word je er dus gek van :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 11:07:55 #61
447051 crew  Peejtur
pi_193486002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 12:58:17 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193488024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:07 schreef Peejtur het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193490895
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 07:48 schreef SQ het volgende:

Ik gebruik m nu zelf ook niet zo vaak meer omdat ik de baby dagelijks voel. Soms veel, soms weinig, maar ik ben nog pril genoeg zwanger om me daar niet meteen druk om te hoeven maken.

Bij de eerste zwangerschap was dat trouwens ook anders, heb ik tot 40 weken dagelijks geluisterd omdat ik het zó moeilijk vond om de instructies mbt leven voelen te interpreteren -O-
Ik voel Yara nu ook dagelijks, maar sommige dagen wel meer dan andere dagen. Maar vanaf hoever in je zwangerschap zou je je eigenlijk wel zorgen moeten maken? Ik heb dus de afgelopen 2 dagen dat ik haar minder voel dan de dagen ervoor, vind het toch een beetje eng en wacht nog steeds op iets meer voelbare bewegingen :@.
pi_193490937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat je er baat bij hebt Majo (ik wil altijd Mayo typen ;( ) !

Vanmorgen weer controle VK gehad, het was weer allemaal goed. Tot nu toe 8 kilo aangekomen, daar ben ik wel blij mee!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:57:35 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_193490975
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik voel Yara nu ook dagelijks, maar sommige dagen wel meer dan andere dagen. Maar vanaf hoever in je zwangerschap zou je je eigenlijk wel zorgen moeten maken? Ik heb dus de afgelopen 2 dagen dat ik haar minder voel dan de dagen ervoor, vind het toch een beetje eng en wacht nog steeds op iets meer voelbare bewegingen :@.
Zorgen maken hoef je je sowieso niet zo snel, want niet elke baby is elke dag even actief. Daarbij heb hij toch ook je placenta voor? Dan voel je nu de kleinere bewegingen nog niet zo, daarvoor is ze nog te klein.
Vanaf 24 weken wil de verloskundige dat je begint met herkennen van patronen. Maar echt, het is nog erg vroeg.
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:39:15 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193491466
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik voel Yara nu ook dagelijks, maar sommige dagen wel meer dan andere dagen. Maar vanaf hoever in je zwangerschap zou je je eigenlijk wel zorgen moeten maken? Ik heb dus de afgelopen 2 dagen dat ik haar minder voel dan de dagen ervoor, vind het toch een beetje eng en wacht nog steeds op iets meer voelbare bewegingen :@.
Ik begin nu net sinds een weekje patronen te herkennen (25+1 nu), en ik heb dan ook nog superveel geluk met de ligging van de placenta waardoor ik echt vroeg kan voelen.
Resistance is futile.
pi_193491571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik voel Yara nu ook dagelijks, maar sommige dagen wel meer dan andere dagen. Maar vanaf hoever in je zwangerschap zou je je eigenlijk wel zorgen moeten maken? Ik heb dus de afgelopen 2 dagen dat ik haar minder voel dan de dagen ervoor, vind het toch een beetje eng en wacht nog steeds op iets meer voelbare bewegingen :@.
Je hoeft haar pas vanaf 28 weken elke dag te voelen, dus je hoeft je absoluut geen zorgen te maken :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 17:49:51 #68
269689 crew  Viv
pi_193491576
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:57 schreef SQ het volgende:
Vanaf 24 weken wil de verloskundige dat je begint met herkennen van patronen. Maar echt, het is nog erg vroeg.
Wat voor patronen zouden dat moeten zijn dan? :? :@
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:52:09 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193491607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat voor patronen zouden dat moeten zijn dan? :? :@
Ik herken de tijden en de intensiteit. Dus 's morgens als ik wakker word een beetje actie, om 16:00 weer beetje zacht getrappel. Om 19:00 gaat hij los, om 22:00 ook. En zo ook rond 01:30 en dan nog een toegift om 04:00. :(
Resistance is futile.
pi_193491695
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Zorgen maken hoef je je sowieso niet zo snel, want niet elke baby is elke dag even actief. Daarbij heb hij toch ook je placenta voor? Dan voel je nu de kleinere bewegingen nog niet zo, daarvoor is ze nog te klein.
Vanaf 24 weken wil de verloskundige dat je begint met herkennen van patronen. Maar echt, het is nog erg vroeg.
Mijn vk heeft 3 jaar terug nooit iets gezegd over het herkennen van patronen, ik voelde C maar heel zelden door een voorliggende placenta. De enige keren dat ik het echt kon herkennen was als ik in de bioscoop zat en er was een actiescene _O- De ene baby is ook actiever dan de andere. Inmiddels is het een super actieve peuter :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193491756
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:00 schreef rena het volgende:

[..]

Mijn vk heeft 3 jaar terug nooit iets gezegd over het herkennen van patronen, ik voelde C maar heel zelden door een voorliggende placenta. De enige keren dat ik het echt kon herkennen was als ik in de bioscoop zat en er was een actiescene _O- De ene baby is ook actiever dan de andere. Inmiddels is het een super actieve peuter :Y
De mijne ook niet eigenlijk. Sterker nog, ik hoor nu voor het eerst van patronen :') Ik voel de baby elke dag meermaals, maar volgens mij zit er geen patroon in. Ik voel 'm meestal s'avonds, maar er zijn ook avonden bij dat ik 'm niet voel of veel minder.

VK vraagt wel elke afspraak of ik de baby regelmatig voel.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:06:02 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_193491767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat voor patronen zouden dat moeten zijn dan? :? :@
Wanneer de baby meestal actief is ;)
De een is dat vooral 's avonds en de andere juist weer in de ochtend. Het kan zijn na het eten van iets zoets , of juist op het moment dat je rustig in bed gaat liggen.
Zodra je die patronen hebt gevonden is dat een belangrijke houvast. Belangrijker dan frequentie van de bewegingen ;)
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:08:12 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_193491800
Misschien dat jullie verloskundigen het letterlijke woord "patronen" niet gebruiken maar ze bedoelen om en nabij hetzelfde ;)
disclaimer
pi_193493360
Bedankt voor de reacties, ik ben weer gerust gesteld. En hier inderdaad een voorliggende placenta dus de bewegingen die ik voel zijn sowieso vrij zachtjes. Ik voel haar in ieder geval regelmatig, eigenlijk elke dag, maar de ene dag gewoon meer dan de andere zeg maar. En heb er nog niet echt een patroon in kunnen herkennen, maar dat komt dan nog wel.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 20:16:11 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193493867
Hoe weten jullie waar de placenta ligt? Vertellen ze dat met de 20 weken echo?

Sinds deze week voel ik de baby veel meer! Met name na het eten en als we muziek luisteren O+ Gisteren zong ik een liedje en toen voelde ik de baby ook, ik zal dat nog eens proberen. En man voelde waarschijnlijk gisteren de baby voor het eerst *;
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 20:16:24 #76
269689 crew  Viv
pi_193493870
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Wanneer de baby meestal actief is ;)
De een is dat vooral 's avonds en de andere juist weer in de ochtend. Het kan zijn na het eten van iets zoets , of juist op het moment dat je rustig in bed gaat liggen.
Zodra je die patronen hebt gevonden is dat een belangrijke houvast. Belangrijker dan frequentie van de bewegingen ;)
Oh, bij mij is daar nooit iets over gezegd hoor. Wel instructies gehad over wat te doen als je (na de 27 weken) weinig/niks denkt te voelen, maar dat ging om het aantal bewegingen turven binnen een bepaalde tijdsperiode.

Altijd als ik dacht "Volgens mij heb ik de baby nog helemaal niet gevoeld vandaag! :o ", nam ik er de tijd voor om er met volledige aandacht op te letten, en dan bleek ze gewoon ruim aan dat aantal te komen. :D

Maar een patroon.. nooit zo op gelet dus. Misschien is dat anno 2020 alweer anders dan in 2016, of waren mijn verloskundigen niet zo modern. :P
pi_193493960
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe weten jullie waar de placenta ligt? Vertellen ze dat met de 20 weken echo?

Sinds deze week voel ik de baby veel meer! Met name na het eten en als we muziek luisteren O+ Gisteren zong ik een liedje en toen voelde ik de baby ook, ik zal dat nog eens proberen. En man voelde waarschijnlijk gisteren de baby voor het eerst *;
Bij mij is het inderdaad tijdens de 20-weken echo verteld omdat ze het daarop hebben kunnen zien. Maar ik geloof dat ik ook gelezen heb dat je placenta ook kan 'migreren'. Geen idee hoevaak dat voorkomt verder. Maar jij voelt de kleine echt al best wel een tijdje toch? En ik ben iets van 4 weken verder dan jij dus zo beredeneerd denk ik niet dat de jouwe ook voorliggend zal zijn dan.

Super leuk trouwens dat je man de baby ook gevoeld heeft! O+
pi_193494414
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe weten jullie waar de placenta ligt? Vertellen ze dat met de 20 weken echo?

Sinds deze week voel ik de baby veel meer! Met name na het eten en als we muziek luisteren O+ Gisteren zong ik een liedje en toen voelde ik de baby ook, ik zal dat nog eens proberen. En man voelde waarschijnlijk gisteren de baby voor het eerst *;
Vertelden ze hier al vrij vroeg eigenlijk. Rond 12 weken geloof ik al met zekerheid, maar zelfs al eerder een groot vermoeden uitgesproken.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:56:14 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193494424
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe weten jullie waar de placenta ligt? Vertellen ze dat met de 20 weken echo?

Sinds deze week voel ik de baby veel meer! Met name na het eten en als we muziek luisteren O+ Gisteren zong ik een liedje en toen voelde ik de baby ook, ik zal dat nog eens proberen. En man voelde waarschijnlijk gisteren de baby voor het eerst *;
Mooi hè?
Resistance is futile.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:58:17 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_193494452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, bij mij is daar nooit iets over gezegd hoor. Wel instructies gehad over wat te doen als je (na de 27 weken) weinig/niks denkt te voelen, maar dat ging om het aantal bewegingen turven binnen een bepaalde tijdsperiode.

Altijd als ik dacht "Volgens mij heb ik de baby nog helemaal niet gevoeld vandaag! :o ", nam ik er de tijd voor om er met volledige aandacht op te letten, en dan bleek ze gewoon ruim aan dat aantal te komen. :D

Maar een patroon.. nooit zo op gelet dus. Misschien is dat anno 2020 alweer anders dan in 2016, of waren mijn verloskundigen niet zo modern. :P
Maar het komt op hetzelfde neer. Als je het idee hebt dat de baby weinig beweegt wijkt ze dus van het normale patroon af en daardoor valt het op. Je geeft het een andere naam, maar het idee er achter is hetzelfde ;)

Zo, ik had net een hypere baby tijdens het boodschappen doen. Ik was even vergeten hoe ongemakkelijk dat was als je zelf gewoon actief bezig bent :')
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:59:10 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_193494460
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe weten jullie waar de placenta ligt? Vertellen ze dat met de 20 weken echo?

Sinds deze week voel ik de baby veel meer! Met name na het eten en als we muziek luisteren O+ Gisteren zong ik een liedje en toen voelde ik de baby ook, ik zal dat nog eens proberen. En man voelde waarschijnlijk gisteren de baby voor het eerst *;
Muzikaal kindje O+
De mijne wordt gewoon een suikerjunk denk ik. :')
Fat but fabulous :P
disclaimer
pi_193494477
Even irritatie hier hoor.. :9
UWV, wat zijn dat nare mensen.

De eerste ziekmelding, beetje minder werken, was februari. Vervolgens zeggen ze dat je binnen 2 weken bericht krijgt, werd na 6 weken. Heel boze voicemail dat ze niet opgenomen had. (Nee, joh, ze was aan het werk, dan kun je niet altijd bij je telefoon...) De dag erna contact gehad, waarschuwing dat ze wel bereikbaar moest zijn, maar oké, ze snapten het... Nu werkt ze nog een stukje minder, dus weer afspraak over hoe alles nu gaat. Missen we het telefoontje, want we zaten bij een controle/echo bij de verloskundige. Wéér een boze echo en nu een brief dat ze écht bereikbaar moet zijn, anders gaan ze korten op de uitkering en blablabla. Eikels. Alsof je 24/7 bereikbaar moet zijn vanaf het moment dat je je deels (!!) ziek meldt. Werk, kind, de douche, het toilet en andere afspraken gaan ook gewoon door... }:|
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:13:56 #83
382129 crew  Donna
pi_193494641
Ik had hetzelfde @NicolasJoy

Heb dan wel geen oproepen gemist (en kreeg idd pas 6 weken later een telefoontje ipv in de eerste twee weken) maar de volgende telefonische afspraak op 6 juli moet ik opnemen anders wordt m'n uitkering ingetrokken. :')
Vond het ook nogal boos, aangezien ik niet eens een oproep gemist had.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:14:55 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_193494652
Wat een gestapo's :o
disclaimer
pi_193494691
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Even irritatie hier hoor.. :9
UWV, wat zijn dat nare mensen.

De eerste ziekmelding, beetje minder werken, was februari. Vervolgens zeggen ze dat je binnen 2 weken bericht krijgt, werd na 6 weken. Heel boze voicemail dat ze niet opgenomen had. (Nee, joh, ze was aan het werk, dan kun je niet altijd bij je telefoon...) De dag erna contact gehad, waarschuwing dat ze wel bereikbaar moest zijn, maar oké, ze snapten het... Nu werkt ze nog een stukje minder, dus weer afspraak over hoe alles nu gaat. Missen we het telefoontje, want we zaten bij een controle/echo bij de verloskundige. Wéér een boze echo en nu een brief dat ze écht bereikbaar moet zijn, anders gaan ze korten op de uitkering en blablabla. Eikels. Alsof je 24/7 bereikbaar moet zijn vanaf het moment dat je je deels (!!) ziek meldt. Werk, kind, de douche, het toilet en andere afspraken gaan ook gewoon door... }:|
Ik kreeg voor elk belmoment een brief met een afspraak erin voor dat belcontact. Opzich fijn, want dan weet je dat je op je telefoon moet letten. Maar dan belden ze een uur te laat ofzo. Lekker handig. En 1x kreeg ik zelfs een brief met een belafspraak die viel op een zondag... Ja, toen belde er natuurlijk niemand }:|.. Anyway, ik miste dus ook een keer zo’n gesprek en kreeg ook een preek. Toen heb ik ze op hun eigen brieven gewezen én ze bellen anoniem, die neem ik eigenlijk liefst ook al niet op. Daarna heb ik nog wel is een oproep gemist van ze maar daar toen niks meer over gehoord hoor.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:19:02 #86
382129 crew  Donna
pi_193494713
Ze hadden trouwens mijn werkgever ook boos opgebeld haha. Ik ben weer voor 50% aan het werk gegaan en dus moest m'n werkgever me gedeeltelijk beter melden. Bij de vraag 'hoeveel bent u voornemens aan uw werkgever uit te keren' had hij 'volledig' ingevuld. Het UWV vult het immers aan tot een volledig loon.
Hij had daar 'gedeeltelijk' in moeten vullen. Kwestie van interpretatie (en hij heeft er ook nog nooit mee te maken gehad) maar hij kreeg een heel relaas over zich heen dat als hij 100% zou uitkeren dat het UWV dan natuurlijk 0% zou betalen. Uh ja.
Sorry hoor, foutje op jullie zo uiterst begrijpelijke website. Gelukkig is het rechtgezet. :7
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:28:43 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193494822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Bij mij is het inderdaad tijdens de 20-weken echo verteld omdat ze het daarop hebben kunnen zien. Maar ik geloof dat ik ook gelezen heb dat je placenta ook kan 'migreren'. Geen idee hoevaak dat voorkomt verder. Maar jij voelt de kleine echt al best wel een tijdje toch? En ik ben iets van 4 weken verder dan jij dus zo beredeneerd denk ik niet dat de jouwe ook voorliggend zal zijn dan.

Super leuk trouwens dat je man de baby ook gevoeld heeft! O+
Ik voel de baby inderdaad al een tijd :Y Dus dan zal de placenta wel achter liggen (toch?). Sinds deze week is het wel echt anders, het voelt meer als een schopje dan als het gekriebel van hiervoor. Ik vind het wel gezellig O+

Alleen af en toe duwt de baby op mijn blaas en dat voelt heel gevoelig, alsof ik een "gat in mijn blaas" heb (net als een "gat in je buik" als je in de achtbaan zit). Erg ongemakkelijk maar gelukkig duurt het niet lang.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Vertelden ze hier al vrij vroeg eigenlijk. Rond 12 weken geloof ik al met zekerheid, maar zelfs al eerder een groot vermoeden uitgesproken.
Ze hebben hier nog nooit uitspraken gedaan over de baby, ook niet of de grootte klopte enz. Het enige wat ooit gezegd is is dat de hartslag netjes was (140 per minuut).

quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooi hè?
Ja echt heel gaaf O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Muzikaal kindje O+
De mijne wordt gewoon een suikerjunk denk ik. :')
Fat but fabulous :P
Die kans is wel groot O+ Man en ik houden erg van muziek, gaan vaak naar concerten en festivals. Dus het zou me niet verbazen als baby ook wel muzikaal is :)

Daarnaast beweegt het na het eten, mijn andere grote hobby :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:30:15 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193494841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Even irritatie hier hoor.. :9
UWV, wat zijn dat nare mensen.

De eerste ziekmelding, beetje minder werken, was februari. Vervolgens zeggen ze dat je binnen 2 weken bericht krijgt, werd na 6 weken. Heel boze voicemail dat ze niet opgenomen had. (Nee, joh, ze was aan het werk, dan kun je niet altijd bij je telefoon...) De dag erna contact gehad, waarschuwing dat ze wel bereikbaar moest zijn, maar oké, ze snapten het... Nu werkt ze nog een stukje minder, dus weer afspraak over hoe alles nu gaat. Missen we het telefoontje, want we zaten bij een controle/echo bij de verloskundige. Wéér een boze echo en nu een brief dat ze écht bereikbaar moet zijn, anders gaan ze korten op de uitkering en blablabla. Eikels. Alsof je 24/7 bereikbaar moet zijn vanaf het moment dat je je deels (!!) ziek meldt. Werk, kind, de douche, het toilet en andere afspraken gaan ook gewoon door... }:|
Wordt de baby er zelfs boos van? :o ;)

Maar wat een verhalen zeg, bizar!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:30:59 #89
382129 crew  Donna
pi_193494854
Ik had bij G. de placenta voorop en ik voelde haar al rond 16 weken best goed en regelmatig. Wat wel jammer is was dat ik nooit van die uitstekende voetjes of dikke bobbels op m'n buik heb gezien van uitstekende lichaamsdelen omdat daar dan wel een stootkussen voor zat haha. En m'n vriend kon het pas 10 weken later voelen.

Ik weet nu door een controle echo (omdat het hartje toen niet te horen was) dat de placenta weer voorop zit. Bij. G wist ik het met de termijnecho, die was toen best uitgebreid. De termijnecho nu was dat niet echt, misschien door Corona?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:36:14 #90
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193494912
Jeejtje! Wat een toestanden bij/door het UWV. Net of je hun gezeik er ook bij kan hebben.

Tijdens de geslachtsbepalingsecho met 14 weken kreeg ik te horen dat m’n placenta achter lag. 2 weken later werd dit bevestigd. De vk checkte nogmaals het geslacht omdat ze het zelf ook wilde zien: nog steeds een meisje.
Protège moi de mes désirs.
pi_193494917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:13 schreef Donna het volgende:
Ik had hetzelfde @:NicolasJoy

Heb dan wel geen oproepen gemist (en kreeg idd pas 6 weken later een telefoontje ipv in de eerste twee weken) maar de volgende telefonische afspraak op 6 juli moet ik opnemen anders wordt m'n uitkering ingetrokken. :')
Vond het ook nogal boos, aangezien ik niet eens een oproep gemist had.
Toch bijzonder hoe ze zich opstellen hé.. Werkgever omschreef het alsof ze het nu behandelen als een normale ziekmelding i.p.v. ziek door zwangerschap. Normaal zijn ze wel iets coulanter hiermee...

Hier nu zo'n zelfde dreigement idd...
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:14 schreef SQ het volgende:
Wat een gestapo's :o
Zo, en hoe.. Een beetje begrip mag toch ook wel lijkt me..
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg voor elk belmoment een brief met een afspraak erin voor dat belcontact. Opzich fijn, want dan weet je dat je op je telefoon moet letten. Maar dan belden ze een uur te laat ofzo. Lekker handig. En 1x kreeg ik zelfs een brief met een belafspraak die viel op een zondag... Ja, toen belde er natuurlijk niemand }:|.. Anyway, ik miste dus ook een keer zo’n gesprek en kreeg ook een preek. Toen heb ik ze op hun eigen brieven gewezen én ze bellen anoniem, die neem ik eigenlijk liefst ook al niet op. Daarna heb ik nog wel is een oproep gemist van ze maar daar toen niks meer over gehoord hoor.
Dan heb je er nog niks aan.. :')

Nu dus een brief met een tijdvak van 4 uur. Op een werkdag. Dus eigenlijk niet haalbaar. Dus echt ideaal weer...

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:19 schreef Donna het volgende:
Ze hadden trouwens mijn werkgever ook boos opgebeld haha. Ik ben weer voor 50% aan het werk gegaan en dus moest m'n werkgever me gedeeltelijk beter melden. Bij de vraag 'hoeveel bent u voornemens aan uw werkgever uit te keren' had hij 'volledig' ingevuld. Het UWV vult het immers aan tot een volledig loon.
Hij had daar 'gedeeltelijk' in moeten vullen. Kwestie van interpretatie (en hij heeft er ook nog nooit mee te maken gehad) maar hij kreeg een heel relaas over zich heen dat als hij 100% zou uitkeren dat het UWV dan natuurlijk 0% zou betalen. Uh ja.
Sorry hoor, foutje op jullie zo uiterst begrijpelijke website. Gelukkig is het rechtgezet. :7
Klinkt ook bekend haha. Hier was het ook niet helemaal duidelijk mbt het dagloon, ook een kleine fout in gemaakt, werd er de eerste maand niets uitgekeerd.. Jij mag niks fout doen, maar als zij iets fout doen 'is dat menselijk'... :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ze hebben hier nog nooit uitspraken gedaan over de baby, ook niet of de grootte klopte enz. Het enige wat ooit gezegd is is dat de hartslag netjes was (140 per minuut).
[..]

We horen hier dat het kindje klein zou zijn, over de placenta.. Van alles..

Maar ik ben sceptisch. De vorige keer hoorden we nog met 40+2 dat we misschien maatje 44 nodig hadden. Klein kindje.. Bleek ze 54-55 cm bij de geboorte. :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wordt de baby er zelfs boos van? :o ;)

Maar wat een verhalen zeg, bizar!
Haha, oeps. De baby nu al boos haha.
pi_193494930
Ben heel benieuwd hoe het straks met het UWV gaat na 1 juli als je als partner die 5 weken extra verlof mag aanvragen.. Kunnen ze het helemaal niet meer aan. :')
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:37:54 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_193494931
Ik had bij de vorige 2 de termijnecho en SEO in een echocentrum, waar dus echt fulltime medische echoscopisten werken.
Bij deze zwangerschap doen de verloskundigen alles zelf, dus kijken ze volgens mij ook iets minder uitgebreid naar alles.
Maar goed, ik heb bij de eerste bijvoorbeeld anderhalf uur op tafel gelegen voor de nekplooimeting, dus we zagen alle details ook wel (behalve die nekplooi :')!)
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:39:42 #94
382129 crew  Donna
pi_193494949
Ik vond de UWV mevrouw trouwens heel aardig en gezellig aan de telefoon, tot ze over die nieuwe afspraak begon. Jeminee haha.
Maar goed, ik ga er vanuit dat ik dan weer 100% werk, dan gaat de afspraak ook niet door.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:45:33 #95
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193495017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Even irritatie hier hoor.. :9
UWV, wat zijn dat nare mensen.

Ik heb 2 arbeidsovereenkomsten bij mijn werkgever. Toen ik na mijn verlof nog ziek was en in de ziektewet zat, werd het eene contract/ziekmelding behandeld door UWV Haarlem en de andere door UWV Alkmaar. Want ik woon daar ergens in het midden. *O* :')
pi_193495070
Zelden zo veel verhalen over onmenselijke incompetentie gehoord als over het UWV.
pi_193495186
Ik heb een ZEZ verklaring ingevuld en daarna krijg ik dus voor 4 maanden een uitkering. Ik moet alleen doorgeven wanneer de baby geboren is en verder heb ik helemaal geen contact met ze. De vorige keer ging dat zo helemaal prima.

Omdat ik 9 weken tussen de ene afspraak met 11 weken en daarna pas weer met 20 weken wel erg lang vond heb ik toch het zh weer gebeld en precies vandaag gingen ze de protocollen weer versoepelen. Volgende week vrijdag mogen we op controle. Wel bij een niet hele sympathieke gynaecoloog maar je kan niet alles hebben.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 22:19:37 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193495452
Ik snap alleen niet zo goed hoe iedereen bij het UWV terecht komt, als je een werkgever hebt dan betaalt deze toch door bij ziekte? Of bedoelen jullie de arbo-arts? Alleen wanneer je al in de WW zit of net uit dienst bent val je onder de ziektewet en dus het UWV.

Het UWV is inderdaad een vervelende instantie, ik heb er voor mijn werk vaak mee te maken. Het vervelendst is dat elk kantoor weer andere regels aanhoudt en als er ook nog sprake zijn van oude rechten dan wordt het helemaal verwarrend.

Ik zelf val onder Arboned en ben daar erg tevreden over. Vriendelijke bedrijfsarts en ook de procesregisseur die me om de paar weken belt is heel aardig. Er wordt nooit vervelend of dwingend gedaan en gesprekken worden altijd eerst aangekondigd per brief :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 22:20:55 #99
382129 crew  Donna
pi_193495473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:19 schreef MaJo het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed hoe iedereen bij het UWV terecht komt, als je een werkgever hebt dan betaald deze toch door bij ziekte? Of bedoelen jullie de arbo-arts?

Het UWV is inderdaad een vervelende instantie, ik heb er voor mijn werk vaak mee te maken. Het vervelendst is dat elk kantoor weer andere regels aanhoudt en als er ook nog sprake zijn van oude rechten dan wordt het helemaal verwarrend.

Ik zelf val onder Arboned en ben daar erg tevreden over. Vriendelijke bedrijfsarts en ook de procesregisseur die me om de paar weken belt is heel aardig. Er wordt nooit vervelend of dwingend gedaan en gesprekken worden altijd eerst aangekondigd per brief :)
Ziekte door zwangerschap wordt volledig betaald door het UWV. Ziekte door een miskraam (=ook zwangerschapsgerelateerd) e.d. trouwens ook.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 22:26:16 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193495552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:20 schreef Donna het volgende:

[..]

Ziekte door zwangerschap wordt volledig betaald door het UWV. Ziekte door een miskraam (=ook zwangerschapsgerelateerd) e.d. trouwens ook.
Oh ja tuurlijk, dat is dom :@ Mijn ziekte is wel zwangerschapsgerelateerd maar ik was toen nog niet zwanger dus ik val onder loondoorbetaling :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:07:30 #101
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193496217
Even wat anders dan het UWV: Ik heb een lijstje met namen doorgenomen met manlief. M’n lievelings werd hard gevetood helaas, maar twee andere namen zijn nog in de running. *O*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:10:21 #102
382129 crew  Donna
pi_193496247
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even wat anders dan het UWV: Ik heb een lijstje met namen doorgenomen met manlief. M’n lievelings werd hard gevetood helaas, maar twee andere namen zijn nog in de running. *O*
Jippie!!

Oh namen, je zou bijna vergeten dat dat ook nog moet. :s)
We hebben nog even gelukkig.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:11:00 #103
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193496255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:10 schreef Donna het volgende:

[..]

Jippie!!

Oh namen, je zou bijna vergeten dat dat ook nog moet. :s)
We hebben nog even gelukkig.
Ja. En ook stom dat je moet overleggen en tot een compromis moet komen. :+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:13:10 #104
382129 crew  Donna
pi_193496286
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja. En ook stom dat je moet overleggen en tot een compromis moet komen. :+
Heel oneerlijk. Je kan ook zo doen als mijn collega; zijn vrouw bedacht de meisjesnaam en hij de jongensnaam. De eerste werd een meisje en de tweede een jongen. Klaar. :Y)

- Of zoals mijn vader die bij de burgerlijke stand gewoon iets anders opgaf.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:17:13 #105
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193496348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:13 schreef Donna het volgende:

[..]

Heel oneerlijk. Je kan ook zo doen als mijn collega; zijn vrouw bedacht de meisjesnaam en hij de jongensnaam. De eerste werd een meisje en de tweede een jongen. Klaar. :Y)

- Of zoals mijn vader die bij de burgerlijke stand gewoon iets anders opgaf.
Hehe. Die afspraak had ik ook gemaakt bij U. Maar mooi niet dat dat door gaat. :9

Oh, dat zou ik écht niet pikken. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:28:52 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193496584
Bij ons wordt er gelukkig niet echt gevist naar dingen, daar zou ik ook wel moe van worden!

Ik denk dat wij tot de 20 weken echo wachten en dan pas serieus met de naam aan de slag gaan. We hebben een hele lange lijst met meisjesnamen en weinig goeie namen voor een jongen. Dus als we weten welk geslacht het wordt dan weten we of we moeten gaan schrappen of hard op zoek moeten :+

Nog even een vraag aan de buikslapers: slapen jullie nog op je buik? Ik vind het steeds ongemakkelijker worden. Niet zozeer voor mezelf maar heb het idee dat het voor de baby niet prettig is, het voelt echt als een bal die naar de zijkant wordt gedrukt :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:30:50 #107
382129 crew  Donna
pi_193496618
Aiiiii dat is wel irritant ja. Zure appel dan voor tante straks.

Ik heb alleen mijn roepnaam gekregen. De echte naam vond m'n vader niet zo haha. M'n moeder kwam er pas achter toen ik 13 was en een ID kaart moest. En toen kwam ik er zelf dus ook achter.
Al die jaren ook gewoon dus een andere naam opgegeven overal he, bij officiële dingen. Dat dat goed ging altijd zegt ook wel wat. :X
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:32:07 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193496643
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:30 schreef Donna het volgende:
Aiiiii dat is wel irritant ja. Zure appel dan voor tante straks.

Ik heb alleen mijn roepnaam gekregen. De echte naam vond m'n vader niet zo haha. M'n moeder kwam er pas achter toen ik 13 was en een ID kaart moest. En toen kwam ik er zelf dus ook achter.
Al die jaren ook gewoon dus een andere naam opgegeven overal he, bij officiële dingen. Dat dat goed ging altijd zegt ook wel wat. :X
Vaders _O- Zowel mijn vader als mijn schoonvader hebben bij de aangifte nog hun eigen naam toegevoegd aan de reeks namen van hun zoon :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:34:13 #109
382129 crew  Donna
pi_193496687
@MaJo Je houdt het nog lang vol op je buik. Ik ben nu bijna 15 weken en het lukt echt niet meer. Het voelt al een week of 2 heel onprettig alsof ik op een galia meloen lig.
Ik slaap dus ook heel slecht. Het gaat nog net op m'n buik als ik 1 been heel hoog optrek zodat ik ietwat meer op de zijkant van m'n buik lig.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:35:44 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193496719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:34 schreef Donna het volgende:
@:MaJo Je houdt het nog lang vol op je buik. Ik ben nu bijna 15 weken en het lukt echt niet meer. Het voelt al een week of 2 heel onprettig alsof ik op een galia meloen lig.
Ik slaap dus ook heel slecht. Het gaat nog net op m'n buik als ik 1 been heel hoog optrek zodat ik ietwat meer op de zijkant van m'n buik lig.
Dat Galia meloen gevoel inderdaad :Y Ik trek inderdaad ook mijn been hoog op. Ik hou het sinds deze week ook niet langer vol dan 5 minuten, dan keer ik maar op mijn zij. Maar slaap daardoor inderdaad ook stukken minder goed. En dat plassen steeds }:|
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:37:03 #111
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193496750
@MaJo Ik slaap al een poosje niet meer op m’n buik. Afgezien van dat het niet goed voelt doet het ook pijn.

@Donna :o Ben wel benieuwd hoe je moeder reageerde, haha. Na 13 jaar!
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 23:42:15 #112
269689 crew  Viv
pi_193496880
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:58 schreef SQ het volgende:
Maar het komt op hetzelfde neer. Als je het idee hebt dat de baby weinig beweegt wijkt ze dus van het normale patroon af en daardoor valt het op. Je geeft het een andere naam, maar het idee er achter is hetzelfde ;)
Oh, dan dacht ik te ingewikkeld. :)

Bij mij was het idee dat de baby veel of weinig bewoog dus exact evenredig aan de hoeveelheid tijd en aandacht die ik daarvoor had. :') Ik voelde de baby dus vooral 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends als ik wakker werd (nog even blijven liggen met handen op de buik O+ ), geen idee wat haar daadwerkelijke actievere perioden waren. :@
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 23:54:11 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193497146
Ok, het buikslapen kan ik dus wel op mijn buik schrijven :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193499446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:28 schreef MaJo het volgende:
Bij ons wordt er gelukkig niet echt gevist naar dingen, daar zou ik ook wel moe van worden!

Ik denk dat wij tot de 20 weken echo wachten en dan pas serieus met de naam aan de slag gaan. We hebben een hele lange lijst met meisjesnamen en weinig goeie namen voor een jongen. Dus als we weten welk geslacht het wordt dan weten we of we moeten gaan schrappen of hard op zoek moeten :+

Nog even een vraag aan de buikslapers: slapen jullie nog op je buik? Ik vind het steeds ongemakkelijker worden. Niet zozeer voor mezelf maar heb het idee dat het voor de baby niet prettig is, het voelt echt als een bal die naar de zijkant wordt gedrukt :X
Ik dacht dat het voor de baby zelf geen kwaad kan omdat daar genoeg vruchtwater omheen zit? Ik heb zelf sinds afgelopen week dus een zwangerschapskussen en ik slaap met een deel ervan (eigenlijk een soort langwerpig rond kussen) dat ik voor/onder mijn buik neerleg zodat ik er niet op rol. Werkt redelijk!
pi_193499453
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hehe. Die afspraak had ik ook gemaakt bij U. Maar mooi niet dat dat door gaat. :9

Oh, dat zou ik écht niet pikken. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ugh wat vervelend. Lekker op een bepaalde manier door laten schemeren dat ze dat niet hoeft te verwachten :D.

Maar als je bijvoorbeeld afspreekt dat je man de jongensnaam zou doen, mag je dan wel veto’en?! Anders zou ik daar echt noooooit mee akkoord gaan. Mijn vriend kwam soms met namen aanzetten waarvan ik echt zoiets had van hoe kóm je er bij?! Haha.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:40:33 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193500154
Mijn man vindt Merlijn een prachtige naam maar dat is echt zo niet mijn ding ;) . Wij gaan gewoon voor een naam die we dus allebei mooi vinden :P .
Resistance is futile.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:27:32 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_193500697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:28 schreef MaJo het volgende:
Bij ons wordt er gelukkig niet echt gevist naar dingen, daar zou ik ook wel moe van worden!

Ik denk dat wij tot de 20 weken echo wachten en dan pas serieus met de naam aan de slag gaan. We hebben een hele lange lijst met meisjesnamen en weinig goeie namen voor een jongen. Dus als we weten welk geslacht het wordt dan weten we of we moeten gaan schrappen of hard op zoek moeten :+

Nog even een vraag aan de buikslapers: slapen jullie nog op je buik? Ik vind het steeds ongemakkelijker worden. Niet zozeer voor mezelf maar heb het idee dat het voor de baby niet prettig is, het voelt echt als een bal die naar de zijkant wordt gedrukt :X
Ik slaap nog op mijn buik (sterker nog, ik ben er pas mee begonnen sinds ik zwanger ben) en herken dat gevoel niet.
Nu heb ik ook wel een uitzonderlijk luxe matras hoor, misschien dat dat er mee te maken heeft. Volgens de verloskundige mag het ook gewoon. Niks om je zorgen over te maken in ieder geval ;)
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:29:12 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_193500724
En ik slaap op mijn buik omdat dat de houding is waarbij ik het minst last heb van dooie armen. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden nu _O-
disclaimer
pi_193501744
Ik lees steeds dooie darmen SQ _O-

Sinds deze week kan ik niet zo lekker meer op mijn buik liggen. Maar lig meestal op mijn rug of zij te slapen dus dat scheelt :P

Mijn borsten beginnen weer regelmatig te lekken :P en underboob zweet ;( Struggles haha
Ik heb dinsdag een kennismaking met een doula. Ik ben benieuwd of het een beetje klikt en wat voor mij zal zijn.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:58:17 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_193501845
Over struggles gesproken, ik heb veel last van geïrriteerde liezen. Ik dacht eerst dat het kwam door te strak ondergoed, maar ik heb nu heel groot niet- knellend ondergoed en ik heb het nog steeds :')
Los van dat het pijnlijk is ruikt het ook minder prettig :@ ik vrees alleen dat ik er nog wel even aan vast zit.

Wat is jouw overweging om een doula te nemen, miezziej?
disclaimer
pi_193502438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:39 schreef Donna het volgende:
Ik vond de UWV mevrouw trouwens heel aardig en gezellig aan de telefoon, tot ze over die nieuwe afspraak begon. Jeminee haha.
Maar goed, ik ga er vanuit dat ik dan weer 100% werk, dan gaat de afspraak ook niet door.
Wat bijzonder.. Net alsof ze dan ineens van persoonlijk gesprek naar de zakelijke toon gaan. :+

Verwacht je dat je klachten goed afnemen?

Hier werkt ze (nu 28 weken) nog circa 50%. Vanaf weer 16-20 ergens 75-80%. Maar ik verwacht zoals het nu gaat dat ze nog wel een stap terug gaat moeten nemen.. Staand werk en de klachten die er zijn worden verergerd door de werkzaamheden, dus ja, lastig...
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb 2 arbeidsovereenkomsten bij mijn werkgever. Toen ik na mijn verlof nog ziek was en in de ziektewet zat, werd het eene contract/ziekmelding behandeld door UWV Haarlem en de andere door UWV Alkmaar. Want ik woon daar ergens in het midden. *O* :')
Wauw. Makkelijker kunnen we het niet maken? :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:19 schreef MaJo het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed hoe iedereen bij het UWV terecht komt, als je een werkgever hebt dan betaalt deze toch door bij ziekte? Of bedoelen jullie de arbo-arts? Alleen wanneer je al in de WW zit of net uit dienst bent val je onder de ziektewet en dus het UWV.

Het UWV is inderdaad een vervelende instantie, ik heb er voor mijn werk vaak mee te maken. Het vervelendst is dat elk kantoor weer andere regels aanhoudt en als er ook nog sprake zijn van oude rechten dan wordt het helemaal verwarrend.

Ik zelf val onder Arboned en ben daar erg tevreden over. Vriendelijke bedrijfsarts en ook de procesregisseur die me om de paar weken belt is heel aardig. Er wordt nooit vervelend of dwingend gedaan en gesprekken worden altijd eerst aangekondigd per brief :)
De werkgever betaalt gewoon door (keuze tussen uitkering aan werkgever of werknemer te laten betalen, is aan de werkgever), maar het UWV neemt wel contact op met de werknemer om te kijken of alle meldingen wel kloppen, wanneer je weer aan het werk kan e.d. Bij twijfel sturen ze je dan door naar de arbo-arts. Daar hebben wij nu niets mee van doen, want het contact met de werkgever is goed, is geen tussenpersoon voor nodig..

Arbodienst hebben we nog slechtere ervaringen mee. :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even wat anders dan het UWV: Ik heb een lijstje met namen doorgenomen met manlief. M’n lievelings werd hard gevetood helaas, maar twee andere namen zijn nog in de running. *O*
Oeh! Wel zuur van je ultieme favo dan, maar je kunt er mee leven die af te schrijven?

Ik denk dat ik de strijd hier ook een klein klein beetje aan het winnen ben m.b.t. de naam. :@ O-)
pi_193503751
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Over struggles gesproken, ik heb veel last van geïrriteerde liezen. Ik dacht eerst dat het kwam door te strak ondergoed, maar ik heb nu heel groot niet- knellend ondergoed en ik heb het nog steeds :')
Los van dat het pijnlijk is ruikt het ook minder prettig :@ ik vrees alleen dat ik er nog wel even aan vast zit.

Wat is jouw overweging om een doula te nemen, miezziej?
Heb je dan niet gewoon een schimmeltje te pakken? Ik heb dat zelden maar als ik het heb, altijd in mijn liezen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:40:44 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_193503791
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je dan niet gewoon een schimmeltje te pakken? Ik heb dat zelden maar als ik het heb, altijd in mijn liezen.
Ja, die hint kreeg ik al via dm. Zou inderdaad ook kunnen. Ik heb chronische voetschimmel, maar nog nooit op andere plekken gehad. Wellicht is het nou toch overgeslagen -O-
disclaimer
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 13:56:04 #124
382129 crew  Donna
pi_193503955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:43 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat bijzonder.. Net alsof ze dan ineens van persoonlijk gesprek naar de zakelijke toon gaan. :+

Verwacht je dat je klachten goed afnemen?

Hier werkt ze (nu 28 weken) nog circa 50%. Vanaf weer 16-20 ergens 75-80%. Maar ik verwacht zoals het nu gaat dat ze nog wel een stap terug gaat moeten nemen.. Staand werk en de klachten die er zijn worden verergerd door de werkzaamheden, dus ja, lastig...
Ja ik hoop half juni weer gewoon 100% te werken.
pi_193505271
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:40 schreef Seven. het volgende:
Mijn man vindt Merlijn een prachtige naam maar dat is echt zo niet mijn ding ;) . Wij gaan gewoon voor een naam die we dus allebei mooi vinden :P .
Nee precies, zo hebben wij dat ook gedaan. Hebben jullie nog veel opties over?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend en ik waren er natuurlijk ook wel bizar snel over uit eigenlijk, haha.
Ik weet trouwens dat mijn vriend heel graag een junior wil dus ik ben zo blij dat het een meisje is :D :') .
pi_193505279
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, die hint kreeg ik al via dm. Zou inderdaad ook kunnen. Ik heb chronische voetschimmel, maar nog nooit op andere plekken gehad. Wellicht is het nou toch overgeslagen -O-
Vervelend zeg! Kun je daar iets voor kopen bij de drogist of moet je daar echt voor naar de huisarts?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:06:21 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193505367
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nee precies, zo hebben wij dat ook gedaan. Hebben jullie nog veel opties over?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriend en ik waren er natuurlijk ook wel bizar snel over uit eigenlijk, haha.
Ik weet trouwens dat mijn vriend heel graag een junior wil dus ik ben zo blij dat het een meisje is :D :') .
Klopt. En jr.... LOL.

Sowieso, al zeker 5 mannen die een leuke grap hebben gemaakt over hun eigen naam voor mijn zoon. Like wtf, dit kind heeft gewoon een vader die dan nog als eerste mag kiezen :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:07:40 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193505373
En nee, ik ga mijn kind niet Gert noemen!
Resistance is futile.
pi_193505396
Haha zou dat ergens wel leuk vinden. Gert jr.

Opzich is vernoemen hier in de VS natuurlijk wel traditie, en als het in mijn vriends familie nou echt traditie was had ik er anders tegenover gestaan, maar hij is niet eens Amerikaan en in zijn familie wordt dat ook oprecht nooit gedaan dus eh.. NEE. :D
pi_193505454
Hebben anderen hier ook al last van nesteldrang? Ik ging gisteravond naar bed om 23:00 en toen vond ik ineens dat ik mijn kamer en de babykamer (alweer) moest opruimen en schoonmaken.. dus ben ik tot 4:00 vannacht aan het opruimen en schoonmaken geweest.. :')
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:18:37 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193505476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:16 schreef madam-april het volgende:
Hebben anderen hier ook al last van nesteldrang? Ik ging gisteravond naar bed om 23:00 en toen vond ik ineens dat ik mijn kamer en de babykamer (alweer) moest opruimen en schoonmaken.. dus ben ik tot 4:00 vannacht aan het opruimen en schoonmaken geweest.. :')
Haha! Lekker poetsen.

Nee, nog niet en ik denk ook noet dat dat gaat komen. Ik HAAT schoonmaken en bijna alles dat met het huishouden te maken heeft :+
Resistance is futile.
pi_193505495
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:16 schreef madam-april het volgende:
Hebben anderen hier ook al last van nesteldrang? Ik ging gisteravond naar bed om 23:00 en toen vond ik ineens dat ik mijn kamer en de babykamer (alweer) moest opruimen en schoonmaken.. dus ben ik tot 4:00 vannacht aan het opruimen en schoonmaken geweest.. :')
Oh god nee, hier totaal geen last van. Zou willen dat ik er wat meer last van had eigenlijk :@ :') .
pi_193505536
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha! Lekker poetsen.

Nee, nog niet en ik denk ook noet dat dat gaat komen. Ik HAAT schoonmaken en bijna alles dat met het huishouden te maken heeft :+
Haha ik heb ook echt een hekel aan schoonmaken enzo normaal.. maar ik kon mezelf nu echt niet inhouden _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh god nee, hier totaal geen last van. Zou willen dat ik er wat meer last van had eigenlijk :@ :') .
Haha misschien komt het nog.. Ik ben nu 37weken dus je hebt nog even :D
pi_193505558
Ohhh dat is waar! 37 weken alweer! Komt nu wel echt dichtbij! O+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:28:36 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_193505568
Ik heb in mijn vorige zwangerschappen wel lichte nesteldrang gehad, dat ik ineens dingen moest strijken en dat de gordijnen moesten worden gewassen, maar de hele nacht schoonmaken gaat me echt 1000 mijlen te ver :')
disclaimer
pi_193505591
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:27 schreef Smart_ass het volgende:
Ohhh dat is waar! 37 weken alweer! Komt nu wel echt dichtbij! O+
Ja gaat echt hard nu. Ik heb het idee dat ze niet al te lang meer blijft zitten. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb in mijn vorige zwangerschappen wel lichte nesteldrang gehad, dat ik ineens dingen moest strijken en dat de gordijnen moesten worden gewassen, maar de hele nacht schoonmaken gaat me echt 1000 mijlen te ver :')
Haha ik herkende mezelf ook echt niet terug vannacht _O-
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 16:31:28 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193505596
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 05:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik dacht dat het voor de baby zelf geen kwaad kan omdat daar genoeg vruchtwater omheen zit? Ik heb zelf sinds afgelopen week dus een zwangerschapskussen en ik slaap met een deel ervan (eigenlijk een soort langwerpig rond kussen) dat ik voor/onder mijn buik neerleg zodat ik er niet op rol. Werkt redelijk!
Dat had ik ook gelezen maar het voelt toch alsof ik de baby plet :@ Mijn moeder is momenteel een kussen voor me aan het maken (een langwerpige, heb nu alleen een voedingskussen waar ik niks mee kan) dus ik ben benieuwd ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik slaap nog op mijn buik (sterker nog, ik ben er pas mee begonnen sinds ik zwanger ben) en herken dat gevoel niet.
Nu heb ik ook wel een uitzonderlijk luxe matras hoor, misschien dat dat er mee te maken heeft. Volgens de verloskundige mag het ook gewoon. Niks om je zorgen over te maken in ieder geval ;)
Een goed matras maakt denk ik wel een boel uit :Y Op zich heb ik een redelijk zacht matras maar ik heb ook wel eens op een matras gelegen dat echt voelde alsof je op een wolk sliep O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Over struggles gesproken, ik heb veel last van geïrriteerde liezen. Ik dacht eerst dat het kwam door te strak ondergoed, maar ik heb nu heel groot niet- knellend ondergoed en ik heb het nog steeds :')
Los van dat het pijnlijk is ruikt het ook minder prettig :@ ik vrees alleen dat ik er nog wel even aan vast zit.

Wat is jouw overweging om een doula te nemen, miezziej?
Ik zou toch even naar de dokter gaan, zeker als het ook onprettig ruikt. Het kan ook eczeem zijn bijvoorbeeld, dat is zo opgelost met een goede zalf :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:16 schreef madam-april het volgende:
Hebben anderen hier ook al last van nesteldrang? Ik ging gisteravond naar bed om 23:00 en toen vond ik ineens dat ik mijn kamer en de babykamer (alweer) moest opruimen en schoonmaken.. dus ben ik tot 4:00 vannacht aan het opruimen en schoonmaken geweest.. :')
Ja :@ Ik ben totaal niet van het poetsen maar opeens wil ik ook alles opruimen/schoonmaken. Mijn volgende project wordt het schoonmaken van de wasmachine, echt zo'n klusje dat ik eens in de paar jaar doe en nu opeens heel essentieel vind :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 16:32:44 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193505608
Wat gevetoode namen betreft: deel die even, wie weet kunnen we er hier inspiratie door opdoen O-)

Mijn man is wel blij met mijn opruim/schoonmaakwoede, hij is de poets in huis dus het is voor hem wel een welkome afwisseling _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193505613
Mr-April dacht vannacht dat de bevalling zou gaan beginnen _O-
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:35:27 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_193505635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:33 schreef madam-april het volgende:
Mr-April dacht vannacht dat de bevalling zou gaan beginnen _O-
Ja dat snap ik wel. Maareh, GA SLAPEN!
mompelt iets van nu kan het nog...
disclaimer
pi_193505636
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]


[..]

Ja :@ Ik ben totaal niet van het poetsen maar opeens wil ik ook alles opruimen/schoonmaken. Mijn volgende project wordt het schoonmaken van de wasmachine, echt zo'n klusje dat ik eens in de paar jaar doe en nu opeens heel essentieel vind :D
Haha leuk hè die hormonen :D
pi_193505644
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Maareh, GA SLAPEN!
mompelt iets van nu kan het nog...
Haha ja ik heb tot 12:00 uitgeslapen :D
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:37:22 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_193505655
Maar als je je eigen kamer midden in de nacht staat te poetsen, waar is je man dan?
disclaimer
pi_193505742
Jeetje tot in de nacht/ochtend schoonmaken :o :D wat enthousiast. Ik heb wel een poetslijst, gordijnen moeten allemaal, al de baby kleren en ander spul, opruimen, ramen wassen en voegen van het raam poetsen. Maar uitvoeren nog niet. Wel de prullenbak uitgesopt laatst. De wasmachine op 90 graden met soda is stap 1 voordat de baby was gedaan wordt. Oh ja matras tijk van babybed van R moet ook nog.

Schimmel infecties ben je in zwangerschap extra vatbaar voor sq. Ik had het vaginaal, alweer. :'( nu weg en blijft hopelijk weg. Hier sowieso veel afscheiding en zweet. Overal, onder borsten ook. En liezen.

Hier wordt ondertussen zo hard getrapt dat het pijn gaat doen en ik terug moet duwen om een beetje vol te houden.
pi_193506046
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:37 schreef SQ het volgende:
Maar als je je eigen kamer midden in de nacht staat te poetsen, waar is je man dan?
Die heb ik al een paar weken naar de bank verbannen :@ (hij ligt ook liever op de bank dan naast mij momenteel.. aangezien ik elk uur wakker wordt om te plassen en geen houding kan vinden dus ik lig de hele nacht met kussens en dekens te draaien en klooien :') )
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:12:37 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_193506053
Oh wauw. Daar zou ik niet mee wegkomen :')
disclaimer
pi_193506204
We hebben ook wel echt een hele fijne bank dus hij vindt het niet echt een straf. :D
pi_193506325
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:32 schreef MaJo het volgende:
Wat gevetoode namen betreft: deel die even, wie weet kunnen we er hier inspiratie door opdoen O-)

Mijn man is wel blij met mijn opruim/schoonmaakwoede, hij is de poets in huis dus het is voor hem wel een welkome afwisseling _O-
Ik heb heel hard nee geroepen en ze eigenlijk ook direct uit mijn geheugen verbannen :@ .
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:33:39 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_193506360
Ik vind Fien stiekem heel leuk voor een meisje, maar ja, nichtje heet al zo en dat gaat écht te ver.
Voor jongensnamen komen we er wel uit als ik zo naar het lijstje kijk, maar qua meisjesnamen vind ik bijna alles stom óf ze zitten al in mijn nabije omgeving :')
disclaimer
pi_193507189
De enige reden dat ik s'nachts in beweging zou komen is als Brad Pitt naakt naast mijn bed zou staan.

Zowel mijn partner als mijn vader hebben de doopnaam Johannes ( gelukkig wel allebei een andere roepnaam ) en dat is dan ook Bikkel's tweede naam. Voor Bikkel hadden we qua namen 2 opties waaronder Gijs en dat vind ik nog steeds een leuke naam maar gaat het sowieso niet worden voor baby nummer 2. Ronja is hier gevetod door partner.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 18:31:20 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_193507255
Gijs O+
Maar ja, ik heb al een G.uus :')
disclaimer
pi_193507325
Gijs vind ik inderdaad ook leuk! Guus ook overigens. Ik vind Fabian zo mooi voor een jongen O+ , maar dat gaat ‘m hier niet worden. Andere namen voor jongens die ik leuk vind en die het hier niet gaan worden zijn Julian en Otis. En voor een meisje Benthe, Nina, Sia en Maxime.
pi_193507352
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:58 schreef SQ het volgende:
Over struggles gesproken, ik heb veel last van geïrriteerde liezen. Ik dacht eerst dat het kwam door te strak ondergoed, maar ik heb nu heel groot niet- knellend ondergoed en ik heb het nog steeds :')
Los van dat het pijnlijk is ruikt het ook minder prettig :@ ik vrees alleen dat ik er nog wel even aan vast zit.

Wat is jouw overweging om een doula te nemen, miezziej?
Klinkt niet fijn ;( Misschien toch een schimmel zoals al genoemd.

Ik wil graag thuis bevallen en ik weet niet of mij dat zal lukken zonder ondersteuning (ik weet even niet hoe ik dit goed moet verwoorden :P). Mijn eerste bevalling was op zich prima maar niet zoals ik had gewild. Dit is in principe mijn laatste kind dus ik wil het graag 'mooi' afsluiten. Zeker de eerste helft, maar nu ook nog wel, voelde ik mij niet echt positief. Ik vergat de baby vaak, en als ik er al aan dacht was het negatief. Daarnaast best onzeker over de bevalling. Mijn man is best lief hoor maar tijdens de eerste bevalling had ik er niet zoveel aan :@ :+. Ik voelde veel meer rust op het moment dat de VK er was, maar ja midden in de nacht met 3cm kan ze ook niet de hele tijd blijven dus ging ze weer, en toen begon ik weer een beetje in paniek te raken. Dus nja, een doula blijft de hele bevalling dus vandaar :+. Het is wel een hele smak geld dus ik twijfel nog even door :@

Wij zijn nog steeds niet echt ver met de namen. Man is er wel over uit, maar ik twijfel nog. De naam die hij heel leuk vindt heeft dezelfde 2 begin letters als van M. en met een naam van 4 letters is dus de helft hetzelfde :+
pi_193507368
Yael vind ik trouwens ook mooi maar dat werd hier afgeschoten want veel te Joods blijkbaar.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 19:43:32 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193508190
Gijs is bij ons een van de serieuze kanshebbers O+ Otis was mijn favoriet maar dat heeft mijn man gevetood. Daar ben ik nu wel blij mee want als ik de Viva Mama mag geloven heeft iedere wannabe influencer het kind Otis genoemd :o

Yael vind ik ook fantastisch maar dat vindt mijn man te Frans. Grappig want hij heeft zelf ook een Franse naam :D Aan de andere kant weet hij daarom wel goed hoe het is als je altijd uit moet leggen hoe je heet en hoe je dat schrijft/uit moet spreken.

Trouwens voor de geïnteresseerden: we hebben net te horen gekregen dat we niet door zijn in de Green Card Loterij. Onze VS droom kan dus weer even de ijskast in. Nou gebeurt er momenteel ook wel erg veel in ons leven dus qua timing komt het ook niet fantastisch uit.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193508266
Wij zijn inmiddels redelijk uit de naam volgens mij. Tweede en derde naam verschillen beiden maar 1 letter van N haar tweede en derde naam en daar heb ik wat twijfel over. Vriend vindt dat bewust heel leuk.

Verder ben ik op zoek naar inspiratie voor een cadeau dat iemand graag voor me wil kopen. Ik denk dat ik alle essentiële zaken wel in huis heb. Is er iets dat niet essentieel is, maar wel tof om te hebben/gebruiken? Iets dat echt voor de baby is iig.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:03:22 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193508498
Hier is Sara helaas hard gevetood omdat het in het Turks ook epilepsie betekent. :'(

Maar een bijna vergelijkbare naam heeft wel een go. :)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:03:57 #158
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193508509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:47 schreef Nolita het volgende:
Wij zijn inmiddels redelijk uit de naam volgens mij. Tweede en derde naam verschillen beiden maar 1 letter van N haar tweede en derde naam en daar heb ik wat twijfel over. Vriend vindt dat bewust heel leuk.

Verder ben ik op zoek naar inspiratie voor een cadeau dat iemand graag voor me wil kopen. Ik denk dat ik alle essentiële zaken wel in huis heb. Is er iets dat niet essentieel is, maar wel tof om te hebben/gebruiken? Iets dat echt voor de baby is iig.
Draagdoek! Maar die is wel essentieel. ;)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:52 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_193508602
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Draagdoek! Maar die is wel essentieel. ;)
En ook wel een beetje duur om te vragen :D hoewel sommige merken tegenwoordig wel goede instapmodellen hebben.

Heb je al een tiny love mobiel, nolita? :7
disclaimer
pi_193508614
Een hangloose baby voor in de box :P
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:10:24 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_193508629
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:09 schreef Aure het volgende:
Een hangloose baby voor in de box :P
Die heb ik ook nooit begrepen! Zat jij in die wave toen dat iedereen die kocht? Samen met de babynestjes?
disclaimer
pi_193508675
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Die heb ik ook nooit begrepen! Zat jij in die wave toen dat iedereen die kocht? Samen met de babynestjes?
Volgens mij waren er wel een paar die er eentje hadden tegelijkertijd met mij ja. Babynestjes weet ik niet, die heb ik niet. Maar Jip vond het heeeeerlijk chillen in de hangloose! Zou hem zo weer kopen als ik hem niet al had :P
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:13:20 #163
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193508688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:47 schreef Nolita het volgende:
Wij zijn inmiddels redelijk uit de naam volgens mij. Tweede en derde naam verschillen beiden maar 1 letter van N haar tweede en derde naam en daar heb ik wat twijfel over. Vriend vindt dat bewust heel leuk.

Verder ben ik op zoek naar inspiratie voor een cadeau dat iemand graag voor me wil kopen. Ik denk dat ik alle essentiële zaken wel in huis heb. Is er iets dat niet essentieel is, maar wel tof om te hebben/gebruiken? Iets dat echt voor de baby is iig.
Wij waren heel content met de newbornshoot die we kregen. Verder geef ik graag een geboorteklokje cadeau O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_193508724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:43 schreef MaJo het volgende:
Gijs is bij ons een van de serieuze kanshebbers O+ Otis was mijn favoriet maar dat heeft mijn man gevetood. Daar ben ik nu wel blij mee want als ik de Viva Mama mag geloven heeft iedere wannabe influencer het kind Otis genoemd :o

Yael vind ik ook fantastisch maar dat vindt mijn man te Frans. Grappig want hij heeft zelf ook een Franse naam :D Aan de andere kant weet hij daarom wel goed hoe het is als je altijd uit moet leggen hoe je heet en hoe je dat schrijft/uit moet spreken.

Trouwens voor de geïnteresseerden: we hebben net te horen gekregen dat we niet door zijn in de Green Card Loterij. Onze VS droom kan dus weer even de ijskast in. Nou gebeurt er momenteel ook wel erg veel in ons leven dus qua timing komt het ook niet fantastisch uit.
Otis is inderdaad wel heel erg populair, dat vind ik dan toch altijd weer een nadeel ofzo.

En wat jammer! Maar volgend jaar weer een kans!
pi_193508854
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:47 schreef Nolita het volgende:
Verder ben ik op zoek naar inspiratie voor een cadeau dat iemand graag voor me wil kopen. Ik denk dat ik alle essentiële zaken wel in huis heb. Is er iets dat niet essentieel is, maar wel tof om te hebben/gebruiken? Iets dat echt voor de baby is iig.
Wij kregen een bolderkar O+
In eerste instantie heb je er vrij weinig aan met de baby, maar sinds hij kan zitten is het een geweldig ding!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:22:28 #166
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193508862
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:08 schreef SQ het volgende:

[..]

En ook wel een beetje duur om te vragen :D hoewel sommige merken tegenwoordig wel goede instapmodellen hebben.

Heb je al een tiny love mobiel, nolita? :7
Valt mee, je kan voor een mooi bedrag al nieuwe doeken scoren. :)

De tijd van de Hang Loose was net na de geboorte van U (03.2018).
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:25 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_193508919
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:13 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij waren heel content met de newbornshoot die we kregen. Verder geef ik graag een geboorteklokje cadeau O+
Fotoshoot is inderdaad ook heel leuk.
disclaimer
pi_193509245
Zo’n newborn shoot is inderdaad echt leuk! Maar die zijn ook vrij prijzig toch? Hier wel in ieder geval.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 21:53:13 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193510849
Wat is er mis met een hang loose :? Ik vind het er wel relaxed uit zien :)

Newborn shoot lijkt me een mooi cadeau! Ik zit nog na te denken over een zwangerschapsshoot, lijkt me ook wel tof om daar een mooie foto van te hebben O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193510999
Leuk, die inspiratie! Maar HET staat er nog niet tussen. Draagdoek krijg ik al van iemand anders, Tiny love zelf al een paar maanden geleden hier op fok gekocht, hangloose is echt maar iets van een paar maanden en aangezien we hopelijk veel in de tuin zijn deze zomer en ik de baby dan niet binnen laat liggen denk ik dat heel weinig te kunnen gebruiken.
Fotoshoot is idd mss ook leuk, maar ze willen fysiek met mij gaan shoppen dus.. :D
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:26:58 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_193511782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:53 schreef MaJo het volgende:
Wat is er mis met een hang loose :? Ik vind het er wel relaxed uit zien :)

Newborn shoot lijkt me een mooi cadeau! Ik zit nog na te denken over een zwangerschapsshoot, lijkt me ook wel tof om daar een mooie foto van te hebben O+
Niks mis mee, maar valt voor mij een beetje onder de "overbodige luxe" ;)
Net als zo'n automatische wipstoel :P
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:28:28 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_193511819
@Nolita, zo'n tof hobbelpaard misschien? Die deden het vroeger bij de babydump altijd goed als luxe kraamkado.
disclaimer
pi_193511867
Ik ben van generatie hangloose en nu ga ik het ook weer ophangen hoor, de vorige lag er heerlijk in. En als ze te groot zijn voor het hanggedeelte kan je hem daarna als boxkleed gebruiken. En dan vond ik het handig toen hij wel al kon staan omdat de mat niet zo dik is dat hij meer grip had.

Ik ga weer proberen 2 namen te verzinnen en dan zie ik na de geboorte welke naam er het beste bij past. Zo zag ik na de geboorte dat het een echte J.oep was en geen Gijs.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193512289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:58 schreef Nolita het volgende:
Leuk, die inspiratie! Maar HET staat er nog niet tussen. Draagdoek krijg ik al van iemand anders, Tiny love zelf al een paar maanden geleden hier op fok gekocht, hangloose is echt maar iets van een paar maanden en aangezien we hopelijk veel in de tuin zijn deze zomer en ik de baby dan niet binnen laat liggen denk ik dat heel weinig te kunnen gebruiken.
Fotoshoot is idd mss ook leuk, maar ze willen fysiek met mij gaan shoppen dus.. :D
Wij kregen bij 1e dochter van collega’s een Beaba wipstoel als kraamcadeau. Is echt het ding dat ik het meest gebruikt heb en gebruik hem nu met dochter 2 weer. Ik vind het ideaal want baby kan dus lekker hoog, maar ook laag zitten. We slepen hem naar de zithoek en als we gaan eten naar de eettafel. Ik heb dan weer geen newbornset op de stokke en dus ook nooit nodig gehad omdat we deze wipstoel al kregen en bij de eettafel gebruiken. Je kan ‘m ook vastzetten zodat hij niet wipt en zo heb ik ‘m ook voor de eerste hapjes gebruikt. https://www.bol.com/nl/p/(...)ep/9200000022437403/
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 00:20:58 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193514873
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Niks mis mee, maar valt voor mij een beetje onder de "overbodige luxe" ;)
Net als zo'n automatische wipstoel :P
Zo bezien is er best veel overbodige luxe, zeker in vergelijking met de tijd dat wij opgroeiden :D

Ik weet ook niet of ik er voor ga maar had het wel op mijn uitzoek lijstje gezet :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 7 juni 2020 @ 08:39:54 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_193518037
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zo bezien is er best veel overbodige luxe, zeker in vergelijking met de tijd dat wij opgroeiden :D

Ik weet ook niet of ik er voor ga maar had het wel op mijn uitzoek lijstje gezet :)
Wellicht, maar als je kinderen altijd prima gewoon in de box hebben gelegen zonder hangmat is het niet vreemd dat je de toegevoegde waarde van de hangmat niet ziet ;)
En inderdaad, onze moeders zullen ook de toegevoegde waarde van veel dingen niet zien die wij nu heel normaal vinden. Wat je niet mist, mis je niet.
disclaimer
pi_193518245
Maar ze vroeg om niet essentiële babydingen die wel fijn zijn voor je baby :P daar valt een hangloose prima onder :D Maar Jip was sowieso wel een hangmatbaby, die sliep op de opvang ook maanden in de hangmat daar omdat hij daar het beste in sliep :D
pi_193518296
Weer wat geleerd, ik had dus nog nooit van een hangloose gehoord :P Als ik de prijzen zo zie, hou ik het wel bij een boxkleed :)

Ik zit te flirten met een babynestje, misschien dat ik die nog aan ga schaffen.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:24:31 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_193518392
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:08 schreef Aure het volgende:
Maar ze vroeg om niet essentiële babydingen die wel fijn zijn voor je baby :P daar valt een hangloose prima onder :D Maar Jip was sowieso wel een hangmatbaby, die sliep op de opvang ook maanden in de hangmat daar omdat hij daar het beste in sliep :D
I know, I know. Ik zei ik niet dat niemand het mag kopen hoor! Alleen dat ik er zelf mijn geld niet aan uit ga geven ;)
Maar ja, ik ga dan weer een nieuwe cosleeper kopen voor mijn laatste baby, dat zullen veel mensen ook dikke onzin vinden :P
disclaimer
pi_193518513
Samen met de draagzak was de cosleeper de beste aankoop ooit.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 7 juni 2020 @ 09:38:59 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_193518530
Ik zag trouwens laatst ergens dat ze in Amerika billendoekjesverwarmers verkopen. Da's pas een loze uitgave :')
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 09:43:08 #182
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518559
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:38 schreef SQ het volgende:
Ik zag trouwens laatst ergens dat ze in Amerika billendoekjesverwarmers verkopen. Da's pas een loze uitgave :')
Nee, joh. Op koude dagen warm ik de billendoekjes ook op in m’n handen. Is toch niet fijn, zo’n koud doekje daar als het al koud is.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:44:02 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_193518565
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee, joh. Op koude dagen warm ik de billendoekjes ook op in m’n handen. Is toch niet fijn, zo’n koud doekje daar als het al koud is.
Jij zou er wel een machine voor kopen ja?
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 09:46:10 #184
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518572
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij zou er wel een machine voor kopen ja?
Ligt aan de prijs en hoe het er uit ziet. We gebruiken een doosje. Als dat doosje ook meteen kan verwarmen en niet zoveel kost, waarom niet?

Verwarmde gel tijdens de echo is toch ook fijner dan koude?
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:47:32 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_193518582
Ok!
Ik voel me bijna vreemd hier _O-
(Overigens denk ik niet dat zo'n machine een tientje kost hoor. Als er 1 business goed is in extreem geldkloppen dan is het de babybusiness wel :D)

https://www.sheknows.com/(...)o-buy-a-wipe-warmer/
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 09:48:53 #186
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518594
Ik heb er niet naar gezocht. Weet niet hoe het er uit ziet en wat het kost. Maar het idee vind ik zeker niet raar.

Als ik bodylotion op doe, verwarm ik dat ook met m’n handen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:52:10 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_193518628
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ligt aan de prijs en hoe het er uit ziet. We gebruiken een doosje. Als dat doosje ook meteen kan verwarmen en niet zoveel kost, waarom niet?

Verwarmde gel tijdens de echo is toch ook fijner dan koude?
Nee. Ik vond dat echt een extreem smerig gevoel eigenlijk. Liever die koude :@ :')

Maar goed, ieder zijn ding, zo zie je maar weer. Je kunt iig makkelijk een klein fortuin uitgeven aan babyspullen, als je dat wil :P
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 09:52:47 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518633
Vanaf 40 euro heb je al een billendoekjesverwarmer!
Resistance is futile.
pi_193518647
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:52 schreef Seven. het volgende:
Vanaf 40 euro heb je al een billendoekjesverwarmer!
Handen zijn gratis :P Maar ik geloof wel dat er mensen zijn die dit zullen kopen ja.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:04:33 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518733
Ik voel me wel een slechte moeder, financieel hebben wij het echt wel goed maar ik vind bijna alles te duur of onzin :') . Ik heb er gewoon echt een hekel aan als bedrijven mij aanpraten wat ik nodig zou hebben. En omdat het bij 1 kindje zal blijven (als ik m'n man mag geloven) vind ik het echt enorme waanzin om nieuwe dingen aan te schaffen. Alleen kleertjes, dat wil ik wel nog nieuw kopen (tot ik erachter kom hoeveel je daar nou echt van nodig hebt en wat dat kost :') ).
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:04:42 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_193518735
Is er dan een onzinnig babyproduct waar we het wél over eens kunnen worden?

De volautomatische melkpoederdispenser?
Of de babyfoodblender misschien?
De klassieke luieremmer met hetzelfde olifantje als de rest van je babyspullen er op?
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 10:05:56 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518744
Ik heb gewoon niks over voor m'n kind.

:+
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:06:39 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518752
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:04 schreef SQ het volgende:
Is er dan een onzinnig babyproduct waar we het wél over eens kunnen worden?

De volautomatische melkpoederdispenser?
Of de babyfoodblender misschien?
De klassieke luieremmer met hetzelfde olifantje als de rest van je babyspullen er op?
Wipstoeltje en badzitje, denk ik. Niet essentieel maar wel verdomd makkelijk en wordt veel gebruikt.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:06:52 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_193518755
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:04 schreef Seven. het volgende:
Ik voel me wel een slechte moeder, financieel hebben wij het echt wel goed maar ik vind bijna alles te duur of onzin :') . Ik heb er gewoon echt een hekel aan als bedrijven mij aanpraten wat ik nodig zou hebben. En omdat het bij 1 kindje zal blijven (als ik m'n man mag geloven) vind ik het echt enorme waanzin om nieuwe dingen aan te schaffen. Alleen kleertjes, dat wil ik wel nog nieuw kopen (tot ik erachter kom hoeveel je daar nou echt van nodig hebt en wat dat kost :') ).
Geen slechte moeder hoor, ik vind het lekker nuchter en realistisch.
Ik ben ook wel erg biased omdat ik jarenlang in zo'n winkel heb gewerkt en precies weet hoe ze het geld uit je zak kloppen, maar ik kan het dus ook niet verdragen om 50 euro aan een lakentje uit te geven.

Ik koop trouwens wel dure pakjes, maar die verkoop ik daarna weer door zodat ze netto evenveel kosten als Hema pakjes die keer niet meer doorverkocht krijgt :P
disclaimer
pi_193518762
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:04 schreef SQ het volgende:
Is er dan een onzinnig babyproduct waar we het wél over eens kunnen worden?

De volautomatische melkpoederdispenser?
Of de babyfoodblender misschien?
De klassieke luieremmer met hetzelfde olifantje als de rest van je babyspullen er op?
Ik denk dat dat persoonlijk is. Er zijn moeders die een commode al onzinnig vinden :)
  zondag 7 juni 2020 @ 10:07:52 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518771
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat persoonlijk is. Er zijn moeders die een commode al onzinnig vinden :)
Ik neig idd die kant op :D
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:08:25 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_193518777
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wipstoeltje en badzitje, denk ik. Niet essentieel maar wel verdomd makkelijk en wordt veel gebruikt.
Badzitje was voor mijn tweede wel degelijk essentieel hoor. Konden ze gewoon samen in bad zonder dat ik 8 armen nodig had :P
disclaimer
pi_193518783
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik neig idd die kant op :D
Nouja, als je niet te groot bent en je hebt wel plek om babykleertjes e.d. te stallen, dan kun je alles prima op je bed doen.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:10:01 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_193518794
True, het enige wat je écht nodig hebt zijn een veilige slaapplek, warme kleertjes en luiers - al is er tegenwoordig ook een hele beweging die dat laatste tegenspreekt volgens mij :+
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 10:11:52 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518814
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee. Ik vond dat echt een extreem smerig gevoel eigenlijk. Liever die koude :@ :')

Maar goed, ieder zijn ding, zo zie je maar weer. Je kunt iig makkelijk een klein fortuin uitgeven aan babyspullen, als je dat wil :P
Misschien ben ik wel gewoon een koukleum. ;) Ik zal je de temp van ons huis op dit moment besparen. :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:13:05 #201
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518825
Ik heb dat met kinderwagens. M’n hart en m’n hersenen kunnen het daar niet over eens worden. En m’n man ook niet. :D
Over belachelijke prijzen gesproken.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:13:24 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_193518828
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel gewoon een koukleum. ;) Ik zal je de temp van ons huis op dit moment besparen. :P
Haha ja, ik ben dat inderdaad niet zo. Mijn thermostaat komt nooit boven de 19.
disclaimer
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 10:19:34 #203
382129 crew  Donna
pi_193518879
Haha die billendoekjes warmer. Boven wordt het soms wel eens zo koud dat de doekjes ook wel koud waren ja. Beneden in huis niet zo noemenswaardig.

Ik kon gisteren ineens weer op m'n buik liggen dus ik ben weer in de 'zorgen' modus geschoten. Aarggh. :N
  zondag 7 juni 2020 @ 10:27:23 #204
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193518969
Over nutteloze producten. Hier in Duitsland wordt een warmtelamp aangeraden voor boven de commode. Hebben wij niet gekocht en Bas moest bij de kinderarts (hier is geen consultatiebureau maar moet je overal voor naar de kinderarts) ook altijd brullen als ze die lamp aandeden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:50:54 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_193519232
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:27 schreef 1inamelon het volgende:
Over nutteloze producten. Hier in Duitsland wordt een warmtelamp aangeraden voor boven de commode. Hebben wij niet gekocht en Bas moest bij de kinderarts (hier is geen consultatiebureau maar moet je overal voor naar de kinderarts) ook altijd brullen als ze die lamp aandeden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wauw, alsof het kuikens zijn :D :')

Van een beetje kamertemperatuur tijdens het verschonen lopen ze niets op. Van zo'n lamp klaarblijkelijk wel :{
disclaimer
pi_193519960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:16 schreef madam-april het volgende:
Hebben anderen hier ook al last van nesteldrang? Ik ging gisteravond naar bed om 23:00 en toen vond ik ineens dat ik mijn kamer en de babykamer (alweer) moest opruimen en schoonmaken.. dus ben ik tot 4:00 vannacht aan het opruimen en schoonmaken geweest.. :')
23:00 tot 04:00 is wel pittig! Kom je nog wel aan je slaap? :9

Hier nog geen nesteldrang (gelukkig), nog net even vroeg natuurlijk.. Maar ik moest van de week wel ineens de bodem van 't ledikant naar boven halen, de wieg van zolder halen en steeds meer van het lijstje afstrepen qua kopen. :+ Oja en luiers. Ik MOEST deze week luiers kopen. |:(

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 18:39 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Klinkt niet fijn ;( Misschien toch een schimmel zoals al genoemd.

Ik wil graag thuis bevallen en ik weet niet of mij dat zal lukken zonder ondersteuning (ik weet even niet hoe ik dit goed moet verwoorden :P). Mijn eerste bevalling was op zich prima maar niet zoals ik had gewild. Dit is in principe mijn laatste kind dus ik wil het graag 'mooi' afsluiten. Zeker de eerste helft, maar nu ook nog wel, voelde ik mij niet echt positief. Ik vergat de baby vaak, en als ik er al aan dacht was het negatief. Daarnaast best onzeker over de bevalling. Mijn man is best lief hoor maar tijdens de eerste bevalling had ik er niet zoveel aan :@ :+. Ik voelde veel meer rust op het moment dat de VK er was, maar ja midden in de nacht met 3cm kan ze ook niet de hele tijd blijven dus ging ze weer, en toen begon ik weer een beetje in paniek te raken. Dus nja, een doula blijft de hele bevalling dus vandaar :+. Het is wel een hele smak geld dus ik twijfel nog even door :@

Wij zijn nog steeds niet echt ver met de namen. Man is er wel over uit, maar ik twijfel nog. De naam die hij heel leuk vindt heeft dezelfde 2 begin letters als van M. en met een naam van 4 letters is dus de helft hetzelfde :+
M.b.t. de namen; wij neigen nu ook naar een naam met dezelfde beginletter. Vooraf heb ik altijd gezegd dat ik dat nooit nooit maar dan ook nooit zou doen. Nu wel heel blij dat de initialen dan sowieso anders kunnen dmv de tweede naam. Maar de beginletter is mijn enige bezwaar nog. Dus kan ook totaal wat anders worden nog nu. :+

quote:
9s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb gewoon niks over voor m'n kind.

:+
Misschien is dat anders zodra je kind er is? :P

Wij waren ook best terughoudend, maar dit veranderde hier wel behoorlijk. :+
Tegenwoordig kopen we eigenlijk niets meer voor onszelf, alleen maar voor de kleine + aankomende klein. :9
pi_193519965
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb dat met kinderwagens. M’n hart en m’n hersenen kunnen het daar niet over eens worden. En m’n man ook niet. :D
Over belachelijke prijzen gesproken.
Tegenwoordig ook met buggy's!

Die dingen zijn gewoon bijna net kinderwagens qua prijzen, niet normaal!
pi_193520018
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:27 schreef 1inamelon het volgende:
Over nutteloze producten. Hier in Duitsland wordt een warmtelamp aangeraden voor boven de commode. Hebben wij niet gekocht en Bas moest bij de kinderarts (hier is geen consultatiebureau maar moet je overal voor naar de kinderarts) ook altijd brullen als ze die lamp aandeden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de couveuse afdeling hebben ze die wel. Maar goed die baby's liggen daar niet voor niets.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:07:32 #209
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193520168
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:52 schreef F_r het volgende:

[..]

Op de couveuse afdeling hebben ze die wel. Maar goed die baby's liggen daar niet voor niets.
En die zijn veilig bevestigd. Die wiebeldingen op een poot vind ik echt doodeng.
pi_193520291
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:07 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

En die zijn veilig bevestigd. Die wiebeldingen op een poot vind ik echt doodeng.
Ze hangen gewoon aan het plafond dacht ik.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:24:49 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_193520368
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:46 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

23:00 tot 04:00 is wel pittig! Kom je nog wel aan je slaap? :9

Hier nog geen nesteldrang (gelukkig), nog net even vroeg natuurlijk.. Maar ik moest van de week wel ineens de bodem van 't ledikant naar boven halen, de wieg van zolder halen en steeds meer van het lijstje afstrepen qua kopen. :+ Oja en luiers. Ik MOEST deze week luiers kopen. |:(
En jij noemt dat geen nesteldrang? :D Ik vind het vrij heftig voor iemand die nog bijna 3 maanden moet. Staat de box al? :+
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 12:27:59 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_193520405
Ik ga trouwens straks ook wel de bakken met babymeuk naar beneden halen (en mijn man om hulp vragen, want ik ben niet zo'n held op de vlizotrap :+)
Ik wil vooral inventariseren wat ik allemaal nog heb, voordat ik weer onnodig veel ga kopen.
Voor mijn tweede had ik ook iets van 14 pakjes in maat 50/56 uiteindelijk, ik probeer mezelf even te behoeden hiervoor :')
disclaimer
pi_193520416
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:24 schreef SQ het volgende:

[..]

En jij noemt dat geen nesteldrang? :D Ik vind het vrij heftig voor iemand die nog bijna 3 maanden moet. Staat de box al? :+
Ik weet wat me nog te wachten staat als ze echt los gaat. :s)

Volgens mij heb ik de laatste 1-2 maanden voor de geboorte niets anders gedaan (mogen doen) dan schoonmaken, opruimen, uitzoeken, commodes (her)indelen.

Maar de luiers vond ik wel het dieptepunt. :9 Die wil ze al 3-4 weken hebben, maar ik ga die dingen alleen kopen bij 50% korting. Dus ze moest maar even wachten. Afgelopen week waren ze bij de Etos 2+2 gratis, dus nu maar overstag gegaan. :+
pi_193520434
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef SQ het volgende:
Ik ga trouwens straks ook wel de bakken met babymeuk naar beneden halen (en mijn man om hulp vragen, want ik ben niet zo'n held op de vlizotrap :+)
Ik wil vooral inventariseren wat ik allemaal nog heb, voordat ik weer onnodig veel ga kopen.
Voor mijn tweede had ik ook iets van 14 pakjes in maat 50/56 uiteindelijk, ik probeer mezelf even te behoeden hiervoor :')
Oja, dat heeft ze ook al gedaan. *)

Alle kleding gewassen, uitgezocht, flessen, bakjes en alles..

Misschien moet ik haar een klein beetje verdedigen.. De vorige zwangerschap moest ze vanaf deze week zo'n beetje plat, bedrust. Waarschijnlijk dat dat het gevoel van alles op tijd af willen hebben versterkt. :9
  zondag 7 juni 2020 @ 12:31:12 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_193520452
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik weet wat me nog te wachten staat als ze echt los gaat. :s)

Volgens mij heb ik de laatste 1-2 maanden voor de geboorte niets anders gedaan (mogen doen) dan schoonmaken, opruimen, uitzoeken, commodes (her)indelen.

Maar de luiers vond ik wel het dieptepunt. :9 Die wil ze al 3-4 weken hebben, maar ik ga die dingen alleen kopen bij 50% korting. Dus ze moest maar even wachten. Afgelopen week waren ze bij de Etos 2+2 gratis, dus nu maar overstag gegaan. :+
Moet jij het dan ook nog eens allemaal doen? _O-
Jij bent veel te lief volgens mij ;) mijn man zou het mij (terecht) lekker zelf uit laten zoeken.

Edit - ik zie nu pas je andere post. Ja nee, met volledige bedrust wordt het lastig. Hopelijk blijft dat jullie dit keer bespaard.
disclaimer
pi_193520579
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Moet jij het dan ook nog eens allemaal doen? _O-
Jij bent veel te lief volgens mij ;) mijn man zou het mij (terecht) lekker zelf uit laten zoeken.

Edit - ik zie nu pas je andere post. Ja nee, met volledige bedrust wordt het lastig. Hopelijk blijft dat jullie dit keer bespaard.
Alles wat zij niet kon kreeg ik voor m'n kiezen. Genoeg avonden gehad dat er niet meer tegen me gesproken werd als ik er tegenin ging. *) Verder is ze heel erg lief hoor, ook in de zwangerschap, maar er zijn tijden geweest dat het niet makkelijk was. :+

Dus ja, afwachten nu hoe het nu gaat. Ze is in elk geval nu al bijna een maand verder dan toen ze de vorige keer verplicht rust moest nemen, dus winst!
pi_193521080
Ik moet dadelijk in hele korte tijd alles voor elkaar zien te krijgen en anders komt het vast ook wel goed, maar kan niet wachten tot ik de kleertjes kan gaan wassen volgende week. Beetje jammer dat ik het daarna weer terug in de plastic bak moet doen totdat iig de babykamer stofvrij is. Vind het wel jammer dat ik in deze toestand weinig bij kan dragen, zal mezelf wel moeten bedwingen om niet laminaat te gaan leggen als vriend aan het werk is doordeweeks. 😅

Ben wel heel benieuwd wanneer deze kleine zich gaat melden. Vorige keer met 39 weken bevallen (dat zijn nog maar 4! weken) dus voor die tijd wil ik iig zoveel mogelijk klaar hebben. Eerder wordt wel een uitdaging. :D
  zondag 7 juni 2020 @ 13:30:19 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521213
@CosPhi hoe is het met jou? Nolita's post zet me aan het denken, jij bent ook bijna uitgerekend.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:32:12 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521244
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:40 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Alles wat zij niet kon kreeg ik voor m'n kiezen. Genoeg avonden gehad dat er niet meer tegen me gesproken werd als ik er tegenin ging. *) Verder is ze heel erg lief hoor, ook in de zwangerschap, maar er zijn tijden geweest dat het niet makkelijk was. :+

Dus ja, afwachten nu hoe het nu gaat. Ze is in elk geval nu al bijna een maand verder dan toen ze de vorige keer verplicht rust moest nemen, dus winst!
Aww, jij (en ook de andere vaders hier) komen wel over als geweldige kerels die echt betrokken zijn.

Dat zijn de beste mannen O+
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:32:54 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521250
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:20 schreef Nolita het volgende:
Ik moet dadelijk in hele korte tijd alles voor elkaar zien te krijgen en anders komt het vast ook wel goed, maar kan niet wachten tot ik de kleertjes kan gaan wassen volgende week. Beetje jammer dat ik het daarna weer terug in de plastic bak moet doen totdat iig de babykamer stofvrij is. Vind het wel jammer dat ik in deze toestand weinig bij kan dragen, zal mezelf wel moeten bedwingen om niet laminaat te gaan leggen als vriend aan het werk is doordeweeks. 😅

Ben wel heel benieuwd wanneer deze kleine zich gaat melden. Vorige keer met 39 weken bevallen (dat zijn nog maar 4! weken) dus voor die tijd wil ik iig zoveel mogelijk klaar hebben. Eerder wordt wel een uitdaging. :D
Jeetje, gaat rap nu! Hoe voel je je?
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:34:24 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521262
En @madam-april ook bijna zover! Heb je er al tabak van? :7

Leuk, er komt weer een geboortegolfje aan O+
Resistance is futile.
pi_193521288
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:20 schreef Nolita het volgende:
Ik moet dadelijk in hele korte tijd alles voor elkaar zien te krijgen en anders komt het vast ook wel goed, maar kan niet wachten tot ik de kleertjes kan gaan wassen volgende week. Beetje jammer dat ik het daarna weer terug in de plastic bak moet doen totdat iig de babykamer stofvrij is. Vind het wel jammer dat ik in deze toestand weinig bij kan dragen, zal mezelf wel moeten bedwingen om niet laminaat te gaan leggen als vriend aan het werk is doordeweeks. 😅

Ben wel heel benieuwd wanneer deze kleine zich gaat melden. Vorige keer met 39 weken bevallen (dat zijn nog maar 4! weken) dus voor die tijd wil ik iig zoveel mogelijk klaar hebben. Eerder wordt wel een uitdaging. :D
De tijd gaat snel dan ineens! Hoe gaat het in en om huis, ligt alles nog een beetje op schema? Achteraf geen spijt van het verbouwen in deze tijd? :9 In jouw geval kan de kleine dus het beste wat later komen... 8-)
quote:
17s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aww, jij (en ook de andere vaders hier) komen wel over als geweldige kerels die echt betrokken zijn.

Dat zijn de beste mannen O+
:* Lief van je!
We laten ons hier natuurlijk ook alleen maar van onze beste kant zien! O-) :+
  zondag 7 juni 2020 @ 13:59:33 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_193521527
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:20 schreef Nolita het volgende:
Ik moet dadelijk in hele korte tijd alles voor elkaar zien te krijgen en anders komt het vast ook wel goed, maar kan niet wachten tot ik de kleertjes kan gaan wassen volgende week. Beetje jammer dat ik het daarna weer terug in de plastic bak moet doen totdat iig de babykamer stofvrij is. Vind het wel jammer dat ik in deze toestand weinig bij kan dragen, zal mezelf wel moeten bedwingen om niet laminaat te gaan leggen als vriend aan het werk is doordeweeks. 😅

Ben wel heel benieuwd wanneer deze kleine zich gaat melden. Vorige keer met 39 weken bevallen (dat zijn nog maar 4! weken) dus voor die tijd wil ik iig zoveel mogelijk klaar hebben. Eerder wordt wel een uitdaging. :D
Nou ja, als je het fysiek aan kunt kun je best laminaat gaan leggen toch? Zolang je je lichaam maar niet overbelast. Ik heb een vriendin die tot 40 weken volgas heeft doorgeklust en die had nergens last van.

Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat je hormonen er nerveus van worden. Ik had ook een flinke verbouwing tijdens mijn vorige zwangerschap en het voelde toch wel erg prettig toen met 40 weken de trapleuning weer aan de muur zat :+
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 14:07:09 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521627
Ik was voor ik zwanger was fysiek ook niet in staat om laminaat te leggen :+

Go Nolita! _O_
Resistance is futile.
pi_193521755
Schoenen voor baby's. En dan die dure sportschoentjes, geen baby die je daar blij mee maakt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 7 juni 2020 @ 14:35:37 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_193521976
Weet iemand trouwens wat tegenwoordig gangbaar is qua kruiken?
Ik heb 2 van die metalen units liggen, maar ben daar eigenlijk niet zo'n fan van. Ik zal sowieso de rubbers moeten vervangen, maar liever heb ik gewoon iets wat elektrisch of met de magnetron wordt opgewarmd.
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 14:36:59 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521988
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:17 schreef Wolken het volgende:
Schoenen voor baby's. En dan die dure sportschoentjes, geen baby die je daar blij mee maakt.
Nike's van 150 euro in maat 20?
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:39:09 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_193522010
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nike's van 150 euro in maat 20?
Zó duur heb ik ze nooit gezien, maar wel degelijk echte nikes met stevige zool in maat 16. Da's ongeveer een baby van 6 maanden. Heb het nooit begrepen :')
disclaimer
pi_193522129
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Zó duur heb ik ze nooit gezien, maar wel degelijk echte nikes met stevige zool in maat 16. Da's ongeveer een baby van 6 maanden. Heb het nooit begrepen :')
Maat 15 zelfs al...

https://m.jdsports.nl/pro(...)s/357148_jdsportsnl/

Crib sneakers ook gewoon :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193522272
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef SQ het volgende:
Weet iemand trouwens wat tegenwoordig gangbaar is qua kruiken?
Ik heb 2 van die metalen units liggen, maar ben daar eigenlijk niet zo'n fan van. Ik zal sowieso de rubbers moeten vervangen, maar liever heb ik gewoon iets wat elektrisch of met de magnetron wordt opgewarmd.
Ik moest 2 metalen hebben voor de thuisbevalling. Daar volstond een elektrische niet voor (vraag me niet waarom, want dat weet ik nog niet).
Verder heb ik dus ook een elektrische. ‘S nachts veel handiger. Maar die stamt uit 2015 en heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, hij houdt zijn warmte niet zo lang meer vast. Ik zocht een nieuwe, maar ze zijn niet meer zo heel veel te vinden vond ik. Maarja, voor nu (enkel nog bedje voorverwarmen soms) is degene die ik heb ook prima, dus niet meer verder gezocht.
pi_193522275
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:47 schreef Wolken het volgende:

[..]

Maat 15 zelfs al...

https://m.jdsports.nl/pro(...)s/357148_jdsportsnl/

Crib sneakers ook gewoon :D
Hahaha ik opende de link en kreeg de melding "populair product, 13 mensen zijn dit nu aan het bekijken" _O-
pi_193522340
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:59 schreef Aure het volgende:

[..]

Hahaha ik opende de link en kreeg de melding "populair product, 13 mensen zijn dit nu aan het bekijken" _O-
Ja maar wij kijken nu ook massaal 8)7
pi_193522419
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:34 schreef Seven. het volgende:
En @:madam-april ook bijna zover! Heb je er al tabak van? :7

Leuk, er komt weer een geboortegolfje aan O+
Ja de laatste loodjes zijn wel echt even zwaar.. maar duurt niet lang meer :D
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 15:20:10 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193522490
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:38 schreef SQ het volgende:
Ik zag trouwens laatst ergens dat ze in Amerika billendoekjesverwarmers verkopen. Da's pas een loze uitgave :')
Even een n00b vraag, maar je bedoelt dan toch gewoon billendoekjes uit een plastic verpakking ofzo? Ik zie niet voor me hoe je die zou kunnen verwarmen :@ Klinkt mij ook wat loos in de oren :D

quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ligt aan de prijs en hoe het er uit ziet. We gebruiken een doosje. Als dat doosje ook meteen kan verwarmen en niet zoveel kost, waarom niet?

Verwarmde gel tijdens de echo is toch ook fijner dan koude?
Ik heb nog nooit verwarmde gel gehad tijdens een echo :? Ik vind de gewone gel echt geen enkel probleem :D

quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Moet jij het dan ook nog eens allemaal doen? _O-
Jij bent veel te lief volgens mij ;) mijn man zou het mij (terecht) lekker zelf uit laten zoeken.

Edit - ik zie nu pas je andere post. Ja nee, met volledige bedrust wordt het lastig. Hopelijk blijft dat jullie dit keer bespaard.
Waarom zou de man hier niet bij helpen? Je doet het toch allemaal samen? Ik vind het wel terecht als de man de wat zwaardere klussen overneemt en ook helpt als de zwangere vrouw iets vraagt :) NicolasJoy klinkt eigenlijk wel als mijn man O+

quote:
17s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aww, jij (en ook de andere vaders hier) komen wel over als geweldige kerels die echt betrokken zijn.

Dat zijn de beste mannen O+
Precies dit O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 7 juni 2020 @ 15:32:21 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_193522620
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Even een n00b vraag, maar je bedoelt dan toch gewoon billendoekjes uit een plastic verpakking ofzo? Ik zie niet voor me hoe je die zou kunnen verwarmen :@ Klinkt mij ook wat loos in de oren :D
[..]

Ik heb nog nooit verwarmde gel gehad tijdens een echo :? Ik vind de gewone gel echt geen enkel probleem :D
[..]

Waarom zou de man hier niet bij helpen? Je doet het toch allemaal samen? Ik vind het wel terecht als de man de wat zwaardere klussen overneemt en ook helpt als de zwangere vrouw iets vraagt :) NicolasJoy klinkt eigenlijk wel als mijn man O+
[..]

Precies dit O+
Helpen =/= àlles op commando uitvoeren hè ;)
Nu wist ik niet dat de vrouw van nj bedlegerig was, maar als je zelf ook nog gewoon dingen kán vind ik het tamelijk vreemd om je man álles te laten doen. Zou ik zelf ook niet prettig vinden :P
disclaimer
pi_193522663
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Even een n00b vraag, maar je bedoelt dan toch gewoon billendoekjes uit een plastic verpakking ofzo? Ik zie niet voor me hoe je die zou kunnen verwarmen :@ Klinkt mij ook wat loos in de oren :D

Ja die dingen kun je dus opwarmen, heb ik weleens gezien bij een kennis van mij.. vond het ook enorm overdreven. :')
pi_193522669
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef SQ het volgende:
Weet iemand trouwens wat tegenwoordig gangbaar is qua kruiken?
Ik heb 2 van die metalen units liggen, maar ben daar eigenlijk niet zo'n fan van. Ik zal sowieso de rubbers moeten vervangen, maar liever heb ik gewoon iets wat elektrisch of met de magnetron wordt opgewarmd.
Mocht je de metalen toch moeten gebruiken, niet vergeten ze een keer te testen en dan een nachtje op kranten te leggen, kun je goed zien of ze geen druppeltjes lekken.
  zondag 7 juni 2020 @ 15:41:09 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_193522710
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:37 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Mocht je de metalen toch moeten gebruiken, niet vergeten ze een keer te testen en dan een nachtje op kranten te leggen, kun je goed zien of ze geen druppeltjes lekken.
Ja sowieso.
Maar ik vind het ondingen... moeilijk on die klote dop er écht goed op te zetten, en die kruik is dan ook nog eens kokend heet :(
disclaimer
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 15:43:13 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193522731
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Helpen =/= àlles op commando uitvoeren hè ;)
Nu wist ik niet dat de vrouw van nj bedlegerig was, maar als je zelf ook nog gewoon dingen kán vind ik het tamelijk vreemd om je man álles te laten doen. Zou ik zelf ook niet prettig vinden :P
Dat eerste ben ik het mee eens :Y Maar wie zegt dat NJ alles moet doen? Je moet het inderdaad wel eerlijk verdelen, mits iedereen fit is. Maar dat de vrouw alles zou moeten doen omdat het babygerelateerd is lijkt mij ook weer wat onzin ;)

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja die dingen kun je dus opwarmen, heb ik weleens gezien bij een kennis van mij.. vond het ook enorm overdreven. :')
Zo koud is zo'n doekje toch ook weer niet :? Als je ze in de vriezer bewaart ok maar kamertemperatuur lijkt mij gewoon prima :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 7 juni 2020 @ 15:48:08 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_193522779
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik het mee eens :Y Maar wie zegt dat NJ alles moet doen? Je moet het inderdaad wel eerlijk verdelen, mits iedereen fit is. Maar dat de vrouw alles zou moeten doen omdat het babygerelateerd is lijkt mij ook weer wat onzin ;)

je begrijpt toch wel dat ik zijn post zo las? :D
Als er íemand is die niet vindt dat kinderen = vrouwenwerk ben ik het wel hoor, no worries ;)
disclaimer
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 15:53:14 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193522836
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:48 schreef SQ het volgende:

[..]

je begrijpt toch wel dat ik zijn post zo las? :D
Als er íemand is die niet vindt dat kinderen = vrouwenwerk ben ik het wel hoor, no worries ;)
Zelf las ik het niet zo, meer als een bezorgde man :) En dat laatste weet ik ook wel ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193522871
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja sowieso.
Maar ik vind het ondingen... moeilijk on die klote dop er écht goed op te zetten, en die kruik is dan ook nog eens kokend heet :(
Ik had tijdens de laatste zwangerschap ook twee elektrische gekochte en de metalen de deur uitgedaan. Wist niet dat de verloskundige eigenlijk de metalen kruiken wilde aangezien die toch heter worden, maar het was uiteindelijk geen probleem dat we alleen nog de elektrische kruiken hadden. Ik vind die elektrische echt veel fijner in het gebruik! En mijn man die nu last heeft van rugpijn is ook fan :D
pi_193522946
Naja, ik heb de vorige keer ook bij NJ in het topic gezeten en daar was ook wel het idee dat hij zich behoorlijk het vuur uit zijn sloffen loopt voor zijn vriendin. Maar goed, als het niet anders kan en NJ vind het zelf prima is het toch helemaal goed?

Mijn partner mag daarin wel ietsjes meer op NJ lijken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 7 juni 2020 @ 16:17:32 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_193523042
:D mijn partner is de hele dag zo druk aan het klussen in huis dat ik zelf juist nergens aan toe kom. Zodra ik een klus oppak beginnen mijn kinderen te blèren :')
disclaimer
pi_193523172
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:38 schreef SQ het volgende:
Ik zag trouwens laatst ergens dat ze in Amerika billendoekjesverwarmers verkopen. Da's pas een loze uitgave :')
Nou die heeft mijn vriend dus op onze amazon registry gezet. Inclusief een “diaper pail”, wat gewoon een prullenbak is. Echt, hoe onzinnig wil je het hebben. :') :')
pi_193523183
Ik vind het ook bewonderingswaardig van Nicolas, topman! Toch niet 4 pakken maat 1 gekocht Nicolas?
Hier wil en moet en zal ik alles zelf doen. De bakken met babykleding zijn uitgeklopt tot maat 80 (voor geval zilvervisjes :r ) en keurig opgevouwen in commode maar alles gaat in verlof tijd nog in was en dan opvouwen voor tweede keer en weer de la in :X heerlijk. Man moet bedje opzetten maar dat kan met 37 weken wel. Voor die tijd wil ik het tapijt in babykamer schrobben. Komt in verlof wel.

Kruiken, hekel aan die metalen en heb oude van vriendin te leen, puur voor de paklijst van de kraam maar weiger ze te gebruiken en moet ook goed testen... :X ik heb zelf een elektrische en dat voldoet prima voor bed of kleding opwarmen. Wil die enge dingen niet bij mijn baby maar om gedoe te voorkomen geleend dus. Aanschaffen had ik geweigerd. Elektrisch veel veiliger toch ook. Kan op drie standen, ideaal.

Zuinig hier ook. Veel weiger ik aan te schaffen. Oh ja sq, heb je nog overwogen om cosleeper te leasen? Wij doen dat.
pi_193523195
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moest 2 metalen hebben voor de thuisbevalling. Daar volstond een elektrische niet voor (vraag me niet waarom, want dat weet ik nog niet).
Verder heb ik dus ook een elektrische. ‘S nachts veel handiger. Maar die stamt uit 2015 en heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, hij houdt zijn warmte niet zo lang meer vast. Ik zocht een nieuwe, maar ze zijn niet meer zo heel veel te vinden vond ik. Maarja, voor nu (enkel nog bedje voorverwarmen soms) is degene die ik heb ook prima, dus niet meer verder gezocht.
Uit eigen ervaring: de metalen zijn warmer en blijven langer warm. L kon zich in de eerste week moeilijk warm houden en had snachts niet genoeg aan enkel de elektrische kruik.

Ik had 1 elektrische en 1 heetwater kruik en die combinatie bleek ideaal voor snachts. Wanneer het water afkoelde gooiden we de elektrische erbij. Zo hadden we snachts geen gedoe met heet water of meerdere keren de elektrische moeten opwarmen.

Na die eerste week heb ik de heetwaterkruik overigens niet meer gebruikt en alleen nog de elektrische.
pi_193523265
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:30 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou die heeft mijn vriend dus op onze amazon registry gezet. Inclusief een “diaper pail”, wat gewoon een prullenbak is. Echt, hoe onzinnig wil je het hebben. :') :')
Ehm. Nou. Als je niet de kamer uit wil stinken is een goede luieremmer wel echt heel fijn hoor... Die zou ik niet onzinnig noemen.
Die billendoekjesverwarmer dan weer wel. Die gaat bij mij in de categorie “overbodige luxe”.
pi_193523307
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik het mee eens :Y Maar wie zegt dat NJ alles moet doen? Je moet het inderdaad wel eerlijk verdelen, mits iedereen fit is. Maar dat de vrouw alles zou moeten doen omdat het babygerelateerd is lijkt mij ook weer wat onzin ;)
[..]

Zo koud is zo'n doekje toch ook weer niet :? Als je ze in de vriezer bewaart ok maar kamertemperatuur lijkt mij gewoon prima :Y
Nee het is ook belachelijk.. Ik geloof niet dat mijn kinderen er wat aan over hebben gehouden dat ik hun billendoekjes nooit verwarmd heb :')
pi_193523486
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ehm. Nou. Als je niet de kamer uit wil stinken is een goede luieremmer wel echt heel fijn hoor... Die zou ik niet onzinnig noemen.
Die billendoekjesverwarmer dan weer wel. Die gaat bij mij in de categorie “overbodige luxe”.
Maar je kunt luiers toch in een gewone prullenbak gooien? Op het eerste gezicht ziet het er namelijk gewoon uit als een normale prullenbak dus het ligt waarschijnlijk meer aan mijn onwetendheid dan want ik zie het verschil niet :P.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 17:27:40 #251
382129 crew  Donna
pi_193523834
Ik heb nooit een luieremmer gebruikt. Gewoon meteen de container in.
pi_193523913
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:27 schreef Donna het volgende:
Ik heb nooit een luieremmer gebruikt. Gewoon meteen de container in.
Dat was eigenlijk ook mijn idee.

Heb trouwens de afgelopen paar dagen echt best wel veel dorst, hebben meer mensen hier last van?
pi_193524065
Hier ook meteen de container in, ik weiger 40 euro neer te leggen voor een speciale vuilnisbak.

Ik zou ook graag van de water kruiken af gaan, klote om te vullen en altijd bang mijn kind te verbranden als ze niet goed dichtgedraaid waren maar een november/december kind dus ik denk dat ik niet aan ontkom. Misschien idd een combi gaan doen met een electrische.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193524486
Wij hebben wel een luieremmer, tijdens T.'s babytijd woonden we in een appartement. En iedere keer naar beneden lopen voor een luier wilden we niet. Bovendien konden we maar 30 x per maand iets in de container gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 07-06-2020 18:24:30 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 18:39:07 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_193524789
Ik heb een Ikea pedaalemmer op de overloop staan voor luiers. Alle poepluiers gaan in een luierzakje, maar écht geurdicht krijg je het nooit. Het is een kwestie van de emmer zo kort mogelijk open hebben (vandaar een pedaalemmer) en ook een niet té grote emmer hebben, want dan duurt het te lang voor je m móet legen :+
Poepluiers op de slaapkamer doe ik mijn kinderen liever niet aan.
disclaimer
pi_193525109
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar je kunt luiers toch in een gewone prullenbak gooien? Op het eerste gezicht ziet het er namelijk gewoon uit als een normale prullenbak dus het ligt waarschijnlijk meer aan mijn onwetendheid dan want ik zie het verschil niet :P.
Nouja, alles kan. Maar goed, ik loop niet voor elke luier naar mn kliko en de luieremmer staat in onze slaapkamer, een normale prullebak zou dan echt teveel gaan stinken binnen no time, zelfs met luierzakjes zoals SQ zegt. Dus wij hebben een fancy luieremmer die stankvrij blijft.
pi_193525209
Maar wat is dan het verschil tussen een luieremmer en een normale pedaalemmer? Dat vraag ik me af. Zitten daar speciale dingen in ingebouwd zodat het stankvrij blijft wat een normale pedaalemmer niet heeft? Want dan snap ik het wel. Zoals ik zei ziet het er op het eerste gezicht precies hetzelfde uit dus ik dacht dat het gewoon een pedaalemmer was die luieremmer genoemd wordt :D.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:10:07 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_193525264
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:06 schreef Smart_ass het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen een luieremmer en een normale pedaalemmer? Dat vraag ik me af. Zitten daar speciale dingen in ingebouwd zodat het stankvrij blijft wat een normale pedaalemmer niet heeft? Want dan snap ik het wel. Zoals ik zei ziet het er op het eerste gezicht precies hetzelfde uit dus ik dacht dat het gewoon een pedaalemmer was die luieremmer genoemd wordt :D.
Welke heeft ie op het oog dan? Dan kan ik het je precies vertellen.

Er zijn luieremmers met stankafsluiting ja :)
disclaimer
pi_193525433
https://www.target.com/p/(...)-hammer/-/A-49180060

Geloof dat het deze was. Als ik het beter bekijk en lees lijkt het inderdaad wel wat voordelen en dingen te hebben die een normale pedaalemmer niet heeft.
Ik zag het op mijn amazon app in onze registry en op de eerste foto lijkt het gewoon een normale pedaalemmer dus het leek me zo nutteloos, maar dat is het misschien dan toch niet :@.
pi_193525459
Wij hebben ook nog een luieremmer. Maar als ik het goed onthouden heb zijn die zakken best prijzig.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:34:25 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_193525543
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik vind het ook bewonderingswaardig van Nicolas, topman! Toch niet 4 pakken maat 1 gekocht Nicolas?
Hier wil en moet en zal ik alles zelf doen. De bakken met babykleding zijn uitgeklopt tot maat 80 (voor geval zilvervisjes :r ) en keurig opgevouwen in commode maar alles gaat in verlof tijd nog in was en dan opvouwen voor tweede keer en weer de la in :X heerlijk. Man moet bedje opzetten maar dat kan met 37 weken wel. Voor die tijd wil ik het tapijt in babykamer schrobben. Komt in verlof wel.

Kruiken, hekel aan die metalen en heb oude van vriendin te leen, puur voor de paklijst van de kraam maar weiger ze te gebruiken en moet ook goed testen... :X ik heb zelf een elektrische en dat voldoet prima voor bed of kleding opwarmen. Wil die enge dingen niet bij mijn baby maar om gedoe te voorkomen geleend dus. Aanschaffen had ik geweigerd. Elektrisch veel veiliger toch ook. Kan op drie standen, ideaal.

Zuinig hier ook. Veel weiger ik aan te schaffen. Oh ja sq, heb je nog overwogen om cosleeper te leasen? Wij doen dat.
Oh en nee, ik ga niet leasen. Als ik op marktplaats kijk kan je zo'n ding met gemak voor 70% van de nieuwprijs doorschuiven, en ik denk m wel 6 maanden te gebruiken. Dan is leasen duurder _O-
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 19:37:53 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_193525574
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:24 schreef Smart_ass het volgende:
https://www.target.com/p/(...)-hammer/-/A-49180060

Geloof dat het deze was. Als ik het beter bekijk en lees lijkt het inderdaad wel wat voordelen en dingen te hebben die een normale pedaalemmer niet heeft.
Ik zag het op mijn amazon app in onze registry en op de eerste foto lijkt het gewoon een normale pedaalemmer dus het leek me zo nutteloos, maar dat is het misschien dan toch niet :@.
Ja, die hebben inderdaad een soort stankafsluiting. Maar let wel, die zijn nooit helemaal 100% geurdicht. Dus als je een container in de tuin hebt zou ik nog steeds die methode aanraden. Of anders je balkon / overloop. Die zijn in Amerika toch ook ruim zat? :P
disclaimer
pi_193525686
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:30 schreef Seven. het volgende:
@:CosPhi hoe is het met jou? Nolita's post zet me aan het denken, jij bent ook bijna uitgerekend.
Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193525708
Gefeliciteerd CosPhi! *O* Prachtige naam O+
  zondag 7 juni 2020 @ 19:51:45 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193525722
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! En dat binnen 8 uur afzien, geniet ervan :*

Fantastische naam O+
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:51:51 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193525724
Gefeliciteerd, @CosPhi ! 🥰🥰
Protège moi de mes désirs.
pi_193525764
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
pi_193525791
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!! O+ En wat een mooie naam!
pi_193525793
Gefeliciteerd CosPhi!
pi_193525843
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, die hebben inderdaad een soort stankafsluiting. Maar let wel, die zijn nooit helemaal 100% geurdicht. Dus als je een container in de tuin hebt zou ik nog steeds die methode aanraden. Of anders je balkon / overloop. Die zijn in Amerika toch ook ruim zat? :P
Nee precies. En zoals sunshine al aangaf zijn die zakken voor erin ook best prijzig. Ruimte zat hier ja dus dat is geen probleem haha!
pi_193525873
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd *O* Wat een bijzondere naam O+
pi_193526162
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:17 schreef SQ het volgende:
:D mijn partner is de hele dag zo druk aan het klussen in huis dat ik zelf juist nergens aan toe kom. Zodra ik een klus oppak beginnen mijn kinderen te blèren :')
Haha dit is wel heel herkenbaar. :D
Met poetsen wil ze altijd wel helpen, maar met echte verbouwklussen is dat niet handig.

Fysiek met 37 weken laminaat leggen, ik weet het niet hoor. Mijn buik is voor mijn gevoel al net zo groot als de vorige keer op het einde en bukken is niet comfortabel meer. Als ik een laminaatvloer op werkbankhoogte kon leggen zag ik het wel zitten. :D
Als ik het nu ga doen moet ik na iedere rij pauze nemen denk ik. Ligt dus echt wel aan de soort klus. :)

Op de anderen die vroegen hoe het ging. Verbouwing ligt nog precies op schema gelukkig! Het zal voor de bevalling niet klaar zijn. Ik denk dat de geverfde muren / aankleding / gordijnen / keuken (we hebben de oude keuken nog) niet op tijd klaar zullen zijn.
Spijt om de verbouwing in deze periode te doen heb ik niet, moet er niet aan denken om dit met een jonge baby te moeten doorstaan. (We slapen inmiddels al 2 maanden niet thuis). Alleen al weer thuis slapen dadelijk is me alles waard, dat peuter in de woonkamer en tuin weer lekker haar gang kan gaan. Ik vind nu vooral het op en neer reizen en niet helemaal mijn eigen ding kunnen doen wel zwaar.
Fysiek gaat het wel goed gelukkig. Heb wel eens last van mij bekken, maar niet extreem en niet dagelijks. Ik vind slapen het zwaarst. :') In bed omdraaien of weer opstaan om te plassen kost moeite. Als ik na 5:00 wakker wordt ergens van heb ik de grootste moeite om weer door te slapen. Daardoor ook best moe overdag.

Luier emmer; wij gebruiken zo’n hele simpele met losse deksel. Poepluiers altijd in een zakje gedaan, maar stinken doet het toch wel idd. Regelmatig legen die emmer.

Kruiken heb ik toevallig gisteren getest, ik vind ze doodeng ivm een verhaal van een kennis die als baby grotendeels verbrand is door een lekkende kruik en de rest van het leven met de niet milde gevolgen daarvan leeft. Bij N nooit gebruikt en daar hoop ik nu weer op. Beide keren geleend want ook ik weiger er geld aan uit te geven.

Cosphi van harte met jullie dochter!! *O* Fijn dat alles goed gaat, hopelijk is de borstvoeding ook snel op gang.
pi_193526187
Sinds kort een leuk nichtje erbij waar ik erg blij mee ben. Aangezien ik zelf nooit vader kan worden ben ik er toch erg blij mee.



[ Bericht 19% gewijzigd door -Deluzion- op 07-06-2020 20:39:29 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193526194
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!

Sowieso hebben we bij Bikkel de eerste 6 maanden ofzo het verschoningskussen op de eettafel gehad ipv op de commode op zijn kamer ( die we de eerste 11 maanden überhaupt niet hebben gebruikt ) dus dan gooi je de luiers al snel meteen in de container. Ik zou ook niet zo snel een luieremmer in de woonkamer zetten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193526202
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! O+ O+
pi_193526218
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:35 schreef SQ het volgende:
Weet iemand trouwens wat tegenwoordig gangbaar is qua kruiken?
Ik heb 2 van die metalen units liggen, maar ben daar eigenlijk niet zo'n fan van. Ik zal sowieso de rubbers moeten vervangen, maar liever heb ik gewoon iets wat elektrisch of met de magnetron wordt opgewarmd.
De vorige keer met de intake kregen we te horen dat we metalen moesten hebben omdat kraamhulpen elektrische konden weigeren i.v.m. de veiligheid. Ik dacht dat dat euvel nu intussen wel was verholpen..

Wij hebben nu die Zensy kruiken en daar erg blij mee eigenlijk.
pi_193526409
M.b.t. het verhaal wat ik wel en niet (moet) doen.. Ik had er inderdaad niet direct bij gezet dat ik sommige dingen wel moe(s)t doen door de fysieke klachten van m'n vriendin. :9

Eerlijk is eerlijk, ze kan echt wel behoorlijk een hormonster zijn, maar zelf is ze er ook echt druk mee. Het 100 keer de commode anders inrichten doet ze toch echt zelf. Maar als ze even goed hormonaal is, nesteldrang heeft en de wieg moet nú van zolder, de bodem van de ledikant moet verzet worden o.i.d. dan kan ik dat maar het beste meteen doen. :9 Ik heb van de vorige zwangerschap geleerd dat ze anders vanuit de onrust best (onredelijk) kan reageren. *)

Dus ja, 't is niet dat ze maar met haar vingers hoeft te knippen dat ik het maar doe, maar ik ben (zodra me dingen gevraagd worden) wel altijd een beetje van het stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen principe. Ook al vind ik het nog onnodig om nu al luiers te halen of verder alles al zo'n beetje klaar te hebben. :s)

Misschien dat @MaJo het ook wel juist zegt en ben ik iets te bezorgd soms. Probeer ook te zorgen dat het niet gaat zoals de vorige zwangerschap en probeer haar dan wel extra te remmen nu.

Hopelijk betaalt het nu uit voor de periode ná de bevalling. Toen gingen we een behoorlijk pittige tijd door, ook qua relatie. Hoop dat we elkaar daarin nu nog beter kennen en bepaalde signalen eerder herkennen en kunnen opvangen.

@Hilmo
3 pakken maat 1 & 5 pakken maat 2.
Ik heb heel erg proberen terug te halen hoeveel luiers maat 1 'veilig' zouden zijn om te bestellen, maar kwam daar niet meer uit. :+ Zit ik aan de bovenkant van de marge? :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef Nolita het volgende:

[..]

Haha dit is wel heel herkenbaar. :D
Met poetsen wil ze altijd wel helpen, maar met echte verbouwklussen is dat niet handig.

Fysiek met 37 weken laminaat leggen, ik weet het niet hoor. Mijn buik is voor mijn gevoel al net zo groot als de vorige keer op het einde en bukken is niet comfortabel meer. Als ik een laminaatvloer op werkbankhoogte kon leggen zag ik het wel zitten. :D
Als ik het nu ga doen moet ik na iedere rij pauze nemen denk ik. Ligt dus echt wel aan de soort klus. :)

Op de anderen die vroegen hoe het ging. Verbouwing ligt nog precies op schema gelukkig! Het zal voor de bevalling niet klaar zijn. Ik denk dat de geverfde muren / aankleding / gordijnen / keuken (we hebben de oude keuken nog) niet op tijd klaar zullen zijn.
Spijt om de verbouwing in deze periode te doen heb ik niet, moet er niet aan denken om dit met een jonge baby te moeten doorstaan. (We slapen inmiddels al 2 maanden niet thuis). Alleen al weer thuis slapen dadelijk is me alles waard, dat peuter in de woonkamer en tuin weer lekker haar gang kan gaan. Ik vind nu vooral het op en neer reizen en niet helemaal mijn eigen ding kunnen doen wel zwaar.
Fysiek gaat het wel goed gelukkig. Heb wel eens last van mij bekken, maar niet extreem en niet dagelijks. Ik vind slapen het zwaarst. :') In bed omdraaien of weer opstaan om te plassen kost moeite. Als ik na 5:00 wakker wordt ergens van heb ik de grootste moeite om weer door te slapen. Daardoor ook best moe overdag.

Luier emmer; wij gebruiken zo’n hele simpele met losse deksel. Poepluiers altijd in een zakje gedaan, maar stinken doet het toch wel idd. Regelmatig legen die emmer.

Kruiken heb ik toevallig gisteren getest, ik vind ze doodeng ivm een verhaal van een kennis die als baby grotendeels verbrand is door een lekkende kruik en de rest van het leven met de niet milde gevolgen daarvan leeft. Bij N nooit gebruikt en daar hoop ik nu weer op. Beide keren geleend want ook ik weiger er geld aan uit te geven.

Cosphi van harte met jullie dochter!! *O* Fijn dat alles goed gaat, hopelijk is de borstvoeding ook snel op gang.
Toch maar even geen laminaat leggen dan, haha!

Fijn dat de verbouwing wel op schema ligt dan, helaas niet voor op schema. :+ Als je dan straks maar gewoon je kraamtijd weer fijn in huis kan doorbrengen komt de rest hopelijk snel erna.. Snap zo je timing wel inderdaad.. Maar zou er zelf wel zenuwachtig van worden. :P
  zondag 7 juni 2020 @ 20:36:31 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_193526428
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van harte gefeliciteerd met je dochter! Fijne vlotte bevalling :) en die borstvoeding kan bij de eerste wel even duren hoor, dat loopt vast los :*
disclaimer
  zondag 7 juni 2020 @ 20:37:56 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_193526461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Zoals mensen misschien weten kan ik geen kinderen krijgen als man zijnde.
Toch sinds kort een leuk nichtje erbij waar ik erg blij mee ben.

[ afbeelding ]
Je kunt wel kinderen krijgen als man hoor, je kunt ze alleen niet zelf baren ;)
Mooi kindje! Vinden de ouders het OK als je haar op FOK deelt?
disclaimer
pi_193526477
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Je kunt wel kinderen krijgen als man hoor, je kunt ze alleen niet zelf baren ;)
Mooi kindje! Vinden de ouders het OK als je haar op FOK deelt?
Oh sorry, het stond er inderdaad heel erg raar bedenk ik me nu :')
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193526496
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Zoals mensen misschien weten kan ik geen kinderen krijgen als man zijnde.
Toch sinds kort een leuk nichtje erbij waar ik erg blij mee ben.

[ afbeelding ]
Vinden de ouders het goed dat je die foto zo op internet gooit?
pi_193526513
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Vinden de ouders het goed dat je die foto zo op internet gooit?
Yep.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  zondag 7 juni 2020 @ 20:42:22 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193526554
Die hormonen, ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Mijn zus zegt dat ze ook heel chagerijnig was enzo. Ik ben hooguit wat klagerig om meer gedaan te krijgen van Six. >:) .

Ja, wel wat sneller emotioneel als de stoere mannen op m'n werk ineens extra zorgzaam zijn of zo. En ik jank bij elke aflevering van After Life :+ .
Resistance is futile.
pi_193526646
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Seven. het volgende:
Die hormonen, ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Mijn zus zegt dat ze ook heel chagerijnig was enzo. Ik ben hooguit wat klagerig om meer gedaan te krijgen van Six. >:) .

Ja, wel wat sneller emotioneel als de stoere mannen op m'n werk ineens extra zorgzaam zijn of zo. En ik jank bij elke aflevering van After Life :+ .
Haha ik heb er ook niet extreem last van hoor.. Alleen de afgelopen dagen merk ik dat ik af en toe wat sneller geïrriteerd reageer. Maar ik heb het idee dat dat meer door alle lichamelijke ongemakken komt, dan door mijn hormonen.. :D
  zondag 7 juni 2020 @ 20:47:25 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_193526658
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Seven. het volgende:
Die hormonen, ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Mijn zus zegt dat ze ook heel chagerijnig was enzo. Ik ben hooguit wat klagerig om meer gedaan te krijgen van Six. >:) .

Ja, wel wat sneller emotioneel als de stoere mannen op m'n werk ineens extra zorgzaam zijn of zo. En ik jank bij elke aflevering van After Life :+ .
De een heeft er ook wat meer last van dan de ander. En de een grijpt er wat makkelijker naar dan de ander :')
Hormonen hebben ook op iedereen een andere uitwerking. Sommige vrouwen worden misselijk en anderen krijgen alleen maar honger.

Ik ga ook wel sneller huilen, maar ik merk vooral dat ik ontzettend dom word van de hormonen. Normaal ben ik best scherp, maar nu is het echt vreselijk :')
disclaimer
pi_193526700
Ohja dat dom worden herken ik ook heel erg.. :')
pi_193526750
Ik hoor ook wel eens dat je ogen slechter kunnen worden tijdens de zwangerschap? Merken jullie daar wat van?
pi_193526964
@SQ ik zag jou iets over liezen posten. Volgens mij heb ik hetzelfde. Althans, heb jij ook dat het brandt vooral als je een spijkerbroek aan hebt? En dat het niet zo fris ruikt :@ ? Het komt en het gaat, ik heb er niet elke dag last van. Zou een schimmel op je liezen kunnen voorkomen (ik las volgens mij iets over een schimmel)?

Ik heb nog wel ergens microdingescrème liggen, probeer dat wel eerst.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-06-2020 21:07:28 ]
pi_193526971
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ga ook wel sneller huilen, maar ik merk vooral dat ik ontzettend dom word van de hormonen. Normaal ben ik best scherp, maar nu is het echt vreselijk :')
Ik heb precies dit. Sneller huilen en soms gewoon echt heel dom, dat ik mezelf erover verbaas gewoon hahah.

@NicolasJoy daar heb ik naar mijn weten geen last van, maar ik draag contactlenzen dus goed zijn ze sowieso al niet :D.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:11:55 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193527138
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Seven. het volgende:
Die hormonen, ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Mijn zus zegt dat ze ook heel chagerijnig was enzo. Ik ben hooguit wat klagerig om meer gedaan te krijgen van Six. >:) .

Ja, wel wat sneller emotioneel als de stoere mannen op m'n werk ineens extra zorgzaam zijn of zo. En ik jank bij elke aflevering van After Life :+ .
Misschien heb je het zelf niet door. :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:12:47 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193527151
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Misschien heb je het zelf niet door. :P
Zou kunnen :P
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:14:27 #292
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193527186
Volgens man ben ik 9 maanden lang heel onredelijk. Merk ik niks van. :P
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:16:22 #293
382129 crew  Donna
pi_193527218
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Volgens man ben ik 9 maanden lang heel onredelijk. Merk ik niks van. :P
Hahah! Mijn gedrag is hetgeen van de zwangerschap waar m'n vriend het meest tegenop zag.
Zelf vind ik dat natuurlijk wel wat meevallen. Hij is gewoon extreem irritant. :7
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:17:44 #294
382129 crew  Donna
pi_193527241
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik hoor ook wel eens dat je ogen slechter kunnen worden tijdens de zwangerschap? Merken jullie daar wat van?
Ik zie niet zo scherp als normaal inderdaad. Handig met een computerbaan, heb dus ook sneller hoofdpijn.

Gefeliciteerd @CosPhi ! O+
  zondag 7 juni 2020 @ 21:22:18 #295
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193527320
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:16 schreef Donna het volgende:

[..]

Hahah! Mijn gedrag is hetgeen van de zwangerschap waar m'n vriend het meest tegenop zag.
Zelf vind ik dat natuurlijk wel wat meevallen. Hij is gewoon extreem irritant. :7
Klopt. En dat kan tot 8-9 maanden na de bevalling aanhouden helaas. Heb ik ook last van!
Protège moi de mes désirs.
pi_193527336
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:16 schreef Donna het volgende:

[..]

Hahah! Mijn gedrag is hetgeen van de zwangerschap waar m'n vriend het meest tegenop zag.
Zelf vind ik dat natuurlijk wel wat meevallen. Hij is gewoon extreem irritant. :7
Ze moeten ook gewoon stoppen met luidruchtig ademhalen. En als dat niet werkt gewoon helemaal stoppen met ademhalen. :{w
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:26:10 #297
382129 crew  Donna
pi_193527422
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:22 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ze moeten ook gewoon stoppen met luidruchtig ademhalen. En als dat niet werkt gewoon helemaal stoppen met ademhalen. :{w
Hahahah. Dit zeg ik praktisch elke avond als we in bed liggen; STOP EENS MET ADEMEN!!!
pi_193527479
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:26 schreef Donna het volgende:

[..]

Hahahah. Dit zeg ik praktisch elke avond als we in bed liggen; STOP EENS MET ADEMEN!!!
Oh, dat krijg ik elke avond nog net niet te horen :P Het schijnt dat ik verschrikkelijk snurk. Zelf hoor ik daar natuurlijk niks van :D
  zondag 7 juni 2020 @ 21:33:10 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_193527609
Ik slaap derhalve al sinds ik 10 weken zwanger was van de eerste met oordoppen.

Dat geadem... niet te doen :N
disclaimer
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 23:37:20 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193530194
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef CosPhi het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bevallen met 38+6!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Bijzondere naam, klinkt een beetje Spaans? Hopelijk herstel je snel/komt de borstvoeding goed op gang en kunnen jullie lekker gaan genieten O+

Ik schijn qua hormonen erg mee te vallen, mijn man vindt me erg redelijk. Af en toe heb ik mijn momenten maar dat heb ik altijd wel _O- Dat snurken is wel irritant ja, daar kan ik altijd al slecht tegen, maar helemaal als je veel wakker ligt :O
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 7 juni 2020 @ 23:43:57 #301
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193530280
Klinkt mij juist Fries in de oren. :P
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')