abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 11:41:22 #1
236264 crew  capricia
pi_193450493
Ik dacht altijd dat dat geen echte organisatie was. Meer een los verband van mensen en groeperingen die een bepaalde ideologie aanhangen.

Ik heb ook niet echt een beeld van dat netwerk. Is die in de VS hetzelfde als hier, hebben ze contact, streven ze hetzelfde na? En wat is dat dan?
Hoe groot is die club?
Ik vind het een vaag en moeilijk tastbaar begrip.

Wie kan mij uitleggen wat het precies is.
Definitely not CIA
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:53:01 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193450670
Volgens mij is het inderdaad meer een soort netwerk van allerlei ultralinkse activisten die als er wat om fascisme te doen is kunnen worden opgeroepen om mee te doen met allerlei demonstraties en acties.

https://decorrespondent.n(...)00992451269-4e977f8b
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 11:59:51 #3
236264 crew  capricia
pi_193450765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is het inderdaad meer een soort netwerk van allerlei ultralinkse activisten die als er wat om fascisme te doen is kunnen worden opgeroepen om mee te doen met allerlei demonstraties en acties.

https://decorrespondent.n(...)00992451269-4e977f8b
Wat een goed artikel. Thanks!
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:08:23 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_193450901
Het zijn voornamelijk mensen die waar mogelijk tegen de samenleving komen schoppen omdat ze in diezelfde samenleving gefaald hebben
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:09:46 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193450928
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef Plompzakker het volgende:
Het zijn voornamelijk mensen die waar mogelijk tegen de samenleving komen schoppen omdat ze in diezelfde samenleving gefaald hebben
Bedankt Hans
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:10:28 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_193450940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bedankt Hans
Oke rob
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_193451000
Je hebt ook nog Autonomen, veel raakvlakken maar toch een ander groepje.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:32:36 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193451331
Het zijn in ieder geval gevaarlijke, doorgaans gewapende anarchisten die mensen mishandelen - zoals professor bike lock - die niets met fascisme te maken hebben. Goed dat er eindelijk eens wat meer aandacht komt voor deze terreurbeweging.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:36:04 #9
236264 crew  capricia
pi_193451372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het zijn in ieder geval gevaarlijke, doorgaans gewapende anarchisten die mensen mishandelen - zoals professor bike lock - die niets met fascisme te maken hebben. Goed dat er eindelijk eens wat meer aandacht komt voor deze terreurbeweging.
Ik heb de indruk dat het een strijd tegen de windmolens is. Het is helemaal niet duidelijk wat het nu precies is, dat Antifa.
Definitely not CIA
pi_193451394
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het een strijd tegen de windmolens is. Het is helemaal niet duidelijk wat het nu precies is, dat Antifa.
Is genoeg over te vinden, ik vond deze reportage wel interessant.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193452342
Geen georganiseerde club met lidmaatschap, een leider en dat soort kenmerken. Daarom wil Trump ze ook zo graag als terroristische organisatie bestempelen. Dan kan hij namelijk lekker mensen laten oppakken zeggen dat ze associatie hebben met Antifa en ze dan als terrorist berechten. Dus zeg maar iedereen die nu daar aan het demonstreren/rellen is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193452709
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:37 schreef Karstman het volgende:
Geen georganiseerde club met lidmaatschap, een leider en dat soort kenmerken. Daarom wil Trump ze ook zo graag als terroristische organisatie bestempelen. Dan kan hij namelijk lekker mensen laten oppakken zeggen dat ze associatie hebben met Antifa en ze dan als terrorist berechten. Dus zeg maar iedereen die nu daar aan het demonstreren/rellen is.
Je zou dan ook verwachten dat de militanten, zeg maar die vrijheidslievende, overheidshatende mensen aan de andere kant van het politieke spectrum, Antifa nu wel zullen gaan steunen.
Want je kan er donder op zeggen dat zoiets ooit een keer als een boemerang terugkomt. Maar vooralsnog lijken deze figuren nog te slapen.

(Leuk is ook dat deze groepen zo blij waren met Trump's wall, maar wat ze vergeten is dat zo'n wall ze ook binnen de grenzen kan houden, zouden ze willen vluchten)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193452794
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je zou dan ook verwachten dat de militanten, zeg maar die vrijheidslievende, overheidshatende mensen aan de andere kant van het politieke spectrum, Antifa nu wel zullen gaan steunen.
Want je kan er donder op zeggen dat zoiets ooit een keer als een boemerang terugkomt. Maar vooralsnog lijken deze figuren nog te slapen.

(Leuk is ook dat deze groepen zo blij waren met Trump's wall, maar wat ze vergeten is dat zo'n wall ze ook binnen de grenzen kan houden, zouden ze willen vluchten)
Ja je zou verwachten dat het militievolk nu opstaat nu de staat het leger inzet. De milities zijn veelal opgericht om zichzelf en de eerzame burgers te beschermen tegen de (federale) overheid. Maar ja, je nu keren tegen de overheid betekent dat je de kant van zwart Amerika kiest en dat zal voor milities wel een brug te ver zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193452812
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja je zou verwachten dat het militievolk nu opstaat nu de staat het leger inzet. De milities zijn veelal opgericht om zichzelf en de eerzame burgers te beschermen tegen de (federale) overheid. Maar ja, je nu keren tegen de overheid betekent dat je de kant van zwart Amerika kiest en dat zal voor milities wel een brug te ver zijn.
Ook dat ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:54 #15
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193453136
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:41 schreef capricia het volgende:
Ik dacht altijd dat dat geen echte organisatie was. Meer een los verband van mensen en groeperingen die een bepaalde ideologie aanhangen.

Ik heb ook niet echt een beeld van dat netwerk. Is die in de VS hetzelfde als hier, hebben ze contact, streven ze hetzelfde na? En wat is dat dan?
Hoe groot is die club?
Ik vind het een vaag en moeilijk tastbaar begrip.

Wie kan mij uitleggen wat het precies is.
Het merendeel is anarchist, die hebben het dus niet zo met hiërarchische structuren. Daardoor is er ook geen centrale leider en kan in principe iedereen met de AFA vlag rondzwaaien. Wel is er een heersend ideaal dat wordt uitgedragen: weg met het fascisme, kapitalisme, grenzen volledig open (geen mens is illegaal), alle ruimte voor de onderdrukten, oftewel gekleurde mensen, moslims, LGBTQIenz enzovoort. De meeste activiteiten richten zich op het verstoren (silencen) van vermeende fascistische evenementen en personen. Dat zijn in de regel alle groeperingen die tegen immigratie, homorechten en dergelijke zijn. De term 'fascisme' wordt nogaal breed getrokken aangezien o.a. PVV, FvD, sommige ministers en soms ook gematigde politieke partijen als fascistisch worden aangeduid. Ook de politie is kut, ACAB: All Cops Are Bastards, soms ook als 1312 houdt in dat letterlijk alle politiemedewerkers deelnemen aan een fascistische onderdrukking. Meestal wordt het geweldsmonopolie genoemd als grote boosdoener.

Zoals gezegd kan iedereen met de AFA vlag zwaaien. Meestal heten de groepjes onderling iets van 'Autonome groep Utrecht' en komen ze samen bij (tegen)demonstraties.

Dan heb je nog de hardcore binnen de AntiFa: Black Block. Dit zijn de gewelddadige figuren die veelal in strategische linies vooraan lopen, herrie schoppen en soms (bv tijdens de inauguratie van Trump) zware vernielingen aanrichten. Meestal is de beargumentering dat ze onderdrukt worden of dat de winkels/auto's die ze slopen deel uitmaken van het verrotte kapitalistische systeem.

Samenvatting: losse groepjes die onder dezelfde vlag, maar vaak wel in samenwerking alles de kop in willen drukken dat volgens hen fascistisch is, soms met geweld.

[ Bericht 21% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 03-06-2020 14:36:29 ]
:')
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:42:08 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193453417
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het een strijd tegen de windmolens is. Het is helemaal niet duidelijk wat het nu precies is, dat Antifa.
Het is dan ook meer een set radicale ideeën dan een vereniging. Groepen zijn het onderling vaak ook oneens. Voorbeeldje: 'home visits' als actie. Dus dat je naar het huis gaat van bv een politicus om daar verf tegenaan te smijten of 'fascist' op de muur te kalken. Sommigen vinden dat ok, want alles om de fascisten hun mond te snoeren. Anderen zijn weer tegen wegens huisvrede. Je bent niet beter dan politie die een kraakpand binnenvalt, roepen die dan.
:')
pi_193453464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Dan heb je nog de hardcore binnen de AntiFa: Black Block. Dit zijn de gewelddadige figuren die veelal in strategische linies vooraan lopen, herrie schoppen en soms (bv tijdens de inauguratie van Trump) zware vernielingen aanrichten.
Black Block moet je aanvankelijk zien als een demonstratietactiek welke niet door louter één politieke richting gebruikt wordt. Het betekent vooral dat mensen (vrijwel) volledig zwart gekleed gaan, hun gezicht bedekken en zo pogen om (latere) identificatie te voorkomen. Black Block tactieken worden vooral gebruikt door de meer ervaren en getrainde activisten omdat het een gezamenlijke tactiek is met regels en planning versus een reguliere demonstratie waar men vooral samen loopt maar meer individueel handelt. Ook binnen extreemrechts komt dat voor:

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:54:49 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193453557
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het merendeel is anarchist, die hebben het dus niet zo met hiërarchische structuren. Daardoor is er ook geen centrale leider en kan in principe iedereen met de AFA vlag rondzwaaien.
Ze zullen wel toch coordinatoren moeten hebben die regelen dat er acties plaats vinden. Anders functioneert zoiets natuurlijk ook niet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:58:21 #19
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193453611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:44 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Black Block moet je aanvankelijk zien als een demonstratietactiek welke niet door louter één politieke richting gebruikt wordt. Het betekent vooral dat mensen (vrijwel) volledig zwart gekleed gaan, hun gezicht bedekken en zo pogen om (latere) identificatie te voorkomen. Black Block tactieken worden vooral gebruikt door de meer ervaren en getrainde activisten omdat het een gezamenlijke tactiek is met regels en planning versus een reguliere demonstratie waar men vooral samen loopt maar meer individueel handelt. Ook binnen extreemrechts komt dat voor:

[ afbeelding ]
Oh joh, wist ik niet. Ik associeer het iig tegenwoordig sterk met AntiFa omdat ik een groei zie van het aandeel black bloc actievoerders binnen extreem-links. Extreem-rechts heb ik nog nooit een black bloc zien zetten in NL. Clubs als NVU, Voorpost en Pegida willen zich juist voorbeeldig neerzetten door demo's aan te melden en zich aan de regels te houden. Dan is het tevens makkelijk wijzen naar AntiFa als die onaangekondigd proberen de boel te verstoren.
:')
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:10:17 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193453785
Die website van antifa waarop ze extreem rechts in kaart brengen is trouwens wel leuk. Nemen vast de AIVD veel werk uit handen.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:13:20 #21
236264 crew  capricia
pi_193453823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Die website van antifa waarop ze extreem rechts in kaart brengen is trouwens wel leuk. Nemen vast de AIVD veel werk uit handen.
Is dat Kafka?
Definitely not CIA
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:17:11 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_193453869
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:41 schreef capricia het volgende:

Ik vind het een vaag en moeilijk tastbaar begrip.

Wie kan mij uitleggen wat het precies is.
het is een vaag en moeilijk tastbare groep doe vooral 'structuur- en organisatie-vormloos' is...

net als bv 'Anonymous'

oorspronkelijk was het een deel-organisatie van de KPD in duitsland begin jaren dertig, de Antifaschistische Aktion, die vooral bestond uit een tegenpendant tegen de SA..
het kwam voor uit een instabiele periode in duitsland waar er veel milities bestonden, vaak bestaande uit oud-strijders uit de eerste wereldoorlog (Freikorpsen)

Overigens, de Antifaschistische Aktion was vooral van mening dat de échte Fascisten de SPD was, de sociaal-democraten die samenwerkten met centrum-rechtse regeerders.
Het ageerde evensterk zoniet sterker tegen 'gematigd linksen' als tegen de (extreem-)rechtse tegenstanders.

in de jaren zestig kwam het tot een tweede opleving van de linkse externe oppositie, ook weer vanuit het idee dat de SPD bereid was samen te werken in een coalitie met centrum-rechtse partijen:
Toen in 1966 onder Kanzler Kiesinger de SPD en CDU/CSU een kabinet vormde dat 90% van het parlement bestond (enkel de FDP had 50 zetels, iets van 9% van de 500-plus zetels in de Bundestag), vormde zich een extreem-linkse protest-beweging...

een grote groep jonge studenten weigerde dit te accepteren en splitsen zich van de SPD af en gingen de 'buiten-parlementaire oppositie' vormen de Außerparlamentarische Opposition (APO)...
een intellectuele voorgangster was journaliste Ulrike Meinhoff en een charismatische aanvoerder was Rudi Duschke..
Deze buiten-parlementaire oppositie-groep had een groot wantrouwen jegens de gevestigde politiek, was zeer tegen de omgang met het (oorlogs)-verleden, als ook de omgang van overheden met de jongere generatie (bv de vele misstanden in weeshuizen en opvanghuizen waar een substantieel deel van de jeugd zonder ouders in opgroeide, bv Meinhoff's ouders waren beide in de oorlog gestorven en ze groeide op in tehuizen), als ook tegen de acceptatie van buitenlandse autoritaire heersers (specifiek rondom de Sjah van Perzie kwam het tot onlusten).

In duitsland is het deels overgegaan in momenteel parlementair ingebette partijen als de Gruenen, alhoewel er ook nog altijd een redelijk autonoom blok bestaat in bepaalde steden (Hamburg, Berlijn)...
Deels ok is het momenteel in opkomst in de 'alternatieve Satire-partij DIE PARTEI, die zich als anti-partij en luis-in-de-pels vand e duitse politiek manifesteert en die langzaam tegen de stemdrempel lijkt op te kruipen en regionaal steeds meer vertegenwoordigers in de politiek krijgt.


Wat 'antifa' als begrip in amerika nu betekent, heeft echter verder niet echt veel meer te maken met de duitse politieke wortels... hooguit gebruikt men mogelijk bepaalde terminolgie ook en bepaalde symbolen (bv het symbool van de 'Antifaschistische Aktion' in een ietwat moderne variant)

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 03-06-2020 15:22:51 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193453877
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat Kafka?
Ja, en is inderdaad altijd een bron van informatie voor de politie geweest ook. Er heeft ook nog een tijd een 'Anti-Antifa' website bestaan maar dat is nooit heel groot geworden.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193453900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Oh joh, wist ik niet. Ik associeer het iig tegenwoordig sterk met AntiFa omdat ik een groei zie van het aandeel black bloc actievoerders binnen extreem-links. Extreem-rechts heb ik nog nooit een black bloc zien zetten in NL. Clubs als NVU, Voorpost en Pegida willen zich juist voorbeeldig neerzetten door demo's aan te melden en zich aan de regels te houden. Dan is het tevens makkelijk wijzen naar AntiFa als die onaangekondigd proberen de boel te verstoren.
Je hebt absoluut gelijk dat het onder extreemlinks een stuk groter is, ook omdat de tactiek daar van oorsprong feitelijk vandaan kwam. Betreffende extreemrechts zie je dat vaker in Duitsland en Oost-Europa. In Nederland zijn er wel organisaties geweest zoals de Autonome Nationalisten, maar dat is altijd stukken kleiner dan de NVU gebleven.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:40:15 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193454133
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat Kafka?
ja
pi_193454187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het zijn in ieder geval gevaarlijke, doorgaans gewapende anarchisten die mensen mishandelen
kun je ook zeggen van extreemrechtse lieden.... effe generaliseren naar jouw persoon
foei... toch Aardbei :N
pi_193454270
antifa is geen organisatie.
het is een verzamelnaam, voor organisaties, indviduen, netwerken die elkaar overlappen. vooral op het internet dit laatste.
Dat is mijn indruk.

Een favoriete steen des aanstoots ( nu in 2020 minder) is de grauwe eeuw.
Maar die richt zich niet vooral op fascisme, of andersoortig extreemrechts.
pi_193454290
In principe is elke groepering of individu die extra moeite doet om het fascisten, racisten en extreem-rechts lastiger te maken 'Antifa'. Vandaar dat het zo'n domme discussie is om het weg te zetten als een georganiseerd netwerk. Topicreports plaatsen over racistische reacties is 'Antifa', een extreemrechtse bijeenkomst proberen te stoppen door de locatie te bellen en te waarschuwen is 'Antifa'.Het is niet zozeer iets dat je bent maar iets dat je kunt doen.

Natuurlijk zijn er grotere acties en deze hebben vaak een linkse signatuur omdat antifascisme overlapt met doelen van linkse activistische groeperingen, met hun eigen netwerk en bereik. Dus als er in stad A een Pegida/NVU/FVD mars georganiseerd wordt, zullen deze groeperingen (denk aan een KOZP, een lokaal krakersnetwerk en een jongerenbeweging van een politieke partij) hun netwerk optrommelen om eventueel gezamelijk een tegendemonstratie te organiseren. Dit geheel wordt dan als Antifa bestempeld, maar zijn dus losse groepen en individuen die samenkomen om één kwaad te bestrijden.
pi_193454314
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Die website van antifa waarop ze extreem rechts in kaart brengen is trouwens wel leuk. Nemen vast de AIVD veel werk uit handen.
Die gaan dus op onderzoek naar fascisten en zo en publiceren daar dan over?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193454358
Is KOZP ook antifa ?
Ik vind van niet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:01:40 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193454372
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die gaan dus op onderzoek naar fascisten en zo en publiceren daar dan over?
Ja ze brengen de netwerken, clubjes en personen in kaart. Hebben een enorme kennisbank over alles en iedereen die zich in Nederland met extreemrechts heeft geassocieerd.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:02:06 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193454378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:00 schreef Bluesdude het volgende:
Is KOZP ook antifa ?
Ik vind van niet.
Ik denk dat er wel wat personen zijn die in beide clubs meedoen
pi_193454400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ze brengen de netwerken, clubjes en personen in kaart. Hebben een enorme kennisbank over alles en iedereen die zich in Nederland met extreemrechts heeft geassocieerd.
Ah oké nice.

Vind daar niks mis mee maar toen ik eens uitsprak dat burgers de buurt best mogen inlichten over een veroordeeld pedoseksueel die daar woont kreeg ik erg veel kritiek omdat het op zou roepen tot geweld. Is dat hier niet net zo dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:05:04 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193454414
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké nice.

Vind daar niks mis mee maar toen ik eens uitsprak dat burgers de buurt best mogen inlichten over een veroordeeld pedoseksueel die daar woont kreeg ik erg veel kritiek omdat het op zou roepen tot geweld. Is dat hier niet net zo dan?
Ze publiceren geen adressen
pi_193454508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel wat personen zijn die in beide clubs meedoen
antifa is geen club... maar een actieve KOZP-lid kan bijv lid van de Internationale Socialisten zijn, die men vaak ziet als " antifa" .
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:26:37 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193454655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

antifa is geen club... maar een actieve KOZP-lid kan bijv lid van de Internationale Socialisten zijn, die men vaak ziet als " antifa" .
Nouja netwerk dan. Maar er zit natuurlijk wel de nodige overlap in al die ultralinkse groepen
pi_193454670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

antifa is geen club... maar een actieve KOZP-lid kan bijv lid van de Internationale Socialisten zijn, die men vaak ziet als " antifa" .
Zit jij bij dat netwerk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193454685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze publiceren geen adressen
Hm oké vind het nog steeds erg vergelijkbaar maar goed, kan geen medelijden hebben met een nazi wanneer die zo op een website komt verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193456129
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zit jij bij dat netwerk?
tuuuuuurlijk
pi_193456156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja netwerk dan. Maar er zit natuurlijk wel de nodige overlap in al die ultralinkse groepen
is KOZP ultra-links?
pi_193456190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tuuuuuurlijk
Was gewoon een vraag omdat je het allemaal weet. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:09:13 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193456258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is KOZP ultra-links?
Gezien hun retoriek en het soort types dat er op af komt zegt ik ja.
pi_193456392
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Was gewoon een vraag omdat je het allemaal weet. :o
weet ?
nee hoor.. ik zeg wat mij lijkt..
ik ben geen inside-figuur
pi_193456513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien hun retoriek en het soort types dat er op af komt zegt ik ja.
KOZP is vooral tegen het theatergedoe van ZP... dat is nooit een belangrijk punt geweest in de fundamenten van " links" Ook niet van klassiek ultra-links.
KOZP heeft niet als doel een grondige verandering in de maatschappij wbt economie, klasse-verhouding, verdeling van kennis, macht en inkomen.
Sommige KOZP-voormannen roepen wel eens wat stevigs... so what..

Grauwe eeuw deel ik wel in bij ultra-links... Deze club heeft ruzie met KOZP. KOZP vind hen extremistisch en schadelijk voor hun zaak. Ik dacht dat KOZP hen ook verwijt racistisch te zijn.
pi_193458981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:44 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Black Block moet je aanvankelijk zien als een demonstratietactiek welke niet door louter één politieke richting gebruikt wordt. Het betekent vooral dat mensen (vrijwel) volledig zwart gekleed gaan, hun gezicht bedekken en zo pogen om (latere) identificatie te voorkomen. Black Block tactieken worden vooral gebruikt door de meer ervaren en getrainde activisten omdat het een gezamenlijke tactiek is met regels en planning versus een reguliere demonstratie waar men vooral samen loopt maar meer individueel handelt. Ook binnen extreemrechts komt dat voor:

[ afbeelding ]
Die black block taktiek maakt de uitvoerders ervan zelf tot fascisten.
Wat hun idealen ook zijn, geweld tegen mensen vanwege het hebben van een andere mening is bij uitstek fascistisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:35:27 #46
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193466832
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:20 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Je hebt absoluut gelijk dat het onder extreemlinks een stuk groter is, ook omdat de tactiek daar van oorsprong feitelijk vandaan kwam. Betreffende extreemrechts zie je dat vaker in Duitsland en Oost-Europa. In Nederland zijn er wel organisaties geweest zoals de Autonome Nationalisten, maar dat is altijd stukken kleiner dan de NVU gebleven.
In het oosten heb je idd van die militante groepen. Hier alleen een haldje vol loser (echte) neonazi's die ondergronds zitten zo ver ik weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 04-06-2020 12:41:12 ]
:')
pi_193470337
quote:
Kan Trump Antifa zomaar uitroepen tot terroristische organisatie?
Juridisch gezien niet, want de VS hebben geen wetgeving om Amerikaanse groeperingen aan te merken als terroristische organisaties. Dat kan alleen bij buitenlandse groepen die Amerikaanse doden op hun geweten hebben: Antifa voldoet niet aan die criteria. Praktisch is het ook ingewikkeld om Antifa als terroristische organisatie te behandelen, omdat Trump zich richt op een vaag paraplu-begrip voor allerlei linkse militanten zonder gezamenlijke organisatie, hoofdkwartier of leiderschap. Antifa gedijt als losse, steeds wisselende verzamelingen van moeilijk te identificeren individuen met uiteenlopende linkse overtuigingen, die elkaar via sociale media mobiliseren. Die ondoorgrondelijke, fluïde stijl van opereren maakt elke aanpak lastig, of Trump moet van plan zijn iedere gemaskerde, in het zwart geklede demonstrant bij voorbaat aan te houden.
https://www.volkskrant.nl(...)militanten~bb10fdda/
Een internet-netwerk verbieden kan niet. Men kan wel bepaalde sites verbieden wegens oproepen tot misdrijven. In Amerika en in Nederland.

Maar onze eigen homegrown Nederlandse antifa-lieden zijn schatjes... in vergelijking met kameraden uit andere landen.
pi_193470374
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

In het oosten heb je idd van die militante groepen. Hier alleen een haldje vol loser (echte) neonazi's die ondergronds zitten zo ver ik weet.
In Nederland is bijv de NVU ook echte schatjes... onze knuffelwannabeeneonazi's. Geheel in de traditie van Nederlands nazisme, kijkt men bewonderend naar Duitse Nazi's. Dat is dus niet zo schattig
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:32:56 #49
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193470498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:17 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, en is inderdaad altijd een bron van informatie voor de politie geweest ook. Er heeft ook nog een tijd een 'Anti-Antifa' website bestaan maar dat is nooit heel groot geworden.
Dan kreeg je dus van die situaties waar mensen van AntiFa demonstraties en mensen fotografeerden, die weer op beeld werden gezet door de tegenpartij :')

NVU heeft wel een soort antiantifa pagina maar die is niet al te uitgebreid en wordt weinig bijgewerkt

http://nvu.info/linksradicaal.html
http://nvu.info/linksradicaal2.html
:')
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:54:28 #50
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193473577

Dit ziet er dan wel weer heel georganiseerd uit.
er is een 'founder', je kan prospect worden enz. Weet niet hoe betrouwbaar deze video is trouwens.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')