abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193449416
-insert plaatje-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193449427
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

En dat! Ik lees mee en dan gaat mijn hoofd ook malen, maar ik krijg het niet zo op het scherm als ik wil. Dus dan zeg ik maar liever niets.
En dat dus :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193449554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat dus :')
mja ik kennelijk ook niet.. nu ben ik ineens een die hard racist die het zelf niet eens door heeft :)

gelukkig denkt mijn daadwerkelijke fysieke omgeving... daar heel anders over.
pi_193449561
We gaan wel hard door topics heen de laatste 48 uur, lijkt het?

En +1 @Cat-astrophe
Ik heb vaak ook zoiets van hmm, hier ben ik het niet helemaal eens, ik zou wat willen zeggen, hoe verwoord ik dat, laat maar.
pi_193449568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja ik kennelijk ook niet.. nu ben ik ineens een die hard racist die het zelf niet eens door heeft :)

Nou overdrijf je het ook wel hoor. Ik heb niemand je een diehard racist horen noemen. Ze zijn het niet eens met hoe je het ziet. Ik heb het gevoel dat je eerder naīef of kortzichtig overkomt dan racistisch *O*

sorry, dat helpt niet :') :*
pi_193449609
@fietsie @derLudolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Hij staat hier even te leen en bevalt heel goed.
https://www.sabo.nl/nl/be(...)reedte/47-a-economy/
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:23:10 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449610
Oh ik krijg het ook allemaal niet zo mooi op papier. Vooral omdat het zo'n complex probleem is . EN dat het heel.makkelijk is om er allerlei (drog) redenen bij te halen. Daarnaast zijn we ook niet allemaal zo welbespraakt en getraind om alles op een duidelijke (feitelijke) manier neer te zetten.

En omdat iemand dan een andere weg inslaat met andere argumenten en die dat dan ook niet zo eloquent onder woorden kan brengen en daarbij veel emotioneel geladen termen gebruikt..

Ik vind het dan echt HEEL NAAR om zo iemand dan meteen tot racist te bestempelen.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:23:48 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449617
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:fietsie @:derludolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Als hij jou bevalt, waarom hecht je dan aarde aan de mening van een ander?
pi_193449640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Als hij jou bevalt, waarom hecht je dan aarde aan de mening van een ander?
Omdat Fiets en Ludolf verstand hebben van dit soort apparaten. Ik heb nooit van het merk gehoord. Geen idee waar op te letten. Maar hij moet wel 350 euro kosten en dat is veel geld. Vooral omdat we er niet op hadden gerekend dat we het uit moesten geven.
Spoilers!
pi_193449642
quote:

[..]

Nee je bent geen die-hard racist. (om even je eigen woorden te gebruiken). Of gewoon al racist.
Maar we hebben allemaal (of je nu wit, zwart of geel, man, vrouw, dik, dun, oud of jong en alles daartussenin en buiten bent) wat racistisch in ons, en we hebben allemaal onze blinde vlekken en vooroordelen. De een wat meer dan de ander, of of andere vlakken, uiteraard.

Ik zeg enkel dat het iets is om onder ogen te zien, te erkennen.
Dat er duizenden mensen op de been zijn wereldwijd, geeft toch wel aan dat er iets gaande is, dat mensen het beginnen te herkennen. Bij anderen, maar ook zichzelf.

Je hoeft niet aan de schandpaal om toch verandering teweeg te kunnen brengen hč :) Dat is heel niet de bedoeling.

EDIT: en wat Jagär zegt: ik denk niet iemand hier een racist wil zijn, of daar naar wil handelen. Het is meer onwetendheid en onbewustheid.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:25:48 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193449643
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:fietsie @:derludolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Kan je het mulcherhulpstuk er bij overnemen? Want gezien de ligging van jullie perceel zou het voor de ondergrond niet verkeerd zijn om te mulchen ipv het gras weg te halen, waardoor je een onderlaag verterend gras op de klei krijgt die het vocht eronder vasthoudt...

Zijn verder degelijke bakken en ik zie er weinig op zitten wat stuk kan :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193449645
quote:
Oh ik krijg het ook allemaal niet zo mooi op papier. Vooral omdat het zo'n complex probleem is . EN dat het heel.makkelijk is om er allerlei (drog) redenen bij te halen. Daarnaast zijn we ook niet allemaal zo welbespraakt en getraind om alles op een duidelijke (feitelijke) manier neer te zetten.

En omdat iemand dan een andere weg inslaat met andere argumenten en die dat dan ook niet zo eloquent onder woorden kan brengen en daarbij veel emotioneel geladen termen gebruikt..

Ik vind het dan echt HEEL NAAR om zo iemand dan meteen tot racist te bestempelen.
Maar wie heeft Uhmpie dan tot rasist bestempeld? Ik geloof dat iedereen wel weet dat ze de beste bedoelingen heeft en niet rasistisch wil zijn. Er is haar wel op gewezen dat haar uitspraken (dus niet uhmpie zelf!) rasistisch kunnen zijn. En er is geprobeerd met argumenten aan te tonen waarom dat zo is, maar mijn inschatting is dat die argumenten uhmpie niet echt bereiken.

Een rasist is iemand die in volle overtuiging is dat sommige rassen superieur zijn aan andere. Ik ben er van overtuigd dat uhmpie dat niet is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:28:15 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449662
Maar eh.
Hoe veranderen we dan ? Hoe kan IK er VANDAAG voor zorgen dat "de wereld" minder racistisch/sexistisch/uitbuitend/etc wordt zonder enorm extremistisch daarin te worden?

Want laten we wel wezen we blijven Nederlanders en die vinden dat normaal om al gek genoeg is..
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:29:59 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193449671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kan je het mulcherhulpstuk er bij overnemen? Want gezien de ligging van jullie perceel zou het voor de ondergrond niet verkeerd zijn om te mulchen ipv het gras weg te halen, waardoor je een onderlaag verterend gras op de klei krijgt die het vocht eronder vasthoudt...

Zijn verder degelijke bakken en ik zie er weinig op zitten wat stuk kan :)
Er is niet gesproken over het mulchhulpstuk, ik zal er eens naar vragen. Het is niet zo kleiig hier gelukkig. Alleen de dijk en die is niet begrast.
We lezen verschillende meningen over mulchen. Het zou ook weer voor mos zorgen. Qua vocht hebben we natuurlijk de sproeiers met slootwater.
Spoilers!
pi_193449674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:28 schreef Barreltje het volgende:
Maar eh.
Hoe veranderen we dan ? Hoe kan IK er VANDAAG voor zorgen dat "de wereld" minder racistisch/sexistisch/uitbuitend/etc wordt zonder enorm extremistisch daarin te worden?

Want laten we wel wezen we blijven Nederlanders en die vinden dat normaal om al gek genoeg is..
Het niet tot extreem bestempelen om op te komen tegen onrecht en onderdrukking.
Er solidair mee te zijn. Je kunt niet in 1 dag de wereld veranderen, en dat is ook iets dat samen moet gebeuren. Dat samen moet groeien. Te beginnen met bewustzijn creëren.

Dat anderen dat niet normaal vinden omdat ze er niet mee geconfronteerd willen worden.... dat is hun probleem.

Maar goed, ik ben natuurlijk ook wel een tikkie extremistisch ;)
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:30:21 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar wie heeft Uhmpie dan tot rasist bestempeld? Ik geloof dat iedereen wel weet dat ze de beste bedoelingen heeft en niet rasistisch wil zijn. Er is haar wel op gewezen dat haar uitspraken (dus niet uhmpie zelf!) rasistisch kunnen zijn. En er is geprobeerd met argumenten aan te tonen waarom dat zo is, maar mijn inschatting is dat die argumenten uhmpie niet echt bereiken.

Een rasist is iemand die in volle overtuiging is dat sommige rassen superieur zijn aan andere. Ik ben er van overtuigd dat uhmpie dat niet is.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Probleem met basis statistiek is dat de kans op het afleiden van een foute conclusie erg groot is. Zo is de kans op het pakken van een rode knikker niet groter dan de kans op het pakken van een groene. Tenzij de pot met knikkers ongelijk is gevuld.

Als er een hoop overvallers lichtgetint zijn, kan dat komen omdat lichtgetinten crimineler van aard en nature zijn. Het kan ook zijn dat overvallers kansarme kneuzen zijn, en dat om ( misschien niet eens erg onduidelijke redenen) lichtgetinten een stuk vaker kansarme kneuzen zijn dan hardgetinten. Iemand die denkt dat de tint hierbij een zeer belangrijk kenmerk is, legt (voor zichzelf, en voor iedereen waaraan die dit ventileert) de nadruk op de relatie tint-overvaller.
Dat kan. Daar is een woord voor.
Dan ben ik wel benieuwd wordt welk woord er hier bedoeld wordt...
pi_193449691
quote:
Maar eh.

Dit is niet iets wat op korte termijn veranderd kan worden. Het is al een start om bewust te zijn van het feit dat er nog altijd racisme is in onze samenleving, hoe ruimdekend we ook denken te zijn. Je er van bewust worden, proberen waar mogelijk bij te dragen aan het te voorkomen zijn de eerste stappen. Daarom was ik het ook zo oneens met P dat dit soort discussies niet altijd gevoerd hoeven te worden. Discussies dragen bij aan bewustwording, wat weer bijdraagt aan een eventuele oplossing.
pi_193449710
Helemaal eens met Cat..Ik krijg dat ook nooit zo duidelijk be/omschreven. Ben het wel helemaal eens met Sigme, CS etc.

Het irriteert me wel mateloos dat wanneer mensen met een kleurtje iets doen, heel veel mensen er op aanslaan, en als witte mensen dat doen is het haast "kwajongens". Stel dat die lui die vorige week de boa's hebben mishandeld of die gisteren die boa in het water gooiden een tintje hadden was Nederland te klein geweest. En nu...ja er is verontwaardiging, maar alleen maar dat.

@Barreltje, wat voor telefoon heb je? Ik had dat bij de vorige ook (iphone geen idee meer welke) en zo af en toe zette ik 'm terug naar de fabrieksinstellingen en dan had ik weer even ruimte. Zit ook heel diep na te denken, er was nog iets wat je kon doen, maar dat ben ik kwijt.
En ik weet niet of je een nieuwe kobo hebt, of dat die al aan vervanging toe is, ik heb een pocketbook met de mogelijkheid om er luisterboeken op te zetten. Speciaal gedaan omdat ik in een auto/bus niet kan lezen (reisziekte)
We have far more in common than that which devides us..
pi_193449730
Mijn kobo heeft niet eens een koptelefoonuitgang :s)
pi_193449790
quote:

[..]

Dan mag je even linken naar de post waarin dat gezegd werd, want dan heb ik daar overheen gelezen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee je bent geen die-hard racist. (om even je eigen woorden te gebruiken). Of gewoon al racist.
Maar we hebben allemaal (of je nu wit, zwart of geel, man, vrouw, dik, dun, oud of jong en alles daartussenin en buiten bent) wat racistisch in ons, en we hebben allemaal onze blinde vlekken en vooroordelen. De een wat meer dan de ander, of of andere vlakken, uiteraard.

Dat er duizenden mensen op de been zijn wereldwijd, geeft toch wel aan dat er iets gaande is, dat mensen het beginnen te herkennen. Bij anderen, maar ook zichzelf.

Je hoeft niet aan de schandpaal om toch verandering teweeg te kunnen brengen hč :) Dat is heel niet de bedoeling.

EDIT: en wat Jagär zegt: ik denk niet iemand hier een racist wil zijn, of daar naar wil handelen. Het is meer onwetendheid en onbewustheid.

En dit. Echt dit.

Ik vind het haast beschamend dat ik geen mensen met een andere kleur velletje dan ik in mijn directe vriendenkring heb. En dat de kennissen ook op twee handen te tellen zijn.
En daarna bedenk ik me dat het eigenlijk belachelijk is om dit beschamend te vinden. :')
Feit is dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit mensen die van een zelfde achtergrond komen als ik.

En geeft aan hoe weinig ik meemaak van ‘andere werelden’ (matige woordkeuze, bij gebrek aan betere woorden). En misschien maakt dat het wel lastig voor me om van deze hele discussie iets te vinden. Het is makkelijk preken vanaf je veilige beschutte plekje en niet met je poten in de modder. Dus dat doe ik dan maar niet. Wie ben ik om er -op dit moment- iets van te vinden en ervan af te weten?

Wat me er wel aan doet denken dat ik eigenlijk eens actie moet gaan ondernemen op mijn plan om vrijwillig taallessen te gaan geven hier in de gemeente.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 10:40:40 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193449793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is wel makkelijk gezegd hoor.

Wij wonen al 2.5 jaar in Brussel. Waar toch voornamenlijk Frans gesproken wordt. En ik spreek niet of nauwelijks Frans. Ja, ik red me bij de bakker en in een restaurant, maar that's it. Nu werk ik natuurlijk in het Nederlands, en gaan de kinderen naar een Nederlandse school, maar toch. Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk dat is, totdat je het ook echt gedaan hebt.
Nu ja, niet iedereen heeft een iq van 130 zoals ik dus ik snap best dat als je uit het rifgebergte komt en daar een simpel bestaan had zonder opleiding, dat het wat meer moeite kost.
Maar dat betekent niet dat je in een bubbel moet leven waarin iedereen om je heen dezelfde achtergrond heeft.

De syrische vluchtelingburen van vriendin spreken Nederlands, passen zich aan, integreren. Prima. Ze spreken thuis deels nederlands en deels arabisch, dus de kinderen worden tweetalig opgevoed.

De onderburen zijn hoofddoekjes uit marokko. Die zitten in een bubbel en veroordelen alles wat nederlands is, passen zich niet aan. Veel overlast ook. Daar heb ik geen begrip voor.
pi_193449843
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou overdrijf je het ook wel hoor. Ik heb niemand je een diehard racist horen noemen. Ze zijn het niet eens met hoe je het ziet. Ik heb het gevoel dat je eerder naīef of kortzichtig overkomt dan racistisch *O*

:D :D
Soepel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193449859
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan mag je even linken naar de post waarin dat gezegd werd, want dan heb ik daar overheen gelezen.
[..]

En dit. Echt dit.

Ik vind het haast beschamend dat ik geen mensen met een andere kleur velletje dan ik in mijn directe vriendenkring heb. En dat de kennissen ook op twee handen te tellen zijn.
En daarna bedenk ik me dat het eigenlijk belachelijk is om dit beschamend te vinden. :')
Feit is dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit mensen die van een zelfde achtergrond komen als ik.

En geeft aan hoe weinig ik meemaak van ‘andere werelden’ (matige woordkeuze, bij gebrek aan betere woorden). En misschien maakt dat het wel lastig voor me om van deze hele discussie iets te vinden. Het is makkelijk preken vanaf je veilige beschutte plekje en niet met je poten in de modder. Dus dat doe ik dan maar niet. Wie ben ik om er -op dit moment- iets van te vinden en ervan af te weten?

Wat me er wel aan doet denken dat ik eigenlijk eens actie moet gaan ondernemen op mijn plan om vrijwillig taallessen te gaan geven hier in de gemeente.
Ik vind het heel erg dubbel. één van de dingen waar wij over twijfelen zijn scholen voor de kinderen. De kinderen gaan nu naar de lokale school, die erg gemixed is. Ik denk dat 10-15% van de kinderen thuis Nederlands spreekt. De rest Frans, of een andere taal. Na een vakantie heeft een groot deel van de kinderen moeite met Nederlands, zeker na de zomervakantie of na de huidige corona onderbreking. Ouders kunnen kinderen niet helpen bij het schoolwerk, etc. De school doet stinkend hard haar best, maar ik twijfel er niet over dat dit het niveau van de scholing naar beneden haalt.

Omdat de duutser bij de EU werkt hebben we de mogelijkheid om de kinderen naar een EU school te sturen, waar ze les in het NL en Duits zouden kunnen krijgen. De academische standaard van die scholen staat goed aangeschreven (nu nog niet zo relevant natuurlijk, maar later wel). Groot voordeel is dat ze opgeleid worden in de thuistalen van beide kinderen, en later ook verdere scholing kunen doen in beide talen.

Wat mij betreft is het grote nadeel van die scholen het gebrek aan diversiteit. Wij zijn hoogopgeleid en wit, en vrijwel al onze vrienden ook. Op de EU school zal dit hetzelfde zijn. Ik vind het echt moeilijk voor onze kinderen. Moeten we gaan voor de talen en academische standaard, of voor kennis maken met een divers wereldbeeld. Pff...
pi_193449887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij niet... maar anderen vinden dat wel :)

Typisch ook degenen die zich in een bevinden in een “wereld” die heel ver is van waar ik in woon.
En waar jij volgens mij ook in woont.

En er is genoeg verbetering mogelijk. Hoor je mij niet zeggen.
Maar mensen kunnen zelf ook veel veranderen en daar gaat het echt best vaak mis.
Je bent niet slechts het product van de slechte jeugd van je ouders... natuurlijk speelt het mee.
Maar je bent zelf ook in staat dingen te veranderen en het wellicht helemaal niet terechte beeld te veranderen dat de wereld heeft.

Dat kan door op de dam te gaan staan roepen... dat kan ook een stuk constructiever.

En dan mij uitmaken voor racist... Prima...
maar volgens mij denk ik in overeenkomsten... en niet in verschillen.

En zolang iedereen nog denkt in verschillen... gaan we hier nooit uitkomen.

Je kunt geen discriminatie de wereld uit helpen met positieve discriminatie.
Dat is namelijk nog steeds discriminatie maar dan in een ander jasje.
Willekeurig of het nou gaat om afkomst, gender of sexuele voorkeur overigens.

Maar goed.. dat is mijn idee dus.
En dat niet iedereen dat begrijpt... dat mag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Uhmmpie op 03-06-2020 10:58:50 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:52:44 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193449916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg dubbel. één van de dingen waar wij over twijfelen zijn scholen voor de kinderen. De kinderen gaan nu naar de lokale school, die erg gemixed is. Ik denk dat 10-15% van de kinderen thuis Nederlands spreekt. De rest Frans, of een andere taal. Na een vakantie heeft een groot deel van de kinderen moeite met Nederlands, zeker na de zomervakantie of na de huidige corona onderbreking. Ouders kunnen kinderen niet helpen bij het schoolwerk, etc. De school doet stinkend hard haar best, maar ik twijfel er niet over dat dit het niveau van de scholing naar beneden haalt.

Omdat de duutser bij de EU werkt hebben we de mogelijkheid om de kinderen naar een EU school te sturen, waar ze les in het NL en Duits zouden kunnen krijgen. De academische standaard van die scholen staat goed aangeschreven (nu nog niet zo relevant natuurlijk, maar later wel). Groot voordeel is dat ze opgeleid worden in de thuistalen van beide kinderen, en later ook verdere scholing kunen doen in beide talen.

Wat mij betreft is het grote nadeel van die scholen het gebrek aan diversiteit. Wij zijn hoogopgeleid en wit, en vrijwel al onze vrienden ook. Op de EU school zal dit hetzelfde zijn. Ik vind het echt moeilijk voor onze kinderen. Moeten we gaan voor de talen en academische standaard, of voor kennis maken met een divers wereldbeeld. Pff...
Ik geloof dat ik aan de hogere standaard zou kiezen. Je kinderen worden hoe dan ook internationale kinderen en zullen daardoor begrip en interesse hebben in andere culturen lijkt me. En daar komen ze ook mee in aanraking op straat, op de sportclub, etc.
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:52:50 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193449917
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is niet gesproken over het mulchhulpstuk, ik zal er eens naar vragen. Het is niet zo kleiig hier gelukkig. Alleen de dijk en die is niet begrast.
We lezen verschillende meningen over mulchen. Het zou ook weer voor mos zorgen. Qua vocht hebben we natuurlijk de sproeiers met slootwater.
Ja ik bedoel vooral de dijk; als je die nl netjes een keer per week een keertje maait ontstaat daar ook een steeds vollere en geslotenere grastooi :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193449919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, lastig.
Kun je het wereldbeeld stukje niet ondervangen met betrokkenheid in de wijk? Clubjes voor de kinderen, vrijwilligerswerk van jullie etc? Beste van beide werelden, eigenlijk. En voor jou een kans om meer geīntegreerd te raken in je buurt.

Want dat ben ik wel met Krea eens: allochtonen (westers en niet-westers) die emigreren naar een land en zich daar opsluiten in hun eigen culturele bubbel, daar houd ik ook niet van. Vind het ook jammer, dat ze zichzelf een culturele verrijking ontzeggen.
Al ben ik vast ook naīef in het denken dat het nieuwe thuisland hen altijd met open armen ontvangt en de inwoners zelf ook moeite doen de nieuwkomer te helpen wennen.

Ik moet écht wat met dat vrijwilligerswerk gaan doen :D
pi_193449932
Even inbreken. Kind afgegeven voor logeerpartij. Niet gehuild! Hij sowieso niet, maar dit keer ik ook niet eens! :D :') #progressie
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:54:31 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449934
in het kader van de discussie wil ik graag een stukje met jullie delen over mijn opa, de directeur :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:54:41 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193449936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja ik bedoel vooral de dijk; als je die nl netjes een keer per week een keertje maait ontstaat daar ook een steeds vollere en geslotenere grastooi :)
Ik zal straks eens een foto maken van hoe de boel er hier inmiddels bij ligt. Er is veel veranderd.

Het mulchhulpstuk is ook verkrijgbaar zegt de hovenier dus dat is mooi.
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:55:12 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193449942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:54 schreef minilot het volgende:
Even inbreken. Kind afgegeven voor logeerpartij. Niet gehuild! Hij sowieso niet, maar dit keer ik ook niet eens! :D :') #progressie
Of je was into de endorfienen en andere -ienen? :P
pi_193449943
@Uhmmpie WAAR wordt dan gezegd dat jij een racist bent?
Dat je het ervaart door de reacties van sommigen (die er wellicht iets anders mee bedoelen) is wat anders dan dat users het ook echt zeggen.

Discussie voeren op onderbuikgevoel werkt niet.
pi_193449954
quote:
Maar eh.

Je kunt en hoeft niet per se te zorgen voor de wereld. Het begint bij jezelf. Realiseer je dat je als wit kind een voorsprong had op niet-witte kinderen. Als je Sophie of Lodewijk heette, had je op school een voorsprong op Priscilla en Wesley. Als je ouders een goed gevoel van eigenwaarde hebben, zich tof voelen in de maatschappij, het normaal vinden om te werken voor je geld, heb je een voorsprong. Als je elke ochtend ontbijt kreeg, etc etc.
Realiseer je dat en veroordeel kinderen die dat niet hadden niet op het zijn van rotte appels, maar erken dat zij van veel verder moeten komen en dat dat a. niet voor iedereen haalbaar is en b. niet iedereen met de paplepel is ingegoten als iets om na te streven.

Mijn mokkel werkt in een gevangenis, zij heeft het vaker en vaker over het transgenerationeel trauma dat ze ziet bij de gedetineerden. Misschien heb je ook nog tijd daar iets over te lezen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 03-06-2020 11:16:18 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193449956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Of je was into de endorfienen en andere -ienen? :P
Nah, vanavond pas. :7
pi_193449961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:54 schreef minilot het volgende:
Hatsee!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:57:08 #36
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449969
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Uhmmpie WAAR wordt dan gezegd dat jij een racist bent?
Dat je het ervaart door de reacties van sommigen (die er wellicht iets anders mee bedoelen) is wat anders dan dat users het ook echt zeggen.

kom op zeg!
het wordt keihard geinsinueerd.. lekker tegen de lijnen aan schurken om iemand dan NET geen racist te noemen..
nee tuurlijk..
:X :N
pi_193449983
Volgens mij werd het in het vorig topic toch wel gewoon racisme genoemd.....
pi_193449987
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mulchen moet je op het gras vooral niet in een te dikke laag doen. Verder heb ik er wel goeie ervaringen mee.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:04 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193449997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zal straks eens een foto maken van hoe de boel er hier inmiddels bij ligt. Er is veel veranderd.

Het mulchhulpstuk is ook verkrijgbaar zegt de hovenier dus dat is mooi.
Gezien de (toenemende) droogte is mulchen steeds vaker een oplossing om het gras vocht te laten vasthouden en zodoende ook zelf groen te blijven; fijn dat dat een optie is :)

Mijn moeder heeft dit weekend mn voortuin even ontdaan van onkruid; dan halen we het op de zichtplekken ook echt weg, maar onder de struiken laten we juist het uitgetrokken onkruid liggen om vocht vast te houden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:39 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450005
Kijk ons het hier eens over interessante onderwerpen hebben O+ Ik vind dit fijn.
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:50 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193450007
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mulchen moet je op het gras vooral niet in een te dikke laag doen. Verder heb ik er wel goeie ervaringen mee.
Dit, dan veroordeel je jezelf haast al weer tot eindeloos harken om het -tussen- de grasjes te krijgen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:00:45 #42
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gezien de (toenemende) droogte is mulchen steeds vaker een oplossing om het gras vocht te laten vasthouden en zodoende ook zelf groen te blijven; fijn dat dat een optie is :)
Eens inderdaad, dat had ik ook bedacht gisteren. Ik vind het maar bijzonder dat we rekening moeten houden met een veranderend klimaat met zo veel dingen.
Spoilers!
pi_193450022
Wat Krea zegt, helemaal mee eens. Wanneer je ergens woont zul je je in zekere mate moeten aanpassen.
Al zag ik een paar jaar geleden een docu over mensen die in de jaren 50/60 naar Canada en Australie waren gegaan, die ook lekker in hun eigen Nederlandse bubbeltje leefden. De kinderen niet, maar een flink aantal ouderen wel.
Het is nou eenmaal zo dat de een zich makkelijker aanpast dan de ander. Dat hoor je zelfs van mensen uit de randstad die naar een plattelandsdorp verhuizen en van alles willen aanpassen/veranderen naar de randstedelijke gewoonten en dan hebben we het over een "paar" kilometer verderop, met dezelfde taal.

Waar ik wel pissig van word is, dat mensen die 40-50 jaar geleden hier naar toe gehaald werden en die werden ontmoedigd om Nederlands te leren/te integreren,dat nu als verwijt krijgen, want ja, dat komt vaak voor.

En niet alles klachten over whatever is discriminatie. De moskee hier verhuurde een zaal voor grote feesten, enorme overlast. Klagen was discriminatie...nee, overlast was het probleem, maar dan is het makkelijk om het discriminatie te noemen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:03:24 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450043
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:56 schreef Vanyel het volgende:
transgenerationeel trauma d
oh. maar daar heb ik ook al genoeg ervaring mee hoor :+

want mijn vader komt uit een arbeiders gezin. zijn oudste broer mocht gaan studeren, hij moest maar gaan werken. dus werden wij niet op een intelectuele manier opgevoed. ergens halverwege de basisschool was ik mijn ouders voorbij in basis kennis. en naast het feit dat mijn vader toen wegviel ( hartinfarct en opgenomen in een psych.inricvhting ) stond ik er dus altijd wel alleen voor. maar ik heb het gered. al loop ik nu nog wel tegen de limitaties van mijn opvoeding aan. ik heb geen goede algemene kennis van zaken en loop dus in veel discussies achter de feiten aan. ik kan dus ook niet goed mijn feitenrelaas houden ( of iig mondeling niet) omdat ik gewoon de parate kennis niet heb.
Daarnaast hebben mijn ouders een liefdeloze jeugd ervaren. iets wat ze helaas ook op ons overgedragen hebben ( al hebben ze nog zo hun best gedaan) dus ik snap heeeeeeeeel goed dat dingen van ouders op kind over gaan.. maar dat maakt mij nog geen kansloze.

al helpt het natuurlijk ook niet dat ik dik, blond, met grote teiten en blond ben, want daar wirdt ik ook continue op afgerekend… das dan weer geen racism maar sexism.. en daar heb ik als blanke vrouw dan weer last van. en zo heft ieder huisje z'n kruisje..
pi_193450091
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Uhmmpie WAAR wordt dan gezegd dat jij een racist bent?

Het is zeker geen onderbuikgevoel.

Er wordt letterlijk op mijn tekst gereageerd met dat het racistische drek is.

En daarvoor word het ook al rechtstreeks mijn tekst aangehaald door te zeggen: racisme verkopen als realiteit is verder heel normaal. Voor racisten.

Misschien bedoelden ze iets heel anders hoor... maar dat mis ik dan even :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Uhmmpie op 03-06-2020 11:13:46 ]
pi_193450105
Overigens heb ik het tot een jaar of wat geleden zelf ook nog wel geroepen hoor, dat ik vond dat iets dat ik zei of vond geen racisme was want zus-en-zo. Ik snap die neiging dus best nog. Het kostte wat voortschrijdend inzicht en zelfkritiek om me te realiseren dat ik niet degene ben die bepaalt wat door een ander als racistisch wordt ervaren. :)

Over seksisme zou ik als vrouw overigens natuurlijk wél iets kunnen zeggen, het zogenaamd zwakke geslacht wezend enzo. Maar daarover eigenlijk altijd mijn mond gehouden. Ik erken absoluut dat seksisme bestaat en overal mee verweven is, maar ik maak juist al driekwart van mijn leven op allerlei manieren gebruik van het feit dat ik een vrouw ben - puur voor mezelf zou het niet erg voordelig zijn geweest als er geen seksisme bestond. Het is pas sinds opgroeiende koter dat ik vind dat ik er anders mee moet gaan maar tot voor kort had ik de wat immorele neiging om mijn eigen lol met seksisme belangrijker te vinden dan ten strijde te trekken tegen de soms zeer ernstige mate van ellende die veel andere vrouwen ervan ondervinden. :@ Ben er niet trots op, maar het is wel zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 03-06-2020 11:14:19 ]
pi_193450151
Het is overigens nooit zo geweest dat ik me beledigd voelde als iemand me racistisch noemde (zoals Ump nu nogal), ik heb het altijd als stof tot nadenken beschouwd. Al leidde dat nadenken er vroeger soms toe dat ik bij mijn standpunt bleef dat iets niet racistisch is en dat heb ik nu eigenlijk bijna nooit meer, wegens voornoemde reden :)
pi_193450173
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het is zeker geen onderbuikgevoel.

Er wordt letterlijk op mijn tekst gereageerd met dat het racistische drek is.

En daarvoor word het ook al rechtstreeks mijn tekst aangehaald door te zeggen: racisme verkopen als realiteit is verder heel normaal. Voor racisten.

Misschien bedoelden ze iets heel anders hoor... maar dat mis ik dan even :)
Dan heb ik daar overheen gelezen en gezien de veelheid aan posts ga ik de precieze tekst niet nazoeken.
Maar als dat zo gezegd is vind ik dat niet terecht voor je.
pi_193450189
Ander nieuws: na wat gezeur krijg ik een antistoffentest voor de Kerona.

Hele afdeling werd ervoor uitgenodigd, alleen de tijdelijke krachten niet. Ik wist niet dat virus daar onderscheid in zou maken :') Dus me maar even gemeld en nu is het geregeld. Ben benieuwd of en wat ik aan antistoffen heb.
pi_193450191
@minilot: wat ik bovenal raar vind is dat mensen die witter dan wit zijn.. in een witte wereld leven en wonen.. vinden dat IK een racist ben
terwijl dat waar ik woon.. gewoon de realiteit is..

ik hoopte stilletjes dat andere mensen gingen nadenken over dat het niet overal zo zonnig is
maar puntje bij paaltje ben ik de racist en wordt vooral niet gelezen wat ik nou precies WEL zeg.

dat kun je beledigd noemen.. ja misschien wel een beetje.
ik word niet graag verketterd om dingen die helemaal niet van toepassing zijn door mensen die er verder weinig tot nooit mee te maken hebben gehad.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:18:09 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450195
Er gaat er hier zo een uit het raam flikkeren...

pi_193450205
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ander nieuws: na wat gezeur krijg ik een antistoffentest voor de Kerona.

Hele afdeling werd ervoor uitgenodigd, alleen de tijdelijke krachten niet. Ik wist niet dat virus daar onderscheid in zou maken :') Dus me maar even gemeld en nu is het geregeld. Ben benieuwd of en wat ik aan antistoffen heb.
nice

zou ik ook wel willen weten eigenlijk... lijkt me nuttiger dan weten of je NU corona hebt.
want dat kan 10 minuten later zo weer anders zijn uiteindelijk.
pi_193450221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:17 schreef Uhmmpie het volgende:
@:minilot: wat ik bovenal raar vind is dat mensen die witter dan wit zijn.. in een witte wereld leven en wonen.. vinden dat IK een racist ben

ik hoopte stilletjes dat andere mensen gingen nadenken over dat het niet overal zo zonnig is
maar puntje bij paaltje ben ik de racist en wordt vooral niet gelezen wat ik nou precies WEL zeg.

dat kun je beledigd noemen.. ja misschien wel een beetje.
ik word niet graag verketterd om dingen die helemaal niet van toepassing zijn door mensen die er verder weinig tot nooit mee te maken hebben gehad.
Maar Uhmpie, waar je woont en hoe je er uitziet zegt toch niets hoe je ergens over denkt? Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die niet in aanraking komen met een multi-culturele samenleving.

Ik ben inderdaad witter dan wit. Ik woon in een redelijk witte buurt, nu. Ik heb in Berlijn Wedding gewoond, 1 van de meest multi-culturele delen van de stad. Ik ben naar een basissschool geweest waar 5 'kaaskoppen' op zaten. Mijn 2 zusjes, ik, en nog 2 anderen.
pi_193450225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:18 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]
Neuh, die gaat over dat randje lopen eerst :X
pi_193450230
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:12 schreef minilot het volgende:
Het is overigens nooit zo geweest dat ik me beledigd voelde als iemand me racistisch noemde (zoals Ump nu nogal), ik heb het altijd als stof tot nadenken beschouwd. Al leidde dat nadenken er vroeger soms toe dat ik bij mijn standpunt bleef dat iets niet racistisch is en dat heb ik nu eigenlijk bijna nooit meer, wegens voornoemde reden :)
Maar racisme is toch iets anders als discriminatie. Bij racisme ben je van mening dat jij (in dit geval) als witte mens beter bent dan de zwarte mens. En ik heb helaas een paar in mijn vriendengroep die dat wel vinden
Ik kan me echt van jou niet voorstellen dat je je beter voelt dan wie dan ook.

Zoals een zuidafrikaanse reisleidster op stage bij onze reis ooit eens zei: die mensen kunnen niet hard werken want zij zijn zwart.
Toen maar als advies gegeven dat ze bij ons niet meer welkom was (na diverse gesprekken met haar)
pi_193450232
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
Overigens heb ik het tot een jaar of wat geleden zelf ook nog wel geroepen hoor, dat ik vond dat iets dat ik zei of vond geen racisme was want zus-en-zo. Ik snap die neiging dus best nog. Het kostte wat voortschrijdend inzicht en zelfkritiek om me te realiseren dat ik niet degene ben die bepaalt wat door een ander als racistisch wordt ervaren. :)

Over seksisme zou ik als vrouw overigens natuurlijk wél iets kunnen zeggen, het zogenaamd zwakke geslacht wezend enzo. Maar daarover eigenlijk altijd mijn mond gehouden. Ik erken absoluut dat seksisme bestaat en overal mee verweven is, maar ik maak juist al driekwart van mijn leven op allerlei manieren gebruik van het feit dat ik een vrouw ben - puur voor mezelf zou het niet erg voordelig zijn geweest als er geen seksisme bestond. Het is pas sinds opgroeiende koter dat ik vind dat ik er anders mee moet gaan maar tot voor kort had ik de wat immorele neiging om mijn eigen lol met seksisme belangrijker te vinden dan ten strijde te trekken tegen de soms zeer ernstige mate van ellende die veel andere vrouwen ervan ondervinden. :@ Ben er niet trots op, maar het is wel zo.
Ik heb de indruk dat ik wel al een beetje last heb gehad van seksisme, ook omdat ik er jonger uitzie dan ik ben. In mijn vakgebied heb je praktisch alleen mannen, zeker in de wat oudere generaties die de professoren/postdocs zijn. De enige vrouwen zijn een paar masterstudenten en PhD'ers. Mij is regelmatig gevraagd of ik zeker wist dat ik hiermee door wilde gaan, want ik zou uiteindelijk toch niet ver komen "want over een paar jaar ga je kinderen krijgen en heb je nul interesse in onderzoek meer". :') Ze proberen je in onderwijs/secretaresse-rollen te duwen in plaats van het onderzoek en het programmeerwerk. Je moet je kapot werken en mondig zijn om op waarde geschat te worden. Vind ik niet leuk, want ik heb van mezelf niet zo'n grote mond en ik moest soms echt een soort andere persoon zijn om serieus genomen te worden. o|O
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:21:01 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450237
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:12 schreef minilot het volgende:
Ik vind vooral de manier waarop het gebeurd aanmatigend ..

Met slinkse steken links en rechts :r
pi_193450238
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan heb ik daar overheen gelezen en gezien de veelheid aan posts ga ik de precieze tekst niet nazoeken.
Maar als dat zo gezegd is vind ik dat niet terecht voor je.
mensen hoeven het niet eens te zijn... maar dit ging ook wat ver :)
en dan ook geen tegenargument maar gewoon dat.

bijv reacties van candaasje, jagar en minilot heb ik geen issues mee en ben ik ook zeker niet beledigd over :)
pi_193450240
Günther weg, J. is een nieuwe autoradio aan het inbouwen. Ik kan nu dus inenen zomaar overdag ongestoord internetten - keuzestress! Wat ga ik lezen, wat ga ik bekijken - aaaargh. Deze SC f5'en, zal het wel worden :') O+
pi_193450243
quote:

[..]

Heerlak, confirmation bias O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193450253
quote:

[ afbeelding ]
O+
pi_193450256
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:D :X
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_193450261
quote:

[ afbeelding ]
Hoe hoog is dat? Ze landen vaak wel op hun pootjes maar breken bij de landing nog wel eens hun onderkaak :X . Dus hou poezel goed in de smiezen ;)
pi_193450263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat ik wel al een beetje last heb gehad van seksisme, ook omdat ik er jonger uitzie dan ik ben. In mijn vakgebied heb je praktisch alleen mannen, zeker in de wat oudere generaties die de professoren/postdocs zijn. De enige vrouwen zijn een paar masterstudenten en PhD'ers. Mij is regelmatig gevraagd of ik zeker wist dat ik hiermee door wilde gaan, want ik zou uiteindelijk toch niet ver komen "want over een paar jaar ga je kinderen krijgen en heb je nul interesse in onderzoek meer". :') Ze proberen je in onderwijs/secretaresse-rollen te duwen in plaats van het onderzoek en het programmeerwerk. Je moet je kapot werken en mondig zijn om op waarde geschat te worden. Vind ik niet leuk, want ik heb van mezelf niet zo'n grote mond en ik moest soms echt een soort andere persoon zijn om serieus genomen te worden. o|O
Ik merk aan mezelf dat het er ook erg ingeslepen zit. Laatst zat ik in een meeting met 4 oude grijze mannen, en ik. Dan voel ik me toch minder genegen om iets te zeggen als het 4 oude grijze vrouwen geweest waren, en als het 4 jonge vrouwen geweest waren had ik nog meer te zeggen gehad....Terwijl ik prima op m'n plaats was om een zegje te doen in die meeting. Daar moet ik echt overheen stappen hoor...
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:23:24 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar wat probeer je nou te bereiken met deze opmerking dan?
pi_193450272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar Uhmpie, waar je woont en hoe je er uitziet zegt toch niets hoe je ergens over denkt? Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die niet in aanraking komen met een multi-culturele samenleving.

Ik ben inderdaad witter dan wit. Ik woon in een redelijk witte buurt, nu. Ik heb in Berlijn Wedding gewoond, 1 van de meest multi-culturele delen van de stad. Ik ben naar een basissschool geweest waar 5 'kaaskoppen' op zaten. Mijn 2 zusjes, ik, en nog 2 anderen.
Hier in de dorpen kom je er echt heel weinig mee in aanraking.
Zoals ik eerder zei, toevallig dat mijn buren Armeens zijn maar verder is het heel wit.
En die vader moet ook echt niet na 22u door de wijk lopen met een mannelijk familielid want dan staat er in de buurt-app dat we moeten opletten.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 11:24:39 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193450277
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
Het kostte wat voortschrijdend inzicht en zelfkritiek om me te realiseren dat ik niet degene ben die bepaalt wat door een ander als racistisch wordt ervaren.
Hier kan ik nooit zo goed tegen. Als je objectief kunt vaststellen dat iemand het gewoon simpelweg verkeerd ervaart, dan mag je dat toch uitspreken?
Dat 'laten we vooral iedereen in hun waarde laten door hun gevoel altijd voor waar aan te nemen' is wat dit land vrij kapot maakt.

"ik ervaar racisme"
"oja? Hoe dan?"
"iemand zei dat hij een hekel heeft aan Poolse criminelen en ik ben Pool'
"maar polen zijn toch geen apart ras? En dan nog mag je een hekel hebben aan Poolse criminelen zonder dat dat racistisch is."
"Ja, maar ik voel dat zo. Ik ervaar dat"
"Oh. Ja dan is het wel racisme. "

:').
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:06 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoe hoog is dat? Ze landen vaak wel op hun pootjes maar breken bij de landing nog wel eens hun onderkaak :X . Dus hou poezel goed in de smiezen ;)
2 verdiepingen.. het zal wel los lopen.maar dat open raam is echt de hotspot op dit moment
pi_193450288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat 'iedereen om me heen is het met me eens' natuurlijk helemaal geen valide argument is, maar dat ieder van ons - de één onbewuster dan de ander - de neiging heeft om zich er tķch bevestigd door te voelen :)
pi_193450297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]

2 verdiepingen.. het zal wel los lopen.maar dat open raam is echt de hotspot op dit moment
[ afbeelding ]
Ik zou dat echt niet durven, veelste bang dat er een naar buiten springt.

Mooie tekening heeft die linkse O+
pi_193450305
quote:

[..]

Dat ze misschien confirmation bias googlet en leert dat je niet zo veel hebt aan "mijn gekozen omgeving vindt dit en dat" omdat je je als je de kans hebt omringt met gelijkgestemden en kunt denken dat je je met allemaal puike lui omringt en jij ook 100% puik bent.

Om er maar weer eens een extreme vergelijking in te gooien: hitler hoorde in de fűhrerbunker ook enkel wat een toffe peer hij was.
pi_193450315
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Typisch ook degenen die zich in een bevinden in een “wereld” die heel ver is van waar ik in woon.
En waar jij volgens mij ook in woont.
Stop jezelf nou eens met jezelf zo ver van alle anderen af te plaatsen. Je woont op Rotterdam Zuid, fuckingwhooptiedoo. Tot niet zolang geleden woonde ik zo'n beetje bij je in de straat. Zo bijzonder maakt dat je écht niet.
pi_193450318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat 'iedereen om me heen is het met me eens' natuurlijk helemaal geen valide argument is, maar dat ieder van ons - de één onbewuster dan de ander - de neiging heeft om zich er tķch bevestigd door te voelen :)
tja als je dan de rest hebt gelezen en eerder al tot de conclusie kwam dat mijn directe omgeving thuis.. vooral gekleurd is.

maarja.. dan had degene dus wel mijn posts moeten lezen :)
ipv alleen maar even een losse term er in gooien toen het toevallig van toepassing leek.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:27:46 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450321
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvulling.. maar jij neemt tenminste de moeite om iets te typen ipv die nutteloze one-liners die multi-interpretabel en onder de gordel zijn..
pi_193450327
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hier kan ik nooit zo goed tegen. Als je objectief kunt vaststellen dat iemand het gewoon simpelweg verkeerd ervaart, dan mag je dat toch uitspreken?
Dat 'laten we vooral iedereen in hun waarde laten door hun gevoel altijd voor waar aan te nemen' is wat dit land vrij kapot maakt.

"ik ervaar racisme"
"oja? Hoe dan?"
"maar polen zijn toch geen apart ras? En dan nog mag je een hekel hebben aan Poolse criminelen zonder dat dat racistisch is."

Ik ben het deels met je eens hoor. Het benadrukken van de slachtofferrol en de weerzinwekkende neiging om van elke publieke ruimte (off- of online) een safe space te maken zijn denk ik geen beste aanpak van het probleem.
pi_193450333
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:

want ..
maar dat maakt mij nog geen kansloze.
Dat zei ik ook niet. Maar het maakt waarschijnlijk wel dat je voor een aantal dingen harder moest (moet?) werken dan ik met mijn 50 jaar gelukkig getrouwde hoogopgeleide ouders die ons in liefde opvoedden, met genoeg geld om te doen wat we wilden en om te studeren etc.
pi_193450338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens hoor. Het benadrukken van de slachtofferrol en de weerzinwekkende neiging om van elke publieke ruimte (off- of online) een safe space te maken zijn denk ik geen beste aanpak van het probleem.
maar dat doen mensen toch als ze tijdens een demonstratie als deze...
gaan zeggen dat alle blanke mensen achter aan moeten gaan zitten? :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:29:36 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Maar eh..
Moeten we dan WEL of NIET benoemen dat de daders een kleurtje (welke kleur dan ook) hadden?
pi_193450347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Stop jezelf nou eens met jezelf zo ver van alle anderen af te plaatsen. Je woont op Rotterdam Zuid, fuckingwhooptiedoo. Tot niet zolang geleden woonde ik zo'n beetje bij je in de straat. Zo bijzonder maakt dat je écht niet.
:D Ik las terugscrollend, maar wist meteen al dat dit er eentje van @Myraela was :9
pi_193450352
quote:

[..]

"ik ervaar racisme"
"oja? Hoe dan?"

Het is een grijs gebied, denk ik. Soms kun je echt niet inschatten hoe iemand iets ervaart. Waar dingen op jou over kunnen komen als iets heel kleins en geen probleem kan het voor iemand anders wel naar zijn.
(Kan ook andersom zijn, dat jij denkt dat iets kwetsend is en dat degene om wie het gaat het wel mee vindt vallen. Iemand die ik ken is transgender en het boeit 'm helemaal niet meer zo als mensen hem per ongeluk met zij/haar aanspreken, terwijl die mensen als ze erachter komen meestal OH SORRY ELLENDE DUIZEND EXCUSES zijn. :s) )
Andersom kan het ook zijn dat diegene inderdaad belachelijk lange tenen heeft.
Plus dat mensen de neiging hebben om dingen door hun roze/zwarte bril te zien.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:30:59 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Maar het maakt waarschijnlijk wel dat je voor een aantal dingen harder moest (moet?) werken dan ik met mijn 50 jaar gelukkig getrouwde hoogopgeleide ouders die ons in liefde opvoedden, met genoeg geld om te doen wat we wilden en om te studeren etc.
Klopt. Maar het is toch gelukt.. ondanks alles. Dus dan ben ik van mening dat iedereen dat kan.

Uit eigen ervaring, nergens op gestaafd..
pi_193450371
quote:

[..]

Dat ze misschien confirmation bias googlet en leert dat je niet zo veel hebt aan "mijn gekozen omgeving vindt dit en dat" omdat je je als je de kans hebt omringt met gelijkgestemden en kunt denken dat je je met allemaal puike lui omringt en jij ook 100% puik bent.

Om er maar weer eens een extreme vergelijking in te gooien: hitler hoorde in de fűhrerbunker ook enkel wat een toffe peer hij was.

quote:

Maar racistisch zijn en denken is niet perse erg, als je maar erkent dat die reflex aangeleerd is en we die reflex moeten onderdrukken en beter nadenken over hoe wel te reageren/handelen.

Je eigen verheven gelijk blijven prediken omdat je jezelf wel een jofele peer vindt zonder slechte eigenschappen vind maakt je racistisch EN eeh ja wat eigenlijk.. @best onderdeel van het probleem..
pi_193450377
Zeg, als jullie ineens weer inhoudelijke discussies gaan voeren dan kom ik terug hoor O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_193450381
Ja gooooodvuuuurrrr!
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:33:10 #85
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:17 schreef Uhmmpie het volgende:
@:minilot: wat ik bovenal raar vind is dat mensen die witter dan wit zijn.. in een witte wereld leven en wonen.. vinden dat IK een racist ben
En ik vind het raar dat ik, zelfs met mijn studie, dus geen mening mag hebben omdat ik privileged ben. En dat terwijl ik tientallen wetenschappelijke papers heb gelezen over exact dit onderwerp. Maar omdat ik het zelf niet meer ervaar op dit moment, is mijn mening minder. Dat is althans wel het gevoel dat ik krijg van jouw 'makkelijk praten vanuit je white privilege-wijk'.

Je zou ook kunnen denken dat juist wetenschappelijk inzicht interessant is. Dat het je andere inzichten geeft dan wanneer je er zelf midden in zit. Dat je er meer met een sociologische blik naar kunt kijken.

Dat neemt overigens allemaal helemaal niet weg dat ik je verhalen wel interessant vind. En dat ik het oprecht naar vind dat jouw dochter dus geen hulp kreeg omdat andere ouders harder schreeuwden.
Spoilers!
pi_193450393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja gooooodvuuuurrrr!
Ditteeeeeeeh. Mjan! _O_
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:33:25 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is een grijs gebied, denk ik. Soms kun je echt niet inschatten hoe iemand iets ervaart. Waar dingen op jou over kunnen komen als iets heel kleins en geen probleem kan het voor iemand anders wel naar zijn.
(Kan ook andersom zijn, dat jij denkt dat iets kwetsend is en dat degene om wie het gaat het wel mee vindt vallen. Iemand die ik ken is transgender en het boeit 'm helemaal niet meer zo als mensen hem per ongeluk met zij/haar aanspreken, terwijl die mensen als ze erachter komen meestal OH SORRY ELLENDE DUIZEND EXCUSES zijn. :s) )
Andersom kan het ook zijn dat diegene inderdaad belachelijk lange tenen heeft.
Plus dat mensen de neiging hebben om dingen door hun roze/zwarte bril te zien.
Wij kijken nu dus de serie "the affair" waarin je vaak dezelfde scčnes uit verschillende perspectieven ziet. Natuurlijk is dat cinematografisch, maar ook goed om te beseffen hoe iedere persoon een totaal andere ervaring heeft van dezelfde situatie..
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 11:33:43 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193450400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja, de meerderheid vind ook altijd alles direct racisme of discriminatie. Tja, is het dan ook zo? Als een mening of iets afwijkt dan is het "zie je wel". Als jullie witte zelfvernoemd anti racisten (wat ik mezelf ook vind, maar dat zullen jullie anders zien) zeggen dat iemand racist is vanwege bepaalde waarnemingen die gedeeld worden, dan is dat opeens de waarheid en moet je het daar mee doen. Maar als mensen die je beter kennen vinden dat dat niet zo is, telt dat niet mee.

Overigens, familie, collega's heb je nou ook niet direct voor het kiezen.

En rascisme is ook niet alleen voorbehouden voor blanke mannen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:34:36 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450411
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

oh. maar daar heb ik ook al genoeg ervaring mee hoor :+

want mijn vader komt uit een arbeiders gezin. zijn oudste broer mocht gaan studeren, hij moest maar gaan werken. dus werden wij niet op een intelectuele manier opgevoed. ergens halverwege de basisschool was ik mijn ouders voorbij in basis kennis. en naast het feit dat mijn vader toen wegviel ( hartinfarct en opgenomen in een psych.inricvhting ) stond ik er dus altijd wel alleen voor. maar ik heb het gered. al loop ik nu nog wel tegen de limitaties van mijn opvoeding aan. ik heb geen goede algemene kennis van zaken en loop dus in veel discussies achter de feiten aan. ik kan dus ook niet goed mijn feitenrelaas houden ( of iig mondeling niet) omdat ik gewoon de parate kennis niet heb.
Daarnaast hebben mijn ouders een liefdeloze jeugd ervaren. iets wat ze helaas ook op ons overgedragen hebben ( al hebben ze nog zo hun best gedaan) dus ik snap heeeeeeeeel goed dat dingen van ouders op kind over gaan.. maar dat maakt mij nog geen kansloze.

al helpt het natuurlijk ook niet dat ik dik, blond, met grote teiten en blond ben, want daar wirdt ik ook continue op afgerekend… das dan weer geen racism maar sexism.. en daar heb ik als blanke vrouw dan weer last van. en zo heft ieder huisje z'n kruisje..
Dat lijkt me complex. Beter dat je zo goed terecht bent gekomen dan. En ik vind jouw bewustzijn van je 'tekortkomingen' altijd zo interessant. Zelfkennis is mooi.
Spoilers!
pi_193450418
Biostijd! Ik ga mij even in versoepelingen wentelen :9 :W
Discussieer ze!
pi_193450423
quote:

[..]

[..]

Maar racistisch zijn en denken is niet perse erg, als je maar erkent dat die reflex aangeleerd is en we die reflex moeten onderdrukken en beter nadenken over hoe wel te reageren/handelen.

Je eigen verheven gelijk blijven prediken omdat je jezelf wel een jofele peer vindt zonder slechte eigenschappen vind maakt je racistisch EN eeh ja wat eigenlijk.. @:best onderdeel van het probleem..
@Cat-astrophe van dit soort dingen word ik dus oprecht enigzins verdrietig en mag ik me denk ik best aangesproken/beledigd voelen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:35:31 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450424
Overigens ook interessant waarom mensen zo geprikkeld zijn als er gezegd worst dat ze in een white-privileges wijk wonen..

Ik kan me daar dus absoluut niet over aangesproken voelen..
pi_193450432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:35 schreef Barreltje het volgende:
Overigens ook interessant waarom mensen zo geprikkeld zijn als er gezegd worst dat ze in een white-privileges wijk wonen..

het was notabene een reactie op een opmerking dat blanke mensen het toch niet snappen.. want white privilige :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:36:34 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193450437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
Günther weg, J. is een nieuwe autoradio aan het inbouwen. Ik kan nu dus inenen zomaar overdag ongestoord internetten - keuzestress! Wat ga ik lezen, wat ga ik bekijken - aaaargh. Deze SC f5'en, zal het wel worden :') O+
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
9Gag :P
pi_193450445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ik vind het raar dat ik, zelfs met mijn studie, dus geen mening mag hebben omdat ik privileged ben. En dat terwijl ik tientallen wetenschappelijke papers heb gelezen over exact dit onderwerp. Maar omdat ik het zelf niet meer ervaar op dit moment, is mijn mening minder. Dat is althans wel het gevoel dat ik krijg van jouw 'makkelijk praten vanuit je white privilege-wijk'.

Je zou ook kunnen denken dat juist wetenschappelijk inzicht interessant is. Dat het je andere inzichten geeft dan wanneer je er zelf midden in zit. Dat je er meer met een sociologische blik naar kunt kijken.

Dat neemt overigens allemaal helemaal niet weg dat ik je verhalen wel interessant vind. En dat ik het oprecht naar vind dat jouw dochter dus geen hulp kreeg omdat andere ouders harder schreeuwden.

Ja, als die school het handig aangepakt had, gaven ze íedereen de hulp die die nodig had.

Op de enige goede basisschool van de vier waar ik op gezeten heb, hadden we uit ieder land van voormalig Joegoslavië wel een kind, plus Polen en Irak en nog zo wat. En kinderen die met 8 kinderen in een ienieminiehuurhuis woonden, alles. Niet de kinderen die het het makkelijkst hadden in ieder geval.

Ik was een veel te slim kind. De meeste scholen waar ik op zat negeerden me of probeerden me als hulpjuf in te zetten.

Deze school had zoiets van "iedereen is anders, iedereen leert op zijn niveau, we leren allemaal van elkaar" en wonder boven wonder werkte dat ook nog.

En nou ja, onze schoolreisjes gingen naar een bos op 4 km afstand van school in plaats van naar Toverland, we vermaakten ons prima.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:37:15 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450448
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef mjan het volgende:
Zeg, als jullie ineens weer inhoudelijke discussies gaan voeren dan kom ik terug hoor O+
Goed he? Ik zit helemaal te genieten hier.
Spoilers!
pi_193450450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij kijken nu dus de serie "the affair" waarin je vaak dezelfde scčnes uit verschillende perspectieven ziet. Natuurlijk is dat cinematografisch, maar ook goed om te beseffen hoe iedere persoon een totaal andere ervaring heeft van dezelfde situatie..
Hij past niet helemaal (want het gaat om de invulling van een beschrijving van iets aan een ander) maar deze vind ik altijd wel leuk
https://images.app.goo.gl/oRK8efL9Hqrtwsjc7

(mobiel plaatjes plakken werkt matig :{ )
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:37:50 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt me complex. Beter dat je zo goed terecht bent gekomen dan. En ik vind jouw bewustzijn van je 'tekortkomingen' altijd zo interessant. Zelfkennis is mooi.
Tnx. Er was een depressie voor nodig maar we zijn er bijna .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193450468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:35 schreef Barreltje het volgende:
Overigens ook interessant waarom mensen zo geprikkeld zijn als er gezegd wordt dat ze in een white-privileges wijk wonen..

Deze uitspraak prikkelt niet, de conclusie dat iemand, vanwege het wonen in die wijk, geen recht van spreken heeft is ietwat ongelukkig.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:40:22 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193450475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Tnx. Er was een depressie voor nodig maar we zijn er bijna .

SPOILER
Komt goed :Y
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:40:39 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij past niet helemaal (want het gaat om de invulling van een beschrijving van iets aan een ander) maar deze vind ik altijd wel leuk
https://images.app.goo.gl/oRK8efL9Hqrtwsjc7

(mobiel plaatjes plakken werkt matig :{ )
Gheheh.. Ik ken hem vooral over een schommel.. wat de klant wil en dan de 6 communicatie lagen die er overheen gaan en dan komt er een enorm kind met een waterhoofd uit.. iig niet iets wat lijkt op wat de klant wil..
pi_193450483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

het was notabene een reactie op een opmerking dat blanke mensen het toch niet snappen.. want white privilige :)
Ik snap dat mensen geprikkeld reageren daarop. Ik vind het ook nogal naar om te horen dat ik iets niet zal kunnen snappen omdat ik X ben (vul onder X in wit, vrouw, te rijk, te jong, weetikveel). Misschien kost het me meer moeite maar als ik mijn best doe en openminded naar anderen luister, zou ik toch ook moeten kunnen leren hoe het zit?
pi_193450485
Ik ben trouwens wel geīnteresseerd in het onderzoek waar @Clubsoda naar verwijst in het vorige (?) topic. Heb je daar toevallig een linkje naar?
pi_193450505
quote:

[..]

waar heb ik gezegd dat jij geen mening mag hebben?
en er ws verdacht weinig wetenschappelijk inzicht waar ik volgens mij niet op heb gereageerd.
en merendeel van de oneliners heb ik gewoon genegeerd maar ik lees ze wel en net als jij.. mag ik daar ook wat van vinden.

ken helaas nog veel meer van dat soort verhalen.. en meeste is culturele achtergrond niet de oorzaak van ellende.
wel achterstanden op willekeurig welk gebied.
vaak ontstaan door een taal/cultuurachterstand
maar ook gewoon (semi)blanke gezinnen waarvan de ouders het gewoon nooit vergeschopt hebben ondanks dat ze wel de "juiste kleur" hebben

maar als ik om me heen kijk omarmt men hier maar al te graag de verschillen
heel vaak is dat positief.. maar ook vaak negatief.

kunnen mensen mij op aankijken.. maar daar doe ik ook niet zo veel aan.
pi_193450554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gheheh.. Ik ken hem vooral over een schommel.. wat de klant wil en dan de 6 communicatie lagen die er overheen gaan en dan komt er een enorm kind met een waterhoofd uit.. iig niet iets wat lijkt op wat de klant wil..
Is dat die met de schommel aan de boom? Ook een mooie!
pi_193450563
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik snap dat mensen geprikkeld reageren daarop. Ik vind het ook nogal naar om te horen dat ik iets niet zal kunnen snappen omdat ik X ben (vul onder X in wit, vrouw, te rijk, te jong, weetikveel). Misschien kost het me meer moeite maar als ik mijn best doe en openminded naar anderen luister, zou ik toch ook moeten kunnen leren hoe het zit?
dus iemand zegt.. dat je het t och niet kan snappen omdat je wit bent

ik herhaal dat.. en ik ben de boosdoener. logisch :)
pi_193450564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

waar heb ik gezegd dat jij geen mening mag hebben?
en er ws verdacht weinig wetenschappelijk inzicht waar ik volgens mij niet op heb gereageerd.
en merendeel van de oneliners heb ik gewoon genegeerd maar ik lees ze wel en net als jij.. mag ik daar ook wat van vinden.

ken helaas nog veel meer van dat soort verhalen.. en meeste is culturele achtergrond niet de oorzaak van ellende.
wel achterstanden op willekeurig welk gebied.
vaak ontstaan door een taal/cultuurachterstand
maar ook gewoon (semi)blanke gezinnen waarvan de ouders het gewoon nooit vergeschopt hebben ondanks dat ze wel de "juiste kleur" hebben

maar als ik om me heen kijk omarmt men hier maar al te graag de verschillen
heel vaak is dat positief.. maar ook vaak negatief.

kunnen mensen mij op aankijken.. maar daar doe ik ook niet zo veel aan.
Ze kan het niet snappen, maar ze mag wel een mening hebben, bedoel je?
pi_193450575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze kan het niet snappen, maar ze mag wel een mening hebben, bedoel je?
leg uit?
pi_193450577
quote:

[..]

"ik ervaar racisme"
"oja? Hoe dan?"

Ja eens.
In jouw voorbeeld is het een situatie waarin je je heel gemakkelijk kunt distantiëren, dus dan is het inderdaad wel een beetje gejank om het gejank. Hoewel er ook weer ergens iets voor te zeggen valt dat dat 'Poolse' er op zich niet had bij gehoeven; ik neem aan dat Nederlandse criminelen ook niet tot de favorieten medemens behoren, dus ik zou het gewoon hebben over 'criminelen'. Zonder verdere afkomst erbij. Om het stigma niet verder te verspreiden meer dan.

Maar het gaat denk ik hier meer om situaties waarin het idee heerst (onterecht of terecht) dat men een hekel heeft aan Polen, omdat het zo vaak criminelen zouden zijn.

Maar ook wat Tele zegt; we vullen nog wel eens teveel in voor een ander, beide kanten op.
Wat de een ervaart als racistisch was wellicht echt niet zo bedoeld* en wat de ander als probleem voor een ander ervaart, wordt door die ander heel niet erg gevonden.
Daarom denk ik dat dit soort demonstraties tegen het onderdrukken van zwarte medemensen ook niet door witte mensen georganiseerd moeten worden (zeg maar dat white knight principe, echt niet OK) maar wel ondersteund/ er naast/tussen gaat staan om solidariteit te tonen.

*Ik heb het wel eens over blank en zwart gehad. Wist ik veel dat blank een koloniale oorsprong heeft. Bij 'wit' dacht ik aan het wit van een witte herdershond ofzo. Goed, ik heb melkflessen als benen, toegegeven, maar ik zou mezelf dan nog eerder als beige omschrijven ofzo :') .
Ik kreeg echt de hele goegemeente over me heen. Vond ik ook niet tof, want naar mijn verklaring (met ook daarbij een 'sorry, ik wist het echt niet) werd niet geluisterd en ik was een dikke racist.

Nu ben ik ervan overtuigd dat ik racistisch ben hier en daar, maar dat vond ik ook niet tof. Maar goed...anderzijds..dat was ook wel Facebook, en daar kent men sowieso geen nuance. :P
pi_193450580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

dus iemand zegt.. dat je het t och niet kan snappen omdat je wit bent

ik herhaal dat.. en ik ben de boosdoener. logisch :)
Oh iemand anders zei dat, en jij was het niet eens ermee. Sorry. Ik ga even terugkijken. :@
pi_193450663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh iemand anders zei dat, en jij was het niet eens ermee. Sorry. Ik ga even terugkijken. :@
iemand zei het.. ik herhaalde het in combinatie met dat ik me kan voorstellen dat als je ergens in het noorden/oosten van het land woont.. je daar gewoon een andere mening over hebt omdat je dan veel minder ermee te maken hebt.

bijv. mijn moeder woont in een dorp... daar is een marokaan.. vaak eng.
want die zijn het vaak die overlast veroorzaken (lees: willekeurig waar diegene vandaan komt word ie zo genoemd... en omdat ie er zo uit ziet.. zal het vast tuig zijn. Kunnen we het allemaal over eens zijn.. dat is gewoon niet goed)
bij mij in de buurt... heeft 80-90% van de mensen een kleurtje
dus als er dan iemand een overval pleegt en diegene heeft toevallig een kleurtje.. tja die kans is vrij groot gezien omdat er nou eenmaal veel mensen met een kleurtje wonen.
Er wonen OOK heel veel mensen die datzelfde kleurtje hebben en die dat niet doen.
maar ondertussen wordt er wel geroepen dat je in een opsporingsbericht niet mag zetten dat iemand (bijvoorbeeld!) licht getint is want dat is discriminatie en racistisch
nee.. diegene had nou eenmaal die kleur.. kan ie ook niks aan doen.

en dat vind ik nogal een verschil met iemand tuig vinden omdat zn voorouders toevallig genetisch bepaald hebben dat ie een getinte huid en donker haar heeft.

maar dat was kennelijk heel racistisch :)
dus vond ik: nee dat is realiteit.. beste man heeft die kleur nou eenmaal. en als je dan een opsporingsbericht uitstuurt lijkt het me nuttig dat erbij te melden.
net als dat er vaak de haarkleur bij staat bijvoorbeeld.

nahja.. en toen had i khet natuurlijk helemaal gedaan :)
pi_193450707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

iemand zei het.. ik herhaalde het in combinatie met dat ik me kan voorstellen dat als je ergens in het noorden/oosten van het land woont.. je daar gewoon een andere mening over hebt omdat je dan veel minder ermee te maken hebt.

bijv. mijn moeder woont in een dorp... daar is een marokaan.. vaak eng.
want die zijn het vaak die overlast veroorzaken (lees: willekeurig waar diegene vandaan komt word ie zo genoemd... en omdat ie er zo uit ziet.. zal het vast tuig zijn. Kunnen we het allemaal over eens zijn.. dat is gewoon niet goed)

bij mij in de buurt... heeft 80-90% van de mensen een kleurtje
dus als er dan iemand een overval pleegt en diegene heeft toevallig een kleurtje.. tja die kans is vrij groot gezien dat er nou eenmaal veel mensen met een kleurtje wonen.
Er wonen OOK heel veel mensen die datzelfde kleurtje hebben en dat niet doen.
maar ondertussen wordt er wel geroepen dat je in een opsporingsbericht niet mag zetten dat iemand (bijvoorbeeld!) licht getint is want dat is discriminatie en racistisch
nee.. diegene had nou eenmaal die kleur.. kan ie ook niks aan doen.

maar dat was kennelijk heel racistisch :)
dus vond ik: nee dat is realiteit.. beste man heeft die kleur nou eenmaal. en als je dan een opsporingsbericht uitstuurt lijkt het me nuttig dat erbij te melden.
net als dat er vaak de haarkleur bij staat bijvoorbeeld.

nahja.. en toen had i khet natuurlijk helemaal gedaan :)
Wat ik dikdruk: helemaal mee eens ^O^ ^O^
Ik haal je post uit het voorvorige topic er even bij:

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik moest daadwerkelijk even werken...

Maar jullie hebben makkelijk praten vanuit de white privilige wijkjes waar.

Kom eens kijken hier.
Alcohol, drugs, werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid Danwel uberhaupt geen reden zien om te werken.

En dan op de scholen waar de leerkrachten zich uit de naad werken om iedereen te voorzien van onderwijs...

En die hardwerkende ouders die de taal niet spreken maar wel continu dubbele diensten draaien om rond te komen.... dat zijn NIET de ouders van de kinderen die van kleins af aan meer nut zien in de boel verstieren en van huis uit mee krijgen dat je normaal gedragen en respect voor andere mensen voor mietjes is.

En jullie kunnen het er 300x niet mee eens zien...
maar dat is HIER wel de realiteit.
En in genoeg andere wijken waar de minderheid bestaat uit blanke nederlanders... waar dat echt niet anders is.

En die voedingsbodem zoals DP dat zo mooi noemde is gewoon rotte meuk... (althans.. voor specifiek deze kinderen dus) en als ouder heb je daar gewoon invloed op.. zelfs als je het zelf nooit heel goed had kun je je kind stimuleren wel wat van zichzelf te maken.
(Iets zonder vuurwapens bij voorkeur)

En daarna klagen dat mensen er een mening over hebben.
Ik heb de indruk dat je hier wel wat anders zegt.
pi_193450745
Met deze discussie in gedachten is deze docuserie misschien best interessant
https://www.human.nl/whyw(...)i7QGByPEDryR-MUtWNO8
pi_193450756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Klopt. Maar het is toch gelukt.. ondanks alles. Dus dan ben ik van mening dat iedereen dat kan.

Uit eigen ervaring, nergens op gestaafd..
Onterecht.
Het betekent waarschijnlijk eerder dat jij andere beschermende factoren had. Een goed stel hersenen, veerkracht, doorzettingsvermogen, de wil om te slagen, de juiste kleur, mooie kop, mensen anders dan je ouders die van je houden (uit een goed sociaal-economisch milieu)?
Misschien geef je jezelf te weinig credit?

En misschien was het aan de andere kant soms ook wel dat jouw achterstand minder groot was dan die van een ander met dezelfde beschermende factoren, die het net niet redde om aan de goede kant te landen.
Je weet het gewoon niet van de buitenkant.
pi_193450774
quote:
Ja gooooodvuuuurrrr!
Je had mjan liever ver weg?
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 12:00:57 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193450781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet. Ik zei wel eens van also also also als het weer over massamoord ging.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:05:14 #117
221912 minilot
Nancy boy
pi_193450842
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Onterecht.
Het betekent waarschijnlijk eerder dat jij andere beschermende factoren had. Een goed stel hersenen, veerkracht, doorzettingsvermogen, de wil om te slagen, de juiste kleur, mooie kop, mensen anders dan je ouders die van je houden (uit een goed sociaal-economisch milieu)?

En misschien was het aan de andere kant soms ook wel dat jouw achterstand minder groot was dan die van een ander met dezelfde beschermende factoren, die het net niet redde om aan de goede kant te landen.
O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 12:06:07 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193450856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is een grijs gebied,
Nou nee hoor. Je moet het gewoon kunnen benoemen. Als iemand iets verkeerd ervaart dan is dat zo.

Net als dat het wat mij betreft niet verkeerd is om 'lichtgetinte crimineel' te zeggen. Dat is niet racistisch, dat is een omschrijving.
"De neus" was ook een omschrijving van iemand met een grote neus.

Dat kun je ervaren als racisme, maar dat ervaar je dan verkeerd. Dat is geen grijs gebied.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:08:00 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193450892
quote:

[..]

Onterecht.

We hoeven natuurlijk niet persé verder te gaan op mijn individuele ontwikkeling, maar ik ben wel van mening dat we in dit land iedereen evenredig de kans geven om jezelf intellectueel te ontwikkelen tot je eigen (beste) nivo.

Ik geloof er oprecht in dat ook gekleurde scholen de mogelijkheid bieden om jezelf te ontwikkelen..
pi_193450949
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je had mjan liever ver weg?
Was @ kutgequote
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:12:19 #121
221912 minilot
Nancy boy
pi_193450969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

We hoeven natuurlijk niet persé verder te gaan op mijn individuele ontwikkeling, maar ik ben wel van mening dat we in dit land iedereen evenredig de kans geven om jezelf intellectueel te ontwikkelen tot je eigen (beste) nivo.
Ja, dat is dus niet zo. In Nederland is het vanzelfsprekend vele malen makkelijker voor haast iedereen dan op een boel andere plekken in de wereld, maar 'als je maar wilt kom je er wel' is voor alleen een paar gelukkigen de realiteit, die doorgaans weinig benul hebben van de meehelpende factoren :)

Groeten vanuit de auto. Spotify via Bluetooth, dat is nog eens andere koek dan cassettebandjes! :D
pi_193450970
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet. Ik zei wel eens van also also also als het weer over massamoord ging.
Dolf zou de eindoplossing nooit massamoord noemen. Jammer weer dit.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:17:10 #123
221912 minilot
Nancy boy
pi_193451044
Ik knijp me trouwens eerlijk gezegd meestal wel in mijn handjes met het bestaan van vooroordelen. Ik heb verdorven neigingen die me doen thuishoren in minstens de twaalfde kring van de hel, ware er meer dan negen, maar zulks vindt ongezien en ongehinderd plaats omdat ik er zo verrekte onschuldig uitzie met die blonde paardenstaart en één meter achtenvijftig. :') ^O^
Compleet het tegenovergestelde dus van wat bijvoorbeeld @Tele6 ervaart met haar evenzo onschuldige uitstraling.
pi_193451071
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Je moet het gewoon kunnen benoemen. Als iemand iets verkeerd ervaart dan is dat zo.

Net als dat het wat mij betreft niet verkeerd is om 'lichtgetinte crimineel' te zeggen. Dat is niet racistisch, dat is een omschrijving.
"De neus" was ook een omschrijving van iemand met een grote neus.

Dat kun je ervaren als racisme, maar dat ervaar je dan verkeerd. Dat is geen grijs gebied.
Ik denk dat jouw betekenis van "grijs gebied" anders is dan mijne. Wat ik bedoelde is dat het niet zwart-wit (haha) is "dit is discriminerend/racistisch" en "dit is oké", omdat het afhangt van hoe mensen het ervaren. En mensen ervaren het allemaal anders. Sommigen zijn snel op hun tenen getrapt en sommigen hebben legitieme zere plekken. Het schiet niet op om te proberen te voorspellen of voor te schrijven hoe iemand over iets denkt. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:19:23 #125
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193451083
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:17 schreef minilot het volgende:
Ik knijp me trouwens eerlijk gezegd meestal wel in mijn handjes met het bestaan van vooroordelen. Ik heb verdorven neigingen die me doen thuishoren in minstens de twaalfde kring van de hel, ware er meer dan negen, maar zulks vindt ongezien en ongehinderd plaats omdat ik er zo verrekte onschuldig uitzie met die blonde paardenstaart en één meter achtenvijftig. :') ^O^
Compleet het tegenovergestelde dus van wat bijvoorbeeld @:Tele6 ervaart met haar evenzo onschuldige uitstraling.
Het verraad van God is de 9de cirkel. Wat is, in de ogen van een gelovige, erger dan dat?
pi_193451122
quote:
Compleet het tegenovergestelde dus van wat bijvoorbeeld @:Tele6 ervaart met haar evenzo onschuldige uitstraling.
Haha, ja, soms kan het ook handig zijn om niet serieus genomen te worden _O-

Daar zal ik ongetwijfeld ook vaak genoeg (al dan niet helemaal onbewust) gebruik van hebben gemaakt als onschuldig lievelingetje van alle leraren/beveiligers/conducteurs :X
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 12:21:18 #127
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193451130
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw betekenis van "grijs gebied" anders is dan mijne. Wat ik bedoelde is dat het niet zwart-wit (haha) is "dit is discriminerend/racistisch" en "dit is oké", omdat het afhangt van hoe mensen het ervaren. En mensen ervaren het allemaal anders. Sommigen zijn snel op hun tenen getrapt en sommigen hebben legitieme zere plekken. Het schiet niet op om te proberen te voorspellen of voor te schrijven hoe iemand over iets denkt. :)
Dan begreep je mijn post over racisme ervaren niet helemaal denk ik.

Ik had een ander punt.
pi_193451184
Ik wil ook graag even met mn Zuid medaille zwaaien! 3 klemmetjes er op *O*
pi_193451266
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan begreep je mijn post over racisme ervaren niet helemaal denk ik.

Ik had een ander punt.
Je punt was (dacht ik) dat sommige mensen op hun te lange tenen getrapt zijn door dingen die helemaal niet kwetsend zijn. Dingen die niet kwetsend zijn en niet kwetsend bedoeld waren en waarvan het gewoon suf is als je je aangesproken voelt.

En ik zeg, het is een grijs gebied, je kunt niet weten hoe het is om in diegene z'n schoenen te staan, als hij bv. vaak te horen krijgt dat alle Polen criminelen zijn en jij zegt alleen maar dat je Poolse criminelen stom vindt (wat waar is en niet als rotopmerking naar hem) dan kan het alsnog zijn dat hij er last van heeft.

Ik houd er niet van om tegen mensen te zeggen dat ze niet mogen voelen wat ze voelen ook als dat gevoel totaal onrealistisch en onzinnig is. Ik heb zelf ook vaak genoeg totaal onzinnige gevoelens en die gaan niet weg als je me erop wijst dat ze onzin zijn. Ze gaan ook niet weg als je voortaan superhard oplet wat je zegt om maar niet op m'n tenen te trappen -- dus ik zeg absoluut niet dat dat is wat iedereen moet gaan doen om maar alle kwetsbare zieltjes te ontzien. Wat wel helpt is om openminded in gesprek te gaan. Waarom ervaar je dit zo? Is er iets wat ik kan doen?

Dat is in ieder geval wat ik denk. Maar ik weet ook dat ik hierin nogal naīef/onwetend ben, dus leg vooral uit wat jij bedoelde. :)
pi_193451287
quote:
Dit is wel enigszins herkenbaar ja :')

Ik weet zeker dat mijn vrouwzijn en blond/blauwe ogen en doorgaans niet al te nors kijkend (tenzij geconcentreerd...) voorkomen me echt wel hier en daar hebben geholpen. Ook op het werk, ook nu in de studie (Nee, ho wacht, niet zo mini ! }:| )

Anderzijds merk ik ook wel weer dat het soms echt tegenwerkt hoor; dat je minder serieus wordt genomen. (euh.... afijn... ik zie nu echt overal dubbelzinnigheden in.)
pi_193451290
Nou, dat was even heftig.
De voorgaande discussie geīnteresseerd gevolgd.
En denk er nog even over na, wonend in een 99% ‘witte’ dorp.
Verder ben ik te traag met reageren en formuleren en houd mij aan de zijlijn.
Motto: “ wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet”.
# platitude # cliché
pi_193451367
Zijpad, maar wat ik ook heel lastig vind aan het hele racisme/privilege-gebeuren is de soort van andersom-variant.
- "Ik zou ook graag kroeshaar hebben gehad, ik vind het zo mooi!"
- "Ik winkel het liefst bij de Turk!"
- "Ik zou toch graag wat bruiner zijn, liever dan die melkflessen van me."
- "M'n beste vriendin is half Antilliaans en ze is zo'n leuk mens, ik had wel zoals zij willen zijn"
- "Ik vind die Marokkaanse kindjes altijd zo schattig!"
etcetera.

Het "wel de lusten, niet de lasten"-gedeelte met een sausje van vooroordelen. Op het eerste gezicht klinkt het heel aardig, maar je ziet een hoop dingen over het hoofd. Ik merk dat ik er toch regelmatig in trap. Ik vind het ingewikkeld.

Mijn moeders half-Antilliaanse jeugdvriendin is terug naar de Antillen gegaan omdat ze zich hier gediscrimineerd voelde, en is daar vervolgens net zo hard uitgekotst omdat ze niet bruin genoeg was, trouwens. ;(
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:35:52 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193451369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haha, ja, soms kan het ook handig zijn om niet serieus genomen te worden _O-

Dat klinkt eerder teleurstellend.
pi_193451379
quote:

[..]

Onterecht.

O+

(Ook) Ik zie in mijn werk teveel mensen ongelukkig en onvermogend zijn om te geloven dat 'niet zeuren, doe maar wat beter je best' tot de mogelijkheden behoort.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193451385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat klinkt eerder teleurstellend.
Nou ja, als je iets doet wat tegen de regels in is, en de leraar/beveiliger/conducteur/etc denkt dat je gewoon te stom was om te weten dat het tegen de regels was, dan is het wel handig dat hij je niet serieus nam.

Zo heb ik als puber regelmatig zwartgereden in de trein, nooit gedoe mee gehad (itt bevriende jongens)
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:37:56 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_193451391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
(Nee, ho wacht, niet zo mini ! }:| )

Was het maar zo'n feest hč? Met je mooie prof. >:)
pi_193451425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+

(Ook) Ik zie in mijn werk teveel mensen ongelukkig en onvermogend zijn om te geloven dat 'niet zeuren, doe maar wat beter je best' tot de mogelijkheden behoort.
Ik ben vaak lijstjes aan het maken in mijn hoofd van al mijn privileges:
- Rijke ouders, dus ik kon hobby's doen ipv bijbaantjes
- Rijke ouders, dus geen zorgen over of ik kon gaan studeren
- Rijke ouders, dus geen zorgen over kleding, voedsel, etc
- Ondersteunende omgeving: familie, wijk, school, kennissen
- Gezond en sterk lijf
- Nederlands in Nederland, wit, etcetera
- Slim
- Weinig trauma meegemaakt (geen ongelukken, sterfgevallen, geweld, wat dan ook)
-
-

en toch liep ik vast. Hoe dan. Ik dacht dat ik genoeg mijn best deed. Ik weet niet wat ik had moeten doen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 12:49:09 #138
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193451548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:40 schreef Tele6 het volgende:

en toch liep ik vast. Hoe dan. Ik dacht dat ik genoeg mijn best deed. Ik weet niet wat ik had moeten doen.
Je wat minder druk maken over wat er allemaal niet goed is en volgens jou met hulp gerepareerd moet worden. Wat meer proberen te leven dat het wel ok is wie je bent.
Maar goed, dat is nogal een open deur en makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik denk dat heel veel intelligente mensen teveel nadenken over dat soort dingen. Met leeftijd komt ook een soort acceptatie van jezelf en dat moet je niet proberen te forceren.

Je kunt toch niet alles verklaren, waaronder waarom jij in de knoop zit met jezelf. Die realisatie zou al kunnen helpen.

Sorry voor deze amateur psychologie. Zo denk ik er over.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:49:17 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193451553
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+

Ik mis denk ik ergens een "niet" .. want anders snap ik hem niet .
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:53:09 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_193451631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik mis denk ik ergens een "niet" .. want anders snap ik hem niet .
Nee hoor, hij klopt zo :)
pi_193451676
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest hč? Met je mooie prof. >:)
;( Sinds maart niet meer gezien.
pi_193451686

Ik vind dit een erg goede uitleg. Superlang, maar voorbij de helft heeft hij het over je houden aan het ongeschreven "contract" dat de basis vormt van wat een samenleving vormt en hoe mensen dat ervaren.

Uiteraard erg op amerika gefocust, maar ik vind het de frustratie van groepen mensen erg goed onder woorden brengen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 13:01:46 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193451773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vind dit een erg goede uitleg. Superlang, maar voorbij de helft heeft hij het over je houden aan het ongeschreven "contract" dat de basis vormt van wat een samenleving vormt en hoe mensen dat ervaren.

Uiteraard erg op amerika gefocust, maar ik vind het de frustratie van groepen mensen erg goed onder woorden brengen.
Trevor doet het altijd wel goed idd. Ik.vind wel vaak dat hij blijft hangen in zijn Trump haat.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:05:34 #144
217702 Lonaa
Honger!
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 13:06:33 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193451857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:35 schreef Tele6 het volgende:
en is daar vervolgens net zo hard uitgekotst omdat ze niet bruin genoeg was, trouwens. ;(
Racisme is niet alleen voorbehouden aan heteroseksuele witte mensen. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:09:43 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193451905
quote:
Ja mooi filmpje ^O^
En ik vind het ook schrijnend welke vragen gesteld worden.. en dat mensen dan geen stap kunnen zetten. Al vraag ik me bij sommige vragen wel af waarom dat effect heeft..

Toch blijf ik bij mn mening..
pi_193452012
quote:
Wow Lonaa...wat een film.
En dat sommige kinderen achterom kijken...en de vnl. donkere kinderen realiseren wat duidelijk wordt.
Er zijn meer van dit soort opstellingen, ook in Nederland, gepresenteerd door Arie Boomsma. Ook vaak schrijnend verduidelijkend.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:16:22 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_193452020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja mooi filmpje ^O^
En ik vind het ook schrijnend welke vragen gesteld worden.. en dat mensen dan geen stap kunnen zetten. Al vraag ik me bij sommige vragen wel af waarom dat effect heeft..

Toch blijf ik bij mn mening..

Mag hoor. :D :*

Ik schaar me achter Vanyel, hoewel ik jou ook wel begrijp in je post.

Daar waar voor mij de schoen vaak wringt in deze (hele) discussie is het gebrek aan inzicht, of het niet willen zien, naar waar bepaald gedrag vandan komt.

Ik denk dat er vaak veel te weinig 'Waarom?' gevraagd word en dat als je een probleem in de maatschappij zou willen oplossen dat je eerste vraag zou moeten zijn en je ook daar de oplossing moet zoeken. Niet gewoon blijven dweilen.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:19:19 #149
217702 Lonaa
Honger!
pi_193452075
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wow Lonaa...wat een film.
En dat sommige kinderen achterom kijken...en de vnl. donkere kinderen realiseren wat duidelijk wordt.
Er zijn meer van dit soort opstellingen, ook in Nederland, gepresenteerd door Arie Boomsma. Ook vaak schrijnend verduidelijkend.
Het is heftig omdat het heel erg visueel wordt. Dat we niet allemaal eerlijke kansen hebben dat weten we wel. Die informatie horen we aan en sommigen nemen die ook aan voor waar. Maar wat dat precies betekend is natuurlijk heel lastig voor te stellen. Dat maakt dit, en dit soort, experiment(en) pijnlijk duidelijk.

De opstelling wordt inderdaad wel vaker gebruikt om begrip te tonen, empathie te vergroten en meer van dat. Ik vind het een mooie manier.
pi_193452159
Wat ik vaak lastig vind aan mensen die "ik heb het ooook gered" roepen is dat ze vaak ook niet durven toe te geven hoe fucking wonderlijk dat is. Dat het gewoon onwijs knap is dat je je uit die stront omhoog worstelt.

Dat er dingen niet goed zijn gegaan die je misschien getekend en beschadigd hebben ondanks dat je het wel "gered" hebt. En die realisatie is vaak heel pijnlijk voor mensen omdat het aan een soort oergevoel over jezelf tornt ofzo. Of over anderen. Die jou dat hebben aangedaan. Of jou niet hebben beschermd. En dat je daarmee tekort bent gedaan.

Die realisatie heeft gek genoeg best heftige impact op veel mensen omdat het verhaal dat ze zichzelf vertellen om alles bij elkaar te houden daardoor gaat wankelen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:26:01 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193452179
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mag hoor. :D :*

Ik schaar me achter Vanyel, hoewel ik jou ook wel begrijp in je post.

Daar waar voor mij de schoen vaak wringt in deze (hele) discussie is het gebrek aan inzicht, of het niet willen zien, naar waar bepaald gedrag vandan komt.

Ik denk dat er vaak veel te weinig 'Waarom?' gevraagd word en dat als je een probleem in de maatschappij zou willen oplossen dat je eerste vraag zou moeten zijn en je ook daar de oplossing moet zoeken. Niet gewoon blijven dweilen.
En wat is het antwoord dan op de vraag "waarom"?
pi_193452192
Wehehe Lonaa zei Vanyel en scharen behehehe.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:27:32 #153
217702 Lonaa
Honger!
pi_193452201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En wat is het antwoord dan op de vraag "waarom"?
Dat ligt een beetje aan de specifieke situatie. Mijn post was nogal breed bedoeld. :+ Meestal ben je er ook niet met 1 waarom.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:27:53 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_193452206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
:7
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:40:12 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193452378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik vaak lastig vind aan mensen die "ik heb het ooook gered" roepen is dat ze vaak ook niet durven toe te geven hoe fucking wonderlijk dat is. Dat het gewoon onwijs knap is dat je je uit die stront omhoog worstelt.

Dat er dingen niet goed zijn gegaan die je misschien getekend en beschadigd hebben ondanks dat je het wel "gered" hebt. En die realisatie is vaak heel pijnlijk voor mensen omdat het aan een soort oergevoel over jezelf tornt ofzo. Of over anderen. Die jou dat hebben aangedaan. Of jou niet hebben beschermd. En dat je daarmee tekort bent gedaan.

Die realisatie heeft gek genoeg best heftige impact op veel mensen omdat het verhaal dat ze zichzelf vertellen om alles bij elkaar te houden daardoor gaat wankelen.
ik weet niet zo goed of je mij hiermee bedoelt of niet ?
pi_193452422
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik weet niet zo goed of je mij hiermee bedoelt of niet ?
Niet exclusief, daar lees ik nu te snellish voor mee (kantoordag :'( ) maar werd wel door jouw reactie getriggerd geloof ik.

Ook bij wat ik soms van jou lees wil ik je regelmatig mn boobettes aanbieden, maar je lijkt me niet het type dat daar troost vindt :D
pi_193452471
quote:

[..]

Ik ben vaak lijstjes aan het maken in mijn hoofd van al mijn privileges:
- Rijke ouders, dus ik kon hobby's doen ipv bijbaantjes
- Rijke ouders, dus geen zorgen over of ik kon gaan studeren
- Rijke ouders, dus geen zorgen over kleding, voedsel, etc
- Ondersteunende omgeving: familie, wijk, school, kennissen
- Gezond en sterk lijf
- Nederlands in Nederland, wit, etcetera
- Slim
- Weinig trauma meegemaakt (geen ongelukken, sterfgevallen, geweld, wat dan ook)
-
-

Nou ja, dat dus. Soms kun je ook genoeg wind mee hebben maar toch erg lijden onder de zaken waarin je de wind tegen had. Ik heb een vriendin voor wie dat rijtje ook behoorlijk van toepassing is, en die het op papier prima voor elkaar heeft (vrienden, goede baan, genoeg geld) maar zich toch vaak diep ongelukkig voelt. Ja, de kindjes in Jemen hebben het moeilijker, maar het is toch echt verdomde kut als je je zo door het leven worstelt. Ik probeer maar naast haar te staan en te luisteren naar wat haar bezig houdt.

Het is niet altijd beter je best doen of juist minder je best doen. Zo'n opsomming als van Kreator kan voor sommigen prima werken maar het is ook een simplistische weergave van de werkelijkheid, die voorbijgaat aan zaken als hechting, aangeboren temperament, neurobiologische en -chemische processen en zeer complexe sociale factoren. Het is allang duidelijk dat sommige mensen een aangeboren predispositie voor psychiatrische problematiek hebben (denk aan schizofrenie) of dat onveilige hechting je basis dusdanig onderuitschoffelt dat daarbovenop stevig bouwen een uitdaging is. Daar kun je best mee leren leven, maar dat is wel echt anders dan voor mensen voor wie dag niet zo is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:13 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193452573
En dat CS .. de opsomming die je daar doet .. dat is precies waarom ik vind dat mensen met een andere sociale achtergrond helemaal niet PERSEE slechter mee kunnen.

Daarom begrijp ik white privileges ook niet zo.
We hebben allemaal hordes te nemen. De een wat meer hordes dan de ander.. en de een is nou eenmaal een betere hordeloper dan de ander..

Dat is echt niet alleen discriminatie dat is ook nurture EN nature..
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:51 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193452589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Niet exclusief, daar lees ik nu te snellish voor mee (kantoordag :'( ) maar werd wel door jouw reactie getriggerd geloof ik.

Ook bij wat ik soms van jou lees wil ik je regelmatig mn boobettes aanbieden, maar je lijkt me niet het type dat daar troost vindt :D
Aannames.. :+ :P
pi_193452605
( . )( . )

Kommadan
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 13:57:37 #161
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193452623
* Doet een sprintje.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 13:58:06 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193452632
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:57 schreef Kreator het volgende:
* Doet een sprintje.
Dubbele grap dit. Briljant.
pi_193452689
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 03-06-2020 14:01:31 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:01:29 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193452700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
( . ) ((O)) ( . )

Kommadan
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:22:06 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193453104
maar goed.

K sneed tijdens de lunch in zijn vinger en moet gehecht worden.. dus geen tijd voor de documentaire
nu kijkt die snoeperd naar "kook mee met max..."

en mijn telefoon geeft niet dezelfde opties als ik zoek welke stappen ik moet nemen om op te schonen.. dus dat is nog even werk in uitvoering
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:01 #166
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193453117
quote:

[..]

L_S: zou je misschien een aantal titels kunnen noemen zodat ik het kan opzoeken, want ik kom in mijn zoektocht niet heel ver (ik weet niet welke zoekwoorden ik moet gebruiken namelijk)

En ik ben blij met de discussie hier en ik lees geboeid mee. Ik ben nog aan bijlezen.

w.b. slachtofferrol hebben; als een lid van een minderheidsgroep merk dat ik ook snel heel emotioneel reageer als iemand iets negatiefs zegt over het groep waarbij ik hoor. Dat is heel lastig voor de discussie. Laatst realiseerde ik me (door een meme zelfs!) dat het mede voorkomt uit de decennia moeten leven met talloze situaties waar er sprake was van ongelijke behandeling en dat ik daar 'slachtoffer' van was. Als iemand dan een 'foute' opmerking, constatering of (weder)vraag maakt, wil het dan wel eens voorkomen dat er iets wordt getriggerd. (ik ben er inmiddels van bewust en ik probeer dat anders te doen zodat de discussies ook makkelijker verlopen en ik open kan staan voor de andere perspectief, om daar beter op te kunnen reageren)
pi_193453337
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:23 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

L_S: zou je misschien een aantal titels kunnen noemen zodat ik het kan opzoeken, want ik kom in mijn zoektocht niet heel ver (ik weet niet welke zoekwoorden ik moet gebruiken namelijk)

En ik ben blij met de discussie hier en ik lees geboeid mee. Ik ben nog aan bijlezen.

w.b. slachtofferrol hebben; als een lid van een minderheidsgroep merk dat ik ook snel heel emotioneel reageer als iemand iets negatiefs zegt over het groep waarbij ik hoor. Dat is heel lastig voor de discussie. Laatst realiseerde ik me (door een meme zelfs!) dat het mede voorkomt uit de decennia moeten leven met talloze situaties waar er sprake was van ongelijke behandeling en dat ik daar 'slachtoffer' van was. Als iemand dan een 'foute' opmerking, constatering of (weder)vraag maakt, wil het dan wel eens voorkomen dat er iets wordt getriggerd. (ik ben er inmiddels van bewust en ik probeer dat anders te doen zodat de discussies ook makkelijker verlopen en ik open kan staan voor de andere perspectief, om daar beter op te kunnen reageren)
Kijk, dát bedoelde ik in m'n onhandige manier aan Krea te zeggen! :Y :Y
pi_193453360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou ja, dat dus. Soms kun je ook genoeg wind mee hebben maar toch erg lijden onder de zaken waarin je de wind tegen had. Ik heb een vriendin voor wie dat rijtje ook behoorlijk van toepassing is, en die het op papier prima voor elkaar heeft (vrienden, goede baan, genoeg geld) maar zich toch vaak diep ongelukkig voelt. Ja, de kindjes in Jemen hebben het moeilijker, maar het is toch echt verdomde kut als je je zo door het leven worstelt. Ik probeer maar naast haar te staan en te luisteren naar wat haar bezig houdt.

Het is niet altijd beter je best doen of juist minder je best doen. Zo'n opsomming als van Kreator kan voor sommigen prima werken maar het is ook een simplistische weergave van de werkelijkheid, die voorbijgaat aan zaken als hechting, aangeboren temperament, neurobiologische en -chemische processen en zeer complexe sociale factoren. Het is allang duidelijk dat sommige mensen een aangeboren predispositie voor psychiatrische problematiek hebben (denk aan schizofrenie) of dat onveilige hechting je basis dusdanig onderuitschoffelt dat daarbovenop stevig bouwen een uitdaging is. Daar kun je best mee leren leven, maar dat is wel echt anders dan voor mensen voor wie dag niet zo is.
Ik denk dat er bij mij idd wel genen in het spel zijn ook, als je kijkt hoe veel psychische zooi er in mijn familie aan beide kanten voorkomt. (Vooral depressie aan de ene kant, en autisme/ADD/ADHD aan de andere kant. Lekker.)
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 15:09:55 #169
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193453777
Iedereen is lid van een minderheidsgroep. Het is maar net in hoeverre je in hokjes wil denken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:23:26 #170
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193453944
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:09 schreef Kreator het volgende:
Iedereen is lid van een minderheidsgroep. Het is maar net in hoeverre je in hokjes wil denken.
Ik weet niet zeker hoe ik hierop moet reageren, want je hebt hier gewoon gelijk. Tegelijkertijd komt het ook vrij kortzichtig over en ik weet niet goed hoe serieus ik dit moet nemen (omdat Kreator).

Ik heb over het volgende hokje:
Als je door een duidelijk kenmerk bij een minderheidsgroep hoort, krijg je ook vaker opmerkingen over het kenmerk, (on)bewuste buitensluiting door hetzelfde kenmerk, kutopmerkingen, stigmatisering, onwetendheid, jou als een groep zien (die alles fout doet) i.p.v. als individu, en je moet continu echten voor jouw aanwezigheid in de samenleving.

Het maakt compleet niet uit om welke kenmerk het gaat, iedereen zal ooit wel eens te maken hebben gehad met stomme opmerkingen over het groep waarbij je hoort (b.v. als een Nederlander in buitenland, als een Drent die volgens Reddit niet bestaat, stugge/lompe fries). Maar daartegen is de discriminatie minder/niet institutioneel en wijdverspreid.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:47:32 #171
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193454223
Maar is het niet volledig normaal en evolutionair dat je je identificeert met mensen die op je lijken? Waardoor je je ook snel zal organiseren binnen een groep van mensen met gelijke kenmerken/ gelijke meningen?
pi_193454328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:47 schreef Barreltje het volgende:
Maar is het niet volledig normaal en evolutionair dat je je identificeert met mensen die op je lijken? Waardoor je je ook snel zal organiseren binnen een groep van mensen met gelijke kenmerken/ gelijke meningen?
Ja, dat is het zeker wel.
Het is zelfs zo dat veel Europeanen moeite hebben met het uit elkaar houden van Aziaten of Afrikanen uit een bepaald gebied (met vrij gelijke uiterlijke kenmerken, er zit natuurlijk ook binnen de continenten verschil in kenmerken zoals een Noor hier ook verschilt van een Italiaan). En vice versa dit ook geldt.
( Heb ik ooit eens ergens gelezen, daar heb ik even geen bron van :P )

Dus het is ook heel goed te verklaren...maar we leven inmiddels in andere verbanden dan 'survival of the fittest'. We leven in samenlevingen waar we de albino/gevlekte/gestreepte/etc. soortgenoot niet meer verbannen, maar deze tussen ons blijft leven.

En dus zijn dat zeg maar 'oerinstincten' die we een beetje moeten temperen/ombuigen. Zoals we met heel veel evolutionaire driften natuurlijk doen, willen we de boel een beetje (fijn) leefbaar houden :)
pi_193454375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, dat is het zeker wel.
Het is zelfs zo dat veel Europeanen moeite hebben met het uit elkaar houden van Aziaten of Afrikanen uit een bepaald gebied (met vrij gelijke uiterlijke kenmerken, er zit natuurlijk ook binnen de continenten verschil in kenmerken zoals een Noor hier ook verschilt van een Italiaan). En vice versa dit ook geldt.
( Heb ik ooit eens ergens gelezen, daar heb ik even geen bron van :P )

Dus het is ook heel goed te verklaren...maar we leven inmiddels in andere verbanden dan 'survival of the fittest'. We leven in samenlevingen waar we de albino/gevlekte/gestreepte/etc. soortgenoot niet meer verbannen, maar deze tussen ons blijft leven.

En dus zijn dat zeg maar 'oerinstincten' die we een beetje moeten temperen/ombuigen. Zoals we met heel veel evolutionaire driften natuurlijk doen, willen we de boel een beetje (fijn) leefbaar houden :)
oh ja hoor. Ik weet nog heel goed in Zimbabwe, ik ontmoette de chauffeur van het bedrijf waar ik stage liep altijd op een bepaalde plaats. Op de eerste vrijdag dat ik werkte was het casual friday, en ik herkende de beste man echt niet, ondanks dat ik al 5 uur met de beste man in een auto had gezeten...Best wel genant...
pi_193454412
@Uhmmpie, ik denk niet dat je een racist bent. Ik denk wel dat je heeeeeeeeeeeel ongelukkig formuleert. Ik denk ook dat je een paar denkbeelden tentoonspreidt die elk van je eigen stellingen (welke kant dan ook op) ondergraven.
Zoals het idee dat je een of ander 'meer recht van spreken' of 'meer gelijk' of 'een beter beeld' hebt omdat jij ergens woont.

En de suggestie wekken dat het gewoon realistisch is om lichtgetinten eerder te verdenken van overvallen, is racistisch. Als ik -en een heel aantal andere lezertjes hier- het idee hebben dat jij steeds die suggestie doet, kan je proberen te kijken hoe het kan dat wij die suggestie erin zien.

Kijk ook naar de bijval die je krijgt, voornamelijk als je zegt 'dat dit blijkbaar niet gezegd mag worden'..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193454418
quote:
Ja, tuurlijk. Doen een hoop andere dieren ook: wij zijn een groep, zij zijn een groep, zij zijn anders - wij zijn beter. Of zij zijn anders-zij zijn gevaarlijk. Maar zou het dan getuigen van enige beschaafdheid al wij mensen wél konden zeggen: 'hé, ik merk dat je het vervelend vindt om als anders/minderwaardig/gevaarlijk bestempeld te worden, hoe kunnen we dat veranderen?'
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:08:52 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193454458
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:04 schreef sigme het volgende:
@:Uhmmpie, ik denk niet dat je een racist bent. Ik denk wel dat je heeeeeeeeeeeel ongelukkig formuleert. Ik denk ook dat je een paar denkbeelden tentoonspreidt die elk van je eigen stellingen (welke kant dan ook op) ondergraven.
Zoals het idee dat je een of ander 'meer recht van spreken' of 'meer gelijk' of 'een beter beeld' hebt omdat jij ergens woont.

En de suggestie wekken dat het gewoon realistisch is om lichtgetinten eerder te verdenken van overvallen, is racistisch. Als ik -en een heel aantal andere lezertjes hier- het idee hebben dat jij steeds die suggestie doet, kan je proberen te kijken hoe het kan dat wij die suggestie erin zien.

Kijk ook naar de bijval die je krijgt, voornamelijk als je zegt 'dat dit blijkbaar niet gezegd mag worden'..

Dit slaat natuurlijk nergens op. Als ze dit bericht in NWS had gepost had ze wel bijval gehad. Dat zorgt er to h niet voor dat het dan ineens wel waar/goed/ieder ander waardeoordeel is?
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:07 #177
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193454465
quote:
Reageer je op mijn bericht over minderheidsgroepen?

Er zit een verschil tussen lekker in je eigen bubbel met gelijkgestemde mensen om te gaan v.s. specifieke minderheidsgroepen structureel (on)bewust uitsluiten.

B.v. niet de opleiding kunnen doen wegens het kenmerk (waardoor je tot een minderheidsgroep behoort). Ja, dit gebeurt in Nederland nog steeds.
Continu moeten bewijzen dat het minderheidsgroep geen mand vol met rotte appels is en dat je precies dezelfde bent als iedereen anders.
pi_193454486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef Barreltje het volgende:
En dat CS .. de opsomming die je daar doet .. dat is precies waarom ik vind dat mensen met een andere sociale achtergrond helemaal niet PERSEE slechter mee kunnen.

We hebben allemaal hordes te nemen. De een wat meer hordes dan de ander.. en de een is nou eenmaal een betere hordeloper dan de ander..

Dat begrijp ik hoor, ieder huisje, kruisje enzo. Dat is denk ik ook wat @Candaasje probeert te zeggen, het gaat om de verhalen achter de eerste indruk. Maar ik denk ook, net als @minilot, dat het niet aan mij is om te beslissen hoe belemmerend die sociale factoren zijn voor mensen met een bepaalde huidskleur/geaardheid/gender/SES/noemmaarop. Maar mensen daarin te geloven. En ja, dan mag je ook verwachten dat anderen met eenzelfde open blik naar jou kijken en onderkennen dat je ook met een meer mainstream huidskleur/geaardheid/gender/SES/noemmaarop niet perse in een gespreid bedje terecht bent gekomen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 16:17:55 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193454598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Als ze dit bericht in NWS had gepost had ze wel bijval gehad. Dat zorgt er to h niet voor dat het dan ineens wel waar/goed/ieder ander waardeoordeel is?
? Er is hier ook wat bijval hoor: CUL / [CULSC] Nee
Daar doelde ik op.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:25:27 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193454633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:23 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Poeh, da moet ik echt heel hard graven, letterlijk. Mijn studiemateriaal zit in allerlei dozen die onder bergen troep staan. Als ik ze nog heb want misschien heb ik alles wel weggegooid. Ik ga even nadenken of me nog namen van auteurs te binnen schieten. Ik kom er hopelijk op terug :)
Spoilers!
pi_193454657
quote:
Het idee achter 'white privelige' is dat witten, gemiddeld, een stuk lagere hordes voorgeschoteld krijgen. Op individueel niveau hoeft dat niet waar te zijn natuurlijk.
Maar een vrij gewoon wit meiske met een persoonlijk probleem heeft, héél vaak, toch een stuk betere uitgangspositie, opties en mogelijkheden, en minder belemmeringen dan een gekleurde evenknie. Omdat witten net iets rijker zijn, net een beter netwerk hebben, niet iets minder vaak door de politie gecontroleerd worden, net iets vaker vergeven worden door conrector etc etc etc. Kleine dingetjes.. allemaal opgeteld zijn ze best een groot ding.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:29:31 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193454690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:09 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Reageer je op mijn bericht over minderheidsgroepen?

Er zit een verschil tussen lekker in je eigen bubbel met gelijkgestemde mensen om te gaan v.s. specifieke minderheidsgroepen structureel (on)bewust uitsluiten.

B.v. niet de opleiding kunnen doen wegens het kenmerk (waardoor je tot een minderheidsgroep behoort). Ja, dit gebeurt in Nederland nog steeds.

Continu moeten bewijzen dat het minderheidsgroep geen mand vol met rotte appels is en dat je precies dezelfde bent als iedereen anders.
Ik ben wel benieuwd waar je hier op doelt..
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 16:29:34 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193454691
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Het idee achter 'white privelige' is dat witten, gemiddeld, een stuk lagere hordes voorgeschoteld krijgen. Op individueel niveau hoeft dat niet waar te zijn natuurlijk.
Maar een vrij gewoon wit meiske met een persoonlijk probleem heeft, héél vaak, toch een stuk betere uitgangspositie, opties en mogelijkheden, en minder belemmeringen dan een gekleurde evenknie. Omdat witten net iets rijker zijn, net een beter netwerk hebben, niet iets minder vaak door de politie gecontroleerd worden, net iets vaker vergeven worden door conrector etc etc etc. Kleine dingetjes.. allemaal opgeteld zijn ze best een groot ding.
In Nederland? Kan ik me nauwelijks voorstellen.
In de VS. Zeker.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:29:42 #185
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193454693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Poeh, da moet ik echt heel hard graven, letterlijk. Mijn studiemateriaal zit in allerlei dozen die onder bergen troep staan. Als ik ze nog heb want misschien heb ik alles wel weggegooid. Ik ga even nadenken of me nog namen van auteurs te binnen schieten. Ik kom er hopelijk op terug :)
Geen haast, ik hoor het vanzelf wel (of niet).

Namen zou ook tof zijn.

Ik had wel een rapport gevonden van Amnesty International hier: https://www.amnesty.nl/co(...)_okt_2013.pdf?x71839

Wel interessant om te lezen, wel 7 jaar terug en ik kan niet echt vinden wat de effect daarvan was op het beleid o.i.d.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:31:56 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193454721
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:22 schreef sigme het volgende:

[..]

? Er is hier ook wat bijval hoor: CUL / [CULSC] Nee
Daar doelde ik op.
Ik begrijp denk ik niet wat je dan wil zeggen..
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:32:28 #187
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193454728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd waar je hier op doelt..
b.v. https://mobile2.parool.nl(...)e-studente~b27ba17e/

Al weer wat jaren terug maar dit is een van weinige casussen die breed is uitgemeten in media. Ik ken nog wel wat recente gevallen helaas.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:34:19 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193454765
quote:
Ik kan het artikel niet lezen, want ik weiger mijn ziel te verkopen aan TGM..

Maar het gaat dus over een studente die doof is en daarom niet een bepaalde opleiding mag/kan doen?
pi_193454849
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

In de VS. Zeker.
Als je je dit niet kunt voorstellen zou ik toch echt eens naar die documentarie "wit is ook een kleur" gaan kijken.

Een vroegere vriend van mij zat/zit bij de politie. Als wij een afspraak hadden op een dag nadat hij een weekend avond dienst hadden kregen wij in geuren en kleuren de (trotse) verhalen te horen hoeveel zwarten/turken/marokkanen hij had aangehouden (met een sadisitisch verhaal erbij hoe hij en z'n collega's in de wagen hadden gekregen).
Maar ook hoe ze met z'n allen een vrouwelijke collega, die ooit eens bezwaar had gemaakt tegen sexistische opmerkingen kapot gemaakt hadden. Ik verbaas me nog jaren later over mezelf dat ik zo onder de invloed van die mensen was dat ik het toen alleen maar "niet leuk" vond.
pi_193454928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:32 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

b.v. https://mobile2.parool.nl(...)e-studente~b27ba17e/

Al weer wat jaren terug maar dit is een van weinige casussen die breed is uitgemeten in media. Ik ken nog wel wat recente gevallen helaas.
Ik vind het in het geval van een handicap soms ook wel lastig hoor. Heel belangrijk dat iedereen mee kan doen, natuurlijk. Maar dat er soms een grens zit aan wat iemand met een beperking kan, lijkt me toch een soort van gelijk aan het woord 'beperking'.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:49:08 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193454962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:29 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Geen haast, ik hoor het vanzelf wel (of niet).

Namen zou ook tof zijn.

Ik had wel een rapport gevonden van Amnesty International hier: https://www.amnesty.nl/co(...)_okt_2013.pdf?x71839

Wel interessant om te lezen, wel 7 jaar terug en ik kan niet echt vinden wat de effect daarvan was op het beleid o.i.d.
Ik heb toch nog even gezocht. Zo goed als alle artikelen zijn digitaal en op papier verdwenen helaas. Ik heb in mijn paper over de serie Dexter bij het van Levensloop en Victimologie nog wel deze bronnen gevonden:

quote:
Blokland A. & Nieuwbeerta, P. (2006). Developmental and life course studies in delinquency and crime: a review of contemporary Dutch research. Den Haag: Boom Legal Publishers.
quote:
Laub, J. & Sampson, R. (1992). Crime and deviance in the life course. Annual Review of Sociology, 18, 63-84.
Oude papers maar er verandert op dat vlak niet bijzonder veel eigenlijk.

Uit mijn aantekeningen nog enkele namen van paperschrijvers:
*Blokland/Nieuwbeerta: effecten van life circumstances. Beīnvloeden kansen op crimineel gedrag nav statisch, dynamisch en typologisch. Hoe kan curve beste verklaard worden op individueel niveau? Uitkomst: dynamisch/typologisch. Huwelijk is pro, geschieden is con. Kinderen hebben geen effect. Wel verschillen in dadergroepen. LCP niet immuun voor change.

* Landsheer/Van Dijkum: Voorspelling delinquentie late adolecent nav eerdere delinquentie en social support. Mannen: eerder gedrag is voorspeller. Vrouwen: steun van de moeder.

*Cantillon: onderzoekt buurtkenmerken en delinquentie. Direct: buurtgevoel leidt tot minder D en hoge activity. Indirect: buurtgevoel beīnvloedt social organisation, sociale controle, ouderschap en D peer affiliation. Macro variabelen hebben grote invloed op negatieve zaken als criminaliteit en drugsgebruik.

* Benson: economie en slachtofferschap. Vrouwengeweld in achterstandsbuurten.
Unemployment, stress, Financial strain.

*Park: Marginal man. Wil blijven, integreren, niet toegelaten, gedogen en uitsluiten. In marge van 2 culturen. Old self, new self, divided self. Bicultureel, deels assimilatie.

*Siu: Sojourner. Tijdelijk, klus, buitenstaander, toeschouwer, etnocentrisch. Lukt nooit. Symbiotische segregatie en sociale isolatie.
Bouman: beschrijving trek naar Rotterdam. Arbeidsmarkt, armoede, toekomst.

*Staring: 4 typen bindingen: familie, vrienden, etniciteit, commercialiteit.

* Grunenberg (monitor 2008): meedoen of achterblijven in Rotterdam. Preventie, signalering in de keten, interventie. PGA.

* Bovenkerk: cultuur/subcultuur theorie, multiculturele samenleving. 2 opvoedingen. Sluit aan bij Bonger. Slechte positie is geen toeval. Kijken naar sociaal/maatschappelijk ipv cultuur.
Wal/Schip: verwachtingen zijn te verschillend in verschillende omgevingen. Spagaat, loyaliteit. Moslim=/cultuur.
GO: niet vanwege cultuur maar connecties, vraag/aanbod, misbruik armoede, infra.
Kanttekeningen: discussie teveel over overlast en straat CR., alleen daar oververtegenwoordiging. Grote verschillen tussen groepen. Alles op 1 hoop.
Probleem is nooit cultuur maat botsing tussen culturen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-06-2020 16:57:39 ]
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:56:17 #192
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193455072
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het in het geval van een handicap soms ook wel lastig hoor. Heel belangrijk dat iedereen mee kan doen, natuurlijk. Maar dat er soms een grens zit aan wat iemand met een beperking kan, lijkt me toch een soort van gelijk aan het woord 'beperking'.
Dat gevoel snap ik.

Maar er zit mijns inziens toch wel een enorm verschil tussen een piloten opleiding doen en journalistiek waarbij je 1 vak moet volgen die zeer auditief is, bedenk daar in plaats daarvan een alternatief.

Het gevoel, wat ik overigs ook wel kan voorstellen, zorgt echter wel voor uitsluiting. Hezelfde zie ik helaas gebeuren ook tegen mensen die niet wit zijn.

Meer openheid zou enorm schelen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:56:34 #193
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193455079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb toch nog even gezocht. Zo goed als alle artikelen zijn digitaal en op papier verdwenen helaas. Ik heb in mijn paper over de serie Dexter bij het van Levensloop en Victimologie nog wel deze bronnen gevonden:
[..]

[..]

Oude papers maar er verandert op dat vlak niet bijzonder veel eigenlijk.

Uit mijn aantekeningen nog enkele namen van paperschrijvers:
*Blokland/Nieuwbeerta: effecten van life circumstances. Beīnvloeden kansen op crimineel gedrag nav statisch, dynamisch en typologisch. Hoe kan curve beste verklaard worden op individueel niveau? Uitkomst: dynamisch/typologisch. Huwelijk is pro, geschieden is con. Kinderen hebben geen effect. Wel verschillen in dadergroepen. LCP niet immuun voor change.

* Landsheer/Van Dijkum: Voorspelling delinquentie late adolecent nav eerdere delinquentie en social support. Mannen: eerder gedrag is voorspeller. Vrouwen: steun van de moeder.

*Cantillon: onderzoekt buurtkenmerken en delinquentie. Direct: buurtgevoel leidt tot minder D en hoge activity. Indirect: buurtgevoel beīnvloedt social organisation, sociale controle, ouderschap en D peer affiliation. Macro variabelen hebben grote invloed op negatieve zaken als criminaliteit en drugsgebruik.

* Benson: economie en slachtofferschap. Vrouwengeweld in achterstandsbuurten.
Unemployment, stress, Financial strain.
Thanks! Ik ga eens zoeken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:58:13 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193455097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:56 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga eens zoeken.
Ik heb hem nog aangevuld.
Spoilers!
pi_193455098
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:29 schreef Kreator het volgende:

In de VS. Zeker.
Huh? Mijn ex was Indo. Hij werd al-tijd en o-ve-ral gefouilleerd |:( En we gingen altijd in een groepje en de rest was wit en hij was licht getint met (prachtig O+ ) zwart haar. Niemand anders van de mannen werd ooit gefouilleerd en ze namen regelmatig een mes oid mee. Mijn ex was de braafheid zelf, heel nette gozer. Maar hij werd gefouilleerd en in de gaten gehouden :') Dat deed wat met mij, ik werd daar nijdig van. Kan me niet eens voorstellen wat dat met hém moet hebben gedaan.

Verder wil ik nog één heel belangrijk ding over dit onderwerp zeggen:
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:00:42 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193455143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:56 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Dat gevoel snap ik.

Maar er zit mijns inziens toch wel een enorm verschil tussen een piloten opleiding doen en journalistiek waarbij je 1 vak moet volgen die zeer auditief is, bedenk daar in plaats daarvan een alternatief.

Het gevoel, wat ik overigs ook wel kan voorstellen, zorgt echter wel voor uitsluiting. Hezelfde zie ik helaas gebeuren ook tegen mensen die niet wit zijn.

Meer openheid zou enorm schelen.
Nou lijkt journalistiek me toch wel een lastig verhaal hoor. Dat is toch best een communicatief vak.. en als je dan beperkingen hebt in je communicatie.. lijkt me lastig.

Net als dat het me lastig lijkt om een beta studie te doen als je niet met breuken overweg kan. En het er ook gewoon niet in krijgt..
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 17:03:31 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193455182
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als je je dit niet kunt voorstellen zou ik toch echt eens naar die documentarie "wit is ook een kleur" gaan kijken.

Een vroegere vriend van mij zat/zit bij de politie. Als wij een afspraak hadden op een dag nadat hij een weekend avond dienst hadden kregen wij in geuren en kleuren de (trotse) verhalen te horen hoeveel zwarten/turken/marokkanen hij had aangehouden (met een sadisitisch verhaal erbij hoe hij en z'n collega's in de wagen hadden gekregen).
Maar ook hoe ze met z'n allen een vrouwelijke collega, die ooit eens bezwaar had gemaakt tegen sexistische opmerkingen kapot gemaakt hadden. Ik verbaas me nog jaren later over mezelf dat ik zo onder de invloed van die mensen was dat ik het toen alleen maar "niet leuk" vond.
Anecdote. Kan ik niks mee.

Ooit iemand gekend die gerookt heeft tot zijn 98e. Roken is gezond.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:04:25 #198
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193455198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nou lijkt journalistiek me toch wel een lastig verhaal hoor. Dat is toch best een communicatief vak.. en als je dan beperkingen hebt in je communicatie.. lijkt me lastig.

Net als dat het me lastig lijkt om een beta studie te doen als je niet met breuken overweg kan. En het er ook gewoon niet in krijgt..
Het zal vast iets meer moeite kosten dan een horend persoon maar hoezo kan een doof persoon niet communiceren? Er zijn voor heel veel dingen een oplossing en ik denk juist dat een doof persoon met veel creatieve communicatie methoden kan komen.

Je weet dat dove mensen gebruik kunnen maken van tolken gebarentaal? Ook in het onderwijs?
pi_193455207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Huh? Mijn ex was Indo. Hij werd al-tijd en o-ve-ral gefouilleerd |:( En we gingen altijd in een groepje en de rest was wit en hij was licht getint met (prachtig O+ ) zwart haar. Niemand anders van de mannen werd ooit gefouilleerd en ze namen regelmatig een mes oid mee. Mijn ex was de braafheid zelf, heel nette gozer. Maar hij werd gefouilleerd en in de gaten gehouden :') Dat deed wat met mij, ik werd daar nijdig van. Kan me niet eens voorstellen wat dat met hém moet hebben gedaan.

Verder wil ik nog één heel belangrijk ding over dit onderwerp zeggen:
SPOILER
:o O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 17:05:21 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193455212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Mijn ex was Indo.
1 van mijn beste vrienden was neger. Ik denk nog steeds wel. Nooit iets meegemaakt. Nooit.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 17:06:19 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193455228
Maar goed.

Ik denk dat mijn koelkast wederom stuk is (een witte). Hij was net bevroren aan de binnenkant...wel eens eerder gehad en dat is geen goed teken.
Goddamn troep van Etna. :r.
pi_193455249
quote:

Gezien je verhalen vind ik je eerlijk gezegd wat optimistisch over je makkelijke omgeving. Zo makkelijk klinkt het niet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:08:43 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193455250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:04 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Het zal vast iets meer moeite kosten dan een horend persoon maar hoezo kan een doof persoon niet communiceren? Er zijn voor heel veel dingen een oplossing en ik denk juist dat een doof persoon met veel creatieve communicatie methoden kan komen.

Je weet dat dove mensen gebruik kunnen maken van tolken gebarentaal? Ook in het onderwijs?
Ik vraag me vooral af hoe een doof iemand zn vak gaat uitvoeren..

Maar ik ben ook van mening dat een opleiding voor vrijetijdsmanagement nutteloos is :+
pi_193455283
pi_193455297
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:05 schreef Kreator het volgende:

1 van mijn beste vrienden was neger. Ik denk nog steeds wel. Nooit iets meegemaakt. Nooit.
Mijn ex is dood, dus ik denk dat 'was Indo' wel klopt.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:24 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193455322
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:06 schreef Kreator het volgende:
Maar goed.

Ik denk dat mijn koelkast wederom stuk is (een witte). Hij was net bevroren aan de binnenkant...wel eens eerder gehad en dat is geen goed teken.
Goddamn troep van Etna. :r.
Ik dacht dat alleen zwarten niet werkten
pi_193455411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
:Eyeroll:
pi_193455462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Kijk, dát bedoelde ik in m'n onhandige manier aan Krea te zeggen! :Y :Y
En om er nog maar eens een in te gooien, hoe vaker jij jezelf onhandig noemt, hoe onhandiger je wordt.
pi_193455485
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En om er nog maar eens een in te gooien, hoe vaker jij jezelf onhandig noemt, hoe onhandiger je wordt.
Da's waar. Kan ik wel eens beter op letten. :Y
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:27:29 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193455535
quote:
Gezellig bootje.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:47:47 #211
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_193455834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe een doof iemand zn vak gaat uitvoeren..

Maar ik ben ook van mening dat een opleiding voor vrijetijdsmanagement nutteloos is :+
Ik zei al eerder dat ik hoop dat er meer openheid komt, in het perceptie naar andere mensen en qua denken in mogelijkheden.

Ik denk dat dove mensen prima journalisten kunnen zijn, er is zoveel informatie in schriftelijke vorm beschikbaar. Voor auditieve info kan je vast een tolk gebarentaal inzetten. Artikelen in vorm van schrift of nog beter in gebarentaal. Daarnaast hoef je niet eens journalist te worden na het voltooien van een opleiding: je kan altijd iets anders doen met wat je hebt geleerd.

Ik ben benieuwd wat een doof persoon wel zou kunnen doen volgens jou?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:56:57 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193455988
Ik hoop dat het in Rotterdam goed blijft gaan :X

https://www.ad.nl/rotterd(...)bewaren-br~a7483970/
Spoilers!
pi_193456057
Ben er bang voor. Op sommige plekken gaat het goed met afstand houden, maar een paar plekken zijn echt veel te druk. En Abu is sneller geneigd ME er bij te halen. Had eigenlijk wel al verwacht dat ze inmiddels waren begonnen met leeg vegen.
pi_193456140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:47 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik zei al eerder dat ik hoop dat er meer openheid komt, in het perceptie naar andere mensen en qua denken in mogelijkheden.

Ik denk dat dove mensen prima journalisten kunnen zijn, er is zoveel informatie in schriftelijke vorm beschikbaar. Voor auditieve info kan je vast een tolk gebarentaal inzetten. Artikelen in vorm van schrift of nog beter in gebarentaal. Daarnaast hoef je niet eens journalist te worden na het voltooien van een opleiding: je kan altijd iets anders doen met wat je hebt geleerd.

Ik ben benieuwd wat een doof persoon wel zou kunnen doen volgens jou?
Ik heb iets vergelijkbaars bij de hand gehad: iemand met een fors spraakprobleem die psychologie studeerde. Nou kan je met die studie veel kanten op maar diegene wilde heel graag klinisch werken, waarbij je stem je belangrijkste middel is en dan ook nog graag met hersenletselpatiënten (die sowieso vaak al moeite hebben om je goed te begrijpen, zelfs onder ideale omstandigheden). Nou kan je prima die studie doen, want er is maar een praktisch vak in de bachelor en verder heeft het allemaal niets met de kliniek te maken. En natuurlijk kun je dat ene praktische vak ook aanpassen. Maar ik vond dat wel een moreel dilemma. Want dan pas ik dat vak aan, en dan? Wat als ik échte twijfels heb of iemand dit specifieke beroep kan uitoefenen? Ben ik dan niet verplicht om dat te bespreken om te voorkomen dat iemand valse hoop krijgt? En andersom: hoe kan ik iemand op stage sturen die niet zo mee kan draaien als andere studenten? Want als opleiding geef je wel aan je collega's in het veld aan dat je iemand geschikt acht, ze voldoen immers aan de kwalificatie. Kan ik dat maken?

Ik vind dat enorm ingewikkeld en dat heeft oprecht niets te maken met iemand als minderwaardig of anders beschouwen. De rest van mijn werk bestaat uit meedenken met mensen met beperkingen en ik geloof dat ik daar best creatief in ben, normaalgesproken ;)
pi_193456289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb iets vergelijkbaars bij de hand gehad: iemand met een fors spraakprobleem die psychologie studeerde. Nou kan je met die studie veel kanten op maar diegene wilde heel graag klinisch werken, waarbij je stem je belangrijkste middel is en dan ook nog graag met hersenletselpatiënten (die sowieso vaak al moeite hebben om je goed te begrijpen, zelfs onder ideale omstandigheden). Nou kan je prima die studie doen, want er is maar een praktisch vak in de bachelor en verder heeft het allemaal niets met de kliniek te maken. En natuurlijk kun je dat ene praktische vak ook aanpassen. Maar ik vond dat wel een moreel dilemma. Want dan pas ik dat vak aan, en dan? Wat als ik échte twijfels heb of iemand dit specifieke beroep kan uitoefenen? Ben ik dan niet verplicht om dat te bespreken om te voorkomen dat iemand valse hoop krijgt? En andersom: hoe kan ik iemand op stage sturen die niet zo mee kan draaien als andere studenten? Want als opleiding geef je wel aan je collega's in het veld aan dat je iemand geschikt acht, ze voldoen immers aan de kwalificatie. Kan ik dat maken?

Ik vind dat enorm ingewikkeld en dat heeft oprecht niets te maken met iemand als minderwaardig of anders beschouwen. De rest van mijn werk bestaat uit meedenken met mensen met beperkingen en ik geloof dat ik daar best creatief in ben, normaalgesproken ;)
Hoe hebben jullie dat uiteindelijk opgelost?
pi_193456368
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Eyeroll:
:9~
pi_193456377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoop dat het in Rotterdam goed blijft gaan :X

https://www.ad.nl/rotterd(...)bewaren-br~a7483970/
Ik vraag me dan oprecht af of al die demonstranten net zo gepassioneerd en aanwezig zouden zijn als het 10 graden is en regent.
pi_193456419
quote:

Maar dat is toch juist het verschil? Tuurlijk kan het individu floreren, alleen EN GROUPE krijgen sommige mensen gewoon meer weerstand te verduren. Tuurlijk zullen er mensen alsnog boven drijven en hun beste leven leiden, maar de groep blijft achter in vergelijking met andere groepen.
pi_193456429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik moet voor mijn werk ook mensen selecteren en soms moet je ze helaas afwijzen op iets waar ze niks aan kunnen doen (heeft ook te maken met taal en spraak). Het voelt dan toch alsof je de hele persoon niet geschikt vindt, terwijl het vaak puur dat ene praktische ding is.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 18:32:53 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193456759
Ik ben echt heel moe.

*werkt nog even verder.
pi_193457176
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gezien je verhalen vind ik je eerlijk gezegd wat optimistisch over je makkelijke omgeving. Zo makkelijk klinkt het niet.
:Y
pi_193457221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:Y
Ik denk dat Tele ook wel een plekje tussen jouw boobs verdient O+
pi_193457262
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat Tele ook wel een plekje tussen jouw boobs verdient O+
Sowieso!
SPOILER
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:01:41 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193457310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sowieso!
SPOILER
Ghehe being John malkovich Tele6
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:05:16 #225
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sowieso!
SPOILER
Dit is een van de liefste sadistische dingen die ik ooit gelezen heb. O+
pi_193457405
Jullie zijn lief, en een beetje verontrustend :D
pi_193457415
In dien racefilmpje "Nothing you've DONE has put you in the lead that you are in right now."

Mooie samenvatting.
pi_193457432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:05 schreef Tele6 het volgende:
Just the way
uh uh

* DancingPhoebe jigglet alles op de maat
pi_193457492
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dit is een van de liefste sadistische dingen die ik ooit gelezen heb. O+
Ik zou dr ook bij zeggen

SPOILER
wat ze wel moet denken hoor :Y
pi_193457494
quote:
Dank je O+

Het is vooral DP hoor! *wijst*
pi_193457497
:(
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:09:11 #232
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457506
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
VIER!
HA!
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:09:27 #233
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457514
Dubbel HA!
pi_193457532
Gut. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat ik na mijn (inmiddels afgezegde) vakantie twee weken in thuisquarantaine zou moeten :D
pi_193457539
* DancingPhoebe stampvoet
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:10:41 #236
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457545
'Geel is geen groen!' - Onze Grote Leider.

_O_
pi_193457548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
:(
B-)
pi_193457559
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:10 schreef Lonaa het volgende:

_O_
Ik moest ook een beetje grinniken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:12:08 #239
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moest ook een beetje grinniken.
Wij deden allebei ^O^ naar de TV.
pi_193457586
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:10 schreef Lonaa het volgende:

_O_
Na diverse ongestoorde vakanties in Geel Gebied ben ik daar normaliter niet zo van onder de indruk. :@
Alleen is het geel nu virus en niet politiek. Da’s toch anders. Ik blijf deze zomer lekker thuis, eens kijken of het in het najaar beter te doen is.
pi_193457594
Alleen VK moet voor het eind van het jaar van oranje af want daar heb ik nog een voucher voor :(
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:13:04 #242
217702 Lonaa
Honger!
pi_193457596
Ik ga mijn plakkerige sportlijf onder de douche rollen. :9
pi_193457612
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Na diverse ongestoorde vakanties in Geel Gebied ben ik daar normaliter niet zo van onder de indruk. :@
Alleen is het geel nu virus en niet politiek. Da’s toch anders. Ik blijf deze zomer lekker thuis, eens kijken of het in het najaar beter te doen is.
Je wordt nu ook niet meer gerepatrieerd als er een plotse uitbraak is. Ik las al eerder dat veel reisorganisaties nu ook een clausule hebben dat je niets terug krijgt als in betreffend land weer een enorme coronauitbraak is. Allemaal nu eigen risico.
pi_193457631
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen nu toch meteen weer gaan boeken.
pi_193457633
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Alleen VK moet voor het eind van het jaar van oranje af want daar heb ik nog een voucher voor :(
Ja, ik heb nog een bon van 100 pond voor de H&M :') Geloof tot eind dit jaar geldig.
pi_193457655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je wordt nu ook niet meer gerepatrieerd als er een plotse uitbraak is. Ik las al eerder dat veel reisorganisaties nu ook een clausule hebben dat je niets terug krijgt als in betreffend land weer een enorme coronauitbraak is. Allemaal nu eigen risico.
Klopt. Ook geen behoefte nu ergens op vliegafstand te zitten. Het is zo ongrijpbaar. Hopelijk gaat het goed, maar een uitbraak kan zo gebeuren. Ik snap wel dat verzekeraars daar ook clausules op zetten.
pi_193457692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog een bon van 100 pond voor de H&M :') Geloof tot eind dit jaar geldig.
Ben je die nog niet kwijt? :D

Ik heb nog een Eurostar voucher na onze drama reis die nog tot februari geldig is. Nu nog te vroeg om erachteraan te gaan, maar als de shit nog steeds aan is hoop ik wel dat die verlengd wordt, ook al kreeg ik hem pre-Corona.
pi_193457702
Mijn bon voor de anti slipcursus die ik begin april zou doen is ook al drie keer verlengd :')
pi_193457743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heeft Jross geen familie waar je een dealtje mee kunt maken?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juni 2020 @ 19:19:37 #250
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193457749
Hmmm eind deze maand toch maar burgelijk ongehoorzaam doen en met de trein naar Limboland...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193457771
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ben je die nog niet kwijt? :D

Ik heb nog een Eurostar voucher na onze drama reis die nog tot februari geldig is. Nu nog te vroeg om erachteraan te gaan, maar als de shit nog steeds aan is hoop ik wel dat die verlengd wordt, ook al kreeg ik hem pre-Corona.
Ja, ik zou voorjaar/zomer met de trein naar Londen :')
pi_193457802
Ik zou komende week naar UK voor een jubelverjaardag :'(
pi_193457817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

Heeft Jross geen familie waar je een dealtje mee kunt maken?
Ja, daar heb ik die bon van gekregen :')
pi_193457845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie dat uiteindelijk opgelost?
Ik weet het niet meer precies. In ieder geval wel het vak aangepast en daarnaast volgens mij aangedrongen op intensief contact met de studieadviseur en mentor om goed na te denken hoe verder. Ik weet niet hoe het is afgelopen.
pi_193457947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik zou voorjaar/zomer met de trein naar Londen :')
Iesch Oranje. VERBOTEN! :(
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:28:37 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_193457950
Ik was net in Rotterdam-Zuid (hoi @Uhmmpie!) voor de aanschaf van gedoogde middelen en zag eigenlijk voor het eerst een hoop mondkapjes in het wild. Allerlei kleuren en patronen ook, het was bijna een vrolijke bijdrage aan het straatbeeld! :)
pi_193457964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:28 schreef minilot het volgende:
Ik was net in Rotterdam-Zuid (hoi @:Uhmmpie!) voor de aanschaf van gedoogde middelen en zag eigenlijk voor het eerst een hoop mondkapjes in het wild. Allerlei kleuren en patronen ook, het was bijna een vrolijke bijdrage aan het straatbeeld! :)
Veel plezier met je gedoogde middelen straks :*
pi_193457969
Ik zou over 11 dagen naar IJsland :'( :'( :'(
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:35:22 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193458109
Ik ben nog steeds van plan om 27 july te vertrekken..
Maar EERST dit weekend naar Drenthe *O*
Nou Ja. 1 nachtje slapen dan..
pi_193458113
quote:
Ik was net in Rotterdam-Zuid (hoi @:Uhmmpie!) voor de aanschaf van gedoogde middelen en zag eigenlijk voor het eerst een hoop mondkapjes in het wild. Allerlei kleuren en patronen ook, het was bijna een vrolijke bijdrage aan het straatbeeld! :)
mien gado! Helemaal naar Zuid?
pi_193458124
Mja eigenlijk ook niet zo gek veel verder/meer gedoe dan een andere dichtsbijzijnde natuurlijk :')
pi_193458125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nog steeds van plan om 27 july te vertrekken..
Maar EERST dit weekend naar Drenthe *O*
Nou Ja. 1 nachtje slapen dan..
Heb je iets leuks gevonden?

En het is geen july. Het is julo. Net als juno.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:36:43 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193458138
We keken tv en zagen een reclame van Kitkat. Nu is k naar de winkel ~O>
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:38 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193458163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je iets leuks gevonden?

En het is geen july. Het is julo. Net als juno.
Het beste is om mijn typos maar gewoon te negeren..

Pun/no pun :+
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:58 #265
221912 minilot
Nancy boy
pi_193458170
quote:
Dat zijn gewoonlijk de beste mensen om om je heen te hebben *) ^O^
pi_193458174
Ik ga maar eens een bh aan doen. En grote-mensen-kleren. Bedenk me net dat ik dadelijk repetitie heb. /dienstmededeling
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:40:22 #267
221912 minilot
Nancy boy
pi_193458230
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

mien gado! Helemaal naar Zuid?
Niet zo gado, mijn bioscoop zit er ook ;)
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:41:49 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193458272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Ga je ook nog even relschoppen/ coronaverspreiden/ demonstreren?
pi_193458292
quote:

[..]

Heb je al tot aan je ellebogen in de sushi gezeten? :9
pi_193458322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:36 schreef Barreltje het volgende:
We keken tv en zagen een reclame van Kitkat. Nu is k naar de winkel ~O>
Ik zou er een briefje met complimenten aan het marketingteam van KitKat aan wijden _O_
pi_193458418
quote:

[..]

Ja ok maar niet in de buurt bij een shop toch?

Noooh lekker hoor, weer gewoon naar de film O+
pi_193458440
Gloeiende gloeiende, ga even naar een postnl punt om een (niet geleverd) pakketje op te halen, zak ik zo door m’n knie bij het afstappen van de fiets (er lag een steentje). Nu weer enorm pijn in de knie, wat ben ik blij dat ik morgen niet naar kantoor hoef te fietsen.

Was ik thuis bezig met eten maken, belt postnl meneer aan. Hij was onderweg naar het postnl punt maar zag mijn pakketje en was toch in de straat...f hij het mocht afgeven...ja natuurlijk *O*
Vertelde hij ook nog dat hij sinds gisteren hier de pakketbezorger is, heb z’n telefoonnummer gekregen voor als er iets is.
pi_193459406
quote:
Zwaaai
pi_193459490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende gloeiende, ga even naar een postnl punt om een (niet geleverd) pakketje op te halen, zak ik zo door m’n knie bij het afstappen van de fiets (er lag een steentje). Nu weer enorm pijn in de knie, wat ben ik blij dat ik morgen niet naar kantoor hoef te fietsen.

Was ik thuis bezig met eten maken, belt postnl meneer aan. Hij was onderweg naar het postnl punt maar zag mijn pakketje en was toch in de straat...f hij het mocht afgeven...ja natuurlijk *O*
Vertelde hij ook nog dat hij sinds gisteren hier de pakketbezorger is, heb z’n telefoonnummer gekregen voor als er iets is.
Je knie :o :*
Je postbezorger _O_
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:08:37 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We kijken nu de Mr Robot ep met ALF _O_
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:18:01 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460221
Zow. MrsFietsie test de vaarverbinding met de Waddeneilanden.

Gemondkapt, lege boot.
Saai dus , deze overtocht
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:23:04 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:

Da's een nette postmeneer zeg; knie inmiddels wat tot rust?
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:23:46 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460327
Februari:

Vandaag:

We zijn er nog niet maar er groeien dingen. En goed ook! Bijna alle groenten staan inmiddels in de bakken en er wordt bijna dagelijks geoogst.

@fietsie
Spoilers!
pi_193460359
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Februari:[ afbeelding ]

Vandaag:
[ afbeelding ]

We zijn er nog niet maar er groeien dingen. En goed ook! Bijna alle groenten staan inmiddels in de bakken en er wordt bijna dagelijks geoogst.

@:fietsie
O+
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:25:58 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460368
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Februari:[ afbeelding ]

Vandaag:
[ afbeelding ]

@:fietsie
Tof, groeit als een malle!

Mag ik me afvragen wrom je het talud ook niet met gras hebt nu? Ivm verdroging van de klei van de het dijklichaam?
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:27:01 #281
217702 Lonaa
Honger!
pi_193460391
Woah! LS _O_
pi_193460432
Zal ik ook even mijn ene tomatenplant delen. Verpot en wel, netjes op een kastje bij het raam zodat hij nog in de zon staat. Inmiddels bloeit hij O+

Oh en mijn gatenplant staat erachter, die heeft met tegenzin wat plaats gemaakt. :P

woensdag 3 juni 2020 @ 21:29:19 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Tof, groeit als een malle!

Mag ik me afvragen wrom je het talud ook niet met gras hebt nu? Ivm verdroging van de klei van de het dijklichaam?
Omdat ik daar bomen en struiken wil. En ik had er voor dit jaar een paar rabarberplanten gepland maar die zijn nog maar 3 centimeter groot.
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:30:47 #284
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Omdat ik daar bomen en struiken wil. En ik had er voor dit jaar een paar rabarberplanten gepland maar die zijn nog maar 3 centimeter groot.
Ah ja dan kan je het ook wel ruw houden nu ja; ik kan me ook haaaaast niet voorstellen dat het waterschap op jullie type dijk nog echt iets te zeggen wil hebben
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:31:13 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Zal ik ook even mijn ene tomatenplant delen. Verpot en wel, netjes op een kastje bij het raam zodat hij nog in de zon staat. Inmiddels bloeit hij O+

Oh en mijn gatenplant staat erachter, die heeft met tegenzin wat plaats gemaakt. :P

[ afbeelding ]
Nice. Ik ontdekte vandaag ook al twee bloeiende tomatenplanten, zo tof!
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:32:37 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ah ja dan kan je het ook wel ruw houden nu ja; ik kan me ook haaaaast niet voorstellen dat het waterschap op jullie type dijk nog echt iets te zeggen wil hebben
Neu, dat valt reuze mee. Het houdt nu ook geen water tegen natuurlijk. En als ze eisen stellen, moeten ze dat communiceren.
Spoilers!
pi_193460501
@Candaasje nu op npo1
Over het ecodorp bij wageningen.
Onze stad/ons dorp

Waarbij mensen een weekje van huis wisselen.

Nu dus 2 haarlemse bodybuilders naar een ecodorp bij wageningen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:33:42 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460516
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Neu, dat valt reuze mee. Het houdt nu ook geen water tegen natuurlijk. En als ze eisen stellen, moetem ze dat communiceren.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Neu, dat valt reuze mee. Het houdt nu ook geen water tegen natuurlijk. En als ze eisen stellen, moetem ze dat communiceren.
Bij mn ouders komen ze ieder kwartaal "schouwen" ; dan krijg je een brief als het niet is zoals gewenst. Ik denk dat jullie , daar het een zomerdijk is, daar al niet meer aan hoeven.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:36:14 #289
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

[..]

Bij mn ouders komen ze ieder kwartaal "schouwen" ; dan krijg je een brief als het niet is zoals gewenst. Ik denk dat jullie , daar het een zomerdijk is, daar al niet meer aan hoeven.
Het enige dat ze hier komen doen is eens in de 6 jaar de sloot uitbaggeren. En bij de achterbuurman komen ze elke week het terrein op om de sluis (heet dat zo?) van de sloot bij te stellen.
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:37:31 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het enige dat ze hier komen doen is eens in de 6 jaar de sloot uitbaggeren. En bij de achterbuurman komen ze elke week het terrein op om de sluis (heet dat zo?) van de sloot bij te stellen.
Mooi toch; lekker groen maken dan dus.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:38:10 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460597
Ik zal eens even douchen; vanmiddag is mijn Coronacoupe-schaap eraf geschoren
pi_193460704
Wauw @Lucky_Strike wat groeit dat zeg! Behoorlijk op weg naar zelfvoorzienend. Even voor mijn beeldvorming, waar staat jullie huis (ikmheb het ruimtelijk inzicht van een aardappel).

@fietsie, knie is steeds pijnlijker. Vanavond maar pijnstilling als ik naar bed ga
pi_193460727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:lucky_Strike wat groeit dat zeg! Behoorlijk op weg naar zelfvoorzienend. Even voor mijn beeldvorming, waar staat jullie huis (ikmheb het ruimtelijk inzicht van een aardappel).

@:Fietsie, knie is steeds pijnlijker. Vanavond maar pijnstilling als ik naar bed ga
De voor-foto is van de ene kant genomen en de na-foto vanaf de andere kant. geloof ik :s)

Ik hoop dat het morgen beter is met je knie!
pi_193460764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:38 schreef fietsie het volgende:
Ik zal eens even douchen; vanmiddag is mijn Coronacoupe-schaap eraf geschoren
Blij met je nieuwe kapsel?

Was het inmiddels al zo-eentje geworden?
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:47:37 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De voor-foto is van de ene kant genomen en de na-foto vanaf de andere kant. geloof ik :s)

Ik hoop dat het morgen beter is met je knie!
Nee voor en na zijn vanaf zelfde punt genomen
pi_193460772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dan hebben ze wel hele identieke gespiegelde bomen :+
pi_193460782
Baaaaah 8)7 8)7 8)7
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:48:51 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193460787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:lucky_Strike wat groeit dat zeg! Behoorlijk op weg naar zelfvoorzienend. Even voor mijn beeldvorming, waar staat jullie huis (ikmheb het ruimtelijk inzicht van een aardappel).

@:Fietsie, knie is steeds pijnlijker. Vanavond maar pijnstilling als ik naar bed ga
Links van de foto.

Klinkt naar van je knie. Ik hoop dat het meevalt maar zo klinkt het niet :X
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:48:55 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193460789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Blij met je nieuwe kapsel?

Was het inmiddels al zo-eentje geworden?
[ afbeelding ]
Ja was echt een vacht, met onderbont, viltlaag, knopenzone en erover vallend creatief kinderstaartjesgebied.
pi_193460819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja was echt een vacht, met onderbont, viltlaag, knopenzone en erover vallend creatief kinderstaartjesgebied.
Klinkt als een gemiste kans om er één dikke dreadlock uit te laten groeien.
pi_193460831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef mjan het volgende:

[..]

Klinkt als een gemiste kans om er één dikke dreadlock uit te laten groeien.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')