abonnement Unibet Coolblue
pi_193415727
Ik ben op zoek naar kennis hoe dit werkt en wat er voor mogelijke oplossingen zijn.

Ik had een oude douchekraan die na 18 jaar niet meer goed werkte. Zo'n simpele kraan met twee aparte draaiknoppen voor heet en koud water. Gewoon zelf met de hand mengen tot de juiste temperatuur. Werkte prima en gaf een lekker harde straal als je de knoppen vol open zette. Mijn ketel heeft een CW3 capaciteit, maar dat was voor deze oude kraan dus geen probleem om genoeg heet water te geven.

Nu is de douchekraan dus vervangen door een Grohe thermostaatkraan model 1000. Helaas bevalt hij niet. De waterkracht van de straal is vele male minder dan voorheen met de oude kraan. De douche geeft niet meer een lekkere straal waarbij het water er met druk uitkomt, maar het is nu net alsof het water er simpel 'uit komt vallen'.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
- In het binnenwerk kun je de hoeveelheid water die deze geeft instellen met een draaiknop. Deze staat vol open.
- Ik heb met en zonder douchekop gemeten (in beide gevallen komt er dezelfde hoeveelheid water uit, waardoor ik de douchekop als probleem heb geėlimineerd).
- Grohe benadert, maar die weten eigenlijk niets nuttigs te melden wat een verbetering geeft.
- Ik heb 2 filtergaasjes uit de grohe kraan gehaald. Dit gaf een verbetering van zo'n 15% meer water doorstroom.

Het is dus net alsof de kraan het water beperkt. Dus of de kraan knijpt het water? Of de kraan is zo complex van binnen dat het water afgeremd wordt? Of wat kan er nog meer aan de hand zijn?

Iemand hier inzicht in?

2e vraag.
Stel ik vervang de CV ketel van CW3 naar CW4, dan wordt er dus meer heet water geleverd. Krijg ik dan een hogere waterdruk?
pi_193415845
Zou te maken kunnen hebben met het tegenwoordige watertekort.
https://www.rijkswatersta(...)r-droogte/index.aspx
  maandag 1 juni 2020 @ 10:52:49 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193415872
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:43 schreef dyna18 het volgende:
I
Stel ik vervang de CV ketel van CW3 naar CW4, dan wordt er dus meer heet water geleverd. Krijg ik dan een hogere waterdruk?
Nee, de druk wordt bepaald door de waterleverancier in jouw regio. Afhankelijk van de regio waarin je woont kan het zijn dat de druk momenteel wat lager is.
So we just called him Fred
pi_193415884
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Zou te maken kunnen hebben met het tegenwoordige watertekort.
https://www.rijkswatersta(...)r-droogte/index.aspx
Ik denk dat het te maken heeft met die water besparing die in de douche kraan / kop zit ingebouwd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193416034
Hoe groot is het probleem echt? Kun je niet timen hoe lang het duurt om een 10 liter emmer te vullen met water en dit te vergelijken met de situatie zoals het eerst was? Het lijkt mij een beetje zonde om de ketel te vervangen als e.e.a. niet duidelijk is. Overigens, als je de waterleidingdruk weet zou de leverancier moeten kunnen vertellen wat de maximale doorstroming van de kraan is.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193416897
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Zou te maken kunnen hebben met het tegenwoordige watertekort.
https://www.rijkswatersta(...)r-droogte/index.aspx
Dit was 3 weken geleden gedaan, dus was al voor de droogte.
Het is echt de douchekraan die het verschil maakt. Dat is namelijk het enige wat veranderd is. Alle andere factoren zijn hetzelfde gebleven. Ook de douchekop is niet het probleem. Ik heb met en zonder douchekop getest.

De nieuwe kraan geeft dus een minder hardere straal. Exacte aantal liters van de oude weet ik helaas niet meer.
Wat wel opvallend was, was dat toen ik de filtergaasjes uit de nieuwe kraan haalde, dit een verbetering gaf van zijn 15% meer waterdoorstroom.

Het is dus net alsof de kraan het water beperkt. Dus of de kraan knijpt het water? Of de kraan is zo complex van binnen dat het water afgeremd wordt? Of wat kan er nog meer aan de hand zijn?
pi_193416946
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:02 schreef Arkai het volgende:
Hoe groot is het probleem echt?
Het comfort is weg. Ik vind het nu een stuk minder lekker om te douchen, zonder een stevige straal op je schouders. Dat is persoonlijk, maar ik vind douchen altijd een heerlijk ontspan moment, dus wil dat graag fijn houden.
Ik heb de afgelopen 3 weken onder 4 andere douches gestaan (hotel, bij vriendin, etc) En die hebben stuk voor stuk wel die stevige straal die ik voorheen ook had. Het verschil is helaas overduidelijk te merken.
Nu komt het water er zonder druk uit.

Maar een vervanging van de ketel naar een CW4 model gaat dus niet meer druk geven lees ik in jullie reacties?
pi_193416984
Zal wel een waterbesparende kraan zijn dan denk ik?

Welk type is het?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193416988
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het comfort is weg. Ik vind het nu een stuk minder lekker om te douchen, zonder een stevige straal op je schouders. Dat is persoonlijk, maar ik vind douchen altijd een heerlijk ontspan moment, dus wil dat graag fijn houden.
Ik heb de afgelopen 3 weken onder 4 andere douches gestaan (hotel, bij vriendin, etc) En die hebben stuk voor stuk wel die stevige straal die ik voorheen ook had. Het verschil is helaas overduidelijk te merken.
Nu komt het water er zonder druk uit.
Het punt is dat de hoeveelheid water die eruit komt hetzelfde kan zijn met een spuitende straal of een vallende straal. Jij kan dat natuurlijk beter beoordelen dan ik maar het waterdebiet kun je niet meteen koppelen aan iets subjectiefs als iets dat valt of spuit. In dit specifieke geval is meten echt weten.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193417002
Als je het water op koud zet Heb je wel genoeg druk?
:]
pi_193417010
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:04 schreef vosss het volgende:
Zal wel een waterbesparende kraan zijn dan denk ik?

Welk type is het?
Grohe Grohtherm 1000
https://www.grohe.nl/nl_n(...)gkraan-34143003.html

Deze heeft een instelmogelijkheid voor de hoeveelheid waterafgifte. Deze is al gecontroleerd en staat op maximum.

Kan inderdaad zijn dat de kraan nog verder waterbesparend is.
Ik heb dat bij Grohe nagevraagd, maar krijg daar geen inhoudelijk antwoord op.
pi_193417015
Heb hetzelfde probleem sinds vorige maand, denk dat het door de waterbesparende functie komt.
pi_193417092
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:05 schreef wootahH het volgende:
Als je het water op koud zet Heb je wel genoeg druk?
Goede vraag.
Omdat ik een CW3 ketel heb, was bij handmatig mengen het nodig om de warm water toevoer volledig open te draaien, en dan een heel klein beetje koud water erbij voor de juiste mengtemperatuur.
Zette je de koud water kraan ook vol open, dan werd de straal nog 2x zo hard (want dan staan beide vol open). Al heb je dan wel een koude mengtemperatuur.

Nu met de nieuwe douche, maakt het niet uit of je hem op heet, gemengd warm of koud zet. Er komt in alle gevallen dezelfde hoeveelheid water uit. Dat zou je niet verwachten, want wanneer je hem kouder zet, zou er dus veel meer water uit moeten komen (met de watertoevoer vol open). Maar dat gebeurt dus niet.

Dit geeft mij de indruk dat de automatische thermostaat niet het water maximaal 'open' zet, omdat hij met minder water ook al de gevraagde temperatuur kan leveren.
pi_193417098
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Grohe Grohtherm 1000
https://www.grohe.nl/nl_n(...)gkraan-34143003.html

Deze heeft een instelmogelijkheid voor de hoeveelheid waterafgifte. Deze is al gecontroleerd en staat op maximum.

Kan inderdaad zijn dat de kraan nog verder waterbesparend is.
Ik heb dat bij Grohe nagevraagd, maar krijg daar geen inhoudelijk antwoord op.
In die link staat een link naar de handleiding. Dat gaat over het water instellen. Is dat wat je al op maximaal gezet hebt?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193417107
quote:
5s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:12 schreef vosss het volgende:

[..]

In die link staat een link naar de handleiding. Dat gaat over het water instellen. Is dat wat je al op maximaal gezet hebt?
Correct. Die staat op maximum. En kan (zover ik kan zien) niet verder verhoogd worden.
pi_193417120
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Correct. Die staat op maximum. En kan (zover ik kan zien) niet verder verhoogd worden.
Mooi klote.

Misschien eens bij een bouwmarkt of kranenverkoper binnen lopen met je verhaal?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193417190
Er viel mij ineens iets op toen ik nogmaals op de productpagina keep (die hierboven gelinked).
Een van de aangeprezen eigenschappen is:
"GROHE EcoJoy technologie voor minder water en een perfecte straal"

Dus zoeken, wat is dit. Dan kom ik hier uit:
https://www.grohe.nl/nl_n(...)de-douchekoppen.html

quote:
Hoogwaardige materialen, eersteklas design en geavanceerde techniek spelen allemaal een belangrijke rol b ij het besparen van water. GROHE handdouches die zijn voorzien van de GROHE EcoJoy™ technologie, zijn uitgerust met een 9.5 l/min of 5.7 l/min doorstroombegrenzer.

Ten opzichte van een niet-waterbesparende douchekop die 14,5 l/min (bij 3 bar) verbruikt, bespaar je met de GROHE EcoJoy™ technologie resp. 35% tot 60% water, zonder in te leveren op je douchecomfort!
Nou gaat dat over een douchekop (en die is het probleem bij mij niet), maar dit staat ook aangegeven bij mijn kraan.
Het kan dus inderdaad een bewust ingebouwde functie van de kraan zijn...
Mooi klote dit :{
pi_193417224
Kun je hem niet terugsturen wegens "voldoet niet aan de verwachtingen"?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193417299
quote:
5s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:23 schreef vosss het volgende:
Kun je hem niet terugsturen wegens "voldoet niet aan de verwachtingen"?
Helaas heb ik meteen al het palletje van de heetwater beveiliging afgeknipt (zodat je niet de knop hoeft in de drukken om hem warmer te zetten). Ook heb ik de gaasjes eruit gehaald.
Lastig dus om een gesloopt product terug te brengen O-)
pi_193417357
Ik heb wat ruwe metingen gedaan.

Met de nieuwe douchekop komt er nu zo'n 13 liter water (gemengd warm/koud) per minuut uit.
Voordat ik trouwens de gaasjes er uithaalde kwam er zo'n 10 liter per minuut uit.

De oude situatie weet ik helaas niet.
Dit zou je toch verwachten dat het een prima hoeveelheid is....
pi_193417444
Ik
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:32 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb wat ruwe metingen gedaan.

Met de nieuwe douchekop komt er nu zo'n 13 liter water (gemengd warm/koud) per minuut uit.
Voordat ik trouwens de gaasjes er uithaalde kwam er zo'n 10 liter per minuut uit.

De oude situatie weet ik helaas niet.
Dit zou je toch verwachten dat het een prima hoeveelheid is....
13l/min is meer dan genoeg om te douchen. In de oude situatie was je dus helemaal niet zuinig met water. Een andere nieuwe kraan Van tegenwoordig zal het niet anders doen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193417524
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:39 schreef Chinless het volgende:
Ik
[..]

13l/min is meer dan genoeg om te douchen. In de oude situatie was je dus helemaal niet zuinig met water. Een andere nieuwe kraan Van tegenwoordig zal het niet anders doen.
Je zou denken dat 13l/min genoeg is.

En toch is het niet goed bij mijn douche op dit moment. Mijn douche heeft een minder krachtige straal dan andere douches. Ik heb 4 andere douches getest op andere locaties en die geven stuk voor stuk wel een fijne krachtige straal.

Bij mij thuis heb ik nu ook met 2 verschillende douchekoppen geprobeerd. Zowel de oude (die bij de oude kraan een prima straal gaf, maar nu dus niet meer). Als met een nieuwe douchekop. Er is geen verschil. De straal is niet meer krachtig zoals voorheen met de oude douchekraan.

Op dit moment heb ik het idee dat de douchekraan waterbesparend is en dus niet maximaal water doorgeeft (wat ik in de oude situatie dus zelf kon regelen door de kraan vol open te draaien).

Ik ben dus nog steeds heel erg zoekende wat er aan de hand kan zijn.
pi_193417537
Zuinig met water doet het trouwens goed bij de geitenwollensokkenpopulatie. De rest wil gewoon fijn met comfort kunnen douchen ^O^
pi_193417598
Stomme vraag misschien, maar je weet dat als je de max hoeveelheid water wil je de knop moet indrukken waarna je de kraan verder kunt openen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193417689
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:51 schreef devlinmr het volgende:
Stomme vraag misschien, maar je weet dat als je de max hoeveelheid water wil je de knop moet indrukken waarna je de kraan verder kunt openen
Klopt, ook daar staat de kraan vol open gedraaid. Voorbij de ecobegrenzer (weer zo'n onzinfunctie).
pi_193417713
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:57 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Klopt, ook daar staat de kraan vol open gedraaid. Voorbij de ecobegrenzer (weer zo'n onzinfunctie).
Je zou de eerste niet zijn die dit niet weet. Vandaar dat ik het even check ;)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193418724
Iemand die hier nog meer van weet?

Een vervanging van de ketel naar een CW4 model gaat dus niet meer druk geven lees ik in jullie reacties?
pi_193419286
Heb hetzelfde, alles eruit gesloopt, en toch is de straal inderdaad gewoon minder.
Omdat je dus langer eronder staat (afspoelen shampoo bv) is het verbruik volgens mij ook nog niet eens lager.

Vroeger had je een plens water, maar was je haar meteen shampoovrij, nu verbruik je minder water per tijdseenheid, maar staat langer eronder.
pi_193419471
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:34 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Heb hetzelfde, alles eruit gesloopt, en toch is de straal inderdaad gewoon minder.
Omdat je dus langer eronder staat (afspoelen shampoo bv) is het verbruik volgens mij ook nog niet eens lager.

Vroeger had je een plens water, maar was je haar meteen shampoovrij, nu verbruik je minder water per tijdseenheid, maar staat langer eronder.
Welke douchekraan heb jij?
pi_193419919
En maar blijven volhouden dat je douchekop niet het probleem is. Dat is dus juist wel je probleem.

Als je een douchekop koopt die is ontworpen voor minder water dan wordt je net zo comfortabel nat als in de oude situatie maar met minder water en vooral minder gas.

Je nieuwe kraan weer vervangen door een onzuinig exemplaar is minder kostbaar dan een zwaardere ketel. Die zwaardere ketel gaat sowieso niet helpen want je kraan is begrenst, met de oude kraan was de ketel kennelijk wel voldoende.
pi_193421215
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:36 schreef qajariaq het volgende:
En maar blijven volhouden dat je douchekop niet het probleem is. Dat is dus juist wel je probleem.
Ik snap niet welk punt je probeert te maken.
Als ik dezelfde douchekop gebruik als voor en na. En alleen de kraan vervang. Dan is het probleem toch door de kraan veroorzaakt?

Daarnaast heb ik het met verschillende douchekoppen getest en allemaal geven ze nu geen sterke straal meer.
pi_193421363
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:56 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik snap niet welk punt je probeert te maken.
Als ik dezelfde douchekop gebruik als voor en na. En alleen de kraan vervang. Dan is het probleem toch door de kraan veroorzaakt?

Daarnaast heb ik het met verschillende douchekoppen getest en allemaal geven ze nu geen sterke straal meer.
Precies, de combinatie van kraan en douchekop is dus niet goed. Het vreemde is dat je wel overweegt een andere ketel aan te schaffen maar niet op het idee komt om eens een bijpassende spaardouchekop te testen. Behalve die oplossing kan je natuurlijk je kraan ook wegdoen en een andere kopen, effectiever en voordeliger dan een andere ketel.
pi_193421668
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:56 schreef dyna18 het volgende:
Ik snap niet welk punt je probeert te maken.
Als ik dezelfde douchekop gebruik als voor en na. En alleen de kraan vervang. Dan is het probleem toch door de kraan veroorzaakt?
Je gebruikt ook dezelfde ketel voor en na. Waarom overweeg je nu dan een andere ketel?

Je hebt al geconstateerd dat er ook met de kraan op koud veel minder water uitkomt dan je gewend was. Als de straal ook met koud water te zacht is voor je dan ga je het probleem natuurlijk niet met een andere warmwatervoorziening kunnen oplossen.
pi_193423746
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:28 schreef dyna18 het volgende:
Ook heb ik de gaasjes eruit gehaald.

Heeft de doucheslang/kop ook gaasjes, die mogelijk (door je vervanging) verstopt/vervuild zijn geraakt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193423801
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:46 schreef dyna18 het volgende:
Zuinig met water doet het trouwens goed bij de geitenwollensokkenpopulatie. De rest wil gewoon fijn met comfort kunnen douchen ^O^
Het is ook kolder. Je doucht langer en een normaal douchend mens verbruikt ook bij een gewone douchebeurt, al weinig water/energie. Enige voordeel is als je etterbakjes hebt, dat ze het minder leuk onder de douche vinden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193425515
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is ook kolder. Je doucht langer en een normaal douchend mens verbruikt ook bij een gewone douchebeurt, al weinig water/energie. Enige voordeel is als je etterbakjes hebt, dat ze het minder leuk onder de douche vinden.
Tja, daar verschillen meningen dan. Met een spaardouche wordt je net zo nat met minder water en vooral minder energie om dat water op te warmen. Ik douche zeker niet langer. Maar of je dat interessant vind mag lekker ieder voor zich weten.
pi_193425921
Zit er ook zo'n gaasje tussen je muurplaat en de kraan? Of mogelijk een stukje teflon tape wat in de weg zit?
pi_193430512
De kracht van het koude water, de leverancier dus, is de basis van de waterdruk. Het warme water circuit remt dus af bij jouw douche...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193442645
OK, op basis van de reacties hierboven tot de conclusie gekomen dat de gekochte kraan bij mij gewoon niet gaat werken. Hij lijkt de waterdruk te beperken.

Vanmiddag weer een andere douchekraan gekocht bij de bouwmarkt.
Gewoon een simpele kraan van AVITAL.
https://www.hornbach.nl/s(...)6077478/artikel.html

En voila.... nu wel weer een prettige straal.

Achteraf denk ik dat in de Grohe kraan een waterbesparingsfunctie zit wat het probleem geeft. Op de productpagina staat dat er EcoJoy functionaliteit in zit. Voor mij nooit meer!.

Soms is simpel dus gewoon beter.
Helaas heeft deze les mij wel 127,50 gekost, aangezien ik de kraan niet meer kan terug brengen...
pi_193442827
Ik ben op zich voor waterbesparing maar had onlangs een nieuwe douchekop van Grohe die zo zuinig was afgesteld dat er niet mee te douchen was. Even snel douchen is dan ook geen optie meer, voor je haar uitgespoeld is sta je al 10 minuten onder de douche.

Heb daarna een goedkope douchekop bij de Ikea gehaald, probleem opgelost.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/brogrund-handdouche-met-5-functies-verchroomd-60342543

Kon de Grohe helaas ook niet meer retourneren aangezien ik alle obstructies eruit gesloopt had :P
Dat was wel m'n laatste Grohe product, 2x te duur en niet meer afgestemd op de wensen van de klant.

M'n waterverbruik is overigens niet heel hoog, ondanks m'n 2 aquaria en een ligbad.
Afrekening net gehad, 32m3 in een jaar.
pi_193442908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben op zich voor waterbesparing maar had onlangs een nieuwe douchekop van Grohe die zo zuinig was afgesteld dat er niet mee te douchen was. Even snel douchen is dan ook geen optie meer, voor je haar uitgespoeld is sta je al 10 minuten onder de douche.

Heb daarna een goedkope douchekop bij de Ikea gehaald, probleem opgelost.

Kon hem helaas ook niet meer retourneren aangezien ik alle obstructies eruit gesloopt had :P
Dat was wel m'n laatste Grohe product, 2x te duur en niet meer afgestemd op de wensen van de klant.

M'n waterverbruik is overigens niet heel hoog, ondanks m'n 2 aquaria en een ligbad.
Afrekening net gehad, 32m3 in een jaar.
> m'n 2 aquaria en een ligbad.
Als je die nou combineert :+

Zelf zit ik dankzij mijn voorliefde voor lang douchen op 53m3 per jaar.
Valt ook nog best mee. Volgens Google is het gemiddelde waterverbruik per jaar 46m2 in mijn situatie.

https://www.google.com/se(...)+per+jaar&aqs=chrome..69i57j0l7.5551j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
pi_193442947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:50 schreef dyna18 het volgende:

[..]

> m'n 2 aquaria en een ligbad.
Grootste bak is maar 100cm lang dus dat is wat krap :P
Dan liever in het ligbad.

quote:
Als je die nou combineert :+

Zelf zit ik dankzij mijn voorliefde voor lang douchen op 53m3 per jaar.
Is ook nog niet extreem veel, zit maar iets boven het gemiddelde.

Waterdruk is hier overigens geen probleem. Heb een warmtepomp met een 200 liter boilervat. Dus m'n druk voor warm water is gelijk aan die van koud water.
pi_193445177
Waarom monteer je een douchekop met een hardere straal als je dat lekker vind?

Overigens moest ik de begrenzing in onze kop ook wegsnijden na aanschaf van een nieuwe cv. Die ging precies tot 60c ipv 65-67c van de oude (ontregelde want versleten)
.
pi_193445513
Ik zie dat de temperatuurknop links zit. Dan knijpt hij toch de warme toestroom af? Dan is het niet gek, dat er weinig water overblijft.

Bij een normale kraan zit de temperatuur rechts en knijpt de koude toevoer af. Altijd maximale warme aanvoer.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')