abonnement Unibet Coolblue
pi_193420845
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met duurzaamheid, maar met kosten.
Ik begrijp zijn houding wel.

Als alles nep is, moet dit ook nep zijn, dus moet je alles aanvallen, ook als je niet de juiste argumenten hebt.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:37:38 #27
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193420889
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:01 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten ze 'n signal 72,000kms sturen? Ze kunnen ook 'n vliegtuigje van 'n aantal km hoog gebruiken om de livefeed te transmitten. De signaal zal ook sterker en betrouwbaarder zijn.
Waarom zou je een vliegtuig gebruiken als de satellieten er al hangen? En dat vliegtuig stuurt de beelden dan via een satelliet weer terug naar de grond zeker, of stel je voor er een lange kabel aan te hangen? Dat kan dan ook gelijk vanaf het schip natuurlijk.
Hoe dan ook, het kost alleen maar geld. De opnames voor analyse zijn er gewoon, live is alleen leuk voor de thuiskijkers.
pi_193420901
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het gaat me om de manier waarop het evenwicht wordt geregistreerd en de manier waarop de locatie bepaald wordt. Dat is in beide gevallen zoals bij een drone: met g-sensoren en met GPS.

Dat de aandrijving anders is hoef je mij niet uit te leggen.
[..]

Kostenbesparing.
[..]

Meh. All a part of the whole fckin stupid script. imo. Elon Musk is just another TV character, and a really obnoxious one at that.
If people want to carry on beleiving it - thats up to them.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_193420924
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Meh. All a part of the whole fckin stupid script. imo. Elon Musk is just another TV character, and a really obnoxious one at that.
If people want to carry on beleiving it - thats up to them.
Ok, dus je gaat niet meer in op de argumenten maar gooit er maar weer een random rant uit richting Elon Musk.

Discussies met jou:

Tingo "het kan niet, bla bla, het is een bla bla"
Wij "argumenten"
Tingo "Elon Musk is a bla bla"
  maandag 1 juni 2020 @ 17:41:31 #30
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193420948
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb 't over de rare landing beelden. Daar lijkt 'n probleem te zijn.
Apart from the fact that is virtually impossible to land such an elongated thing (which looks like a chimney stack from a disused steel mill or something) on a moving platform in the middle of the sea.
Nee hoor. Dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat het niet kan. Genoeg beelden te vinden van de landingen, zowel op zee als op land.

Vraag aan jou: waarom zou het gefaked worden? Waar zijn de neergestorte boosters? Zitten de tienduizenden toeschouwers bij de lanceringen allemaal te liegen? Of kan het zijn dat die dingen gewoon landen?
pi_193421037
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat het niet kan. Genoeg beelden te vinden van de landingen, zowel op zee als op land.

Vraag aan jou: waarom zou het gefaked worden? Waar zijn de neergestorte boosters? Zitten de tienduizenden toeschouwers bij de lanceringen allemaal te liegen? Of kan het zijn dat die dingen gewoon landen?
Overigens is dat ook een traject van trial and error geweest:


En uitleg hoe ze het doen:

  maandag 1 juni 2020 @ 17:50:07 #32
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193421110
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

It's not a drone, it's supposed to be a fckin rocket booster, which is a completely different matter.
A drone operates in a similar way as a helicopter....which we can all easily understand.
Waarom is het anders? Omdat de aandrijving anders is? Dat is ook het enige verschil. Locatiebepaling, meten van snelheid, positie, oriëntatie en al dat spul is het zelfde. Alleen heeft de ene propellers en de ander een raketmotor. Kan je de overeenkomsten echt niet zien?
quote:
Apart from that - why would they go to all that trouble to get such a piece of junk back? It's not like SpaceX/NASA are environmentally friendly.
Kosten; Soyuz kost zo'n 85 miljoen per stoel, met de herbruikbare tech van SpaceX kost het 55 miljoen per stoel.
Het is dan ook geen 'piece of junk', het is een herbruikbare booster.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:54:22 #33
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193421175
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Overigens is dat ook een traject van trial and error geweest:


En uitleg hoe ze het doen:

Die fail-compilatie blijft mooi, zeker omdat het van SpaceX zelf af komt :D

En de techniek is te gek. Het mooie is dat als je enigszins technisch onderlegd bent dit helemaal niet zo exotisch is. Alle systemen zijn bekende technieken, het is een kwestie van de puzzel oplossen en systemen met elkaar koppelen. Mijn engineers-hart gaat hier sneller van kloppen :)
pi_193421258
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Die fail-compilatie blijft mooi, zeker omdat het van SpaceX zelf af komt :D
Ja, mooi om te zien wat ze in relatief korte tijd allemaal gedaan hebben.
Ze zijn ook aan 1 stuk door bezig met investeren en testen, of het lukt of niet; back to the drawing board en nog een keer.

quote:
En de techniek is te gek. Het mooie is dat als je enigszins technisch onderlegd bent dit helemaal niet zo exotisch is. Alle systemen zijn bekende technieken, het is een kwestie van de puzzel oplossen en systemen met elkaar koppelen. Mijn engineers-hart gaat hier sneller van kloppen :)
Ja, ik kan er ook echt van genieten.

Mijn vakgebied is met name ICT en fotografie maar ook dat heeft raakvlakken.
Daarnaast altijd interesse gehad voor techniek in het algemeen.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:46:53 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_193422081
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Meh. All a part of the whole fckin stupid script. imo. Elon Musk is just another TV character, and a really obnoxious one at that.
If people want to carry on beleiving it - thats up to them.
En al die mensen die er live bij zijn geweest zitten ook in het complot? Tuurlijk joh, waarom niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_193434085
Iemand in Leiden heeft foto's kunnen maken van de Dragon capsule toen hij ver aan de horizon te zien was, en er een interessante blog over geschreven

https://sattrackcam.blogs(...)-demo-2-and.html?m=1
Alpha kenny one
pi_193434914
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Meh. All a part of the whole fckin stupid script. imo. Elon Musk is just another TV character, and a really obnoxious one at that.
If people want to carry on beleiving it - thats up to them.
Dat JIJ het niet snapt, betekent niet dat het fake is. :D

Het zou je sieren om eens op de argumenten in te gaan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:18:43 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_193435272
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Die fail-compilatie blijft mooi, zeker omdat het van SpaceX zelf af komt :D

En de techniek is te gek. Het mooie is dat als je enigszins technisch onderlegd bent dit helemaal niet zo exotisch is. Alle systemen zijn bekende technieken, het is een kwestie van de puzzel oplossen en systemen met elkaar koppelen. Mijn engineers-hart gaat hier sneller van kloppen :)
Dan kan je deze reeks vast ook wel waarderen ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_193435305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan kan je deze reeks vast ook wel waarderen ;)
Oeh, die maakt wel toffe dingen eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:39:55 #40
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193436528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan kan je deze reeks vast ook wel waarderen ;)
Die is gaaf ja :)
Een jonge Elon Musk :D
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:57:08 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193436772
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

They allegedly did it quite easily 6 times within three years almost 50 years ago, so it should be even easier now with all the allegedly quite amazing improvements in technology that they have now.
Easy?
Als het zo easy was dan waren de Russen al veel eerder op de maan beland.
Of.. sterker nog de Duitsers.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:04:10 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193436872
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Meh. All a part of the whole fckin stupid script. imo. Elon Musk is just another TV character, and a really obnoxious one at that.
If people want to carry on beleiving it - thats up to them.
Jup een pr man met als een Bill Gates en een Steve Jobs, mensen met een bepaalde visie.
En een enorm team er achter die het waar maakt.
Zo werkt een vriend van me bij een bedrijfje wat een gat in de markt vond door een bepaalde markt aan te boren, het bedrijfje groeide in 6 jaar van 5man naar 100man en is nu een miljoenen bedrijf.. en het groeit maar door en door.
De eigenaar bedacht door groepenkasten kant en klaar te leveren IPV dat een monteur dat op locatie in elkaar te zetten.
Dat is gewoon simpel maar ook briljant ..
Elon musk doet niet heel veel anders veel van zijn o
Ideeen bestaan al langer maar hij weet het op de markt te brengen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193437349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jup een pr man met als een Bill Gates en een Steve Jobs, mensen met een bepaalde visie.
En een enorm team er achter die het waar maakt.
Zo werkt een vriend van me bij een bedrijfje wat een gat in de markt vond door een bepaalde markt aan te boren, het bedrijfje groeide in 6 jaar van 5man naar 100man en is nu een miljoenen bedrijf.. en het groeit maar door en door.
De eigenaar bedacht door groepenkasten kant en klaar te leveren IPV dat een monteur dat op locatie in elkaar te zetten.

Dat is gewoon simpel maar ook briljant ..
Elon musk doet niet heel veel anders veel van zijn o
Ideeen bestaan al langer maar hij weet het op de markt te brengen.
Volgens mij ken ik die toko.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:04:53 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193437660
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Volgens mij ken ik die toko.
:) jup groeit als een malle!
Klanten in binnen en buitenland, en de eigenaar is ook maar een behoorlijk jonge knaap ergens begin 30 ofzo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193458067
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat JIJ het niet snapt, betekent niet dat het fake is. :D

Het zou je sieren om eens op de argumenten in te gaan.
Wat snap ik niet?
I don't see the sense in sending a signal 72,000kms to an alleged space satellite when there are so many other quicker, cheaper, more efficient options available right here on our dear old earth. And I've not read anything from you or any of your cohorts here to convince me otherwise.
I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible. But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:42:55 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_193458294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat snap ik niet?
I don't see the sense in sending a signal 72,000kms to an alleged space satellite when there are so many other quicker, cheaper, more efficient options available right here on our dear old earth. And I've not read anything from you or any of your cohorts here to convince me otherwise.
I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible. But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
En welke alternatieven heb je dan in gedachten?

En snap je dat mensen gewoon kunnen gaan kijken bij de landingen aan land?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_193458734
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat snap ik niet?
Ik denk dat je heel veel begrijpt maar als je eenmaal in de situatie zit dat je ruimtereizen ontkent, het ISS ontkent, satellieten ontkent, landingen op de maan ontkent en Rovers op Mars dat er dan weinig anders op zit om ook alle andere verbonden technieken te ontkennen of minimaal in twijfel te trekken.

Dat neem ik je niet kwalijk maar het bemoeilijkt ook de discussie, vanuit je loopgraaf.

quote:
I don't see the sense in sending a signal 72,000kms to an alleged space satellite when there are so many other quicker, cheaper, more efficient options available right here on our dear old earth.
Satelliet is juist een hele goedkope techniek. De initiële investering is hoog maar de dekking is gigantisch. Je kan heel veel klanten bedienen. Waar mijn oom in Frankrijk woont heb je geen kabels voor TV. HIj kijkt daar al sinds 1997 TV via de schotel. Daarnaast is het ook gewoon eenvoudig aan te tonen dat satellieten (o.a. geostationair) bestaan door simpelweg rechte lijnen te trekken vanaf iedere schotelantenne die je ziet. Je komt dan op een vast punt op zo'n 36.000km van de aarde uit. Dat is niet te ontkennen, iedereen met een schotel weet dat de plek waar je bent uitmaakt voor het uitrichten. En dat al sinds 1988. Dat red je niet met een weerballon.

Beeld het je in: al sinds 1988 staan er miljoenen (!) schotelantenne's gericht op datzelfde punt (of eigenlijk 4 punten naast elkaar) op 36.000km boven de evenaar. Wat je er ook van denkt, als je een schotelantenne hebt geïnstalleerd en uitgericht (wat vrij simpel is) ontkom je daar niet aan.

quote:
And I've not read anything from you or any of your cohorts here to convince me otherwise.
I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible. But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
Zelfs amateurs kunnen (zoals aangetoond) inmiddels raketten verticaal laten landen.
De techniek is ook niet bijzonder moeilijk uit te leggen, natuurkunde is universeel.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:18:51 #48
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193459099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat snap ik niet?
I don't see the sense in sending a signal 72,000kms to an alleged space satellite when there are so many other quicker, cheaper, more efficient options available right here on our dear old earth. And I've not read anything from you or any of your cohorts here to convince me otherwise.
De satellieten hangen er al een poosje. Dat heeft geld gekost, zeker, maar na de lancering is het ding in principe gratis in gebruik. Welke alternatieven kan je noemen die beter en goedkoper zijn?
Je kan wel 'alleged' zeggen, maar ze zijn er gewoon hoor. Er is niemand die daar aan twijfelt en met argumenten komt. Anders dan 'weerballonnen bestaan, dus satellieten zijn fake!', dat is het argument van een 5-jarige.
quote:
I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible. But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
Wat zien we dan op die beelden? Waarom zou SpaceX dat faken?
Probeer anders eens uit te leggen waar je de onmogelijkheden ziet. Is het de guidance, de voortstuwing, zijn het de landingspoten, waar heb je moeite mee?
pi_193459163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible. But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
Mwah processorkracht genoeg om in zo'n raket en in het droneship te stoppen om beide te stabiliseren. Dat zit ook in goedkope speelgoed drones.

Voor het schip is er zat kennis en techniek beschikbaar uit de offshore industrie waar het heel normaal is om drijvende platforms stabiel en op hun plek te houden met actieve systemen. Boorplatformen, drijvende hijsbokken en montageschepen voor windparken doen niet anders tegenwoordig.

Voor de boosters hetzelfde. Ja, ik vind het ook knap dat ze (meestal) niet omvallen door ruwe zee. Maar zeker tijdens de vlucht/landingsfase hebben die raketten genoeg manier om hun koers bij te stellen. De rekenkracht die nodig is voor alle berekeningen is tegenwoordig niet veel bijzonders. De tijd dat raketbanen louter ballistische berekeningen waren is voorbij. -Nou ja, de vlucht van een Falcon booster is een ballistisch traject, voor de landingen op land mikken ze dat ding op zee om zo laat mogelijk bij te sturen om 'm op de landingspad te zetten. Mocht er iets mis gaan lazert 'ie in het water.

Ik vind het eigenlijk vooral knap dat die boosters niet omvallen als ze eenmaal op dat droneship staan. Hoe hoog ligt het zwaartepunt eigenlijk?
pi_193468711
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat snap ik niet?
Hoe satellieten werken, onder andere.

quote:
I don't see the sense in sending a signal 72,000kms to an alleged space satellite when there are so many other quicker, cheaper, more efficient options available right here on our dear old earth. And I've not read anything from you or any of your cohorts here to convince me otherwise.
Het gaat er dus echt niet om of jij er het nut van inziet of dat het jou rendabel lijkt. Het is technologie en natuurkunde. Die satellieten bestaan, en er zijn bergen aan bewijs hier gepost. Dat je ervoor kiest om dat te negeren ligt echt helemaal aan jezelf. Het feit dat er zeekabels bestaan en dat bijna alle traffic daardoor loopt, betekent ook niet dat satelliten ineens niet meer bestaan.

quote:
I think a vertical landing of such a thing (especially on a rocking,tilting surface) is nigh on impossible.
En bij de 1e 2 woordjes gaat het weer fout. Je hebt het spreekwoord "it's not rocket science", maar die gaat hier niet op want dat is het dus precies wel. Dat het jou niet logisch lijkt, zonder enig argument te voeren, trekken de feiten zich natuurlijk niets van aan.

quote:
But then if I really wanted an argument about this I could just go to a spacefanboy/girl forum.
Inderdaad, dus je geeft eigenlijk aan dat je liever niet overtuigd wil worden en dat je geen argumenten wilt lezen. Dat is natuurlijk alles behalve kritisch denken.

Ik vind het oprecht jammer dat je absoluut niet op de materie ingaat. Er is al zoveel gepost waarmee je helemaal zelf kunt verfiëren dat dit soort dingen gewoon echt zijn, maar daar ga je nog geen seconde op in. Je houdt je liever bezig met jarenlang iets ontkennen, terwijl je het binnen een paar uur voor jezelf had kunnen bewijzen - onafhankelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')