Komt hier uit de buurt, is wel een arrogante lul.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval een prima Arisch hoofd.
Derhalve zeg ik doen.
Boeiend. Als Feyenoord zich meldt gaat hij heus niet naar FC Groningen.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:13 schreef El-Stinho het volgende:
twitter:williampomp twitterde op maandag 08-06-2020 om 20:07:14Feyenoord heeft zich ook gemeld bij Fortuna Sittard voor Mark Diemers, maar de Rotterdammers lijken te laat te komen. Technisch directeur @:Fleddie van FC Groningen laat weten dat er met zowel Diemers als Fortuna een mondeling akkoord is. Zo meer op https://t.co/QYNrzbH3kQ reageer retweet
Middenveld Diemers, Burger, Toornstraquote:Op maandag 8 juni 2020 20:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Komt hier uit de buurt, is wel een arrogante lul.
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Middenveld Diemers, Burger, Toornstra
Stukje derde rijk.
Een uur hiervoor leek Feyenoord volgens VI nog beet te hebben. Krabbyquote:Op maandag 8 juni 2020 20:13 schreef El-Stinho het volgende:
twitter:williampomp twitterde op maandag 08-06-2020 om 20:07:14Feyenoord heeft zich ook gemeld bij Fortuna Sittard voor Mark Diemers, maar de Rotterdammers lijken te laat te komen. Technisch directeur @:Fleddie van FC Groningen laat weten dat er met zowel Diemers als Fortuna een mondeling akkoord is. Zo meer op https://t.co/QYNrzbH3kQ reageer retweet
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Een uur hiervoor leek Feyenoord volgens VI nog beet te hebben. Krabby
----------------------- Marsmanquote:Op maandag 8 juni 2020 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Middenveld Diemers, Burger, Toornstra
Stukje derde rijk.
Doe maar niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:00 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
----------------------- Marsman
Kaasdorp - Van Beek - Diemers - De witte Keniaan
------- Immers (c) - Burger - Toornstra
------- De Mooij - Guidetti - Jĝrgensen
Coach: Koeman
Assistenten: Kuyt, Tomasson
Stukje lebensraum.
Heb ook even wat beelden bekeken, kende hem niet. Doet me een beetje denken aan de jonge Mario Been. Goede trap en pass, ook redelijk technisch.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:57 schreef PIETR het volgende:
Paar beelden gekeken, heeft wel een heerlijke trap in zijn benen zeg, boh.
Fey kennende gaan ze nu weer debiel veel betalen en dan faalt die gozert al vanaf dag 1.quote:
Ik vind het uberhaupt wel humor, een transfersoap om één of andere nobuddy van Fortuna Sittard of all places.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Fey kennende gaan ze nu weer debiel veel betalen en dan faalt die gozert al vanaf dag 1.
Das het punt onder Arnesen, die betaalt niet debiel veel maar debiel weinig omdat Troost en corona financieel de club naar de tering hebben gewerktquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Fey kennende gaan ze nu weer debiel veel betalen en dan faalt die gozert al vanaf dag 1.
Patrick Paauwe kwam ook van Fortuna ooit!!!!!!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het uberhaupt wel humor, een transfersoap om één of andere nobuddy van Fortuna Sittard of all places.
En net als Diemers daarvoor bij De Graafschap. Ik zie een potentiële topper.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Patrick Paauwe kwam ook van Fortuna ooit!!!!!!
Waar halen ze hem dan mee over: spelen in een lege Kuip? Ze zullen echt wel meer moeten bieden dan Groningen en als Fortuna al akkoord was Groningen, zou dat dus betekenen dat wij te veel betalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das het punt onder Arnesen, die betaalt niet debiel veel maar debiel weinig omdat Troost en corona financieel de club naar de tering hebben gewerkt
Die was wel iets jonger denk ikquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Patrick Paauwe kwam ook van Fortuna ooit!!!!!!
Er was een meningsverschilletje over een of andere clausule. Het is niet zo dat dat iets heel bijzonders was, daarnaast moet Groningen ook wel iedere cent omdraaien.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Waar halen ze hem dan mee over: spelen in een lege Kuip? Ze zullen echt wel meer moeten bieden dan Groningen en als Fortuna al akkoord was Groningen, zou dat dus betekenen dat wij te veel betalen.
Het ging om de doorverkoopclausule waar Fortuna en Groningen het over oneens waren. Inmiddels voldoet Groningen wel aan die eisen, maar denk dat Feyenoord gerust hetzelfde percentage wil geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Waar halen ze hem dan mee over: spelen in een lege Kuip? Ze zullen echt wel meer moeten bieden dan Groningen en als Fortuna al akkoord was Groningen, zou dat dus betekenen dat wij te veel betalen.
Dat bedoel ik ook, fincancieel waren ze al rond. Dus om hem dan toch naar Fey te krijgen moeten ze of hem meer bieden of Fortuna meer bieden. Hoe dan ook betaal je dan dus te veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:42 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Er was een meningsverschilletje over een of andere clausule. Het is niet zo dat dat iets heel bijzonders was, daarnaast moet Groningen ook wel iedere cent omdraaien.
Nee joh, Diemers gaat liever naar Feyenoord dan naar Groningen en Fortuna verkoopt liever Diemers voor hetzelfde bedrag aan Feyenoord dan Groningen. Het is vrij makkelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, fincancieel waren ze al rond. Dus om hem dan toch naar Fey te krijgen moeten ze of hem meer bieden of Fortuna meer bieden. Hoe dan ook betaal je dan dus te veel.
en dat voor zo'n spelerquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, fincancieel waren ze al rond. Dus om hem dan toch naar Fey te krijgen moeten ze of hem meer bieden of Fortuna meer bieden. Hoe dan ook betaal je dan dus te veel.
Hoger niveau van de selectie, meespelen om prijzen, Europees voetbal en mogelijk een volle Kuip na de eerste seizoenshelft lijken mij wel argumenten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat de speler liever naar Fey gaat kan ik begrijpen, maar waarom zou Fortuna voor hetzelfde bedrag liever aan ons verkopen? De kans dat ze in de toekomst met Groningen om de tafel zitten bij transfers is groter dat dat ze met Fey om de tafel zitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee joh, Diemers gaat liever naar Feyenoord dan naar Groningen en Fortuna verkoopt liever Diemers voor hetzelfde bedrag aan Feyenoord dan Groningen. Het is vrij makkelijk.
Omdat Diemers dan zegt; ik wil niet naar Groningen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat de speler liever naar Fey gaat kan ik begrijpen, maar waarom zou Fortuna voor hetzelfde bedrag liever aan ons verkopen? De kans dat ze in de toekomst met Groningen om de tafel zitten bij transfers is groter dat dat ze met Fey om de tafel zitten.
Ja, en met welke club wil Fortuna denk je meer in de toekomst om de tafel zitten?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat de speler liever naar Fey gaat kan ik begrijpen, maar waarom zou Fortuna voor hetzelfde bedrag liever aan ons verkopen? De kans dat ze in de toekomst met Groningen om de tafel zitten bij transfers is groter dat dat ze met Fey om de tafel zitten.
als hij aardig speelt wel ja maar is het het behalve dat hij een goeie trap heeft wel een goeie speler voor Feyenoord?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Voor Fortuna is het ook prettiger als hun spelers in de Kuip belanden.
quote:De Diemers Soap: Feyenoord versus FC Groningen
FC Groningen dacht zich verzekerd te hebben van Mark Diemers, maar plotseling lonkt Feyenoord naar de 26-jarige middenvelder. De uitblinker van Fortuna Sittard moet nog zijn keuze maken, tot frustratie van de Noorderlingen.
Het is half april, middenin de lockdown, maar Danny Buijs is al bezig met volgend seizoen. De trainer van FC Groningen ziet een groot deel van zijn basiselftal vertrekken. Django Warmerdam gaat naar FC Utrecht, Mike te Wierik richting het Championship, waar het Derby County van Phillip Cocu hem transfervrij oppikt.
Maar er staat méér te gebeuren. Southampton en Stade Reims waren al in de race voor Deyovaisio Zeefuik en daar is Hertha BSC bij gekomen. Ook Azor Matusiwa weet zich in de belangstelling van Franse clubs. Buijs telt even snel: vier spelers zullen vertrekken, los nog van spits Kaj Sierhuis die afgelopen winter de FC verruilde voor Stade Reims. En dat is nóg niet alles. Ritsu Doan ging naar PSV, Ludovits Reis naar Barcelona. Sampdoria kocht Julien Chabot, Samir Memisevic koos voor een avontuur bij Hebei China Fortuna. De trainer pakt z’n rekenmachine erbij en constateert dat zijn club voor meer dan vijftien miljoen euro heeft verkocht. Tel daarbij op de transfersommen van Zeefuik en eventueel Matusiwa en FC Groningen overlegt straks een transferbalans waar menig club jaloers op is.
Buijs is niet per se blij met al die spelers die vertrekken, maar ze leveren geld op, en ze zorgen voor een goede naam, dat is mooi meegenomen. FC Groningen heeft voor talentvolle spelers nu een extra troef in de mouw: Kom naar ons en kijk eens welke stap je daarna kunt zetten. Dat is precies wat hij zijn beoogde nieuwe middenvelder vandaag gaat vertellen. Mark Diemers kan ook een speler worden die via de FC een mooie vervolgstap maakt in zijn carrière. Hij heeft de perfecte leeftijd, 26 jaar en laat bij Fortuna Sittard wekelijks zien de beste te zijn. Buijs kent Diemers natuurlijk wel, maar wordt ook enthousiast van zijn statistieken, zeven goals en vier assists, om over de schoonheid van de doelpunten nog maar te zwijgen. FC Groningen kan niet al het geld dat binnen komt herinvesteren, maar na ook nog eens een goed gesprek met Diemers geeft de trainer zijn technisch directeur Mark-Jan Fledderus groen licht: ophalen deze speler! Hij moet samen met Wessel Dammers, ook afkomstig van Fortuna Sittard, en doelman Sergio Padt een van de gezichtsbepalende spelers worden van het nieuwe FC Groningen.
AKKOORD
Een maand later heerst er tevredenheid in Groningen. Mark Diemers lijkt op weg naar de Euroborg. Mark-Jan Fledderus heeft een akkoord bereikt met Fortuna Sittard over de voorwaarden, terwijl dit ook in hoofdlijnen gebeurt met Diemers zelf en zijn manager Tim Vrouwe, die namens Forza Sports Group (FSG) de middenvelder begeleidt. Het enige dat nog geregeld moet worden is de afhandeling tussen Diemers en Fortuna Sittard. De Limburgers willen dat de speler het doorverkooppercentage laat vallen, zoals dat ooit is afgesproken in zijn contract. Diemers zelf is dat niet van plan. Hij vindt dat hij hier recht op heeft, ook omdat hij in de voorbije twee seizoenen zijn sportieve waarde voor Fortuna wel heeft bewezen.
C Groningen is op de hoogte van de ruis op de lijn in Limburg en beseft dat de transfer dus nog niet helemaal is beklonken. Maar de Noorderlingen, met technisch directeur Fledderus voorop, verwachten dat dit uiteindelijk wel goed zal komen. Toch gaan er weken voorbij zonder gewenst resultaat.
Diemers is nog altijd geen speler van FC Groningen als er afgelopen weekend plotseling bericht komt vanuit Rotterdam. Het is Frank Arnesen, technisch directeur van Feyenoord. Het belletje verrast, maar komt tegelijk ook weer niet geheel onverwacht. Dat Dick Advocaat enthousiast is over de kwaliteiten van Diemers ,was al langer bekend. Ook sterspeler en aanvoerder Steven Berghuis liet zich afgelopen seizoen al eens openlijk ontvallen dat hij Diemers een hele goede speler vindt. Maar nu is ook de rest van de club om. Arnesen geeft telefonisch aan dat Feyenoord in gesprek wil met Diemers en zijn begeleiding.
KAARTEN
Plotseling liggen de kaarten anders op tafel. Diemers is logischerwijs direct enthousiast over de interesse van Feyenoord. Als groot talent maakte hij op jeugdige leeftijd de overstap vanuit zijn vertrouwde Leeuwarden naar FC Utrecht. Bij Cambuur was hij beter dan de rest, bij FC Utrecht ging het aanvankelijk ook voortvarend, maar tot een sterkhouder groeit hij niet uit. Diemers kiest vervolgens bewust voor een stapje terug en ontpopt zich bij De Graafschap tot bepalende speler. Verschillende clubs tonen belangstelling, waarna hij bij Fortuna Sittard zichzelf ontwikkelt tot een aantrekkelijke speler met een verfijnde traptechniek. Hij spreekt al vroeg in het seizoen uit dat hij deze zomer een stap omhoog wilde maken. FC Groningen klinkt als een mooie nieuwe uitdaging, maar Feyenoord is natuurlijk nog een stap hoger.
Fledderus raakt in paniek. Wekenlang dacht hij zeker te zijn van Diemers, maar plotseling duikt Feyenoord op. De magie van De Kuip, van de grote club, die trekt harder dan die van De Trots van het Noorden. Er gaat altijd wel íets boven Groningen. Fledderus weet als ex-prof heel goed wat dit met een speler zal doen. Hij neemt deze maandag dan ook direct contact op en geeft aan dat het eindeloze getouwtrek om het doorverkoopbedrag tussen Fortuna Sittard en Diemers moet worden opgelost. Dat gaat FC Groningen doen. Na wekenlang toekijken en afwachten willen ze de laatste hobbel nu zelf wél nemen. En snel, maar mogelijk te laat.
TAART
Terwijl Fledderus probeert in allerijl de deal met Diemers definitief te maken, snijdt de technische staf van Feyenoord een taart aan. Niet om de komst van Diemers te vieren, maar assistent Cor Pot is 69 geworden en heeft slagroomgebak laten aanrukken. Het smaakt trainer Dick Advocaat uitstekend. De trainer van Feyenoord heeft zijn goede humeur weer wat terug, na een vervelende week waarin uitlekte dat Dirk Kuijt klaar staat om het na volgend seizoen van hem over te nemen. Dat is nog tot daar aan toe, vervelender vindt Advocaat het dat hij nog geen nieuwe speler heeft mogen begroeten. Hij dacht mee met zijn club door Kenneth Vermeer en Sam Larsson tussentijds te laten vertrekken naar Los Angeles FC en Dalian Professional in China. Maar tot nu slaagde Feyenoord er niet eens in de aflopende contracten van Leroy Fer en Eric Botteghin te verlengen, terwijl het ook niet lukte de transfervrije Bryan Linssen vast te leggen. Op het moment dat de succescoach zijn geduld dreigt te verliezen, komt technisch directeur Frank Arnesen met goed nieuws: hij heeft contact met de zaakwaarnemer van Diemers gehad. Tevreden neemt Advocaat nog een hap van zijn taart.
Als het aan Advocaat ligt, komt Mark Diemers snel naar Feyenoord. Hij gelooft dat de middenvelder met zijn traptechniek en creativiteit echt iets kan toevoegen aan het spel van de Rotterdammers, ook al is de concurrentie groot. Bovendien brengt Diemers de nodige ervaring met zich mee en is de transfersom te behappen voor Feyenoord. Kort gezegd gaat Advocaat er gewoon van uit dat Diemers komt. Bij Feyenoord raakt niemand in de war van de berichten alsof de speler een akkoord heeft met FC Groningen. Op hoofdlijnen is dat zo, maar er ontbrak nog een punt: het percentage waarop Diemers recht had bij een transfer. Dat FC Groningen dat nu wil betalen, doet daaraan niks af. De club heeft bijna drie weken de tijd gehad dat probleem op te lossen, maar koos ervoor te wachten. Dat Groningen nu Diemers dreigt mis te lopen op een paar duizend euro, is niet het probleem van Feyenoord en is de Noorderlingen zelf aan te rekenen. De club zal snel met Fortuna Sittard om tafel gaan en Diemers een passende aanbieding doen. Daarna is het aan de speler zelf. Als Mark Diemers de uitdaging aandurft, is hij speler van Feyenoord.
quote:Fledderus raakt in paniek. Wekenlang dacht hij zeker te zijn van Diemers, maar plotseling duikt Feyenoord op. De magie van De Kuip, van de grote club, die trekt harder dan die van De Trots van het Noorden. Er gaat altijd wel íets boven Groningen.
quote:TAART
Terwijl Fledderus probeert in allerijl de deal met Diemers definitief te maken, snijdt de technische staf van Feyenoord een taart aan. Niet om de komst van Diemers te vieren, maar assistent Cor Pot is 69 geworden en heeft slagroomgebak laten aanrukken. Het smaakt trainer Dick Advocaat uitstekend.
twitter:FeyenoordTM twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 08:59:30𝗙𝗘𝗬𝗘𝗡𝗢𝗢𝗥𝗗 - 𝗔𝗪𝗔𝗬 𝗞𝗜𝗧 𝟮𝟬𝟮𝟬/𝟮𝟬𝟮𝟭.. 👀
🖤 = 👕
❤️ = 🩳
❤️ = 🧦
#𝕒𝕕𝕚𝕕𝕒𝕤 reageer retweet
Zwart-rood?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:39 schreef De_Kraam het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FeyenoordTM twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 08:59:30𝗙𝗘𝗬𝗘𝗡𝗢𝗢𝗥𝗗 - 𝗔𝗪𝗔𝗬 𝗞𝗜𝗧 𝟮𝟬𝟮𝟬/𝟮𝟬𝟮𝟭.. 👀
🖤 = 👕
❤️ = 🩳
❤️ = 🧦
#𝕒𝕕𝕚𝕕𝕒𝕤 reageer retweet
genot
twitter:nicknultien twitterde op woensdag 10-06-2020 om 10:17:28Mark Diemers naar FC Groningen aub. https://t.co/EoRjyJGenY reageer retweet
Gelukkig speelt Feyenoord voorlopig zonder publiek.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:35 schreef Caland het volgende:
twitter:nicknultien twitterde op woensdag 10-06-2020 om 10:17:28Mark Diemers naar FC Groningen aub. https://t.co/EoRjyJGenY reageer retweet
Achja, als dat een vereiste is kan je een heleboel spelers niet halen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Gelukkig speelt Feyenoord voorlopig zonder publiek.
Lekker belangrijk.twitter:bart_sanders twitterde op donderdag 26-03-2015 om 22:06:41Nu de grootste demagoog van Rotterdam en omstreken, vroeger 'gewoon' in de Arena: Dirk Kuyt. #ajax http://t.co/wKSauT3UzF (via @frenkdeboer) reageer retweet
Was wel een signaaltje van Overmars. Wij halen een keeper van hen, zij nemen er een van ons.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:20 schreef De_Kraam het volgende:
En Lamprou had zogenaamd een pleurishekel aan Ajax tot ze weer een derde keeper nodig hadden.
Wereldschokkend interview.quote:Kökçü heeft geen haast om Feyenoord te verlaten: 'Keuze op gevoel'
Orkun Kökçü staat bij veel Europese (sub)topclubs op de rader. De 19-jarige middenvelder van Feyenoord heeft nog een contract voor drie jaar in Rotterdam en doet niet aan carrièreplanning. Hij baseert zijn keuze op gevoel.
Met zijn 19 jaar en slechts 33 wedstrijden in de eredivisie zou een stap naar het buitenland misschien wat vroeg komen. Kökçü zelf vindt twee of drie jaar ervaring in de Nederlandse top niet per se nodig om zich verder te ontwikkelen. "Als het moment daar is en ik voel me er goed bij, dan gaan we het zien."
Geen haast
De Turkse jeugdinternational focust zich naar eigen zeggen nu vooral op Feyenoord. "Ik wil er het beste van maken volgend seizoen en wil zo fit mogelijk zijn als de competitie weer start. Voor nu ben ik alleen met Feyenoord bezig. Ik heb nog een contract tot 2023, dus ik heb geen haast."
Ondanks de interesse van clubs als Arsenal laat Kökçü zich niet gek maken. "Het doet eerlijk gezegd niet zo veel met mij. Mijn vader en mijn zaakwaarnemer houden zich daar mee bezig. Ik probeer me daarvan af te zonderen. Dat lukt prima. Ik ben gelukkig een voetballer en geen zaakwaarnemer."
Lege Kuip
Als de eredivisie, zoals het er nu naar uitziet, vanaf september weer van start gaat, zullen de stoeltjes in de Kuip leeg blijven. "Natuurlijk zijn de supporters een extra steuntje voor ons, maar ook zonder hen kunnen wij het voetballend wel oplossen. Het liefst wil je je supporters er natuurlijk bij hebben om nog meer druk te creëren. Het gaat straks voelen alsof je een oefenwedstrijd op trainingskamp speelt."
Uiteindelijk besloot de KNVB om de stekker uit de eredivisie te trekken. Feyenoord was op dat moment bezig aan een enorme opmars en geklommen naar de derde plek. "Het is een keuze die de regering heeft gemaakt. Je baalt er wel van, want je weet dat je in een goede flow zat."
En ook door de bekerfinale van Feyenoord tegen FC Utrecht ging een streep. "We balen wel dat we die wedstrijd niet hebben kunnen spelen. En we konden ook in de competitie nog wat 'regelen'. Dus je baalt wel dat je niet nog een prijsje achter je naam kunt zetten."
In andere landen, zoals in Duitsland en Portugal, is de competitie al hervat en ook in Engeland, Italië en Spanje gaat de bal binnenkort weer rollen. "Je denkt soms wel: misschien is de keuze om te stoppen iets te snel gemaakt. Maar ja, daar hebben wij niks over te zeggen. Dat is aan de regering."
Klopt! Mulder was ook al beter dan Vermeerquote:Op woensdag 10 juni 2020 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Achja, als dat een vereiste is kan je een heleboel spelers niet halen.
Maar bij het schuimbekkende deel kan hij nu vast niks meer goed doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |