abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:47:09 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193374358
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193374501
@fietsie excuses!
Kom maar weer eens langs, dan zullen mijn woest-brave honden je begroeten ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:55:16 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193374511
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:54 schreef sigme het volgende:
@:fietsie excuses!
Kom maar weer eens langs, dan zullen mijn woest-brave honden je begroeten ;)
Ahja maar die hebben een -reden- om te blaffen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193374624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ahja maar die hebben een -reden- om te blaffen :P
Die worden dol van een fiets(ie)? :P

Oh man, ruimtelijk inzicht en ik zijn geen goede vrienden :') Nu dus een hoop trucjes leren, want het is 'gelukkig' wel een gekend probleem. (Zal ik hem maar zelf inkoppen? 85 % van de DGSK studenten is vrouw :+ )
pi_193374874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die worden dol van een fiets(ie)? :P

Oh man, ruimtelijk inzicht en ik zijn geen goede vrienden :') Nu dus een hoop trucjes leren, want het is 'gelukkig' wel een gekend probleem. (Zal ik hem maar zelf inkoppen? 85 % van de DGSK studenten is vrouw :+ )
Bij de stereochemie aanbeland?

Ik heb het uiteindelijk vooral op tekentrucjes gehaald O-)
Dan tekende ik de structuur gewoon om naar een weergave waarvan ik wist hoe ik de stereochemie moest "zien". :')
pi_193375087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij de stereochemie aanbeland?

Ik heb het uiteindelijk vooral op tekentrucjes gehaald O-)
Dan tekende ik de structuur gewoon om naar een weergave waarvan ik wist hoe ik de stereochemie moest "zien". :')
Ja we leren allemaal trucjes inderdaad :Y Anders geen doen joh.
(we mogen 1 tetraëder meenemen naar het examen trouwens. )

Had ik al gezegd dat deze docent mijn held is? O+ Droogkloot tussendoor wel, maar dat houdt het wel leuk.
pi_193375167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
Tussen alle bedrijven door heb ik wel meegelezen, veruit het meeste vergeten, sorry.
@:minilot gefeliciteerd met je frêle hartje O+
@:isabeau mooie foto's! Vaker maken & delen aub!
@:Pdehoog leuk van de IXXI
@:tele6 fijn van het FACT
@:loona goed gesprot
@:Annex mooie bosbessentaartdingus :Y)
@:Myraela leuke bikini
@:candaasje he hebt gelijk
@:blues krijgen wij elke dag coronakantieverslag?
@ de rest: sorry, meer kon ik zo snel niet uit het blote hoofd verzinnen
Paar dagen niet meelezen en toch soort van op de hoogte raken O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193375300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja we leren allemaal trucjes inderdaad :Y Anders geen doen joh.
(we mogen 1 tetraëder meenemen naar het examen trouwens. )

Had ik al gezegd dat deze docent mijn held is? O+ Droogkloot tussendoor wel, maar dat houdt het wel leuk.
Oh, da's vriendelijk van ze.

Ik was altijd vooral zulke aan het tekenen:

(zonder het oog en de pijl dan)

Moeten jullie ook andere projecties, zoals Fischer? En moeten jullie ook ringen, met chair/boat configuraties?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:50:31 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193375337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moeten jullie ook andere projecties, zoals Fischer? En moeten jullie ook ringen, met chair/boat configuraties?
Ach wat ben ik blij dat ik dit allemaal al weer vergeten was :D
pi_193375341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja en ja. En Howarth geloof ik dat het heet. En ook RS configuratie inderdaad :Y
pi_193375357
Verder wordt ik wel dierenarts hoor. Ooit. :+
pi_193375462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja en ja. En Howarth geloof ik dat het heet. En ook RS configuratie inderdaad :Y
Haworth. (bijna dus) die is nog wel te doen, dus die was ik alweer vergeten :+

Arme jij, dat je ook nog ringen moet. Die vond ik veel moeilijker dan R/S. Vooral wanneer je moest proberen te bedenken welke configuratie het gunstigst was en hoe dat er dan uit zou moeten zien :r
en ik heb een hele middag zitten oefenen om die stoelconfiguratie überhaupt te kunnen tekenen... waarschijnlijk is dat voor jou een minder groot probleem? :)
pi_193375520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haworth. (bijna dus) die is nog wel te doen, dus die was ik alweer vergeten :+

Arme jij, dat je ook nog ringen moet. Die vond ik veel moeilijker dan R/S. Vooral wanneer je moest proberen te bedenken welke configuratie het gunstigst was en hoe dat er dan uit zou moeten zien :r
en ik heb een hele middag zitten oefenen om die stoelconfiguratie überhaupt te kunnen tekenen... waarschijnlijk is dat voor jou een minder groot probleem? :)
ja het is echt feest :+ Ik denk dat ik me het minst actief op de stereochemie verder stort hoor, de reacties zijn al genoeg om te onthouden :X . En alle effecten op aromaten enzo. En zuren/basen vergelijken (dat viel wel mee, was ik wel redelijk OK in geloof ik 8-) ) En fysische eigenschappen van alles. (kookpunt/smeltpunten) En de naamgevingsregels...functionele groepen.... en de gebruikersnamen.... (En ik red het weer eens niet qua tijd om fatsoenlijk te kunnen oefenen. Maar goed, ik heb straks wel een prachtig uitgewerkte samenvatting, dus dan kan het zelfs nog voor de her. Maar liever niet)

Oh en euh, ik kan een stoel tekenen ja. Maar mijn 6 ringen zien er vaak niet uit _O-
(Na 2423 van die dingen getekend te hebben zou je toch denken dat het een beetje strak en symmetrisch moet lukken....nope...)
pi_193375628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

ja het is echt feest :+ Ik denk dat ik me het minst actief op de stereochemie verder stort hoor, de reacties zijn al genoeg om te onthouden :X . En alle effecten op aromaten enzo. En zuren/basen vergelijken (dat viel wel mee, was ik wel redelijk OK in geloof ik 8-) ) En fysische eigenschappen van alles. (kookpunt/smeltpunten) En de naamgevingsregels...functionele groepen.... en de gebruikersnamen.... (En ik red het weer eens niet qua tijd om fatsoenlijk te kunnen oefenen. Maar goed, ik heb straks wel een prachtig uitgewerkte samenvatting, dus dan kan het zelfs nog voor de her. Maar liever niet)

Oh en euh, ik kan een stoel tekenen ja. Maar mijn 6 ringen zien er vaak niet uit _O-
(Na 2423 van die dingen getekend te hebben zou je toch denken dat het een beetje strak en symmetrisch moet lukken....nope...)
Er schijnen speciale schriften te zijn met zeshoeken ipv ruitjes of lijntjes. Als ik verder was gegaan in dat soort chemie zou ik dat nog wel overwegen, al is het maar omdat ik dan eindelijk mooie zeshoeken zou tekenen O+ O+
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:28:23 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376245
c_/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:34:56 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376373
Oow is t topic gesloten voor het weekend? :D sorry....

sluipt weg...
pi_193376383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ach wat ben ik blij dat ik dit allemaal al weer vergeten was :D
Ik ben blij dat ik het niet eens kon vergeten :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_193376586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er schijnen speciale schriften te zijn met zeshoeken ipv ruitjes of lijntjes. Als ik verder was gegaan in dat soort chemie zou ik dat nog wel overwegen, al is het maar omdat ik dan eindelijk mooie zeshoeken zou tekenen O+ O+
[ afbeelding ]
Ohja, dat ging ik ooit bestellen :D (nooit van gekomen)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:34 schreef fietsie het volgende:
Oow is t topic gesloten voor het weekend? :D sorry....

sluipt weg...
Ik ben aan het leren over optische activiteit van moleculen. Of ze lichtbundels polariseren enzo.
Ik denk dat ik dit over 3 maanden weer compleet vergeten ben... maar soit. :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:47:22 #19
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ohja, dat ging ik ooit bestellen :D (nooit van gekomen)
[..]

Ik ben aan het leren over optische activiteit van moleculen. Of ze lichtbundels polariseren enzo.
Ik denk dat ik dit over 3 maanden weer compleet vergeten ben... maar soit. :')
Er ligt hier een stapel boeken stralingsleer en dingen over magnetisme klaar... moet ik aan beginnen (ivm SPECT-CT en MRI kennis tekort)
pi_193376699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Er ligt hier een stapel boeken stralingsleer en dingen over magnetisme klaar... moet ik aan beginnen (ivm SPECT-CT en MRI kennis tekort)
Oh maar dát is leuk!

Ik hou van MRI. Of meer van NMR eigenlijk, want daar heb ik vooral mee gewerkt. Zit leuke kwantummechanica achter. Dat was het moment dat ik íets van kwantummechanica ben gaan begrijpen -- daarvoor had ik echt geen idee wat ik er ooit aan zou hebben, maar nu kon ik ineens stukken van NMR-spectra gaan voorspellen O+
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:53:25 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376751
Het is ook wel leuk, maar ook een boel "hoe zat 't ook al weer" over de achterliggende theorie afstoffen...
pi_193376777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh ik zou daar wel allemaal leuke gezichtjes in willen tekenen O+
pi_193376792
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh ik zou daar wel allemaal leuke gezichtjes in willen tekenen O+
Jij mag mijn docent denk ik ook wel.
Ik quote even:

'Dus ik draai...deze groep draait naar hier, deze groep draait naar hier...als een parasolleke zoals ge op uw ijsje hebt in de zomer...wat we niet gaan mogen doen...maar soit.'

En dan weer gelijk door, droogkloot.
pi_193376826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja dat laat ik hier aan vriend over. Die vermaakt zich graag met dat soort zaken. Speelt graag met elektronen enzo. (Vorige project juist weer met fotonen).

Ik hou het wel bij het in grote bewondering opkijken naar vriend. Zoals hij het begrijpt kan ik het toch nooit omvatten met die hersens van mij :P .
pi_193376872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij mag mijn docent denk ik ook wel.
Ik quote even:

'Dus ik draai...deze groep draait naar hier, deze groep draait naar hier...als een parasolleke zoals ge op uw ijsje hebt in de zomer...wat we niet gaan mogen doen...maar soit.'

En dan weer gelijk door, droogkloot.
Nohhhh, Belgen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')