abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193354060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:27 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Volgens mij mag er veel meer kritiek geuit worden op Marokkanen dan negers want bij die laatste, ben je automatisch een onverbloemde KKK/Nazi/racist/hater/moordenaar/racebaiter vul maar in etc etc. Oftewel negers worden gezien als hét symbool van burgerrechten en burgerlijke vrijheid. Wat m.i. volkomen onterecht en ongepast is. Want dan doe je alsof enkel zwarten het doelwit kunnen zijn van racisme en dat is niet waar. In tegendeel zijn veel zwarten juist racistisch tegen niet-zwarten getuige het geweld, de rellen, en de misdaadcijfers.

En als je daar aandacht op wilt leggen ben je weer een racist. Zo houdt dat probleem zich in stand.

Want zeg nou eerlijk wat is nou erger, ik die een racist ben omdat ik de overmatige moorden in Chicago aan wil kaarten of de zwarte daders die de misdrijven daadwerkelijk plegen? Prioriteiten.

Men wkl liever racisme bestrijden ipv de criminaliteit.
Grotendeels eens idd
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:08:53 #202
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193354100
Ik denk dat die agent zoiets heeft van "ik laat me niet vertellen dat ik fout bezig ben door die omstanders dus ik blijf lekker op zijn nek drukken met mijn knie".

Toch een raar moment want hoe roep je zo'n persoon tot de orde als deze persoon in een staat zit waar hij principieel niet luistert naar mensen om zich heen.

Vrij duidelijk dat dit gewoon moord is trouwens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193354103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:04 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een nieuwstopic en de dood van die man heeft geleid tot plunderingen in winkels van mensen die er er niets mee van doen hebben. Daar mag ik toch mijn afschuw en afkeuring over uitspreken? Als het een condoleancetopic was geweest had u gelijk.
Ik snap het, maar snap ook dat mensen er aanstoot aan nemen. Ik begrijp MMaRsu ook heel goed.
West-Melanesia
pi_193354108
Het is sowieso raar om kritiek te uiten op een complete bevolkingsgroep. Racist of niet.Je bent gewoon een complete randmongool als je denkt dat de acties van één of meerdere leden van een bepaalde bevolking je het recht geeft om maar die complete bevolking daarop aan te spreken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193354124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:08 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat die agent zoiets heeft van "ik laat me niet vertellen dat ik fout bezig ben door die omstanders dus ik blijf lekker op zijn nek drukken met mijn knie".

Toch een raar moment want hoe roep je zo'n persoon tot de orde zonder dat je letterlijk de politie aan het aanvallen bent.
Complete machteloosheid.
West-Melanesia
pi_193354154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap het, maar snap ook dat mensen er aanstoot aan nemen. Ik begrijp MMaRsu ook heel goed.
Dat sommigen zich drukker maken om big issues prima maar het relatief kleine leed dat de getroffen ondernemers treft kan grote gevolgen hebben voor hun en hun gezinnen. Dat is het enige dat ik aan de kaak stel maar om dan altright genoemd te worden...
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:15:22 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193354159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
Het is sowieso raar om kritiek te uiten op een complete bevolkingsgroep. Racist of niet.Je bent gewoon een complete randmongool als je denkt dat de acties van één of meerdere leden van een bepaalde bevolking je het recht geeft om maar die complete bevolking daarop aan te spreken.
Dat hangt er vanaf. Als de groep culturele hechting heeft dan is het niet onredelijk als buitenstaanders verwachten dat men "intern" discussie gaat voeren over het probleem. Jij zal ook een imam die kritiek heeft op straatcultuur en moslims oproept om zich wat beter in te zetten bij het voorkomen dat hun kinderen daar in vervallen serieuzer nemen dan wanneer ik het jou ga vertellen.

Ik ben niet de stem voor jouw oren.. dat is vaak een interne aangelegenheid. Maar mensen moeten wel ergens beginnen met dat soort discussies te gaan voeren.

Maar even voor de duidelijkheid... een ras is geen cultuur. Dit idee geldt alleen voor .. culturele gemeenschappen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193354243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De mensen die door de politie en de staat worden onderdrukt en bij vlagen zonder reden worden vermoord hebben mijn sympathie. Dat is belangrijker namelijk.

Als u de winkeltjes belangrijker vindt, is het wel duidelijk dat mensenlevens minder waard zijn.
Wat is dit voor onzin? Ja, winkel is belangrijk. Mensen hebben een gezin te onderhouden.
pi_193354246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Als de groep culturele hechting heeft dan is het niet onredelijk als buitenstaanders verwachten dat men "intern" discussie gaat voeren over het probleem. Jij zal ook een imam die kritiek heeft op straatcultuur en moslims oproept om zich wat beter in te zetten bij het voorkomen dat hun kinderen daar in vervallen serieuzer nemen dan wanneer ik het jou ga vertellen.

Ik ben niet de stem voor jouw oren.. dat is vaak een interne aangelegenheid. Maar mensen moeten wel ergens beginnen met dat soort discussies te gaan voeren.

Maar even voor de duidelijkheid... een ras is geen cultuur. Dit idee geldt alleen voor .. culturele gemeenschappen.
Dat ben ik dus niet met je eens. Vaak is een 'buitenstaander' helemaal niet in staat om te zien of en in welke mate het uberhaupt gaat om een lid van die specifieke bevolkingsgroep. Daar gaat het vaak al mis. En dan wordt er ook nog eens voor dat specifieke lid bedacht wat hij of zij moet denken, want zij zijn lid van die specifieke bevolkingsgroep, toch?

Nee dus, de diversiteit binnen culturele of etnische groepen is dusdanig groot - dat je altijd en alleen individuen daarop aan kan spreken. Ik vind dat een imam zich niet met politieke zaken bezig moet houden - maar een ander lid van de 'groep' kan daar heel anders over denken. Dat is verder aan diegene, moet ie zelf weten. Waarom zou ik dan geassocieerd moeten worden met de gedachten van die ander? Omdat diegene toevallig lid is van dezelfde culturele of etnische groep? Dat is echt een bizarre gedachte.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193354255
nypost twitterde op donderdag 28-05-2020 om 14:25:42 'Armed rednecks' defend stores from looters amid George Floyd protests https://t.co/EFVK89dF39 https://t.co/IbXspPhgFQ reageer retweet
Helden _O_
pi_193354267
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
Eens.
pi_193354292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:14 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dat sommigen zich drukker maken om big issues prima maar het relatief kleine leed dat de getroffen ondernemers treft kan grote gevolgen hebben voor hun en hun gezinnen. Dat is het enige dat ik aan de kaak stel maar om dan altright genoemd te worden...
Als je daarbij ook eerst begrip voor de woede aan de kaak had gesteld, zou men er denk ik anders tegenaan kijken.
West-Melanesia
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:29:09 #213
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193354320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. Vaak is een 'buitenstaander' helemaal niet in staat om te zien of en in welke mate het uberhaupt gaat om een lid van die specifieke bevolkingsgroep. Daar gaat het vaak al mis.
Dat is natuurlijk onzin. Als ik een dame hier in de buurt zie met een hoofddoekje en zij is een donkere vrouw voor aap aan het uitmaken.. en ik merk bij andere moslims in mijn kringen dat racisme richting donkere mensen nog op een soort jaren 30 niveau zit... dan is het niet vreemd dat ik conclusies trek over een gedeelde cultuur van die mensen. Dat ze misschien over details er anders in staan (per individu) boeit weinig.

quote:
En dan wordt er ook nog eens voor dat specifieke lid bedacht wat hij of zij moet denken, want zij zijn lid van die specifieke bevolkingsgroep, toch?
Eh.. Nee. Ik bedoel het juist andersom. Volgens mij snap je niet helemaal wat ik zeg.

quote:
Nee dus, de diversiteit binnen culturele of etnische groepen is dusdanig groot - dat je altijd en alleen individuen daarop aan kan spreken. Ik vind dat een imam zich niet met politieke zaken bezig moet houden - maar een ander lid van de 'groep' kan daar heel anders over denken. Dat is verder aan diegene, moet ie zelf weten. Waarom zou ik dan geassocieerd moeten worden met de gedachten van die ander? Omdat diegene toevallig lid is van dezelfde culturele of etnische groep? Dat is echt een bizarre gedachte.
Mensen luisteren sneller naar iemand uit hun eigen groep. En ja er zijn meerdere groepsniveaus.. Moslims in het algemeen delen zwakjes een cultuur... maar Marokkaanse moslims weer meer.. buurtgebonden nog weer meer.. etc...

Het is vrij logisch.
pi_193354331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
nypost twitterde op donderdag 28-05-2020 om 14:25:42 'Armed rednecks' defend stores from looters amid George Floyd protests https://t.co/EFVK89dF39 https://t.co/IbXspPhgFQ reageer retweet
Helden _O_
:N kortzichtigheid van de bovenste plank weer.

Totdat een triggerhappy red neck per ongeluk toch iemand dood schiet en het staat op film, dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Een overheid die een geweldsmonopoly heeft zou dit moeten doen.
pi_193354345
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als je daarbij ook eerst begrip voor de woede aan de kaak had gesteld, zou men er denk ik anders tegenaan kijken.
Ik heb mijn afschuw over de moord uitgesproken. Ik begrijp dat die mensen actie willen van de regering en dat ze daarvoor demonstreren begrijp ik ook. Dat je uit woede een winkel gaat plunderen niet. En dat jij vind dat ik dat wel moet hebben zodat sommige andere users dan mogelijk wel normaal reageren op mijn reactie vind ik een beetje sneu van je.

[ Bericht 2% gewijzigd door OneChicago op 28-05-2020 15:38:05 ]
pi_193354349
Eigendommen plunderden van mensen die er niks mee te maken hebben is te triest voor woorden. Pak dan met zijn allen het politiebureau, of zoek de moordenaar op en ga op zijn hoofd zitten.
  Forum Admin donderdag 28 mei 2020 @ 15:33:05 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193354369
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:31 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik heb mijn afschuw over de moord uitgesproken. Ik begrijp dat die mensen actie willen van de regering en dat ze daarvoor demonstreren begrijp ik ook. Dat je uit woede een winkel gaat plunderen niet.
Dat is dan ook gewoon tuig dat een excuus zoekt om dat te doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_193354375
quote:

[..]

Ik heb mijn afschuw over de moord uitgesproken. Ik begrijp dat die mensen actie willen van de regering en dat ze daarvoor demonstreren begrijp ik ook. Dat je uit woede een winkel gaat plunderen niet.
Dat de eerst vreedzame demonstranten met grof geweld door de politie aangevallen worden en dat daardoor een nog bozere meute ontstaat wil je dat ook snappen. ;)
pi_193354386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:31 schreef Pleun2011 het volgende:Pak dan met zijn allen het politiebureau, of zoek de moordenaar op en ga op zijn hoofd zitten.
Ja, eigen rechter spelen _O_

Genot jongens. 1 agent die buitensporig geweld gebruikt tijdens een arrestatie, en alles is geoorloofd zo blijkt.
pi_193354389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat de eerst vreedzame demonstranten met grof geweld door de politie aangevallen worden en dat daardoor een nog bozere meute ontstaat wil je dat ook snappen. ;)
Volgens mij deed de politie niks totdat ze gingen plunderen maar wij zijn het al vaker niet eens vandaag.
pi_193354412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:29 schreef SpecialK het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Als ik een dame hier in de buurt zie met een hoofddoekje en zij is een donkere vrouw voor aap aan het uitmaken.. en ik merk bij andere moslims in mijn kringen dat racisme richting donkere mensen nog op een soort jaren 30 niveau zit... dan is het niet vreemd dat ik conclusies trek over een gedeelde cultuur van die mensen. Dat ze misschien over details er anders in staat boeit weinig.
Dat jij daar conclusies over trekt ten aanzien van de gehele groep moslims en hun cultuur (?) is precies waar het dus helemaal mank gaat. Dat is niet anders dan een gemiddelde BLM'er die schreeuwt dat alle blanke agenten erop uit zijn om de donkere medemens uit te moorden. De hele discussie wordt in een keer doodgeslagen.

Het werkt dan ook twee kanten op. Als jij je idioot uit over bevolkingsgroepen - en iemand noemt je een bruinhemd, dan moet je zelf natuurlijk ook niet gaan huilen over nuance.

quote:
Mensen luisteren sneller naar iemand uit hun eigen groep. En ja er zijn meerdere groepsniveaus.. Moslims in het algemeen delen zwakjes een cultuur... maar Marokkaanse moslims weer meer.. buurtgebonden nog weer meer.. etc...

Het is vrij logisch.
Dat is een veronderstelling die zeker, gezien de globalisering, niet meer klopt. Tenzij je ergens in de rimboe woont zonder internet en contacten buiten je groep (waardoor de andere groep 'eng is' en je dus maar inderdaad alles aanneemt van je eigen vertrouwde groep).
[/quote]
Allah Al Watan Al Malik
pi_193354424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon tuig dat een excuus zoekt om dat te doen.
Dat is ook mijn punt.
  Forum Admin donderdag 28 mei 2020 @ 15:37:18 #223
pi_193354433
Het gaat hier niet over de islam jongons.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 28 mei 2020 @ 15:37:46 #224
pi_193354438
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:36 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dat is ook mijn punt.
Ja ik dacht, ik zet je punt even kracht bij :P
pi_193354454
quote:

[..]

Geweld wordt toch vaker toegepast wanneer een mens boos is. Ik begrijp dus wel dat dingen worden gesloopt of geplunderd. Goedkeuren doe ik alleen niet.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')