quote:Met de nieuwe dagelijkse talkshow Op1 begint de NPO 2020 met een frisse blik. Duiding van actualiteit en reflectie op de waan van de dag blijven een belangrijke plaats innemen op NPO 1. Wisselende duo’s ontvangen vanaf maandag 6 januari elke werkdag live rond 22.30 uur gasten die het gesprek van de dag beheersen, van kunst tot politiek, van sport tot entertainment.
Op1 is een gezamenlijke productie van verschillende omroepen. De presentatie is in handen van onder anderen Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra, Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen en Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg.
Met roulerende duo’s van verschillende afzenders onderstreept Op1 de veelzijdigheid van de NPO. Een herkenbaar programma met elke dag dezelfde vorm, en een wisselende signatuur. Dit nieuwe concept is een etalage van de vakkundigheid die de publieke omroep in huis heeft. Op1 wordt gepresenteerd door zeer ervaren krachten en aanstormend talent.
Op1 is een samenwerking tussen programmamakers van de deelnemende omroepen en de redactie van PAUW. Jeroen Pauw is zelf nauw betrokken bij het opzetten van de nieuwe talkshow en zal in een latere fase ook het programma gaan presenteren. Daarnaast wil hij ook andere programma’s voor de NPO gaan maken.
De duo's:
• Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
• Dinsdag: Giovanca Ostiana & Tijs van den Brink (EO)
• Woensdag: Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen (Omroep MAX)
• Donderdag: Welmoed Sijtsma & Sander Schimmelpenninck (WNL)
• Vrijdag: Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg (BNNVARA)
https://op1npo.nl/
https://twitter.com/op1npo
Kaag/Ollongren.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En dan neemt Jetten het premierschap over en dan ben jij weer helemaal blij.
Bewust neer gezet door Pechtholdquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:32 schreef superniger het volgende:
Schandknaapje Jetten is een tussenpaus.
Gelukkig heeft Wopke al 770 miljoen aan aandelen gekocht in die hutquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
hoezo van tevoren? KLM kan je alsnog de middelvinger geven
Vergeet Wopke niet af te rekenen op zijn geblunderquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:37 schreef bombmannl het volgende:
Echt een makkelijk target om die klm topman te haten
ja leuk dat 2019 zo goed was maar als ze nu willen overleven kunnen ze het zelf? Bouw dan reserves op ipv bonussen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:37 schreef bombmannl het volgende:
Die bonus voor klm topman is gewoon de bonus over 2019. Wat een fucking onzin. 2019 was een goud jaar, die man heeft gewoon recht op die bonus. Mooi dus dat die aandeelhouders daarmee in hebben gestemd.
Tsja dat geldt voor meer bedrijven maar de meeste kiezen ervoor die bonus niet uit te keren.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:37 schreef bombmannl het volgende:
Die bonus voor klm topman is gewoon de bonus over 2019. Wat een fucking onzin. 2019 was een goud jaar, die man heeft gewoon recht op die bonus. Mooi dus dat die aandeelhouders daarmee in hebben gestemd.
Ik had dit jaar gewoon een bonus.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja dat geldt voor meer bedrijven maar de meeste kiezen ervoor die bonus niet uit te keren.
Je mag mijn raket wel beschouwen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:40 schreef monkyyy het volgende:
Ik zou nu buiten gaan zitten, maar de raket vliegt niet. Sad!
Raketje.quote:
Gebaseerd op vorig jaar zeker? Ik kreeg in april nog de winstdeling van 2019. Viel me 100% mee dat dat nog werd uitgekeerd.quote:
Uiteraard, maar dat gold ook voor de bonus van de KLM topman.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gebaseerd op vorig jaar zeker? Ik kreeg in april nog de winstdeling van 2019. Viel me 100% mee dat dat nog werd uitgekeerd.
Reserves opbouwen voor zo’n pandemie is niet te doen, dan wordt je ver ingehaald door bedrijven in andere landen die wel in business investeren. En bonussen keer je uit en zijn gelinkt aan prestaties. Dus het is de grootste onzin om bonussen te schrappen. Alle capabele ceo’s blijven dan lekker weg uit NLquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
ja leuk dat 2019 zo goed was maar als ze nu willen overleven kunnen ze het zelf? Bouw dan reserves op ipv bonussen.
Dan gaat zequote:Op woensdag 27 mei 2020 22:45 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Tot ze mijn raket ziet uiteraard.
Anna Gimbrèrequote:
En Carrie?quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:50 schreef Jemoederniet het volgende:
Anna zou spontaan klaarkomen als de raket begint te brullen.
Een keer wat anders dan Govert Schillingquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:50 schreef RensAjacied het volgende:
Ze is slim, verbaal sterk en lekker.
Droomvrouw.
Ik wil haar elke dag.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:52 schreef Ronald het volgende:
[..]
Een keer wat anders dan Govert Schilling
Zo danquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:53 schreef RensAjacied het volgende:
Jack is een teringlul met één succes in het verre verleden. Tevens is het een agressieve alcoholist.
Pak m maar aan hoor, dat zal hem leren!quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:53 schreef RensAjacied het volgende:
Jack is een teringlul met één succes in het verre verleden. Tevens is het een agressieve alcoholist.
Weet ik nog niet, beetje rondklikken, ik denk iets lekkers van Ritualsquote:
Zo ben ikquote:Op woensdag 27 mei 2020 22:58 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Pak m maar aan hoor, dat zal hem leren!
het publiek die er na toe gaat ookquote:Op woensdag 27 mei 2020 23:06 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
daar denkt het schouwburgpubliek anders over.
Mwah 50 plussers over het algemeen de boel goed op orde. Het is geen Tineke SBS 6 Schouten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:08 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat Youp zijn publiek door deze crisis sowieso flink uitgedund is.
Goeie samenvatting.quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:10 schreef RensAjacied het volgende:
Kwalbert is sympathieker dan Jack.
Dat zegt genoeg over Jack.
links lullen rechts vullennnnnquote:Op woensdag 27 mei 2020 23:13 schreef superniger het volgende:
[..]
Én jack vervangen door Matthijs van Nieuwkerk.
maar recht door zee!!!quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:14 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
alles blijft dus zoals het was.
En nee ik ben links noch rechts.
Voor de centen naar Talpa en toen gefaald. Het Jack Spijkerman effect. Je zal er maar naar vernoemd worden.quote:
ik vindtquote:Op woensdag 27 mei 2020 23:23 schreef kree het volgende:
[..]
Vertel waarom? Ik vindt t nl. Wel grappig?
humor kan je niet uitleggen toch? Verder gewoon een vermoeiende man.quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:23 schreef kree het volgende:
[..]
Vertel waarom? Ik vindt t nl. Wel grappig?
De SBS kijker kent deze items niet.quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:24 schreef Ronald het volgende:
Man man stop met dit quiz geneuzel, doe dat lekker op SBS6
Mijn centen, dus dat maak ik zelf wel uitquote:
quote:
quote:A disturbing demonstration of depletion effects in judgment was recently reported in the Proceedings of the National Academy of Sciences. The unwitting participants in the study were eight parole judges in Israel. They spend entire days reviewing applications for parole. The cases are presented in random order, and the judges spend little time on each one, an average of 6 minutes. (The default decision is denial of parole; only 35% of requests are approved. The exact time of each decision is recorded, and the times of the judges’ three food breaks–morning break, lunch, and afternoon break–during the day are recorded as well.) The authors of the study plotted the proportion of approved requests against the time since the last food break. The proportion spikes after each meal, when about 65% of requests are granted. During the two hours or so until the judges’ next feeding, the approval rate drops steadily, to about zero just before the meal. As you might expect, this is an unwelcome result and the authors carefully checked many alternative explanations.
Daar ken ik het voorbeeld van inderdaad. Overigens blijken daar bij nader inzien ook nog wel andere factoren een mogelijke rol te spelen dan simpelweg 'rechters zijn chagrijniger wanneer ze honger hebben'. Met name het feit dat het wel of niet hebben van een advocaat nogal een significant verschil maakt tussen wel of geen verlof krijgen en dat de zaken wat dat betreft niet willekeurig over dagen verdeeld zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2020 09:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Komt dat uit Thinking fast and slow?
Dat ligt hier al meer dan tien jaar, mooi dus dat ik er nu meer uit gelezen heb dan enkel de inleiding.quote:Op donderdag 28 mei 2020 10:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar ken ik het voorbeeld van inderdaad. Overigens blijken daar bij nader inzien ook nog wel andere factoren een mogelijke rol te spelen dan simpelweg 'rechters zijn chagrijniger wanneer ze honger hebben'. Met name het feit dat het wel of niet hebben van een advocaat nogal een significant verschil maakt tussen wel of geen verlof krijgen en dat de zaken wat dat betreft niet willekeurig over dagen verdeeld zijn.
Integendeel, het is best een interessant boek en veel ideeën / concepten zijn op hoofdlijnen niet per se onjuist of achterhaald. Het probleem dat je altijd hebt bij dat soort boeken is dat wanneer ze zich op beperkt of niet geproduceerd onderzoek richten deze informatie en paar jaar later toch al aardig achterhaald of genuanceerd kan zijn. Probleem is wel vaak dat sommige studies echt enorm veel media-aandacht genereren en dan blijven hangen in het collectieve bewustzijn, terwijl nieuwere studies die feitelijk de hypothese ontkrachten onzichtbaar blijven voor het grote publiek.quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat ligt hier al meer dan tien jaar, mooi dus dat ik er nu meer uit gelezen heb dan enkel de inleiding.
Ja, lijkt mij ook een vrij basaal gegeven dat je wel zou moeten evalueren als je de kans op voorwaardelijke invrijheidstelling wilt inschatten.quote:Die studie weerspreekt dus de laatste zin: 'As you might expect, this is an unwelcome result and the authors carefully checked many alternative explanations.' Dat is dan weer jammer.
Misschien wat offtopic verder hier, maar het onderzoek waar Kahneman zijn Nobelprijs voor kreeg is grondig gereproduceerd en lijkt stevig stand te houden:quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat ligt hier al meer dan tien jaar, mooi dus dat ik er nu meer uit gelezen heb dan enkel de inleiding.
Die studie weerspreekt dus de laatste zin: 'As you might expect, this is an unwelcome result and the authors carefully checked many alternative explanations.' Dat is dan weer jammer.
Interessant, dank.quote:Op donderdag 28 mei 2020 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien wat offtopic verder hier, maar het onderzoek waar Kahneman zijn Nobelprijs voor kreeg is grondig gereproduceerd en lijkt stevig stand te houden:
https://arstechnica.com/s(...)-passed-a-huge-test/
Zijn ego is iig te groot voor zijn hele lichaam ondanks obesitas mordesquote:Op donderdag 28 mei 2020 18:48 schreef monkyyy het volgende:
Het lijkt net of het gezicht van grapperhaus te klein is voor zijn hoofd
mordes?quote:Op donderdag 28 mei 2020 20:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zijn ego is iig te groot voor zijn hele lichaam ondanks obesitas mordes
Die hoef ik hier in Utrecht ook niet nee.quote:
He getsie, moet dat nou weerquote:Op donderdag 28 mei 2020 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
onno heeft meestal andere deeltjes diep in z'n keel
Onno ontvangt niet hoor.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
onno heeft meestal andere deeltjes diep in z'n keel
Alber Verlinde of Onno Hoes. Wie is het vrouwtje en wie is het mannetje?quote:
Nee, een natuurkundige en niet bepaald een hobbyist. Hier zie je ook duidelijk het verschil tussen een wetenschapper en zo'n clown als de Hond. Hij nuanceert, hij geeft aan dat er een compleet plaatje moet zijn en ga zo maar door.quote:
Albert is een power bottom.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:30 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Alber Verlinde of Onno Hoes. Wie is het vrouwtje en wie is het mannetje?
Maar dat is verleden tijd, wellicht als Onno met een mannelijkere homo is, dan is hij wel het vrouwtje. Denk ook dat met pijpen het minder eenrichtingsverkeer is dan met aanduwen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:30 schreef BlackNero het volgende:
[..]
quote:
Met haar toestemming wel.quote:
Buitenlucht maakt niet uit.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
Een net stukje Vondelpark..ga maar bij Sloterplas
Ik ga dan brunchen bij m'n vader, hij haalt bij Van der Valk Leeuwarden een "Brunch to go"quote:
GENOTquote:Runder carpaccio bonbon met truffelmayonaise
De moderne NSB.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:47 schreef monkyyy het volgende:
De FIOD. Daar zou ik best weleens willen werken
Tripje naar Panamaquote:Op donderdag 28 mei 2020 22:47 schreef monkyyy het volgende:
De FIOD. Daar zou ik best weleens willen werken
Oneens.quote:
Wtfquote:
Ik doe met je mee maat.quote:
Zo'n ding heb ik ook, maar ik ben het touwtje kwijt waarmee je hem moet opstartenquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:14 schreef svann het volgende:
Een coole nsd powerball tegen de rsi.
Gaaf ding.
[ afbeelding ]
Even online shoppen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zo'n ding heb ik ook, maar ik ben het touwtje kwijt waarmee je hem moet opstarten
Wat denk je van een schoenveter?quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:15 schreef monkyyy het volgende:
Zo'n ding heb ik ook, maar ik ben het touwtje kwijt waarmee je hem moet opstarten
Zou ook kunnen, wel een dunne veter vindenquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:18 schreef svann het volgende:
[..]
Wat denk je van een schoenveter?
(Stukje van het uiteinde afknippen.)
Of een touwtje of draad en de laatste centimeter terugvouwen en wat velpon erop om het hard te maken.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:22 schreef monkyyy het volgende:
Zou ook kunnen, wel een dunne veter vinden
En Sander kan dat hooghartige arrogante toontje niet uitzetten en dat is om tequote:Op donderdag 28 mei 2020 23:25 schreef monkyyy het volgende:
Welmoed kan haar kwebbel niet 5 seconden gewoon dichthouden he
Ze zijn uit elkaar hoor.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:30 schreef BlackNero het volgende:
quote:Staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Paul Blokhuis.
Journalist Jort Kelder.
Verslaggever VS voor Nieuwsuur Eelco Bosch van Rosenthal.
Joke Meijer, beter bekend als ‘Orgel Joke’ op Instagram.
Gerrit, beter bekend als Opa Gerrit op Tiktok en zijn kleinzoon Glenn.
Omdat ie een prijsje heeft gekregen vanwege provocerenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 15:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jortdit keer niet als expert maar als journalist
![]()
![]()
Als expert over corona en de klm had hij het zo vaak bij het juiste eind![]()
![]()
Nu weer gewoon journalist dus
Jurylid Joost Eerdmans, ja die strijdt echt voor het vrije woord. Totdat je iets over hem zegt:quote:Programma- en opiniemaker Jort Kelder (55) is de winnaar van de Pim Fortuyn Prijs. Dat heeft jurylid Joost Eerdmans vrijdag bekendgemaakt. De prijs is bedoeld voor opiniemakers, bestuurders of politici die strijden voor het vrije woord en taboes durven doorbreken.
Volgens de jury verdient Kelder de onderscheiding omdat hij “zich met verve mengt in het nationale debat. Hij probeert met flair, elegantie en inhoud een kritisch verhaal neer te zetten”, met name over de coronamaatregelen. ,,Ten tijde van de lockdown brak hij als eerste publiekelijk een lans voor het overleven van de economie en een snelle lock-out.” Kelder kreeg veel reacties op een uitspraak die hij deed bij Omrop Fryslân: “We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden. Op een gegeven moment moet er gewoon een belangenafweging komen: hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?”
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:42 schreef Marcoss het volgende:
Ik proef wat lichte frustratie bij een aantal van bovenstaande posts.
twitter:PeterRdeV twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:58:17Vandaag treed ik na 2,5 jaar terug als directeur van De Vries & Kasem advocaten. Het was een mooie en leuke tijd, maar het kantoor staat en floreert. Mijn job zit er op. Het is tijd voor een nieuwe fase. Handen vrij. Nieuwe uitdagingen. reageer retweet
twitter:YelleTieleman twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 18:17:18NIEUWS: Politie en justitie zijn ervan overtuigd dat advocaat Khalid Kasem informatie heeft gelekt aan de organisatie van Ridouan Taghi, ism met @JensOldeKalter https://t.co/FRvOaA3J9a reageer retweet
Peter werd net met fluwen handschoenen ondervraagd bij Boulevardquote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:55 schreef Szura het volgende:
Zou Peter R. nog ingevlogen worden?twitter:PeterRdeV twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:58:17Vandaag treed ik na 2,5 jaar terug als directeur van De Vries & Kasem advocaten. Het was een mooie en leuke tijd, maar het kantoor staat en floreert. Mijn job zit er op. Het is tijd voor een nieuwe fase. Handen vrij. Nieuwe uitdagingen. reageer retweet
twitter:YelleTieleman twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 18:17:18NIEUWS: Politie en justitie zijn ervan overtuigd dat advocaat Khalid Kasem informatie heeft gelekt aan de organisatie van Ridouan Taghi, ism met @:JensOldeKalter https://t.co/FRvOaA3J9a reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |