abonnement Unibet Coolblue
pi_193765584
Dit is wel erg rigoreus, buitenlanders tot eind van het jaar de VS niet in. Mijn vriendin zag eerder deze haar vlucht gecancelled worden in Augustus (bruiloft vrienden). Gister na 2,5u op de telefoon om kunnen zetten, maar er zullen nog wel veel meer vluchten gecancelled worden lijkt me. Denk niet dat haar trip door zal gaan.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413577/vs-verlengt-inreisverbod-voor-alle-europeanen-tot-einde-jaar
pi_193765631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is wel erg rigoreus, buitenlanders tot eind van het jaar de VS niet in. Mijn vriendin zag eerder deze haar vlucht gecancelled worden in Augustus (bruiloft vrienden). Gister na 2,5u op de telefoon om kunnen zetten, maar er zullen nog wel veel meer vluchten gecancelled worden lijkt me. Denk niet dat haar trip door zal gaan.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413577/vs-verlengt-inreisverbod-voor-alle-europeanen-tot-einde-jaar
Terwijl het me inmiddels toch eerder wenselijk lijkt om dit andersom in te voeren. _O-
Maar goed, het gaat Trump hier natuurlijk enkel om puntjes scoren bij z'n eigen achterban die het grote gemene buitenland als bedreiging ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193765783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is wel erg rigoreus, buitenlanders tot eind van het jaar de VS niet in. Mijn vriendin zag eerder deze haar vlucht gecancelled worden in Augustus (bruiloft vrienden). Gister na 2,5u op de telefoon om kunnen zetten, maar er zullen nog wel veel meer vluchten gecancelled worden lijkt me. Denk niet dat haar trip door zal gaan.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10413577/vs-verlengt-inreisverbod-voor-alle-europeanen-tot-einde-jaar
De EU overweegt hetzelfde voor toeristen uit de VS (gelukkig).

https://www.theverge.com/(...)g-borders-draft-list
pi_193765786
Past ook goed in verkiezingstijden, een buitenstaande 'vijand' creeeren. Eerst waren het de Mexicanen en de muur, nu de Chinezen en Europeanen en vliegtuigen. Geen idee of Brazilianen nog naar de VS mogen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:15:59 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_193765798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De EU overweegt hetzelfde voor toeristen uit de VS (gelukkig).

https://www.theverge.com/(...)g-borders-draft-list
Prima idee. Gelet op de puinhoop die het daar is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193765841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Past ook goed in verkiezingstijden, een buitenstaande 'vijand' creeeren. Eerst waren het de Mexicanen en de muur, nu de Chinezen en Europeanen en vliegtuigen. Geen idee of Brazilianen nog naar de VS mogen.
Natuurlijk, maar dat was al vrij snel de strategie van Trump geworden natuurlijk. Hij heeft niet de competentie om in zo'n geval op te treden als daadkrachtige, evenwichtige leider. Hij kent alleen het trucje van schoppen naar anderen. Dus is het de schuld van China en moet nu het grote boze buitenland geweerd worden om de VS te beschermen. Dat terwijl er toch weinig landen zijn waar de situatie erger is dan daar natuurlijk, maar ja, dat hoor je niet op Fox en Breitbart.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193766573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Terwijl het me inmiddels toch eerder wenselijk lijkt om dit andersom in te voeren. _O-
Maar goed, het gaat Trump hier natuurlijk enkel om puntjes scoren bij z'n eigen achterban die het grote gemene buitenland als bedreiging ziet.
Wat Jaeger ook al zegt: dit staat zeer waarschijnlijk ook op de planning van de EU! Terecht. Kom maar op met die travel ban.

Zou me - Trump kennende - dan ook weer weinig verbazen als deze verlenging simpelweg een soort vergelding is voor de aanstaande travel ban vanuit de EU die de laatste dagen rondgaat in de geruchtenmolen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Salina op 24-06-2020 12:18:02 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193768683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik echo vooral wat anderen zeggen. Het gaat ze volgens mij niet zoveel om social distancing, maar om door de overheid, vooral de federale overheid, opgelegde regels.
Dabk voor de mooie, persoonlijke uiteenzetting van jouw ervaringen.

@miss_sly, volgens mij heb je al wat meer achtergrondinformarie nu met de verhalen van Basp, PippenScottie, Monolith en George.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:06:45 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193768729
BNODesk twitterde op woensdag 24-06-2020 om 15:06:00 California reports record 6,652 new cases of coronavirus and 63 new deaths - LA Times tracker https://t.co/6iQlU10ngl reageer retweet
Nu is het interessant om te zien (bij gebrek aan een beter woord) of het aantal doden per dag ook weer omhoog straks, over een week of 2-3.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 15:11:03 #210
236264 crew  capricia
pi_193768781
Arizona zit qua IC capaciteit aan de max. :{


https://eu.azcentral.com/(...)mp-visit/3242113001/
Definitely not CIA
pi_193768797
Leuk he, zo'n populist als president. :r
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 15:15:25 #212
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193768835
Toch gaat het in de VS niet zo snel als in Europe in Februari/Maart zou het weer toch een belangrijk effect hebben? Aan de andere kant zijn Arizona en Californië dan juist hele warme states.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:18:24 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193768865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik echo vooral wat anderen zeggen. Het gaat ze volgens mij niet zoveel om social distancing, maar om door de overheid, vooral de federale overheid, opgelegde regels. Mijn schoonmoeder (noord Idaho :{ zoek maar een recent filmpje op van Coeur d'Alene) zeurt al dat het druk is als ze 2 mensen tegenkomt tijdens een wandeling van 3u, of als er een andere familie op 'haar' strand is van een paar honderd meter lang.
Maar doordat ze niks opgelegd willen krijgen krijg je ook hele rare regels, zoals steden die een verbod op plastic tassen verbieden.
Het is vaak een beetje een reactie van een 2-jarige die in z'n nee fase zit.
Dit alles is tegen een achtergrond van wantrouwen, doorgaans gaan mensen uit van de slechtst mogelijke uitkomst, en dat anderen, en zeker de overheid, er vooral op uit zijn om van je te profiteren, en niet dat het ook zou kunnen zijn dat iets gedaan wordt, niet zozeer om hen, maar jou, te helpen. De gedachte dat iemand anders iets doet om jou te helpen is moeilijk te accepteren voor velen in Amerika, vooral als het niet een geldelijke donatie is. Ik hoorde regelmatig onzin als "Het dragen van een autogordel is vooral om te zorgen dat ze je lichaam kunnen vinden na een ongeluk, je hebt meer kans te overleven als je geen gordel draagt." (Montana heeft ongeveer 1 miljoen inwoners en vorig jaar 184 doden in verkeersongelukken).
Mijn ervaring met de VS is trouwens een democratisch bolwerk (universiteits stad) in republikeins Montana en een beetje Idaho en Washington.
Probleem met de VS is volgens mij dat momenteel alles, maar dan ook echt alles, tot een politiek drama wordt verheven.

Zelfs zover dat mondkapjes een politiek ding is geworden. Terwijl het helemaal geen politiek ding is. Ik bedoel, mensen dragen al jaren mondkapjes tegen smog in Japan, Korea en China bv, ongeacht wie de macht heeft. Het heeft niks met elkaar te maken, maar in de VS verzinnen ze dan maar een manier om de politiek erbij te betrekken, bv doordat mondkapjes wel/niet dragen met vrijheid te maken heeft, wat weer met democraten/republikeinen te maken heeft.

Ik bedoel, als de onderbroek vandaag uitgevonden zou zijn zou er hetzelfde politieke drama over komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193768869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
Toch gaat het in de VS niet zo snel als in Europe in Februari/Maart zou het weer toch een belangrijk effect hebben? Aan de andere kant zijn Arizona en Californië dan juist hele warme states.
Totaal niet te vergelijken natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193768975
Vergelijken blijft moeilijk, vooral bij het aantal bevestigde besmettingen speelt het aantal testen een grote rol. Deze figuur geeft het 7 dagen gemiddelde van het aantal doden per 10.000.000 inwoners per continent. Aan het rapporteren van doden zitten ook veel haken en ogen (Afrika, India, Rusland...) maar is wel minder afhankelijk van het aantal testen. Ik denk dat vooral de vergelijking tussen Noord Amerika en Europa niet ver van de waarheid zit.



Deze geeft het 7 dagen gemiddelde per miljoen inwoners aan. Komende weken zal het aantal doden per dag in de VS wel omhoog gaan schieten weer.



[ Bericht 16% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 24-06-2020 17:30:37 ]
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 15:31:01 #216
236264 crew  capricia
pi_193769010
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
Toch gaat het in de VS niet zo snel als in Europe in Februari/Maart zou het weer toch een belangrijk effect hebben? Aan de andere kant zijn Arizona en Californië dan juist hele warme states.
DrEricDing twitterde op woensdag 17-06-2020 om 02:18:26 Sad day: ARIZONA has crossed the rubicon... its epidemic now exceeds Brazil and Peru to be one of the hardest hit regions in the world. Exceeding all European countries as well.

Today: Record cases, record positivity %, record ER, record hospitalizations, record ICU. #COVID19 https://t.co/czTCaSeOJ4 reageer retweet
Definitely not CIA
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:34:07 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193769064
Wat is gaande in Arizona dat het zo hard gaat daar?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:36:32 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_193769098
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:31 schreef capricia het volgende:

[..]

DrEricDing twitterde op woensdag 17-06-2020 om 02:18:26 Sad day: ARIZONA has crossed the rubicon... its epidemic now exceeds Brazil and Peru to be one of the hardest hit regions in the world. Exceeding all European countries as well.

Today: Record cases, record positivity %, record ER, record hospitalizations, record ICU. #COVID19 https://t.co/czTCaSeOJ4 reageer retweet
Ik lees nu dit, bericht van Bloomberg:

quote:
President Donald Trump is looking to put the setback of his poorly attended Oklahoma rally behind him with visit to Arizona on Tuesday, where he’ll return to a familiar issue that helped him win the White House in 2016: border security.
:N
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2020 @ 15:37:09 #219
426493 crew  PippenScottie
pi_193769106
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is gaande in Arizona dat het zo hard gaat daar?
Volgens mij is Arizona, met Florida, een staat waar veel mensen na hun pensioen naartoe verhuizen.
Er zijn veel verzorgingstehuizen en veel ouderen.

Daarnaast is het een staat met republikeins bestuur. Economie voor volksgezondheid dus.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:41:04 #220
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193769153
De dalende sterftecijfers kwamen ook deels omdat de 1000 doden per dag in New York en de 500 doden per dag in New Jersey steeds verder zakten. Heel veel staten hebben al weken/maanden ongeveer dezelfde dagelijkse dodentallen. Met de versoepelingen van de afgelopen weken is het dan wachten tot het in een (of meerdere) van die staten weer uit de hand loopt.
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:01:16 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193770245
BNODesk twitterde op woensdag 24-06-2020 om 16:54:28 Florida also reported 256 new hospitalizations for COVID-19, which is the second-highest daily increase on record. The highest was 265 on May 21. https://t.co/zONdTRxlHj reageer retweet
256 nieuwe ziekenhuis opnames vandaag in Florida, naast een record aantal cases.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:09:58 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193771105
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
BNODesk twitterde op woensdag 24-06-2020 om 16:54:28 Florida also reported 256 new hospitalizations for COVID-19, which is the second-highest daily increase on record. The highest was 265 on May 21. https://t.co/zONdTRxlHj reageer retweet
256 nieuwe ziekenhuis opnames vandaag in Florida, naast een record aantal cases.
Dat is wel veel, maar dat toont wel aan dat het hoge aantal testen ook deels verantwoordelijk is voor het hoge aantal gemelde gevallen en niet 1-op-1 vergelijkbaar met hoe het hier ging. Geloof dat het ook veel jongeren zijn die nu positief getest worden, die hoeven ook minder vaak naar het ziekenhuis.

Ziekenhuisopnames in Nederland door de tijd heen:


Nog lang niet de 500 per dag van Nederland. Maar deze golf lijkt ook minder abrupt en meer een soort stoomwals van gestaag oplopende opnamecijfers.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 18:18:06 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193771218
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is gaande in Arizona dat het zo hard gaat daar?
Doe eens een gok?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 18:44:03 #224
5428 crew  miss_sly
pi_193771563
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:04 schreef Salina het volgende:

[..]

Dabk voor de mooie, persoonlijke uiteenzetting van jouw ervaringen.

@:miss_sly, volgens mij heb je al wat meer achtergrondinformarie nu met de verhalen van Basp, PippenScottie, Monolith en George.
Zeker!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:46:59 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193771638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe eens een gok?
Nee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193771958
Zo niet, dan nog een opiniestuk uit de NYT:
https://www.nytimes.com/2(...)ronavirus-trump.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193773000
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:06 schreef Salina het volgende:
Ben wel benieuwd hoe nu de situatie is in Arizona trouwens. Er waren wel wat verhalen over eventueel tekort aan ICU-beds en ventilators dacht ik. Verder hebben ze best veel besmettingen voor een staat met relatief niet zo veel inwoners. En een zeer grote stijging de laatste weken. Zal eens op zoek gaan dit weekend naar meer nieuws over de stand van zaken nu.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:34 schreef Salina het volgende:
Ik dacht en las vorige week dat Arizona als eerste in de problemen zou kunnen komen. Vooral vanwege de nog grotere stijging daar. Hoe dat nu zit, weet ik niet. Het is alweer een aantal dagen terug en ik volg lang niet alles.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:11 schreef capricia het volgende:
Arizona zit qua IC capaciteit aan de max. :{

https://eu.azcentral.com/(...)mp-visit/3242113001/
Uit dat artikel:

Reported cases
The Navajo Nation reported 7,037 cases and 335 confirmed deaths as of Sunday. The Navajo Nation includes parts of Arizona, New Mexico and Utah.
While race/ethnicity is unknown for 44% of cases, 25% of cases are Hispanic or Latino, 16% of cases are white, 10% are Native American and 2% are Black.

Reported deaths
While race/ethnicity is unknown for 10% of deaths, 46% of those who died were white, 20% were Hispanic or Latino, 18% were Native American and 3% were Black.

Ik heb wel eens eerder geschreven hier over de problemen binnen de Native American-gemeenschap, maar dat ging met name over de situatie in New Mexico. Geen zin om dat terug te zoeken nu, heb er enkele keren over bericht. ;)

Maar de Navajo gemeenschap (Navajo Nation) strekt zich over meerdere staten uit, ook over Arizona. En ze worden relatief zwaar(der) getroffen dan andere groeperingen, als je het afzet tegen inwoneraantal en het aantal overlijdens. Navajo Nation bestaat in totaal uit ongeveer 173.000 inwoners verspreid over de meerdere staten (Arizona, New Mexico, Utah).

Navajo Nation streefde vanaf half mei New York voorbij wat betreft meest getroffen regio per capita (cases en deaths).

De leefsituatie in deze regio is soms schrijnend, met gebrek aan stromend water en elektriciteit soms.

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_Navajo_Nation

Navajo Nation mag je gerust een klein drama binnen een veel groter drama (Arizona) noemen (maar ik heb sowieso wel een zwak voor inheemse bevolkingsgroepen).

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 24-06-2020 20:07:09 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193774409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
Toch gaat het in de VS niet zo snel als in Europe in Februari/Maart zou het weer toch een belangrijk effect hebben? Aan de andere kant zijn Arizona en Californië dan juist hele warme states.
Misschien zijn Arizona en Californië zo warm dat de inwoners in de zomermaanden juist relatief veel binnen zitten?
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:27:40 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193775323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien zijn Arizona en Californië zo warm dat de inwoners in de zomermaanden juist relatief veel binnen zitten?
Op z'n Amerikaans, met de airco op standje voluit. Zeker Arizona is 's zomers een behoorlijke bakoven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193778978
Volgens worlometer gister 38,386 gevallen gister in de US, op worldometer is dat na 24 april, met 39,072, de meeste gevallen. Johns Hopkins had als hoogste dag met gevallen ook 24 april, maar heeft er 36,291 die dag. Gisteren is nog niet bijgewerkt in de Johns Hopkins repository. Gister of vandaag zullen de VS wel een recordaantal nieuwe gevallen hebben.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:53:33 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193779087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens worlometer gister 38,386 gevallen gister in de US, op worldometer is dat na 24 april, met 39,072, de meeste gevallen. Johns Hopkins had als hoogste dag met gevallen ook 24 april, maar heeft er 36,291 die dag. Gisteren is nog niet bijgewerkt in de Johns Hopkins repository. Gister of vandaag zullen de VS wel een recordaantal nieuwe gevallen hebben.
Ondertussen wordt de geldkraan dichtgedraaid voor sommige testlocaties (met name in Texas :') ) en propageert Fox News vooral een anti-masker sentiment :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193779151
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ondertussen wordt de geldkraan dichtgedraaid voor sommige testlocaties (met name in Texas :') ) en propageert Fox News vooral een anti-masker sentiment :')
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 12:54:20 Cases are going up in the U.S. because we are testing far more than any other country, and ever expanding. With smaller testing we would show fewer cases! reageer retweet
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:00:38 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193779164
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:59 schreef Salina het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 12:54:20 Cases are going up in the U.S. because we are testing far more than any other country, and ever expanding. With smaller testing we would show fewer cases! reageer retweet
Nouja ze testen wel het meest idd, 300.000 tests per dag ofzo. Die laatste zin raakt echter kant nog wal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193779261
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja ze testen wel het meest idd, 300.000 tests per dag ofzo. Die laatste zin raakt echter kant nog wal.
Maar dit is nu juist het probleem.

Republikeinen als Trump, Pence, Abbott en DeSantis blijven maar wijzen naar het feit dat ze zoveel testen en dat dáárdoor er meer cases zijn. Ze weigeren in te zien dat er ook meer cases zijn door het ontstaan van nieuwe haarden, door het gebrek aan social distancing en het dragen van mondkapjes en dergelijke.
Vanmorgen las ik snel even dat Pence gisteren wederom (zie vorige week) heeft gezegd in een interne bijeenkomst met Republikeinse senators, dat de toename toch vooral te wijten is aan het meer testen.

Ze weigeren gewoon de realiteit in te zien of daar in ieder geval in het openbaar iets over te roepen(er zijn nieuwe brandhaarden, er is een toename van besmettingen die niet verklaard kan worden door de toename in het testen zelf, en er is ook een toename in ziekenhuisopnames en IC-opnames).

Dat was een beetje mijn punt met die belachelijke Tweet van die belachelijke man.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193779288
En de 16.000 goed onderhouden ventilators staan nog steeds in de “empty warehouses”?
Who in his right mind |:(
pi_193779295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens worlometer gister 38,386 gevallen gister in de US, op worldometer is dat na 24 april, met 39,072, de meeste gevallen. Johns Hopkins had als hoogste dag met gevallen ook 24 april, maar heeft er 36,291 die dag. Gisteren is nog niet bijgewerkt in de Johns Hopkins repository. Gister of vandaag zullen de VS wel een recordaantal nieuwe gevallen hebben.
Volgens de FDOH (Florida Department of Health) is er weer een record gevestigd inderdaad:

Dinsdag 5.508 nieuwe cases er bij in Florida.

Ook door Fox News opgemerkt zag ik:
Florida coronavirus cases reach record levels with 1,400 more cases than previous high

"The Orlando Sentinel reported that Florida had reached a record level of new cases with Tuesday's numbers -- 1,400 more than the previous record."

(Orlando Sentinel kunnen wij als EU-burger niet lezen; ik niet althans)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:18:25 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193779307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar dit is nu juist het probleem.

Republikeinen als Trump, Pence, Abbott en DeSantis blijven maar wijzen naar het feit dat ze zoveel testen en dat dáárdoor er meer cases zijn. Ze weigeren in te zien dat er ook meer cases zijn door het ontstaan van nieuwe haarden, door het gebrek aan social distancing en het dragen van mondkapjes en dergelijke.
Vanmorgen las ik snel even dat Pence gisteren wederom (zie vorige week) heeft gezegd in een interne bijeenkomst met Republikeinse senators, dat de toename toch vooral te wijten is aan het meer testen.

Ze weigeren gewoon de realiteit in te zien of daar in ieder geval in het openbaar iets over te roepen(er zijn nieuwe brandhaarden, er is een toename van besmettingen die niet verklaard kan worden door de toename in het testen zelf, en er is ook een toename in ziekenhuisopnames en IC-opnames).

Dat was een beetje mijn punt met die belachelijke Tweet van die belachelijke man.
Snap wat je bedoeld. Het is natuurlijk ook deels waar dat meer testen ook meer cases oplevert vaak.

Ziekenhuis opnames en doden zijn betere indicaties. Die gaan ook omhoog zoals je zei, dus Pence kan niet eindeloos de boel voor gek houden.

Toch raar dat we op een punt zijn aangekomen dat coronavirus zo'n politiek spel is geworden (in de VS)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193779349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Op z'n Amerikaans, met de airco op standje voluit. Zeker Arizona is 's zomers een behoorlijke bakoven.
Dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen :Y Zeker rond Phoenix is het dan standaard 40-45 graden gedurende weken aan een stuk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:26:40 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193779399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
Toch gaat het in de VS niet zo snel als in Europe in Februari/Maart zou het weer toch een belangrijk effect hebben? Aan de andere kant zijn Arizona en Californië dan juist hele warme states.
Er zijn ook nog wel beperkende maatregelen van kracht, dus zo overrompelend als het in Europa ging zal het toch niet snel gaan.
pi_193788442
https://www.nytimes.com/i(...)onavirus-spread.html

Mooie duidelijke visualisatie van de verspreiding van covid door Amerika. ^O^
pi_193788877
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:26 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nytimes.com/i(...)onavirus-spread.html

Mooie duidelijke visualisatie van de verspreiding van covid door Amerika. ^O^
Dat was interessant :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2020 @ 21:10:56 #242
426493 crew  PippenScottie
pi_193789195
lachlan twitterde op donderdag 25-06-2020 om 18:08:12 "I don’t wear a mask for the same reason I don’t wear underwear. Things got to breathe." https://t.co/aI1Io3Tohv reageer retweet
pi_193789834
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Toch raar dat we op een punt zijn aangekomen dat coronavirus zo'n politiek spel is geworden (in de VS)
Niet alleen in de VS, in Europa hebben zijn ook veel landen pas juist veel gaan testen toen ze wisten dat het de goede kant op ging. In Rusland nam het snel toe dat 8000-9000 gevallen per dag, maar het zijn er nooit meer geworden.
In Nederland speelt politiek ook zeker wel mee hoor, vergis je daarin niet.
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:43:07 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193789868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Niet alleen in de VS, in Europa hebben zijn ook veel landen pas juist veel gaan testen toen ze wisten dat het de goede kant op ging. In Rusland nam het snel toe dat 8000-9000 gevallen per dag, maar het zijn er nooit meer geworden.
In Nederland speelt politiek ook zeker wel mee hoor, vergis je daarin niet.
Maar het is niet zo gepolariseerd. Sterker nog, partijen als Wilders en Baudet riepen toch juist op voor meer mondkapjes bijvoorbeeld?

In de VS is het nu echt mondkapje = slecht, bij de republikeinen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193789898
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:10 schreef PippenScottie het volgende:
lachlan twitterde op donderdag 25-06-2020 om 18:08:12 "I don’t wear a mask for the same reason I don’t wear underwear. Things got to breathe." https://t.co/aI1Io3Tohv reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7 :{w

She went on, “The problem with humanity today is ignorance, arrogance, and apathy. Keep listening to the TV brainwashing you from birth. Keep listening to conditioning messages in your local stores while shopping, just like Fidel Castro did over loudspeakers in Cuba. Don’t you see the problem? The truth is out there... Remember, God is watching you.”

Maar gelukkig is daar We The People om ons te redden.

8)7 _O-

gifdsports twitterde op woensdag 24-06-2020 om 23:36:59 Angry Florida woman arguing against mask mandate brings up the devil, 5G, Bill Gates, Hillary Clinton, "the pedophiles" and the deep state https://t.co/gviSA2wrKa reageer retweet
Bugs Bunny wist het gelukkig al:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193789900
Is er nu eigenlijk nog een link met die "black lives matter" protesten wat die toename aan besmettingen betreft of helemaal niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193789984
Gek landje toch die USA. Europeanen verbieden het land binnen te komen, terwijl wij meer te vrezen hebben van hen op dit moment. Hopelijk komt er ook een verbod op het inreizen door Amerikanen. Trump heeft een dubbele agenda las ik.. hij wilde immigratie sowieso al beperken.
pi_193790056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:44 schreef tesssssssss het volgende:
Is er nu eigenlijk nog een link met die "black lives matter" protesten wat die toename aan besmettingen betreft of helemaal niet?
Nee, er zijn echt amper tot geen aanwijzingen voor. Ik vrees dat de oorzaak ergens anders ligt; of in het bijzonder: bij een andere groep mensen.

Misschien volgt er binnenkort wel een DLM...

Aangezien een niet nader te noemen groep het enorm lijkt te verpesten voor de rest van het land.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193790420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Nee, er zijn echt amper tot geen aanwijzingen voor. Ik vrees dat de oorzaak ergens anders ligt; of in het bijzonder: bij een andere groep mensen.

Misschien volgt er binnenkort wel een DLM...

Aangezien een niet nader te noemen groep het enorm lijkt te verpesten voor de rest van het land.
Bedankt.

Ik heb natuurlijk weer helemaal geen idee, over welke groep het gaat, maar dan heb ik weer iets om over na te denken ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193790592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bedankt.

Ik heb natuurlijk weer helemaal geen idee, over welke groep het gaat, maar dan heb ik weer iets om over na te denken ;)
Republikeinen gok ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')