Dat niet. In een staat als Florida is de test capaciteit de laatste weken niet veel verandert, ook het percentage positieve testen is niet gedaald sinds meer mensen zich laten testen (~12%). Hierboven staan van een aantal staten wel de ICU capaciteit maar dat zegt ook weer niet alles, binnen een staat kunnen er ook verschillen per stad zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Is ook duidelijk hoeveel ziekenhuisopnames hierbij horen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[offtopic]
Naar aanleiding van dit bericht googelde ik fireworks, met verrassend resultaat...
Keurig gezien weer. Had niets anders van mezelf verwacht.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:34 schreef VoMy het volgende:
Zal wel een fikse sprong in het aantal doden worden voor de VS. Ze liggen vooralsnog op koers om Nederland in doden per capita half juni voorbij te steken.
Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:28 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoor verhalen dat ziekenhuizen in Texas al aan de Max IC capaciteit zitten.
Maar dit zijn reddit posts, we zullen als het echt zo is, het wel via de media horen.
Minder testen uiteraard.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen.
Gewoon het probleem ontkennenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Minder testen uiteraard.
Amerikaanse overheid stopt met financieren van een flink aantal testlocaties, met name in Texas.
https://talkingpointsmemo(...)xas-and-other-states
De VS is nooit uit de eerste golf geweest.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:47 schreef Ericr het volgende:
Mooi Fuck the Curve beleid daar. Laat ook goed zien wat er gebeurt als de discipline ontbreekt om strakkere lijnen uit te zetten. Te hopen dat er geen tweede golf ontstaat of eigenlijk een derde golf omdat sommige staten al begonnen zijn aan de tweede golf.
Ik dacht en las vorige week dat Arizona als eerste in de problemen zou kunnen komen. Vooral vanwege de nog grotere stijging daar. Hoe dat nu zit, weet ik niet. Het is alweer een aantal dagen terug en ik volg lang niet alles.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:28 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoor verhalen dat ziekenhuizen in Texas al aan de Max IC capaciteit zitten.
Maar dit zijn reddit posts, we zullen als het echt zo is, het wel via de media horen.
Tja, als het niet zo absurdistisch klonk, zouden we er om kunnen lachen, maar dit is echt een beetje de tendens nu in de VS. Trump zelf maakte enkele dagen terug al een terloopse opmerking die door de media verkeerd werd opgevat (over het aantal testen en dat de VS misschien maar eens wat "rustiger aan moest doen").quote:
Tja, fuck the curve. Fuck social distancing. Fuck mondkapjes. In veel staten en zeker bij bepaalde groeperingen heerst er wel een fuck it-mentaliteit nu. In Texas en Florida bijvoorbeeld zijn het nu veel meer de jongeren in de 20 en 30 die besmet raken. Wellicht heeft het gebrek aan sociale afstand en gebruik van mondkapjes daar mee te maken. Daar schijnt nogal een gebrek aan te zijn in een aantal staten, in een aantal gebieden, regio's. De burgemeesters van de grootste steden in Texas (Dallas, San Antonio, Houston etc.; zowel republikeinse als democratische of independent burgemeesters) willen mondkapjes zelfs verplicht laten stellen, maar daar wil Abbott (gouverneur van Texas) niet aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:47 schreef Ericr het volgende:
Mooi Fuck the Curve beleid daar. Laat ook goed zien wat er gebeurt als de discipline ontbreekt om strakkere lijnen uit te zetten. Te hopen dat er geen tweede golf ontstaat of eigenlijk een derde golf omdat sommige staten al begonnen zijn aan de tweede golf.
Is dat niet heel erg een uiting van het feit dat de Republikeinen zelfbeschikking in alle soorten en maten (behalve als zwangere vrouw en zwarte persoon, of eigenlijk voor henzelf dus) zo enorm hoog in het vaandel hebben staan, dat ze zich zelfs niet willen laten voorschrijven dat social distancing, mondkapjes en thuis blijven beter zouden zijn?quote:Op woensdag 24 juni 2020 07:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Tja, fuck the curve. Fuck social distancing. Fuck mondkapjes. In veel staten en zeker bij bepaalde groeperingen heerst er wel een fuck it-mentaliteit nu. In Texas en Florida bijvoorbeeld zijn het nu veel meer de jongeren in de 20 en 30 die besmet raken. Wellicht heeft het gebrek aan sociale afstand en gebruik van mondkapjes daar mee te maken. Daar schijnt nogal een gebrek aan te zijn in een aantal staten, in een aantal gebieden, regio's. De burgemeesters van de grootste steden in Texas (Dallas, San Antonio, Houston etc.; zowel republikeinse als democratische of independent burgemeesters) willen mondkapjes zelfs verplicht laten stellen, maar daar wil Abbott (gouverneur van Texas) niet aan.
Gedacht wordt dat de jongeren massaal besmet raken in de heropende bars, nachtclubs en dergelijke. En het gebrek aan social distancing en gebruik van mondkapjes is in sommige steden en regio's schijnbaar echt zorgwekkend. Zie ook ergens een artikel hierboven.
Dus ja, best wel fuck allemaal. Oh, en 2e en 3e golf? Die hebben ze niet hoor. Veel staten surfen nog lekker op de first wave mee. Het zal wel een hele grote golf zijn denk ik dan. Een surfer zou er jaloers op zijn.
Over het hanteren van maatregelen hier nog een mooie grafiek, wederom met dank aan het AMV-topic:
[ afbeelding ]
Bron
Ziet er toch een beetje naar uit dat vooral de Republikeinse kiezers er een beetje met de pet naar gooien nu. Dat zie je dan mooi terug in de cijfers van de staten; het zijn voornamelijk de zuidelijke en westerse (veelal Republikeinse) staten waar het nu hard achteruit gaat.
Kun je dan stellen dat de Republikeinen hiermee nu beetje voor beetje hun eigen land naar de vernieling helpen? Of is dat wel heel cru gedacht?
Dit is trouwens de grafiek voor het land als geheel (onafhankelijk van politieke voorkeur):
[ afbeelding ]
Veel Amerikanen zijn gewoon klaar met vooral het hanteren van social distancing. Dat valt hier goed te zien.
En die afname is nog veel groter als je (zie eerdere grafiek) kijkt naar politieke voorkeur. Vooral de Republikeinen lijken er wel klaar mee te zijn.
Zo goed ken ik de situatie in de VS nu ook weer niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 07:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat niet heel erg een uiting van het feit dat de Republikeinen zelfbeschikking in alle soorten en maten (behalve als zwangere vrouw en zwarte persoon, of eigenlijk voor henzelf dus) zo enorm hoog in het vaandel hebben staan, dat ze zich zelfs niet willen laten voorschrijven dat social distancing, mondkapjes en thuis blijven beter zouden zijn?
Dat het genuanceerder ligt, twijfel ik niet aan. Uiteraard is niet iedere Republikein hetzelfde en zullen ze ook onderling lang niet altijd dezelfde mening zijn toegedaan. Ik bedoel meer algemeen dat dat wel iets is dat bij republikeinen pas: jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen!quote:Op woensdag 24 juni 2020 07:53 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo goed ken ik de situatie in de VS nu ook weer niet.![]()
Het zou me echter dan weer niets verbazen trouwens.
Misschien dat een van de reguliere volgers van het AMV-topic (in POL) hier een antwoord op heeft.
@:Basp1 @:Monolith
Of @:George_of_the_Jungle of anderen die in de VS hebben gewoond.
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Ik denk wel dat de situatie iets complexer en genuanceerderin elkaar steekt. Zo zijn er bijvoorbeeld dus in Texas ook Republikeinse burgemeesters die mondkapjes verplicht willen laten stellen, maar de Texaanse (Republikeinse) gouverneur wil daar dus niet aan (en die heeft schijnbaar het eindoordeel).
Dat idee heb ik ook wel maar ik kan het dus niet staven met persoonlijke ervaring of met keiharde kennis. Wel heb ik inderdaad dit idee, als ik de berichtgeving over Corona en ook BLM de afgelopen maanden zo eens heb gevolgd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedoel meer algemeen dat dat wel iets is dat bij republikeinen pas: jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen!
Klopt, en klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:15 schreef Basp1 het volgende:
Ach als liberale Nederlanders laten we ons ook niet zomaar vertellen wat te doen. Dat is volgens mij ook een van de voornaamste redenen dat ons kabinet op social distancing heeft ingezet en niet overgestapt is op mondkapjes dragen.![]()
Maak maar eens van de nederlanders zo'n grafiekje wat hierboven staat, ik vermoed dat nog geen 5% van onze populatie de afgelopen dag een mondmasker gedragen heeft in tegenstelling dus tot iets van 80% van de amerikanen.
Oh, en klopt. Én klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb eerder het idee dat er binnen de hele amerikaanse populatie een grote groep mensen is die niets van wetenschap wensen te snappen omdat dit compleet in tegenspraak is met hun geloof.
Dat deze wetenschapsontkenners dan wat meer in het republikeinse kamp rond hangen lijkt me dan wel weer logisch.
Mwoah, ze zijn toch ook vaak genoeg voor 'law and order'. Wat dan vooral betekent dat de politie keihard optreedt tegen andere mensen en niet dat ze zelf onder bedreiging van een vuurwapen uit hun auto worden gesleurd omdat ze 5 km/u te hard reden natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het genuanceerder ligt, twijfel ik niet aan. Uiteraard is niet iedere Republikein hetzelfde en zullen ze ook onderling lang niet altijd dezelfde mening zijn toegedaan. Ik bedoel meer algemeen dat dat wel iets is dat bij republikeinen pas: jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen!
Ik zie Trump toch meer als symptoom dan als oorzaak.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ze zijn toch ook vaak genoeg voor 'law and order'. Wat dan vooral betekent dat de politie keihard optreedt tegen andere mensen en niet dat ze zelf onder bedreiging van een vuurwapen uit hun auto worden gesleurd omdat ze 5 km/u te hard reden natuurlijk.
Wat hier heel erg meespeelt is natuurlijk een president die het allemaal maar bagatelliseert. Die is druk bezig met z'n herverkiezing en is van mening dat economie zijn beste thema is, dus probeert hij koste wat het kost te doen of het allemaal maar onzin is dat hele coronagebeuren aangezien hij verder toch schijt heeft aan de 'average Joe' met het idee dat daardoor de economie weer als een zonnetje gaat lopen. Veel Republikeinen zijn daar gevoelig voor.
Hier heb je ook wel een belangrijk punt, kan ik me zo voorstellen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:15 schreef Basp1 het volgende:
Ach als liberale Nederlanders laten we ons ook niet zomaar vertellen wat te doen. Dat is volgens mij ook een van de voornaamste redenen dat ons kabinet op social distancing heeft ingezet en niet overgestapt is op mondkapjes dragen.![]()
Ik heb eerder het idee dat er binnen de hele amerikaanse populatie een grote groep mensen is die niets van wetenschap wensen te snappen omdat dit compleet in tegenspraak is met hun geloof. Dat deze wetenschapsontkenners dan wat meer in het republikeinse kamp rond hangen lijkt me dan wel weer logisch.
Ik heb ook nog geen mondkapje gedragen, maar ik heb ook vermeden iets te doen waarbij dat verplicht is, zoals reizen met het OV. Aangezien het dragen van een mondkapje hier maar in enkele gevallen verplicht is, is het niet zo gek dat weinig mensen er een gedragen hebben.quote:Maak maar eens van de nederlanders zo'n grafiekje wat hierboven staat, ik vermoed dat nog geen 5% van onze populatie de afgelopen dag een mondmasker gedragen heeft in tegenstelling dus tot iets van 80% van de amerikanen.
Jup, ook wel iets wat erg meespeelt, denk ik.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ze zijn toch ook vaak genoeg voor 'law and order'. Wat dan vooral betekent dat de politie keihard optreedt tegen andere mensen en niet dat ze zelf onder bedreiging van een vuurwapen uit hun auto worden gesleurd omdat ze 5 km/u te hard reden natuurlijk.
Wat hier heel erg meespeelt is natuurlijk een president die het allemaal maar bagatelliseert. Die is druk bezig met z'n herverkiezing en is van mening dat economie zijn beste thema is, dus probeert hij koste wat het kost te doen of het allemaal maar onzin is dat hele coronagebeuren aangezien hij verder toch schijt heeft aan de 'average Joe' met het idee dat daardoor de economie weer als een zonnetje gaat lopen. Veel Republikeinen zijn daar gevoelig voor.
Nou zie ik de symbiose die trump heeft met de rechtse media waarbij hij strutureel publiekelijk de rest van de media als fake neer zet toch als een grote katalysator van dit geheel. Waardoor de populistisch rechtse media zich nog meer gesteund voelen om nog vaker feitelijke onwaarheden en leugens te publiceren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zie Trump toch meer als symptoom dan als oorzaak.
Oorzaak voor het ontkennen van wetenschap en de kloof in de maatschappij is de opkomst van de conservatieve media (Fox News, talk radio met name). Die hebben twee decennia lang een klimaat gecreëerd waardoor alles wat expert, wetenschap of links is door het halve land wordt verketterd.
Ik denk dat het te simpel is voor oorzaak -> gevolg. Het is een wisselwerking. Uiteindelijk heeft wat Trump roept ook een enorme impact op enerzijds Republikeinse politici op een lager niveau die een wit voetje willen halen bij Trump (en natuurlijk daarmee zijn fanatieke Republikeinse fans). Anderzijds ook wel degelijk direct op zijn achterban. Kijk alleen al naar hoe hardnekkig hydroxychloroquine als wondermiddel is. Effectiviteit van behandeling is gewoon een medisch-wetenschappelijk vraagstuk. Inmiddels zijn er wel de nodige RCTs en afgebroken RCTs die aantonen dat het verder weinig doet, maar het blijft hardnekkig, zelfs bij de Trump fanboys hier op Fok.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zie Trump toch meer als symptoom dan als oorzaak.
Oorzaak voor het ontkennen van wetenschap en de kloof in de maatschappij is de opkomst van de conservatieve media (Fox News, talk radio met name). Die hebben twee decennia lang een klimaat gecreëerd waardoor alles wat expert, wetenschap of links is door het halve land wordt verketterd.
Ik echo vooral wat anderen zeggen. Het gaat ze volgens mij niet zoveel om social distancing, maar om door de overheid, vooral de federale overheid, opgelegde regels. Mijn schoonmoeder (noord Idahoquote:Op woensdag 24 juni 2020 07:53 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo goed ken ik de situatie in de VS nu ook weer niet.![]()
Het zou me echter dan weer niets verbazen trouwens.
Misschien dat een van de reguliere volgers van het AMV-topic (in POL) hier een antwoord op heeft.
@:Basp1 @:Monolith
Of @:George_of_the_Jungle of anderen die in de VS hebben gewoond.
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Ik denk wel dat de situatie iets complexer en genuanceerderin elkaar steekt. Zo zijn er bijvoorbeeld dus in Texas ook Republikeinse burgemeesters die mondkapjes verplicht willen laten stellen, maar de Texaanse (Republikeinse) gouverneur wil daar dus niet aan (en die heeft schijnbaar het eindoordeel).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |