De FNV komt sowieso bij elke scheet al met oorlogstaal, maar ook de andere (meer gematigde) vakbonden reageren redelijk fel.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens hoorde ik al signalen dat de vakbonden flink tegengas willen gaan geven. Dat gaat een blufspel op hoog niveau worden met enorme belangen.
Omdat de impact op de industrie en economie in Nederland niet in te schatten is. Naast de eerste schade (verlies van misschien wel 100.000 banen en inkomsten voor de Staat), zal Nederland voor grote bedrijven minder interessant worden zonder nationale luchtvaartmaatschappij en een grote internationale luchthaven.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:21 schreef LXIV het volgende:
Ik snap echt niet waarom we de KLM per se tegen zulke bedragen op de been willen houden.
Zodra de markt (lees de banken) geen 100% zekerheid heeft, zien ze er al geen heil in. Dat zegt niks over hoe levensvatbaar het bedrijf is.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:23 schreef LXIV het volgende:
Als de overheid moet inspringen geeft dit aan dat de markt er blijkbaar geen heil in ziet.
ik denk dat je wat overdrijft met je 100000 banen, het is natuurlijk niet zo dat als KLM stopt iedereen stopt met vliegenquote:Op maandag 29 juni 2020 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de impact op de industrie en economie in Nederland niet in te schatten is. Naast de eerste schade (verlies van misschien wel 100.000 banen en inkomsten voor de Staat), zal Nederland voor grote bedrijven minder interessant worden zonder nationale luchtvaartmaatschappij en een grote internationale luchthaven.
En de KLM gaat het uiteindelijk allemaal zelf betalen.
Ik denk dat je dit zeer ernstig onderschat wat dit betekent voor leveranciers van klm en schiphol, want die verliest gelijk zijn hub functie.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je wat overdrijft met je 100000 banen, het is natuurlijk niet zo dat als KLM stopt iedereen stopt met vliegen
jij hebt het over 100000 banenquote:Op maandag 29 juni 2020 09:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit zeer ernstig onderschat wat dit betekent voor leveranciers van klm
Met een woekerrente van 8 procent.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de impact op de industrie en economie in Nederland niet in te schatten is. Naast de eerste schade (verlies van misschien wel 100.000 banen en inkomsten voor de Staat), zal Nederland voor grote bedrijven minder interessant worden zonder nationale luchtvaartmaatschappij en een grote internationale luchthaven.
En de KLM gaat het uiteindelijk allemaal zelf betalen.
Zeker, ik vind dat een erg voorzichtige schatting.quote:
niet dat de KLM van mij hoeft te stoppen hoor maar dit soort natte vingerwerk over 100.000 of meer vind ik wat te makkelijkquote:Op maandag 29 juni 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker, ik vind dat een erg voorzichtige schatting.
Dat getal wordt regelmatig genoemd.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:30 schreef Tarado het volgende:
ik denk dat je wat overdrijft met je 100000 banen
Nee, maar de HUB-functie die Schiphol nu heeft houdt op en het wordt een regionale luchthaven.quote:het is natuurlijk niet zo dat als KLM stopt iedereen stopt met vliegen
dat weet je helemaal nietquote:Op maandag 29 juni 2020 09:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nee, maar de HUB-functie die Schiphol nu heeft houdt op en het wordt een regionale luchthaven.
Tuurlijk wel. Wij hebben namelijk geen interessante thuismarkt en zonder het netwerk van de KLM hoef je hier voor transfers niet meer te zijn.quote:
Bereken jij dan maar een beter getal.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet dat de KLM van mij hoeft te stoppen hoor maar dit soort natte vingerwerk over 100.000 of meer vind ik wat te makkelijk
Jawel hoor, verdiep je maar eens wie er een hub functie wordt...quote:
waarom zou ik, jij komt met een niet onderbouwd getal en dan moet ik gaan uitzoeken of het wel kloptquote:Op maandag 29 juni 2020 09:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bereken jij dan maar een beter getal.
Ik kom er niet mee, ik beaam iemand anders.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou ik, jij komt met een niet onderbouwd getal en dan moet ik gaan uitzoeken of het wel klopt
alsof er in die gaten niet op z'n minst deels wordt ingesprongen, het zal nooit 1 op 1 vervangbaar zijn maar 0 wordt het ook zeker niet, landingsrechten zijn ook wel een dingetjequote:Op maandag 29 juni 2020 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Wij hebben namelijk geen interessante thuismarkt en zonder het netwerk van de KLM hoef je hier voor transfers niet meer te zijn.
nee ik laat me graag informeren maar dan wel op een normale manier en niet met aannamesquote:Op maandag 29 juni 2020 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kom er niet mee, ik beaam iemand anders.
Je hieft maar de tv aan te doen en je hoort hetzelfde.
Naar jij weet het vast en zeker beter
Doe dat dan ook.... En niet alleen op fokquote:Op maandag 29 juni 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee ik laat me graag informeren maar dan wel op een normale manier en niet met aannames
doe ik ook en jij overtuigt me nog niet echtquote:Op maandag 29 juni 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doe dat dan ook.... En niet alleen op fok
Dat wil ik ook nietquote:Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
doe ik ook en jij overtuigt me nog niet echt
Oh, dat zal best. Uit de resten van de KLM zal misschien een Amsterdam Airlines komen. Maar die 250000 movements die de KLM deed voor de crisis, komen nooit meer terug.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:
alsof er in die gaten niet op z'n minst deels wordt ingesprongen,
maar komen die uberhaupt nog wel terug? Er even van uitgaande dat KLM overeind blijftquote:Op maandag 29 juni 2020 09:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, dat zal best. Uit de resten van de KLM zal misschien een Amsterdam Airlines komen. Maar die 250000 movements die de KLM deed voor de crisis, komen nooit meer terug.
Dan moet je je een beetje inlezen, voordat je mee wil discussieren.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee ik laat me graag informeren maar dan wel op een normale manier en niet met aannames
https://www.trouw.nl/econ(...)2F%2Fwww.bing.com%2Fquote:Met Schiphol zijn 114.000 directe en indirecte banen gemoeid, bleek onlangs uit onderzoek in opdracht van het ministerie van infrastructuur en waterstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |