SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een baan?quote:Op maandag 25 mei 2020 19:09 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb vandaag zelfgemaakte gnocchi met verbrandebotersaus en geitenkaas in mn calorieen weten te passen.
O: Kwark met warme appel
B: 12k stappen
L: Broodje bacon
T: Marsje, rijstwafel
D: Bovenstaande gnocchi met pompoen
T: Kinderchocolaatje
S: 75min krachttraining, het kan weer, lekker buiten![]()
T: Eiwitshake
En ik ben vandaag aangenomen bij de gymGratis sporten
![]()
Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:
D: 'mac&cheese' van bloemkool, groentepasta, veganspekjes en bechamel
Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?
En een +1 voor de Cheese Dippers van Myr
Dankjewel! Binnenkort maar eens proberen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:13 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.
Een bijbaantjequote:Op dinsdag 26 mei 2020 07:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor een baan? [ afbeelding ] Gefeliciteerd! Wat tof! Ik wist helemaal niet daar je daar mee bezig was. Wat ga je precies doen?
En lekker lijstje.
Jeetje, echt een onwijs gave prestatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef emmyemmy2 het volgende:
Een bijbaantjeAchter de desk. Maar het is gewoon een ontzettend fijn idee om van 150kg naar "ja deze meid is wel representatief genoeg voor onze gym" te gaan
Gelukkig zijn alle slanke mensen gezondquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:40 schreef Myraela het volgende:
[..] Ik werk bij het ministerie van volksgezondheid, en dat voelde toch wat vreemd als ongezond dikzakje.
Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb voor zaterdag zelfgemaakte sushi ingepland en ik heb daar nu al zin inrollen met zalm en mango. Jammie!
De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeld
Lijstje:
O: kwark met aardbeien
T: kwark
L: pistolet met kipfilet
S: half uur hardlopen
D: ovenschotel van gisteren
T: ??
Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.
Ik heb een sushi bazooka van AliExpress, soort rond buisje in twee helften, die klap je open, doe je de rijst in en aandrukken, dan druk je met een rond stokje aan beide kanten wat in zodat er een holletje komt voor de vulling, daar doe ik zalm en mango in, dan klap je hem dicht. Dan zit er een soort "aanduwer" in waarmee je hem zo uit die die buis duwt je nori-vel op, en dan is het een kwestie van nori vel erom draaien en je rol in stukjes snijden!
(Mijn beschrijving van de sushi bazooka is misschien niet zo heel duidelijk, in dat geval, google m even, op Ali staan er vaak ook filmpjes bij dat is mss duidelijker).
En de rijstazijn koop ik dus gewoon kant en klaar. AH heeft het bv van saitaku.
Protip: als je aan de sushirijst gaat zitten met je handen, doe er dan een beetje rijstazijn aan, dan plakt het niet zo aan je vingers!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doen
Ha, wat slim! Nooit geweten dat dat bestond. Wij hebben een rijstkoker en daarmee gaat het altijd goed, maar voor als ik een keer bij m'n schoonouders sushi ga maken klinkt dit wel ideaal!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef Myraela het volgende:
Oh, nog een tip. Als je niet zo'n kei bent in rijst koken. Je kunt in de toko sushirijst kopen die in portiezakjes zit. Die gooi je met zakje en al in ruim water. Hoef je niet precies voldoende water te gebruiken en kan het nooit fout gaan.
Planning werd uiteindelijk iets anders.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:
Goed bezig Myraela! Ik heb mijn ochtendwandeling vanmorgen overgeslagen, maar dat maakt het wakker worden niet makkelijker.
Planning:
O: kwark/vanille yoghurt met muesli
T: appel 2speltrijstwafels met 100%pindakaas
L: brood, ei, tauge, tomaatjes, 2 plakjes ontbijtspek
T: Huttenkase met iets van groente op een knackebrodje
D: 'mac&cheese' van bloemkool, courgette, groentepasta, veganspekjes en bechamel
B: uur wandelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |