abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193315578
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193315582
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:09 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb vandaag zelfgemaakte gnocchi met verbrandebotersaus en geitenkaas in mn calorieen weten te passen. 8-)

O: Kwark met warme appel
B: 12k stappen
L: Broodje bacon
T: Marsje, rijstwafel
D: Bovenstaande gnocchi met pompoen
T: Kinderchocolaatje
S: 75min krachttraining, het kan weer, lekker buiten O+
T: Eiwitshake

En ik ben vandaag aangenomen bij de gym 8-) Gratis sporten O+
Voor een baan? 11.gif Gefeliciteerd! Wat tof! Ik wist helemaal niet daar je daar mee bezig was. Wat ga je precies doen?

En lekker lijstje. :9
pi_193315649
Ik snap op het moment weinig van mijn weegschaal. Mijn gewicht is hetzelfde als een week geleden, maar mijn vetpercentage is wel een procent gedaald. Dat is echt veel. Nu weet ik wel dat die vetpercentages op die weegschalen niet te vertrouwen zijn, maar normaal blijft het wel stabiel of gaat het dus rustig naar beneden wanneer ik afval. Anyhow. Apart. Stiekem hoop ik dat het gewicht snel volgt. :D

Vanochtend wel gelukt mezelf uit bed te slepen, dus weer een rondje van 5 km gelopen. Had er 0 zin in, maar zodra je de deur uit bent, is het eigenlijk niet zo vervelend en achteraf voelt het wel goed.

Planning is zoiets:
O: Banaan
T: Skyr met verse aardbeien
L: Geroosterde boterham met haverspread tomaat/basilicum met een tomaat, en worteltjes met hummus
T: Amandelen
T: Cheez dippers :9
D: Volkoren pasta met linzensaus, gebakken champignons en cottage cheese
pi_193315688
Goed bezig Myraela! Ik heb mijn ochtendwandeling vanmorgen overgeslagen, maar dat maakt het wakker worden niet makkelijker.

Planning:
O: kwark/vanille yoghurt met muesli
T: appel
L: brood, ei, tauge, tomaatjes
T: Huttenkase met iets van groente
D: 'mac&cheese' van bloemkool, groentepasta, veganspekjes en bechamel
pi_193315715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:

D: 'mac&cheese' van bloemkool, groentepasta, veganspekjes en bechamel
Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?

En een +1 voor de Cheese Dippers van Myr _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193315736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?

En een +1 voor de Cheese Dippers van Myr _O_
Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 26-05-2020 08:25:41 ]
pi_193315907
Hier sinds een week ook cheese dippers in huis O+

Lijstje:
L: laatste keer omelet voorlopig :')
D: cajun pasta met kip en spinazie
T: bolletje zelfgemaakt kokos/mango ijs
B: 10k stappen
pi_193315943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:13 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.
Dankjewel! Binnenkort maar eens proberen.
pi_193316413
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor een baan? [ afbeelding ] Gefeliciteerd! Wat tof! Ik wist helemaal niet daar je daar mee bezig was. Wat ga je precies doen?

En lekker lijstje. :9
Een bijbaantje :+ Achter de desk. Maar het is gewoon een ontzettend fijn idee om van 150kg naar "ja deze meid is wel representatief genoeg voor onze gym" te gaan :D
pi_193316727
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef emmyemmy2 het volgende:
Een bijbaantje :+ Achter de desk. Maar het is gewoon een ontzettend fijn idee om van 150kg naar "ja deze meid is wel representatief genoeg voor onze gym" te gaan :D
Jeetje, echt een onwijs gave prestatie. _O_ Ondanks dat het voor de functie misschien niets uitmaakt, voelt het bij sommige banen toch wat vreemd als je zelf wat dikker bent. En zeker bij een sportschool is het natuurlijk wel fijn dat je eruit ziet alsof je er zelf ook plezier in hebt of verstand van hebt.

Ik was er bij de sollicitatie bij mijn huidige baan ook onwijs onzeker over. Ik werk bij het ministerie van volksgezondheid, en dat voelde toch wat vreemd als ongezond dikzakje. Bleek uiteindelijk helemaal niet vreemd te zijn, overigens.
pi_193316799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:40 schreef Myraela het volgende:

[..] Ik werk bij het ministerie van volksgezondheid, en dat voelde toch wat vreemd als ongezond dikzakje.
Gelukkig zijn alle slanke mensen gezond ;)
Ik snap wat je bedoelt maar het klinkt altijd zo k*t.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:00:32 #12
221912 minilot
Nancy boy
pi_193317027
58.5! *O*

Vandaag:
B: Veeeeeeeel huishouden, uurtje buiten wandelen
L: Medjooldadel, banaan
D: Restjesverwerking: tomaten/abrikozensoep, broodjes hamburger, kruidensalade

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 26-05-2020 15:49:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_193317920
Tomatenabrikozensoep? Dat klinkt heel bijzonder! Is dat erg zoet of ergens ook nog wel hartig?
pi_193319984
Ook benieuwd naar de tomaten/abrikozen soep @minilot ! Jij gaat ook wel lekker op de weegschaal he!

Ik heb voor zaterdag zelfgemaakte sushi ingepland en ik heb daar nu al zin in O+ rollen met zalm en mango. Jammie! En weer naar de markt voor dubbeldooier eieren. Want eidooier O+ . De eidooiers van de dubbeldooiers van de markt smaken ook echt anders (lekkerder) dan die van de gewone eieren van de supermarkt. Misschien ook maar de gewone eitjes daar halen zaterdag!

Helaas is het nog geen zaterdag haha.
Lijst vandaag:
S: 45min bodypump
L: smoothie van melkunie protein drink en diepvries fruit
L2: vier Wasa vezelrijk crackers, drie met daarover verdeeld een gebakken dubbeldooier ei en een gebakken normaal ei en eentje met een plakje kipfilet en mosterd
D: volkoren pasta met tomatensaus met maïs en kipworstjes
T: ehrmann high protein chocolade pudding

De pastasaus hadden we gister ook en vind ik niet zo geslaagd, we hadden wat restjes die we op wilden maken. Vriend vind m wel lekker. Maargoed, na vanavond is ie op gelukkig! De ehrmann high protein pudding was in de aanbieding en was ik wel benieuwd naar. Had gister de caramel en die was prima, en zat er ook echt bomvol van daarna.
pi_193322408
L: Kwark/fruit/lijnzaad
T: Banaan
T: 2 havermoutmuffins
D: Pannenkoeken met stroop

B; 5k stappen en grasmaaien

[ Bericht 16% gewijzigd door PoesInDoos op 26-05-2020 19:10:17 ]
pi_193323844
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb voor zaterdag zelfgemaakte sushi ingepland en ik heb daar nu al zin in O+ rollen met zalm en mango. Jammie!
Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeld :P

Lijstje:
O: kwark met aardbeien
T: kwark
L: pistolet met kipfilet
S: half uur hardlopen
D: ovenschotel van gisteren
T: ??
pi_193323961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:57 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeld :P

Lijstje:
O: kwark met aardbeien
T: kwark
L: pistolet met kipfilet
S: half uur hardlopen
D: ovenschotel van gisteren
T: ??
De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.
Ik heb een sushi bazooka van AliExpress, soort rond buisje in twee helften, die klap je open, doe je de rijst in en aandrukken, dan druk je met een rond stokje aan beide kanten wat in zodat er een holletje komt voor de vulling, daar doe ik zalm en mango in, dan klap je hem dicht. Dan zit er een soort "aanduwer" in waarmee je hem zo uit die die buis duwt je nori-vel op, en dan is het een kwestie van nori vel erom draaien en je rol in stukjes snijden!

(Mijn beschrijving van de sushi bazooka is misschien niet zo heel duidelijk, in dat geval, google m even, op Ali staan er vaak ook filmpjes bij dat is mss duidelijker).

En de rijstazijn koop ik dus gewoon kant en klaar. AH heeft het bv van saitaku.
pi_193324507
T: good morning sultana
L: 3 bolletje ontbijtcrackers met smeerkaas en een banaan
A: pasta-ovenschotel met kip, courgette, paprika, ui en groentesaus met een schaaltje Skyr toe.

1500 kcal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193325979
L: 3 eieren met half plakje kaas en ham
S: Half uurtje hardlopen (of nouja, deels. Bezig met een hardlooptraining)
T: Rijstwafel ham, mars en zo'n kinderreepje 8-)
D: Pulled chicken met bbqsaus op een kaiserbroodje met een dikke lading zelfgemaakte koolsla
T: barebells eiwitreep

~1600 kcal
pi_193326537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.
Ik heb een sushi bazooka van AliExpress, soort rond buisje in twee helften, die klap je open, doe je de rijst in en aandrukken, dan druk je met een rond stokje aan beide kanten wat in zodat er een holletje komt voor de vulling, daar doe ik zalm en mango in, dan klap je hem dicht. Dan zit er een soort "aanduwer" in waarmee je hem zo uit die die buis duwt je nori-vel op, en dan is het een kwestie van nori vel erom draaien en je rol in stukjes snijden!

(Mijn beschrijving van de sushi bazooka is misschien niet zo heel duidelijk, in dat geval, google m even, op Ali staan er vaak ook filmpjes bij dat is mss duidelijker).

En de rijstazijn koop ik dus gewoon kant en klaar. AH heeft het bv van saitaku.
Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doen :)
pi_193326871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doen :)
Protip: als je aan de sushirijst gaat zitten met je handen, doe er dan een beetje rijstazijn aan, dan plakt het niet zo aan je vingers!
pi_193327534
Oh, nog een tip. Als je niet zo'n kei bent in rijst koken. Je kunt in de toko sushirijst kopen die in portiezakjes zit. Die gooi je met zakje en al in ruim water. Hoef je niet precies voldoende water te gebruiken en kan het nooit fout gaan.
pi_193330164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef Myraela het volgende:
Oh, nog een tip. Als je niet zo'n kei bent in rijst koken. Je kunt in de toko sushirijst kopen die in portiezakjes zit. Die gooi je met zakje en al in ruim water. Hoef je niet precies voldoende water te gebruiken en kan het nooit fout gaan.
Ha, wat slim! Nooit geweten dat dat bestond. Wij hebben een rijstkoker en daarmee gaat het altijd goed, maar voor als ik een keer bij m'n schoonouders sushi ga maken klinkt dit wel ideaal!
pi_193332856
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:
Goed bezig Myraela! Ik heb mijn ochtendwandeling vanmorgen overgeslagen, maar dat maakt het wakker worden niet makkelijker.

Planning:
O: kwark/vanille yoghurt met muesli
T: appel 2speltrijstwafels met 100%pindakaas
L: brood, ei, tauge, tomaatjes, 2 plakjes ontbijtspek
T: Huttenkase met iets van groente op een knackebrodje
D: 'mac&cheese' van bloemkool, courgette, groentepasta, veganspekjes en bechamel
B: uur wandelen
Planning werd uiteindelijk iets anders.

Plan voor vandaag voor een lange dag op kantoor, van 7.30 tot uur of 21 waarschijnlijk. Ik trek die lange dag altijd vrij slecht, dus maar even voor extra goed eten gezorgd voor mezelf:

O: 3 knackebrod, 2 met light-kaas, 1 met philadelphia
L: salade van kikkererwten, tauge, hele rode paprika, bosuitje, paar cashewnootjes, gepofte quinoa, sesamolie, sojasaus
T: fruit als ik zin heb, of een knackebrodje
D: ruime rest van de linzenpasta/bloemkool-courgette mac'n'cheese
T: alcoholvrij IPA biertje

Ik ga proberen er een lunchwandeling in te stoppen en fiets heen en weer naar 't werk voor nog een klein beetje buitenlucht.
pi_193332940
Mijn flexibele mindset werkt echt heel goed. Ik moet zeggen, ik weeg me nog steeds af en toe, maar het doet me veel minder. Ik merk ook dat het me helpt om beter vol te houden. Zo ga ik bijvoorbeeld vanavond pizza eten en denk ik nu van oke prima. Rest van de dag gewoon gezond en dan is er niks aan de hand. Vroeger zou ik hebben gedacht van nu is vandaag en deze week toch al verpest, kan ik net zo goed weer ongezond gaan eten.
Heb nu voor het eerst het gevoel dat ik een levensstijl aan het ontwikkelen ben ipv een dieet aan het volgen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')