abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193303842
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef tfors het volgende:
Dit is wel een stokpaardje van me, maar dan de andere kant.

Het is helemaal NIET zo dat het tegenstrijdig is als iemand vanwege het milieu bijv. voor hogere belasting op vliegen is, en tegelijkertijd bovenmatig vliegt.

Hypocriet zegt men dan. Nee, eerder realistisch. Als die zelfde persoon namelijk minder vliegt, dan heeft dat geen enkel meetbaar effect op het milieu, maar als de hele bevolking minder vliegt omdat het duurder wordt, dan heeft dat wel zeker een meetbaar effect.

Dus al die mensen die altijd roepen van: jij kunt niet voor het milieu zijn want jij vliegt, of jij rijdt auto, of wat dan ook, dat is niet een correct argument! En het is zo'n dooddoener dat niemand meer iets goed kan doen, want alleen een holbewoner kan zo nog voor het milieu zijn zonder meteen als hypocriet de discussie dood te verklaren.
Naja practice what you preach.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:40:33 #27
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193303851
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:39 schreef RTR het volgende:

[..]

Naja practice what you preach.
Ga jij maar eens zonder telefoon (bauxiet door kinderslaven in Afrika gedolven) door het leven, slavenhandelaar. of vindt je dat wel prima?
pi_193303866
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:39 schreef nils7 het volgende:
Mwoah iedereen vliegt en rijdt auto.
Denk dat de klavertjes en jetjes meer voor het klimaat doen dan Osodevo en zijn gevolg.
Onzin, Jetten vliegt heel de wereld over en Osodevo heeft geen drie koters.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193303877
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:40 schreef tfors het volgende:

[..]

Ga jij maar eens zonder telefoon (bauxiet door kinderslaven in Afrika gedolven) door het leven, slavenhandelaar. of vindt je dat wel prima?
Dat slaat natuurlijk nergens op. Klaver kan bv ook een elektrische auto kopen, geld zal het probleem niet zijn.

Tis een beetje of je anti-roken bent maar wel een pakje per dag rookt.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:44:26 #30
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193303903
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:42 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Klaver kan bv ook een elektrische auto kopen, geld zal het probleem niet zijn.

Tis een beetje of je anti-roken bent maar wel een pakje per dag rookt.
Met een beetje moeite kan jij ook wel zonder telefoon overleven hoor, ouwe slavendrijver ~O>
pi_193303911
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Met een beetje moeite kan jij ook wel zonder telefoon overleven hoor, ouwe slavendrijver ~O>
Ik heb zelf liever geen telefoon dan wel eerlijk gezegd (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:47:31 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193303938
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:35 schreef GemMagic het volgende:
Dat klopt omdat in de praktijk het argument wordt misbruikt voor de invoering van een 'ontmoedingstax' maw meer geld naar algemene middelen ipv naar een doel dat aansluit bij de onderbouwing van de invoering van de extra kosten.

Ik denk dat het echter wel mogelijk moet zijn om het zo vorm te geven dat dat niet gebeurd, als daar een politieke wil is. Bij alle auto 'milieu' belastingen is dat helaas niet gebeurt.. bpm, mrb en accijns gaan regelrecht naar de staatkas en komen zeker niet ten bate van compenserende maatregelen.

Zelfs als elke cent wordt ingezet ten bate van compensatie zal het zo zijn dan 'de rijken' hun vervuiling afkopen, maar goed, de rijken is ook maar een lijntje om mensen heen die iets wel kunnen betalen. Als je een product duurder maakt, sluit je altijd mensen uit die het net aan konden betalen. Vliegen is nu niet volledig beprijsd zoals andere vormen van vervoer dat zijn.
Klopt, het is ook niet erg als rijkere mensen meer kunnen doen dan mensen met minder geld. Maar het moet inderdaad niet alleen duurder worden om mensen te ontmoedigen en hoe je dat nou vorm moet geven, zodat regeringen niet vrijuit het geld kunnen besteden aan zaken die het milieu niet ten goede komen weet ik niet.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef tfors het volgende:
Dit is wel een stokpaardje van me, maar dan de andere kant.

Het is helemaal NIET zo dat het tegenstrijdig is als iemand vanwege het milieu bijv. voor hogere belasting op vliegen is, en tegelijkertijd bovenmatig vliegt.

Hypocriet zegt men dan. Nee, eerder realistisch. Als die zelfde persoon namelijk minder vliegt, dan heeft dat geen enkel meetbaar effect op het milieu, maar als de hele bevolking minder vliegt omdat het duurder wordt, dan heeft dat wel zeker een meetbaar effect.

Dus al die mensen die altijd roepen van: jij kunt niet voor het milieu zijn want jij vliegt, of jij rijdt auto, of wat dan ook, dat is niet een correct argument! En het is zo'n dooddoener dat niemand meer iets goed kan doen, want alleen een holbewoner kan zo nog voor het milieu zijn zonder dat meteen iemand met hypocriet te roepen de discussie dood verklaart.
Het zijn ook nooit de mensen die het milieu belangrijk vinden en op zoek zijn naar oplossingen die dit roepen. Het is enkel bedoeld als 'argument' tegen milieumaatregelen.
pi_193303965
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:40 schreef tfors het volgende:

[..]

Ga jij maar eens zonder telefoon (bauxiet door kinderslaven in Afrika gedolven) door het leven, slavenhandelaar. of vindt je dat wel prima?
Elektronica is in onze maatschappij noodzakelijk. Een werkgever wil dat je bereikbaar bent, roosters raadpleegt etc.

Een vliegvakantie is een luxeproduct. Niemand heeft dat echt nodig.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:52:39 #34
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193303990
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Elektronica is in onze maatschappij noodzakelijk. Een werkgever wil dat je bereikbaar bent, roosters raadpleegt etc.

Een vliegvakantie is een luxeproduct. Niemand heeft dat echt nodig.
Misschien dat je een telefoon voor je werk moet hebben, maar daarbuiten is electronica zoals een mobiel echt niet noodzakelijk hoor. Ja, je leven wordt er door bemoeilijkt, maar je moet er wel wat voor hebben. Je bent toch niet voor kinderarbeid?
pi_193304029
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:52 schreef tfors het volgende:

[..]

Misschien dat je een telefoon voor je werk moet hebben, maar daarbuiten is electronica zoals een mobiel echt niet noodzakelijk hoor. Ja, je leven wordt er door bemoeilijkt, maar je moet er wel wat voor hebben. Je bent toch niet voor kinderarbeid?
Los van je werk is het ook handig dat je 112 kan bellen als er een ongeluk plaatsvindt.

Mijn punt is dat een vliegvakantie en een telefoon twee verschillende dingen zijn.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:58:46 #36
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193304062
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Los van je werk is het ook handig dat je 112 kan bellen als er een ongeluk plaatsvindt.

Mijn punt is dat een vliegvakantie en een telefoon twee verschillende dingen zijn.
Het is een glijdende schaal natuurlijk van dingen die meer een luxeproduct zijn dan anderen. Mijn punt was dat als iemand die voor maatregelen tegen vliegen is, maar zelf wel veel vliegt geen geldig argument is om iemand een hypocriet noemen (en zo de discussie dood te verklaren). Dat punt blijft hetzelfde bij zowel meer als minder luxeproducten.
pi_193305450
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:58 schreef tfors het volgende:

[..]

Het is een glijdende schaal natuurlijk van dingen die meer een luxeproduct zijn dan anderen. Mijn punt was dat als iemand die voor maatregelen tegen vliegen is, maar zelf wel veel vliegt geen geldig argument is om iemand een hypocriet noemen (en zo de discussie dood te verklaren). Dat punt blijft hetzelfde bij zowel meer als minder luxeproducten.
Dat is in het geval van Jetten dus wél hypocriet.

Om de jaarlijkse vliegvakantie van de belastingslaafjes, die zijn meer dan riante salaris betalen, te voorkomen moet vliegen peperduur gemaakt worden. Meneer de kosmopoliet vliegt vervolgens zelf wel nog minimaal tien keer per jaar de wereld over, want hij compenseert de CO2 uitstoot toch gewoon via de hogere ticketprijs?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193305885
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef tfors het volgende:

Dus al die mensen die altijd roepen van: jij kunt niet voor het milieu zijn want jij vliegt, of jij rijdt auto, of wat dan ook, dat is niet een correct argument! En het is zo'n dooddoener dat niemand meer iets goed kan doen, want alleen een holbewoner kan zo nog voor het milieu zijn zonder dat meteen iemand met hypocriet te roepen de discussie dood verklaart.
Als iemand die zelf nogal eens vliegt en tienduizenden kilometers per jaar rijdt maar vervolgens anderen de maat gaat zitten nemen omtrent hun gedrag, dan ís het ook gewoon behoorlijk hypocriet :D

Vliegen zorgt ook écht voor een gigantische uitstoot. Als jij jaarlijks of meerdere keren per jaar in het vliegtuig stapt voor je plezier dan kan je imo niet meer met droge ogen beweren dat je milieubewust bent.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 25 mei 2020 @ 16:18:38 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193305953
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als iemand die zelf nogal eens vliegt en tienduizenden kilometers per jaar rijdt maar vervolgens anderen de maat gaat zitten nemen omtrent hun gedrag, dan ís het ook gewoon behoorlijk hypocriet :D

Vliegen zorgt ook écht voor een gigantische uitstoot. Als jij jaarlijks of meerdere keren per jaar in het vliegtuig stapt voor je plezier dan kan je imo niet meer met droge ogen beweren dat je milieubewust bent.
Neemt Rob Jetten zoveel mensen de maat eigenlijk? Of pleit ie vooral voor maatregelen die de co2 uitstoot zouden moeten verminderen?
pi_193306107
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:18 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Neemt Rob Jetten zoveel mensen de maat eigenlijk? Of pleit ie vooral voor maatregelen die de co2 uitstoot zouden moeten verminderen?
Geen idee, had het dan ook niet over een specifiek persoon. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 25 mei 2020 @ 16:47:35 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193306243
Allemaal Yolootjes.

Na ons de zondvloed.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 mei 2020 @ 16:54:50 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193306347
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef tfors het volgende:
Dit is wel een stokpaardje van me, maar dan de andere kant.

Het is helemaal NIET zo dat het tegenstrijdig is als iemand vanwege het milieu bijv. voor hogere belasting op vliegen is, en tegelijkertijd bovenmatig vliegt.

Hypocriet zegt men dan. Nee, eerder realistisch. Als die zelfde persoon namelijk minder vliegt, dan heeft dat geen enkel meetbaar effect op het milieu, maar als de hele bevolking minder vliegt omdat het duurder wordt, dan heeft dat wel zeker een meetbaar effect.

Dus al die mensen die altijd roepen van: jij kunt niet voor het milieu zijn want jij vliegt, of jij rijdt auto, of wat dan ook, dat is niet een correct argument! En het is zo'n dooddoener dat niemand meer iets goed kan doen, want alleen een holbewoner kan zo nog voor het milieu zijn zonder dat meteen iemand met hypocriet te roepen de discussie dood verklaart.
En omdat vrijwel iedereen zo denkt, schieten we niets op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 mei 2020 @ 16:55:26 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193306361
Nou heel goed dat Jetten en Klaver hun eigen achterban durven aan te pakken _O_

Veel beter dan FvD-leugenaars die vervuiltokkies naar de mond praten
  maandag 25 mei 2020 @ 16:57:29 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193306391
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:18 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Neemt Rob Jetten zoveel mensen de maat eigenlijk? Of pleit ie vooral voor maatregelen die de co2 uitstoot zouden moeten verminderen?
Rob Jetten wil het enkel zwaarder belasten. Dus zoeken allerlei onderbuikmeneertjes natuurlijk naar manieren om hem monddood te maken. Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat het echt wordt ingevoerd.
pi_193306435
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Rob Jetten wil het enkel zwaarder belasten. Dus zoeken allerlei onderbuikmeneertjes natuurlijk naar manieren om hem monddood te maken. Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat het echt wordt ingevoerd.
Jetten is een schoolvoorbeeld van iemand die vooral wijst naar anderen en zelf het slechte voorbeeld geeft.
  maandag 25 mei 2020 @ 17:01:34 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193306469
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jetten is een schoolvoorbeeld van iemand die vooral wijst naar anderen en zelf het slechte voorbeeld geeft.
Hij zegt toch niet dat je niet mag vliegen? Alleen dat je meer moet betalen.
  maandag 25 mei 2020 @ 17:02:50 #47
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193306492
Daarom CO2 taks, het enige wat helpt.
  maandag 25 mei 2020 @ 17:25:02 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193306806
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat je niet mag vliegen? Alleen dat je meer moet betalen.
De verhogingen van de tabaksaccijns zijn bedoeld als ontmoediging, hetzelfde geldt voor deze eventuele prijsverhoging. Waar ik het overigens mee eens ben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 mei 2020 @ 18:06:41 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193307385
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De verhogingen van de tabaksaccijns zijn bedoeld als ontmoediging, hetzelfde geldt voor deze eventuele prijsverhoging. Waar ik het overigens mee eens ben.
Ja maar het mag dus nog steeds

En als je dat zou stellen mag geen politicus meer autorijden of een biertje drinken.
  maandag 25 mei 2020 @ 18:09:25 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193307409
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar het mag dus nog steeds

En als je dat zou stellen mag geen politicus meer autorijden of een biertje drinken.
Da’s een ander verhaal, inderdaad.

Halsema was/is bijvoorbeeld een zware roker. Dat vond ik persoonlijk altijd wel grappig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')