We hadden dus al:quote:
quote:Op maandag 25 mei 2020 10:30 schreef Abdoe het volgende:
PD speelt de simpele verdachte
MB de vrouw van Jackman. Ze is ook onder meer bekend uit ER
TH en VD spelen de andere ouders wiens kind is ontvoerd
quote:
Zekers!quote:
quote:
2/5quote:Op maandag 25 mei 2020 15:15 schreef Asap het volgende:
Piranha film?maar dichtbij (verkeerde visje)
Officer & a Gentlemen
The Principal
The Deep?quote:Op maandag 25 mei 2020 16:25 schreef Sabata het volgende:
En het verbaast me dat niemand zijn debuut heeft genoemd op het witte doek. Ook van een boek van Peter Benchley met NN en JB als duikers.
2/10quote:
3/10quote:
5/10quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:00 schreef Asap het volgende:
Angel has Fallen
Cape Fear
Film met Martin Short en klein meisje, maar de titel... Three Fugitives
7/10quote:
10/10quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:40 schreef Sabata het volgende:
Lorenzo's oil
Prince of tides
Down and out in Beverly hills
Had ik al meegeteldquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:52 schreef pipster het volgende:
Ik zal er nog even netjes Spiderwick Chronicles van maken.
Jerry Stiller?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
ligt volgens mij op het puntje van mijn tong en is de vader van een andere acteur denk ik.
Babab babaloomaquote:
Ja eh dit zijn er dus geen vier he. Je bent The Outsiders vergetenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:07 schreef Burnett het volgende:
Down By Law
Coffee And Cigarettes
Rumble Fish
Brazil
Night On Earth
Bram Stoker's Dracula
One From The Heart
Short Cuts
Yeap, die verwachte ik als eerste antwoordquote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:43 schreef Abdoe het volgende:
Bijbehorende films:
Unforgiven, Million Dollar Baby - Clint Eastwood
On the Waterfront - Eva Marie Saint
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:24 schreef Sands het volgende:
Een vraag voor mij.
Unforgiven, Million Dollar Baby-Clint Eastwood
Lilies of the Field-Sidney Poitier
To Each His Own, The Heiress-Olivia de Havilland
Beginners-Christopher Plummer
On the Waterfront-Eva Marie Saint
Hoe bedoel je? Van een andere keer of van nu?quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Abdoe het volgende:
[..]
Klopt helemaal!
[..]
Hoe bedoel je? Van een andere keer of van nu?
Je hebt de puntentelling daar niet aangepast. Kan gebeuren.quote:Op maandag 25 mei 2020 08:57 schreef Abdoe het volgende:
Stevie Wonder heeft voor zover ik weet geen rol in de film, de rest is allemaal goed. @:Sands pakt het punt mee.
Tussenstand 2020:
Sabata 35
Sands 28
pipster 24
Asap 24
Burnett 14
Abdoe 12
Starflyer 11
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan 1
Oh oeps. Nouja krijg je er nu twee.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:47 schreef Sands het volgende:
[..]
[..]
Je hebt de puntentelling daar niet aangepast. Kan gebeuren.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:18 schreef Abdoe het volgende:
Stagecoach
The Searchers
Rio Bravo
Rio Grande
Red River
True Grit
Rooster Cogburn
The Man who shot Liberty Valance
Ik had de edit gezien, 10 had ook wel gelukt idd.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:20 schreef Sands het volgende:
[..]ik had het dus best op 10 films kunnen laten staan.
Tussenstand 2020:
Sabata 37
Sands 30
pipster 26
Asap 25
Burnett 15
Abdoe 15
Starflyer 12
FireFox1 10
Karstman 7
Jor_Dii 5
Salina 4
drakin 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
tombolafan 1
Ik was even bang dat het teveel was ook al heeft hij best wel wat films gemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:23 schreef Abdoe het volgende:
[..]
Ik had de edit gezien, 10 had ook wel gelukt idd.Voor de vorm dan nog The Longest Day en The Quiet Man erbij.
3/4quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:36 schreef Sands het volgende:
Jeff Bridges
Hailee Steinfeld
Matt Damon
Iemand anders mag hem inkoppen
4/4quote:
Geen flauw idee dat er een vaderlief is/was.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:29 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen flauw idee dat er een vaderlief is/was.![]()
Laat dan maar.
Maar ik denk dat vaderlief dan wel eens in stevige westerns speelde. Of zoiets.![]()
Schreef het een beetje dubieus en wazig op.quote:
Vaderlief.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Beetje rare omschrijving. Bedoel je nou James Brolin of de vader van James Brolin?
Staat er toch redelijk duidelijkquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Beetje rare omschrijving. Bedoel je nou James Brolin of de vader van James Brolin?
Nee, want "No Country For Old Men" wordt genoemd en dan wordt er gezegd dat dat zoonlief is - en dat gaat dus over Josh Brolin. Traffic wordt goedgekeurd en dat is James Brolin, niet de vader van James Brolin.quote:
@Salina: zie hieronder, u gaf onbewust een fantastische hint.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Schreef het een beetje dubieus en wazig op.
Ik bedoel er niets mee. Niets negatiefs richting westerns.
Laat ik het anders zeggen: ik gok dat deze man in westerns speelde?
Als hij er althans net zo ruwe-bolster-blanke-pit uitziet/uitzag als zoonlief. Leeft vaderlief nog? Ik ken hem echt niet.
2/3quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:03 schreef Karstman het volgende:
Volgens mij zie ik een hint naar Westworld!![]()
3/3quote:
Ik zorg voor 2 bonuspunten als u 3 films van de vader van James Brolin kunt noemen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:17 schreef illusions het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:02 schreef Burnett het volgende:
[..]
@:Salina: zie hieronder, u gaf onbewust een fantastische hint.
[..]
2/3
[..]
3/3
quote:Op woensdag 27 mei 2020 20:41 schreef Starflyer het volgende:
Carl Weathers
Benicio del Toro
Dennis Hopper
Christopher Walken
De terminator van de jaren 70quote:Op woensdag 27 mei 2020 20:43 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik snap er geen fok van vandaag. Wist echt niet wat je bedoelde.
En ik ken de man geeneens. Josh James whatever. En daarna nog een hele discussie over of het nu vader of zoon is die bedoeld werd.![]()
Westworld kennik van naam, nooit gezien. Omschrijving imdb klinkt wel tof. Robot in een adult themepark?!
Allebei goed. Zal straks even foto's plaatsen als hintquote:
Bill Dukequote:Op woensdag 27 mei 2020 21:09 schreef Sabata het volgende:
- de andere zwarte acteur uit dat predator team. Loopt in het slot met old painless te zwaaien BD
Juist, heerlijk markante kop en altijd zo stoicijns.quote:
Luis Guzmanquote:Op woensdag 27 mei 2020 23:58 schreef tombolafan het volgende:
Mickeyshameles
Maar irl... Heet ie Louis?
quote:
quote:: You want me to drive?
: No, you're supposed to be suicidal, remember? I'LL drive.
: Anybody who drives around in this town IS suicidal.
Dat is correct.quote:Op donderdag 28 mei 2020 12:31 schreef pipster het volgende:
Dat lijken me Riggs en Murtaugh, Lethal Weapon.
Ik heb nog geen seconde gekeken, en ben het ook niet van planquote:Op donderdag 28 mei 2020 13:05 schreef Sabata het volgende:
Heb laatst een poging gedaan de tv-serie daarvan te volgen. Blijkbaar liep de animositeit tussen de acteurs zo hoog op dat ze in het derde seizoen Riggs hebben afgevoerd
Geen idee..., Scary Movie 1 2 3?quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:46 schreef pipster het volgende:
Noem drie films die zich afspelen in Shermer Illinois?
quote:To the less obsessivefan, these films very much stand on their own as independent productions, but there was a thread that connected most of his characters – they all lived in the imaginary town of Shermer, Illinois, which was based on
’ own hometown of Northbrook
quote:Jay : But best of all, there was no one dealin', man. And then it hits me: we could live like FAT rats if we were the blunt connection in Shermer, Illinois. So we collected some money we were owed and caught a bus. But you know what the fuck we found out when we got there? There IS no Shermer in Illinois. Movies are fuckin' bullshit.
Dogma is wel waar de quote van Jay uit komt. Maar daa speelt het zich dus niet af, daar de stad niet blijkt te bestaan. Het gesprek tussen Jay & Silent Bob en Bethany in Dogma gaat dus over een andere director/schrijver.quote:
quote:Born: February 18, 1950 in Lansing, Michigan, USA
Died: August 6, 2009 (age 59) in Manhattan, New York City, New York, USA
quote:Jay : See, all these movies take place in this small town called Shermer in Illinois, where all the honeys are top-shelf but all the dudes are whiny pussies. Except for Judd Nelson, he was fuckin' harsh.
quote:
Een flink aantal films van John Hughes spelen zich dus af in Sherman. Ook goed waren Ferris Bueller, Weird Science, Planes Trains and Automobiles en ook Home Alone had goed geweest.quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:08 schreef Abdoe het volgende:
Heb nog nooit gehoord van Shermer Illinois, maar in de hoop een punt mee te stelen vul ik dan even aan met Sixteen Candlesen Pretty in Pink.
![]()
quote:******** is a 2015 German crime thriller film directed by Sebastian Schipper and starring Laia Costa and Frederick Lau
Yes.quote:
jazkerquote:
Nope, film speelt een paar honderd jaar later op een ander continent.quote:
Dat dacht ik al, kan alleen geen titel voor de geest halen...quote:Op vrijdag 29 mei 2020 16:42 schreef Sabata het volgende:
nope,
hint: Magnum PI vs Sherrif of Nottingham
quote:
Rebus / hintsquote:Op vrijdag 29 mei 2020 16:57 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, kan alleen geen titel voor de geest halen...
Dat is geen hint, dat is een inkoppertjequote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:21 schreef Sabata het volgende:
Rebus / hints
1e woord klinkt als; Snel in het Engels plus 'ly'
2e woord: Titel van een heel bekend lied van Men at Work
Quite Certainquote:
Blijft weinig over als niemand de voorzetten erin krijgt hè?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:01 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat is geen hint, dat is een inkoppertje
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:29 schreef Sands het volgende:
Sergio Leone
Akira Kurosawa
A Fistfull of Dollars
Yojimbo
quote:A high-school boy who has run away to Tokyo befriends a girl who appears to be able to manipulate the weather.
Kan me nog iets herinneren met Weather dacht ik... had de lijst bekeken na je laatste vraag over The Garden of Nog iets...quote:
Iets met Weather klopt ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 21:39 schreef Asap het volgende:
[..]
Kan me nog iets herinneren met Weather dacht ik... had de lijst bekeken na je laatste vraag over The Garden of Nog iets...
Zag dat ik ook Voices of a Distant Star van hem gezien had
quote:
quote:
Nee niks met boy.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 23:11 schreef Salina het volgende:
Tja, ik heb de titel eens gezien maar ken de film niet, maar hij heet dan Weathering....Boy of zoiets.
Denk ik.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 23:15 schreef Salina het volgende:
Weathering Girl ... (insert Japanese name).
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 08:15 schreef Sabata het volgende:
Ken m niet maar ziet er leuk uit. Crowded House zou zeggen "Weather with you"
Ja je moet toch ietsquote:
Dan gok ik Weathering with youquote:Op zaterdag 30 mei 2020 08:15 schreef Sabata het volgende:
Groot gelijk, verliezen kun je niet, winnen wel. Was het proberen waard toch.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 08:15 schreef Sabata het volgende:
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 08:36 schreef Salina het volgende:
Nou ja, dat past wel in de puntjes hè.
Weathering .... (4 letters?) ... (3?)
Goed genoegquote:Op zaterdag 30 mei 2020 08:15 schreef Sabata het volgende:
Ken m niet maar ziet er leuk uit. Crowded House zou zeggen "Weathering with you"
We gaan geen punten stelen op 3 vergeten letters hequote:Op zaterdag 30 mei 2020 09:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan gok ik Weathering with you
Maar als dat goed is mag t punt naar Sabata want die was puur de '-ing' vergeten![]()
![]()
(Geen idee wie/wat crowded house is)
Ja, gewoon kijken.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:36 schreef Abdoe het volgende:
Nooit van gehoord maar ik vond Your Name heel erg goed. Deze ook de moeite waard?
Een beetje muzikale opvoeding kan nooit kwaad zo blijktquote:Op zaterdag 30 mei 2020 09:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan gok ik Weathering with you
Maar als dat goed is mag t punt naar Sabata want die was puur de '-ing' vergeten![]()
![]()
(Geen idee wie/wat crowded house is)
Ik ga ook eens anime proberen, Your Name en deze Weathering With You.quote:
Leuke film was dat!quote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:51 schreef Sabata het volgende:
Beetje hulp, de vent helemaal links op de foto "met dae klak op" had de hoofdrol in I Daniel Blake
Wat slecht dat ik James Purefoy niet herkende op die eerste foto.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:29 schreef Sabata het volgende:
De naam van de film is hetzelfde als die van het snoepje![]()
JP, De vent in het midden had een grote rol als generaal in "Rome", speelde een zwijgzame tempelier in Ironclad en dook naast Heath Ledger in A Knights Tale. Hij hoefde voor deze film niet ver van huis, zijn familie heeft roots in Cornwall
[ afbeelding ]
Zoals hij in de film zegt: "wat moet je nou met een grijze baardige harige zeeman"quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:36 schreef Sands het volgende:
[..]
Wat slecht dat ik James Purefoy niet herkende op die eerste foto.
Het is sterk spul, maar dan ook een sterk verhaal. Een muziekproducer was op vakantie in Cornwall en zag Port Isaac's Fishermans Friends optreden, een shantykoor. Hij wist ze een optreden op de Koffietijd van de BBC te ritselen en toen volgde zowaar een platencontract én een succesvol album, dat in zijn debuut hoger debuteerde dan het nieuwe album van Lady Gagaquote:
Ik moest zowaar lachen. Die rol werd gespeeld door comedian Dave Johnsquote:Op zaterdag 30 mei 2020 18:52 schreef Salina het volgende:
En de tweede naam is...
Daniel Blake
Nee, grapje.
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:33 schreef Sabata het volgende:
Welke film en kunt u er minstens twee acteurs uit noemen
you win some, you lose somequote:Ik moest zowaar lachen. Die rol werd gespeeld door comedian Dave Johns
2/2 ik vind het genoeg. De laatste acteur heette David Hayman. Kwam hem zowaar tegen in alweer zo'n lekker slechte actiefilm, Vertical Limit
quote:
Net Parasite gezien, leuke filmquote:
quote:
O dankje, ik was niet gekwoot dus dacht anderen zullen ook wel een gokje gewaagd hebben.quote:
Die van gisteren van jou was heel makkelijk, zelfs voor mij.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:19 schreef drakin het volgende:
[..]
O dankje, ik was niet gekwoot dus dacht anderen zullen ook wel een gokje gewaagd hebben.
Even iets makkelijks zoeken.
AANwezig?quote:Op maandag 1 juni 2020 16:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Die van gisteren van jou was heel makkelijk, zelfs voor mij.
Helaas was ik heel de middag aanwezig. Zoals altijd bij makkelije vragen.
Afwezig. Autocorrect denk ik. Typen op telefoon blijf lastig.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:27 schreef drakin het volgende:
[..]
AANwezig?
We hebben trouwens ook een sc, ergens, geen idee meer waar maar die schijnt wel te bestaan.
Marlon Brandoquote:Op maandag 1 juni 2020 16:36 schreef drakin het volgende:
Noem 4 linkshandige filmacteurs/actrises + 1 linkshandige disney prinses
0 goed volgens mijn lijstjequote:
quote:Op maandag 1 juni 2020 20:45 schreef drakin het volgende:
[..]
0 goed volgens mijn lijstje=> Hey
![]()
En disney prinses bedoel ik in getekende vorm.
2/5quote:Op maandag 1 juni 2020 21:56 schreef Abdoe het volgende:
Okay wat random namen:
Tom Hanks
Tom Cruise![]()
Brad Pitt
Julia Roberts![]()
Elsa
3/5quote:Op maandag 1 juni 2020 22:01 schreef Sabata het volgende:
Kak, abdoe is me te vlug af met Elsa en Tom Cruise. Gooi ik er Bruce Willisbij
4/5quote:
quote:Deze prinses was de eerste prinses uit een Disney tekenfilm die op dvd verscheen
Dat is 'emquote:
quote:
quote:
Het is m toch echt, maar of zijn haar echt was... Puntje voor pipsterquote:Op woensdag 3 juni 2020 16:01 schreef pipster het volgende:
Anthony Edwards dan, haha, dat zou wel raar zijn met dat haar.
Sabata 43quote:
Ok, dat had ik nooit geradenquote:
Ja en Nee. Ja hij heeft met Stallone over die film gepraat, maar toen was Sly het script nog aan het schrijven. Volgens hemzelf was hij samen met Chuck Wepner en nog een paar boksers een bron van inspiratie voor Rockyquote:
Nee joh, dat is Richard Kiel.quote:
3/4quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:44 schreef Asap het volgende:
Dragnet(kon het niet laten)
Delta Force?
Jamie O'Hoolahan(wissel wat letters van zijn achternaam en je komt in de buurt). Voor naam is dezelfde als Nicholson
quote:Op woensdag 3 juni 2020 23:02 schreef Starflyer het volgende:
The Big Sleep?maar bijna goed. Drie jaar eerder
Missing in Action?
Jack O' is goed, maar ik vrees dat het een inkoop rebus wordt voor de rest:quote:
Jack O'Hoiranquote:Op donderdag 4 juni 2020 09:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
Jack O' is goed, maar ik vrees dat het een inkoop rebus wordt voor de rest:
Klinkt als: Nederlandse groet + rende in het Engels
Goed zo Salina. Ik krijg een steeds grotere hekel aan autocorrect.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Jack O'Halloran![]()
Inkop bedoel je (ipv inkoop)?
Robert Mitchum is van The Night of the Hunter, toch?quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:10 schreef Sabata het volgende:
[..]
Goed zo Salina. Ik krijg een steeds grotere hekel aan autocorrect.
Nou alleen die Marlowe verfilming nog. O'Halloran speelde daarin tegenover Robert Mitchum
Argh deze heb ik gezien, hoe heet ie ook alweerquote:Op donderdag 4 juni 2020 10:01 schreef Sabata het volgende:
Omschrijving van de Marlowe verfilming:
"Los Angeles private eye Philip Marlowe is hired by paroled convict Moose Malloy to find his girlfriend Velma, former seedy nightclub dancer."
Eigenlijk farewell my lovely, maar dichtbij genoeg. Ik gun Salina een puntquote:
Wow, tof!!!quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:41 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eigenlijk farewell my lovely, maar dichtbij genoeg. Ik gun Salina een punt
quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:09 schreef Asap het volgende:
Valeria Golino
op Lampedusa
in de film ????----------------->
![]()
Ah jullie zijn er wel gewoon...:Pquote:
Titel is in de verte eigenlijk nu erg actueel vanwege twee dingen: zowel het Coronavirus als het gedoe in de VS met George Floyd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:11 schreef Salina het volgende:
Titel bestaat uit 1 woord van 7 letters:
R......
ik durf m aan: Respirare (italiaanse film, dus het italiaanse woord voor ademen)quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Titel is in de verte eigenlijk nu erg actueel vanwege twee dingen: zowel het Coronavirus als het gedoe in de VS met George Floyd.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |