abonnement Unibet Coolblue
pi_193294997
Hallo iedereen,

De afgelopen tijd heb ik extra tijd om na te denken over hoe mijn leven verloop. Momenteel ben ik al tegen de 30 en zit in mijn derde leerjaar op het hbo. Als iemand die redelijk negatief kan/kon zijn – zijn er maar weinig uitnodigingen mijn kant op gestuurd en weinig van mijn uitnodiging geaccepteerd. De laatste jaren heb ik veel aan gewerkt en het gaat steeds beter.
Nu heb ik veel gelezen zowel boeken als topics op forums.

Het is mij ook zeker opgevallen dat er al aardig wat topics zoals deze bestaan. Ook een die begonnen is door mij, maar een hoop is veranderd sinds dien. Een deel van de reacties zijn absoluut niet behulpzaam, al is het andere deel zeker het lezen waard! Daarom vroeg ik me af kan een nieuwe topic starten met mijn specifieke vragen wat reacties opleveren dat mij en wellicht anderen kunnen helpen.

1) Qua uiterlijk ben ik niet echt oké. Geloof me, dit is duidelijk gemaakt tijdens mijn bijbanen en op school door te jaren heen. Dit gekoppeld met letterlijk geen date ervaring vraag ik me af: Kan ik nog steeds een vriendin krijgen in jouw optiek? Zo ja, tips.

2) Al heb ik zeker geen 100 en laat staan1000 vrouwen aangesproken, heb ik geen succes geboekt. Ja, ik heb op vele plekken gelezen: proberen, proberen en proberen. Tot nu toe heb Tinder en mijn summiere pogingen in het echt geen baat gemaakt. Mijn tweede vraag is: Ken iemand of ben je iemand die pas op zijn 29e een vriendin vindt na letterlijk geen ervaring en vaak gewezen op je uiterlijk?

3) Al word ik steeds positiever, lees ik sociale tips en ga zo maar door en gaat dingen langzaam de goede kant op qua contacten (begin ze te maken) gaat het wel heel sloom. Zou ik bij een bepaald punt echt vrienden erbij krijgen of zal dit uiteindelijk leiden tot kennissen erbij?

4) Dit lijkt triviaal, maar ik heb één keer een feestje en een avond drinken en kaarten mee gemaakt. Ga niet zeggen dat dit mijn hoogste prioriteit is of zeggen dat ik dit nodig heb. Al was het wel heel erg leuk en vraag me af: Zou dit soort avonden mee maken mogelijk zijn (mits corona ooit over gaat)?

Bij voorbaat dank!

Ben
pi_193295137
Vast wel, en dat is afhankelijk van je houding, maar ook je wensen/eisen.
  zondag 24 mei 2020 @ 21:41:50 #3
490926 Dachtjewat
Nothing beside remains
pi_193295294
1) uiterlijk is alleen bij de eerste indruk belangrijk, tinder zou juist daarom niet mijn voorkeur krijgen maar het kan ook op Tinder daar ben ik van overtuigd.
2) zie punt 1
3) echte vrienden maken op latere leeftijd is sowieso lastig hoe je verder ook inmekaar zit. de meeste diepe vriendschappen worden op jongere leeftijd gevormd heb ik het idee. Dit veranderd echter niets voor jou aangezien je toch blijft proberen, ik bedoel je hebt geen alternatief. maar ook dat is echt nog wel mogelijk ;)
4)lijkt me de makkelijkste van de 3 punten, tuurlijk kan dat! sta er voor open en breng jezelf in de gelegenheid uitgenodigd te worden. laat het gerust eens vallen bij mensen dat je dat leuk lijkt.
A traveller from an antique land
  zondag 24 mei 2020 @ 21:54:44 #4
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_193295566
Over je uiterlijk moet je beseffen dat mannen en vrouwen op zoek zijn (indien ze een relatie wensen) naar 2 verschillende dingen. Mannen leggen veel meer prioriteit op uiterlijk dan vrouwen doen. Zij hechten (in zijn algemeen) meer waarde aan andere aspecten: heb je je leven op orde, sociaal leven, ambitie, humor, etc.

Probeer minder nadruk op je uiterlijk te leggen, want daar word je alleen maar onzeker van en vrouwen hebben een 6e zintuig daarvoor :P Je zegt dat je aan het studeren bent en dus ben je al goed bezig met puntje 1. ^O^
  zondag 24 mei 2020 @ 21:55:53 #5
490926 Dachtjewat
Nothing beside remains
pi_193295581
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Over je uiterlijk moet je beseffen dat mannen en vrouwen op zoek zijn (indien ze een relatie wensen) naar 2 verschillende dingen. Mannen leggen veel meer prioriteit op uiterlijk dan vrouwen doen. Zij hechten (in zijn algemeen) meer waarde aan andere aspecten: heb je je leven op orde, sociaal leven, ambitie, humor, etc.
Denk eigenlijk geeneens dat dit echt waar is, meer dat het bij mannen wat langer duurt voordat ze door het uiterlijk van een vrouw het innerlijk zien.
A traveller from an antique land
pi_193295666
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Over je uiterlijk moet je beseffen dat mannen en vrouwen op zoek zijn (indien ze een relatie wensen) naar 2 verschillende dingen. Mannen leggen veel meer prioriteit op uiterlijk dan vrouwen doen. Zij hechten (in zijn algemeen) meer waarde aan andere aspecten: heb je je leven op orde, sociaal leven, ambitie, humor, etc.

Probeer minder nadruk op je uiterlijk te leggen, want daar word je alleen maar onzeker van en vrouwen hebben een 6e zintuig daarvoor :P Je zegt dat je aan het studeren bent en dus ben je al goed bezig met puntje 1. ^O^
Humor? Ja dat is weer voor iedereen anders. Als je van jezelf niet humoristisch ingesteld bent, ga het vooral niet spelen. Het is echt iets dat bij je persoonlijkheid moet passen.
pi_193295787
Veel gaat hier over je uiterlijk en dat je daar niet tevreden mee bent. Wellicht moet daarom je eerste doel zijn om goed in je vel te zitten en blij met jezelf te zijn. Uiterlijk kan je (gedeeltelijk) iets aan doen. Meer sporten en fitter worden? Eventueel afvallen, geen idee of dat bij jou aan de orde is? Kledingstijl en haardracht doen ook al heel veel.
Uiteraard, innerlijk is uiteindelijk belangrijker als je opzoek bent naar vrienden/een relatie. Maar uiteindelijk maar je met je uiterlijk toch de eerste indruk. En aangezien daar volgens mij je onzerheid zit zou ik dat eerst aanpakken.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 08:40:33 #8
240618 Micson
The lonely stoner
pi_193380297
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Over je uiterlijk moet je beseffen dat mannen en vrouwen op zoek zijn (indien ze een relatie wensen) naar 2 verschillende dingen. Mannen leggen veel meer prioriteit op uiterlijk dan vrouwen doen. Zij hechten (in zijn algemeen) meer waarde aan andere aspecten: heb je je leven op orde, sociaal leven, ambitie, humor, etc.

Probeer minder nadruk op je uiterlijk te leggen, want daar word je alleen maar onzeker van en vrouwen hebben een 6e zintuig daarvoor :P Je zegt dat je aan het studeren bent en dus ben je al goed bezig met puntje 1. ^O^
Bron? Of gewoon even met het boerenverstand een theorietje verzonnen?
pi_193380618
R&P / Wat moet ik doen?

Wat heb je in de tussentijd gedaan?
pi_193380748
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Over je uiterlijk moet je beseffen dat mannen en vrouwen op zoek zijn (indien ze een relatie wensen) naar 2 verschillende dingen. Mannen leggen veel meer prioriteit op uiterlijk dan vrouwen doen. Zij hechten (in zijn algemeen) meer waarde aan andere aspecten: heb je je leven op orde, sociaal leven, ambitie, humor, etc.
Ga toch weg met deze achterlijke ouderwetse ideeën. Mannen en vrouwen kijken allebei naar uiterlijk.
pi_193381215
1) Er zijn bepaalde dingen die universeel aantrekkelijker maken. Sneu, maar waar: een goed verzorgde huid, contactlenzen ipv bril, duurdere kleding die goed past en afgestijld is... Eigenlijk is het heel makkelijk, maar het werkt. Een paar prachtige schoenen kunnen de aandacht van minpunten afleiden. Je hoeft echt niet in pak of als kakker de straat op, maar waar je shopt maakt verschil.

2) Die ken ik. Tinder of datingsites zijn niet altijd de sleutel tot succes. Wat wel? Nieuwe dingen proberen. Schrijf je in bij een sportschool en committeer je aan een groepsles. Ga op kook- of taalcursus in groepsverband. Doe vrijwilligerswerk. Leer salsa dansen. Nu met Corona lastig, maar dat start wel weer op. Oriënteer je op wat jij leuk vindt om een tijdje te doen en zo leer je nieuwe mensen, vrienden en mogelijk een partner (via die vrienden) kennen. Het geeft je alle gelegenheid om te oefenen met vrienden maken en uitgenodigd te worden op feestjes e.d.

3) Dit kost tijd en toewijding. De meeste mensen hebben net als jij waarschijnlijk tijd nodig om te ontdooien. Zie ook tip 2. Committeren voor langere tijd is essentieel.

4) Als je je eerst op tip 2 richt, volgt dit vanzelf. Heb je collega’s op werk waar je mee kan afspreken na werk? Dat helpt ook.
pi_193383266
nog ff geduld, binnenkort de bordelen weer open
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 31 mei 2020 @ 18:29:32 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193404666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ga toch weg met deze achterlijke ouderwetse ideeën. Mannen en vrouwen kijken allebei naar uiterlijk.
Ja, vrouwen kijken ook naar uiterlijk, maar zijn wel wat eerder bereid om te kijken naar het hele plaatje.

OK, hij is lelijk, maar wel grappig, slim, heeft cash, en het maakt me uiteindelijk niet uit wat de buitenwereld ervan zegt. Vrouwen doen die concessies in de praktijk best wel eens.

Mannen zie je niet met een vrouw die zijn vrienden niet aantrekkelijk vinden, al heeft ze nog zoveel gevoel voor humor en passen ze nog zo goed bij elkaar.
Resistance is futile.
pi_193404703
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, vrouwen kijken ook naar uiterlijk, maar zijn wel wat eerder bereid om te kijken naar het hele plaatje.

OK, hij is lelijk, maar wel grappig, slim, heeft cash, en het maakt me uiteindelijk niet uit wat de buitenwereld ervan zegt. Vrouwen doen die concessies in de praktijk best wel eens.

Mannen zie je niet met een vrouw die zijn vrienden niet aantrekkelijk vinden, al heeft ze nog zoveel gevoel voor humor en passen ze nog zo goed bij elkaar.
golddiggers
pi_193404922
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, vrouwen kijken ook naar uiterlijk, maar zijn wel wat eerder bereid om te kijken naar het hele plaatje.

OK, hij is lelijk, maar wel grappig, slim, heeft cash, en het maakt me uiteindelijk niet uit wat de buitenwereld ervan zegt. Vrouwen doen die concessies in de praktijk best wel eens.

Mannen zie je niet met een vrouw die zijn vrienden niet aantrekkelijk vinden, al heeft ze nog zoveel gevoel voor humor en passen ze nog zo goed bij elkaar.
Wat een hoop bij elkaar geraapte onzin in een bericht. Vrouwen zijn vaak nog veel kritischer op uiterlijk dan mannen. Mannen hanteren vaak een schaal van 1 t/m 10, waarbij een zeven nog zeker relatiemateriaal kan zijn. Bij een vrouw ben je oerlelijk, lelijk of knap/lekker. De man die eigenlijk niet lelijk is (een 6,5, 7 of 8 volgens de 1-10 schaal) krijgt bij vrouwen een kans als de man teringhard zijn best doet. Of als ze zeer rijk zijn of celeb status hebben en de vrouw in kwestie een kapitaaldigger is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Cockwhale op 31-05-2020 18:44:15 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 18:41:10 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193404976
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:30 schreef osodevo het volgende:

[..]

golddiggers
Denk je dat er geen mannen zijn die dat doen?

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat een hoop bij elkaar geraapte onzin in een bericht.
Ik heb wel relaties gehad met lelijkerds waar ik enorm mee kon lachen.
Resistance is futile.
pi_193407476
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:41 schreef Seven. het volgende:
Ik heb wel relaties gehad met lelijkerds waar ik enorm mee kon lachen.
En die lelijkerds lachten om jou?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193407493
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:29 schreef Seven. het volgende:

OK, hij is lelijk, maar wel grappig, slim, heeft cash, en het maakt me uiteindelijk niet uit wat de buitenwereld ervan zegt. Vrouwen doen die concessies in de praktijk best wel eens.

Omdat ze geen betere/knappere kunnen krijgen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:04:09 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193407576
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:58 schreef blomke het volgende:

[..]

En die lelijkerds lachten om jou?
Ja, tuurlijk, samen lachen O+

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat ze geen betere/knappere kunnen krijgen.
Ook niet waar. Het is maar net wat je als beter beschouwt. Dat hoeft 'm niet persé in aantrekkelijker te zitten.

Kan ik een knappere rijkere vent krijgen dan mijn man? Ja, moet wel lukken, en ook wel gehad in het verleden. Is dat beter? Nee, er is niemand die beter bij mij past en hij is voor mij de allerleukste.
Resistance is futile.
pi_193408879
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:04 schreef Seven. het volgende:
Dat hoeft 'm niet persé in aantrekkelijker te zitten.

Kan ik een knappere rijkere vent krijgen dan mijn man? Ja, moet wel lukken, en ook wel gehad in het verleden. Is dat beter? Nee, er is niemand die beter bij mij past en hij is voor mij de allerleukste.
_O_ _O- _O_
Over 10 jaar piep je wel anders... :Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193409198
Hoe ouder je wordt, hoe minder mensen letten op uiterlijk. Wanhopig mensen aanspreken en daten via Tinder gaat je niet verder brengen. Probeer jezelf te zijn, heb schijt aan wat andere mensen over je denken en probeer je aan te sluiten bij een club of groep of ga naar de kroeg als het weer kan. Om mensen te ontmoeten. Zo te horen kan je niet alleen een vriendin gebruiken maar ook andere sociale contanten. Vroeg of laat kom je dan iemand tegen die bij je past.

En zoals iemand al zei.. aan uiterlijk kun je dingen veranderen. Probeer erachter te komen wat mensen precies raar aan je vinden, en probeer daar wat aan te doen. Of heb er gewoon schijt aan en doe je eigen ding.
  zondag 31 mei 2020 @ 22:26:38 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193409231
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:08 schreef blomke het volgende:

[..]

_O_ _O- _O_
Over 10 jaar piep je wel anders... :Y
Waarom...?
  zondag 31 mei 2020 @ 22:38:12 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193409473
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:08 schreef blomke het volgende:

[..]

_O_ _O- _O_
Over 10 jaar piep je wel anders... :Y
Ik heb al sinds m'n 15e een liefdesleven en ik ben nu 36. Het lijkt me sterk dat ik straks na 30 jaar ervaring ineens totáál anders in het leven ga staan, en dan ineens alleen nog maar selecteer op uiterlijk en geld. Daar ben ik al vaak genoeg op afgeknapt.
Resistance is futile.
  zondag 31 mei 2020 @ 22:57:52 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193409889
Trouwens, het is ook weer niet zo dat ik out of zijn league ben. Hij zal op zijn beurt ook wel beter kunnen krijgen dan ik, maar de vraag is hoeveel moeite je wil stoppen in jezelf beter voordoen dan je bent om maar omhoog te kunnen daten.

Doe mij maar een leuke normale vent bij wie ik mezelf kan zijn. Ervaring leert dat ik daarmee het allergelukkigst ben.
Resistance is futile.
  zondag 31 mei 2020 @ 23:43:41 #25
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193411012
Ben erachter gekomen dat ik begin deze maand exact een jaar Tinderen erop had zitten... Als er een ding is wat dat ene jaar Tinderen, Bumblen en Hingen mijn geleerd heeft, is dat een league totaal niet bestaat.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')