abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 mei 2020 @ 16:56:30 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_193290763
Und so weiter.
disclaimer
  zondag 24 mei 2020 @ 17:16:59 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193290976
Zojuist maar eens een lokaal biologisch wekelijks groentepakket abonnement afgesloten, en ook gelijk maar een biologische fruittas, kost wat maar dan heb je hopelijk ook wat.
Groenten worden iig hier vlakbij geteeld, dus dat vind ik sowieso een pluspunt, fruittas is van vitatas.

Ik krijg het er nog druk mee; maandag en vrijdag een bestelling bij de bakker ophalen, woensdag groente en fruit bij de boerderij ophalen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2020 @ 18:11:15 #3
73386 Fazz
onderweg
pi_193291663
Bezorgen ze niet thuis?

Mijn bio groentetasje wordt aan huis bezorgd O+ Kost iets extra’s maar scheelt een hoop tijd.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 18:13:06 #4
5428 crew  miss_sly
pi_193291687
Wij hebben hier allemaal boerderijen en huizen die stalletjes aan de weg zetten en daar van alles verkopen. Gisteren had schaap echt de lekkerste aardbeien van dit seizoen zomaar langs de weg O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 mei 2020 @ 18:15:58 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193291720
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:11 schreef Fazz het volgende:
Bezorgen ze niet thuis?

Mijn bio groentetasje wordt aan huis bezorgd O+ Kost iets extra’s maar scheelt een hoop tijd.
Nee, en dat doen ze bewust niet volgens mij, daar zijn ze echt te klein voor.
Daarbij zijn er 5 afhaalpunt in de regio, in ieder omringend dorp 1, en dat lijkt me voldoende, die van ons is hier een paar honderd meter vandaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193293269
over woongenot gesproken:

10 min wandelen in 't groen
15 minuten fietsen in een heus natuur reservaat
Sowiso veel bos en natuur in de omgeving
5 minuten fietsen de andere kant uit kom in 't station tegen en 3 minuten verder zit ik in de winkelstraat.

Het ruikt ook naar bos als t geregend heeft en er een beetje wind staat <3.

Heb 9 jaar boven een Afrikaans gezin gewoond in een gehorig jaren 60 appartement. Vriendelijke mensen hoor, maar zachtjes stond bij de ouders niet in het woordenboek. Helemaal als buurvrouw aan t bellen/skypen was.
Heb later pas ervaren hoeveel rust ik terug heb gekregen na hun verhuis.
pi_193293542
Wij trokken altijd rare buren aan dachten wij, onze onderbuurvrouw was het woord overlast allang gepasseerd. Ik hoefde bij de politie niet eens meer mijn naam te zeggen, gek werden ze ervan.

Daarna 8 jaar in een koophuis met een buurvrouw waar we 99% van de tijd geen last van hadden, maar die 1% was wel meteen extreem. Om 02:00 de heg gaan snoeien met electrische heggeschaar bijvoorbeeld.

Nu hebben we prima buren en het is hier aardig stil. Behalve als bij de buren bezoek is van hun zoon. Dat is een lawaaimakende ex junk. Hij drinkt de hele dag en wordt dan steeds luidruchtiger. Gelukkig komt ie alleen op maandag op bezoek en valt ie tegenwoordig om 20:00 om en wordt naar huis gebracht.

We wonen nu echt heel fijn, 5 minuten lopen naar het centrumpje, aan de Vecht met mooie grachtenpandjes, kleine winkeltjes maar ook de Bruna en Hema. 5 minuten lopen naar de polder, 10 minuten fietsen naar de Loosdrechtse plassen, 15 minuten fietsen naar de Maarsseveense Plassen. Het wemelt hier in de zomer van de botentoeristen. Heerlijk om dan langs de Vecht te wandelen.

En veel groen :)

Sinds we hier wonen heb ik me ook steeds meer in de geschiedenis van deze omgeving verdiept. Alle buitenhuizen, de Amsterdamse vakantiehuizen eigenlijk. Ik houd nog steeds van Brabant maar deze omgeving heeft wel mijn hart gestolen inmiddels.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 20:28:51 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193293969
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:02 schreef trui het volgende:

[..]

haha helaas, ook buiten Utrecht zijn gillende kinderen, heb ik ondervonden...
Dat is ook onvermijdelijk :D Maar wij wonen in een bovenwoning met allemaal tuinen onder ons die ook weer aan de tuinen van de achterburen grenzen. Inmiddels woont in vrijwel iedere benedenwoning een gezin met kind(eren) dus het geluid begint inmiddels wel erg toe te nemen. Daarnaast is boven wonen met een kleintje onhandig en zou ik graag zelf een tuin willen (zodat het kind ergens kan gillen ;)) dus genoeg redenen om te verhuizen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 20:30:09 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193293989
De laatste jaren zijn wij ook nog nauwelijks in het centrum van Utrecht te vinden. Het is heerlijk om dichtbij alles te wonen maar als je er toch nauwelijks gebruik van maakt dan is het ook zonde. Ik woon dan liever rustiger in de buurt van een bos op niet al te ver rijden van een stad die de faciliteiten wel heeft :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193294325
Ik heb vooral last van mijn eigen gillende kinderen, en die verhuizen dan gewoon mee :(

Ik ben opgegroeid op 5 minuten lopen vanaf Centraal Station Den Haag, en uiteindelijk op 6 tramhaltes afstand daar geëindigd. En toen ontmoette ik mijn man die uit een slaapstad komt, hebben we besloten om in zijn koophuis te gaan samenwonen met daarbij de afspraak dat we daarna wel zouden zien waar we daarna naar toe zouden verhuizen, waar hij zich uiteraard niets meer van kon herinneren toen het eindelijk zo ver was. Ik denk dat iedereen er zo ingeluisd wordt om hier te komen wonen...

Maar uiteindelijk woon ik hier wel heel fijn, al mis ik de bioscoop op tien minuten fietsen nog wel heel erg, maar met kinderen was dat sowieso niet zo nuttig meer geweest.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 24 mei 2020 @ 20:58:52 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193294454
Ik loop sinds een maand letterlijk in 20 seconden naar het bos, heb er de basis (jumbo, da, bakker, slager, ijssalon, frituur, chinees, fietsenmaker enzovoorts) binnen 10 minuten lopen. Eekhoorns uit het bos in de achtertuin, vogels en konijnen te over.

En toch heb ik aardig ingeleverd qua voorzieningen, ik mis de bruna, hema, zeeman en kruidvat en het kdv op loopafstand. Dat laatste is er wel, maar dat past niet bij ons en dus zit prul een dorp verderop. Het is dus nog wennen, vooral omdat de lokale jumbo echt een drama is... Maar de rust en de ruimte en m'n familie dichtbij O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193294745
Dat is het enige wat ik hier mis: mijn familie dichtbij. Mijn moeder, zus en broer wonen nog in mijn geboortedorp op een uur rijden. Wij hebben een 'bij elkaar naar binnen lopen' familie en dat kan dus niet.
3 jaar geleden hebben we daar wel naar huizen gekeken en het ook serieus overwogen. We hebben toen dit huis gekocht en ik heb het terugverhuizen voorlopig uit mijn hoofd gezet.
  zondag 24 mei 2020 @ 21:20:22 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193294851
Wij gaan anders best vaak met en zonder kind naar de bioscoop :Y

De dichtstbijzijnde supermarkt zit hier een kilometer vandaan maar om nou te zeggen dat dit lastiger is dan toen we bij de flat een buurtsuper op 300m hadden? Nuh niet echt.

We wonen vlakbij Delft en Den Haag met veel voorzieningen en mooie straatjes met geschiedenis O+ en het strand dichtbij. Maar dat ik dan 15 of 30 minuten moet fietsen hiervoor neem ik voor lief.
Daar krijg ik op andere vlakken genoeg voor terug wat ik hartje centrum niet kan krijgen.

Enige wat wel oprecht fijn om te hebben in de wijk is de school. Kind kan gewoon zelf heen en weer inmiddels en dat is reuze handig.
En de huisarts/apotheek op 50m van mijn huis is best wel een beetje prettig als je echt goed beroerd bent.

Er zit een brasserie aan het water hier in de wijk. Kan je heerlijk lunchen en een sloep huren.
Vind ik veel leuker dan een supermarkt. Die boodschappen laat ik toch bezorgen :+

We denken er over zelf een bootje te kopen zelfs O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 mei 2020 @ 22:02:23 #14
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193295673
In mijn nieuwe dorp zijn 0 voorzieningen, alleen een oudedames kapper dan. Geen supermarkt geen drogist,geen cafetaria, geen OV. Gelukkig wel in de omringende dorpen, vijf minuten met de auto naar t dichtsbijzijnde winkelcentrum ofzo. Maar het is wel even een overgang vanuit zo'n beetje centrum Rotterdam :D.

Ik hoop dat ik er wat minder onrustig van wordt, wat minder FOMO omdat het er toch niet is... Hoop Ik :') :D

En toen las ik lazi's berichtje en herinnerde ik me dat er wel 3 restaurants zijn, waarvan 1 met bowlingbaan en sloepjesverhuur :D happening van de stad!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 24 mei 2020 @ 22:11:03 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193295830
Ik woonde eerst in de buurt van een winkelcentrum (de boogaard) .. daar ging ik dan eigenlijk alleen naar de supermarkt. Ik vond het niet echt gezellig.

Nu heb ik een winkelstraatje om de hoek.en gaan we regelmatig maar de bakker, primera, bloemist, slager,visboer etc. En als ik vrij ben op een dag dat de markt in dat straatje is dan ga ik ook graag langs. En 2 minuten voor mijn kappers afspraak de deur uitstappen is ook heer-lijk .

En het strand is 5 min lopen.. in de zomer zoeken we heerlijk de drukte van de boulevard en de terrassen van de strandtenten op en als we daar geen zin in hebben dan blijven we lekker in ons rustige buurtje..

Ik had alleen wel graag een grotere tuin op het westen gehad. Ach. Een mens moet wat te wensen houden :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 24 mei 2020 @ 22:24:35 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193296112
De Bogaard :r
Ik ben oprecht blij dat mijn wijk heerlijk tegen Delft aanschurkt en ik de keuze heb die kant op te gaan.

We woonden eerst op 5 minuten fietsen van Leidsenhage en daar kwam ik graag maar nu het The Mall of the Netherlands is hoeft het van mij niet meer -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193296554
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:24 schreef laziness het volgende:
De Bogaard :r
Ik ben oprecht blij dat mijn wijk heerlijk tegen Delft aanschurkt en ik de keuze heb die kant op te gaan.

We woonden eerst op 5 minuten fietsen van Leidsenhage en daar kwam ik graag maar nu het The Mall of the Netherlands is hoeft het van mij niet meer -O-
Boog is echt niks meer aan.
Ik ga liever naar Zoetermeer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 mei 2020 @ 22:59:01 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193296797
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:02 schreef littledrummergirl het volgende:
In mijn nieuwe dorp zijn 0 voorzieningen, alleen een oudedames kapper dan. Geen supermarkt geen drogist,geen cafetaria, geen OV. Gelukkig wel in de omringende dorpen, vijf minuten met de auto naar t dichtsbijzijnde winkelcentrum ofzo. Maar het is wel even een overgang vanuit zo'n beetje centrum Rotterdam :D.

Ik hoop dat ik er wat minder onrustig van wordt, wat minder FOMO omdat het er toch niet is... Hoop Ik :') :D

En toen las ik lazi's berichtje en herinnerde ik me dat er wel 3 restaurants zijn, waarvan 1 met bowlingbaan en sloepjesverhuur :D happening van de stad!
Wat is FOMO
pi_193296878
Fear of missing out..
  zondag 24 mei 2020 @ 23:10:08 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193297043
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:02 schreef aapieannie het volgende:
Fear of missing out..
Oh, ken ik niet ;-)
pi_193297867
Ik zou de stad op dit moment nog niet kunnen en willen missen, maar misschien denk ik daar over een paar jaar anders over. Ik vind het heerlijk om de deur uit te stappen en midden in het stadse leven te zitten O+ slecht voor de portemonnee wel :P pre-corona was het super makkelijk om even snel een winkel in te lopen en impulsaankopen te doen :')

Familie en vrienden van buiten de stad vinden wel dat we moeten verhuizen, want met de auto naar ons toe komen is echt drama :') we kijken wel met een half oog naar woningen buiten het centrum, omdat een tuin ons toch wel fijn lijkt :)
  Licht Ontvlambaar maandag 25 mei 2020 @ 00:09:09 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193297917
Heerlijk aan de rand van de stad hier, binnen vijf minuten bij station, op snelweg, in het centrum of in het Heuvelland.

Maar onze achtertuin noemen we gekscherend de camping... Soms is het in de zomer zo erg dat ik maar weer binnen ga zitten. Alhoewel het steeds minder lijkt te worden, de kinderen groeien uiteindelijk ook wel over het schreeuwen heen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193299557
Ik zie ons nog wel verhuizen komende jaren. Wonen in een nieuwbouwhuis en op een gewilde plek tussen de kassen in het Westland. Huis is okay, wel last van doordreunende bas/rennende kinderen van hiernaast en zelfs daarnaast.

Missen wel een boel natuur om ons heen (ik zou ook het liefst een bootje willen) en vinden het eigenlijk niet zo relaxed om hoge woonlasten te hebben.

Maarja.. verhuizen zou betekenen: uit de regio, misschien ander werk voor mij vinden, weg van ouders en vrienden, weer T. van school wisselen.. Dat staat me ook wel tegen :?

[ Bericht 6% gewijzigd door GotC op 25-05-2020 08:02:25 ]
  maandag 25 mei 2020 @ 08:23:38 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193299773
Hoe lang wonen jullie daar nu dan gotc?
Valt het echt zo tegen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193299797
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:23 schreef Barreltje het volgende:
Hoe lang wonen jullie daar nu dan gotc?
Valt het echt zo tegen?
Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
  maandag 25 mei 2020 @ 08:29:31 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193299817
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
Maar Y komt toch juist uit die omgeving?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193299851
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Maar Y komt toch juist uit die omgeving?
Ik ook, maar dat staat niet gelijk aan woongeluk ;).
  maandag 25 mei 2020 @ 09:07:08 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193300136
Hoor ik daar mijn regio?

Wij woonden de afgelopen 15 jaar naast Leidsenhage, naast de Kaiserstraat (Scheveningen) en in buitenwijk Delft. Altijd naast de tramhalte. Nooit een huis ver van tram 1, riep ik altijd!

Hier nu sinds een klein jaar een huis zonder tram voor de deur, niet in Delft, maar op 7 min fietsen van centrum Delft, 5 min lopen tot Delftse Hout, kassen aan de andere kant. Het leek op een boel concessies, maar geeft alleen maar extra's. Ik ga met Max meer dan regelmatig even naar het centrum btw, want ik houd er zo van. Deze tijd ook, zonder dat er wat open was. Gewoon even de kerkklokken horen, sfeertje proeven, langs de gracht zitten met een broodje.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
:*
  maandag 25 mei 2020 @ 09:10:12 #29
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193300179
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
Das kut, ergens wonen waar je niet happy bent ;( dan kan t allemaal nog zo tof en prachtig zijn, daar blijft dan zo'n soort van wolk boven hangen -O-, hopelijk vinden jullie een fijne oplossing
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193300188
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ook, maar dat staat niet gelijk aan woongeluk ;).
Ik kan je maar een advies geven weggaan. Ken meerdere mensen die oa naar nieuwbouw waren verhuisd maar niet konden aarden hun verlies genomen hebben en weer verhuisd zijn.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:11:36 #31
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_193300196
Ik vind het echt een wonder dat de Boogaard nog bestaat. Daar is inmiddels echt niets meer :')
Zoetermeer is voor mij net zo ver, en daar kan ik altijd prima slagen :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:15:04 #32
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193300244
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik vind het echt een wonder dat de Boogaard nog bestaat. Daar is inmiddels echt niets meer :')
Zoetermeer is voor mij net zo ver, en daar kan ik altijd prima slagen :-)
Ik vind dat stadshart zo sfeerloos, maar er is inderdaad wel een goed aanbod qua winkels :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 09:16:59 #33
5428 crew  miss_sly
pi_193300276
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
Wij woonden ook pas 4 jaar in ons nieuwe huis toen we besloten weer te vertrekken.
Schaap vond het eerst wel lastig en was erg bang dat hij Amsterdam erg ging missen. We hebben een overgangsjaar gehad in Amsterdam en zijn toen naar een tijdelijk huis vlakbij het nieuwe huis gegaan.
We wonen nu bijna een jaar niet meer in Amsterdam en schaap zegt dat hij het veel minder mist dan hij vreesde. Sterker nog, hij mist het eigenlijk niet.

Het is niet zover weg dat we er nooit meer kunnen komen (nu is het even lastig), en wat we ervoor terug hebben gekregen in de vorm van huis en woonomgeving vinden we echt enorm. We zijn alle drie blij dat we de beslissing genomen hebben om te vertrekken.\

Wat ik maar wil zeggen: op zich is ergens 'pas/al' 3 jaar wonen niet per se een reden om er te blijven :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 mei 2020 @ 09:19:02 #34
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_193300303
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik vind dat stadshart zo sfeerloos, maar er is inderdaad wel een goed aanbod qua winkels :D
Hahaha ja de sfeer is wel een dingetje, maar dat interesseert me nooit zo omdat ik altijd doelgericht winkel als ik daar ben.
Wil ik leuk en gezellig shoppen dan ga ik wel naar Delft :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_193300370
Wij hebben vrij bewust zelfs een huis gekocht ooit om er na een paar jaar weer te vertrekken. Een echte starterswoning, compleet gestript en verbouwd. En toen we wat meer te besteden hadden zijn we op zoek gegaan naar iets groters, op een locatie die ik helemaal perfect vond.
Nu wonen we rustig, maar naast het centrum, vrienden en familie op wandelafstand O+

Eerder zijn we trouwens wel van ellende verhuisd, we woonden toen boven de plaatselijke bowlingbaan, waar we veel geluid van hoorden. Was ook zo’n plek waar men elkaar na het stappen op stond te wachten om een vete uit te vechten.
De druppel was een alcoholist die met zijn vriendin op onze verdieping woonde, op een zondagnacht bezopen thuis kwam en zich een verdieping vergiste. Hij werd zo kwaad dat zijn vrouw de sloten vervangen had (dat was dus een nietsvermoedende onderbuurvrouw) dat hij daar de voordeur insloeg en een slagaderlijke bloeding kreeg. Ambulances, politie, gedoe. En wij moesten de dag erna gewoon vroeg werken. Toen waren we er wel klaar mee :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193300483
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Boog is echt niks meer aan.
Ik ga liever naar Zoetermeer
Zitten er überhaupt nog winkels in de Boogaard?
De laatste keer dat ik daar was, was er veel leegstand. Zonde, want ooit was het een leuk winkelcentrum.

Wij wonen in Zoetermeer, in de nieuwste wijk. 5 minuten lopen van het winkelcentrum waar alle basis dingen wel te halen zijn, inclusief een kledingwinkel, schoenenwinkel, restaurants, de bieb en 4 (!) kappers :')
School zit naast t winkelcentrum en de bso tegenover de Jumbo.

Ook wonen we vlakbij een kinderboerderij en lopen we in 5 minuten het bos in.
Ik denk niet dat ik hier ooit weg wil.
pi_193300528
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:35 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Zitten er überhaupt nog winkels in de Boogaard?
De laatste keer dat ik daar was, was er veel leegstand. Zonde, want ooit was het een leuk winkelcentrum.

Wij wonen in Zoetermeer, in de nieuwste wijk. 5 minuten lopen van het winkelcentrum waar alle basis dingen wel te halen zijn, inclusief een kledingwinkel, schoenenwinkel, restaurants, de bieb en 4 (!) kappers :')
School zit naast t winkelcentrum en de bso tegenover de Jumbo.

Ook wonen we vlakbij een kinderboerderij en lopen we in 5 minuten het bos in.
Ik denk niet dat ik hier ooit weg wil.
Weinig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193300533
Wij wonen heel ergens anders, in Den Bosch. 7,5 jaar geleden zijn man en ik hier op de gok gaan samenwonen. Ik kwam uit Arnhem, hij uit Goes en dit lag mooi in het midden. Ook was het gunstig ten opzichte van werk en woonden er al vrienden in de buurt. Wij woonden toen in een hele fijne buitenwijk. Groen, winkelcentrum op loopafstand, echt top.

Bijna twee jaar geleden zijn we naar een huis verhuisd dat een wijk verderop woont. En hoewel we wat huis betreft bijna niks te klagen hebben (ik mis alleen een bad), vinden we de wijk gewoon niet zo. Ik was daar toen al een beetje bang voor, maar het huis was zó ideaal (en het lag zo dicht bij onze vorige wijk) dat we er toch maar voor zijn gegaan.

Ik hoef ook nu weg, maar we weten inmiddels wel dat we hier geen jaren gaan wonen. Waarschijnlijk gaan we over een jaar of drie wel verder kijken. Dat betekent dus ook dat we geen groot onderhoud doen, het toilet moet binnenkort echt een keer (maar dat is niet al te duur), maar daar laten we het ook bij. Terwijl we, toen we hier net woonden, nog wel dachten over een grote verbouwing boven waardoor er toch een bad zou komen.

Uit Den Bosch zullen we trouwens niet zo snel vertrekken. Misschien naar een dorp verderop, maar dat is het dan ook.
pi_193300943
Gogo, dát is nou echt mijn grootste gemis ja, een bad.
Maar nog zoveel verbouwplannen hier, te beginnen met alles wat energiezuiniger maken, dat een nieuwe badkamer nog niet aan de orde is.

Maar goed, dit huis kochten we op minimaal 30 jaar wonen, dus uiteindelijk gaat dat bad er ooit komen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 25 mei 2020 @ 10:25:43 #40
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_193300986
Ik heb in huizen met bad gewoond, maar ik vind er niks aan... Het huis waar we nu wonen heeft er ook geen, en er is ook geen plek voor. Mijn dochter zou het wel leuk vinden, maar het past echt niet. Ze vindt dat we maar moeten verhuizen, maar ja... dat is nu even niet aan de orde. :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 25 mei 2020 @ 10:27:19 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_193301008
Oh, de mannen hier in huis gaan elke dag in bad, mijn zoon zou dat zelfs het liefst 3 keer per dag doen (bij vieze handen is het al: ikke vies, ikke bad!! *D )

Mijn badkuip wordt ook veel meer gebruikt dat de douche :')
disclaimer
pi_193301060
Een bad was hier een harde eis. Net zoals een raam in de badkamer. Mijn vriend heeft een hekel aan een bad-douche combi, dus een losse douche werd ook een must. Ik denk dat we veel geluk hebben gehad dat voor onze prijsklasse te vinden :) (samen met alle andere eisen die we hadden)
  maandag 25 mei 2020 @ 10:37:11 #43
73386 Fazz
onderweg
pi_193301127
Geen bad en geen raam in de badkamer hier :+
Het huis, de locatie en tuin maken gelukkig een hoop goed :D

Ik droom nog wel van een 2e badkamer, met bad, om op zolder een en-suite te maken. Onze slaapkamer is er groot genoeg voor. Ooit..... :P
  maandag 25 mei 2020 @ 10:42:23 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193301205
Wij hebben een opblaasbaar ligbad (tubble) gekocht ter overbrugging tot we aan de badkamerverbouwing toe komen. Je moet wat, wij gaan er allemaal graag in :P.
KuikenGuppy
pi_193301244
Nu wel bad,douche en raam in de badkamer.

Straks bad en wc in de badkamer en geen raam meer
pi_193301245
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:27 schreef SQ het volgende:
Oh, de mannen hier in huis gaan elke dag in bad, mijn zoon zou dat zelfs het liefst 3 keer per dag doen (bij vieze handen is het al: ikke vies, ikke bad!! *D )

Mijn badkuip wordt ook veel meer gebruikt dat de douche :')
Deze doet Mijm ook graag.
Gisteren had ie in een onbewaakt moment zijn haren vol met kwark gesmeerd.
‘Mama, ik moet in de douche!’

}:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193301276
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:31 schreef Bottoms_up het volgende:
Een bad was hier een harde eis. Net zoals een raam in de badkamer. Mijn vriend heeft een hekel aan een bad-douche combi, dus een losse douche werd ook een must. Ik denk dat we veel geluk hebben gehad dat voor onze prijsklasse te vinden :) (samen met alle andere eisen die we hadden)
Dat was hier eigenlijk ook ja. Maar met mijn nogal beperkte zoekgebied en overige eisen heb ik dat moeten laten varen.
Maar, wel een huis met de ruimte om ooit een bad te gaan plaatsen. En dan geniet ik er maar extra van.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193301319
Wij hebben lang een bad/douche combi gehad pas sinds febr een bad en douche apart. En nu gaan we weer naar een bad/douche combi maar wel een douche op zolder. Dus tzt wordt de badkamer wel weer verbouwd maar nog een miljoen andere dingen die eerst moeten.
pi_193301377
Wij huren nu een bovenwoning (2 verdiepingen met dakterras) midden in Brussel. We zijn nu langzaam aan het kijken naar koopwoningen net buiten de stad. Ik ben er echt wel aan toe, geen onderburen om rekening mee te houden, iets van onszelf, en het allebelangrijkste, een tuin. Hoewel het dakterras leuk is, is een tuin toch wel erg anders. Ik zou ze zo graag die ruimte om makkelijk buiten te spelen willen geven.
pi_193301508
Wij hebben een bad en douche ineen, en dat deels onder een schuin dak, dus als B groter wordt dan 1,80m moet ie het huis uit.
Het bad wordt bijna dagelijks gebruikt door de koters, zelf zitten we er nooit in.

Wij hebben dit huis van een vrouw gekocht die maar 2 jaar in heeft gewoon, nou ja eigenlijk 1 jaar. Ze heeft een jaar over verbouwen gedaan. De binnenkant is volledig door haar gestript en vernieuwd, maar blijkbaar was isolatie geen prioriteit. Echt alles is eruit gegaan destijds tot nieuwe vloerbalken aan toe maar er is geen vloerisolatie geplaatst. De kruipruimte is te laag om het alsnog te doen.

Ze heeft ook overal nieuwe muren en plafonds laten plaatsen, inderdaad zonder isolatie. Het dak was ook niet geïsoleerd....

Uit de bouwkundige keuring kwam best wel een lijstje die we hebben verdeeld in must do's en komt nog wel. En er komt na 3 jaar eindelijk een einde aan deze lijst.

Nu nog op de lijst:
Nieuwe ketel (er hangt een VR ketel uit 2008)
Volledige buitenkant opnieuw laten voegen en impregneren
Veel na isoleren (wanden, plafonds etc)

Eneco zal wel balen van deze werkzaamheden, want die hebben nu een goede klant aan ons :@
pi_193301581
Bad O+ Dat was voor mij ook een harde eis. Het liefst zou ik een los bad hebben, zonder combo met douche, maar daar is de badkamer niet groot genoeg voor. Een raam zit er ook niet in, helaas. Ach ja, dat is eigenlijk het enige nadeel aan ons huis, verder wonen we hier heerlijk.

Aangezien een echte zomervakantie er niet in zit en we wat financiële meevallers hebben willen we ons eens gaan oriënteren op een verbouwing, want de badkamer is wel aan een update toe. Er zit nu een onhandig gevormd bad in, een lelijk meubel en een halfkapotte deur. :')
pi_193301628
Wij gaan het bad in het nieuwe huis er juist uitslopen en dan komt er een inloopdouche
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193301650
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:02 schreef exode het volgende:
Wij hebben een bad en douche ineen, en dat deels onder een schuin dak, dus als B groter wordt dan 1,80m moet ie het huis uit.
Het bad wordt bijna dagelijks gebruikt door de koters, zelf zitten we er nooit in.

Wij hebben dit huis van een vrouw gekocht die maar 2 jaar in heeft gewoon, nou ja eigenlijk 1 jaar. Ze heeft een jaar over verbouwen gedaan. De binnenkant is volledig door haar gestript en vernieuwd, maar blijkbaar was isolatie geen prioriteit. Echt alles is eruit gegaan destijds tot nieuwe vloerbalken aan toe maar er is geen vloerisolatie geplaatst. De kruipruimte is te laag om het alsnog te doen.

Ze heeft ook overal nieuwe muren en plafonds laten plaatsen, inderdaad zonder isolatie. Het dak was ook niet geïsoleerd....

Uit de bouwkundige keuring kwam best wel een lijstje die we hebben verdeeld in must do's en komt nog wel. En er komt na 3 jaar eindelijk een einde aan deze lijst.

Nu nog op de lijst:
Nieuwe ketel (er hangt een VR ketel uit 2008)
Volledige buitenkant opnieuw laten voegen en impregneren
Veel na isoleren (wanden, plafonds etc)

Eneco zal wel balen van deze werkzaamheden, want die hebben nu een goede klant aan ons :@
Kan tonzon ook niet?
pi_193301734
Wel grappig, toevallig komt er vanmiddag ineens een man kijken voor dubbele beglazing boven.

Wat je zegt Exode, onze energieleveranciers zullen ons wel missen, we verbruiken geloof ik meer dan het gemiddelde vrijstaande huis :X

Als het goed is krijgen we woensdag groen licht voor zonnepanelen, gaan we deze zomer de ketel vervangen (uit 1992 :D ) en vriend is al bezig met de zolder isoleren. Dat gaat wel wat verschil maken allemaal samen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 25 mei 2020 @ 11:26:08 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_193301804
Volgens mij gaat heel Nederland verbouwen dit jaar. Tip: zoek nu alvast vakmensen, dan ben je misschien dit jaar nog aan de beurt ;)

Moest gisteren 2 keer bij de lokale bouwmarkt zijn voor wat riool-accessoires maar mijn hemel, wat een drukte :')!
disclaimer
  maandag 25 mei 2020 @ 11:30:10 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_193301857
volgende week komen ze een stuk van onze tuin bestraten, daar kijk ik nu ook wel naar uit. Het is al wekenlang 1 desolate zandvlakte, met dito zand-ellende in huis :')
Noud vermaakt zich overigens prima, die heeft de grootste masbak van de hele wereld en graaft zichzelf het liefst gewoon helemaal in ;)
disclaimer
pi_193301997
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:14 schreef F_r het volgende:

[..]

Kan tonzon ook niet?
Ze kunnen niet onder onze kruipruimte werken, het is te laag om eronder te werken zeg maar. We hebben 3 verschillende bedrijven laten komen, allemaal zonder soelaas. Daarom balen we extra dat zij dat toen niet meteen heeft gedaan. Het enige wat kan is volblazen met korrels maar dan kunnen we niet meer bij de kabels en riolering komen die in de kruipruimte liggen.

We zijn ons nu aan het verdiepen in isoleren vanuit binnen van de buitenmuur. Dus met een voorzetwand, dat kan alleen in de woonkamer en de slaapkamer van Juul. De slaapkamer van Juul is echt al klein dus het is best een ding om daar nog meer ruimte vanaf te halen.
Als ze ouder is willen we haar kamer doortrekken naar een deel van de zolder, zodat ze een soort loft in de kamer krijgt. De zoldermuur is ook niet geïsoleerd dus die doen we ook meteen als ze komen.

De hele buitenboel opnieuw voegen is ook nog een ding, dat 'moet' met een knipvoeg en er zijn steeds minder bedrijven die dat doen. En de bedrijven die het doen, hebben het retedruk.
pi_193302017
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:26 schreef SQ het volgende:
Volgens mij gaat heel Nederland verbouwen dit jaar. Tip: zoek nu alvast vakmensen, dan ben je misschien dit jaar nog aan de beurt ;)

Moest gisteren 2 keer bij de lokale bouwmarkt zijn voor wat riool-accessoires maar mijn hemel, wat een drukte :')!
Mijn zwager is aannemer en die zit tot maart 2021 vol....echt niet normaal. Voor hem heel fijn, maar ook voor hem is het lastig om mensen in te huren, iedereen is nogal druk in die bedrijfstak.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:33:03 #59
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193303003
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:24 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben vrij bewust zelfs een huis gekocht ooit om er na een paar jaar weer te vertrekken. Een echte starterswoning, compleet gestript en verbouwd. En toen we wat meer te besteden hadden zijn we op zoek gegaan naar iets groters, op een locatie die ik helemaal perfect vond.
Nu wonen we rustig, maar naast het centrum, vrienden en familie op wandelafstand O+

Eerder zijn we trouwens wel van ellende verhuisd, we woonden toen boven de plaatselijke bowlingbaan, waar we veel geluid van hoorden. Was ook zo’n plek waar men elkaar na het stappen op stond te wachten om een vete uit te vechten.
De druppel was een alcoholist die met zijn vriendin op onze verdieping woonde, op een zondagnacht bezopen thuis kwam en zich een verdieping vergiste. Hij werd zo kwaad dat zijn vrouw de sloten vervangen had (dat was dus een nietsvermoedende onderbuurvrouw) dat hij daar de voordeur insloeg en een slagaderlijke bloeding kreeg. Ambulances, politie, gedoe. En wij moesten de dag erna gewoon vroeg werken. Toen waren we er wel klaar mee :')
Ik biedt een moord op een verdieping boven ons en een hennepkwekerij in de kelder :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193303399
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik biedt een moord op een verdieping boven ons en een hennepkwekerij in de kelder :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar moord lijkt mij echt eng

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 25-05-2020 13:12:32 ]
  maandag 25 mei 2020 @ 13:02:07 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193303403
Qua vakmensen hadden wij gelukkig alleen een stukadoor en vloerverwarmingsfreesmeneren nodig (en dat laatste hadden we zelf gekund, maar dat scheelde amper in prijs en ik wilde graag garantie). Maar idd: vaklui zijn duur en druk momenteel.

Ons huis is nog lang niet af. Nu oriënteren op zonnepanelen en warmtepomp en in de tussentijd alles afmaken wat nog niet af is. Denk aan: de trap terugplaatsen (er zitten noodtreden op nu), de vloer in de hal leggen, de logeerkamer van een plafond voorzien, vloeren leggen op de overloop, in mijn werkkamer en op de logeerkamer. De overloop, trappenhuis en hal, logeerkamer en mijn werkkamer schilderen, overal gordijnen ophangen, de utp-kabel door de kruipruimte trekken (die ligt nu door de woonkamer nog), de keuken afmaken (definitieve blad komt er nog op, plank boven het spoelgedeelte, plinten, dat soort dingen), overal plinten, de garage leegtrekken en voorzien van opbergruimte en zo kan ik nog wel even door...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 mei 2020 @ 13:20:03 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_193303609
ik heb afgelopen weekend wel iets afgetikt trouwens, ik heb de gordijnen van de kinderkamers eindelijk ingekort :') Was zo'n klusje waar ik al maanden tegenaan hikte, maar mijn naaimachine stond nog in de container en daarna had ik er stiekem ook gewoon geen zin in, maar het is eindelijk gebeurd :7

Het jammere is dat ik nu al steeds minder kan, en in de avond soms bijna niet meer kan lopen, dus mijn ambities om nog wat vloertjes te leggen enzo moeten toch maar op de lange baan...
disclaimer
pi_193303894
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:26 schreef SQ het volgende:
Volgens mij gaat heel Nederland verbouwen dit jaar. Tip: zoek nu alvast vakmensen, dan ben je misschien dit jaar nog aan de beurt ;)

Moest gisteren 2 keer bij de lokale bouwmarkt zijn voor wat riool-accessoires maar mijn hemel, wat een drukte :')!
Wij (of ja, vriend) doen alles zelf, zonnepanelen kunnen dezelfde maand nog geplaatst worden :o en voor de beglazing komt een cliënt van vriend.

Maar dat is wel een groot voordeel, als je alles zelf doet, dan maakt het niet uit wanneer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193303914
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik biedt een moord op een verdieping boven ons en een hennepkwekerij in de kelder :')
:D
Lekker wonen wel ja ;(

Maar het kan veel erger, dat weet ik wel. Het was voor ons gewoon klaar met altijd overlast. Altijd herrie en mensen die onder je slaapkamerraam staan te roken.
Dat vond ik een stuk minder erg toen ik zelf nog 4 avonden in de week rollend naar huis kwam :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 25 mei 2020 @ 15:35:58 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193305329
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:45 schreef LeSage het volgende:

[..]

:D
Lekker wonen wel ja ;(

Maar het kan veel erger, dat weet ik wel. Het was voor ons gewoon klaar met altijd overlast. Altijd herrie en mensen die onder je slaapkamerraam staan te roken.
Dat vond ik een stuk minder erg toen ik zelf nog 4 avonden in de week rollend naar huis kwam :')
Onze achterburen roken.. in hun tuin. En onze tuin grenst aan onze slaapkamer -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193305442
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Onze achterburen roken.. in hun tuin. En onze tuin grenst aan onze slaapkamer -O-
Hier ook. Inclusief blowende zoon die tijdens elke vakantie zijn vrienden uitnodigd om hetzelfde te komen doen
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:46:12 #67
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193305509
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:45 schreef LeSage het volgende:

[..]

:D
Lekker wonen wel ja ;(

Maar het kan veel erger, dat weet ik wel. Het was voor ons gewoon klaar met altijd overlast. Altijd herrie en mensen die onder je slaapkamerraam staan te roken.
Dat vond ik een stuk minder erg toen ik zelf nog 4 avonden in de week rollend naar huis kwam :')
Ja vooral dat steeds wakker worden is funest inderdaad, niet met je raam open kunnen slapen omdat mensen altijd net jouw voordeur kiezen om te gaan staan kletsen/bellen/vechten/roken ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193305718
Overlast is gewoon kl$te, of het nou van kletsende of rokende mensen is. Je wilt leuk wonen en last van anderen verpest het aardig.

Onze onderbuurvrouw was dus geschift, ik heb tientallen keren de politie gebeld omdat zij elke nacht de muziek KEIHARD aanzette als de pub uitkwam. En als ze in die pub zat, blaften haar 2 honden aan 1 stuk door. We hebben meerdere gesprekken met haar gehad en dan ging het even goed. Buurtbemiddeling, wijkagent, bemiddelaars van de woningstichting, iedereen is langs geweest.

Wij werden er helemaal geschift van. We zijn samen met de andere buren een uitzettingsprocedure gestart.

Die procedure is gestopt omdat ze dronken in slaap is gevallen met een sigaret....middenin de nacht. Ze heeft ons niet wakker gemaakt toen haar huis in de hens stond, maar ze stond op fluistertoon haar honden te roepen omdat ze ons niet wakker wilde maken. Wij roken een rare lucht en hoorden haar dus fluisteren in de tuin onder ons slaapkamerraam...het eerste wat wij dachten 'Uh is ze aan het fluisteren?'
Ons huis was daarna onbewoonbaar, gelukkig hadden we al een ander huis gekocht. We hebben haar nooit meer gezien, dat is maar goed ook.
pi_193305771
Oef, wat een verhaal @exode :X

Ik prijs me maar gelukkig met de bejaarde buren aan beide kanten. Als het feit dat ze soms iets te veel om een praatje verlegen zitten de ergste 'overlast' is...
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 16:45:56 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193306223
Een bad is wel een vereiste ja! Een bad en een tuin, dan ben ik tevreden. En een losstaande douche. En mooie ligging met weinig lawaai. En en en :9

Op dit moment is het ook niet echt realistisch. Ik raak al in de stress van het feit dat ik over 5 maanden ga bevallen en we alles nog moeten klaarmaken. In die tijd verhuizen en klussen zie ik niet per se zo zitten nu :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 25 mei 2020 @ 17:13:52 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_193306649
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:45 schreef MaJo het volgende:
Een bad is wel een vereiste ja! Een bad en een tuin, dan ben ik tevreden. En een losstaande douche. En mooie ligging met weinig lawaai. En en en :9

Op dit moment is het ook niet echt realistisch. Ik raak al in de stress van het feit dat ik over 5 maanden ga bevallen en we alles nog moeten klaarmaken. In die tijd verhuizen en klussen zie ik niet per se zo zitten nu :@
Haha, je hebt echt nog tijd genoeg, kindje heeft alleen een bedje nodig. Komt echt goed, nu al stressen daarom is echt zonde van je energie :*
disclaimer
  maandag 25 mei 2020 @ 17:47:29 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193307172
Ik heb eens schuin boven een Turks café gewoond waar eerwraak werd gepleegd. In Den Haag was dat. Ik was er goed naar van, zo schuin onder mijn straat. Later was er nog een schietpartij in de straat waar ik toen woonde, gek hoe je daar soortvan aan went :').
Nu lekker in een dorpie O+.
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2020 @ 18:17:47 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_193307491
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:47 schreef Burdie het volgende:
Ik heb eens schuin boven een Turks café gewoond waar eerwraak werd gepleegd. In Den Haag was dat. Ik was er goed naar van, zo schuin onder mijn straat. Later was er nog een schietpartij in de straat waar ik toen woonde, gek hoe je daar soortvan aan went :').
Nu lekker in een dorpie O+.
Oh god ja en die PKK demonstraties onder je balkon in de schilderswijk :')
Was gelukkig maar een half jaartje. Eindhoven is dan ook wel een flinke stad, maar met aanzienlijk minder incidenten :D
disclaimer
  maandag 25 mei 2020 @ 18:30:56 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193307670
Ik heb normaal gesproken op donderdag ochtend dansles (wtf is dit voor kutreclame van Microsoft midden in het scherm??)
En de dansschool is bezig met een buitenlocatie zodat onze les door kan gaan. Wat blijkbaar op donderdagochtend niet kan.
De dansjuf vraagt wie er in plaats van donderdagochtend op maandagavond of donderdagavond kunnen.

Reactie 1; mijn voorkeur gaat uit naar donderdagochtend.
Reactie 2; mijn voorkeur gaat ook uit naar donderdagochtend.
Reactie 3: mijn voorkeur is ook donderdagochtend....
Reactie 4: ik zou dan ook graag donderdagochtend willen...

Ik heb maar gereageerd met iets in de trant van: Ik denk dat ik de vraag verkeerd heb begrepen. Maar donderdagochtend is toch geen optie?

Maar echt hè.... typisch vrouwen reacties...
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 18:47:05 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193307919
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, je hebt echt nog tijd genoeg, kindje heeft alleen een bedje nodig. Komt echt goed, nu al stressen daarom is echt zonde van je energie :*
Verstandelijk weet ik dat maar mijn hormonen denken daar anders over :') Nu kunnen mijn man en ik ook best lui zijn dus we moeten ook echt wel een begin gaan maken, anders heeft de baby met 1 jaar nog geen eigen kamertje _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193309217
@MaJo ik zou gewoon toegeven aan die hormonen. Ik snap het gevoel goed. Na zo lang wachten mag je eindelijk.
Het voordeel van vroeg eraan beginnen is dat je rustig aan kan doen en het soms een paar weken kan laten liggen (dat moest hier ook want ik kocht muurstickers waarvoor de verf minstens 3 weken moest drogen). Wij zijn ruim voor 20 weken begonnen met de kamer leegruimen en met 32-33 weken de laatste keer spullen gaan kopen en dingen opgehangen. Normaal hadden we dat later gedaan maar die weekends zaten vol en ik werd snel heel dik.
pi_193309509
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Verstandelijk weet ik dat maar mijn hormonen denken daar anders over :') Nu kunnen mijn man en ik ook best lui zijn dus we moeten ook echt wel een begin gaan maken, anders heeft de baby met 1 jaar nog geen eigen kamertje _O-
mijn jongste is 2 en heeft nog geen eigen kamer. Echt geen enkel probleem....
  maandag 25 mei 2020 @ 20:22:20 #78
344469 Amsel
zonder t
pi_193309720
Volgens mij zijn wij op dit moment de overlastgevende buren, met kinderen die in de tuin hun energieoverschot eruit schreeuwen. Man en ik hadden het er toevallig net over dat we aan beide kanten even een bloemetje willen afgeven omdat ze het tijdens de lockdown met ons en onze kinderen uitgehouden hebben O-)
  maandag 25 mei 2020 @ 20:24:45 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193309786
@amaranta :') typisch voorbeeld waarom ik een hekel heb aan whatsappgroepen, want dat gaat overal zo :').
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2020 @ 20:28:13 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193309867
Ik was van Soneal op 6 december uitgerekend en in oktober werd de badkamer verbouwd, alle spullen voor de nieuwe badkamer stonden in zijn toekomstige kamertje :D
Volgens mij was ik de enige die zich daar niet echt druk om maakte, iedereen om mij heen wel :')

Zijn kamertje was gewoon op tijd klaar en hij heeft het eerste half jaar in een wiegje op onze kamer geslapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 mei 2020 @ 20:31:26 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193309911
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:24 schreef Burdie het volgende:
@:Amaranta :') typisch voorbeeld waarom ik een hekel heb aan whatsappgroepen, want dat gaat overal zo :').
Ik begin wat gaar van de klasseapp te worden, hemelvaartsdag, de vrije vrijdag, in het weekend ook nog een keer.... iedere keer wel iemand die iets moet weten over het huiswerk of de weektaak of weetikveel.
En dan heb ik appgroepen sowieso al op stil staan.

En dan is dit de app voor de noodzakelijke dingen, de sociale app heb ik me niet eens voor aangemeld (die is tijdens corona ontstaan terwijl ik druk was met een uitvaart en een verhuizing, dus dat ging ik er echt niet bij doen qua leeswerk).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 mei 2020 @ 20:38:36 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193310035
Hier in de straatapp gaat het ook altijd over onzin dingen. En als je dan aangeeft dat de app daar niet voor is, ben jij de zeikerd :').
Heb ze idd allemaal op mute staan.
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2020 @ 21:10:13 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193310498
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:38 schreef Burdie het volgende:
Hier in de straatapp gaat het ook altijd over onzin dingen. En als je dan aangeeft dat de app daar niet voor is, ben jij de zeikerd :').
Heb ze idd allemaal op mute staan.
Dat viel bij onze wijkapp op het oude adres wel mee, hier zit ik nog niet in de appgroepen, maar ik heb ook niet zo'n behoefte aan het deelnemen aan de appgroep voor hier als ik over ergens volgend jaar naar de appgroep voor de andere kant van de wijk moet.
Al even los van het feit dat ik geen appgroepfan ben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193310574
Ik heb ook alle groepsapps op mute staan. Behalve die van ons gezin (met mijn zus en vader erin O+ ).

Op één of andere manier heb ik altijd weinig behoefte om in buurtapps te reageren.
Gelukkig hebben wij een calamiteiten app waarin alleen verdachte situaties gemeld mogen worden en een burenhulp app waarin mensen om een tilletje vragen of hun poes kwijt zijn enzovoorts. Buren die geen zin in zoekgeraakte poezen en sleutels zitten dus alleen in de calamiteitenapp. Op zich is dit een fijne oplossing.
pi_193310622
Ik zit niet in klassen apps of buurtapps. Wel app groepjes met familie en vrienden.
Zou er heel opstandig van worden denk ik.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 21:26:16 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193310756
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:02 schreef Bottoms_up het volgende:
@:maJo ik zou gewoon toegeven aan die hormonen. Ik snap het gevoel goed. Na zo lang wachten mag je eindelijk.
Het voordeel van vroeg eraan beginnen is dat je rustig aan kan doen en het soms een paar weken kan laten liggen (dat moest hier ook want ik kocht muurstickers waarvoor de verf minstens 3 weken moest drogen). Wij zijn ruim voor 20 weken begonnen met de kamer leegruimen en met 32-33 weken de laatste keer spullen gaan kopen en dingen opgehangen. Normaal hadden we dat later gedaan maar die weekends zaten vol en ik werd snel heel dik.
Ik heb ook wel zin om eraan te gaan beginnen, man ook. Alleen het opruimwerk wat eraan ten grondslag ligt stellen we graag uit :@ Ach komt ook wel goed, we hebben nog 5 maanden!

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mijn jongste is 2 en heeft nog geen eigen kamer. Echt geen enkel probleem....
Slaapt hij dan nog bij jullie of slapen de kinderen samen?

Ach ook als het niet lukt loopt het wel los, de eerste maanden zal het toch bij ons op de kamer slapen. Het is ook vooral dat ik minder rommel in huis wil, we hebben nu 2 kamers die zowat tot de nok volstaan met dozen en tassen. Het is gewoon een enorme klus om dat allemaal uit te zoeken en op te ruimen.

Qua apps: ik zit in de appgroep van de straat. Daar staan alleen maar berichten als "heeft iemand een hark?" Niet echt boeiend maar het gebeurt zo weinig dat ik er ook geen last van heb.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 25 mei 2020 @ 21:30:09 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193310819
De mijne sliep bij ons t/m zijn 4e wegens geen eigen kamer. Hij heeft er geen trauma aan overgehouden :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193310881
Mijn 9 jarige slaapt nog steeds tussen ons in.
En toen ze 2 was kreeg ze een zusje :P
Ook geen trauma hoor. Ja nu misschien als ze ruzie hebben :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193310910
Appgroepen van de korfbal (teams en commissies)
Appgroep met collega's
Appgroep met gezin
Appgroep met moeder en zusje

En nog een paar geloof ik

Vandaag 5 bezichtigingen gehad en positieve reacties!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193310993
Sjaak is 5 en slaapt nog bij ons. Zijn kamer wordt nu gebruikt als rommel-kamer. Ooit heb ik daar een leuk kamertje gemaakt, onder invloed van hormonen, maar dat voelt als heel lang geleden :')
  maandag 25 mei 2020 @ 21:41:15 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193311017
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:36 schreef Vicky het volgende:
Appgroepen van de korfbal (teams en commissies)
Appgroep met collega's
Appgroep met gezin
Appgroep met moeder en zusje

En nog een paar geloof ik

Vandaag 5 bezichtigingen gehad en positieve reacties!!
Zo, da's lekker vlot! *O*
***
pi_193311050
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is 5 en slaapt nog bij ons. Zijn kamer wordt nu gebruikt als rommel-kamer. Ooit heb ik daar een leuk kamertje gemaakt, onder invloed van hormonen, maar dat voelt als heel lang geleden :')
Dat ken ik. 6 weken voor de bevalling moest dat kamertje nog gedaan worden want kon niet eerder door een dakkapel. Dat kamertje werd als opslag gebruikt.
Toen in een weekje alles gedaan. En op verschonen na ‘s nachts deden we er niks :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 25 mei 2020 @ 21:46:25 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193311101
Spannend Vicky, duimen dat jullie een bod krijgen!

Hier een straatapp, stuk of 10 familieapps in allerlei verschillende samenstellingen (ja, echt -O-), klassenoudersapp, klassenapp, luizenmoederapp, escaperoomgroepje, hockeyoudersapp en zwangerschapsgym (peutermoeders). Overigens heb ik een hekel aan Whatsapp :').
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2020 @ 21:46:25 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193311102
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:36 schreef Vicky het volgende:
Appgroepen van de korfbal (teams en commissies)
Appgroep met collega's
Appgroep met gezin
Appgroep met moeder en zusje

En nog een paar geloof ik

Vandaag 5 bezichtigingen gehad en positieve reacties!!
Goed bezig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 mei 2020 @ 21:47:43 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193311119
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:36 schreef Vicky het volgende:
Appgroepen van de korfbal (teams en commissies)
Appgroep met collega's
Appgroep met gezin
Appgroep met moeder en zusje

En nog een paar geloof ik

Vandaag 5 bezichtigingen gehad en positieve reacties!!
Goed bezig
pi_193311135
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:


Ach ook als het niet lukt loopt het wel los, de eerste maanden zal het toch bij ons op de kamer slapen. Het is ook vooral dat ik minder rommel in huis wil, we hebben nu 2 kamers die zowat tot de nok volstaan met dozen en tassen. Het is gewoon een enorme klus om dat allemaal uit te zoeken en op te ruimen.

Vreselijk herkenbaar. De meeste troep stond in onze werkkamer, nu babykamer. Een groot deel hebben er gewoon verkast naar de logeerkamer met het idee dat in mijn verlof aan te pakken. Ik heb vast nog wel ergens een to-do lijstje liggen met '11-17 nov: kamer opruimen'. En toen beviel ik. :+
Pas geleden nog snel moeten opruimen want ik kan moeilijk videobellen met letterlijk een berg zooi achter mij :@
Nu staat alles op zolder :D
pi_193311194
Ik zit in de klassenapp en in een subapp met de 3 wel leuke moeders :P
pi_193311217
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:36 schreef Vicky het volgende:

Vandaag 5 bezichtigingen gehad en positieve reacties!!
Wat goed!
pi_193311338
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ook wel zin om eraan te gaan beginnen, man ook. Alleen het opruimwerk wat eraan ten grondslag ligt stellen we graag uit :@ Ach komt ook wel goed, we hebben nog 5 maanden!
[..]

Slaapt hij dan nog bij jullie of slapen de kinderen samen?

Ach ook als het niet lukt loopt het wel los, de eerste maanden zal het toch bij ons op de kamer slapen. Het is ook vooral dat ik minder rommel in huis wil, we hebben nu 2 kamers die zowat tot de nok volstaan met dozen en tassen. Het is gewoon een enorme klus om dat allemaal uit te zoeken en op te ruimen.

Qua apps: ik zit in de appgroep van de straat. Daar staan alleen maar berichten als "heeft iemand een hark?" Niet echt boeiend maar het gebeurt zo weinig dat ik er ook geen last van heb.
we geven maar twee slaapkamers. Slaapkamer van de oudste zit ook in onze slaapkamer, en jongste slaapt dus bij ons. Ook tijd voor verandering, dit is niet ideaal...
pi_193311872
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ken ik. 6 weken voor de bevalling moest dat kamertje nog gedaan worden want kon niet eerder door een dakkapel. Dat kamertje werd als opslag gebruikt.
Toen in een weekje alles gedaan. En op verschonen na ‘s nachts deden we er niks :')
Haha mooi hè, hoe je hormonen dan toch zo graag dat kamertje willen en daarna vinden dat je kindje bij jou moet slapen... overigens verschoonden wij gewoon op ons bed. Die hele commode stond er voor niets.
pi_193312255
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha mooi hè, hoe je hormonen dan toch zo graag dat kamertje willen en daarna vinden dat je kindje bij jou moet slapen... overigens verschoonden wij gewoon op ons bed. Die hele commode stond er voor niets.
Boks! :D De commode stond op de 2e verdieping in de slaapkamer, daar verschoonden we alleen bij poepexplosies of rond middagslaapjes indien die daar gehouden werden ipv in de doek. Anders was beneden op de bank echt veel sneller :+.

Oeh, goede start Vicky! Ik duim voor een mooi bod!

Appgroepjes vallen hier best mee. School doet er niet aan (hoera!), de app van ons pleintje is meestal vooral onder de noemer ‘nuttige mededelingen’, familieapp is voor updates over gezondheid en/of speciale gebeurtenissen en ik heb 1 groep met vriendinnen die heel soms wel hard gaat. Enige waar ik me soms aan erger is de appgroep van turnen voor de oudste. Die komt wel in de buurt van die van Amaranta.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193312857
Ik was zwanger van onze inmiddels peuter toen wij gingen verhuizen. Zijn deur is 2 weken geleden voor het eerst in de lak gezet, al die tijd ervoor was het grondverf. Geen wonder dat het kind met open deur wil slapen, ziet er ook niet uit, zo’n deur :+

Ons hele huis is half-af, dus ze zijn er denk ik wel aan gewend. Zo was mijn jeugd en die van vriend vroeger ook. Altijd in halve verbouwingen levend. Geen trauma aan over gehouden, eerder de instelling dat echt niet alles perfect hoeft te zijn voor een hele gelukkige jeugd O+

Ik zit in een appgroepje met de ouders van de beste vrienden van S. Maar dat zijn dan mijn nichtje en mijn slagwerkleraar, die mag ik gewoon heel graag allebei :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193315555
Haha @LeSage, dat van die deur is herkenbaar. De deur van Sjaaks kamer kan al 5 jaar niet dicht. Hij hangt scheef in het kozijn en er zit geen klink in. Maar over 2 jaar wil ik toch heel de bovenverdieping strippen en opnieuw inrichten, dus dan gaat die deur (en alle muren) er toch uit.
pi_193315925
Even een vraag hier, wellicht weet iemand hoe of wat.

Mijn officiele bevallingsverlof loopt nog tot juni. Dan neem ik nog gedeeltelijk extra vakantie op tot augustus, dus ik word voorlopig nog niet volledig op werk verwacht (ik doe nu al wel weer 2 halve dagen per week iets overigens).
Maar, door de paar uurtjes die ik nu thuis maak merk ik dat ik fysiek gezien echt nog niet hersteld ben voor meer. Mijn bekken (had ook forse klachten voor de bevalling) wil nog voor geen meter. Heb nog veel pijn, kan soms amper uit mn stoel komen. Ik ga alweer naar de bekkenfysio etc.

Maar goed mijn vraag; zou ik me nu weer moeten ziekmelden zodra mijn officiele verlof afloopt? Als ik dat doe kan mijn werkgever wellicht weer een ziektewet uitkering via het uwv voor me krijgen. Maar hoe zit dat als ik eerst mn vakantiedagen uitzit en me dan alsnog moet ziekmelden?
pi_193316084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:40 schreef silliegirl het volgende:
Even een vraag hier, wellicht weet iemand hoe of wat.

Mijn officiele bevallingsverlof loopt nog tot juni. Dan neem ik nog gedeeltelijk extra vakantie op tot augustus, dus ik word voorlopig nog niet volledig op werk verwacht (ik doe nu al wel weer 2 halve dagen per week iets overigens).
Maar, door de paar uurtjes die ik nu thuis maak merk ik dat ik fysiek gezien echt nog niet hersteld ben voor meer. Mijn bekken (had ook forse klachten voor de bevalling) wil nog voor geen meter. Heb nog veel pijn, kan soms amper uit mn stoel komen. Ik ga alweer naar de bekkenfysio etc.

Maar goed mijn vraag; zou ik me nu weer moeten ziekmelden zodra mijn officiele verlof afloopt? Als ik dat doe kan mijn werkgever wellicht weer een ziektewet uitkering via het uwv voor me krijgen. Maar hoe zit dat als ik eerst mn vakantiedagen uitzit en me dan alsnog moet ziekmelden?
Ik zou me dan inderdaad ziekmelden. Niet eerst je vakantiedagen uitzitten, want die zijn ook echt voor vakantie bedoeld. Als je ziek bent/wordt tijdens vakantiedagen, kun je je ook ziekmelden en hoef je die vakantiedagen dus niet op te nemen (zie https://www.arbeidsrechte(...)tbetalen-ziektedagen en https://www.fnv.nl/werk-i(...)orden-op-je-vakantie)
pi_193316572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:40 schreef silliegirl het volgende:
Even een vraag hier, wellicht weet iemand hoe of wat.

Mijn officiele bevallingsverlof loopt nog tot juni. Dan neem ik nog gedeeltelijk extra vakantie op tot augustus, dus ik word voorlopig nog niet volledig op werk verwacht (ik doe nu al wel weer 2 halve dagen per week iets overigens).
Maar, door de paar uurtjes die ik nu thuis maak merk ik dat ik fysiek gezien echt nog niet hersteld ben voor meer. Mijn bekken (had ook forse klachten voor de bevalling) wil nog voor geen meter. Heb nog veel pijn, kan soms amper uit mn stoel komen. Ik ga alweer naar de bekkenfysio etc.

Maar goed mijn vraag; zou ik me nu weer moeten ziekmelden zodra mijn officiele verlof afloopt? Als ik dat doe kan mijn werkgever wellicht weer een ziektewet uitkering via het uwv voor me krijgen. Maar hoe zit dat als ik eerst mn vakantiedagen uitzit en me dan alsnog moet ziekmelden?
Ik zou het hem ook zo vroeg mogelijk laten weten zodat diegene die jou overneemt misschien nog langer kan blijven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193316672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zou het hem ook zo vroeg mogelijk laten weten zodat diegene die jou overneemt misschien nog langer kan blijven.
Ik heb geen vervanger :'( . Dat maakt ook dat ik daarom nu alweer 2 halve dagen wat werk doe, want mijn collega’s lopen op hun tandvlees. Ik voel me dan ook al bezwaard over de extra vakantie die ik zou opnemen, en nu eigenlijk ook om me ziek te melden, maar ik zou gewoon écht nog niet meer kunnen dan ik nu doe. Stom bekken.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:45:26 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193316788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:40 schreef silliegirl het volgende:
Even een vraag hier, wellicht weet iemand hoe of wat.

Mijn officiele bevallingsverlof loopt nog tot juni. Dan neem ik nog gedeeltelijk extra vakantie op tot augustus, dus ik word voorlopig nog niet volledig op werk verwacht (ik doe nu al wel weer 2 halve dagen per week iets overigens).
Maar, door de paar uurtjes die ik nu thuis maak merk ik dat ik fysiek gezien echt nog niet hersteld ben voor meer. Mijn bekken (had ook forse klachten voor de bevalling) wil nog voor geen meter. Heb nog veel pijn, kan soms amper uit mn stoel komen. Ik ga alweer naar de bekkenfysio etc.

Maar goed mijn vraag; zou ik me nu weer moeten ziekmelden zodra mijn officiele verlof afloopt? Als ik dat doe kan mijn werkgever wellicht weer een ziektewet uitkering via het uwv voor me krijgen. Maar hoe zit dat als ik eerst mn vakantiedagen uitzit en me dan alsnog moet ziekmelden?
Juist meteen ziekmelden! Anders grijpt je werkgever naast de uwv uitkering voor ziek na bevallingsverlof.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193317392
Overigens is dat dus niet de bedoeling, hoe je werkgever het nu aanpakt.
Je krijgt als werkgever een vergoeding voor zwangerschapsverlof/ziekmelding zodat je juist een vervanger in kan schakelen. Niet om zelf je zakken mee te vullen en je overige personeel over te belasten.
Heb jij niets mee te maken hoor, dus niet schuldig voelen, wat niet gaat dat gaat niet :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193317428
Sillie, dat klinkt zwaar, ik sluit me aan bij de rest: ziekmelden!

Ik ben net terug van foto's in het ziekenhuis en bloedafname bij zo'n punt. Ik heb 8 keer mijn handen gedesinfecteerd dus die zijn wel schoon denk ik :P
pi_193317535
Ziekmelden Sillie

Ik zit op kantoor. Overal looproutes, afgezette bureau..
Als ik koffie haal moet ik via beneden omlopen om weer naar boven te kunnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193317585
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:27 schreef LeSage het volgende:
Overigens is dat dus niet de bedoeling, hoe je werkgever het nu aanpakt.
Je krijgt als werkgever een vergoeding voor zwangerschapsverlof/ziekmelding zodat je juist een vervanger in kan schakelen. Niet om zelf je zakken mee te vullen en je overige personeel over te belasten.
Heb jij niets mee te maken hoor, dus niet schuldig voelen, wat niet gaat dat gaat niet :*
Als ik het me goed herinner komt het in sillies geval doordat er ernstige tekorten zijn in haar vakgebied, geen onwil van de werkgever.
pi_193317620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb geen vervanger :'( . Dat maakt ook dat ik daarom nu alweer 2 halve dagen wat werk doe, want mijn collega’s lopen op hun tandvlees. Ik voel me dan ook al bezwaard over de extra vakantie die ik zou opnemen, en nu eigenlijk ook om me ziek te melden, maar ik zou gewoon écht nog niet meer kunnen dan ik nu doe. Stom bekken.
Maar geloof me als je niets doet aan je bekken dan ben je veel langer weg. Ik dacht ook slim te zijn om snel na mijn keizersnede weer aan de slag te gaan maar daar kwam ik na een aantal weken ook wel van terug. En toen ben ik veel langer uit de running geweest dan de weken die er " normaal" voor staan. Dus echt op jezelf letten. En wat niet kan kan gewoon niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:52:57 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193317749
Silly. Ik ken iemand die 5 jaar niet heeft kunnen lopen door bekkeninstabiliteit. Iets voor jou? Dan heb je wel je collega's ontlast en je werkgever ontzien.
Of is dat het niet waard? Wat zou je een vriendin met dezelfde vraag adviseren?
KuikenGuppy
pi_193320308
Even iets heel anders, wij hebben offertes opgevraagd voor het installeren van een airco installatie voor de slaapkamers. Ze hebben vast pas in de winter tijd maar ach....zomer 2021 kom maar door.

Wij hebben een karakteristiek huis uit 1926 dus we waren eigenlijk naar mobiele airco dingen aan het kijken. Toen zei een collega dat ze tegenwoordig van die platte buitenunits hebben voor op een dakkapel of plat dak. Onze eigen slaapkamer heeft een dakkapel en de slaapkamers van B en Juul hebben een plat dak.
Tegenwoordig heb je ook binnen units die eruit zien als een radiator en die ook kunnen verwarmen dus dan gooien we meteen de radiatoren eruit in die kamers. Wel alleen bedrijven benaderd die ook cv ketels installeren, kan alles in een keer geïnstalleerd worden.

Dit wordt vast een rib uit ons lijf...Maar afgelopen zomer waren de slaapkamers van de kinderen sauna's en die van ons was een saunatje. We hebben weken beneden geslapen met zijn 4en dat was een beetje te doen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:21:42 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193320824
@exode bedoel je een warmtepomp? Dat heeft alleen zin als je huis goed geïsoleerd is.
KuikenGuppy
pi_193320962
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:21 schreef Burdie het volgende:
@:exode bedoel je een warmtepomp? Dat heeft alleen zin als je huis goed geïsoleerd is.
Nee echt airco, maar we moeten ook een nieuwe ketel en ik vind het wel handig dat dat allemaal door 1 bedrijf gedaan kan worden.
pi_193320982
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
Ik voel met hem mee. Ik was ook erg ongelukkig tussen de kassen en de Westlanders. :P .
Wel vervelend dat het zo is, vooral omdat verhuizen inderdaad ook veel voeten in de aarde heeft en voor je kind ook lastig zal zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193321096
De frustratie die zwemles heet begint weer :(
Bijna vergeten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:59:31 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193321481
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaartje of 3 pas/al ;). Ik zou er prima kunnen blijven wonen, vooral gezien de voordelen die het heeft voor T.
Maar Y. is hier simpelweg erg ongelukkig, al accepteert hij het een beetje doordat T. en ik het hier wel prima vinden.
Wat rot dat het tegenvalt ! Dat is ook een beetje onze angst en daarom blijven we maar zitten waar we zitten. Onze wijk en omliggende wijk waar we willen blijven is helaas onbetaalbaar geworden. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193321896
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat rot dat het tegenvalt ! Dat is ook een beetje onze angst en daarom blijven we maar zitten waar we zitten. Onze wijk en omliggende wijk waar we willen blijven is helaas onbetaalbaar geworden. :{
Daarom blijven wij in de wijk
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:30:03 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193322790
Wat Burdie zegt... je isolatie zal op een flink niveau moeten zitten voor je dat kunt doen.

Jammer dat de winter al voorbij is, want je zou eigenlijk eerst een winter moeten stoken terwijl het CV-water maximaal 50 graden is.
Als je daarmee het huis comfortabel warm kunt stoken zou je een warmtepomp kunnen overwegen.

Als je helemaal over wilt op lucht verwarming kan het misschien wel, maar dat heeft dan ook alleen maar nut als je het gas laat afkoppelen, anders betaal je en veel geld voor je gasaansluiting, en je betaalt je scheel omdat je elektrisch verwarmt.

En hoe ga je het warm water doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:56:52 #123
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193323127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:27 schreef F_r het volgende:

[..]

Daarom blijven wij in de wijk
Ja alleen het gevolg is wel dat we in een parterre van 85m2 wonen met z’n vieren. dus niet ideaal ...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:22:08 #124
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193323391
Zo hebben we de gok gewaagd van 75km. Dichterbij de familie en een groter huis, maar de buurt,mensen en locatie waren prima. Kinderen zaten op een leuke school etc.

Nu hebben we een groter huis, en een nog een leukere plek om te wonen. Het was goed, dit is beter..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:53:33 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193323788
Over overlast nog...
Een of andere mafketel heeft vannacht tussen 0:00 en 0:50 onder ons slaapkamerraam staan zingen.
En nu baal ik dat ik niet weet welk lied het was. Het is iets met Oe oe want dat bleef hij maar herhalen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:55:32 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193323820
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Tally het volgende:
De frustratie die zwemles heet begint weer :(
Bijna vergeten.
Gecondoleerd :-(
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:03:16 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193323916
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:53 schreef amaranta het volgende:
Over overlast nog...
Een of andere mafketel heeft vannacht tussen 0:00 en 0:50 onder ons slaapkamerraam staan zingen.
En nu baal ik dat ik niet weet welk lied het was. Het is iets met Oe oe want dat bleef hij maar herhalen.
Oerend hard? Kedeng kedeng?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193324006
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gecondoleerd :-(
Normaal was het al vreselijk maar nu met al die maatregelen helemaal :(

Hopelijk blijft het mooi weer dan hoef ik dr niet aan te kleden. Handdoek er om en naar de auto.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:22:19 #129
344469 Amsel
zonder t
pi_193324165
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:11 schreef Tally het volgende:

Handdoek er om en naar de auto.
Wat een geniaal idee! Nooit bij stilgestaan dat dat ook kon. Ik word zelf altijd zo warm en chagrijnig van die kleedkamer, dus zo snel mogelijke wegwezen vind ik echt superslim.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:23:05 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193324175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oerend hard? Kedeng kedeng?
Nee, dat niet. Het was de hele tijd oehoe oehoe.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:23:37 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193324185
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Normaal was het al vreselijk maar nu met al die maatregelen helemaal :(

Hopelijk blijft het mooi weer dan hoef ik dr niet aan te kleden. Handdoek er om en naar de auto.
Badjasje is misschien makkelijker.
pi_193324326
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Het was de hele tijd oehoe oehoe.
Misschien probeerde ie een uil te lokken.


*O* *O* morgen 7 bezichtigingen, waarvan 1 kijker die gister ook geweest is *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193324330
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Badjasje is misschien makkelijker.
Als.je die niet hebt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:35:45 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193324390
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

Misschien probeerde ie een uil te lokken.

*O* *O* morgen 7 bezichtigingen, waarvan 1 kijker die gister ook geweest is *O* *O*
Joehoe!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193324585
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Het was de hele tijd oehoe oehoe.
Is het niet deze van Nielson? Die blijft ook zo naar hangen altijd. ;(

Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:04:54 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193324883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:49 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Is het niet deze van Nielson? Die blijft ook zo naar hangen altijd. ;(

Dan was ik wel mee gaan zingen. Een van mijn favoriete nummers
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:05:18 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193324896
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

Misschien probeerde ie een uil te lokken.


*O* *O* morgen 7 bezichtigingen, waarvan 1 kijker die gister ook geweest is *O* *O*
Gaat goed! Fijn!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:05:53 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193324913
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

Als.je die niet hebt...
Ik heb er nog wel een in de aanbieding. Voor een Eva. Dat wel.
pi_193325019
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Tally het volgende:
De frustratie die zwemles heet begint weer :(
Bijna vergeten.
Heeeerlijk. :')
Voor Corona was het allejezus druk in de kleedkamers. Zowel voor -als na de les.
Nu is het heeeel rustig dus dat is een voordeel.
Nadeel is wel dat A. nu de eerste 2 lessen in het ondiepe badje heeft gezeten en met net-les kindjes zit terwijl hij al 1,5 jaar lest en allang met kleding zwemt. Ze roeleren nu het grote, diepe bad. :{w
Dat wordt gauw opgelost zeggen ze maar ondertussen ben je al 2 zwemlessen verder. -O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:29:27 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193325448
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heeeerlijk. :')
Voor Corona was het allejezus druk in de kleedkamers. Zowel voor -als na de les.
Nu is het heeeel rustig dus dat is een voordeel.
Nadeel is wel dat A. nu de eerste 2 lessen in het ondiepe badje heeft gezeten en met net-les kindjes zit terwijl hij al 1,5 jaar lest en allang met kleding zwemt. Ze roeleren nu het grote, diepe bad. :{w
Dat wordt gauw opgelost zeggen ze maar ondertussen ben je al 2 zwemlessen verder. -O-
Rare constructie.
pi_193325634
Ze hoeven niet meer met kleding te zwemmen. Normaal gesproken deden ze om de 6 weken kijken wie er kon afzwemmen en dan allemaal op één dag. Nu kijken ze elke les. En dan zwemmen ze af op een doordeweekse dag. Enige is natuurlijk geen familie maar best. Nu loop je achter elkaar aan naar het zwembad. Daarnaast zijn vakken gemaakt. Daar moet je je kind uit of aan kleden. En dan loop je door. En zo ook ophalen. En je hebt natuurlijk ook moeders voor wie het niet geld en die door alle vakken heen loopt :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193327025
Hier ook met die vakken in de kleedkamer. Daar wacht je met je kind. De badmeester komt je kind ophalen. Ophalen zelfde.
En zoveel mogelijk met zwemkleding al aan komen.
Ze vragen je kind te douchen voor -en na de les. Niet daar dus. -O-
pi_193327723
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:30 schreef Leandra het volgende:
Wat Burdie zegt... je isolatie zal op een flink niveau moeten zitten voor je dat kunt doen.

Jammer dat de winter al voorbij is, want je zou eigenlijk eerst een winter moeten stoken terwijl het CV-water maximaal 50 graden is.
Als je daarmee het huis comfortabel warm kunt stoken zou je een warmtepomp kunnen overwegen.

Als je helemaal over wilt op lucht verwarming kan het misschien wel, maar dat heeft dan ook alleen maar nut als je het gas laat afkoppelen, anders betaal je en veel geld voor je gasaansluiting, en je betaalt je scheel omdat je elektrisch verwarmt.

En hoe ga je het warm water doen?
Jullie begrijpen me niet goed, ik wil helemaal geen warmte pomp. Ik wil een airco en moet een nieuwe HR ketel. Die hoeven van mij niet gekoppeld te worden. Maar als 1 bedrijf beide doet, heb ik maar 1 keer troep en gedoe in huis. :)
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:11:45 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193327783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:08 schreef exode het volgende:

[..]

Jullie begrijpen me niet goed, ik wil helemaal geen warmte pomp. Ik wil een airco en moet een nieuwe HR ketel. Die hoeven van mij niet gekoppeld te worden. Maar als 1 bedrijf beide doet, heb ik maar 1 keer troep en gedoe in huis. :)
Waarom moeten de radiatoren er dan uit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193327792
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Badjasje is misschien makkelijker.
of een surf poncho :) Wij hebben ze van de decatlon

Zwemmen begint voor ons pas na de zomer weer.
pi_193327807
En B mag weer met kleding komen zwemmen en hij heeft er zin in :) :)

Het huis van onze overbuurvrouw staat sinds vandaag te koop. Onze straat lijkt nu wel een boulevard in een populaire vakantiestad. Auto's, scooters, motors, van alles komt voorbij en kijkt ongenegeerd naar binnen. Betreffende huis is afgelopen 2 jaar verhuurd maar nu gaat ze het dus toch maar verkopen. ¤325.000 voor een rijtjeshuis met 3 slaapkamers voor de statistieken.

Yeah Vicky!
pi_193327865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom moeten de radiatoren er dan uit?
Omdat er airco units zijn die ook verwarmen. Vanuit het airco systeem zelf. Het zijn kleine slaapkamers, dus ik dacht ruimte besparend :) Bedrijven die ketels installeren, kunnen ook radiatoren loskoppelen en de ketel daarop instellen lijkt mij, dat er minder radiatoren hangen zeg maar.

Het voelt voor mij iig logisch ;)
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:17:55 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193327920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:15 schreef exode het volgende:

[..]

Omdat er airco units zijn die ook verwarmen. Vanuit het airco systeem zelf. Het zijn kleine slaapkamers, dus ik dacht ruimte besparend :) Bedrijven die ketels installeren, kunnen ook radiatoren loskoppelen en de ketel daarop instellen lijkt mij, dat er minder radiatoren hangen zeg maar.

Het voelt voor mij iig logisch ;)
Dus die nieuwe HR-ketel is dan voor het warm water en de verwarming beneden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193327936
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus die nieuwe HR-ketel is dan voor het warm water en de verwarming beneden?
Ja en de badkamer radiator.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:23:15 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193328026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:18 schreef exode het volgende:

[..]

Ja en de badkamer radiator.
Okay.
Waarom beneden en de badkamer dan niet? Nog een elektrische boiler erbij en je kunt van het gas af.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193328327
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:12 schreef exode het volgende:
En B mag weer met kleding komen zwemmen en hij heeft er zin in :) :)

Het huis van onze overbuurvrouw staat sinds vandaag te koop. Onze straat lijkt nu wel een boulevard in een populaire vakantiestad. Auto's, scooters, motors, van alles komt voorbij en kijkt ongenegeerd naar binnen. Betreffende huis is afgelopen 2 jaar verhuurd maar nu gaat ze het dus toch maar verkopen. ¤325.000 voor een rijtjeshuis met 3 slaapkamers voor de statistieken.

Yeah Vicky!
Die gaat wel boven vraagprijs weg, denk ik. Ik heb een vermoeden welke het is, als dat 'm niet is heb je dan een Funda linkje/adres voor me? M'dorp is wel een serieuze optie voor ons dus misschien wel geïnteresseerd!

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 26-05-2020 21:57:22 ]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:44:59 #152
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193328477
Morgen gaan eindelijk speeltuinen hier open. Althans, vanaf morgen mag het. Ik hoop met heel m'n hart dat het van onze stad ook mag. Mijn kinderen zijn er wel aan toe.

En dan vanaf dinsdag hopelijk naar school. Communicatie gaat weer op z'n Belgisch.

-Maandagochtend: Vlaamse minister: vanaf 2 juni alle kinderen weer naar school.
- Maandagavond: hoho, de nationale veiligheidsraad moet dit nog goedkeuren.
- Dinsdag: de exit strategy commissie vergadert de hele dag over het teruggaan naar school voor alle kinderen, bericht komt dinsdagavond.
- Dinsdagavond: ze zijn nog aan het vergadering, bericht komt woensdagochtend.

Dus nu maar wachten op morgen. Ook fijn voor de scholen, die hebben nauwelijks voorbereidingstijd....
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:46:01 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193328500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Die gaat wel boven vraagprijs weg, denk ik. Ik heb een vermoeden welke het is, als dat 'm niet is heb je dan een Funda linkje/adres voor me? M'dorp is wel een serieuze optie voor ons dus misschien wel geïnteresseerd!
Lijkt me wel, is de enige van die prijs die sinds vandaag gisteren te koop is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 26-05-2020 22:12:17 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193328740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Die gaat wel boven vraagprijs weg, denk ik. Ik heb een vermoeden welke het is, als dat 'm niet is heb je dan een Funda linkje/adres voor me? is wel een serieuze optie voor ons dus misschien wel geïnteresseerd!
Ik denk dat we dezelfde bedoelen ja...dan kan je zo onze woonkamer inkijken :) Is ook wat waard, toch? Laat je weten of je gaat kijken? Zorg ik voor koffie.

[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 26-05-2020 22:02:30 ]
pi_193328809
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay.
Waarom beneden en de badkamer dan niet? Nog een elektrische boiler erbij en je kunt van het gas af.
Dat hebben we serieus overwogen maar dan wordt ons verbruik wel enorm vrees ik. Gas is nog steeds goedkoper dan electriciteit en we stoken maar in 1 slaapkamer nu. Dus die over laten gaan op electra zal meevallen. De airco is ook een stroomvreter natuurlijk.

Ons gasverbruik is bovengemiddeld overigens.
pi_193328843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:56 schreef exode het volgende:

[..]

Ik denk dat we dezelfde bedoelen ja...dan kan je zo onze woonkamer inkijken :) Is ook wat waard, toch? Laat je weten of je gaat kijken? Zorg ik voor koffie.
Als we gaan kijken laat ik het zeker weten! Ik vind t wel tof huis, ga m aan vriend laten zien, benieuwd wat die vindt.

Ik heb m'n spoiler verwijderd voor t geval ik het daarmee te herkenbaar maak, hij staat nu alleen wel ook in de quote van jou en Leandra.

@Jagärtrut daar ben je ook mooi klaar mee.. ik hoop voor je op goed nieuws morgen!
pi_193328918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Als we gaan kijken laat ik het zeker weten! Ik vind t wel tof huis, ga m aan vriend laten zien, benieuwd wat die vindt.

Ik heb m'n spoiler verwijderd voor t geval ik het daarmee te herkenbaar maak, hij staat nu alleen wel ook in de quote van jou en Leandra.

@:Jagärtrut daar ben je ook mooi klaar mee.. ik hoop voor je op goed nieuws morgen!
Zou wel opschieten want het is hier echt druk met stiekeme kijkers. Blijft een gewilde wijk. Je kan vanuit de poort zo naar de speeltuin lopen zonder oversteken overigens.
pi_193328949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:04 schreef exode het volgende:

[..]

Zou wel opschieten want het is hier echt druk met stiekeme kijkers. Blijft een gewilde wijk. Je kan vanuit de poort zo naar de speeltuin lopen zonder oversteken overigens.
Ja, als vriend m leuk vind bel ik morgenochtend meteen onze makelaar! Lijkt me gek haha al die stiekeme kijkers langs zien komen..
pi_193328971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, als vriend m leuk vind bel ik morgenochtend meteen onze makelaar! Lijkt me gek haha al die stiekeme kijkers langs zien komen..
Ze kijken vooral ongenegeerd naar binnen. Er woont niemand meer maar dat weten zij niet. Ben benieuwd, laat maar weten in DM..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:12:46 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193329014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Als we gaan kijken laat ik het zeker weten! Ik vind t wel tof huis, ga m aan vriend laten zien, benieuwd wat die vindt.

Ik heb m'n spoiler verwijderd voor t geval ik het daarmee te herkenbaar maak, hij staat nu alleen wel ook in de quote van jou en Leandra.

@:Jagärtrut daar ben je ook mooi klaar mee.. ik hoop voor je op goed nieuws morgen!
Is weg ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193329317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, als vriend m leuk vind bel ik morgenochtend meteen onze makelaar! Lijkt me gek haha al die stiekeme kijkers langs zien komen..
Er zijn vrijdag 20 bezichtingen hoor ik net.....
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:16:35 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193334733
Woon je in M'dorp, exode? Grappig! Ik in 'broek. (als ik de juiste M heb begrepen).
in de haak.
pi_193334930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef exode het volgende:

[..]

Er zijn vrijdag 20 bezichtingen hoor ik net.....
Wauw, druk! Vriend was niet zo enthousiast over het huis ;( dus wij gaan helaas niet kijken.
pi_193335351
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

Misschien probeerde ie een uil te lokken.


*O* *O* morgen 7 bezichtigingen, waarvan 1 kijker die gister ook geweest is *O* *O*
Dat klinkt goed! Wij hebben hier morgen 8 bezichtigingen. Eigenlijk was ik teleurgesteld, want best weinig voor deze wijk. Toch de drukke weg waar we aan zitten, vrees ik. En dat kan ik niet veranderen. Verder is alles tiptop spik en span, en het grotere type huis in de wijk, dus daar zal het niet aan liggen.. nouja, er hoeft maar 1 iemand te kopen uiteindelijk natuurlijk. Hopen dat die tussen die 8 zit.. 🤞🏻🤞🏻
pi_193335535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:16 schreef trui het volgende:
Woon je in M'dorp, exode? Grappig! Ik in 'broek. (als ik de juiste M heb begrepen).
Haha, echt? Wij wonen hier 3 jaar, hiervoor 8 jaar in Broek gewoond.
pi_193335779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Wij hebben hier morgen 8 bezichtigingen. Eigenlijk was ik teleurgesteld, want best weinig voor deze wijk. Toch de drukke weg waar we aan zitten, vrees ik. En dat kan ik niet veranderen. Verder is alles tiptop spik en span, en het grotere type huis in de wijk, dus daar zal het niet aan liggen.. nouja, er hoeft maar 1 iemand te kopen uiteindelijk natuurlijk. Hopen dat die tussen die 8 zit.. 🤞🏻🤞🏻
Spannend!!
Ik ga voor je duimen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:03:49 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193336018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:19 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, echt? Wij wonen hier 3 jaar, hiervoor 8 jaar in Broek gewoond.
Ik heb mijn hoofd hierover lopen breken en ik kom er niet uit :@ Er ligt volgens mij in Utrecht niks met die naam?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:18:49 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193336218
Maarssen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:24:20 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193336303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:18 schreef pinquit het volgende:
Maarssen :P
Joh dat is 10 km verder, dat ken ik allemaal niet hoor! :P

Ik ken alleen Maarssen, zonder broeken en dorpen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:36:45 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193336489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:18 schreef pinquit het volgende:
Maarssen :P
haha klikspaan! :o
in de haak.
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:39:34 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193336532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Joh dat is 10 km verder, dat ken ik allemaal niet hoor! :P
Ik ken alleen Maarssen, zonder broeken en dorpen :D
en om het nog ingewikkelder te maken valt dat tegenwoordig allemaal onder Stichtse Vecht.
in de haak.
pi_193336583
Maarssenbroek, Maarssendorp en Maarssenveen, officieel Maarssen. Maar een wereld van verschil tussen die 3.

Trui, ik woonde 3 jaar in Broek toen ik doorhad dat de wijken op alfabet gaan. :)
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:43:22 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193336593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:39 schreef trui het volgende:

[..]

en om het nog ingewikkelder te maken valt dat tegenwoordig allemaal onder Stichtse Vecht.
Dat is wel verwarrend ja :D

Best gek eigenlijk, ik woon al 14 jaar in Utrecht (stad) en deze kant van de stad ken ik nauwelijks :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193336819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is wel verwarrend ja :D

Best gek eigenlijk, ik woon al 14 jaar in Utrecht (stad) en deze kant van de stad ken ik nauwelijks :@
Je mist heel wat :)
Ga je ook nooit naar de Maarsseveense Plassen? Of woon je aan de zuidkant van Utrecht?
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 14:55:55 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193337615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef exode het volgende:

[..]

Je mist heel wat :)
Ga je ook nooit naar de Maarsseveense Plassen? Of woon je aan de zuidkant van Utrecht?
Nee eigenlijk nooit :o En ik woon in het noorden van Utrecht _O- zelf kom ik uit een stadje ten zuidoosten van Utrecht stad dus die omgeving ken ik wel goed :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:00:27 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193337671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Wij hebben hier morgen 8 bezichtigingen. Eigenlijk was ik teleurgesteld, want best weinig voor deze wijk. Toch de drukke weg waar we aan zitten, vrees ik. En dat kan ik niet veranderen. Verder is alles tiptop spik en span, en het grotere type huis in de wijk, dus daar zal het niet aan liggen.. nouja, er hoeft maar 1 iemand te kopen uiteindelijk natuurlijk. Hopen dat die tussen die 8 zit.. 🤞🏻🤞🏻
8 bezichtigingen op een dag? Dat is echt wel veel hoor. Ik denk dat wij er in totaal een stuk of 12 hebben gehad in 6 weken tijd.
En ja, er hoeft er maar een bij te zitten die het koopt... en zoals (de vader van) mijn collega zou zeggen... en hij is al geboren!
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:49:36 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_193338389
Ik vind het wel heftig hoor, als ik hoor dat 8 bezichtigingen op 1!!! dag al als teleurstellend wordt ervaren :D

Er waren ooit tijden dat je blij mocht zijn met 8 bezichtigingen in een half jaar :P Natuurlijk zijn dit andere tijden maar toch. Als je op 1 dag 8 geïnteresseerden weet te trekken, dan heb je dus een zeer gewild product en is er niets om je zorgen om te maken denk ik.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:50:58 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193338403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:42 schreef exode het volgende:
Trui, ik woonde 3 jaar in Broek toen ik doorhad dat de wijken op alfabet gaan. :)
haha daar had ik nog nooit over nagedacht! :D :D :D
in de haak.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:53:33 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193338423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:42 schreef exode het volgende:
Maarssenbroek, Maarssendorp en Maarssenveen, officieel Maarssen. Maar een wereld van verschil tussen die 3.

Trui, ik woonde 3 jaar in Broek toen ik doorhad dat de wijken op alfabet gaan. :)
Ik heb daar ooit een tijdje voor de gemeente gewerkt, meldingen openbare ruimte afhandelen. (Was een vakantiebaantje). Maar dat was mij ook nog nooit opgevallen.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:57:16 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193338447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee eigenlijk nooit :o En ik woon in het noorden van Utrecht _O- zelf kom ik uit een stadje ten zuidoosten van Utrecht stad dus die omgeving ken ik wel goed :)
Nou jaaa, dan is het hoog tijd om de M'veense plassen eens te bezoeken hoor! Ook een leuk fietstochtje vond ik altijd vanuit Utrecht.

Ik woon nu alweer 16 jaar hier en hiervoor dus ook best een tijd in de stad Utrecht. Had nooit gedacht het hier zo lang vol te houden, en ben nog steeds niet erg verknocht hoor, maar met kinderen verkas je minder snel, heb ik ondervonden. :+ En we hebben gelukkig wel echt een leuk plekje getroffen met mooi vrij uitzicht.
in de haak.
pi_193338462
Nou ja, volgens mij staat het huis van justme in Utrecht, dan kan ik me wel voorstellen dat je meer dan 8 bezichtigingen had verwacht (enigszins afhankelijk van locatie, grootte huis en prijs uiteraard). Tuurlijk, dat is tijden anders geweest, maar ik heb in Utrecht net voor de coronacrisis ook huizen gezien die niet per se in heel goede buurten stonden of heel goed geprijsd waar je een uur na op Funda komen voor belt en waar dan al 25 bezichtigingen voor staan ingepland. Dus als je dat soort verhalen dan steeds hoort om je heen kan ik me voorstellen dat 8 je wat tegenvalt.

Desalniettemin is het zeker waar dat er maar 1 hem hoeft te kopen en ik me inderdaad ook niet per se zorgen zou maken bij 8 bezichtigingen, want dan zijn er dus zeker mensen geïnteresseerd.
pi_193338627
Wij verkochten ons huis aan de eerste bezichtigers en kochten ons huis als eerste bezichtigers.
Dus, in principe kan eentje dus al genoeg zijn ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:19:00 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_193338673
Wij hebben ons huis onderhands verkocht :')

Via Funda wellicht meer kunnen vangen maar soit. Ik heb het hele gezeik van verkoopklaar maken kunnen ontwijken en de kopers gingen direct akkoord met de overdracht 7 maanden later, dat was me best wat waard.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:20:04 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_193338690
Overigens wel gek omdat ik die mensen dus op Facebook heb en regelmatig plaatjes van mijn huis en tuin voorbij zie komen (zo voelt dat dan he). Ik trek dat slechter dan ik voorheen had durven vermoeden.
disclaimer
pi_193338738
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef SQ het volgende:
Wij hebben ons huis onderhands verkocht :')

Via Funda wellicht meer kunnen vangen maar soit. Ik heb het hele gezeik van verkoopklaar maken kunnen ontwijken en de kopers gingen direct akkoord met de overdracht 7 maanden later, dat was me best wat waard.
Dat snap ik helemaal! Dan maar iets minder geld. En lijkt me ook gek, om je oude huis regelmatig terug te zien.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:24:58 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193338745
Hier ook onderhands verkocht, ze is nu enorm aan het slopen en ik krijg via Whatsapp nog wel eens een foto.
N kan dat niet handelen en wil ze niet zien, mijn zusje (die daar ook opgegroeid is) en ik vinden het helemaal geweldig om te zien :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:27:46 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193338773
Aan bekenden SQ? Of vanwege een kaartje in de brievenbus?

Toen wij ons huis verkochten 3 jaar geleden, hadden we na 1 dag op funda 35 bezichtigen ingepland. De eerste kijkersdag al op diezelfde dag 5 biedingen binnen. Onlangs waren we gaan kijken bij een huis, daar namen ze na twee dagen funda al geen bezichtigen meer aan. En het was bieden onder inschrijving. En als het dan nog een gunstige prijzen waren, nou nee. :X

Ik fiets regelmatig langs ons oude huis en ik check alleen elke keer of ze de originele en-suite er niet uit hebben gesloopt.
Er worden hier heel veel brakke huizen opgekocht om er zo’n turn-key woning van te bouwen. Echter rukken ze daar alle originele paneeldeuren, en suite en glas in lood deuren uit. :'( want er moet natuurlijk zo’n hippe stalen deur in ipv dat glas en lood...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:28:35 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193338781
Ik heb wel eens uitgerekend wat we meer hadden moeten vangen om de kosten van het het verkoopklaar maken en de makelaar te dekken en dan hebben we het nog niet zo gek gedaan.
Dan had er zeker 15-25K bovenop gemoeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193338857
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:20 schreef SQ het volgende:
Overigens wel gek omdat ik die mensen dus op Facebook heb en regelmatig plaatjes van mijn huis en tuin voorbij zie komen (zo voelt dat dan he). Ik trek dat slechter dan ik voorheen had durven vermoeden.
Ik vraag me altijd af wat de vorige (eerste) bewoners van ons huis denken als ze hier langs komen. Het was nog de jaren 70 toen ze het verkochten. Al hoop ik wel dat ze zien dat we alles met zorg en liefde aanpassen.
Ons starters appartement volg ik nog steeds een beetje op Funda, of het weer verkocht wordt en hoe het er nu uit ziet. Dat vind ik wel grappig. Maar daar had ik niet veel emotionele binding mee.
pi_193338859
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:49 schreef SQ het volgende:
Ik vind het wel heftig hoor, als ik hoor dat 8 bezichtigingen op 1!!! dag al als teleurstellend wordt ervaren :D

Er waren ooit tijden dat je blij mocht zijn met 8 bezichtigingen in een half jaar :P Natuurlijk zijn dit andere tijden maar toch. Als je op 1 dag 8 geïnteresseerden weet te trekken, dan heb je dus een zeer gewild product en is er niets om je zorgen om te maken denk ik.
De meeste woningen hier hebben wel 30+ bezichtigingen in een paar dagen, dus vandaar dat het toch wel teleurstellend is dat dit alles is 😉 Meer is er dus ook niet, makelaar werkt in principe met kijkdagen en niet dat elke keer 1 iemand komt kijken zegmaar. Nouja, we gaan het zien. Hopelijk worden er mensen razend enthousiast 😁😁
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:39:47 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_193338890
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:27 schreef Mariposas het volgende:
Aan bekenden SQ? Of vanwege een kaartje in de brievenbus?

Toen wij ons huis verkochten 3 jaar geleden, hadden we na 1 dag op funda 35 bezichtigen ingepland. De eerste kijkersdag al op diezelfde dag 5 biedingen binnen. Onlangs waren we gaan kijken bij een huis, daar namen ze na twee dagen funda al geen bezichtigen meer aan. En het was bieden onder inschrijving. En als het dan nog een gunstige prijzen waren, nou nee. :X

Ik fiets regelmatig langs ons oude huis en ik check alleen elke keer of ze de originele en-suite er niet uit hebben gesloopt.
Er worden hier heel veel brakke huizen opgekocht om er zo’n turn-key woning van te bouwen. Echter rukken ze daar alle originele paneeldeuren, en suite en glas in lood deuren uit. :'( want er moet natuurlijk zo’n hippe stalen deur in ipv dat glas en lood...
Aan bekenden ;)
Zij hadden net hun hele huis verbouwd en toen kregen ze heel luidruchtige nieuwe buren :') ze wilden in de wijk blijven dus was het snel geregeld :Y

En ja, het doet ook altijd pijn aan mijn hart als ze zo'n huis zo verkrachten :@
De nieuwe eigenaren van ons oude huis sloopten op dag 1 alle prachtig onderhouden, authentieke hardhouten kozijnen er uit om het te vervangen door dat afzichtelijke kunststof. Heb daar letterlijk wel een traan om gelaten :@
disclaimer
pi_193339030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef SQ het volgende:
Wij hebben ons huis onderhands verkocht :')

Via Funda wellicht meer kunnen vangen maar soit. Ik heb het hele gezeik van verkoopklaar maken kunnen ontwijken en de kopers gingen direct akkoord met de overdracht 7 maanden later, dat was me best wat waard.
Wij konden er misschien ook wel iets meer voor krijgen, maar met baby in huis en stress om de bezichtigingen heen was ik al lang blij met de vraagprijs en verder geen gedoe.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193339058
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou ja, volgens mij staat het huis van justme in Utrecht, dan kan ik me wel voorstellen dat je meer dan 8 bezichtigingen had verwacht (enigszins afhankelijk van locatie, grootte huis en prijs uiteraard). Tuurlijk, dat is tijden anders geweest, maar ik heb in Utrecht net voor de coronacrisis ook huizen gezien die niet per se in heel goede buurten stonden of heel goed geprijsd waar je een uur na op Funda komen voor belt en waar dan al 25 bezichtigingen voor staan ingepland. Dus als je dat soort verhalen dan steeds hoort om je heen kan ik me voorstellen dat 8 je wat tegenvalt.

Desalniettemin is het zeker waar dat er maar 1 hem hoeft te kopen en ik me inderdaad ook niet per se zorgen zou maken bij 8 bezichtigingen, want dan zijn er dus zeker mensen geïnteresseerd.
Klopt ;-) Utrecht-West. Huizen gaan hier over t algemeen als zoete broodjes.. het komt vast goed, maar het is gewoon jammer dat er niet meer op afgekomen is in eerste instantie. Het is echt heel erg netjes, we hebben het helemaal verbouwd in 2015. Alle kozijnen (hardhout hoor, SQ!) zijn oa vervangen mét nieuw glas in lood, alles gestuuct, 2 badkamers waarvan 1 met bad en andere inloopdouche, keuken uit 2015 in neutrale kleur.. Dakkapel in 2016 vervangen/vergroot..

Toen wij ‘t kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan, maar dat was crisistijd en er moest dus nogal wat aan gebeuren 😅

[ Bericht 7% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 27-05-2020 17:03:18 ]
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:57:53 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_193339109
Ik woon nu in een huis dat tien jaar te koop heeft gestaan. Wat een contrast :D

Er lopen nog steeds vaak mensen verwonderd naar binnen te gluren :')
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 mei 2020 @ 17:11:53 #195
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193339277
Het huis waar ik ben opgegroeid, staat te koop. Ik begrijp dat het niet meer in originele (lees: jaren 70) stijl is. Maar ik schrik wel van de foto’s op Funda :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193339683
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Klopt ;-) Utrecht-West. Huizen gaan hier over t algemeen als zoete broodjes.. het komt vast goed, maar het is gewoon jammer dat er niet meer op afgekomen is in eerste instantie. Het is echt heel erg netjes, we hebben het helemaal verbouwd in 2015. Alle kozijnen (hardhout hoor, SQ!) zijn oa vervangen mét nieuw glas in lood, alles gestuuct, 2 badkamers waarvan 1 met bad en andere inloopdouche, keuken uit 2015 in neutrale kleur.. Dakkapel in 2016 vervangen/vergroot..

Toen wij ‘t kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan, maar dat was crisistijd en er moest dus nogal wat aan gebeuren 😅
Ik heb een vermoeden welke het is, en als dat klopt vind ik hem prachtig O+ als ik het geld had gehad had ik hem met liefde willen kopen haha.
pi_193339752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Aan bekenden ;)
Zij hadden net hun hele huis verbouwd en toen kregen ze heel luidruchtige nieuwe buren :') ze wilden in de wijk blijven dus was het snel geregeld :Y

En ja, het doet ook altijd pijn aan mijn hart als ze zo'n huis zo verkrachten :@
De nieuwe eigenaren van ons oude huis sloopten op dag 1 alle prachtig onderhouden, authentieke hardhouten kozijnen er uit om het te vervangen door dat afzichtelijke kunststof. Heb daar letterlijk wel een traan om gelaten :@
Oh, daar zou ik ook van janken hoor. Of mensen die onze fijne tuin om zouden toveren tot een tegelpaleis :r onze en suite is er al decennia uit en er is bijna geen glas-in-lood meer over, maar wat er nog is, hebben we laten restaureren en in dubbel glas laten zetten. Ik zou er goed ziek van zijn als een volgende bewoner dat eruit zou meppen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:01:12 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193339881
Mijn jeugd heb ik doorgebracht op een (door mijn vader) tot woonhuis verbouwde boerderij. Toen dat huis ooit werd verkocht, hebben de nieuwe eigenaren het helemaal verbouwd. Dakkapellen geplaatst, zolder begaanbaar gemaakt, van die lelijke glimmende zwarte dakpannen gelegd ( :'( ), sauna, zwembad, carport, etc. Het is daardoor een ontzettend luxe villa geworden en mijn emoties gaan continu heen-en-weer tussen: "ze hebben onze oude boerderij gesloopt :(" en "kak, wij hadden ook in zo'n luxe huis kunnen leven :("

:').

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 27-05-2020 18:06:13 ]
KuikenGuppy
pi_193339917
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:12 schreef Vicky het volgende:
Wij gaan het bad in het nieuwe huis er juist uitslopen en dan komt er een inloopdouche
Inloopdouche O+
Wij krijgen bad en inloopdouche in het huis dat nu slechts een plaat beton is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193339945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden welke het is, en als dat klopt vind ik hem prachtig O+ als ik het geld had gehad had ik hem met liefde willen kopen haha.
Ha, dat is leuk om te horen 😀
pi_193340030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef SQ het volgende:
Wij hebben ons huis onderhands verkocht :')

Via Funda wellicht meer kunnen vangen maar soit. Ik heb het hele gezeik van verkoopklaar maken kunnen ontwijken en de kopers gingen direct akkoord met de overdracht 7 maanden later, dat was me best wat waard.
Same here. Onderhands en ze wilde wachten tot max 25 maart 2021 ivm haar hypotheekofferte. Ideaal.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:15:13 #202
73386 Fazz
onderweg
pi_193340096
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Aan bekenden ;)
Zij hadden net hun hele huis verbouwd en toen kregen ze heel luidruchtige nieuwe buren :') ze wilden in de wijk blijven dus was het snel geregeld :Y

En ja, het doet ook altijd pijn aan mijn hart als ze zo'n huis zo verkrachten :@
De nieuwe eigenaren van ons oude huis sloopten op dag 1 alle prachtig onderhouden, authentieke hardhouten kozijnen er uit om het te vervangen door dat afzichtelijke kunststof. Heb daar letterlijk wel een traan om gelaten :@
Dat is toch ook om te janken :{ Huis-mishandeling :'(
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:19:41 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_193340168
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:01 schreef Burdie het volgende:
Mijn jeugd heb ik doorgebracht op een (door mijn vader) tot woonhuis verbouwde boerderij. Toen dat huis ooit werd verkocht, hebben de nieuwe eigenaren het helemaal verbouwd. Dakkapellen geplaatst, zolder begaanbaar gemaakt, van die lelijke glimmende zwarte dakpannen gelegd ( :'( ), sauna, zwembad, carport, etc. Het is daardoor een ontzettend luxe villa geworden en mijn emoties gaan continu heen-en-weer tussen: "ze hebben onze oude boerderij gesloopt :(" en "kak, wij hadden ook in zo'n luxe huis kunnen leven :("

:').
:D ja dat laatste ook wel he, stiekem :')
Ik vraag me wat dat betreft ook wel af hoe dat voor onze buurman moet zijn. Hij heeft hier dan wel nooit gewoond, maar wel 30 jaar zijn bedrijf gehad ook samen met zijn vader. En dan komen wij er in en trekken het helemaal leeg... en dat moet je elke dag aanzien :')
disclaimer
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:30:50 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193340334
Jongens effe iets anders: hoe overleef ik de 18 maanden slaapregressie? -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193340337
De bewoners na mijn ouders in het ouderlijke huis hebben van de tuin (lees tegen de woning een terras, verder veel groen en gras) een grijs tegelparadijs met schuttingen van gemaakt.

Verdere verbouwingen aan het huis vond ik dan weer grappig om te zien hoe ze het gemoderniseerd hadden.
pi_193340534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Jongens effe iets anders: hoe overleef ik de 18 maanden slaapregressie? -O-
Huilend
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:59 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193340589
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Jongens effe iets anders: hoe overleef ik de 18 maanden slaapregressie? -O-
Ik weet niet eens wat dat is. Maar als het over een kind van 18 maanden gaat. Dan is dit je antwoord.
Mijn kinderen zullen het vast gehad hebben maar ik kan me daar nu niks meer van herinneren
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 mei 2020 @ 18:48:10 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193340666
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:11 schreef Sjeen het volgende:
Het huis waar ik ben opgegroeid, staat te koop. Ik begrijp dat het niet meer in originele (lees: jaren 70) stijl is. Maar ik schrik wel van de foto’s op Funda :X
_O- te erg gewoon. Iets met een prachtige tuin compleet bestraten :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:49:14 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193340690
Maakt mij helemaal niks uit wat de nieuwe bewoners met mijn (oude) huis doen.
Toevallig hebben allebei de kinderen afzonderlijk van elkaar gezegd dat ze zo benieuwd zijn hoe het huis er nu uitziet. En dat snap ik. Het is voor hen de eerste keer dat ze bewust zijn verhuisd. Dus ik heb de nieuwe bewoners een app gestuurd, en straks na de corona zijn ze/we van harte welkom om te zien hoe het is geworden. Ze begrijpt heel goed dat de kinderen het willen zien.

En het huis daarvoor.... Toevallig reed ik daar heel onlangs door de straat. En ik vermoed dat een van de rolluiken nooit meer omhoog is gegaan.En verder vind ik het eeuwig zonde dat hij de-toen-nog-kleine conifeer in de voortuin heeft laten groeien tot een heuse boom. Maar gezien het feit dat het rolluik ook nooit meer open is geweest en de boom heel veel zonlicht tegen houdt zal het wel een of ander Italiaanse vampier zijn.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:51:58 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193340743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Jongens effe iets anders: hoe overleef ik de 18 maanden slaapregressie? -O-
Tanden op elkaar en doorzetten?
Net als iedereen. ;)

(Mij zegt het ook niks, dus wat Amaranta zegt!)

En dubbel thumbs up voor Amaranta: het boeit me echt totaal niet wat ze met ons vorige huis doen! Al zouden ze het platgooien, mijn zegen hebben ze.
***
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:56:32 #211
490735 Tuwnn
Dat is lang geleden
pi_193340816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Jongens effe iets anders: hoe overleef ik de 18 maanden slaapregressie? -O-
Niet
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:58:37 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193340864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:56 schreef Tuwnn het volgende:

[..]

Niet
Tuurlijk wel.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:59:14 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_193340879
Je bent toch echt nét verhuisd, tink? Waarschijnlijk moet prul ook nog wennen. En trekt het vanzelf weer bij over een paar weken ;)
disclaimer
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:06:58 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193341043
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:49 schreef SQ het volgende:
Ik vind het wel heftig hoor, als ik hoor dat 8 bezichtigingen op 1!!! dag al als teleurstellend wordt ervaren :D

Er waren ooit tijden dat je blij mocht zijn met 8 bezichtigingen in een half jaar :P Natuurlijk zijn dit andere tijden maar toch. Als je op 1 dag 8 geïnteresseerden weet te trekken, dan heb je dus een zeer gewild product en is er niets om je zorgen om te maken denk ik.
Zoveel hebben wij er in 32 maanden niet gezien :')

Nu verder bijlezen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:10:55 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193341130
Ik ben vooral heel nieuwsgierig wat de nieuwe bewoners van mijn ouderlijk huis er van hebben gemaakt na de verbouwing. Mijn ouders hebben het huis (jaren 30 woning) in 1994 gekocht en alles wat zij eraan gedaan hebben was een nieuw behang, een andere vloer beneden en een dakkapel geplaatst. In 2016 is het verkocht. Keuken en badkamer moesten al jaren vervangen worden, door lekkages werkelijk overal schimmel :X . Uitbouw waar de keuken zat was helemaal verzakt. Vond het vooral dapper dat ze dit huis kochten.
pi_193341330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

_O- te erg gewoon. Iets met een prachtige tuin compleet bestraten :X
Dit zou ik bij ons heel erg vinden! Waar moet de egel dan wonen? en de meesjes en..en..

Maar dat vindt ik bij elke tuin zonde trouwens! Natuurlijk wil je wat bestrating om lekker te kunnen zitten, maar helemaal bestraat? Het wordt in de zon snel te heet, het water kan de grond niet in en onderhoudsvrij is het ook al niet, tenminste.. ik zie de overburen altijd in de weer met hogedrukspuit, bladblazer enzo
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:28:20 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193341484
Helaas is tegelparadijs wel iets dat wij drukke 30/40ers schijnbaar voor het gros ideaal vinden want we zijn schijnbaar te druk (om er tijd voor te maken :P ) voor wat wieden en planten.
Ik knap bij zo’n foto al zo ongeveer af op een huis op één of andere manier.

Ik word zelf zo vrolijk van alles in bloei en groen en de verse aardbeien, frambozen en bramen en de bijtjes die rond zoomen en het zo hard nodig hebben, dat ik niet zo goed begrijp waarom iemand er een kale vlakte van zou willen maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193341643
Ons nieuwe huis krijgt ook een tuin met stenen, maar wel een hoop plantenbakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193341937
Ik houd zo van tuinieren, heerlijk ontspannend. Ik zou het liefste 0 tegels hebben. De vorige bewoonster hield niet van tuinieren, dus we hebben veel te veel steen nu. En ik heb vrijwel alles wat zij wel aan groen had eruit gehaald. Van die onderhoudsvriendelijke struiken....

Tink, uitzitten, hier was de 18 maanden ook een nare.
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:55:14 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193342063
Txs dames...

En wij hebben nu een binnenplaats (al wel een voortuin met fruitboompjes), maar dat wordt voor volgende zomer een tuin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:59:10 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_193342145
Wij hebben een Sahara :')
Volgende week komen de stratenmakers daar een kleine 150m2 van bestraten. Scheelt een hoop zand in huis! En dan gaan we borders aanplanten en gras inzaaien en zorgen dat de voormalige parkeerplaats voor 8 auto's weer een tuin wordt :P
disclaimer
pi_193342219
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:59 schreef SQ het volgende:
Wij hebben een Sahara :')
Volgende week komen de stratenmakers daar een kleine 150m2 van bestraten. Scheelt een hoop zand in huis! En dan gaan we borders aanplanten en gras inzaaien en zorgen dat de voormalige parkeerplaats voor 8 auto's weer een tuin wordt :P
Oh dat klinkt zooooo fijn! Als je dichterbij zou wonen, zou ik zo een stuk tuin van je willen huren.
Heb je zelf de tuinaanleg ontworpen zeg maar?
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:04:53 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_193342268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:02 schreef exode het volgende:

[..]

Oh dat klinkt zooooo fijn! Als je dichterbij zou wonen, zou ik zo een stuk tuin van je willen huren.
Heb je zelf de tuinaanleg ontworpen zeg maar?
Deels, we hebben ook de ideeën van een tuinarchitect gebruikt. En verder is het vooral iets wat moet gaan groeien. Er komt sowieso een groot kinderspeel"plein" (van gras, no worries), een "vogelbos" en een moestuin :9
disclaimer
pi_193342407
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Deels, we hebben ook de ideeën van een tuinarchitect gebruikt. En verder is het vooral iets wat moet gaan groeien. Er komt sowieso een groot kinderspeel"plein" (van gras, no worries), een "vogelbos" en een moestuin :9
Ooooh wat gaaf! Maar een heel project. Erg benieuwd naar het eind resultaat.
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:29:56 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193342725
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag niet quoten, dan kan ik straks de spoiler leeg halen. Maar ik vind het nogal wat :o

[ Bericht 41% gewijzigd door laziness op 27-05-2020 22:12:36 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193342733
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:28 schreef laziness het volgende:
Helaas is tegelparadijs wel iets dat wij drukke 30/40ers schijnbaar voor het gros ideaal vinden want we zijn schijnbaar te druk (om er tijd voor te maken :P ) voor wat wieden en planten.
Ik knap bij zo’n foto al zo ongeveer af op een huis op één of andere manier.

Ik word zelf zo vrolijk van alles in bloei en groen en de verse aardbeien, frambozen en bramen en de bijtjes die rond zoomen en het zo hard nodig hebben, dat ik niet zo goed begrijp waarom iemand er een kale vlakte van zou willen maken.
Ik knap daar ook op af hoor, en ook op huizen waar 0 groen omheen is. Dat je in je tuin nergens bomen ziet, ik kan dan alleen maar denken aan hoe het is als in de zomer nooit schaduw hebt. Wij hebben om onze tuin heen een stuk of 15 hóge bomen, dus we zien altijd groen en horen altijd beestjes. De boel voltegelen zou hier niks opleveren want 75% van het tuinwerk is hier vegen; elk seizoen van berkenkatjes tot allerhande bloesem, eikels en véél blad in de herfst. Ik vind alles wat zogenaamd niet onderhoudsarm is zoals snoeien en klooien in de moestuin echt veel leuker werk dan dat domme geveeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193342904
Het huis waarin ik geboren ben had een fantastische tuin. Helemaal groen, met een klinkerpaadje, een kippen- en konijnenren, een gigantisch gazon.
De mensen die het kochten van mijn ouders verkochten de helft aan de buren, gooiden er bestrating over, lelijk kunstgras en een sfeerloos ingebouwd zwembad :'(
Toen moesten wij ook met z’n allen even heel hard slikken :')

Ik denk dat wij dit huis met al zijn authentieke details nooit meer kunnen verlaten, uit angst dat anderen dat er uit zouden slopen. Mijn mooie glas-in-lood, en suite deuren, de terrazzovloeren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:47:20 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193343028
Sjezus Lazi... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:51:34 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_193343107
Nou inderdaad lazi, wat heftig. Maar waarom zoiets anoniem doen he, als het écht waar is :? Zet je wel aan het denken.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:54:27 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193343146
Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen; als het om jouw kind gaat weet iedereen dat ook gelijk als het niet anoniem gemeld wordt en daarmee wordt het kind nog kwetsbaarder, ook juist voor mensen met verkeerde intenties.

Maar goed, die haatzaai-actie lijkt me duidelijk het gevolg van het onderzoek dat niets opgeleverd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:56:33 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193343183
Als Lazi iets van de bovenstaande post geëdit wil hebben: geen probleem, en als ik zelf niet snel genoeg reageer: be my guest .
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193343300
Heftig lazi. Zo'n onderzoek zou je denken is grondig gebeurd. Nu ziet het er idd uit als wraak.
En ja vaak waar rook is is vuur. Maar mensen die met kinderen werken zijn snel te raken met een aantijging als je het als ouder ergens niet mee eens bent.
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:05:43 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193343354
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:51 schreef SQ het volgende:
Nou inderdaad lazi, wat heftig. Maar waarom zoiets anoniem doen he, als het écht waar is :? Zet je wel aan het denken.
Dat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken.
Ik ga maar weer eens een algemeen gesprekje met kind aan in ieder geval over wat acceptabel is en niet en wat te doen dan.

Als het niet waar is, hoe kan je iemands leven zo naar de klote proberen te helpen.
En dan denk ik weer, dan moet het toch wel bijna waar zijn?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:07:46 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_193343399
Op ons vorige kdv waren er ouders die hun kinderen van de opvang haalden toen ze wisten dat er een man werkte. Puur en alleen o
disclaimer
pi_193343515
Bij onze dochter op school was er een conciërge werkzaam en hij werd door een kind uit groep 2 beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Nu was het ook wel iemand die de kinderen een knuffel gaf of de kinderen aanraakte (aai over de rug bijvoorbeeld) volgens mijn dochter. Of dat grensoverschrijdend gedrag is in dit geval is discutabel, maar uit diverse onderzoeken is gebleken dat er niks strafbaars is gebeurd. Je hebt dan toch een naam, want diverse ouders hebben bij school te kennen gegeven hem niet meer op school terug te willen zien. En zo geschiedde.
pi_193343520
Iets anders wel maar als er een kind zegt dat hij een potloodventer ziet. Hebben ineens tig andere kinderen hem ook gezien terwijl het niet waar is. Zo werkt het bij volwassen ook wel je gaat toch dingen denken en of zien die je normaal helemaal niet ziet.
pi_193343523
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat maakt dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken.
Ik ga maar weer eens een algemeen gesprekje met kind aan in ieder geval over wat acceptabel is en niet en wat te doen dan.

Als het niet waar is, hoe kan je iemands leven zo naar de klote proberen te helpen.
En dan denk ik weer, dan moet het toch wel bijna waar zijn?
Heftig zeg :{. Het kan natuurlijk een eenmalige onhandige actie geweest zijn. Iets wat in het hoofd van een kind een eigen leven is gaan leiden. Dan is het niet niet-waar, maar ook niet iets waarvoor iemand direct door het slijk moet worden gehaald... Ik kan me wel zulke situaties bedenken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193343557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heftig zeg :{. Het kan natuurlijk een eenmalige onhandige actie geweest zijn. Iets wat in het hoofd van een kind een eigen leven is gaan leiden. Dan is het niet niet-waar, maar ook niet iets waarvoor iemand direct door het slijk moet worden gehaald... Ik kan me wel zulke situaties bedenken.
Jij typt het netjes ik kwam er even niet goed op. Of bij straff/correctie wat niet goed viel bij een kind. Terwijl er dan vaak geen sprak is van bewust iemands leven naar de klote helpen want dat overzien ze niet. Er zijn ook kinderen die roepen papa/mama slaat mij oid terwijl dat ook niet klopt.
pi_193343597
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:07 schreef SQ het volgende:
Op ons vorige kdv waren er ouders die hun kinderen van de opvang haalden toen ze wisten dat er een man werkte. Puur en alleen o
Oh dat ook ja. Er was een jaar of 2 geleden een mannelijke stagiair op onze bso. Enorm veel gezeik mee geweest (ik zit in de ouderraad). Mijn oudste vond het dus geweldig! De man had zelf al een gezin en uiteindelijk lukte het hem niet om gezin, stage en school te combineren, helaas. Al denk ik dat hij ook erg geschrokken was van de negatieve aandacht. Zo jammer!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193343620
Hier ook een man op de bso geen enkel probleem mee. Juist leuk voor de kinderen. Op het kdv kom je ze al helemaal niet tegen en dat zou ik persoonlijk ook wat vreemder vinden. Gewoon omdat ik het niet gewend ben. Een man bij de kleuters zie je ook niet vaak maar zijn daar ook waardevol
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:20:46 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193343627
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:07 schreef SQ het volgende:
Op ons vorige kdv waren er ouders die hun kinderen van de opvang haalden toen ze wisten dat er een man werkte. Puur en alleen o
Ja alsof alleen mannen misdaden begaan sowieso en ik wil graag iedereen altijd het voordeel van de twijfel geven ongeacht geslacht, afkomst etc.

Maar ik vrees wel een beetje dat het dus één van de jonge mannen is die op de bso werkzaam zijn. Allemaal sport opgeleiden die sport en spel doen op de bso. Ik was juist zo blij met die aanvulling op het hoge vrouwen gehalte die er toch wel is in het onderwijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193343638
Arme medewerker. Wat lijkt me dat verschrikkelijk, vals beschuldigd worden. Als je iemand ergens van verdenkt moet je de juiste weg volgen.

Bij ons is 50% van de medewerkers man. Ben er erg blij om dat de kinderen zowel vrouwelijke als mannelijke op het kdv/psz/school hebben.
pi_193343654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:16 schreef F_r het volgende:

[..]

Jij typt het netjes ik kwam er even niet goed op. Of bij straff/correctie wat niet goed viel bij een kind. Terwijl er dan vaak geen sprak is van bewust iemands leven naar de klote helpen want dat overzien ze niet. Er zijn ook kinderen die roepen papa/mama slaat mij oid terwijl dat ook niet klopt.
Ik had zelf eens een onhandige actie waarbij de oudste een bult opliep (ik struikelde en botste hem in een soort domino-effect tegen de muur). De juf ziet dat op school en hij roept doodleuk “Dat heeft mama gedaan!!” :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:23:41 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193343666
Wat een mooie verhouding Room, dat zie je hier nauwelijks volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193343700
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:23 schreef laziness het volgende:
Wat een mooie verhouding Room, dat zie je hier nauwelijks volgens mij.
Nou inderdaad! Hier is het misschien 1%. Zo’n extra mannelijk rolmodel zou ik heel erg toejuichen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193343739
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:23 schreef laziness het volgende:
Wat een mooie verhouding Room, dat zie je hier nauwelijks volgens mij.
Daar is heel wat werk in gaan zitten, nationaal. Eerst hing er een vreselijke «da’s alleen voor vrouwen» sfeer, maar door veel kampanjes zitten we nu op veel plekken rond de 50%.

Ik vind het zelf ook erg fijn, om niet alleen met vrouwen te werken. Mijne ene team had alleen vrouwen en echt, dat verschil merk ik echt. Dat team met meer mannen aan de leiding is stykken effectiever. (Kan ook toeval zijn uiteraard, maar denk toch dat het meespeelt).
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:32:44 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193343827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had zelf eens een onhandige actie waarbij de oudste een bult opliep (ik struikelde en botste hem in een soort domino-effect tegen de muur). De juf ziet dat op school en hij roept doodleuk “Dat heeft mama gedaan!!” :')
Dat is het lastige hè? Je moet zoiets uiterst serieus nemen maar er bestaan helaas genoeg valse aantijgingen die een onschuldig leven (en gezin) compleet ontwrichten.
En sommige zaken uit zijn verband getrokken kunnen een compleet verkeerd beeld scheppen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193343937
Toen wij ons kennismakingsgesprek op de opvang hadden zei de locatiemanager opeens iets van "Dat regelt Pieter altijd, dat is onze mannelijke pm'er". En ik dacht nog, okay leuk voor Pieter. En pas later begreep ik waarom ze dat zo benadrukte, dat we dat dus wel vantevoren zouden weten, want kennelijk zijn er na die ene heftige zedenzaak ouders geweest die hun kind van de opvang hebben gehaald omdat Pieter een man is. Maar Pieter is dus hartstikke tof, helaas tegenwoordig ook locatiemanager dus hij staat bijna niet meer op de groep. Er is wel nog een andere jonge man op een andere groep, maar dat is ook echt een schatje O+ O+ van mij zou er op Jip zijn groep ook wel een man mogen werken, maar die moet het doen met alleen maar vrouwen :P
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:40:54 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_193344003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:27 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Daar is heel wat werk in gaan zitten, nationaal. Eerst hing er een vreselijke «da’s alleen voor vrouwen» sfeer, maar door veel kampanjes zitten we nu op veel plekken rond de 50%.

Ik vind het zelf ook erg fijn, om niet alleen met vrouwen te werken. Mijne ene team had alleen vrouwen en echt, dat verschil merk ik echt. Dat team met meer mannen aan de leiding is stykken effectiever. (Kan ook toeval zijn uiteraard, maar denk toch dat het meespeelt).
Wauw, wat mooi en wat goed! Kunnen wij echt nog wat van leren hier!
disclaimer
pi_193344078
Wat meesters en juffen betreft: ik heb weleens gelezen dat vooral jongens die bijvoorbeeld snel afgeleid zijn, impulsiever en drukker zijn, vaak beter gedijen met een meester voor de klas dan met een juf. Iets met testosteron. :P
Een meester schijnt daar beter mee om te kunnen gaan.
A. heeft een badmeester en er werken 2 meesters op zijn school. En 2 mannelijke stagiaire s meegemaakt.
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:03:24 #251
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_193344485
Op de bso was laatst een mannelijke stagiair, dat vond ik erg leuk :) maar die bleef maar een paar weken. Van de drie kleuterklassen op school heeft er een ook een meester. In de hogere klassen zijn het er wel meer. Gelukkig maar :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_193344633
Wat een verhaal Lazi.

Op de BSO van B is de verdeling wel 50/50. Op school van mijn vriendin werkt 1 meester, ze willen heel graag meer mannen voor de klas maar helaas.
Daar zijn in Nederland al heel wat discussies over geweest en oorzaken voor genoemd.
pi_193344748
mijn kinderen hadden een man (en 2 vrouwen) bij de peuters.. Nu op school maar 1 meester, die doet bovenbouw 3 dagen en 2 dagen gymleraar voor de andere groepen..
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:28:33 #254
490735 Tuwnn
Dat is lang geleden
pi_193345188
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Oke misschien wel, maar zijn toch al 4 zware weken :’(
pi_193345547
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Wauw, wat mooi en wat goed! Kunnen wij echt nog wat van leren hier!
Ja, ben er erg blij mee. Had vandaag een hele leuke jongen op sollicitatiegesprek. Hopelijk wil hij bij ons komen werken.

Een van die gasten bij ons speelt de hele dag voetbal, leert die jochies tackelen en spelregels, bomenklimmen en stoeien. Dat is zo’n toevoeging naast al die meiden/vrouwen.

Lijkt me heel erg om door je geslacht met de nek aangekeken te worden in deze sector.

Had laatst toevallig een Nederlandse op bezoek voor een rondleiding, die keek me half geschrokken aan. Oeh.. ehh.. zijn hier zoveel mannen..? Die was dat dus niet gewend.
pi_193345809
ik hoop dat ie de meisjes ook leert tackelen..
maar wel leuk dat er bij jullie zoveel mannen werken. Zou ik hier ook wel willen! Gelukkig bij scouting zowel de welpen als bevers 50/50 qua man/vrouw, zwemlessen ook trouwens..
pi_193345917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik hoop dat ie de meisjes ook leert tackelen..
maar wel leuk dat er bij jullie zoveel mannen werken. Zou ik hier ook wel willen! Gelukkig bij scouting zowel de welpen als bevers 50/50 qua man/vrouw, zwemlessen ook trouwens..
Ja hoor, maar in deze groep willen de meisjes niet.
pi_193346103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:59 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja hoor, maar in deze groep willen de meisjes niet.
dat kan natuurlijk..
hier noemden de kinderen de man bij de peuters trouwens gewoon juf "mannennaam". Vond ik wel grappig..
pi_193346461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:20 schreef F_r het volgende:
Hier ook een man op de bso geen enkel probleem mee. Juist leuk voor de kinderen. Op het kdv kom je ze al helemaal niet tegen en dat zou ik persoonlijk ook wat vreemder vinden. Gewoon omdat ik het niet gewend ben. Een man bij de kleuters zie je ook niet vaak maar zijn daar ook waardevol
Ik snap niet zo goed dat je mannen bij de kleuters waardevol kan vinden maar bij t kdv vreemder vindt :D

Lazi ik heb je spoiler gemist, maar kan een beetje proeven wat er stond. Hier eens een verhaal over een mannelijke stagiair en een groep 5 kind, achteraf kon t niet kloppen (leerkracht was dat moment met de stagiair bezig), en bleek moeder t doodspannend te vinden, een man in de klas, en t hoofd van t kind op hol te brengen ... :{

Moeder heeft zich verontschuldigd maar stagiair is weggegaan en ik weet niet of hij nog leerkracht is
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 00:14:39 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193346757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:57 schreef trui het volgende:

[..]

Nou jaaa, dan is het hoog tijd om de M'veense plassen eens te bezoeken hoor! Ook een leuk fietstochtje vond ik altijd vanuit Utrecht.

Ik woon nu alweer 16 jaar hier en hiervoor dus ook best een tijd in de stad Utrecht. Had nooit gedacht het hier zo lang vol te houden, en ben nog steeds niet erg verknocht hoor, maar met kinderen verkas je minder snel, heb ik ondervonden. :+ En we hebben gelukkig wel echt een leuk plekje getroffen met mooi vrij uitzicht.
Ga ik zeker een keer doen :Y vorig jaar was ik voor het eerst bij de Loosdrechtse plassen en dat vond ik geweldig O+ Waarschijnlijk ben ik als kind ook wel bij de Maarsseveense plassen geweest maar kan het me niet goed herinneren :)

quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Klopt ;-) Utrecht-West. Huizen gaan hier over t algemeen als zoete broodjes.. het komt vast goed, maar het is gewoon jammer dat er niet meer op afgekomen is in eerste instantie. Het is echt heel erg netjes, we hebben het helemaal verbouwd in 2015. Alle kozijnen (hardhout hoor, SQ!) zijn oa vervangen mét nieuw glas in lood, alles gestuuct, 2 badkamers waarvan 1 met bad en andere inloopdouche, keuken uit 2015 in neutrale kleur.. Dakkapel in 2016 vervangen/vergroot..

Toen wij ‘t kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan, maar dat was crisistijd en er moest dus nogal wat aan gebeuren 😅
Linkje? Mag per dm. Zelf zijn we op zoek naar iets nieuws en ook vrienden zijn op zoek in Utrecht :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193348182
Bij S. op school werkt een jonge man bij de kleuters. Die zit iedere ochtend met zijn gitaar in de kring O+
Ik heb zelf de Pabo gedaan en vond het altijd zo jammer dat er weinig mannen waren. Dat doet de dynamiek echt geen goed.

Gek eigenlijk, want ik heb vroeger zelf evenveel meesters als juffen gehad. Ik zou dat voor mijn kinderen eigenlijk ook wel willen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:38:14 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_193348212
Op ons huidige kdv werkt geen enkele man (eigenaar tel ik niet mee).
Op de basisschool werkt er volgens mij 1 meester.
Het is hier best erg qua klassieke rollenpatronen. :') sowieso ook 90% moeders op het plein altijd. Heel veel werken ook niet of nauwelijks.
disclaimer
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:40:44 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_193348249
Oh wacht, ik zie nu dat er ook een mannelijke conciërge en muziekleraar zijn. :')
disclaimer
  donderdag 28 mei 2020 @ 08:31:22 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193348889
Oeh! Wij hadden op het kdv zelfs een Marokkaanse jongen/man/jongeman! :7
Zo leuk! De kinderen waren gek op hem!
En later op de BSO (en TSO) ook jongens! Lekker voetballen en stoeien! O+
***
pi_193349102
Hier 1 mannelijke leraar. Ook een mannelijke concierge en onderwijsassistent. En 1 bieb-papa op 15 moeders.

Maar het lijkt alsof mijn jongste niks kan met mannelijke mensen die hem iets willen laten doen (kleuterklas 1 dag, zwemles, turnen). Zit wel stukje in zijn karakter. Hij windt al de dames om zijn vinger met zijn lieve lach. :D
En ze voelen hem ook beter aan, als je dat niet doet heb je een koppig klein ding tegenover je. De klassenassistent kan dat wel, dat werkt dan ook prima.
Binnenkort de klassenindeling voor de bovenbouw mee, hoop dat hij dan niet bij die ene leraar komt. Want dan zouden het 3 lange jaren kunnen worden.
pi_193349109
Mijn vriendin heeft dus 1 mannelijke collega en sinds kort een mannelijke directeur. Dat geeft zo'n andere dynamiek in een groep. Je moet niet alleen maar vrouwen bij elkaar gooien. :D

Mijn vriendin heeft 2 jaar een jongensgroep gehad, 24 jongens en 4 meisjes. Daar ga je anders mee om en een man kan dat denk ik net wat beter. Zij heeft toen speciale workshops gevolgd. Die komen nu met een zoon ook goed van pas. Veel bewegen, naar buiten gaan waar mogelijk etc. Dat doet ze nu overigens ook wat meer ook al heeft ze een gemixte klas momenteel. Als de concentratie inzakt, even gekke oefeningen doen, sommige lessen gewoon allemaal staan en mogen bewegen.

Ik zit nu zelf in een gemixt team en dat is heerlijk. Ik werk sowieso net wat beter samen met mannen geloof ik.
  donderdag 28 mei 2020 @ 08:54:43 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_193349146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier 1 mannelijke leraar. Ook een mannelijke concierge en onderwijsassistent. En 1 bieb-papa op 15 moeders.

Maar het lijkt alsof mijn jongste niks kan met mannelijke mensen die hem iets willen laten doen (kleuterklas 1 dag, zwemles, turnen). Zit wel stukje in zijn karakter. Hij windt al de dames om zijn vinger met zijn lieve lach. :D
En ze voelen hem ook beter aan, als je dat niet doet heb je een koppig klein ding tegenover je. De klassenassistent kan dat wel, dat werkt dan ook prima.
Binnenkort de klassenindeling voor de bovenbouw mee, hoop dat hij dan niet bij die ene leraar komt. Want dan zouden het 3 lange jaren kunnen worden.
Misschien júist wél goed voor hem. Op de middelbare school zijn het immers ook niet allemaal zoetsappige juffies, en de rest van het echte leven ook niet ;)
disclaimer
pi_193349282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:51 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin heeft dus 1 mannelijke collega en sinds kort een mannelijke directeur. Dat geeft zo'n andere dynamiek in een groep. Je moet niet alleen maar vrouwen bij elkaar gooien. :D

Mijn vriendin heeft 2 jaar een jongensgroep gehad, 24 jongens en 4 meisjes. Daar ga je anders mee om en een man kan dat denk ik net wat beter. Zij heeft toen speciale workshops gevolgd. Die komen nu met een zoon ook goed van pas. Veel bewegen, naar buiten gaan waar mogelijk etc. Dat doet ze nu overigens ook wat meer ook al heeft ze een gemixte klas momenteel. Als de concentratie inzakt, even gekke oefeningen doen, sommige lessen gewoon allemaal staan en mogen bewegen.

Ik zit nu zelf in een gemixt team en dat is heerlijk. Ik werk sowieso net wat beter samen met mannen geloof ik.
Ik heb 10 jaar in een bedrijf gewerkt waarvan 90% vrouwelijk was (Apotheek) en het is me enorm meegevallen. Toen kwam ik bij een bedrijf waar ik de enige vrouw was op kantoor en dat viel niet mee. Wat kunnen mannen roddelen en klagen zeg! Nu is het 50/50 en dat is echt perfect.

Bij Willem op school is een kleutermeester en veel meesters in de bovenbouw.
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:10:47 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193349316
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:51 schreef exode het volgende:

Ik zit nu zelf in een gemixt team en dat is heerlijk. Ik werk sowieso net wat beter samen met mannen geloof ik.
Ik werk met nagenoeg alleen maar mannen.. zeg zo'n 100 mannen en 4 secretaresses en 3 vrouwen in de werkvoorbereiding.

Ik las van de week ook een mooi artikel in de papieren telegraaf op werk over een kerel die in de vrouwenhandel zat en daar een boek over geschreven had.. 1 quote in dat artikel zegt ook wel wat over de bovenstaande verhoudingen :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193349318
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Misschien júist wél goed voor hem. Op de middelbare school zijn het immers ook niet allemaal zoetsappige juffies, en de rest van het echte leven ook niet ;)
Zijn juf in groep 3/4 was echt niet zoetsappig. Veel kinderen vonden haar verschrikkelijk. Zo streng, sommigen waren echt bang. Het zit hem net in een stukje erkennen van emoties(een probleempunt, wordt aan gewerkt), uitleggen waarom je iets moet (dat kan in 1 zin), rechtvaardigheid en duidelijkheid.
(Hij zit op een montessori, dus juist daar zou je goed naar het kind moeten kijken)

De leraar hier werkt prima voor veel kinderen. Maar niet met dit kind. De twee karakters passen niet. (Zwemleraar heeft zelfde type karakter, tikkie autoritair).

De moeder van jongste is ook best wel een heks trouwens. Hij is wel wat gewend. Ik was erger dan zijn groep 3/4 juf vond hij. :P

Maar streng is niet hetzelfde als dictator-spelen.
pi_193349448
Adrian4, daar heb je gelijk in. Een mix is fijn, ik heb nu 4 mannelijke en 4 vrouwelijke collega's, ik vind dat fijn werken.
Verder werk ik veel samen met mannen, onze directie bestaat ook maar uit 1 vrouw.

B groeit natuurlijk op in een vrouwenhuis met 2 mama's en 1 zusje, die gooien we af en toe naar de buren kan die daar mannenpraat hebben zoals de buurman zegt _O-
pi_193349493
Ik werk juist met alleen maar vrouwen. Alleen mijn baas is een man. Daar kan ik het dan wel heel goed mee vinden trouwens.
We hebben eigenlijk een ‘alleen vrouwen/meisjes’ beleid, maar een paar keer hebben we geprobeerd dit te doorbreken met een jongen als weekendhulp. Iedere keer ging dat mis. Kwamen te laat, hielden zich niet aan de afspraken, nonchalant en zich boven de meisjes voelen staan.
Dat is echt dikke vette pech, dat weten we wel, maar eigenlijk gaat het met alleen vrouwen zo goed dat we het maar zo laten :')
Sowieso heb ik in 10 jaar nog maar 2 wisselingen van vast personeel meegemaakt, wij zijn allemaal nogal trouw O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193349593
Ik bedenk me net dat ik maar 1 keer in mijn leven een vrouwelijke manager heb gehad, waar het prima mee klikte overigens. Bij mijn huidige werkgever heb ik altijd mannen als manager geweest, ook allemaal type haantje. Mijn huidige manager is niet zo overigens.

Wij zijn vandaag allemaal thuis. Gisteren had Juul einde van de dag koorts. Ze was ook de hele dag hangerig en sliep veel. Vandaag is er niets meer aan de hand, vrolijk, energiek, geen koorts meer. Vermoedelijk de laatste kies die net niet helemaal door is.
Maar wij zijn braaf dus allemaal thuis vandaag. Bij het KDV was ze officieel niet welkom, mijn vriendin kreeg gisteren al te horen dat ze gewoon vanuit thuis moest werken vandaag.
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:27:45 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_193350393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Zijn juf in groep 3/4 was echt niet zoetsappig. Veel kinderen vonden haar verschrikkelijk. Zo streng, sommigen waren echt bang. Het zit hem net in een stukje erkennen van emoties(een probleempunt, wordt aan gewerkt), uitleggen waarom je iets moet (dat kan in 1 zin), rechtvaardigheid en duidelijkheid.
(Hij zit op een montessori, dus juist daar zou je goed naar het kind moeten kijken)

De leraar hier werkt prima voor veel kinderen. Maar niet met dit kind. De twee karakters passen niet. (Zwemleraar heeft zelfde type karakter, tikkie autoritair).

De moeder van jongste is ook best wel een heks trouwens. Hij is wel wat gewend. Ik was erger dan zijn groep 3/4 juf vond hij. :P

Maar streng is niet hetzelfde als dictator-spelen.
Maar dan ligt het dus niet aan het feit dat het een man is, dan zijn het gewoon botsende persoonlijkheden toch?
disclaimer
pi_193350518
Ik werk in de IT consultancy en ben vaak de enige vrouw. Bij het bedrijf waar ik werk werken alleen maar mannen (4 stuks) en ik. Ik vind het heerlijk om met mannen te werken en dat gaat mij een stuk beter af dan werken met vrouwen. Al kan ik iets minder goed omgaan met de echte haantjes. Qua werkgebied heb ik dus wel een juiste keuze gemaakt, want vrouwelijke developers zijn en blijven zeldzaam. Ik zou dit jaar zelfs met één van mijn mannelijke collega's een business trip met het hele bedrijf naar Austin dusdanig uitbreiden dat we ook naar New York, New Orleans en Houston (want NASA O+ ) zouden gaan. Dat is helaas nu afgelast i.v.m. corona, maar ik hoop volgens jaar in de herkansing te gaan.
pi_193350544
De bezichtigingen bij de overburen zijn vandaag al begonnen. Mijn werkplek is altijd aan de eettafel vanwaar ik de straat opkijk. Ik heb al heel wat gezwaaid _O-

We hebben meerdere adviesgesprekken ingepland de komende week. Er komt een bedrijf voor vloerisolatie en muur isolatie, een airco bedrijf en een glaszetter. En hopelijk nog een bedrijf voor de ketel. Dan weten we alle prijzen en kunnen gaan inplannen (en sparen).
Nu we zoveel thuis zijn, maken we maar even vaart met dit soort dingen.

Scheelt ook dat we ons huwelijk voor ons uit hebben geschoven, we mikten op februari 2021 maar we vinden het allebei toch wat tricky. En veel locaties lopen nu ineen wel vol in deze minder populaire maand. Dus daar zetten we voorlopig niets voor opzij.
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:42:57 #277
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193350669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik werk in de IT consultancy en ben vaak de enige vrouw. Bij het bedrijf waar ik werk werken alleen maar mannen (4 stuks) en ik. Ik vind het heerlijk om met mannen te werken en dat gaat mij een stuk beter af dan werken met vrouwen. Al kan ik iets minder goed omgaan met de echte haantjes. Qua werkgebied heb ik dus wel een juiste keuze gemaakt, want vrouwelijke developers zijn en blijven zeldzaam. Ik zou dit jaar zelfs met één van mijn mannelijke collega's een business trip met het hele bedrijf naar Austin dusdanig uitbreiden dat we ook naar New York, New Orleans en Houston (want NASA O+ ) zouden gaan. Dat is helaas nu afgelast i.v.m. corona, maar ik hoop volgens jaar in de herkansing te gaan.
Oh NASA.. zat je gister ook voor de TV?

Hier gingen collegas(allen man, duh) ieder jaar skieen. En toen vroeg er 1 of ik mee wilde.ja hoor gezellig! Had ie alleen niet overlegd met de andere mannen.. die waren allemaal overstuur, want "wat moest hun vrouw daar wel niet van denken " :') en "dan is de sfeer echt zooo anders" }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:45:23 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_193350704
Ik werk an sich in een klassieke mannenbusiness (hightech industrie) maar er werken eigenlijk best veel vrouwen tegenwoordig. Heb ook wel het idee dat ze daar een beetje actief op werven. Waar het voorheen vrijwel altijd grote blonde mannen uit Friesland waren, werken er nu veel meer vrouwen van over de hele wereld bij ons. En juist vooral aan de softwarekant.
Het is nog lang geen 50/50 en dat zal het ook nooit gaan worden hoor, maar ik vind het een leuke ontwikkeling.
disclaimer
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:46:22 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_193350724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh NASA.. zat je gister ook voor de TV?

Hier gingen collegas(allen man, duh) ieder jaar skieen. En toen vroeg er 1 of ik mee wilde.ja hoor gezellig! Had ie alleen niet overlegd met de andere mannen.. die waren allemaal overstuur, want "wat moest hun vrouw daar wel niet van denken " :') en "dan is de sfeer echt zooo anders" }:|
Oh wat erg barreltje. Wauw. Ik zou daar wel echt een beetje van ontdaan zijn. Alsof je waarde als leuke collega beïnvloedt wordt door je geslacht -O-
disclaimer
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:49:05 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193350770
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wat erg barreltje. Wauw. Ik zou daar wel echt een beetje van ontdaan zijn. Alsof je waarde als leuke collega beïnvloedt wordt door je geslacht -O-
Had je mn spoiler op de vorige pagina gelezen..
Een ECHTE mannenwereld..het bestaat nog wel..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193350778
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan ligt het dus niet aan het feit dat het een man is, dan zijn het gewoon botsende persoonlijkheden toch?
En aan de eigenschappen van mijn kind waar een bepaald type leraar beter mee om kan gaan (problemen wordt ook aan gewerkt). Doorsnee hebben mannen vaker wat minder met dat emotionele gedoe dan vrouwen. En ook minder met het geklets van hem.

Die ene mannelijke klassenassistent is ook een schatje :P
En die ene leraar is ook wel weer het andere uiterste.

Ikzelf kan juist beter met mannen omgaan, altijd al gehad ook :D
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:57:41 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_193350896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Had je mn spoiler op de vorige pagina gelezen..
Een ECHTE mannenwereld..het bestaat nog wel..
Ja oké, maar ik koesterde de stille hoop dat het bij jou wat beter zou zijn omdat je daar al zo lang werkt en ze je ondertussen toch zouden moeten kennen.

Then again heb ik ook vaak met verbazing gelezen hoe jouw managers omgaan met jouw fertiliteitstraject... echt hoor, de jaren 50 belden... :'(
disclaimer
pi_193350912
Ik werk ook in een hoofdzakelijk door mannen bevolkt domein. Ik heb ondertussen alle combinaties wel gehad: enige vrouw, 50/50 en vrouwenteam. Het hangt echt van de karakters af. Het kan allemaal leuk zijn (of net niet). Als het niet allemaal saaie mensen zijn die alleen maar naar hun scherm staren kan ik er meestal wel mee overweg.
Als ik samenwerk met vrouwen zijn dat natuurlijk meestal vrouwen met een gelijkaardige mindset dus dat scheelt misschien.

Ik heb ooit als enige vrouw in een team gewerkt waarbij er eentje een jaloerse vriendin had. We hadden een heel leuke sfeer en er werd heel wat gelachen. Die vertelde dan thuis over iets grappigs op het werk en kreeg als enige reactie 'wie is b_u? }:| '
Zij is ook een keertje komen opdagen tijdens een borrel in een kroeg. Echt bizar.
pi_193351060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh NASA.. zat je gister ook voor de TV?

Hier gingen collegas(allen man, duh) ieder jaar skieen. En toen vroeg er 1 of ik mee wilde.ja hoor gezellig! Had ie alleen niet overlegd met de andere mannen.. die waren allemaal overstuur, want "wat moest hun vrouw daar wel niet van denken " :') en "dan is de sfeer echt zooo anders" }:|
Ik zat echt enorm te balen dat de lancering niet door ging. Ik had hem graag over zien vliegen hier en dat gaat bij de komende lanceermomenten niet lukken omdat het dan nog te licht is buiten. -O-

Dat die mannen zich überhaupt druk maken over wat hun vrouwen ervan vinden. :D

Ik heb eigenlijk geen idee wat de vrouwen van mijn collega's ervan vonden dat ik vorig jaar met ze mee ging naar Las Vegas. Andersom vond mijn man er niets van, kwestie van vertrouwen. De mannen zien mij ook gewoon als one of the guys en zo behandelen ze mij ook. Ik doe gewoon mee met hun mannendingen zoals door de woestijn crossen enzo. :P
pi_193351143
Bij ons werken juist bijna alleen maar vrouwen. In de 4 teams die ik ondersteun zitten 7 mannen en 70 vrouwen.
Mijn eigen team bestaat, inclusief mezelf, uit 5 vrouwen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:36 #286
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193351186
De wereld waar ik in werk is eigenlijk een mannenwereld, maar je merkt dat er steeds meer vrouwen bij komen. Het taakaccent dat ik heb (energiebesparing bij bedrijven) trekt dan weer meer vrouwen. :P
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:10:43 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193351898
In mijn beroepsgroep (finance) werken denken ik evenveel mannen als vrouwen maar het verschilt best wel per bedrijf wat je tegenkomt.

Vaak is het of alleen maar mannen of alleen maar vrouwen. Een wisselende samenstelling zie je minder.
In mijn huidige team ben ik de enige vrouw in een team van 6. Toen ik begon was de manager een vrouw maar dat is al een paar jaar een man.
Het is prima samenwerken met allebei voor mij.

Mijn manager roept bij elke vacature die we hebben dat de voorkeur uit gaat naar een vrouw voor de verdeling maar tot nu toe eindigen we toch steeds bij een mannelijke kandidaat die het meest geschikt is.
Er zijn dagen dat de opmerkingen een redelijk hoog mannen gehalte hebben en ze hebben ook wel erg de neiging om ergens bovenop te duiken en dan over elkaar heen te buitelen daarin dus als ze je kunnen vangen op een woord dan ben je ook wel echt meteen flink de klos.
Als je hele verhaal dan verloren gaat omdat er weer eens een woord dubbelzinnig uitvergroot wordt x5 , vind ik dat wel eens stom :P

Je ziet trouwens bij ons in de productie (van medicijnen en vaccines) wel dat de meerderheid mannen is. Dit zijn dan ook ploegendiensten.

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 28-05-2020 13:02:58 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:18:35 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_193352004
En zo heb je spontaan weer een nieuw opsomtopic te pakken. O+
disclaimer
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:40:32 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193352247
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:18 schreef SQ het volgende:
En zo heb je spontaan weer een nieuw opsomtopic te pakken. O+
Haha ja en ik ging gisteravond al bewust niet noemen hoeveel mannen er in het kindcentrum bij ons werken notabene :D

Toch weer ingestonken toen het naar algemeen werk verschoof :7
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:45:11 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_193352300
_O-
Kennelijk is dat toch de OUD SC comfort zone 8-)
disclaimer
pi_193352426
Dan doe ik ook maar een duit in het zakje :+ Ik werk in de zorg, dus ja, vrouwen alom. Ons vak trekt ook een bepaald type man aan dus ik merk niet zo heel veel verschil tussen werken met vrouwen of een sporadische man. Wat ik wel jammer vind is dat alle hoge piefen in ons vak eigenlijk per definitie (oude) mannen zijn. Vrouwen stellen zich blijkbaar toch te bescheiden op. En ook jammer is dat het lastiger is om goede mannen op te leiden want het niveau van mannelijke studenten en stagiaires is eigenlijk altijd lager.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193352471
Barrel, jouw collega's :X

Ik werk in de cultuursector. Bij mijn organisatie zijn er 11 in totaal met mijn functie, daarvan zijn er 3 man. Op kantoor werken er nog 4 mensen en dat zijn ook allemaal vrouwen :') de 2 externen die we inhuren zijn dan weer man (voor onze financiën en website, typisch :D :D)
pi_193352472
Opsommen O+
pi_193352491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh NASA.. zat je gister ook voor de TV?

Hier gingen collegas(allen man, duh) ieder jaar skieen. En toen vroeg er 1 of ik mee wilde.ja hoor gezellig! Had ie alleen niet overlegd met de andere mannen.. die waren allemaal overstuur, want "wat moest hun vrouw daar wel niet van denken " :') en "dan is de sfeer echt zooo anders" }:|
Wauw, dan heb je een beroerde relatie, als je daar al zorgen over maakt :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193352811
Ik werk in een bedrijf met 7500 medewerkers waarvan een paar honderd monteurs, we hebben 1 vrouwelijke monteur. Dat verandert niet zo snel denk ik. Verder is het wel aardig 50/50 denk ik, onze HR afdeling bestaat vooral uit vrouwen en de technische afdelingen weer vooral uit mannen. Zo verdelen we het bedrijfsbreed aardig.

Overigens hebben wij leuke workshops voor meisjes en vrouwen in de techniek. Dan hebben we ineens hordes tiener meisjes op kantoor lopen die we proberen enthousiast te maken over werken in de techniek. Dat zijn samenwerkingsverbanden met scholen.
pi_193353518
Opsom:
2 mannelijke huisartsen in onze praktijk (die zijn ook aan het uitsterven, niet zij persoonlijk maar de mannelijke huisarts) en voor de rest alleen maar vrouwelijke collega’s
pi_193353616
Nou, ik heb dus allemaal testen moeten laten doen omdat ik me na het ziek zijn in februari nog steeds niet 100% voel.
Ik mag me bij de Corona statistieken melden nu, voor patient 0 ook, maar goed we weten inmiddels natuurlijk dat het al veel langer in Nederland was.
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:15:05 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193354156
Heb je je toch wel laten testen, exode? En heb je dan positief getest op antistoffen of actief op het virus?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:21:38 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193354236
Thuisblijfmoeder present ;).
KuikenGuppy
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:31:26 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193354351
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:21 schreef Burdie het volgende:
Thuisblijfmoeder present ;).
Hier ook, en inmiddels begint het na 2½ maand thuiswerken wel wat druk te worden in mijn domein :')
Scheelt dat ik heel druk geweest ben met van alles en nogwat, en de kleinere ruimte zal ook niet helpen (als je dat in overweging neemt gaat het eigenlijk heel goed), maar ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, ik zou het wel lekker vinden het huis weer eens voor mezelf te hebben :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193354731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:15 schreef Mariposas het volgende:
Heb je je toch wel laten testen, exode? En heb je dan positief getest op antistoffen of actief op het virus?
Nee, al het andere is uitgesloten en ik heb bepaalde waardes in mijn bloed die erop duiden. Achteraf testen doen ze blijkbaar niet (of iig niet bij mij). Ik had ook wel alle klachten destijds en kan mijn longen nog steeds niet echt belasten. Als ik een stuk fiets of loop ben ik vrij snel moe, maar echt vanuit mijn ademhaling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')