Ja, de border ziet er goed uit! Leeg vond ik hem een beetje Mwah; maar nu snap ik de lijnen. Tof gekozen!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Morgen wordt de boel afgemaakt (hoop ik). Ze zijn met de oprit tot 2/3de gekomen. Betonblokken voor toekomstige penanten voor de poort gestort. Deze komen voorlopig gewoon onder de bestrating, maar dan hoeven we over een paar jaar maar een klein stukje bestrating open te breken om de boel op te metselen.
Verder moet er nog een klein stukje in de tuin bestraat worden, 2 paadjes in de voortuin en het trappetje gefixed.
Ennn gisteren al een eerste lading plantjes gehaald om 2 borders te vullen:
Hopelijk lijkt het ergens op als het eenmaal een beetje formaat heeft.
Onze driejarige weet de modderpoelen anders nog goed te vinden. Gisteren had hij zich in een kwartier zo goor gemaakt dat alles wat hij aanraakte ook bruin was daarnaquote:Op maandag 15 juni 2020 10:25 schreef Puala het volgende:
Jullie maken er een gezellig plekje van SQ en Blei![]()
En wat lekker ook dat die hele grote zandbak al grotendeels weg is. Dat scheelt zo veel in huis.
Was dat geen peuterpoep?quote:Op maandag 15 juni 2020 10:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Onze driejarige weet de modderpoelen anders nog goed te vinden. Gisteren had hij zich in een kwartier zo goor gemaakt dat alles wat hij aanraakte ook bruin was daarna
Onze tienjarige ook.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Onze driejarige weet de modderpoelen anders nog goed te vinden. Gisteren had hij zich in een kwartier zo goor gemaakt dat alles wat hij aanraakte ook bruin was daarna
quote:Op maandag 15 juni 2020 10:25 schreef Puala het volgende:
Jullie maken er een gezellig plekje van SQ en Blei![]()
En wat lekker ook dat die hele grote zandbak al grotendeels weg is. Dat scheelt zo veel in huis.
Die klapstoeltjes, staat daar zo een wit bootstuur op de rugleuning toevallig?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Morgen wordt de boel afgemaakt (hoop ik). Ze zijn met de oprit tot 2/3de gekomen. Betonblokken voor toekomstige penanten voor de poort gestort. Deze komen voorlopig gewoon onder de bestrating, maar dan hoeven we over een paar jaar maar een klein stukje bestrating open te breken om de boel op te metselen.
Verder moet er nog een klein stukje in de tuin bestraat worden, 2 paadjes in de voortuin en het trappetje gefixed.
Ennn gisteren al een eerste lading plantjes gehaald om 2 borders te vullen:
Hopelijk lijkt het ergens op als het eenmaal een beetje formaat heeft.
Herinneringen aan vroegerquote:Op maandag 15 juni 2020 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Die klapstoeltjes, staat daar zo een wit bootstuur op de rugleuning toevallig?
Ja, ik dacht dat het die waren, maar dat is dus nietquote:
Jammer, goeie herinneringen aanquote:Op maandag 15 juni 2020 12:30 schreef bleiblei het volgende:
@:vosss; nope, gewoon goedkope campingstoeltjes van een bouwmarkt geloof ik.
Meh, dan zag ‘t er al beter uit. Maar met school-huis-werk ritjes kan je straks wel via verhard toch?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]wishful thinking
.
Van voor naar achteren, 7m netjes bestraat, 20m zandvlakte met bergen stenen, 20m "gras" (ziet er nogal karig uit momenteel) en dan 30m brandnetel oerwoud.
Maar door jou moet ik nu wel weer aan de kampeertrips met mijn ouders denken. Heel wat uurtjes op die stoeltjes voor mijn tent gezeten, boek op schoot, later een glas rosé erbijquote:Op maandag 15 juni 2020 17:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat het die waren, maar dat is dus niet
Ja zeker! En ik ga binnenkort het eerste deel spitten en inzaaien met gras. Dan is de zandvlakte aaedig weg. Hebben we nog wat borders over. En die gaan we gewoon stukje bij beetje vullen met plantjes. Als dan het gras er dan netjes bij staat krijgt het deel waar nu gras staat dezelfde behandeling. En dan is het wel goed voor voorlopigquote:Op maandag 15 juni 2020 18:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Meh, dan zag ‘t er al beter uit. Maar met school-huis-werk ritjes kan je straks wel via verhard toch?
Stokrozenquote:Op maandag 15 juni 2020 18:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja zeker! En ik ga binnenkort het eerste deel spitten en inzaaien met gras. Dan is de zandvlakte aaedig weg. Hebben we nog wat borders over. En die gaan we gewoon stukje bij beetje vullen met plantjes. Als dan het gras er dan netjes bij staat krijgt het deel waar nu gras staat dezelfde behandeling. En dan is het wel goed voor voorlopig.
Ik zeg dat regelmatig tegen mijn man (van oorsprong ook werkzaam in de techniek) hoe kan het toch dat alles wat met bouw of levering te maken heeft niet kan plannen en communiceren. Het zou een verplicht vak moeten zijn in het eerste jaar van alle opleidingen. Bij ons zou gisteren het staal geleverd worden voor de trap, wanneer je gaat bellen voor n tijdsindicatie, nee dat gaan we vandaag maken en einde dag kan het afgehaald worden. Nee in elke mail hierover wordt gesproken over levering en zelfs nog dat zij n heftruck op de vrachtwagen hebben. Nu komt het donderdag (hoop ik)quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:34 schreef bleiblei het volgende:
Thanks!
Hier wat planningsuitdagingen. Stratenmaker is 2 dagen langer bezig dan ik dacht en de leidekker stond vanmorgen op de oprit.
Dus dat gaat net langs elkaar af.
Maar zo rollen we van klus naar klus. Ik ben hier @:work wel beter in dan met verbouwen. Plannen en in kunnen schatten wanneer dingen klaar zij. Maar goed, het is ook compleet onvoorspelbaar met hoeveel man en welke mannen ze komen. Stratenmaker begon met 2 ervaren stratenmakers en een jonge gast die met de knikmops rond reed. Toen werden het er 4. Waarvan 2 stratenmakers en 2 helpers. En nu is er al 2 dagen 1 stratenmaker bezig met hulp van een 16jarige BBLer die ook tijd kost om dingen uit te leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |