abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:57:11 #1
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193262890
ONE HONDERD AND VIJFTIEN :K

Party banner blijft gewoon staan







De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)







Ali_Ilegali - Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz., Sage 18 oz. Marcher, Red Cloud r400Hemp

Analoog - Momotaro 0701, SExDBxSxS12, PBJ XX-012 Denimio Contest

Atta-boy aka THE DENIM GAWD - APC Very Petit Standard, Samurai S5000VX, Oldblue Co 23 oz, momotaro 0702
Atta-girl visvim fluxus (no pics, no glory)

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx , APC Petit Standard

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - N&F Weird Guy Japan Heritage, Momotaro 0201, Nudie Lab Neo , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage, Warpweftco SP-02, Nudie Average Joe Dry Organic

BredeBroeder - Levi's 501 STF, Unbranded 221

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

CklokC - Masa 2001, Nudie Average Joe Dry

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , APC PS, APC PNS

doo. - Momotaro 0701, momotaro g017, ninja ed

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, APC Petit Standard

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, Japan Blue x Momotaro 0400, Denimasa 600IR

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

Jetlife - APC New Standard, Naked and Famous Japan Heritage, Tellason Ladbroke Grove

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kaaspeer - ALD Princeton, Jean Shop Rocker Slim

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

kimetto - Masa 1001, Levi's 501 STF

kipknots - Denimasa aviator sugarcane denim, RRL Slim Fit.

MartiniNL - Naked&Famous Left Hand Twill, Momotaro 0705SP,Nudie Grim Tim Org. Dry Selvage, Denham Dry R7, naked and famous elephant 3

Michhas - Edwin ED-57, Tellason Ladbroke Grove

M1stral - Momotaro 0701, PBJ XX-007

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embo, Momotaro x N&F

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fuff - Sage 18 oz. Marcher, warpweftco SP-02, red cloud rusting RTF-01

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

TN-FR - jp0404

tweemeter - Japan Blue JB0201, Levi's 501 STF

xSanjay - APC Petit Standard, N&F SG Natural Indigo, Denimasa Sugar Cane.

Vipi - ALD Prescott, Denim Demon Sarves, Red Cloud R400S 21oz

vault_tec - Unbranded 21 oz.

Zwartemarktplaats: Bristol.

Pedroo : Sage Warden, ALD Prescott Sterling, ALD Royston

Em-dee-em-aa: Rogue Territory SK 12.5 oz. Naked & Famous Skinny Guy LHT

Infp2009: 3Sixteen ST-220x, N&F Okayama Spirit Weird guy

Rickstarr: Masa 1001, PBJ XX-012 denimio contest jeans



Ali_Ilegali (Oldblue)


Atta-boy (APC)



bokkepoot (Nudie)


don-diablo (Momotaro)


JetLife (APC NS)


LSDreamer (ALD)


T_Fuff (Atelier la Durance Royston)


M1stral (Momotaro)


MartiniNL


Doo. (Momotaro)


Kipknots (Denimasa)

OP-style made by: Bobr ^O^
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193271709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Lapo, shit. Joe, vraagje!

Ik draag zelf graag Denham. Zit goed, staat goed etc.
Nu zie ik dat zij ook Japanse jeans hebben. Die zijn een stuk duurder, 200+. Opzich lijkt me dat wel tof eens te proberen.

Maar wat is nu het grote verschil? Wat maakt het anders dan de gewone?
Om de laatste post maar ff omhoog te halen :9
Die Japanse broeken zijn vaak raw denim. Dat wil zeggen dat ze slijten en verkleuren naarmate je ze draagt en wast waardoor je een eigen wassing creëert.
Er zit vaak meer tijd in het maken van dit soort broeken en ze hebben wat meer details die je in eerste instantie niet meteen op hoeven te vallen maar wel leuk zijn om te hebben.
Volgens mij staat er in de OP ook wel een stukje over geschreven. En anders kan je altijd even googlen op raw denim oid.
De broeken uit de OP waren eerst ook allemaal donkerblauw, bijna zwart van kleur en zijn zo gesleten naarmate ze meer gedragen werden.
Faka G
pi_193271954
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:42 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Om de laatste post maar ff omhoog te halen :9
Die Japanse broeken zijn vaak raw denim. Dat wil zeggen dat ze slijten en verkleuren naarmate je ze draagt en wast waardoor je een eigen wassing creëert.
Er zit vaak meer tijd in het maken van dit soort broeken en ze hebben wat meer details die je in eerste instantie niet meteen op hoeven te vallen maar wel leuk zijn om te hebben.
Volgens mij staat er in de OP ook wel een stukje over geschreven. En anders kan je altijd even googlen op raw denim oid.
De broeken uit de OP waren eerst ook allemaal donkerblauw, bijna zwart van kleur en zijn zo gesleten naarmate ze meer gedragen werden.
Thanks! Interessant, eens overwegen!

Hoe zit het met het afgeven op stoelen etc? We hebben beige leren eetkamerstoelen namelijk, en een stoffen lichtblauwe bank...

[ Bericht 5% gewijzigd door MrBanaan1 op 23-05-2020 11:07:47 (Vraagje vergeten hehe) ]
pi_193273124
Ligt een beetje aan de broek. Unsanforized broeken (shrink to fit) geven meestal wat meer af als sanforized broeken.
Maar verschilt ook per merk en broek. Ik zou in het begin dus wel voorzichtig zijn en er evt iets onder leggen maar na een tijdje dragen geven ze niet meer af.
Je kan ook in plaats de broek te soaken hem meteen in de wasmachine gooien om de meeste krimp er uit te krijgen, dan zou ik het afgeven al een stuk minder worden.
Als je het wat vind kan je evt ook op denimio kijken. Via Japan zijn dit soort broeken een stuk goedkoper en kun je dus een stuk mooiere broeken voor cheap kopen.
Tcb bijvoorbeeld is redelijk cheap en te vergelijken met broeken die je voor ¤3-400 in Nederland kan kopen
Faka G
pi_193273718
Die APC in de op is geil
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_193274204
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:00 schreef Atta-boy het volgende:
Ligt een beetje aan de broek. Unsanforized broeken (shrink to fit) geven meestal wat meer af als sanforized broeken.
Maar verschilt ook per merk en broek. Ik zou in het begin dus wel voorzichtig zijn en er evt iets onder leggen maar na een tijdje dragen geven ze niet meer af.
Je kan ook in plaats de broek te soaken hem meteen in de wasmachine gooien om de meeste krimp er uit te krijgen, dan zou ik het afgeven al een stuk minder worden.
Als je het wat vind kan je evt ook op denimio kijken. Via Japan zijn dit soort broeken een stuk goedkoper en kun je dus een stuk mooiere broeken voor cheap kopen.
Tcb bijvoorbeeld is redelijk cheap en te vergelijken met broeken die je voor ¤3-400 in Nederland kan kopen
Als je de broek voor de 1e keer dragen soakt/wast, geeft t dan ook nog af? Of na de 1e x wassen. Ik ben er voorzichtig mee 😅
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:34:41 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193275260
Ik heb blauwe plekken op mijn lichte stoelen, ontkom je niet aan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193277215
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:34 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb blauwe plekken op mijn lichte stoelen, ontkom je niet aan.
Ik heb witte stoelen en een licht grijze bank. Heb geen plekken :D

De broek zal waarschijnlijk meer afgeven wanneer je hem draagt zonder te soaken/wassen dus dat zou ik iig doen. Anders heb je straks een broek die voor het wassen goed zit en daarna niet meer past :9
Zou de eerste maand sowieso nog ff voorzichtig zijn qua afgeven
Faka G
pi_193277391
Na de Uniqlo non-scretch selvedge stiekem toch ook weer een Sage besteld, ben benieuwd hoeveel maanden ze er deze keer over gaan doen. Ik wacht nu al meer dan een week tot ze me mailen voor de betaling :’-)

Sage Hinokami 20oz
https://sage.gs/collectio(...)nforized-deep-indigo
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193287157
Daarom oldblue kopen als je Indo brands wil :7
Faka G
pi_193339742
Iemand ervaring met benzak
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_193340432
Nooit gedragen maar zijn volgens mij wel prima broeken. Wil je er een kopen?
Faka G
pi_193342658
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:50 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom oldblue kopen als je Indo brands wil :7
Die zijn behoorlijk duurder :) Wel coole modellen, misschien toch eens kijken..

Komende maand zou ik eigenlijk in Indonesie zitten :(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193343313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:36 schreef Atta-boy het volgende:
Nooit gedragen maar zijn volgens mij wel prima broeken. Wil je er een kopen?
Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.

Mss volgende keer want zag er erg nice uit :@
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:12:59 #15
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193344700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:48 schreef Solotovski het volgende:
Iemand ervaring met benzak
Aardig kerel, ik heb een riem van ze, en die kwam weer van obbigood.

Alleen wel zwaar overpiced
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.

Mss volgende keer want zag er erg nice uit :@
Nudie, altijd goed :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:55 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ik heb witte stoelen en een licht grijze bank. Heb geen plekken :D

De broek zal waarschijnlijk meer afgeven wanneer je hem draagt zonder te soaken/wassen dus dat zou ik iig doen. Anders heb je straks een broek die voor het wassen goed zit en daarna niet meer past :9
Zou de eerste maand sowieso nog ff voorzichtig zijn qua afgeven
Ik draag amper dry's meer, maar toch heeft mijn vaste stoel wel 2 afdrukken, zal wel door die goedkope nudies komen :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193346447
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.

Mss volgende keer want zag er erg nice uit :@
Dat is ook wel flink prijzig. Specifiek dat model of zijn al die broeken zo duur?
Dan zou ik eerder een broek uit Japan kopen en wat geld over houden.
Geen idee @bokkepoot ik ben ook altijd wel voorzichtig als ik nieuwe denim aan heb.
Faka G
pi_193346460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:26 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Die zijn behoorlijk duurder :) Wel coole modellen, misschien toch eens kijken..

Komende maand zou ik eigenlijk in Indonesie zitten :(
Oh nice waar?
Ik heb mijn eerste oldblue gekocht toen ik in Indonesië was.
Faka G
pi_193349407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 23:38 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Dat is ook wel flink prijzig. Specifiek dat model of zijn al die broeken zo duur?
Dan zou ik eerder een broek uit Japan kopen en wat geld over houden.
Geen idee @:bokkepoot ik ben ook altijd wel voorzichtig als ik nieuwe denim aan heb.
Specifiek dat model

Deze schijnen made in Japan te zijn en er is ook een Europese lijn welke made in Europe is (joh :D )
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_193358686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 23:39 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Oh nice waar?
Ik heb mijn eerste oldblue gekocht toen ik in Indonesië was.
Java vooral, even buurten bij de familie. En het plan was om nog een trektocht door Sumatra te doen of vanaf Java via Malang naar Karimun Jawa. Maar denk dat dat gezien de huidige toestanden ook volgend jaar nog wel lastig gaat worden.
Laatste keer dat ik er was in Bandung ben ik nog wel even in de PMP shop geweest (en er toen meteen twee gescoord), en nog even wezen loeren bij Mischief.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193360909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Java vooral, even buurten bij de familie. En het plan was om nog een trektocht door Sumatra te doen of vanaf Java via Malang naar Karimun Jawa. Maar denk dat dat gezien de huidige toestanden ook volgend jaar nog wel lastig gaat worden.
Laatste keer dat ik er was in Bandung ben ik nog wel even in de PMP shop geweest (en er toen meteen twee gescoord), en nog even wezen loeren bij Mischief.
Oh nice.
Oldblue en sage zitten ook op Java als het goed is.
Ali is een tijdje terug daar geweest en had onze afgedragen oldblue's afgegeven. Had nog een shirt terug gekregen :D
Faka G
pi_193370175
Heb net bij tk maxx toevallig denim shorts gevonden van de re/done serie van Levi’s. Heb daar ¤25 voor betaald. Maar sjeetje, wat ligt de reguliere prijs van die serie hoog! Zo‘n broekje zou dan 200¤ tot ¤300 hebben gekost! Hoezo dan? Het zijn al bestaande broeken die nieuw zijn vormgegeven (ofwel: de broekspijpen zijn eraf geknipt ). Wat bizar duur!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_193373246
Daarom liggen ze nu ook bij tk maxx waarschijnlijk :+
Faka G
pi_193379328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:20 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom liggen ze nu ook bij tk maxx waarschijnlijk :+
De hele serie zou niet eens meer mogen bestaan! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_193606702
Wat is een goed adresje in Amsterdam voor selvedge jeans te laten taperen zonder dat ze de hele selvedge verneuken?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:24:52 #25
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193607788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is een goed adresje in Amsterdam voor selvedge jeans te laten taperen zonder dat ze de hele selvedge verneuken?
Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergens
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193607822
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:24 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergens
Tegenwoordig hebben ze een eigen tailor geloof ik.
Voorheen was het die aan het eind van de straat aan de rechter kant.
Edit: wel zeggen dat ze vanuit de binnenkant moeten innemen zodat je zeker weet dat ze die selvedge niet opfucken.
Faka G
pi_193608061
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:24 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergens
Ah mooi daar komt mn broek ook vandaan

Thanks! Weer eens even raw gaan dragen dan maar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193612535
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:07 schreef Ener-G het volgende:
Na de Uniqlo non-scretch selvedge stiekem toch ook weer een Sage besteld, ben benieuwd hoeveel maanden ze er deze keer over gaan doen. Ik wacht nu al meer dan een week tot ze me mailen voor de betaling :’-)

Sage Hinokami 20oz
https://sage.gs/collectio(...)nforized-deep-indigo
Cool, al wat meer gehoord? Ik heb de sage river gekregen toen vorig jaar. Moet alleen nog soaken. Deze week maar eens doen :D
We fear that which we cannot see
pi_193628252
Haha nope nu je het zegt.. zal ze nog een keer mailen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193731119
Heb een paar resolute 710 gekocht bij Frans Boone zaterdag.
Wist niet goed welke maat ik nodig had dus ben gaan passen. Hele chille winkel maar wel ver weg, maar ze kunnen dus ook spullen naar Rotterdam versturen zodat je daar kan passen.
Ook heel chill dat resoluteaan lengtematen doet dus hoefde ze niet te laten hemmen en kan ze gelijk dragen met de perfecte lengte :D
Faka G
pi_193855417
Ja hoor, eindelijk mail van Sage: "We're sorry for Hinokami already sold out." ffffuuuuuu

Laat maar hangen dan :Z :N
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_193865758
Resolute halen :7
Faka G
  woensdag 1 juli 2020 @ 06:55:14 #33
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_193868042
Ziet er tof uit die Resolute. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_194081525
Ga toch maar weer eens de vraag stellen, ben een tijdje vd selvedge afgestapt maar nu weer 2/3 levi's broeken die alweer gesloopt zijn door mn benen. Iedere x weer 100+ euro en broek na amper een jaar in de prullenbak.

Ik ben powerlifter en mn benen zijn dus wat groter, maar wil voor t werk bv wel een gedragen look dus tapered. Heb nu alleen nog een ED-55 maar die zit kwa rise niet lekker en ik zou nog meer taper willen dan deze.

Wat zeggen jullie, zijn er bepaalde broeken die ik zou kunnen checken of moet ik gewoon voor tailormade gaan? Dat kan want er zit hier in t zuiden 1 local shop die dat zou kunnen met hun eigen brand.
pi_194085689
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:04 schreef dw1986 het volgende:
Ga toch maar weer eens de vraag stellen, ben een tijdje vd selvedge afgestapt maar nu weer 2/3 levi's broeken die alweer gesloopt zijn door mn benen. Iedere x weer 100+ euro en broek na amper een jaar in de prullenbak.

Ik ben powerlifter en mn benen zijn dus wat groter, maar wil voor t werk bv wel een gedragen look dus tapered. Heb nu alleen nog een ED-55 maar die zit kwa rise niet lekker en ik zou nog meer taper willen dan deze.

Wat zeggen jullie, zijn er bepaalde broeken die ik zou kunnen checken of moet ik gewoon voor tailormade gaan? Dat kan want er zit hier in t zuiden 1 local shop die dat zou kunnen met hun eigen brand.
Je kan evt ook een broek die je mooi vind wat meer laten taperen.
Als de bovenbenen qua ruimte in die ed-55 goed zitten kan je ook gewoon measurements van broeken die je mooi vind vergelijken zodat je weet dat ze genoeg ruimte rondom je bovenbenen hebben.
Faka G
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:45:46 #36
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_194257513
Iemand nog een mooie broek liggen met 30 waist en zo’n 12-13 cm leg opening?
#FREEBAJSKORV
  zaterdag 25 juli 2020 @ 21:49:19 #37
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_194259223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:45 schreef xSanjay het volgende:
Iemand nog een mooie broek liggen met 30 waist en zo’n 12-13 cm leg opening?
Weet je dat zeker?

Ik heb niet de meest grote enkels en die van meten al 26/27 cm..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_194264108
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:49 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik heb niet de meest grote enkels en die van meten al 26/27 cm..
Verschil diameter en omtrek, me dunkt.
pi_194264938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:45 schreef xSanjay het volgende:
Iemand nog een mooie broek liggen met 30 waist en zo’n 12-13 cm leg opening?
Voor bij je half leren Zara shirt? :+
Faka G
  zondag 26 juli 2020 @ 16:05:16 #40
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_194267800
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:49 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Ik heb niet de meest grote enkels en die van meten al 26/27 cm..
Was een grapje, toen ik hier nog actief was droeg ik nog maatje 30 en alleen maar smalle broeken.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:01 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Voor bij je half leren Zara shirt? :+
Don’t question the fesjun gado pl0x
#FREEBAJSKORV
  zondag 26 juli 2020 @ 16:16:22 #41
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_194267896
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:32 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Verschil diameter en omtrek, me dunkt.
Nee, je meet een de einde van de pijp plat, dat is zeg maar 18 cm. (Dit is niet je diameter!) Doe je die keer 2. Dan kan je er dus theoretisch een enkel met een omtrek van 32 cm inproppen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 26 juli 2020 @ 16:16:54 #42
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_194267898
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:05 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Was een grapje, toen ik hier nog actief was droeg ik nog maatje 30 en alleen maar smalle broeken.
[..]

Don’t question the fesjun gado pl0x
Haha en tegenwoordig is dat dus 34?? :+
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_194272153
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Haha en tegenwoordig is dat dus 34?? :+
Echte bazen dragen tegenwoordig 34 :7
Hoewel ik denk dat @xSanjay nog een grotere maat dan 34 nodig heeft
Faka G
  zondag 26 juli 2020 @ 21:44:25 #44
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_194272314
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:37 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Echte bazen dragen tegenwoordig 34 :7
Hoewel ik denk dat @:xSanjay nog een grotere maat dan 34 nodig heeft
Ben je ook al zo dik geworden?
Ik ben ook al van W29/30 naar W32/33 gegaan...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_194272376
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:44 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ben je ook al zo dik geworden?
Ik ben ook al van W29/30 naar W32/33 gegaan...
Was vooral gewoon erg skinny :+
Nu doe ik wat meer kracht training en heb ik wel een hoger vet% dan toen ik nog actief wedstrijden deed en skinny was
Faka G
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:29:13 #46
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195715969
Ik ben weer toe aan een volgende aankoop. Mijn laatste 3 raws zijn alleen Uniqlo.
Enige tips voor een goed in NL verkrijgbaar alternatief? Liefst 100% katoen zonder elastaan toevoeging.
Ik blijf een Japanse denim kopen toch lastig vinden. Bang om een niet goed passende aankoop te doen.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_195746730
Waar ben je vandaan? Hier in t zuiden zitten 3 winkels die van alles verkopen op dat vlak, lijkt mij noordelijker nog makkelijker te vinden.

Heb zelf onlangs nog een jasje op de kop getikt op amazon, wrangler voor 39 euro. Daar word ik nou blij van.

Mn setje voor deze herfst/winter, Wrangler ICON, Edwin ED55 en een berg denim en flanel hemden.

pi_195747443
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:29 schreef YourCaptor het volgende:
Ik ben weer toe aan een volgende aankoop. Mijn laatste 3 raws zijn alleen Uniqlo.
Enige tips voor een goed in NL verkrijgbaar alternatief? Liefst 100% katoen zonder elastaan toevoeging.
Ik blijf een Japanse denim kopen toch lastig vinden. Bang om een niet goed passende aankoop te doen.
Heb je een prijscategorie in gedachte? De stap van Uniqlo naar andere (japanse) denim is qua prijs namelijk wel een grote. Veel duurdere merken, maar nog Sub 200 halen hun denim bij dezelfde wever vandaan als Uniqlo (Kaihara). Echt een alternatief kan ik dan ook niet noemen.

Sterker nog, ik zou me eerder afvragen waarom je niet gewoon nog een uniqlo bij hun webwinkel bestelt en het daar lekker bij laat, tenzij je echt de stap wil maken naar Japanse denim vanuit het oogpunt dat je een bepaalde vakmanschap erg kan waarderen. Dan kom je weer bij specialistische (heren)modezaken uit. Daar zijn er niet zo veel van.

Twee Nederlandse partijen die met japanse denim broeken maken:
Benzak en Grivec Bros

Verder zijn winkels die je altijd wel weer online tegen komt:
Tenue de Nimes en Frans Boone Store
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:13:20 #49
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195752081
Dank voor jullie input. :)
Ik ben bezig aan mijn derde Uniqlo op rij en zou daarom wel eens wat anders willen. En daar heb ik best wat knaken of een tripje voor over.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_195769530
Resolute of orslow. Ben zelf erg tevreden over die resolute die ik er gekocht heb. Is een repro fabric qua denim maar ze hebben ook best moderne fits.
Als het goed is kan je ze zelfs naar een filiaal dichter bij je huis laten versturen om ze daar te passen :7
Faka G
pi_195769767
Zit nu op 4 maanden met mn Steady Eddie 2, eerste maand weinig gedragen want het was tyfuswarm en daarna bijna niet meer van mn reet afgeweest. Gaat sws niet voor april de was in. Whiskers en honeycombs beginnen al wel redelijk mooi door te komen. Foto's zullen nog volgen want lui

Al wel aan t kijken voor een ander paar :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Solotovski op 21-10-2020 18:02:02 ]
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_195776174
Waarom zo lang wachten met wassen?
En wat voor broek wil je erbij gaan kopen?
Faka G
pi_195779429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:58 schreef Atta-boy het volgende:
Waarom zo lang wachten met wassen?
En wat voor broek wil je erbij gaan kopen?
Omdat ie nog wel wat meer mag faden vind ik.

Ja deze is 13.5oz maar zou wel wat zwaarder willen, tapered fit
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_195779484
Dat lang niet wassen is toch de bedoeling of ben ik nou gek? :@
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_195793812
Dat faden stopt niet na een keer wassen hoor :+
Zolang je hem niet elke week wast kan je met geregeld wassen nog best wel fades met een hoop contrast krijgen
Faka G
pi_195795492
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:27 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Omdat ie nog wel wat meer mag faden vind ik.

Ja deze is 13.5oz maar zou wel wat zwaarder willen, tapered fit
De eerste keer 'echt' wassen versterkt dat de fade alleen maar, omdat je dan alle losse indigo deeltjes verwijdert :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_195860751
Over wassen gesproken. Mijn resolute gisteren gewassen en hangt nu te drogen. Had er afgelopen weekend een beetje mee geklust en naast die ie vies werd zag je er ook wel wat meer wear op terug :7
Faka G
pi_195862843
Volgens mij is qua fades die resolute ook wel een vreemde eend in de bijt. Volgens de beschrijving van Frans Boone zegt de maker van denim dat je deze noujuist lekker vaak moet wassen. Word de broek fluffy van
pi_195867461
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef kaaspeer het volgende:
Volgens mij is qua fades die resolute ook wel een vreemde eend in de bijt. Volgens de beschrijving van Frans Boone zegt de maker van denim dat je deze noujuist lekker vaak moet wassen. Word de broek fluffy van
Is met veel broeken eigenlijk gewoon. Vooral repro merken. Die broeken zijn gemaakt om te lijken op de oude Levi's en die werden gedragen als werkbroeken en dus ook gewoon veel gewassen omdat ze vaak vies werden.
Dat niet wassen hebben wij westerlingen er volgens mij weer van gemaakt maar dat hoort dus eigenlijk niet per se :+
Qua fades is het eigenlijk ook niet zo dat de mensen die hun broeken minder wassen mooiere fades krijgen oid. Bij contests wint er meestal iemand die alsnog regelmatig wast.
Faka G
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:03 #60
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_195891216
Loopt Uniqlo selvage nog een beetje uit?

Ik heb er vandaag eentje binnen gekregen, en hij zit nog in de waist wat strakjes.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_195894191
Heb je de stretch selvedge of de 100% katoen non stretch? De stretch variant liep wel wat uit in de waist bij mij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_195894579
Die is bij mij ook veel uitgelopen. Die 100% katoen niet zo veel maar loopt wel iets uit.
Faka G
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:38:22 #63
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_195894946
Strech variant, dus dan zit ik goed. Zit nog een beetje strak bij mijn vetrollen.


Wel mooi stofje, niet zo heel zwaar maar voor de 4 tientjes is het solide
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:07 #64
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195895485
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:38 schreef bokkepoot het volgende:
Strech variant, dus dan zit ik goed. Zit nog een beetje strak bij mijn vetrollen.

Wel mooi stofje, niet zo heel zwaar maar voor de 4 tientjes is het solide
Ga je wel plezier aan beleven ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_196020293
Heeft iemand ervaring met de Nudie 16 dips, dat is een dry met stretch. Ik ben echt opzoek naar meer bewegingsruimte. Heb nu mn 512 laten fixen maar die gaat t niet lang houden.

Heb gesproken met grivec bro's om evt iets custom voor mij te maken zodat het wel lukt met mn benen en reet, want al die glute oefeningen werken ook niet in het voordeel.

ps: heb ook nog een Lee Selvedge Blazer en Pike Brothers Roamer in de aanbieding.
pi_196034376
Als je voor gainz gaat kun je denk ik beter voor de iets ruimere of tapered fits gaan dan voor smalle fits in je broeken. Ook met stretch niet zo chill en gaat toch wat sneller scheuren denk ik.
Een iets ruimer topblock is imo ook wat mooier zittend dan.
Faka G
pi_196050385
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:36 schreef Atta-boy het volgende:
Als je voor gainz gaat kun je denk ik beter voor de iets ruimere of tapered fits gaan dan voor smalle fits in je broeken. Ook met stretch niet zo chill en gaat toch wat sneller scheuren denk ik.
Een iets ruimer topblock is imo ook wat mooier zittend dan.
Nee geen Gainz meer, wil niet over de 110kg heen meer ben maar 180.

Ga onze local hero's maar verblijden met een custom opdracht.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:54:47 #68
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_196054695
It lives on,

22 ozzies die ik allang niet meer pas.

Gaat nu iemand anders dragen, heb hem niet het raw verhaal uitgelegd, dus zal wel gewoon gewassen worden.


Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_196098843
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:35 schreef dw1986 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Nudie 16 dips, dat is een dry met stretch. Ik ben echt opzoek naar meer bewegingsruimte. Heb nu mn 512 laten fixen maar die gaat t niet lang houden.

Heb gesproken met grivec bro's om evt iets custom voor mij te maken zodat het wel lukt met mn benen en reet, want al die glute oefeningen werken ook niet in het voordeel.

ps: heb ook nog een Lee Selvedge Blazer en Pike Brothers Roamer in de aanbieding.
Mooi project om dit te laten doen. Zie op instagram steeds een of andere foute reclame voorbij komen voor jeans voor lifters. Zien er wat mij betreft uit als van die jean joggers, geen gezicht.
pi_196169604
Ik heb een Nudie thinn finn dry voor een zachte prijs, nieuw en ongedragen. Mij verkocht als grim tim :{ maar mn benen passen natuurlijk niet. Stuur maar een berichtje bij interesse
  donderdag 12 november 2020 @ 14:29:28 #71
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_196204101
Toch een nieuwe Uniqlo gehaald, nadat ik hier pas vroeg om tips. Wel fijn om een nieuwe nette te hebben liggen (ze zijn er niet altijd).

4 op een rij, oud van links naar rechts.
2e moet nu gefixt worden aan een crotchrip. Die heeft 1 al gehad, maar die heeft nu de knieën open liggen.

Junior past ze en draagt ze inmiddels ook graag.





De linker op deze foto is degene die ik nu het meeste draag, die is van begin 2020:
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 12 november 2020 @ 15:51:10 #72
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_196205752
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:08 schreef dw1986 het volgende:
Ik heb een Nudie thinn finn dry voor een zachte prijs, nieuw en ongedragen. Mij verkocht als grim tim :{ maar mn benen passen natuurlijk niet. Stuur maar een berichtje bij interesse
Welke maat?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 12 november 2020 @ 15:51:53 #73
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_196205769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:29 schreef YourCaptor het volgende:
Toch een nieuwe Uniqlo gehaald, nadat ik hier pas vroeg om tips. Wel fijn om een nieuwe nette te hebben liggen (ze zijn er niet altijd).

4 op een rij, oud van links naar rechts.
2e moet nu gefixt worden aan een crotchrip. Die heeft 1 al gehad, maar die heeft nu de knieën open liggen.

Junior past ze en draagt ze inmiddels ook graag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De linker op deze foto is degene die ik nu het meeste draag, die is van begin 2020:
[ afbeelding ]
Nice! Dat zijn prima fades :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_196206033
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:51 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Welke maat?
handig dat ik t ook gelijk erbij zet 34/30
pi_201779994
*kick*

Met al dat thuiswerken weinig gefade..

Inmiddels was mn Uniqlo slim fit af, de seat is inmiddels doorzichtig en stond op standje exploderen 😅

Sage is inmiddels ook aardig gefade, dus tijd voor een nieuwe.

Met mn lompe thighs en calves van het sporten nu een UB321 besteld, heavyweight straight fit
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_201817275
En binnen... 21oz is wel ff wennen :D Wel blij dat ik voor de straight ben gegaan ipv de slim fit, seat voelt nog vrij 'krap' (volgens UB is dat gedeelte 'slim fit') maar past precies, mn kuiten gaan in ieder geval een stuk gemakkelijker door het kniedeel heen.

Fitpic:


En ter vergelijking mn Sage Ranger X-IV (slim fit):
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 6 november 2021 @ 17:59:40 #77
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_202057844
Zo, ik ben weer terug van de darkside.

Na 8 niet raw spijkerbroeken heb ik vandaag maar weer eens een S710XX van Samurai gekocht.
*O* *O*
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_202059469
8?!
Welkom terug
Faka G
  maandag 8 november 2021 @ 12:04:15 #79
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_202084651
Ja ben dik geworden, heb nog 3 drys in de kast liggen die ik allang niet meer pas.

Ben van maat 30 naar 33/34 gegaan.
En in de tussentijd ben ik gewoon te lui geweest om drys te halen.
Maar wil nu weer iets met karakter enzo, dus vandaar Samurai.

Ik wilde eigenlijk een pbj 007, maar die zijn erg moeilijk te krijgen. Ga begin volgende jaar nog een momotaro halen denk ik, en een Evisu, als ik een mooie kan vinden.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_202185083
Ik moet zeggen dat ik ook minder RAW denim draag. Heb een resolute 710 die ik nu het meest draag en een kapital.
Wat voor momo wil je?
Faka G
  zaterdag 25 december 2021 @ 18:50:58 #81
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_202806678
Ik moet ook weer een nieuwe raw. Uniqlo 3 heeft de knie nu open en mijn 4e draag ik nu een jaar, is ongewassen en begint een beetje leven in te komen.
Iemand ervaring met de Ralph Lauren selvedge denim? Prijzige broek maar wel in lengtemaat te kiezen. Vind het merk erg nice.

https://www.ralphlauren.e(...)d=men-clothing-jeans
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_202807956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 18:50 schreef YourCaptor het volgende:
Ik moet ook weer een nieuwe raw. Uniqlo 3 heeft de knie nu open en mijn 4e draag ik nu een jaar, is ongewassen en begint een beetje leven in te komen.
Iemand ervaring met de Ralph Lauren selvedge denim? Prijzige broek maar wel in lengtemaat te kiezen. Vind het merk erg nice.

https://www.ralphlauren.e(...)d=men-clothing-jeans
Vroeger heb ik zo’n RRL gehad, dat zijn prima broeken. Goede afwerking, goede pasvorm, ok stof. De niet onder voor andere broeken die ik heb gehad rond de 220 die ik betaalde. 300 vind ik wel duur, al kocht ik die van mij ook een jaar of 8 terug.

Let ook op dat je een RRL hebt, dat is veel beter spul dan ‘standaard’ Ralph Lauren.

Edit: lees nu dat ze tegenwoordig ipv custom Cone Mills veel Japanse denim gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door kipknots op 25-12-2021 20:36:56 ]
pi_202833563
Zijn wel mooie Broeken. Als het je om lengtematen gaat zou je evt ook naar resolute kunnen kijken. Die hebben nog meer lengtematen.
Faka G
pi_202833786
Crotch is ripped van mn geliefde Nudie. Bijna 2 jaar NAAR DE KNOPPEN
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  maandag 27 december 2021 @ 10:33:41 #85
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_202834370
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:32 schreef Atta-boy het volgende:
Zijn wel mooie Broeken. Als het je om lengtematen gaat zou je evt ook naar resolute kunnen kijken. Die hebben nog meer lengtematen.
Thanks, ga ik ook checken.
Die lengte wens komt vanuit mijn eerste raw, de Denimasa via Bobb Lorr toen hier. Die was echt veel te lang. Daarna heb ik alleen Uniqlo gehad en op lengte gekocht.
quote:
8s.gif Op maandag 27 december 2021 09:52 schreef Solotovski het volgende:
Crotch is ripped van mn geliefde Nudie. Bijna 2 jaar NAAR DE KNOPPEN
Dat is dan nog lang, mijn Nudie was binnen een jaar kaput. Fix die shit. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_202844280
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
Thanks, ga ik ook checken.
Die lengte wens komt vanuit mijn eerste raw, de Denimasa via Bobb Lorr toen hier. Die was echt veel te lang. Daarna heb ik alleen Uniqlo gehad en op lengte gekocht.
[..]
Dat is dan nog lang, mijn Nudie was binnen een jaar kaput. Fix die shit. ^O^
Hij was al een keer gefixt maar toen was ik er op tijd bij. Deze keer was onverwachts.

Gisteren 2 benzaks besteld, bellen ze net dat er eentje toch niet meer in mn maat is :') .

Tyfushekel aan online shoppen :r
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  vrijdag 31 december 2021 @ 20:19:54 #87
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_202967533
RRL is het geworden. Fraaie broek. Ik krijg het niet op de foto bij kunstlicht, maar er zit een soort bruine gloed in het doek en dat komt er aan de buitenkant doorheen, zag ik vanmiddag in het zonnetje. Ik vermoed dat het met wat fading wat meer zichtbaar gaat worden. Nice.

We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_203033835
En hoe zit ie? Vind ze zelf wel beetje te duur maar zijn wel mooi man.

Heb voor t eerst een A.P.C. petit standard gekocht. Zakken hadden wel iets dieper gemogen maar ok.

Misschien dat ik hem nog beetje laat inkorten want te lang imo.

Voor de rest mooi clean, hou ik wel van
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:29:42 #89
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_203035009
Zit goed, kwam qua maat gelukkig precies goed uit. Ietsje strak op dag 1 maar merkte vrij snel al dat hij goed ging zitten.
APC ook een klassieker altijd. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 9 januari 2022 @ 18:58:32 #90
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_203113945
Ik heb vandaag op mijn Uniqlo 3 (knie open gescheurd) wat sashiko stitching geprobeerd. Ging best aardig, maar ik moet echt een patroon vast leggen vooraf. Nu is het een beetje een zooitje. :')
Uniqlo 4 vandaag gesoaked. Vies water was vies (ongeveer een jaar wear).
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_203113956
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:22 schreef Solotovski het volgende:
En hoe zit ie? Vind ze zelf wel beetje te duur maar zijn wel mooi man.

Heb voor t eerst een A.P.C. petit standard gekocht. Zakken hadden wel iets dieper gemogen maar ok.

Misschien dat ik hem nog beetje laat inkorten want te lang imo.

Voor de rest mooi clean, hou ik wel van
Dat is sowieso een van mijn favorieten ^O^
pi_203161619
Ik heb vandaag ook nieuwe jeans gekocht van COS met van die hele wijde pijpen. Kan ‘m niet op de website vinden!

Ik geloof dat dit model al langer onder gen-z’ers ‘in’ is, maar nu ben ik ook om!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_203163465
Ik heb er één gekocht van G-star. Wassen jullie jullie jeans voor je hem de eerste keer draagt? (Ik doe het nooit)
Cindy De Vuyst
pi_203164454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:01 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb er één gekocht van G-star. Wassen jullie jullie jeans voor je hem de eerste keer draagt? (Ik doe het nooit)
Ik doe het niet altijd, hoewel het niet verkeerd zou zijn om het wel te doen. Soms ruiken nieuwe jeans nog naar chloor, wellicht dat dit komt van de formaldehyde, een ontsmettingsmiddel dat gebruikt wordt om kleding mooi te houden als ze in containerschepen vervoerd wordt.

Ik heb in een kledingwinkel gewerkt, en bij het uitpakken stinken de jeans het meest. Als het dan in de winkel hangt is deze geur grotendeels verdwenen, maar bij het wassen, vooral de eerste keer, komt de geur weer terug.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_203165553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:01 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb er één gekocht van G-star. Wassen jullie jullie jeans voor je hem de eerste keer draagt? (Ik doe het nooit)
Natuurlijk niet
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_203166011
Ik dump ze altijd een keer in de badkuip voor een soak. Als de denim fibers te droog zijn slijten ze sneller.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_203167130
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:22 schreef Solotovski het volgende:
En hoe zit ie? Vind ze zelf wel beetje te duur maar zijn wel mooi man.

Heb voor t eerst een A.P.C. petit standard gekocht. Zakken hadden wel iets dieper gemogen maar ok.

Misschien dat ik hem nog beetje laat inkorten want te lang imo.

Voor de rest mooi clean, hou ik wel van
Vind de waist echt en high raise echt kut van APC petit standard.
Nog steeds spijt van mn aankoop, nul fades of rek uberhaupt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_203167243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Vind de waist echt en high raise echt kut van APC petit standard.
Nog steeds spijt van mn aankoop, nul fades of rek uberhaupt.
Bijzonder, mijne is low rise en is in een weekje toch best wat gerekt
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_203174680
Dit is mijn nieuwe broek! :)



...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:44:40 #100
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207160651
Is dit echt het laatste deel?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:31:33 #101
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207161154
Yep. Beetje rustig hier.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:52:02 #102
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207161326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:31 schreef YourCaptor het volgende:
Yep. Beetje rustig hier.
Zeg dat.

Zat ten denken om eerdaags mijn Momo maar te laten repareren en weer te gaan dragen. En heb een Somet 008 besteld.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 21 december 2022 @ 06:56:22 #103
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207168908
Pics ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  woensdag 21 december 2022 @ 11:41:42 #104
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207171115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 06:56 schreef YourCaptor het volgende:
Pics ^O^
Als het zover is zal ik zeker even wat foto’s schieten en uploaden.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 21 december 2022 @ 18:12:59 #105
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207175927
Nice.
Mijn RRL is bijna 1 jaar oud en is leuk tot leven gekomen. Zal ook binnenkort wat pics maken.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  woensdag 21 december 2022 @ 20:39:59 #106
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_207178199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:31 schreef YourCaptor het volgende:
Yep. Beetje rustig hier.
Jup, draag ook weinig raw meer, 1 of 2x per week maximaal.

Heb Nudie(2x) en een Samurai liggen, voor de rest is het allemaal prewash of chino geworden
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_207181067
Inmiddels nog een nostretch regular uniqlo erbij gehaald voor 't praktische, en daar zitten inmiddels al fades in :+

De UB321 (21oz straight) begint inmiddels wel een beetje te leven.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 23 december 2022 @ 19:43:06 #108
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207204212
Hier is ie dan, de oude strijder. Moet er eerdaags maar eens nieuw leven in blazen.

Backpocket en hems mogen sowieso wel gemaakt worden.

https://imgur.com/a/QHsdj4X
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:20:41 #109
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207204810
Nice. ^O^ Hoeveel jaar is deze oud?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:40 schreef Ener-G het volgende:
nostretch regular uniqlo
Whut? Dat is dan geen 'raw' dan zeker?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:27:55 #110
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207204933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:20 schreef YourCaptor het volgende:
Nice. ^O^ Hoeveel jaar is deze oud?
[..]
Whut? Dat is dan geen 'raw' dan zeker?
Ik zou het echt niet weten, maar hij is zeker meer dan 7 a 8 jaar oud. Tijd dat ik hem gedragen heb weliswaar een stuk minder. Denk 2 jaar aan wear.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207210194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:20 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Whut? Dat is dan geen 'raw' dan zeker?
Jawel, gewoon de uniqlo selvedge zonder elastaan (100% katoen) regular/straight fit (slim fit zit als een skinny om mijn kuiten :+)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:06:35 #112
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207213746
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:18 schreef Ener-G het volgende:

[..]
Jawel, gewoon de uniqlo selvedge zonder elastaan (100% katoen) regular/straight fit (slim fit zit als een skinny om mijn kuiten :+)
Aha, heb ik nooit eerder gezien. Maar ook nooit op gelet omdat ik de slim fit juist moet hebben. En die valt al ruim bij mijn benen.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 00:27:08 #113
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207438341
Morgen nieuwe jawnz.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:03:30 #114
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207439099
Show them :7
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:42:55 #115
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207443310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:03 schreef YourCaptor het volgende:
Show them :7
Zodra ze er zijn ;)
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207444385
Heb een tijd terug ook weer een paar raws van Edwin gehaald. Tijdje niet gedaan ivm baby's in huis en alle bijbehorende ongelukjes.

Gaat om een nieuw model van Edwin, niet zeker wat het nummer is. Wel heel fijne fit, lichte taper en wat hoger middel. Ontzettend comfortabel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:14:17 #117
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207445529
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:24 schreef kipknots het volgende:
Heb een tijd terug ook weer een paar raws van Edwin gehaald. Tijdje niet gedaan ivm baby's in huis en alle bijbehorende ongelukjes.
Dat geeft juist goede fades :P
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:06:37 #118
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207447960
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:24 schreef kipknots het volgende:
Heb een tijd terug ook weer een paar raws van Edwin gehaald. Tijdje niet gedaan ivm baby's in huis en alle bijbehorende ongelukjes.

Gaat om een nieuw model van Edwin, niet zeker wat het nummer is. Wel heel fijne fit, lichte taper en wat hoger middel. Ontzettend comfortabel.
Pics please.

Edwin stond vroeger toch altijd bekend om die rainbow selvage? Heb er wel eens een blik op geworpen, maar destijds toch een Nudie gekocht, alvorens ik echt bekend was met het dry denim principe. Daarna nog wat uitstapjes gehad naar Blue Blood. Uiteindelijk in Amsterdam een Momo 0201 gekocht.

Nu een Somet 008 onderweg, word zodadelijk bezorgd. Leuk uitpakken zo op de vrijdagavond.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:45:04 #119
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207457361
Fitpic via link: https://imgur.com/a/yrLBWBl

Is natuurlijk nog helemaal stijf van de starch en zal nog moeten settelen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:27:18 #120
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207458507
^O^ ^O^ altijd mooie verse denim
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_207465003
Hoe zorg je er voor dat je geen fades krijgt? Door hem na aankoop direct in de was te gooien?
Cindy De Vuyst
  zondag 8 januari 2023 @ 10:27:51 #122
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207466556
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:43 schreef einzeinz het volgende:
Hoe zorg je er voor dat je geen fades krijgt? Door hem na aankoop direct in de was te gooien?
Door hem niet te dragen. Alles wat frictie veroorzaakt zal uiteindelijk wear vertonen.

Als je niet wil dat je broeken faden, moet je wegblijven van raw/dry denim. Google naar een alternatief. Er zijn bijvoorbeeld PBJ’s die niet faden omdat ze een andere dye gebruiken dan indigo.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207470243
Ik draag heel vaak raw denim van G-star (prijs rond de 140 euro voor een broek) en merk dat ik niet veel moet doen om die fades te krijgen maar ben er geen fan van!
Ik vermijd het liever!
Cindy De Vuyst
  zondag 8 januari 2023 @ 15:38:04 #124
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207470758
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:02 schreef einzeinz het volgende:
Ik draag heel vaak raw denim van G-star (prijs rond de 140 euro voor een broek) en merk dat ik niet veel moet doen om die fades te krijgen maar ben er geen fan van!
Ik vermijd het liever!
Zoals ik al zei, Google naar alternatieven (zoek op no fade denim of iets in die geest) Er zijn ook jeans die met sulphur gedyed worden. Die zijn veel lastiger te faden.

Ook heeft de manier van verven (hank dye, rope dye) te maken met hoe jeans faden.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207472120
Ik zie in heul dit topic geen Jacob Cohen broeken.
Dat vind ik toch wel de fijnste en mooiste spijkerbroeken voor mannen.
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 17:13:52 #126
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207472422
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zie in heul dit topic geen Jacob Cohen broeken.
Dat vind ik toch wel de fijnste en mooiste spijkerbroeken voor mannen.
Dat komt waarschijnlijk omdat de insteek van dit topic vooral raw/dry denim is.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207472543
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 17:13 schreef M1stral het volgende:

[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de insteek van dit topic vooral raw/dry denim is.
Wat van denim? :')
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 17:33:46 #128
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207472716
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat van denim? :')
Misschien de OP even lezen ;)
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:45:14 #129
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_207542664
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_207545159
Kutzooi, broek in de was moeten doen want moet vandeweek naar kleermaker.

Kan dat niet zelf fixen, beginnende crotch blowout ;(
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  zaterdag 14 januari 2023 @ 08:29:02 #131
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_207549840
Nice
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_210281504
Na twee jaar weer een nieuwe Uniqlo slim fit selvedge gehaald. Blijkbaar een vernieuwde versie want deze heeft een medium rise i.p.v. een low rise. Zeker wat chiller als je af en toe de gym pakt!

Ook heeft deze versie 2% elastaan, vroeger was dat 100% katoen. Desalniettemin zeer tevreden met de fit!

  maandag 14 augustus 2023 @ 16:59:16 #133
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_210283755
^O^ ^O^
Hier toevallig ook aan vandaag. Ik switch met mijn RRL.
De Uniqlo blijft een hele vet optie voor heel weinig geld. Is mijn 4e van Uniqlo en deze is bijna 3 jaar oud.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_210284290
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:59 schreef YourCaptor het volgende:
^O^ ^O^
Hier toevallig ook aan vandaag. Ik switch met mijn RRL.
De Uniqlo blijft een hele vet optie voor heel weinig geld. Is mijn 4e van Uniqlo en deze is bijna 3 jaar oud.
Pics? Ben wel benieuwd naar de fadez
  maandag 14 augustus 2023 @ 17:53:09 #135
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_210284326
Ja zal ik binnenkort even maken
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 14 september 2023 @ 16:26:14 #136
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_210634642
Ietsje later, maar alsnog:

Uniqlo van oktober 2020. Eerste 2 jaar weinig gedragen, daarna iets meer en afgewisseld met RRL Deze is alleen een aantal keer gesoaked en niet in de wasmachine geweest.






En dit is mijn RRL, sinds december 2021. Die gaat redelijk hard nu. Beginnende crotchrip dus zojuist naar de kleermaker gebracht. Deze is met regelmaat in de wasmachine geweest.





We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')