abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:42 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193320839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lastig met een grondwet die vrijheid van godsdienst garandeert. Het geeft religieuze organisaties ook los van de islam helaas ook het recht door te gaan met het discrimineren van bijvoorbeeld homo's enz. En het soms verspreiden van haatdragende ideeën. Wat wel raar is want vanuit een ideologie mag dit allemaal niet.
Helaas, ik weet het. De kern van die vrijheid is geboren uit een nobel doel, maar helaas word het, zoals wel meer verdragen en wetten van vroeger uit, eerder uitgebuit dan goed ingezet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:32:12 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193321015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Helaas, ik weet het. De kern van die vrijheid is geboren uit een nobel doel, maar helaas word het, zoals wel meer verdragen en wetten van vroeger uit, eerder uitgebuit dan goed ingezet.
Ja maar wat lever je in als je dat beperkt? Er zijn ook mensen die dat weten uit te buiten om juist levens te redden. Het blijft lastig. Voor mijn is bijvoorbeeld de vrijheid en onschendbaarheid van een diplomaat een heilig goed. Met soms verrassend types van een vijand er tussen. Verdragen en wetten maken ook in tijden van rampen en oorlog medemenselijkheid mogelijk.

https://historiek.net/chiune-sugihara-japanse-schindler/81698/

https://historiek.net/hel(...)n-zwartendijk/23042/

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 26-05-2020 14:41:30 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:36:20 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193321095
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:57 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een bazen.
Onbegrijpelijk dat jij dit soort praktijken lijkt te steunen. Ik mis ook je reactie op Glazenmaker.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:42:39 #34
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193321191
Dat is wel gangster. _O-

Maar in principe wil je niet dat kinderen naar een school gaan met een gangsterdirectie.
pi_193321738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah zo, ik las het als dat alleen scholen met een religieuze achtergrond goed onderwijs zouden kunnn geven.
Zo las ik het ook maar een overijverige mod heeft mijn ietwat ongenuanceerde bijdrage gelukkig al verwijderd. Kennis nemen van religies voor je algemene ontwikkeling daar is niks mis mee..maar kinderen indoctrineren met een of ander gedachtegoed onder het mom 'vrijheid van onderwijs' daar moet ik niks van hebben. Heb zelf daarmee te maken gehad helaas.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:27:43 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193321895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zo las ik het ook maar een overijverige mod heeft mijn ietwat ongenuanceerde bijdrage gelukkig al verwijderd. Kennis nemen van religies voor je algemene ontwikkeling daar is niks mis mee..maar kinderen indoctrineren met een of ander gedachtegoed onder het mom 'vrijheid van onderwijs' daar moet ik niks van hebben. Heb zelf daarmee te maken gehad helaas.
Op zich gaat het pas fout als je denkt zodanig gelijk te hebben of in een waarheid te geloven dat je het recht hebt een ander te doden om die waarheid of je gelijk aan een ander op te dringen iets wat niet alleen voorbehouden is aan een religie. Met vaak ook een stuk eigenbelang en economisch gewin wat meespeelt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193321920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich gaat het pas fout als je denkt zodanig gelijk te hebben of in een waarheid te geloven dat je het recht hebt een ander te doden om die waarheid of je gelijk aan een ander op te dringen iets wat niet alleen voorbehouden is aan een religie. Met vaak ook een stuk eigenbelang en economisch gewin wat meespeelt.
Het gaat m.i. mis als je op een school onwetenschappelijke onzin in de hersens van (kleine) kinderen plant. School is een plek voor leren en kritisch nadenken, niet voor dat soort flauwekul.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:33:14 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193321966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:30 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het gaat m.i. mis als je op een school onwetenschappelijke onzin in de hersens van (kleine) kinderen plant. School is een plek voor leren en kritisch nadenken, niet voor dat soort flauwekul.
Ook daar kun je twijfels bij hebben. Ik zelf zou zeggen begin bij de klassiekers. :P En wetenschap bracht ons tenslotte ook de atoombom. :P Waar we het dan wel over eens zijn wees kritisch in je nadenken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:42:34 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193322127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich gaat het pas fout als je denkt zodanig gelijk te hebben of in een waarheid te geloven dat je het recht hebt een ander te doden om die waarheid of je gelijk aan een ander op te dringen iets wat niet alleen voorbehouden is aan een religie. Met vaak ook een stuk eigenbelang en economisch gewin wat meespeelt.
Wat mij betreft gaat het al fout als je je kind isoleert van andere standpunten en levenswijzen dan die van je eigen zuil. Bijvoorbeeld als er heisa is als er seksuele voorlichting wordt gegeven, of wanneer de Holocaust of homoseksualiteit ter sprake komt, of scheiden, vrouwenrechten, en -rollen.

Als iemand vanuit de schoolbanken voor het eerst in aanraking komt met de rest van de samenleving en dan pas hun ideologie, opvoeding en overtuigingen voor het eerst niet als absolute waarheid aangenomen ziet worden, dan gaat er iets goed fout.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:46:40 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193322195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het al fout als je je kind isoleert van andere standpunten en levenswijzen dan die van je eigen zuil. Bijvoorbeeld als er heisa is als er seksuele voorlichting wordt gegeven, of wanneer de Holocaust of homoseksualiteit ter sprake komt, of scheiden, vrouwenrechten, en -rollen.

Als iemand vanuit de schoolbanken voor het eerst in aanraking komt met de rest van de samenleving en dan pas hun ideologie, opvoeding en overtuigingen voor het eerst niet als absolute waarheid aangenomen ziet worden, dan gaat er iets goed fout.
Best lastig het goed opvoeden van kinderen is niet iets voor de school maar de verantwoordelijkheid van de ouders. En wellicht gaat het daar dus al fout? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:54:49 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193322303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Best lastig het goed opvoeden van kinderen is niet iets voor de school maar de verantwoordelijkheid van de ouders. En wellicht gaat het daar dus al fout? :P
Natuurlijk is dat in eerste instantie iets voor de ouders en als die pertinent niet willen dat hun kind blootgesteld wordt aan dingen die niet stroken met hun eigen ideologie en ze daarom op een orthodoxe school doen dan gaat het daar al fout ja.

Dan krijg je kinderen die opgroeien voor een leven binnen de eigen zuil zonder de vaardigheid om het buiten die zuil goed te redden. Je beperkt daarmee de mogelijkheden voor je kinderen en maakt keuzes voor ze bij voorbaat.

Op zich komt opvoeden in het algemeen hier vaak op neer, maar de schaal slaat door naar het zorgelijke als het gaat om het moedwillig weghouden van "wereldse" ideeën en invloeden, het de kop indrukken van kritisch denken en redeneren. Dat je bijvoorbeeld zoals honderdduizenden meiden uit gereformeerde milieus destijds te horen krijgt dat doorleren voor jou niet hoeft, want je gaat toch alleen maar moeder worden.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:23:10 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193322689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:54 schreef Qarrad het volgende:Dat je bijvoorbeeld zoals honderdduizenden meiden uit gereformeerde milieus destijds te horen krijgt dat doorleren voor jou niet hoeft, want je gaat toch alleen maar moeder worden.
Ook een lastig onderwerp het misbruik van mensen binnen een religieuze organisatie. Tot nu toe lossen we dat op met een hersenloos wezen ook wel bekend als een commissie. Terwijl er binnen het strafrecht vervolgingsmogelijkheden zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193324174
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat jij dit soort praktijken lijkt te steunen. Ik mis ook je reactie op Glazenmaker.
Sta je daar echt nog van te kijken?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:38:38 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193324434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:23 schreef Prego het volgende:

[..]

Sta je daar echt nog van te kijken?
Nou, ik heb Hamzoef hoog zitten. Dus ja...
pi_193325434
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Onbegrijpelijk dat jij dit soort praktijken lijkt te steunen.
Dat doe ik niet hoor, ik begrijp wel dat ik die indruk gewekt heb. Het heeft iets ludieks, en kolderiek om juist de inspectie een soort koekje van eigen deeg te geven. Dat dit gepaard gaat met intimidatie van eigen personeel is natuurlijk niet acceptabel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik mis ook je reactie op Glazenmaker.
Oh, die ie had ik gemist, maar alsnog:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als het ging om wat handige jongens die de overheid te slim af waren met bijvoorbeeld een illegaal bankje op straat of zo kon ik hier nog wel van genieten.
Daar was mijn reactie primair ook op gebaseerd. Het totaalplaatje maakt het echter minder grappig, daar ben ik het mee eens.

quote:
Dit is echter een directeur die een onderzoek heeft gedwarsboomd dat werd gevoerd in het belang van de kinderen waar hij zorg voor draagt.
Dat ligt er een beetje aan hoe je daar in staat. Er zijn ook aanwijzingen dat ze school willen sluiten omdat ze van onafhankelijk islamitisch onderwijs af willen. Er is wel veel aangedaan deze school zwarte te maken. In welke mate dat terecht is kan ik moeilijk beoordelen. Maar dat die grondhouding tot een bepaalde scepsis bij schoolbestuur leidt vind ik niet gek.
pi_193328071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat doe ik niet hoor, ik begrijp wel dat ik die indruk gewekt heb. Het heeft iets ludieks, en kolderiek om juist de inspectie een soort koekje van eigen deeg te geven. Dat dit gepaard gaat met intimidatie van eigen personeel is natuurlijk niet acceptabel.
[..]

Oh, die ie had ik gemist, maar alsnog:
[..]

Daar was mijn reactie primair ook op gebaseerd. Het totaalplaatje maakt het echter minder grappig, daar ben ik het mee eens.
[..]

Dat ligt er een beetje aan hoe je daar in staat. Er zijn ook aanwijzingen dat ze school willen sluiten omdat ze van onafhankelijk islamitisch onderwijs af willen. Er is wel veel aangedaan deze school zwarte te maken. In welke mate dat terecht is kan ik moeilijk beoordelen. Maar dat die grondhouding tot een bepaalde scepsis bij schoolbestuur leidt vind ik niet gek.
Ik snap niet dat dit zelfverrijkende bestuur, dat achter elkaar dubieuze uitspraken en handelingen doet de heuvel is waarop je islamitisch middelbaar onderwijs wil verdedigen.
pi_193328316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap niet dat dit zelfverrijkende bestuur, dat achter elkaar dubieuze uitspraken en handelingen doet de heuvel is waarop je islamitisch middelbaar onderwijs wil verdedigen.
Dat wil ik ook niet, dat is niet mijn punt.
pi_193328636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat wil ik ook niet, dat is niet mijn punt.
We zijn het een keertje eens! *O*
  maandag 30 november 2020 @ 16:10:16 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196485365
Het was alweer een tijdje stil rondom deze (voormalige ?) haathut , maar er is weer nieuws

quote:
Cornelius Haga Lyceum van voor tot achter beklad met leuzen: 'Weg coupplegers!!'

Het gebouw van het Cornelius Haga Lyceum blijkt van voor tot achter beklad te zijn. Op het gebouw staan teksten als 'weg coupplegers' en 'school verkocht'.

Wie er verantwoordelijk is voor de bekladding is niet duidelijk. Maar wel zeker is dat de spanningen rond het bestuur van de school een rol spelen. Ruim twee weken terug sprak de rechter zich uit over het ontslag van oud-bestuurder Söner Atasoy. Dat ontslag blijft gehandhaafd. Atasoy werd begin juni op staande voet ontslagen, nadat hij in een eerdere schorsingsperiode weigerde om bankpasjes, gebruikersnamen en wachtwoorden in te leveren.

In de afgelopen maanden vond er een bestuurswissel bij de school plaats. Saskia Grotenhuis werd aangesteld als interim-directeur en in oktober werd oud-stadsdeelvoorzitter van Nieuw-West, Achmed Baâdoud, de nieuwe dagelijks bestuurder van de school.

Enkele teksten op de school zijn gericht aan die bestuurders. Zo staat er 'Saskia jij bent rot, onrein' en 'Baâdoud eruit.' Die laatste zegt in reactie tegen AT5: 'Blijkbaar hebben mensen het nodig gevonden om het gebouw te bekladden, wat erg vervelend is voor onze leerlingen die de school binnenkomen en dan allemaal teksten op de muren zien, wat gewoon niet goed is.'

Baâdoud zegt als oud-politicus en stadsdeelbestuurder ervaring te hebben met het politieke spel. 'Maar ik ga geen politiek hier bedrijven. Ik ga zorgen dat hier goed onderwijs gegeven wordt. Ik ben niet binnengekomen om politiek te bedrijven.'

De politie geeft aan de bekladdingen te gaan bekijken. Het is vervolgens aan de school om aangifte te doen. Baâdoud zegt dat te gaan doen. 'Aan de hand van het onderzoek gaan we kijken wat hier precies aan de hand is. We hebben gelukkig genoeg instrumenten om te achterhalen wat hier gebeurd is en op basis van hetgeen wat er dan uitkomt uit het onderzoek, zullen daar consequenties uit voortkomen.'




BRON
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 november 2020 @ 17:47:47 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196486598
twitter
  maandag 30 november 2020 @ 17:57:51 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196486706
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:47 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
Verrassend weer :')
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 november 2020 @ 18:01:05 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196486770
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:57 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Verrassend weer :')
Geïllustreerd met wat plaatjes van onderwerping :+
pi_196486820
"De Grondwet kan alleen gewijzigd worden als eerst een wet is aangenomen die regelt dat wijziging van de Grondwet overwogen wordt. Die overwegingswet moet in de Tweede en Eerste Kamer minstens met de helft plus één van de uitgebrachte stemmen zijn aangenomen."


Vrijheid van godsdienst kan nog worden aangepast voordat de islamisering in Nederland te ver gevorderd is (lees als: Een kwaadaardig kanker in de verschillende overheidsinstanties en samenleving groeit.
Les over de verschillende geloven is goed, religieuze les niet, houdt het geloof achter de voordeur.
  maandag 30 november 2020 @ 18:06:50 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196486830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onderwijs zonder religie is slecht onderwijs.

Religie is bepalend voor hoe de wereld er nu uit ziet. Of je dat nu leuk vind of niet.
Wat is dat nou weer voor loeiende kolder?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196486878
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:47 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
Ik zag Arnoud staan en ja hoor :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 30 november 2020 @ 18:15:12 #56
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_196486928
Is die shithole nog steeds open??
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  maandag 30 november 2020 @ 18:16:33 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196486945
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zag Arnoud staan en ja hoor :')
Alles waar die slang bij betrokken is moeten ze vooral onder een permanent vergrootglas houden.
  maandag 30 november 2020 @ 18:27:39 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196487097
Nouja als Arnoud van Doorn boos is op die nieuwe bestuurder, dan moet hij wel goed bezig zijn.
pi_196487169
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onderwijs zonder religie is slecht onderwijs.

Religie is bepalend voor hoe de wereld er nu uit ziet. Of je dat nu leuk vind of niet.
De wereld ziet er nu uit zoals ze is ONDANKS de aanwezigheid van religie, als we als mensheid religie een paar eeuwen eerder de deur hadden gewezen, waren we nu een stuk verder geweest in onze ontwikkeling.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 november 2020 @ 18:46:06 #60
408813 crew  trein2000
pi_196487360
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor loeiende kolder?
Zoals ik het zeg. Geloof heeft grotendeels bepaald hoe de wereld van nu er uit ziet. Om dat te kunnen begrijpen zul je dus ook moeten weten wat die geloven inhouden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')