abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193263470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:? Is dit een politiek statement? En als het een man en een vrouw waren niet?
pi_193267674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terechte vergelijking, want bij de serieuze media gebeurt het ook. Op zich zouden volwassenen weerbaarder moeten zijn tegen indoctrinatie en is je op kinderen richten nog veel achterbakser, maar daar gebeurt het geniepiger.
Ik begrijp nooit waarom men hier zo'n enorm ding van maakt maar dat we wel allemaal op dagelijkse basis zonder problemen bakken vol met reclame slikken, en we zonder kritiek onze ziel en hersens (en die van onze kinderen!!) ermee laten vergiftigen. Maar ja "dat moet nou eenmaal, want zonder reclame is niks meer te betalen!", aldus het virus dat de reclameindustrie succesvol in ons collectieve hoofd heeft geplant.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 06:56:31 #78
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193270005
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit waarom men hier zo'n enorm ding van maakt maar dat we wel allemaal op dagelijkse basis zonder problemen bakken vol met reclame slikken, en we zonder kritiek onze ziel en hersens (en die van onze kinderen!!) ermee laten vergiftigen. Maar ja "dat moet nou eenmaal, want zonder reclame is niks meer te betalen!", aldus het virus dat de reclameindustrie succesvol in ons collectieve hoofd heeft geplant.
Als je dit vind, zou dit toch juist voor jou ook een ding zijn?
pi_193270286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 06:56 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Als je dit vind, zou dit toch juist voor jou ook een ding zijn?
Nou dat valt mee, dat ene lullige donald duckje valt wel volledig in het niet bij de niet te onderschatten non stop gekmakende stortvloed van commerciele reclame op tv, radio, internet, bioscoop, in bladen, kranten, op bussen, in de trein, langs de snelweg, bij sportwedstrijden, concerten, in winkelstraten en in winkels, op verpakkingen, in onze dromen, tussen onze boterham, etc etc.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:07:30 #80
129292 LXIV
misdunker
pi_193270710
quote:

[..]

Dat laatste is natuurlijk hun corebusiness,dus logisch dat ze daar succesvol in zijn. Verder wel eens dat die permanente stortvloed aan reclame irritant en schadelijk is.
Gott strafe das treulose Italien!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:27:21 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193270890
Als kinderen misleiden strafbaar is kun je ook makkelijk de islamitische en roomskatholieke basisscholen dichtgooien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193271093
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:27 schreef Harvest89 het volgende:
Als kinderen misleiden strafbaar is kun je ook makkelijk de islamitische en roomskatholieke basisscholen dichtgooien.
De vraag is natuurlijk waarom oude lullen toch perse met minderjarigen willen spreken? De meeste oude lullen kunnen minderjarigen namelijk niets anders leren dan sporten en bouwen.
pi_193271331
quote:

[..]

Daar moest ik ook aan denken, want ik zag laatst iets over de gemeente Grenoble die alle reclame uit de openbare orde liet weghalen. Het argument was daar dat het een soort propaganda was wat we nooit zouden pikken als het politiek was.

Ik snap dat argument heel goed, omdat politieke propaganda veel gevaarlijker is dan gewoon ordinaire geldklopperij. Tegelijkertijd vind ik het ook niet normaal dat reclame gericht op kinderen uberhaupt is toegestaan, dat de openbare ruimte er volcontinue mee vervuild wordt en dat er grootschalig op onze privacy ingebroken wordt om ons effectiever te kunnen manipuleren. Uiteindelijk betalen we allemaal meer voor de verkeerde producten om onze hersens te laten vergiftigen met wat we toegeschreeuwd krijgen. Het gaat niet om een leuk filmpje maken om naamsbekendheid te krijgen.

Ook dit is weer zo'n sector die parasiteert, maar waarvan mensen doen alsof die nuttig is een bijdrage levert. Het eerste wat reclamemensen verkopen is het belang van reclamemensen, toen er eens eentje in d spiegel keek kregen we 'wij van WC-eend adviseren WC-eend'.
Wie slaapt in een democratie wordt woke in een dictatuur.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:37:07 #84
129292 LXIV
misdunker
pi_193271666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar moest ik ook aan denken, want ik zag laatst iets over de gemeente Grenoble die alle reclame uit de openbare orde liet weghalen. Het argument was daar dat het een soort propaganda was wat we nooit zouden pikken als het politiek was.

Ik snap dat argument heel goed, omdat politieke propaganda veel gevaarlijker is dan gewoon ordinaire geldklopperij. Tegelijkertijd vind ik het ook niet normaal dat reclame gericht op kinderen uberhaupt is toegestaan, dat de openbare ruimte er volcontinue mee vervuild wordt en dat er grootschalig op onze privacy ingebroken wordt om ons effectiever te kunnen manipuleren. Uiteindelijk betalen we allemaal meer voor de verkeerde producten om onze hersens te laten vergiftigen met wat we toegeschreeuwd krijgen. Het gaat niet om een leuk filmpje maken om naamsbekendheid te krijgen.

Ook dit is weer zo'n sector die parasiteert, maar waarvan mensen doen alsof die nuttig is een bijdrage levert. Het eerste wat reclamemensen verkopen is het belang van reclamemensen, toen er eens eentje in d spiegel keek kregen we 'wij van WC-eend adviseren WC-eend'.
Ik vind reclame op TV en zo nog wel meevallen, dat kun je altijd nog gewoon niet kijken. Maar reclame buiten, in de natuur, vind ik gewoon afschuwelijk. Vooral die grote borden langs de snelweg waarop dan electronisch reclame wordt weergegeven. Welke geknakte VVD-wethouder kan ooit zoiets goedkeuren!
Gott strafe das treulose Italien!
pi_193272573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:04 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Een paar maanden geleden was er gedoe over een verliefd stelletje met hetzelfde geslacht in de DD. :D
Dat was echt een dusdanig non-issue (een stelletje op een terrasje :') ) dat ik ze ervan verdenk die 'ophef' zelf gemaakt te hebben.
pi_193275378
Zie niks raars in de mail staan. Werk zelf aan projecten voor een overheidsinstantie en dat soort vragen zijn redelijk standaard. Overigens gaat het er in het bedrijfsleven net zo aan toe. Storm in een glas water.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')