abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193249325
De topictitel zegt het al, ik heb 0 sociale contacten op mijn familie en collega`s na maar die laatste groep spreek ik dus alleen op mijn werk. En als er contact is dan vaak niet eens vanuit mezelf. Blijkbaar straal ik zelf ook uit dat ik geen contact wil want ik word dus ook bijna altijd met rust gelaten.

Aan de ene kant zou ik heus wel meer aanspraak willen hebben van andere mensen. Maar er is ook een kant die heel sterk neigt naar zo min mogelijk contact te willen hebben. Want ik vind het heerlijk om alle tijd voor mezelf te hebben en zelf te bepalen wat ik doe. Ik vind het niks om op een hete dag als vandaag buiten rond te hangen in het park of ergens anders in de buitenlucht. Toch lijkt heel Nederland dat wel fantastisch te vinden en op dat soort momenten ben ik dus heel blij dat ik na mijn werk lekker naar huis kan om daar in een koele ruimte mijn eigen dingen te kunnen doen. In plaats van dat vrienden me bijvoorbeeld uitnodigen om doelloos in de buitenlucht rond te hangen. Ik snap dus werkelijk niet hoe mensen daar zo van kunnen houden. En ik vind het heus wel lekker om even buiten een wandeling te maken maar dat is het dan ook. Op dagen zoals vandaag wil ik het liefst helemaal niet naar buiten.

Heb ik dan sociale contacten nodig voor de gezelligheid, wat is gezelligheid eigenlijk? Op visite komen bij vrienden of andere sociale contacten die dan met hun telefoon bezig zijn. Of allemaal naar de televisie kijken naar iets wat ik eigenlijk niks aan vind.

Deze gedachtes komen voort uit het feit dat ik vroeger nooit echt gezelligheid heb gekend omdat we toen al heel weinig sociale contacten hadden. Toen ik in mijn 20`er jaren was besloot ik dat ik sociale contacten op moest doen omdat het zo hoort en anders zou er ook nooit een vriendin zijn gekomen. Maar nu ik begin 30 ben vraag ik mezelf steeds meer af heb ik wel behoefte aan sociale contacten? Antwoord op mijn vraag kan ik deels zelf geven omdat ik in de toekomst wel mensen wil leren kennen. Maar dan alleen op bijvoorbeeld een of andere vereniging/club waarbij ik dan buiten die deuren zo min mogelijk contact wil hebben.
  donderdag 21 mei 2020 @ 23:34:13 #2
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_193249358
Als in de buitenlucht met vrienden rondhangen doelloos is, wat doe je dan thuis allemaal voor ontzettend nuttige dingen?
  donderdag 21 mei 2020 @ 23:34:43 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193249362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:31 schreef Onderdeurtje het volgende:
De topictitel zegt het al, ik heb 0 sociale contacten op mijn familie en collega`s na maar die laatste groep spreek ik dus alleen op mijn werk. En als er contact is dan vaak niet eens vanuit mezelf. Blijkbaar straal ik zelf ook uit dat ik geen contact wil want ik word dus ook bijna altijd met rust gelaten.

Aan de ene kant zou ik heus wel meer aanspraak willen hebben van andere mensen. Maar er is ook een kant die heel sterk neigt naar zo min mogelijk contact te willen hebben. Want ik vind het heerlijk om alle tijd voor mezelf te hebben en zelf te bepalen wat ik doe. Ik vind het niks om op een hete dag als vandaag buiten rond te hangen in het park of ergens anders in de buitenlucht. Toch lijkt heel Nederland dat wel fantastisch te vinden en op dat soort momenten ben ik dus heel blij dat ik na mijn werk lekker naar huis kan om daar in een koele ruimte mijn eigen dingen te kunnen doen. In plaats van dat vrienden me bijvoorbeeld uitnodigen om doelloos in de buitenlucht rond te hangen. Ik snap dus werkelijk niet hoe mensen daar zo van kunnen houden. En ik vind het heus wel lekker om even buiten een wandeling te maken maar dat is het dan ook. Op dagen zoals vandaag wil ik het liefst helemaal niet naar buiten.

Heb ik dan sociale contacten nodig voor de gezelligheid, wat is gezelligheid eigenlijk? Op visite komen bij vrienden of andere sociale contacten die dan met hun telefoon bezig zijn. Of allemaal naar de televisie kijken naar iets wat ik eigenlijk niks aan vind.

Deze gedachtes komen voort uit het feit dat ik vroeger nooit echt gezelligheid heb gekend omdat we toen al heel weinig sociale contacten hadden. Toen ik in mijn 20`er jaren was besloot ik dat ik sociale contacten op moest doen omdat het zo hoort en anders zou er ook nooit een vriendin zijn gekomen. Maar nu ik begin 30 ben vraag ik mezelf steeds meer af heb ik wel behoefte aan sociale contacten? Antwoord op mijn vraag kan ik deels zelf geven omdat ik in de toekomst wel mensen wil leren kennen. Maar dan alleen op bijvoorbeeld een of andere vereniging/club waarbij ik dan buiten die deuren zo min mogelijk contact wil hebben.
Voor de meeste mensen is het hebben van contacten an sich een essentiele behoefte. Voor jou geldt dat blijkbaar in zeer geringe mate. Kna.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 21 mei 2020 @ 23:40:49 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193249428
Je gaat niet echt in op het waarom-stuk. Ik ben wel benieuwd of voor jou elk sociaal contact doelmatig moet zijn, die indruk krijg ik een beetje?
Resistance is futile.
pi_193249431
Niks aan de hand @TS. Jij hebt jouw behoeftes en wensen. Dat hoeft niet voor ieder hetzelfde te zijn. Gewoon doen waar je blij van wordt
pi_193251959
Prima toch als je zo wilt leven.
pi_193252684
Je hebt wel een vreemde, ietwat negatieve kijk op wat vrienden samen doen tijdens 'sociale activiteiten'...
  vrijdag 22 mei 2020 @ 08:56:16 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193252733
Ik heb veel minder behoefte aan sociaal contact dan een hoop mensen, dus ik herken het wel een beetje. Komt bij mij vooral omdat ik de meeste mensen irritant vind, dit zal ongetwijfeld omgekeerd ook zo zijn. Is prima toch? Als je er geen behoefte aan hebt, hoef je het ook niet op te zoeken.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:13:44 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_193252934
Dat heb ik ook maar dan samen met mijn man, wij houden ook niet van grote groepen mensen. Maar omdat we afgelegen in Drenthe wonen is dat niet zo'n probleem. Wij kanoën enorm veel en zitten op onze doerak boot. Ook veel wandelen want wij zijn juist erg graag buiten. Maar wij kunnen dus de hele dag buiten zijn zonder iemand te zien. Boek, versnaperingen backgammon en gitaar mee en de hort op.....
To BG or not to BG!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:27:52 #10
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193253797
Jij schrijft in je OP

Antwoord op mijn vraag kan ik deels zelf geven omdat ik in de toekomst wel mensen wil leren kennen. Maar dan alleen op bijvoorbeeld een of andere vereniging/club waarbij ik dan buiten die deuren zo min mogelijk contact wil hebben.

Waarom wil je in de toekomst wel mensen leren kennen (evt. club of vereniging)?

Overigens, ik geniet ook zeer van de rust en de koelte thuis. Ik heb niet graag bezoek. Het initiatief moet bij mij liggen, loop dus wel graag 'n paar keer per week bij familie binnen. Verder ook nagenoeg niks meer, maar daar speelt de leeftijd ook een rol bij. Vrienden overlijden ..........
Ben nog in één vereniging, enkele uren per week.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193257691
Het klinkt niet echt als een bewuste keuze, want je perspectief op wel een sociaal leven hebben bestaat eigenlijk vooral uit aannames in plaats van je eigen ervaring. Newsflash: je kan ook vrienden zoeken die dezelfde interesses hebben als jij en waarmee je qua invulling van de vriendschap ook op één lijn zit.
pi_193258744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:23 schreef Chia het volgende:
Het klinkt niet echt als een bewuste keuze, want je perspectief op wel een sociaal leven hebben bestaat eigenlijk vooral uit aannames in plaats van je eigen ervaring. Newsflash: je kan ook vrienden zoeken die dezelfde interesses hebben als jij en waarmee je qua invulling van de vriendschap ook op één lijn zit.
Dit. "bewust"... tuurlijk joh.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193259331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:34 schreef SugeLucky het volgende:
Als in de buitenlucht met vrienden rondhangen doelloos is, wat doe je dan thuis allemaal voor ontzettend nuttige dingen?
Hoeven geen nuttige dingen te zijn maar wat ik thuis doe zijn in ieder geval dingen waar ik me mee vermaak. Maar goed ik snap dat er veel mensen zijn die zich niet kunnen vermaken met de dingen waar ik dat wel mee doe. Net zoals ik me dus totaal niet kan vermaken om op een hete dag naar buiten te gaan en daar dan lang te vertoeven. Dat er zo veel mensen zijn die dat wel lekker vinden snap ik niet maar zal ik ook niet gaan snappen. Maar dat zij zich op die manier vermaken is wel duidelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:13 schreef oppiedoppie het volgende:
Dat heb ik ook maar dan samen met mijn man, wij houden ook niet van grote groepen mensen. Maar omdat we afgelegen in Drenthe wonen is dat niet zo'n probleem. Wij kanoën enorm veel en zitten op onze doerak boot. Ook veel wandelen want wij zijn juist erg graag buiten. Maar wij kunnen dus de hele dag buiten zijn zonder iemand te zien. Boek, versnaperingen backgammon en gitaar mee en de hort op.....
Kijk dit klinkt dan wel weer leuk om te doen in de buitenlucht. Ergens heen gaan en het water opzoeken is zeker niet verkeerd. Net zoals wandelen. Maar de hele dag buiten zijn is niks voor mij en dus zeker niet op warme dagen zoals gisteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:23 schreef Chia het volgende:
Het klinkt niet echt als een bewuste keuze, want je perspectief op wel een sociaal leven hebben bestaat eigenlijk vooral uit aannames in plaats van je eigen ervaring. Newsflash: je kan ook vrienden zoeken die dezelfde interesses hebben als jij en waarmee je qua invulling van de vriendschap ook op één lijn zit.
Zoals ik in de OP heb geschreven heb ik nooit echt sociale contacten gehad. Pas op latere leeftijd heb ik dit mogen ervaren en het kan inderdaad heel goed zijn dat ik dan niet de mensen heb getroffen met de juiste interesses. Gesprekken met mensen voeren vind ik heus wel leuk om te doen maar als het contact dieper gaat komt er een moment dat het te veel tijd gaat kosten. Hoeveel mensen houden er bijvoorbeeld wel niet van voetbal? Ik dus niet en heb geen zin om mijn tijd te verspillen door samen met iemand naar voetbal te kijken.

Laat ik dan zeggen dat ik op dit moment er bewust voor kies om geen sociale contacten aan te gaan.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:09:23 #14
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193263135
Niks mis mee alleen je kan het op de relatiemarkt wel schudden tenzij je de held(in) van Tinder bent.
pi_193268477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:03 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

Hoeven geen nuttige dingen te zijn maar wat ik thuis doe zijn in ieder geval dingen waar ik me mee vermaak.
En dat is :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_193269452
Dat je dit topic aanmaakt lijkt je toch nieuwsgierig te maken naar sociale contacten, of hoe het zou zijn.

Bouw het langzaam om, ga je comfortzone uit. Het hoeft niet snel te gaan. Sommigen gaan sporten/fitnessen met lichte tegenzin, wetende dat het gezond is.

Jij zou je kunnen verdiepen in het sociale vlak en je ‘angsten’ te kunnen overwinnen. Helemaal eenzaam sterven is ook niet je droom gok ik. Waarschijnlijk zit er wat achter, je voelt je niet snel geaccepteerd ofzo.

Ik ben ook niet rete sociaal overigens. Maar doe wel mijn best. Heb daardoor genoeg vrienden.
pi_193277181
Ja, ik begrijp dat heel goed. Heb last van sociale angst.
Gewoon socializen is geen remedie. Het is het probleem proberen te negeren omdat je wel moet omdat de maatschappij dat van je verlangt, maar als je iemand bent met sociale angst kun je socializen wat je wilt. De angst en onzekerheid worden er helemaal niets minder door, vaak juist erger.
Je went aan je kut voelen in gezelschap , maar dat is niet hetzelfde als iets overwinnen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193283445
Herken het ook wel, alleen word ik onzekerder van omgaan met juist té sociale types... Die schrikken zich dan de pleuris als je zegt niet of nauwelijks sociale contacten te hebben. Wat in hen opzicht een beetje triest en zielig overkomt. Maar wat meer vaste sociale contacten zou soms fijn zijn gok ik. Anders heb je dus allemaal van die losse contacten waar je elke keer dezelfde zinnen mee uitwisselt wat dan weer niet zoveel voorstelt behalve beleefdheid.
pi_193294704
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Niks aan de hand @:ts. Jij hebt jouw behoeftes en wensen. Dat hoeft niet voor ieder hetzelfde te zijn. Gewoon doen waar je blij van wordt
Dit.
pi_193294808
Ik herken het ook heel erg. Maar ik heb ook totaal niet de behoefte eraan. Ook niet onbewust. Heb het wel eens geprobeerd maar het is gewoon niks voor mij.
Soms heb ik wel eens gedacht: ik heb echt een probleem. Ik moet meer vrienden hebben. Maar wil ik dat dan omdat dat meer sociaal geaccepteerd is? Dan leef ik dus eigenlijk mijn leven voor een ander.

Ik vind niks mooiers dan lekker op mezelf zijn, beetje te sporten, lezen, studeren, en pas contact te zoeken wanneer ik er behoefte aan heb. Ja, vrij egoïstisch. En met mijn weinige vriendinnen probeer ik het ook wel meer van mijn kant te laten komen, alhoewel dat soms wel lastig is omdat ik niet echt het nut inzie van koetjes-kalfjes praat en meestal spontaan het contact opneem of laat ontstaan als er echt iets is om te bespreken zegmaar. Wel zo makkelijk.

Ik vind het doodvermoeiend om lang bij vriendinnen of sociale events bijv te zijn, heerlijk als je dan uiteindelijk naar huis kan weer in je eigen rust.

Sociale events zijn voor mij een regelrechte horror. Kost veel energie en is vermoeiend. Ik ga bijv. liever met vriendinnen die ik goed ken chillen, samen eten, stuk wandelen, etc.
Nee, ik ben niet autistisch. Ik hou gewoon niet van drukte en van mensen.

Grappige is dat veel van mijn vrienden me juist zouden omschrijven als extrovert, terwijl je uit bovenstaande eerder zou denken dat ik introvert ben. Dat is het hem niet. Ik ben thuis heel extrovert, in het bijzijn van goede vriendinnen ook, of als er een leuk gesprek ergens gevoerd word bijv. Maar ik zoek het niet op.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2020 21:19:05 ]
pi_193432825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:31 schreef Onderdeurtje het volgende:
De topictitel zegt het al, ik heb 0 sociale contacten op mijn familie en collega`s na maar die laatste groep spreek ik dus alleen op mijn werk. En als er contact is dan vaak niet eens vanuit mezelf. Blijkbaar straal ik zelf ook uit dat ik geen contact wil want ik word dus ook bijna altijd met rust gelaten.

Aan de ene kant zou ik heus wel meer aanspraak willen hebben van andere mensen. Maar er is ook een kant die heel sterk neigt naar zo min mogelijk contact te willen hebben. Want ik vind het heerlijk om alle tijd voor mezelf te hebben en zelf te bepalen wat ik doe. Ik vind het niks om op een hete dag als vandaag buiten rond te hangen in het park of ergens anders in de buitenlucht. Toch lijkt heel Nederland dat wel fantastisch te vinden en op dat soort momenten ben ik dus heel blij dat ik na mijn werk lekker naar huis kan om daar in een koele ruimte mijn eigen dingen te kunnen doen. In plaats van dat vrienden me bijvoorbeeld uitnodigen om doelloos in de buitenlucht rond te hangen. Ik snap dus werkelijk niet hoe mensen daar zo van kunnen houden. En ik vind het heus wel lekker om even buiten een wandeling te maken maar dat is het dan ook. Op dagen zoals vandaag wil ik het liefst helemaal niet naar buiten.

Heb ik dan sociale contacten nodig voor de gezelligheid, wat is gezelligheid eigenlijk? Op visite komen bij vrienden of andere sociale contacten die dan met hun telefoon bezig zijn. Of allemaal naar de televisie kijken naar iets wat ik eigenlijk niks aan vind.

Deze gedachtes komen voort uit het feit dat ik vroeger nooit echt gezelligheid heb gekend omdat we toen al heel weinig sociale contacten hadden. Toen ik in mijn 20`er jaren was besloot ik dat ik sociale contacten op moest doen omdat het zo hoort en anders zou er ook nooit een vriendin zijn gekomen. Maar nu ik begin 30 ben vraag ik mezelf steeds meer af heb ik wel behoefte aan sociale contacten? Antwoord op mijn vraag kan ik deels zelf geven omdat ik in de toekomst wel mensen wil leren kennen. Maar dan alleen op bijvoorbeeld een of andere vereniging/club waarbij ik dan buiten die deuren zo min mogelijk contact wil hebben.
Zéér herkenbaar dit, echt van a tot z enorm herkenbaar.

Mijn advies: Het is beter om 1 of 2 échte vrienden te hebben dan 100 nep vrienden. Wees voorzichtig dat ze je niet gebruiken. Echte vrienden gebruiken je niet. Maar daar zul je zelf achter moeten komen vrees ik. Succes!

PS Mocht je eens behoefte hebben om te lullen voel je vrij me een privé berichtje te sturen. Nogmaals, voor mij is wat je verteld hebt zeer herkenbaar. Ik leef exact hetzelfde en heb zelfs geen behoefte meer aan een vriendin of relatie. Ik ben ook gewoon teveel gebruikt op relatie gebied.
pi_193433066
doe lekker wat je wil

pas wel op dta het niet problematisch wordt, vervreemden van mensen en de maatschappij kan je schaden.
pi_193449750
Ik heb niet echt de indruk dat het echt een 'bewuste' keuze is. Zoals ik het lees heb je ook niet echt het idee wat een sociaal leven inhoudt. Natuurlijk, je kan tevreden zijn met je solistische bestaan. Maar je kan eigenlijk pas zeggen dat je bewust geen sociaal leven hebt wanneer je uitnodigingen voor sociale activiteiten afslaat.

Een leven zonder vrienden lijkt mij trouwens echt ontzettend leeg. Vind het ergens ook wel treurig om te lezen dat je denkt dat buiten hangen met vrienden doelloos is. Je leert dingen van en lacht met elkaar. Wanneer je iets vervelends meemaakt kun je even je ei kwijt, waardoor je de boel weer wat meer kan relativeren.

Het is ook dubbel trouwens, want je opent wel een topic over dit. Schijnbaar heb je toch de behoefte om je verhaal te vertellen aan iemand. Benieuwd zijn of anderen zich herkennen in wat jij voelt. Dat is socializen pur sang.
pi_193486777
Lijkt me ook moeilijk voor je toekomstige vriendin, vrouwen willen het liefst een man met een rijk sociaal leven.
pi_193490481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:51 schreef osodevo het volgende:
Lijkt me ook moeilijk voor je toekomstige vriendin, vrouwen willen het liefst een man met een rijk sociaal leven.
Niet voor fokkers weggelegd ...
Ik zwaai naar dieren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')