Fraaie stokrozen ...zo dicht bij elkaar lijkt het wel een ‘bos’.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben wel heel erg blij met mijn stokrozen. [ afbeelding ]
Verdorie, gaan we weer. Welke upload site werkt wel?
Mooiquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben wel heel erg blij met mijn stokrozen. [ afbeelding ]
Margaretquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:07 schreef AnneX het volgende:
Ieder jaar na de bloei zet ik clematis Margaret Hunt kort.
Vaak gaat zij dan opnieuw groeien en geeft bloemen eind sept/okt.
Dit is nu [ link | afbeelding ]
Zie mijn post in het kamerplantentopic over waarom het niet werkt:quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Mooi! Hoe zet je haar kort? Ik bedoel, snoei je helemaal terug of alleen de nieuwe scheuten?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:07 schreef AnneX het volgende:
Ieder jaar na de bloei zet ik clematis Margaret Hunt kort.
Vaak gaat zij dan opnieuw groeien en geeft bloemen eind sept/okt.
Dit is nu [ link | afbeelding ]
Deze is ook fijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Rigoreus teruggesnoeid tot 5 cm boven de aarde.😳quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Mooi! Hoe zet je haar kort? Ik bedoel, snoei je helemaal terug of alleen de nieuwe scheuten?
Dan zou ik een (meerdere) poging doen👍🏼quote:Op zondag 28 juni 2020 08:19 schreef Tuindier het volgende:
Nog een vraag: als we de tuin omgooien zal de Gelderse roos moeten wijken. Ze is te groot om te verplaatsen maar ik vind haar wel prachtig. Kan ik haar stekken? En wanneer/ Hoe dan?
Ik zou het allebei proberen, stekken en verplaatsen. Bij verplaatsen de kluit zoveel mogelijk uitgraven en tegelijk bovengronds flink snoeien. Dat laatste is althans wat ik van mijn buurman heb geleerd en wat hier heeft gewerkt met een aantal heesters. Er kwam laatst wel kritiek op in dit topic, dus mogelijk komen er andere adviezen.quote:Op zondag 28 juni 2020 08:19 schreef Tuindier het volgende:
Nog een vraag: als we de tuin omgooien zal de Gelderse roos moeten wijken. Ze is te groot om te verplaatsen maar ik vind haar wel prachtig. Kan ik haar stekken? En wanneer/ Hoe dan?
De natuur zet het wel weer rechtquote:Op zondag 28 juni 2020 12:09 schreef Blues het volgende:
Ik liet het door de mot aangevroten buxusrijtje aan de voorkant staan omdat ik zag dat koolmeesjes en andere vogels zich tegoed deden aan de motjes![]()
Nu zie ik dat er weer groene blaadjes aankomen.
Toch een teken dat ik het maar moet laten staan![]()
Wauw, en dan groeit ze ook weer zo ver omhoog?quote:Op zondag 28 juni 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rigoreus teruggesnoeid tot 5 cm boven de aarde.😳
Bedenk mij zojuist, dat er geen voeding wordt gegeven...alleen water.
En zij accepteert dit sinds 2003.
De kraan minder hard zetten?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:54 schreef pretpletter het volgende:
Hoe kan ik het het makkelijkst een pas aangeleged grasveldje (met graszoden) sproeien? Met een zwenker sproei ik teveel. Iemand nog tips een een oppervlakte van ca 5x5 te sproeien?
Sigme waar bevindt zich deze grasweide nou? Op de plek waar jullie eerder gras maaien voor de varrekes?quote:Op zondag 28 juni 2020 17:12 schreef sigme het volgende:
Hier hebben we ook een mooie grasweide, niet helemaal zo mooi als die van @:Claudia_x (wat zij heeft staan staat hier ook in de omgeving, in een duur mooi hoogaangeschreven natuurgebied).
Maar dat van ons is ook best leuk. Met geknakte wilgenroosje (die paarsbloeiende) en duizendblad (die witbloeiende)
[ afbeelding ]
Duizendblad, zuring, een geel ding en wuivend gras van verschillende soorten:
[ afbeelding ]
Op een foto met wat groter overzicht zie je het mooie grasland nauwelijks. Maar onze tuintafelset (thuiswerkplek voor dagen boven 250C) staat onder de walnootboom, waar dat boompje van Claudia een zaailing van is..
[ afbeelding ]
De stokroos bloeit:
[ afbeelding ]
En hier de hardstgroeiende vijg, geflankeerd door rozen.
[ afbeelding ]
Ja dat zou je inderdaad zeggen. Maar de zwenker gaat veel te breed sproeien en dat wil ik niet. Ik hoop eigenlijk gewoon op 4 weken lang een paar keer per dag een langere bui voor al het gras.quote:
Nee, niet daar, maar in het stuk wat wij de boomgaard noemen (omdat de fruitbomen daar staan). Dat is waar je langsloopt als je van het huis naar het varkenshok loopt.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Sigme waar bevindt zich deze grasweide nou? Op de plek waar jullie eerder gras maaien voor de varrekes?
Neuh, tot halverwege met minder bloemen.quote:Op zondag 28 juni 2020 16:37 schreef yinu het volgende:
[..]
Wauw, en dan groeit ze ook weer zo ver omhoog?
Och, gras groeit wel bij. Maareh, met dit weer moet het wel hard gaan ofnie? Ik heb zelf afgelopen weekend kale plekken in gezaaid en zie nu al sprietjes omhoog komenquote:Op zondag 28 juni 2020 21:29 schreef pretpletter het volgende:
Ik hoop dat het gaat lukken. Nog nooit gras gehad en wil er heel graag op lopen met de blote voeten. En het lekker maaien en genieten van de geur.
4 weken niet op lopen toch oid? Mag je dan ook niet als het in de ochtend nog niet nat is de sproeier even verplaatsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |