Zo, die gaat hard! Ik moet zelf overal uit de tuin plukjes es en bosjes wilg halen. Die verspreiden zich als een gek.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:07 schreef AnneX het volgende:
De Acer ofwel Boom is van een stokje in 2 maand of minder gegroeid tot boom in wording.
Hij is nu schouderhoog, ongeveer 160 cm, met vele blaadjes.
Aan de andere kant van het pad, links, staat er ook eente, die is iets kleiner en buigt naar het licht.
Je ziet de grootste afgetekend tegen de stam van een boom 25 m. verderop in een andere tuin.
[ link | afbeelding ]
Je eigen bosquote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, die gaat hard! Ik moet zelf overal uit de tuin plukjes es en bosjes wilg halen. Die verspreiden zich als een gek.
Die bloemenweidequote:Op woensdag 24 juni 2020 19:25 schreef sigme het volgende:
De bloemenweide wordt een bloemenweelde, en druk bezoemd door allerlei verschillende hommels en bijen. Mooi op de foto zetten is nog niet gelukt. Maar wel van de kleinere bloemenwei, die dit jaar op een groot stuk van de moestuin staat. Allemaal enthousiaste eenjarigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het siertuintje onder de walnoot staan veel meer vaste planten, waar ook bij tijden veel bloei in zit, maar momenteel maakt het een erg groene indruk.
[ afbeelding ]
De rozen zijn gelukkig al wel begonnen met bloei, meestal houden ze vol tot ergens in december ofzo.
[ afbeelding ]
Beetje rare foto geworden; maar ons olijfje bloeit! Met echte kleine witte bloemetjes.
[ afbeelding ]
Het rijtje kleine vijgen:
[ afbeelding ]
De grote vijgen staan deze keer niet op een foto. Ze worden wel weer groot; er is geen snoeien tegen zowat.
Prachtig weer. En bedankt voor dat artikel over de Hessenhof. Daar ga ik in de herfst naartoe om nog wat vaste planten in te slaan, tegen die tijd kan ik ook goed zien wat er van de nieuwe aanplant aan is geslagen en waar nog gaten vallen. Ik heb de meeste van mijn planten gekregen als stekjes van anderen, maar een paar dingen die ik toch wil hebben, zoals haagjes, wil ik toch wel ergens kopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wat bloeit er veel! Ik heb me beperkt tot de hoogtepunten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs het 'onkruid' is mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De oranje bloemetjes zijn slaapmutsjes, heel leuk bloemetje met een mutsje op. Komt praktisch altijd goed op en zaait zichzelf ook weer flink uit.quote:Op donderdag 25 juni 2020 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
@:sigme, wat zijn die oranje bloemen in je bloemenweide? En wat voor roos heb je? Begrijp ik goed dat die bloeit tot december?
Ik vind de vijgen op een rij heel gaaf!
Jaren geleden zag ik een oude blauwe regen die om de regenpijp was gegroeid.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:45 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik heb een tijdje geleden een blauwe regen geplant. Bedoeling is dat die langs de paal van onze terrasoverkapping omhoog gaat, en dan langs de terrasoverkapping groeit. Hij is qua hoogte al een heel eind. Nu twijfel ik of ik 'm slingerend om die paal moet geleiden, of recht omhoog moet laten groeien. Iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |