Ja, ik had zelf ook bedacht dat ik beter de grond om de akeleien heen wat open kon maken. De strook met groen waar de akeleien staan is flink dichtgegroeid en ik was er nog niet aan toegekomen om dat stuk aan te pakken. Sterker nog ik was niet van plan dat dit jaar te doen, maar ik ben dit weekeinde toch maar begonnen. Dan profiteren we volgend jaar hopelijk van judaspenning en akelei die zichzelf heeft uitgezaaid.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:16 schreef AnneX het volgende:
@:Claudia: akelei verspreidt ook “zelf”. De zaadjes strooi ik op een plekje en schoffel/ hark ze wat door de grond. Verder niks.
Is van alles te vinden op inet. Oa. https://happyseeds.nl/product/akelei/
Er zijn ook jaren geweest, dat ik alleen wat aan de plantjes schudden om het zaad te laten vallen eronder.
Grappig, dat ik nu ‘leerde’ dat de plant 3/4 jaar lang op dezelfde plek terugkomt.
Heb je een close-up foto?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef T_Killer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat dit voor een struikje is?
Hebben we in onze tuin gehad en is 2 jaar geleden dood gegaan.
Geen idee hoe het struikje heette en zijn op basis van oude foto's nu aan het zoeken maar komen er niet uit.
Het is een struikje met verhoutte stam en in de zomer witte bloemetjes met aan de binnenkant een beetje roze. De bloemetjes zijn aan de basis een beetje kelk achtig en loopt verder uit
[ afbeelding ]
Hibiscus?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef T_Killer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat dit voor een struikje is?
Hebben we in onze tuin gehad en is 2 jaar geleden dood gegaan.
Geen idee hoe het struikje heette en zijn op basis van oude foto's nu aan het zoeken maar komen er niet uit.
Het is een struikje met verhoutte stam en in de zomer witte bloemetjes met aan de binnenkant een beetje roze. De bloemetjes zijn aan de basis een beetje kelk achtig en loopt verder uit
[ afbeelding ]
Yup, en die plant van de buren die rechtsboven over de schutting heen krult, vol met knoppenquote:
is dat een passiebloem van de buren ?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Yup, en die plant van de buren die rechtsboven over de schutting heen krult, vol met knoppen
Zou heel goed kunnen, ben niet zo bekend met die planten.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
is dat een passiebloem van de buren ?
100%, mijn ouders hebben er ook eentje.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
is dat een passiebloem van de buren ?
Nou ja het is voor nu wel de bedoeling dat even snel (dicht)groeit.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
12-10-18 kunstmest is super goedkoop, maar zou ik niet aanraden. Dat zorgt er vooral voor dat je gras heel hard groeit. Leuk voor de koeien, niet voor jou![]()
Kun je beter (langwerkende) gazonmest halen, dat zorgt voor een sterker en mooier gazon
Dat si een passiebloemquote:Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, ben niet zo bekend met die planten.
Wat is uiteindelijk je plan geworden?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:58 schreef Barreltje het volgende:
Boodschappenlijstje is![]()
Deze week aan de slag met gatenboor en borders ..
Volgende week plantjes erin![]()
Welk tuincentrum/plantjesbaas (in zuid-holland/noord-holland en/of utrecht) MOET ik bezoeken?
Nee, maar ik ben wat verder gaan zoeken en ben erachter...het was een struikmalva.quote:
Ongeveer dit:quote:
Zo, die gaat hard! Ik moet zelf overal uit de tuin plukjes es en bosjes wilg halen. Die verspreiden zich als een gek.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:07 schreef AnneX het volgende:
De Acer ofwel Boom is van een stokje in 2 maand of minder gegroeid tot boom in wording.
Hij is nu schouderhoog, ongeveer 160 cm, met vele blaadjes.
Aan de andere kant van het pad, links, staat er ook eente, die is iets kleiner en buigt naar het licht.
Je ziet de grootste afgetekend tegen de stam van een boom 25 m. verderop in een andere tuin.
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |