Zoek dan iets wat later bloeit en zet het er in sept/okt tussen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn Spaanse hyacinten zijn uitgebloeid, kan ik daar nog wat bij planten (voor komende jaren) wat later opkomt en bloeit? Want die bladeren van die Spaanse hyacint zijn best dik en dicht, daar komt bijna niets doorheen, maar in juni verdwijnen die bladeren als sneeuw voor de zon en blijft er een kale plek achter.
Ik lees net dat de meeste gemberachtigen pas eind mei uit de grond komen. Je zou daar eens naar kunnen kijken. In m'n boek worden Hedychiums aangeraden, maar die lijken vrij fors te worden en dat moet maar net in je border passen. Het zijn planten die gedijen op plekken waar varens ook gedijen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn Spaanse hyacinten zijn uitgebloeid, kan ik daar nog wat bij planten (voor komende jaren) wat later opkomt en bloeit? Want die bladeren van die Spaanse hyacint zijn best dik en dicht, daar komt bijna niets doorheen, maar in juni verdwijnen die bladeren als sneeuw voor de zon en blijft er een kale plek achter.
Ja ik doe ze denk ik licht slingerend, dat ze in totaal op 2 meter 1 of 2x rond de paal gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:03 schreef altootje86 het volgende:
Ik zou denken slingerend, zodat ie wat beter zn gewicht verdeelt als het ware. Hier slingert die zichzelf om de oude takken heen ook.
Het is maar net wat je zelf mooi vindt. Slingeren ligt met een paal voor de hand, al zal de paal dat niet tot in de eeuwigheid volhouden. Dat is volgens mij vrij standaard:quote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja ik doe ze denk ik licht slingerend, dat ze in totaal op 2 meter 1 of 2x rond de paal gaan.
Ik vind het best een klus om graspaden netjes te houden. Belangrijk is vooral dat het pad breed genoeg is voor de grasmaaier en dat de planten niet zo dichtbij de rand groeien dat je het gras aan de randen niet mee kunt maaien omdat je de planten dan ook beschadigt. Maar goed, op den duur groeit alles toch dicht. Ik overweeg zelf een graskantsteker te kopen:quote:Op zaterdag 27 juni 2020 14:42 schreef Tuindier het volgende:
Wij zijn weer bezig met het her-ontwerpen van de tuin die nu een groot grasveld met daaromheen borders is. Ik wil in een deel van het grasveld twee vormen creeren met daarin planten (is het ook een border als het niet aan de rand is?). Ik wil daarin werken met boomschorspaadjes en graspaadjes, omdat ik niet te veel bestrating in de tuin wil. Hoe goed is dat bij te houden? Ik zie al dat ik boomschorspaadjes regelmatig moet aanvullen (eens per 1-3 jaar). Hoe zit het met graspaadjes? Hoe houd je de rand hiervan strak? We zullen geen 100-den rondes per dag door de tuin gaan lopen, maar ik wil voorkomen dat het een graspad met middenin een zandstrook wordt.
Dit deed ik bij ons oude huis altijd met een en oude zaagquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het best een klus om graspaden netjes te houden. Belangrijk is vooral dat het pad breed genoeg is voor de grasmaaier en dat de planten niet zo dichtbij de rand groeien dat je het gras aan de randen niet mee kunt maaien omdat je de planten dan ook beschadigt. Maar goed, op den duur groeit alles toch dicht. Ik overweeg zelf een graskantsteker te kopen:
[ afbeelding ]
Imgur?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben wel heel erg blij met mijn stokrozen. [ afbeelding ]
Verdorie, gaan we weer. Welke upload site werkt wel?
Fraaie stokrozen ...zo dicht bij elkaar lijkt het wel een ‘bos’.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Mooiquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Margaretquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:07 schreef AnneX het volgende:
Ieder jaar na de bloei zet ik clematis Margaret Hunt kort.
Vaak gaat zij dan opnieuw groeien en geeft bloemen eind sept/okt.
Dit is nu [ link | afbeelding ]
Zie mijn post in het kamerplantentopic over waarom het niet werkt:quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Mooi! Hoe zet je haar kort? Ik bedoel, snoei je helemaal terug of alleen de nieuwe scheuten?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:07 schreef AnneX het volgende:
Ieder jaar na de bloei zet ik clematis Margaret Hunt kort.
Vaak gaat zij dan opnieuw groeien en geeft bloemen eind sept/okt.
Dit is nu [ link | afbeelding ]
Deze is ook fijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:40 schreef Tuindier het volgende:
Rigoreus teruggesnoeid tot 5 cm boven de aarde.😳quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Mooi! Hoe zet je haar kort? Ik bedoel, snoei je helemaal terug of alleen de nieuwe scheuten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |