Zal allemaal wel meevallen. Op basis van een "sensatie" foto van de Telegraaf met een "juiste" hoek lijkt het overal overvol.quote:
Heb je gelijk in. Maar het OMT laat er volgens mij geen misverstand over bestaan dat afstand houden ook buiten noodzakelijk blijft. En dus moet je handhaven op dit soort drukke plekken.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:04 schreef Kyran het volgende:
Het is wel weer typisch Nederland. Maatregelen treffen, regels maken, maar handhaven zit er nauwelijks in.
Als je er van overtuigd bent dat de 1.5m ook in de buitenlucht nodig is moet je het gewoon handhaven.
Als het volgens onderzoeken niks oplevert moet je het gewoon afschaffen en de burgers niet lopen irriteren.
Het is het weer net niet zo en dan krijg je weer twee kampen die heen en weer gaan schreeuwen zonder dat iemand er inhoudelijk iets mee opschiet.
Alleen die foto's van dat park in Amsterdam zagen er wel druk uit, voor de rest viel het wel mee zoals ik even snel zag.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:10 schreef Kyran het volgende:
Die foto's worden wel altijd van een dusdanig lage hoek genomen dat zelfs tien mensen een menigte van 10000 kan lijken ja. De lezen heeft ook nul kans om dan nog in te schatten of er wat afstand tussen de mensen zit. Vooral die laatste in dat artikel .... Daar kan nog steeds makkelijk ruim twee meter tussen mensen zitten, maar is gewoon niet te zien.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zal er wel toe leiden dat een aantal recreatieplassen e.d. preventief wordt afgesloten.
Eigen schuld.
Het OMT wordt al lang niet meer serieus genomen of gevolgd door de regering. Die vaart nu veel meer op publieke opinie dan het OMT/RIVM.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar het OMT laat er volgens mij geen misverstand over bestaan dat afstand houden ook buiten noodzakelijk blijft. En dus moet je handhaven op dit soort drukke plekken.
Dit ja. Media spiegelt letterlijk alles maar voor sensatie artikelen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:10 schreef Kyran het volgende:
Die foto's worden wel altijd van een dusdanig lage hoek genomen dat zelfs tien mensen een menigte van 10000 kan lijken ja. De lezen heeft ook nul kans om dan nog in te schatten of er wat afstand tussen de mensen zit. Vooral die laatste in dat artikel .... Daar kan nog steeds makkelijk ruim twee meter tussen mensen zitten, maar is gewoon niet te zien.
Beetje common sense en je kan gewoon zeggen dat het schijnveiligheid is. Het virus is geen sprinkhaan die even op je springt omdat je niet genoeg afstand houdt. Ja of je moet echt iemand in zijn gezicht hoesten of op iemand zijn tenen staan tijdens het praten. Doet iemand dat? Nee zelfs voor de corona pandemie niet. Buiten zijn er zoveel invloeden die het virus "onschadelijk" maken of verdunnen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kap toch eens met dat op de man spelen. Niemand zit op maatregelen te wachten omdat hij/zij er op geilt.
Als er regels zijn moeten ze die handhaven en als de regels niet nodig zijn moeten zij die afschaffen. Niet dit halve, typisch Nederlandse, gedoe.
Leuk dat een onderzoek of twee laat zien dat het niks uitmaakt, maar met een beetje moeite kan je ook genoeg onderzoeken vinden die iets anders beweren, zoals met alles bij dit virus.
Ja, want de publieke opinie heeft er vast meer verstand van dan de mensen die ervoor gestudeerd hebbenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het OMT wordt al lang niet meer serieus genomen of gevolgd door de regering. Die vaart nu veel meer op publieke opinie dan het OMT/RIVM.
Ik heb dat OMT en Rutte zo vaak van standpunt zien veranderen. Als er nieuwe inzichten komen passen ze zich daar op aan.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar het OMT laat er volgens mij geen misverstand over bestaan dat afstand houden ook buiten noodzakelijk blijft. En dus moet je handhaven op dit soort drukke plekken.
Alleen hebben ze dat op dit punt nog niet gedaan. Dus, de anderhalve meter afstand is nodig en mensen doen dat duidelijk niet vrijwillig. Dan moet je ook handhaven.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb dat OMT en Rutte zo vaak van standpunt zien veranderen. Als er nieuwe inzichten komen passen ze zich daar op aan.
Dat zeg ik niet hequote:Op donderdag 21 mei 2020 18:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, want de publieke opinie heeft er vast meer verstand van dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben
Heeft dat OMT het overigens zelf naar gemaakt. Zeldzaam dom optreden voor een commissie vol professoren. Samenstelling is -onrechtmatig- geheim. Bronnen worden niet bekend gemaakt. En een algehele sfeer van geheimzinnigheid.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het OMT wordt al lang niet meer serieus genomen of gevolgd door de regering. Die vaart nu veel meer op publieke opinie dan het OMT/RIVM.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft dat OMT het overigens zelf naar gemaakt. Zeldzaam dom optreden voor een commissie vol professoren. Samenstelling is -onrechtmatig- geheim. Bronnen worden niet bekend gemaakt. En een algehele sfeer van geheimzinnigheid.
Dat terwijl ze het met de halve wereld oneens zijn. Dan kan je er als politiek ook niet meer blind op varen. Als je tegen de stroom in wil gaan moet je je ook toetsbaar opstellen. En dat deden ze niet. Daarmee brachten ze de politiek in een onmogelijke positie.
Dit idd. Ik denk ook echt dat het de komende maanden super mee zal vallen en dan juist in het najaar weer kan opleven. Wellicht dan weer een korte lockdown mochten de besmettingen echt weer hard gaan oplopen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
En het heeft er ook gewoon alle schijn van dat het virus sterk seizoensgebonden is.
In het najaar kunnen we ongetwijfeld weer in lockdown.
Handhaven zou helemaal niet nodig moeten zijn. Preventief optreden. Als je moet handhaven is de schade al aangericht.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hopelijk een lokale overbodige politicus ook niet.quote:Op donderdag 21 mei 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de krant bepaalt nu eenmaal niet de regels in NL.
Maar handhaven werkt even goed preventief. Als je vandaag bij zo'n plas 100 man op de bon slingert dan zijn er morgen minder mensen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Handhaven zou helemaal niet nodig moeten zijn. Preventief optreden. Als je moet handhaven is de schade al aangericht.
Hier in de regio waren de recreatieparken vandaag gewoon afgesloten. Want iedereen met meer dan 2 hersencellen had dit kunnen voorzien. Zeker na de jubelstemming die gisteren met die persco werd gecreëerd.
Volgens de knappe koppen van Harvard Universiteit zijn er nog een stuk of 7 lockdowns nodig tot er daadwerkelijk een vaccin is.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:20 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dit idd. Ik denk ook echt dat het de komende maanden super mee zal vallen en dan juist in het najaar weer kan opleven. Wellicht dan weer een korte lockdown mochten de besmettingen echt weer hard gaan oplopen.
En dan doe je aan burgertje pesten terwijl je ook gewoon de poort op slot kan draaien. Ik snap niet zo goed waarom er volgens sommigen persé boetes moeten worden uitgedeeld. Alsof dat een doel op zich is.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar handhaven werkt even goed preventief. Als je vandaag bij zo'n plas 100 man op de bon slingert dan zijn er morgen minder mensen.
Gast ik werk al jaren in de horeca en juist met deze warmte gaan 9 van de 10 mensen buiten zitten hoor (ook savonds hoogzomer). Heb vaak zat meegemaakt dat het heel de dag gewoon bijna leeg is binnen en het allemaal buiten afspeelt.Tuurlijk er zijn altijd mensen die binnen willen eten, maar dat is zo'n klein aantal vergeleken met de koudere maanden en deze warmere maanden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 17:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Restaurants draaien inderdaad altijd ontzettend slecht in de zomer. Niemand die binnen wilt eten.
Als jij afsluiten als preventie ziet dan kan dat inderdaad ook. Want preventie uit de categorie 'niet doen hoor jongens!' werkt in elk geval niet.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan doe je aan burgertje pesten terwijl je ook gewoon de poort op slot kan draaien. Ik snap niet zo goed waarom er volgens sommigen persé boetes moeten worden uitgedeeld. Alsof dat een doel op zich is.
Ik ben sprakeloos om het gedrag.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Als het straks weer mis gaat dan gaan we klagen dat de overheid te laks is geweest en de maatregelen te snel versoepelt heeft, want aan ons ligt het niet![]()
Prima dat iedereen weer lekker naar buiten gaat, maar hoeveel is het nu gevraagd om die 1,5 meter afstand te houden en drukke plekken te vermijden?
Iedereen kan aanvoelen dat nu naar Zandvoort gaan geen goed idee is. Er zijn zoveel meer rustige plekken waar je heerlijk buiten kunt vertoeven.
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:24 schreef Breekfast het volgende:
Als het straks weer mis gaat dan gaan we klagen dat de overheid te laks is geweest en de maatregelen te snel versoepelt heeft, want aan ons ligt het niet![]()
Prima dat iedereen weer lekker naar buiten gaat, maar hoeveel is het nu gevraagd om die 1,5 meter afstand te houden en drukke plekken te vermijden?
Iedereen kan aanvoelen dat nu naar Zandvoort gaan geen goed idee is. Er zijn zoveel meer rustige plekken waar je heerlijk buiten kunt vertoeven.
LOLquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-in-de-buitenluchtquote:
Die conclusie trek je nu op basis van 1 artikel wat hier is aangehaald.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je buiten kennelijk niet of amper besmet kunt raken maakt het geen donder uit of je wel of niet naar buiten gaat.
Beter buiten chillen en risico op drukte dan binnen blijven.
twitter:LaraRense twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:32:56Hoe vinden jullie zelf dat het gaat vandaag? https://t.co/KffMaXkG7K reageer retweet
Iedereen maakt het voor zichzelf uit. Ik ga niet naar het strand dat is mijn keuze.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-in-de-buitenlucht
Maar laat jij je lekker bang maken door Rutte en zijn kornuiten en hun anderhalve meter geneuzel.
Alsof dat überhaupt effectief uit te voeren is in dit overvolle land.
Het is al wekenlang druk op straat en in binnensteden. Elke keer als de zon een dag schijnt worden we na afloop doodgegooid met voorpagina's vol vertekende berichtgeving over massale burgerlijke ongehoorzaamheid en foto's die een compleet vertekend beeld geven van de realiteit in parken en op stranden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die conclusie trek je nu op basis van 1 artikel wat hier is aangehaald.
Ik kan mij nog herinneren dat hier een aantal weken terug wetenschappelijke artikelen werden gedeeld die tot de conclusie kwamen dat het een soort super virus was: het zou ontzettend lang kunnen overleven op oppervlakten en virusdeeltjes zouden ook buiten ontzettend lang in de lucht blijven hangen. Er is gewoon nog geen wetenschappelijke consensus.
Dat het virus zich beter verspreid in een afgesloten ruimte met slechte ventilatie lijkt mij duidelijk. Maar dat 1,5 meter buiten niet nodig is, is daarmee niet gezegd.
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
Dat zou het uitgangspunt moeten zijn ja, als jij het risico wilt nemen doe je dat. Blijf je liever thuis ook prima.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Iedereen maakt het voor zichzelf uit. Ik ga niet naar het strand dat is mijn keuze.
Ok danquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:38 schreef Momo het volgende:
Aan de andere kant als dit soort dingen niet dat een toename leiden van het aantal besmettingen...
quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:38 schreef Momo het volgende:
twitter:DTpersfoto twitterde op donderdag 21-05-2020 om 15:45:58Strand Scheveningen, Hemelvaartsdag 14:38 uur, best ouderwets druk https://t.co/J94kDPFHGF reageer retweet
Ik denk dat een vol strand in de zon en buitenlucht niet zo'n probleem is.quote:
Toch zie je als je goed in gaat zoomen dat mensen over het algemeen keurig de anderhalve meter afstand in acht nemen. Dat is het jammere aan dit soort berichtgeving.quote:
En alle mensen die zichzelf in de trein en de tram proppen om daar te komen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat een vol strand in de zon en buitenlucht niet zo'n probleem is.
Wat wel een probleem is zijn dingen zoals wc's van strandtenten. Kinderen die hun handen niet wassen. Vieze deurklinken, etc.
Edit: hoewel die massa daar rechts midden achterin wel erg dicht op elkaar zit. Maar misschien is dat het effect van de camera zoom
Denk dat het wel mee valt dan zon afstandshot die vertekend. Zolang mensen niet met grote groepen buiten hun gezin meeten en de wcs open zijn bij strandtenten etc.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch zie je als je goed in gaat zoomen dat mensen over het algemeen keurig de anderhalve meter afstand in acht nemen. Dat is het jammere aan dit soort berichtgeving.
Egoïsme !! Kan mij het bommenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou het uitgangspunt moeten zijn ja, als jij het risico wilt nemen doe je dat. Blijf je liever thuis ook prima.
Het weer speelt ook mee... je zult zien dat met een paar weken corona weg is...quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:45 schreef FerryN7 het volgende:
Zal allemaal reuze meevallen man. Het is al vaker zo druk geweest buiten en nog steeds zijn de cijfers laag gebleven.
Heeft niks met egoïsme te maken maar alles met vrijheid. Niemand verplicht jou om naar een strand te komen, niemand kan jou er van weg houden om naar het strand te gaan...quote:
Als het puur aan het weer lag dan zou Brazilie toch niet 20.000 besmettingen per dag kunnen hebben lijkt me.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het weer speelt ook mee... je zult zien dat met een paar weken corona weg is...
(Het is alleen niet te hopen dat het terugkomt in september...)
Prachtig !! Lekker met je gezin er op uit. Ik zie het al weer in de supermarkt.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft niks met egoïsme te maken maar alles met vrijheid. Niemand verplicht jou om naar een strand te komen, niemand kan jou er van weg houden om naar het strand te gaan...
Mooi hè
Het is inderdaad al weken tyfusdruk in zo ongeveer alle binnensteden, en nu gaan we spastisch doen over wat mensen op een strand, die bovendien keurig afstand houden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:45 schreef FerryN7 het volgende:
Zal allemaal reuze meevallen man. Het is al vaker zo druk geweest buiten en nog steeds zijn de cijfers laag gebleven.
Het is daar nu winterquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het puur aan het weer lag dan zou Brazilie toch niet 20.000 besmettingen per dag kunnen hebben lijkt me.
Die kinderen moeten ook gewoon naar school. Kinderen vormen kennelijk amper een risicogroep.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Prachtig !! Lekker met je gezin er op uit. Ik zie het al weer in de supermarkt.
Met 26 graden. Zelfde als hier de zomer is.quote:
Als ze straks weer fulltime op school zitten begint de zomervakantiequote:Op donderdag 21 mei 2020 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kinderen moeten ook gewoon naar school. Kinderen vormen kennelijk amper een risicogroep.
Geen probleem maar laat die kut kinderen thuis ipv de supermarktquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kinderen moeten ook gewoon naar school. Kinderen vormen kennelijk amper een risicogroep.
De vraag is, hoeveel mensen krijgen griep tijdens de Braziliaanse winter?quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met 26 graden. Zelfde als hier de zomer is.
Klopt, ik ben tot nu toe iedere week in een ander centrum geweest en overal was het hartstikke druk. Op de Erasmus brug bijvoorbeeld houd vrijwel niemand rekening met de 1,5 regelquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is inderdaad al weken tyfusdruk in zo ongeveer alle binnensteden, en nu gaan we spastisch doen over wat mensen op een strand, die bovendien keurig afstand houden.
Ja dat is maar een paar weken inderdaad dat ze volledig naar school kunnen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze straks weer fulltime op school zitten begint de zomervakantie
Jeetje. Wat maakt het dat het je zo hoog zit allemaal?quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Geen probleem maar laat die kut kinderen thuis ipv de supermarkt
Precies. Gewoon afschaffen buiten.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt, ik ben tot nu toe iedere week in een ander centrum geweest en overal was het hartstikke druk. Op de Erasmus brug bijvoorbeeld houd vrijwel niemand rekening met de 1,5 regel
Ziedendquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Geen probleem maar laat die kut kinderen thuis ipv de supermarkt
Zolang de cijfers dat niet rechtvaardigen lijkt me dat zeer onterecht.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zal er wel toe leiden dat een aantal recreatieplassen e.d. preventief wordt afgesloten.
Eigen schuld.
Alsnog hebben ze daar amper griep in de zomer. Veel in de winterquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met 26 graden. Zelfde als hier de zomer is.
Wel hoor, bij beetje vrijmibo was het volstrekt normaal om op elkaars lip te staan ook buiten het café.Lekker schreeuwen ookquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Beetje common sense en je kan gewoon zeggen dat het schijnveiligheid is. Het virus is geen sprinkhaan die even op je springt omdat je niet genoeg afstand houdt. Ja of je moet echt iemand in zijn gezicht hoesten of op iemand zijn tenen staan tijdens het praten. Doet iemand dat? Nee zelfs voor de corona pandemie niet.
Wat is amper? Als ze daar evenveel griep hebben in de winter als nu corona zegt dat iets over de gedraging van het virus.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alsnog hebben ze daar amper griep in de zomer. Veel in de winter
Net als hier
In Utrecht ook hoor, maar dat is dan zogenaamd nog nuttig omdat je de lokale middenstand steunt.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt, ik ben tot nu toe iedere week in een ander centrum geweest en overal was het hartstikke druk. Op de Erasmus brug bijvoorbeeld houd vrijwel niemand rekening met de 1,5 regel
Ja echt he?quote:
Goed voorbeeld doet goed volgenquote:Op donderdag 21 mei 2020 18:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt, ik ben tot nu toe iedere week in een ander centrum geweest
Het ene land is het andere niet...quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het puur aan het weer lag dan zou Brazilie toch niet 20.000 besmettingen per dag kunnen hebben lijkt me.
Stel ze maken de boel weer strenger... en corona is ineens weg... sta je mooi te kijken... naar een leeg strand, zwembad etc etc... Kan best wel eens een zwalkbeleid worden.. (jojo)quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Meteen ook weer dat dreigen met beperkingen van hogerhand
Wacht eerst eens af hoe het zich gaat ontwikkelen ipv met loze kreten te komen.
Zolang je tweerichtingsverkeer op het voetpad en spookfietsers hebt is dat ook praktisch onmogelijk. De gemeente vind het allemaal wel best en komt niet verder dan het plakken van wat straatstickers in het centrum rondom Lijnbaan/Koopgoot.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:53 schreef Brybry het volgende:
Ga handhaven of schaf de regels af. Dit is alleen maar verwarrend..
Zelf ben ik voor lekker loslaten deze zomer want vanaf de herfst moeten we toch weer in een lockdown.
Bruls is als hoofd van de veiligheidsregio's verantwoordelijk voor de handhaving van de regels. Hij kan niet anders zo lang de regels zijn zoals ze zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat lijkt toch onvermijdelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Stel ze maken de boel weer strenger... en corona is ineens weg... sta je mooi te kijken... naar een leeg strand, zwembad etc etc... Kan best wel eens een zwalkbeleid worden.. (jojo)
Wat is ongelijk? Gewoon thuis blijven met een opblaas badje?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lijkt toch onvermijdelijk.
https://www.parool.nl/wer(...)owns-nodig~b2283aa9/
Als over 2 weken het aantal patiënten op de IC's weer significant stijgt gaat iedereen weer braaf in isolement. Men pakt nu gewoon het moment, en geef ze eens ongelijk.
We hebben landelijk beleid, die Bruls heeft zich daar maar aan te houden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bruls is als hoofd van de veiligheidsregio's verantwoordelijk voor de handhaving van de regels. Hij kan niet anders zo lang de regels zijn zoals ze zijn.
Juist meer zaken opengooien, in plaats te sluiten.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat is ongelijk? Gewoon thuis blijven met een opblaas badje?
Laat maarquote:Op donderdag 21 mei 2020 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?
De drukte neemt al weken zo niet maanden toe, waar blijft die beloofde tweede golf?
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.quote:
waarom zou een corona virus de curve volgen van een influenza virus?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.
We hebben door onze ervaring inmiddels ook gezien hoe snel de IC-opnames dan weer dalen. Geen reden voor paniek nu dus.
Waarom in hemelsnaam hier een buitenlands artikel voor aanhalen 😂?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef Za het volgende:
There are strong indications that coronavirus will lead to more slaughterhouse and meat factory closures in the Netherlands, FNV spokesman John Klijn has told the AD, following news of a second outbreak at a Vion plant in the south.
https://www.dutchnews.nl/(...)sitive-for-covid-19/
er is geen tweede golf beloofd....quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?
De drukte neemt al weken zo niet maanden toe, waar blijft die beloofde tweede golf?
nee joh, dat houd je nog geen 1 minuut vol en is ook nergens voor nodig. Al die gekke bewegingen, daar raken mensen van in de war.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.
Je ziet nu al hoe moeilijk mensen het vinden als ze niet op een terrasje kunnen zitten. Dat had ik echt nooit verwacht, dat dat zo'n levensbehoefte van mensen is.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.
Eh, ik vind niet niet heel erg snel, hoor. We zijn al meer dan twee maanden bezig!quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.
We hebben door onze ervaring inmiddels ook gezien hoe snel de IC-opnames dan weer dalen. Geen reden voor paniek nu dus.
Zal het niet meer de combinatie met samenzijn op het terras, waar zo naar verlangd wordt?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet nu al hoe moeilijk mensen het vinden als ze niet op een terrasje kunnen zitten. Dat had ik echt nooit verwacht, dat dat zo'n levensbehoefte van mensen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |