Stel ze maken de boel weer strenger... en corona is ineens weg... sta je mooi te kijken... naar een leeg strand, zwembad etc etc... Kan best wel eens een zwalkbeleid worden.. (jojo)quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Meteen ook weer dat dreigen met beperkingen van hogerhand
Wacht eerst eens af hoe het zich gaat ontwikkelen ipv met loze kreten te komen.
Zolang je tweerichtingsverkeer op het voetpad en spookfietsers hebt is dat ook praktisch onmogelijk. De gemeente vind het allemaal wel best en komt niet verder dan het plakken van wat straatstickers in het centrum rondom Lijnbaan/Koopgoot.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:52 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt, ik ben tot nu toe iedere week in een ander centrum geweest en overal was het hartstikke druk. Op de Erasmus brug bijvoorbeeld houd vrijwel niemand rekening met de 1,5 regel
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.quote:Op donderdag 21 mei 2020 18:53 schreef Brybry het volgende:
Ga handhaven of schaf de regels af. Dit is alleen maar verwarrend..
Zelf ben ik voor lekker loslaten deze zomer want vanaf de herfst moeten we toch weer in een lockdown.
Bruls is als hoofd van de veiligheidsregio's verantwoordelijk voor de handhaving van de regels. Hij kan niet anders zo lang de regels zijn zoals ze zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat lijkt toch onvermijdelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Stel ze maken de boel weer strenger... en corona is ineens weg... sta je mooi te kijken... naar een leeg strand, zwembad etc etc... Kan best wel eens een zwalkbeleid worden.. (jojo)
Wat is ongelijk? Gewoon thuis blijven met een opblaas badje?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lijkt toch onvermijdelijk.
https://www.parool.nl/wer(...)owns-nodig~b2283aa9/
Als over 2 weken het aantal patiënten op de IC's weer significant stijgt gaat iedereen weer braaf in isolement. Men pakt nu gewoon het moment, en geef ze eens ongelijk.
We hebben landelijk beleid, die Bruls heeft zich daar maar aan te houden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bruls is als hoofd van de veiligheidsregio's verantwoordelijk voor de handhaving van de regels. Hij kan niet anders zo lang de regels zijn zoals ze zijn.
Juist meer zaken opengooien, in plaats te sluiten.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat is ongelijk? Gewoon thuis blijven met een opblaas badje?
Laat maarquote:Op donderdag 21 mei 2020 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?
De drukte neemt al weken zo niet maanden toe, waar blijft die beloofde tweede golf?
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.quote:
waarom zou een corona virus de curve volgen van een influenza virus?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.
We hebben door onze ervaring inmiddels ook gezien hoe snel de IC-opnames dan weer dalen. Geen reden voor paniek nu dus.
Waarom in hemelsnaam hier een buitenlands artikel voor aanhalen 😂?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef Za het volgende:
There are strong indications that coronavirus will lead to more slaughterhouse and meat factory closures in the Netherlands, FNV spokesman John Klijn has told the AD, following news of a second outbreak at a Vion plant in the south.
https://www.dutchnews.nl/(...)sitive-for-covid-19/
er is geen tweede golf beloofd....quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang er kennelijk geen direct gevaar is, waarom zouden mensen?
De drukte neemt al weken zo niet maanden toe, waar blijft die beloofde tweede golf?
nee joh, dat houd je nog geen 1 minuut vol en is ook nergens voor nodig. Al die gekke bewegingen, daar raken mensen van in de war.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.
Je ziet nu al hoe moeilijk mensen het vinden als ze niet op een terrasje kunnen zitten. Dat had ik echt nooit verwacht, dat dat zo'n levensbehoefte van mensen is.quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat mensen jarenlang spastisch gaan zitten doen.
Eh, ik vind niet niet heel erg snel, hoor. We zijn al meer dan twee maanden bezig!quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier vrees ik ook heel erg voor. Als het Coronavirus kennelijk de curve volgt van de normale influenza, en die schijn lijkt het steeds meer te hebben zijn we in het najaar sowieso terug bij af.
We hebben door onze ervaring inmiddels ook gezien hoe snel de IC-opnames dan weer dalen. Geen reden voor paniek nu dus.
Zal het niet meer de combinatie met samenzijn op het terras, waar zo naar verlangd wordt?quote:Op donderdag 21 mei 2020 19:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je ziet nu al hoe moeilijk mensen het vinden als ze niet op een terrasje kunnen zitten. Dat had ik echt nooit verwacht, dat dat zo'n levensbehoefte van mensen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |