abonnement Unibet Coolblue
pi_193252088
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:48 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ouders en broers en zussen. Ik ben de jongste maar ga op een zus na het meest verdienen (denk ik)
Waarom moet er bij jullie een ranglijst uitgesproken worden voor wat betreft salarissen? Mijn familie heeft geen idee wat ik verdien en ik zou ook niet weten waar ik in de rangorde sta, waarom zou je dat willen vertellen?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:00:37 #77
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193252782
Mijn moeder weet het, ik geloof niet dat het de rest van mijn familie iets boeit wat ik verdien, eigenlijk. En vice versa.
pi_193253006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 02:45 schreef Werkperd het volgende:
Typisch Nederlands. Een gezinslid die zijn andere gezinsleden als potentiële vijanden beschouwt.

''Kunnen ze tegen me gebruiken''... Hier zakt je broek dus van af!
Sommige van m’n familieleden doen weleens negatieve uitspraken over ‘rijke mensen’. Dan kan ik het beter in het midden laten hoeveel ik verdien, ik verwacht dat de negatieve vooroordelen dan (Deels) ook op mij losgelaten zullen worden.
Niet iedereen heeft een omgeving vol rationele intelligente mensen.
pi_193253036
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 02:45 schreef Werkperd het volgende:
Typisch Nederlands. Een gezinslid die zijn andere gezinsleden als potentiële vijanden beschouwt.

''Kunnen ze tegen me gebruiken''... Hier zakt je broek dus van af!
Jij bent zeker weer zo'n Turk die even zijn superioriteit wil tonen?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:36:08 #80
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193253163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Sommige van m’n familieleden doen weleens negatieve uitspraken over ‘rijke mensen’. Dan kan ik het beter in het midden laten hoeveel ik verdien, ik verwacht dat de negatieve vooroordelen dan (Deels) ook op mij losgelaten zullen worden.
Niet iedereen heeft een omgeving vol rationele intelligente mensen.
hoeveel verdien jij dan?
pi_193253223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:36 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

hoeveel verdien jij dan?
6500 ex ort.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:43:08 #82
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193253247
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

6500 ex ort.
en hoeveel is dat netto?
pi_193253331
Ik henzelf een collega die het weet en waarvan ik het weet. Mijn directe collega doet er heel geheimzinnig over :')
Ik was hier...
pi_193253393
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:43 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

en hoeveel is dat netto?
4000 ex ort
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:30 #85
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193253417
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

4000 ex ort
Kijk, in de gulden tijdperk was je rijk geweest maar in de euro tijdperk is 4000 netto gewoon een goed salaris, komt misschien nog wat bij voor ort maar ik zou je zeker niet rijk noemen. Hoe zie jij dit zelf?
pi_193253470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Kijk, in de gulden tijdperk was je rijk geweest maar in de euro tijdperk is 4000 netto gewoon een goed salaris, komt misschien nog wat bij voor ort maar ik zou je zeker niet rijk noemen. Hoe zie jij dit zelf?
Nou ik mezelf dus niet, maar m’n familie waarschijnlijk wel als ze die getallen zouden horen. Het heeft geen zin om daar CBS statistieken op los te laten, want dat werkt toch niet. Daarom weten sommige familieleden het dus niet. Dat is niet perse ‘Nederlands’ denk ik maar gewoon omgaan met relaties.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:00:39 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193254167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

4000 ex ort
Heerlijk salaris ^O^ , dan kun je lekker zorgeloos leven (tenzij je het aan hele domme dingen uitgeeft enzo).
Resistance is futile.
pi_193254177
Vertel t niet. Ik spreek uit ervaring.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 11:16:06 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193254384
Boeiend. Daar betaal ik mn hyptoheek ook op. Per saldo zal het hooguit een paar honderd euro schelen op mn broer met een goedkoper huis.

Ik maak er geen geheim van. Samen netto meer dan 4600 euro. Leven is prima zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:19:22 #90
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193254439
Het gaat hun toch helemaal niet aan :? Hooguit 'ik verdien voldoende om van te leven en leuke dingen mee te doen' maar that's it qua specificatie imho
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193259686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Sommige van m’n familieleden doen weleens negatieve uitspraken over ‘rijke mensen’. Dan kan ik het beter in het midden laten hoeveel ik verdien, ik verwacht dat de negatieve vooroordelen dan (Deels) ook op mij losgelaten zullen worden.
Niet iedereen heeft een omgeving vol rationele intelligente mensen.
Je vraagt sowieso niet naar iemands salaris. Dat is niet gepast.
pi_193259694
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:23 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Jij bent zeker weer zo'n Turk die even zijn superioriteit wil tonen?
Jij moet eventjes moven.
pi_193259787
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net een nieuwe baan waar ik flink in op vooruit ga qua salaris, maar ik vraag me af of het slim is om te vertellen hoeveel ik ga verdienen. Straks wordt het tegen me gebruikt in een ruzie ofzo.

Weet jullie familie hoeveel je verdient?
Wat ik geleerd heb: blijf "low profile".

Op het moment dat mensen weten dat je geld hebt, ben je de eerste waar ze aankloppen als ze geld nodig hebben. Geld dat je nooit terug ziet.

Levenslessen kosten soms geld, helaas ;)
pi_193260040
Gaat ze geen balzak aan!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193260345
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net een nieuwe baan waar ik flink in op vooruit ga qua salaris, maar ik vraag me af of het slim is om te vertellen hoeveel ik ga verdienen. Straks wordt het tegen me gebruikt in een ruzie ofzo.

Weet jullie familie hoeveel je verdient?
Mijn moeder wist het wel. Volgens mij mijn vader ook. Mijn broer weet het ook denk ik, althans ik heb het weleens verteld. Ik weet het ook van hem. Mijn broer en ik werken allebei voor de overheid dus als je weet in welke schaal je zit, dan weet je genoeg.

Overigens is mijn broer door een noodlottige gebeurtenis opzij. 40e heel vroef financieel onafhankelijk geworden. Hij zou niet meer hoeven te werken.

Ik moet nog gewoon werken, maar gelukkig heb ik leuk werk. Geld is zeker niet het belangrijkste. De enige eis is dat ik op mijn salaris de hypotheek en andere vaste lasten kan betalen en nog geld overhoud voor leuke dingen en om te sparen.
Ze zeggen dat sowieso alles boven de 75k euro per jaar maakt het leven niet makkelijker of gelukkiger.
pi_193260459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:49 schreef matigeuser het volgende:
Waarom inderdaad altijd zo geheimzinnig doen over geld?

Het is toch al lang duidelijk. Aan je huis, auto en levensstijl kunnen mensen veel aflezen.

Laat ik je vast verklappen dat veel wat je ziet schone schijn is.
Je weet niet wat voor een horror hypotheek er op een huis rust. Wellicht is een groot deel aflossingsvrij of beslaat die een groot gedeelte van hun inkomen. Kortom je weet niet hoe gezond die lening is. Je kan er vanuit gaan dat de meesten een hypotheek hebben.

Slechts 10! procent heeft zijn huis afgelost. Heel triest als je weet hoeveel ouderen er met een koophuis zijn.

Voor een auto geldt hetzelfde. Slechts 10 procent van de bevolking kan zich een nieuwe auto veroorloven door deze gewoon van hun spaargeld te betalen. De rest is lease of leen. Je kunt daaruit dus niet afleiden of iemand het goed voor elkaar heeft.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 18:49:33 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193260788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat ik geleerd heb: blijf "low profile".

Op het moment dat mensen weten dat je geld hebt, ben je de eerste waar ze aankloppen als ze geld nodig hebben. Geld dat je nooit terug ziet.

Levenslessen kosten soms geld, helaas ;)
Ja, maar je kúnt natuurlijk gewoon geen geld uitlenen he. Want als die mensen het al niet bij mekaar krijgen als ze NIET jou terug hoeven te betalen, hoe gaan ze dan hun normale geld + wat ze jou schuldig zijn bij mekaar krijgen? Niet. Dus, dingen die niet mijn probleem zijn ga ik ook niet mijn probleem maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193260943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar je kúnt natuurlijk gewoon geen geld uitlenen he. Want als die mensen het al niet bij mekaar krijgen als ze NIET jou terug hoeven te betalen, hoe gaan ze dan hun normale geld + wat ze jou schuldig zijn bij mekaar krijgen? Niet. Dus, dingen die niet mijn probleem zijn ga ik ook niet mijn probleem maken.
Precies, je gaat toch niet zomaar aan jan en alleman geld uitlenen. Mocht je dat wel willen, dan altijd met een notaris die dingen vastlegt op kosten van degene die leent.
pi_193260985
Sinds ik hier op Fok! kijk, durf ik niet meer :D
pi_193261682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je vraagt sowieso niet naar iemands salaris. Dat is niet gepast.
In Nederland niet nee. In andere landen is dat gebruikelijker. Overigens noem je daar het netto bedrag over het algemeen.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:07:43 #101
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193263105
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
ik vraag me af of het slim is om te vertellen hoeveel ik ga verdienen. Straks wordt het tegen me gebruikt in een ruzie ofzo.
Nieuwe familie zoeken als je je hier zorgen om maakt
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:10:45 #102
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193263164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Laat ik je vast verklappen dat veel wat je ziet schone schijn is.
Je weet niet wat voor een horror hypotheek er op een huis rust. Wellicht is een groot deel aflossingsvrij of beslaat die een groot gedeelte van hun inkomen. Kortom je weet niet hoe gezond die lening is. Je kan er vanuit gaan dat de meesten een hypotheek hebben.

Slechts 10! procent heeft zijn huis afgelost. Heel triest als je weet hoeveel ouderen er met een koophuis zijn.

Voor een auto geldt hetzelfde. Slechts 10 procent van de bevolking kan zich een nieuwe auto veroorloven door deze gewoon van hun spaargeld te betalen. De rest is lease of leen. Je kunt daaruit dus niet afleiden of iemand het goed voor elkaar heeft.
:o Dat is echt weinig!!

Overigens viel mij een paar jaar geleden op hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben en ook gewoon echt niks aflossen. Bizar. Dan woon je m.i. boven je stand.
Dat hoorde ik overigens als reactie op onze eigen hypotheek, die we verplicht 100% aflossen in 30 jaar. Nieuwe regels toen, helemaal prima.
pi_193263659
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

:o Dat is echt weinig!!

Overigens viel mij een paar jaar geleden op hoeveel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben en ook gewoon echt niks aflossen. Bizar. Dan woon je m.i. boven je stand.
Dat hoorde ik overigens als reactie op onze eigen hypotheek, die we verplicht 100% aflossen in 30 jaar. Nieuwe regels toen, helemaal prima.
Mediaan staat er nog geen 10k op de spaarrekening van huishoudens. Daar koop je al lang geen nieuwe auto voor.
Ik vind zeker als je je aflossingsvrije deel niet op het einde gewoon af kan lossen met spaargeld je zeker boven je stand leeft. Velen zullen tegen die tijd ook hun huis moeten verkopen, omdat ze dat geld gewoon niet hebben tegen die tijd. Je hebt in ieder geval de juiste instelling zoals ik dat je je huis gewoon netjes helemaal afbetaalt. Ik heb hiervoor trouwens wel een huis met hypotheek gehad met een aflossingsvrij deel wat ik niet bij elkaar zou hebben op het eind. Na verhuizing gelijk ervoor gezorgd dat ik daar niets meer mee te maken heb.
pi_193269199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:52 schreef Fisherman het volgende:

[..]

In Nederland niet nee. In andere landen is dat gebruikelijker. Overigens noem je daar het netto bedrag over het algemeen.
In andere landen ook niet.
pi_193270279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 02:27 schreef Werkperd het volgende:

[..]

In andere landen ook niet.
In de west Europa is het niet zo gebruikelijk nee. Heel veel andere delen van de wereld wel.
pi_193270884
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:46 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net een nieuwe baan waar ik flink in op vooruit ga qua salaris, maar ik vraag me af of het slim is om te vertellen hoeveel ik ga verdienen. Straks wordt het tegen me gebruikt in een ruzie ofzo.

Weet jullie familie hoeveel je verdient?
Nee, niet zeggen anders komen ze je geld vragen.
pi_193271340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:26 schreef stokj het volgende:

[..]

Nee, niet zeggen anders komen ze je geld vragen.
Je hebt volgens mij een hele vreemde familie als ze om die reden om geld komen bedelen. Ik weet het, familie kies je niet, maar als ze alleen om geld komen bedelen, zou ik de banden toch wat laten vieren.
pi_193271379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij een hele vreemde familie als ze om die reden om geld komen bedelen. Ik weet het, familie kies je niet, maar als ze alleen om geld komen bedelen, zou ik de banden toch wat laten vieren.
Eens, maar het is algemeen bekend dat geld rare dingen met mensen kan doen.
pi_193271408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:59 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ja, en dat dus
Ja of bij verjaardagen van de kinderen (m’n nichtjes en neefjes) dat je met de meest fancy cadeaus komt zoals een PS4 of Nintendo switch.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193271468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eens, maar het is algemeen bekend dat geld rare dingen met mensen kan doen.
Klopt, maar niet als je zelf je zaakjes goed op orde hebt. Als familie dat soort fratsen uit gaat halen, dan hebben ze waarschijnlijk hun zaakjes financieel niet helemaal op orde.
pi_193271548
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Klopt, maar niet als je zelf je zaakjes goed op orde hebt. Als familie dat soort fratsen uit gaat halen, dan hebben ze waarschijnlijk hun zaakjes financieel niet helemaal op orde.
Mijn ervaring is meer: hoe rijker mensen zijn, des te gieriger ze worden.
pi_193271625
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij een hele vreemde familie als ze om die reden om geld komen bedelen. Ik weet het, familie kies je niet, maar als ze alleen om geld komen bedelen, zou ik de banden toch wat laten vieren.
Sowieso denken veel mensen dat familie voor alles gaat terwijl dat niet zo is. En in elke familie heb je wel een schooier of schooieres die van anderen profiteren omdat ze zelf van van zichzelf kunnen profiteren (of zichzelf kunnen helpen).
pi_193271633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Klopt, maar niet als je zelf je zaakjes goed op orde hebt. Als familie dat soort fratsen uit gaat halen, dan hebben ze waarschijnlijk hun zaakjes financieel niet helemaal op orde.
Vergeet niet dat als mensen ergens geld ruiken ze van alles doen om het te krijgen. Voor geld doen mensen tegenwoordig alles.
pi_193271714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is meer: hoe rijker mensen zijn, des te gieriger ze worden.
Maar dan nog is gierig terwijl je financieel niets te klagen hebt niet aannemelijk dat mensen gaan bedelen.
pi_193271724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef stokj het volgende:

[..]

Vergeet niet dat als mensen ergens geld ruiken ze van alles doen om het te krijgen. Voor geld doen mensen tegenwoordig alles.
Alsjeblieft genoeg hebt en daarmee tevreden bent, waarom zou je dan meer willen als dat ten koste gaat van goede relaties?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:50:34 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193271804
Jezus man, ik zit met stijgende verbazing te lezen :') . Wat voor families hebben jullie in godsnaam? :')

Ik vertel mijn directe familie rustig wat ik verdien, niemand die vraagt om geld te lenen of te krijgen. Ruzie maken we ook nooit, dus het wordt gewoon niet tegen mij gebruikt. En ooms/tantes/neven/nichten zal mij werkelijk de reet roesten hoe en wat zij verdienen, zal hun ook geen zak interesseren wat ik verdien.
Resistance is futile.
pi_193271810
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Alsjeblieft genoeg hebt en daarmee tevreden bent, waarom zou je dan meer willen als dat ten koste gaat van goede relaties?
Dan moet er een andere discussie worden gestart over wat de toegevoegde waarde van familie (en vrienden misschien wel zelfs) is.

Weleens meegemaakt dat een maat voor zijn nieuwe jobba met alle nieuwe mensen naar het buitenland moest zodat ze gingen testen hoe ze in de groep lagen en wie dan geschikt was voor welke functie. 2 weken Amerika (weet niet meer welk deel). Na 3 dagen belde hij zijn vriendengroep op voor geld omdat hij al zijn geld had uitgegeven aan drankjes, dinertjes en souveniers voor thuis. Elke maat weigerde om geld af te geven. Voordat ik mijn mening kon geven had de derde maat al een flink bedrag gestort.
pi_193271819
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:50 schreef Seven. het volgende:
Jezus man, ik zit met stijgende verbazing te lezen :') . Wat voor families hebben jullie in godsnaam? :')

Ik vertel mijn directe familie rustig wat ik verdien, niemand die vraagt om geld te lenen of te krijgen. Ruzie maken we ook nooit, dus het wordt gewoon niet tegen mij gebruikt. En ooms/tantes/neven/nichten zal mij werkelijk de reet roesten hoe en wat zij verdienen, zal hun ook geen zak interesseren wat ik verdien.
Ik vertel nooit aan iemand hoeveel ik verdien, dit om de slapende stille hond niet wakker te maken. Bovendien gaat het hen niet aan. Zolang ik mezelf kan verzorgen ermee is het goed.

Er zijn families die daar best extreem in zijn. Geldwolffamilies bijvoorbeeld. Of mensen die gelieerd zijn aan de stamboom van Dagobert.
pi_193271874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:51 schreef stokj het volgende:

[..]

Dan moet er een andere discussie worden gestart over wat de toegevoegde waarde van familie (en vrienden misschien wel zelfs) is.

Weleens meegemaakt dat een maat voor zijn nieuwe jobba met alle nieuwe mensen naar het buitenland moest zodat ze gingen testen hoe ze in de groep lagen en wie dan geschikt was voor welke functie. 2 weken Amerika (weet niet meer welk deel). Na 3 dagen belde hij zijn vriendengroep op voor geld omdat hij al zijn geld had uitgegeven aan drankjes, dinertjes en souveniers voor thuis. Elke maat weigerde om geld af te geven. Voordat ik mijn mening kon geven had de derde maat al een flink bedrag gestort.
Je vertelt niet waar hij dat geld voor nodig had. Was het om de terugreis mogelijk te maken? Of om juist nog meer te verbrassen?
Zijn het trouwens vrienden of maten van elkaar binnen de groep?
pi_193271915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:57 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je vertelt niet waar hij dat geld voor nodig had. Was het om de terugreis mogelijk te maken? Of om juist nog meer te verbrassen?
Zijn het trouwens vrienden of maten van elkaar binnen de groep?
Ze moesten dingen die zij daar wilden doen zelf bekostigen. Dus eten, drinken etc. Als je in de avond naar de bios of club wou etc. Hij was door al zijn geld heen (volgens mij had hij niet veel op zijn bankrekening staan hem kennende). Hij had het geld nodig om de resterende dagen te 'overleven'.

Nou ja, ik noemde het in het verhaal maten maar het zijn vrienden in een vriendengroep.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:15:09 #121
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_193272056
Bizar topic, of eigenlijk bizarre familierelaties die sommige hebben. "Het kan tegen me gebruikt worden" :') Wauw
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:15:39 #122
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193272068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is meer: hoe rijker mensen zijn, des te gieriger ze worden.
Je wordt rijk van geld dat je niet uitgeeft.

Ik zie in mijn omgeving mensen die vinden dat geld moet rollen. Ongeacht hun salaris hebben die direct paniek als de wasmachine het begeeft of de auto defect raakt.

Ik zie ook knieperts die zulke dingen direct kunnen betalen, zonder paniek.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 11:29:50 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193272213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Bizar topic, of eigenlijk bizarre familierelaties die sommige hebben. "Het kan tegen me gebruikt worden" :') Wauw
schrik ik ook van.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:59:11 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193272495
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:52 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik vertel nooit aan iemand hoeveel ik verdien, dit om de slapende stille hond niet wakker te maken. Bovendien gaat het hen niet aan. Zolang ik mezelf kan verzorgen ermee is het goed.

Er zijn families die daar best extreem in zijn. Geldwolffamilies bijvoorbeeld. Of mensen die gelieerd zijn aan de stamboom van Dagobert.
Ik kom uit zo'n nest. Juist daarom vinden we het wel interessant om te weten wat de rest verdient. Maar dat wil nog niet zeggen dat we het elkaar als Tokkies voor de voeten gooien :')
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:00:33 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193272504
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:15 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je wordt rijk van geld dat je niet uitgeeft.

Ik zie in mijn omgeving mensen die vinden dat geld moet rollen. Ongeacht hun salaris hebben die direct paniek als de wasmachine het begeeft of de auto defect raakt.

Ik zie ook knieperts die zulke dingen direct kunnen betalen, zonder paniek.
En dan weken klagen over die verdomde kutwasmachine :D
Resistance is futile.
pi_193272606
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kom uit zo'n nest. Juist daarom vinden we het wel interessant om te weten wat de rest verdient. Maar dat wil nog niet zeggen dat we het elkaar als Tokkies voor de voeten gooien :')
Haha gelukkig valt dat dan mee. De band met je familie moet dan ook goed zijn dat dit niet tot geldproblemen leidt.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:40:02 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193272912
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:10 schreef stokj het volgende:

[..]

Haha gelukkig valt dat dan mee. De band met je familie moet dan ook goed zijn dat dit niet tot geldproblemen leidt.
Valt best mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 13:02:34 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193273138
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:15 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je wordt rijk van geld dat je niet uitgeeft.

Ik zie in mijn omgeving mensen die vinden dat geld moet rollen. Ongeacht hun salaris hebben die direct paniek als de wasmachine het begeeft of de auto defect raakt.

Ik zie ook knieperts die zulke dingen direct kunnen betalen, zonder paniek.
Geld kun je laten rollen (of waaien, afhankelijk van of het muntgeld of papiergeld is :P ) maar als je dat doet in die mate dat je geen tegenslagen/onverwachte dingen kunt opvangen, dan laat je niet 'geld rollen', dan kun je gewoon niet met geld om gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193273245
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Valt best mee.


Wij hebben ook problemen. Bij ons gaat het niet om wat je verdient, maar wat je meekrijgt. Ik verdien veel meer dan de rest, maar de rest heeft wel veel grotere woningen. Mijn broer en zussen hebben allemaal een kontje gehad van m'n ouders in het leven waardoor ze in huizen van een half miljoen wonen. Superfijn voor ze, meen ik oprecht. Ik gun het ze van harte.


Ze wonen dus in een vrij normaal huis die broers en zussen zo te horen. Daar koop je tegenwoordig niets speciaals voor.

Maar goed, ik snap wel je onvrede. Het lijkt me inderdaad meer dan vervelend dat je ouders jou anders behandelen dan de rest.

Ik heb het weleens gezien in de familie van mijn moeder. De kinderen van de opa van mijn moeder, ik meen een stuk of 10 kregen na het trouwen ieder van opa een grote boerderij. Zij hebben dus nooit een hypotheek gekend.
Mijn opa een oma hebben die boerderij met gesloten beurs geruild tegen een rijtjeswoning van een oom en tante. Dat dit voor enige reuring kan zorgen kan men zich wel voorstellen lijkt me.
Nu meen ik dat vooral een tante en oom hier het meest moeilijk mee hadden, aangezien zij in een rijwoning woonden en de rest in vrijstaande huizen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:19:21 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193273327
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ze wonen dus in een vrij normaal huis die broers en zussen zo te horen. Daar koop je tegenwoordig niets speciaals voor.

Maar goed, ik snap wel je onvrede. Het lijkt me inderdaad meer dan vervelend dat je ouders jou anders behandelen dan de rest.
In onze wereld betekent een half miljoen veel ruimte, lekker buitenaf wonen, je kinderen niet hoeven leren om uit te kijken met oversteken enzo en gewoon de zijdeur openzetten als de hond eruit moet in plaats van een blokje om.

Het is niet anders. De erkenning heeft al heel wat gedaan, maar er is in mijn beeld van mijn ouders onherstelbare schade ontstaan.
Resistance is futile.
pi_193273350
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

In onze wereld betekent een half miljoen veel ruimte, lekker buitenaf wonen, je kinderen niet hoeven leren om uit te kijken met oversteken enzo en gewoon de zijdeur openzetten als de hond eruit moet in plaats van een blokje om.

Het is niet anders. De erkenning heeft al heel wat gedaan, maar er is in mijn beeld van mijn ouders onherstelbare schade ontstaan.
Ik neem aan dat je niet in Nederland woont?

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er een soort vervreemding ontstaan is die nooit meer helemaal goed komt.
pi_193275564
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:50 schreef Seven. het volgende:
Jezus man, ik zit met stijgende verbazing te lezen :') . Wat voor families hebben jullie in godsnaam? :')

Ik vertel mijn directe familie rustig wat ik verdien, niemand die vraagt om geld te lenen of te krijgen. Ruzie maken we ook nooit, dus het wordt gewoon niet tegen mij gebruikt. En ooms/tantes/neven/nichten zal mij werkelijk de reet roesten hoe en wat zij verdienen, zal hun ook geen zak interesseren wat ik verdien.
Kijk zo n schoonfamilie wil je hebben!!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:39:50 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276123
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:21 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet in Nederland woont?

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er een soort vervreemding ontstaan is die nooit meer helemaal goed komt.
Jawel, gewoon in NL.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:45:08 #134
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193276192
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

In onze wereld betekent een half miljoen veel ruimte, lekker buitenaf wonen, je kinderen niet hoeven leren om uit te kijken met oversteken enzo en gewoon de zijdeur openzetten als de hond eruit moet in plaats van een blokje om.

Het is niet anders. De erkenning heeft al heel wat gedaan, maar er is in mijn beeld van mijn ouders onherstelbare schade ontstaan.
Ach gut meis, de verongelijktheid spat er vanaf. Zij kregen wel iets en ik niet dus nu praat ik niet meer met ze :'(
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193276215
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jawel, gewoon in NL.
Op heel beperkte locaties is dat inderdaad mogelijk. Als je centraler woont in een grote stad is dat niet mogelijk om zo te wonen voor een dergelijk bedrag, helaas. Maer goed, dat zul je zelf ook wel weten.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:50:51 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ach gut meis, de verongelijktheid spat er vanaf. Zij kregen wel iets en ik niet dus nu praat ik niet meer met ze :'(
Ik praat gewoon met m'n ouders :) . Mijn ouders erkennen nu ook gewoon dat de verdeling niet eerlijk is, en dat ze daarin fouten hebben gemaakt. Ik zal alleen nooit meer teleurgesteld zijn in ze, want ik reken gewoon helemaal nergens meer op.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:51:29 #137
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193276306
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik praat gewoon met m'n ouders :) . Mijn ouders erkennen nu ook gewoon dat de verdeling niet eerlijk is, en dat ze daarin fouten hebben gemaakt. Ik zal alleen nooit meer teleurgesteld zijn in ze, want ik reken gewoon helemaal nergens meer op.
Sportieve reactie op mijn etteropmerking.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:52:26 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276322
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Op heel beperkte locaties is dat inderdaad mogelijk. Als je centraler woont in een grote stad is dat niet mogelijk om zo te wonen voor een dergelijk bedrag, helaas. Maer goed, dat zul je zelf ook wel weten.
Niet een beperkt aantal locaties. Er is leven buiten de randstad, you know..
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:53:13 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193276335
Zoveel weten het bij mij. Boeiend?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:53:24 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:51 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Sportieve reactie op mijn etteropmerking.
Meestal ben ik zelf degene die mensen op de kast jaagt.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:03:12 #141
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193276506
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dan weken klagen over die verdomde kutwasmachine :D
Waarom zou je klagen over je gloednieuwe wasmachine? :?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:07:43 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:03 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarom zou je klagen over je gloednieuwe wasmachine? :?
De oude wasmachine..!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')