Ik wil best wel een hypotheek met negatieve rentequote:Op donderdag 21 mei 2020 08:53 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Bizar hoe weinig tegengeluiden we horen op de TV. Los van een enkel interessante column in de notabene de Telegraaf lijken alle journalisten en presentatoren hun vermogen tot kritische vragen stellen, verloren te zijn. Zoals de dame in bovenstaand filmpje.
Hoekstra vertelt gister doodleuk dat er 100mld uitgegeven gaat worden en er worden grapjes gemaakt door Charles Groenhuijsen. De generatie die hier tientallen jaren onder gaat lijden, kan nu al geen woning kopen en heeft te maken met negatieve rentes.
En als er een keer een interessant tegengeluid aan bod komt (Maurice de Hond), wordt deze weggehoond door een incoherente en uiterst incompetente viroloog
De ijskoude zuid Europese winters met als bekendste voorbeeld een wedstrijd die gespeeld werd bij temperaturen van een graad of 15 overdag en tijdens de wedstrijd zelf een graad of 8 in vergelijking met de loeihete Hollandse zomers ja, gigantisch verschil.quote:Op donderdag 21 mei 2020 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Aannames, aannames.
Alles wat je leest.
En daarnaast, dat was op het toppunt, in de winter.
Wat klopt er niet? Hij haalt voor bijna alles wat hij zegt wetenschappelijke bronnen aan.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wil best wel een hypotheek met negatieve rente
Maurice klinkt inderdaad interessant, maar zijn verhaal klopt niet en de interviewer corrigeert hem niet. Dus daar kun je verder weinig mee.
Dat geschreeuw, gebek en continu fysiek contact tussen tienduizenden mensen gaat inderdaad geen succes worden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik las een artikel in de Volkskrant dat er een onderzoek is gedaan waaruit inderdaad blijkt dat besmetting in de buitenlucht heel weinig voorkomt. Het zou niet onmogelijk zijn, maar zeker in het passeren tijdens wandelen bijvoorbeeld zou de kans echt minimaal zijn.
Wat dus betekent dat zo'n festival of concert nog steeds geen goed idee is. Daar passeer je elkaar niet, maar ben je langere tijd dichtbij een ander. En laat dat nou precies de minimiale kans op besmetting in de buitenlucht aanzienlijk verhogen: langere tijd bij iemand zijn en met die persoon praten.
(Volkskrant mag je hier niet linken, toch?)
Dan is het deze link:quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat geschreeuw, gebek en continu fysiek contact tussen tienduizenden mensen gaat inderdaad geen succes worden.
Volkskrant wil inderdaad liever niet gequote worden, linken mag wel:)
Buiten gebeurt (kennelijk) weinig als je elkaar tegenkomt op straat, een praatje maakt in het park of in de tuin gaat barbecuen. Maar met 50.000 man op een veld gaan staan en de hele dag schreeuwen, zweten en om elkaar heen hangen is toch echt iets anders.quote:Op donderdag 21 mei 2020 08:46 schreef Jed1Gam het volgende:
Kan makkelijk, gebeurt niks als het buiten is.
Was jij niet zo'n schreeuwer over paniekzaaiers betreffende het virus terwijl je nu aan het janken bent over tientallen jaren lijden wegens alle economische malaise die een paar maandjes anders leven veroorzaken gaat? 🤔quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker weglachen is ook een optie inderdaad.
Zweten speelt geen rol..quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Buiten gebeurt (kennelijk) weinig als je elkaar tegenkomt op straat, een praatje maakt in het park of in de tuin gaat barbecuen. Maar met 50.000 man op een veld gaan staan en de hele dag schreeuwen, zweten en om elkaar heen hangen is toch echt iets anders.
Klopt.quote:
Een paar maandjes anders leven? En dan mij met "quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Was jij niet zo'n schreeuwer over paniekzaaiers betreffende het virus terwijl je nu aan het janken bent over tientallen jaren lijden wegens alle economische malaise die een paar maandjes anders leven veroorzaken gaat? 🤔
Bijzonder.
Lange termijn ≠ tientallen jaren lijden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:24 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Een paar maandjes anders leven? En dan mij met "" quoten. Heb je dan echt geen enkel idee wat de implicaties zijn voor de lange termijn?
DeHontGodtwitter:mauricedehond twitterde op donderdag 21-05-2020 om 08:42:45en de bevestigingen komen nu achter elkaar binnen:
Superspreading events verantwoordelijk voor 80% van de #corona besmettingen
https://t.co/FdegztMqwx reageer retweet
“Schreeuwer over paniekzaaiers”. Jij kunt die correlatie niet zien dan? Ik heb het niet over tientallen jaren lijden maar het lijkt me logisch dat de jonge generatie er nog wel lang last van gaat hebben. Ik zie het aan mijn eigen kinderen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Was jij niet zo'n schreeuwer over paniekzaaiers betreffende het virus terwijl je nu aan het janken bent over tientallen jaren lijden wegens alle economische malaise die een paar maandjes anders leven veroorzaken gaat? 🤔
Bijzonder.
En je hebt al die bronnen gecheckt om te controleren of wat Maurice beweert ook uit die bronnen blijkt?quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wat klopt er niet? Hij haalt voor bijna alles wat hij zegt wetenschappelijke bronnen aan.
Dat kan maarja dan moet je het niet gebruiken om je argument te versterken. En met praten is de kans schijnbaar minimaal. Anders zouden terrassen ook niet open gaan. Althans neem aan dat Rutte en co weten dat er vooral veel geluld gaat worden op het terras.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Zingen, schreeuwen, praten en de hele tijd om elkaar heen hangen wel.
Laat dat nou precies de setting zijn van zo'n concert of festival.
Psychologisch en economisch zijn we er nog lang niet als we dit virus achter de rug hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lange termijn ≠ tientallen jaren lijden.
Doe normaal man.
Ik ben benieuwd waar die tweede golf in sept. dan door moet ontstaan zonder reizen en superspread eventsquote:Op donderdag 21 mei 2020 09:31 schreef Gehrman het volgende:
DeHontGodtwitter:mauricedehond twitterde op donderdag 21-05-2020 om 08:42:45en de bevestigingen komen nu achter elkaar binnen:
Geniaal.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:31 schreef Gehrman het volgende:
Gelul dat je mij enkel maar ziet reageren dat het allemaal wel meevalt. Sterker nog, je gaat er geen enkel voorbeeld van kunnen vinden. Ergo : je staat gewoon glashard te liegen in de hoop dat je aanname bij iemand vat vindt. Hoe zwakquote:Op donderdag 21 mei 2020 09:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
“Schreeuwer over paniekzaaiers”. Jij kunt die correlatie niet zien dan? Ik heb het niet over tientallen jaren lijden maar het lijkt me logisch dat de jonge generatie er nog wel lang last van gaat hebben. Ik zie het aan mijn eigen kinderen.
En ja, ik vind dat we vrij extreem ethisch hebben gereageerd.
Het enige wat ik jou zie doen hier is reageren dat het allemaal wel meevalt en elk mogelijk tegengeluid druk je gelijk de kop in.
We storten onszelf de put in door onszelf op te sluiten ten baten van een groep ouderen en zwakkeren. Iemand gaat die rekening betalen en dat is de beschermde groep in ieder geval niet.
Maar op een terras houd je afstand. Op een festival niet.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:34 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat kan maarja dan moet je het niet gebruiken om je argument te versterken. En met praten is de kans schijnbaar minimaal. Anders zouden terrassen ook niet open gaan. Althans neem aan dat Rutte en co weten dat er vooral veel geluld gaat worden op het terras.
Nou he.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Psychologisch en economisch zijn we er nog lang niet als we dit virus achter de rug hebben.
Zingen, schreeuwen, op de vingers fluiten en hossen met tienduizenden mensen vergelijken met een terras met een dertigtal mensen die op afstand van elkaar zitten. Ook dat moet je maar durven inderdaad.quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar op een terras houd je afstand. Op een festival niet.
Zelfs als je je op het terras niet netjes aan de anderhalvemeter regels houdt dan ben je nog een stuk minder in de oren van degene naast je of voor je aan het tetteren dan op een festivalveld of in een voetbalstadion.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |