abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193217803
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 20 mei 2020 @ 06:32:39 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193218917
N.a.v. het vorige topic: zitten hier alleen nog maar meiden met krullen of wannabe krullen ofzo, :+ ?

Waar zijn de users met steil haar die ook geen flauw idee hebben hoe hun haar zich precies gedraagt bij ingrediënt x of y? :o
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_193219212
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:32 schreef ChipsZak. het volgende:
N.a.v. het vorige topic: zitten hier alleen nog maar meiden met krullen of wannabe krullen ofzo, :+ ?

Waar zijn de users met steil haar die ook geen flauw idee hebben hoe hun haar zich precies gedraagt bij ingrediënt x of y? :o
Omdat steil haar volgens mij (correct me if i'm wrong) veel minder gebruiksaanwijzing nodig heeft dan wavy/krullend haar.
pi_193219225
Mensen met steil haar hebben het gewoon zo makkelijk blijkbaar ;)

Ik ben blij met fructis hair food, ik koop het bij normal. In banaan, macadamia en papaya. Ik kocht eerst de macadamia en heb nu de banaan meegenomen en het zorgt voor (ja ja hier komt ie) mooie krullen.
pi_193219253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mensen met steil haar hebben het gewoon zo makkelijk blijkbaar ;)

Ik ben blij met fructis hair food, ik koop het bij normal. In banaan, macadamia en papaya. Ik kocht eerst de macadamia en heb nu de banaan meegenomen en het zorgt voor (ja ja hier komt ie) mooie krullen.
Ik heb een nieuw masker nodig, ik neig ook naar de fructis. Die banaan, ruikt ie ook echt heel erg naar banaan? Ik heb een lichte aversie tegen bananen nadat ik van mijn moeder elke dag een banaan moest meenemen naar school :'(
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:22:34 #6
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193219486
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:32 schreef ChipsZak. het volgende:
N.a.v. het vorige topic: zitten hier alleen nog maar meiden met krullen of wannabe krullen ofzo, :+ ?

Waar zijn de users met steil haar die ook geen flauw idee hebben hoe hun haar zich precies gedraagt bij ingrediënt x of y? :o
Och, meeste CG-tips kan je ook op steil haar toepassen, is gewoon verzorging. Porositeit en elasticiteit heeft ook daar invloed.

Alleen de gel enzo zou ik overslaan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193219671
@Chipszak Ik heb steil haar (nja, lichte slag soms) :W

Krijg vaak complimenten over mijn haar, het is dik en lang. Mijn haar is sinds twee jaar erg gaan groeien en waarom?
Ik ben gestopt met alle dure rotzooi!
Wat dan wel?

1x per jaar kapper
1 a 2 x per jaar Henna (de échte, er zijn zoveel producten die als Henna verkocht worden maar dat is het niet, Lush bijvoorbeeld, gewoon de pure Henna gebruiken)
Maximaal 2x per week wassen
Veel olijfolie eten

En het meest belangrijke; Ik vlecht m'n haar erg veel, gewoon savonds op de bank m'n haar in 4 vlechten doen , eruit halen en repeat.
En m'n haar niet kammen/borstelen; Op een vrije dag gewoon opstaan , vingers erdoor , in een knot of laten hangen.

Verbaas me dan ook over alle middelen die in dit topic voorbij komen :)

Kan straks wel een foto maken maar heb m'n haar momenteel in de Henna zitten :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Brybry op 20-05-2020 08:45:27 ]
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:45:32 #8
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193219723
Geloof me, als ik met zo weinig moeite weg kwam, deed ik het. _O- _O- _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193219730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:45 schreef IJsdraakje het volgende:
Geloof me, als ik met zo weinig moeite weg kwam, deed ik het. _O- _O- _O-
Ik was een belangrijke toevoeging vergeten...
Probeer het eens zou ik zeggen!
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:52:47 #10
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193219774
Mijn haar zit zeker de helft van de tijd in een vlecht en henna (ja, echte, ik weet het verschil) maakte het net zo droog als die keer dat ik het witblond had. :+

Haar, net als huid, verschilt gewoon enorm per persoon. Fijn dat dit voor jou goed werkt, maar het is geen universele oplossing. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193219810
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn haar zit zeker de helft van de tijd in een vlecht en henna (ja, echte, ik weet het verschil) maakte het net zo droog als die keer dat ik het witblond had. :+

Haar, net als huid, verschilt gewoon enorm per persoon. Fijn dat dit voor jou goed werkt, maar het is geen universele oplossing. :P
Uiteraard werkt het bij ieder verschillend..
Toch twee vragen;
Hoe gebruik je Henna? Alsin, wat is je recept? Ik gebruik Henna niet puur maar maak een mix...Dat maakt echt een groot verschil!
Maar soms is Henna gewoon niet je ding , gebruik dan een natuurlijk masker waar bijv olijfolie in zit.

Heb je je haar in 1 vlecht? Ook dat is niet helemaal wat ik bedoel, door het maken van meerdere vlechten of twisten stimuleer je je haarwortels en het is iets wat ik tijdens het tv kijken doe...vlechten , eruit halen vlechten...Werkt ook nog ontspannend haha.

Ik heb btw echt heel droog haar maar gelukkig onder controle door bovenstaande
pi_193220045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw masker nodig, ik neig ook naar de fructis. Die banaan, ruikt ie ook echt heel erg naar banaan? Ik heb een lichte aversie tegen bananen nadat ik van mijn moeder elke dag een banaan moest meenemen naar school :'(
Nee, mijn collega's vinden het heerlijk ruiken. Ze ruiken mij al voordar ze mij zien.
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:37:43 #13
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193220355
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:57 schreef Brybry het volgende:

[..]

Uiteraard werkt het bij ieder verschillend..
Toch twee vragen;
Hoe gebruik je Henna? Alsin, wat is je recept? Ik gebruik Henna niet puur maar maak een mix...Dat maakt echt een groot verschil!
Maar soms is Henna gewoon niet je ding , gebruik dan een natuurlijk masker waar bijv olijfolie in zit.

Heb je je haar in 1 vlecht? Ook dat is niet helemaal wat ik bedoel, door het maken van meerdere vlechten of twisten stimuleer je je haarwortels en het is iets wat ik tijdens het tv kijken doe...vlechten , eruit halen vlechten...Werkt ook nog ontspannend haha.

Ik heb btw echt heel droog haar maar gelukkig onder controle door bovenstaande
De laatste keer dat ik henna probeerde, is ruim tien jaar geleden, geen idee meer wat m'n verhoudingen toen precies waren. Weet nog wel dat ik toen ook een periode van heel bewust met m'n haar omgaan had, dus ik vertrouw erop dat m'n ietwat obsessieve kant toen ook de boel goed uitzocht. ;)

Maar, zoals ik zei, haar en huid verschillen enorm per persoon. Mijn haar is bijvoorbeeld erg fijn en dun, dus olijfolie is al heel snel te zwaar. Wel eens geprobeerd, het kostte me drie wasbeurten om niet meer aan te voelen als een frituurpan. Henna was ook een interessant experiment (alleen de kleur al, knalrood is lollig, maar teveel werk om netjes te houden met van nature blond haar), nu weet ik dat het na de henna gortdroog werd omdat mijn haar niet zo dol is op proteïne en henna zit daar vol mee.

Qua vlechten is het over het algemeen één keer vlechten en dat was het, te veel spelen met mijn haar betekent dat ik het de volgende dag écht moet wassen. (Dankzij de vetten die van m'n handen komen, ook met vers gewassen handen.) Momenteel ben ik weer meer aan het invlechten om het uit m'n gezicht te houden en hopelijk bescherm ik het zo ook wat beter dan met een knotje. En soms gooi ik er dan wat spul in, nu zit er een (erg lichte) olie in bijvoorbeeld.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193220500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:09 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Ik dacht siliconen op waterbasis zit ik fout? ;(
Phenyl Trimethicone :N

Ik gooi de ingredientenlijst vaak hierdoor:
www.isitcg.com
https://www.curlsbot.com

En zo zijn er nog wat sites. De sites met lijstjes van productnamen zijn vaak niet up-to-date. Er veranderd zoveel dat is onmogelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:21 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Ik gebruik vaak maskers als leave in. Die van Garnier werkt heerlijk en met deze krijg ik prachtige fussili krullen [ afbeelding ]

Gebruiken jullie weleens klei maskers?
Deze novex black is daar een voorbeeld van, die zijn vernieuwd en er zit nu een uitdrogende alcohol in als ik het goed heb? Officieel niet meer CG al is het voor sommige mensen geen probleem.

Kruidvat/Etos/enz red ik mij prima mee behalve de shampoo. Of jeuk of last van build-up. Nu eentje waarbij het haar na een paar wasbeurten vettig lijkt door de build-up. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik vaak niet de kracht heb om grondig in te masseren, iets wat zonder sulfaten vaak wel nodig is. Ik wissel nu maar af met een shampoo die niet CG is.
De naturebox shampoobar staat nog op het lijstje om te proberen al weet ik nog niet of mijn handen een bar wel leuk vinden maar er is maar 1 manier om daar achter te komen dus.
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:58:53 #15
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193220568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Elleska het volgende:
Deze novex black is daar een voorbeeld van, die zijn vernieuwd en er zit nu een uitdrogende alcohol in als ik het goed heb? Officieel niet meer CG al is het voor sommige mensen geen probleem.
Het verhaal daarmee is geloof ik dat ze in het producerende land strenger zijn geworden op wat er op de ingrediëntenlijst moet staan, hoe weinig er ook inzit. Dus de uitdrogende alcohol zou er altijd al ingezeten hebben, alleen het staat nu pas op de lijst. Oid, zolang mijn haar er goed op gaat, mag 'ie blijven. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193220628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

Phenyl Trimethicone :N

Ik gooi de ingredientenlijst vaak hierdoor:
www.isitcg.com
https://www.curlsbot.com

En zo zijn er nog wat sites. De sites met lijstjes van productnamen zijn vaak niet up-to-date. Er veranderd zoveel dat is onmogelijk.
[..]

Deze novex black is daar een voorbeeld van, die zijn vernieuwd en er zit nu een uitdrogende alcohol in als ik het goed heb? Officieel niet meer CG al is het voor sommige mensen geen probleem.

Kruidvat/Etos/enz red ik mij prima mee behalve de shampoo. Of jeuk of last van build-up. Nu eentje waarbij het haar na een paar wasbeurten vettig lijkt door de build-up. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik vaak niet de kracht heb om grondig in te masseren, iets wat zonder sulfaten vaak wel nodig is. Ik wissel nu maar af met een shampoo die niet CG is.
De naturebox shampoobar staat nog op het lijstje om te proberen al weet ik nog niet of mijn handen een bar wel leuk vinden maar er is maar 1 manier om daar achter te komen dus.
Die shampoo bar is best lastig handelen. Goed en veel in je handen wrijven en dan maar schrobben lijkt voor mij het beste te werken.
pi_193220657
Ik doe trouwens niet aan CG. Wat ik wel wil vermijden is siliconen en te vaak wassen. Die siliconen maakt mijn haar erg zwaar, toen ik daarmee stopte kreeg ik vaak te horen dat ik ineens meer haar had.

Ik zal die AJ leave in dan alleen nog gebruiken op de dagen dat ik mijn haar wil wassen en daarna niet meer kopen.
pi_193220702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het verhaal daarmee is geloof ik dat ze in het producerende land strenger zijn geworden op wat er op de ingrediëntenlijst moet staan, hoe weinig er ook inzit. Dus de uitdrogende alcohol zou er altijd al ingezeten hebben, alleen het staat nu pas op de lijst. Oid, zolang mijn haar er goed op gaat, mag 'ie blijven. :+
Mee eens :) never change a winning team.
Ik heb nu een sulfaatvrije shampoo in mijn mandje gegooid die officieel niet CG is omdat onderaan het lijstje een uitdrogende alcohol staat. Na het wassen gaat er een conditioner of masker in dus dat uitdrogende zal wel meevallen. Sowieso beter dan de final wash shampoo met sulfaten waarmee ik nu afwissel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 20-05-2020 10:16:34 ]
pi_193221942
Hoihoi!

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraag over het stylen van mijn haren. Ik heb vrij lang, zeer dun haar. Omdat mijn haar zo dun is, heb ik ondertussen al 2 jaar extensions om meer volume in mijn haar te krijgen. Hierover ben ik ook zeer tevreden. Ik vind het alleen zo lastig om mijn haar zelf in model te krijgen aangezien ik echt ontzettend onhandig ben met dat soort dingen.

Als ik mijn haar heb gewassen dan föhn ik het droog en daarna stijl ik de punten met een stijltang. Mijn eigen haar is echt zeer stijl, maar de extensions kunnen een beetje slag hebben na het drogen. Daarom stijl ik de extensions zodat het beter samenvalt met mijn haar. Ik vind mijn haar alleen niet zo mooi als de punten zo kaarsrecht zijn, dan lijkt het allemaal ook wat droog. Als ik bij de kapper ben geweest, is dat nooit, want zij borstelt mijn haar tijdens het föhnen met zo'n ronde borstel en dan hoeft ze daarna nooit meer te stijlen. Mijn punten zien er dan wel verzorgd uit. Ik heb zo'n ronde borstel gekocht, maar ik ben echt veel te onhandig om zo'n borstel en tegelijkertijd een föhn te gebruiken.

Ik zag op internet dat je ook föhnborstels hebt en ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft. Ik wil dus met zo'n borstel mijn haar wel stijl en in model krijgen, zonder dat het zo kaarsrecht is door het stijlen. Het liefste zou ik de Dyson Airwrap willen (zodat ik ook zelf krullen kan zetten), maar die vind ik echt veel te duur. Hebben jullie nog ervaringen of misschien tips?

Hierbij nog 2 foto's om een idee te krijgen van mijn haar. Als mijn haar dus gekruld is door de kapper, zien de punten er altijd wel echt gezond uit. Maar niet als ik het zelf stijl, dan lijkt het echt droog (ondanks de goede producten die ik gebruik)



pi_193227665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:50 schreef Doloris het volgende:
Hoihoi!

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraag over het stylen van mijn haren. Ik heb vrij lang, zeer dun haar. Omdat mijn haar zo dun is, heb ik ondertussen al 2 jaar extensions om meer volume in mijn haar te krijgen. Hierover ben ik ook zeer tevreden. Ik vind het alleen zo lastig om mijn haar zelf in model te krijgen aangezien ik echt ontzettend onhandig ben met dat soort dingen.

Als ik mijn haar heb gewassen dan föhn ik het droog en daarna stijl ik de punten met een stijltang. Mijn eigen haar is echt zeer stijl, maar de extensions kunnen een beetje slag hebben na het drogen. Daarom stijl ik de extensions zodat het beter samenvalt met mijn haar. Ik vind mijn haar alleen niet zo mooi als de punten zo kaarsrecht zijn, dan lijkt het allemaal ook wat droog. Als ik bij de kapper ben geweest, is dat nooit, want zij borstelt mijn haar tijdens het föhnen met zo'n ronde borstel en dan hoeft ze daarna nooit meer te stijlen. Mijn punten zien er dan wel verzorgd uit. Ik heb zo'n ronde borstel gekocht, maar ik ben echt veel te onhandig om zo'n borstel en tegelijkertijd een föhn te gebruiken.

Ik zag op internet dat je ook föhnborstels hebt en ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft. Ik wil dus met zo'n borstel mijn haar wel stijl en in model krijgen, zonder dat het zo kaarsrecht is door het stijlen. Het liefste zou ik de Dyson Airwrap willen (zodat ik ook zelf krullen kan zetten), maar die vind ik echt veel te duur. Hebben jullie nog ervaringen of misschien tips?

Hierbij nog 2 foto's om een idee te krijgen van mijn haar. Als mijn haar dus gekruld is door de kapper, zien de punten er altijd wel echt gezond uit. Maar niet als ik het zelf stijl, dan lijkt het echt droog (ondanks de goede producten die ik gebruik)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik kan je niet verder helpen... Geen ervaring met extensions.

Ik ben vandaag naar de kapper geweest en er is een flink stuk van af. Normaal slaap ik vaak met een pineapple, maar dat gaat 'm nu niet meer worden. Ik ga vanavond eens Medusa clipping uit proberen :)
pi_193228403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

Phenyl Trimethicone :N

Ik gooi de ingredientenlijst vaak hierdoor:
www.isitcg.com
https://www.curlsbot.com

En zo zijn er nog wat sites. De sites met lijstjes van productnamen zijn vaak niet up-to-date. Er veranderd zoveel dat is onmogelijk.
[..]

Deze novex black is daar een voorbeeld van, die zijn vernieuwd en er zit nu een uitdrogende alcohol in als ik het goed heb? Officieel niet meer CG al is het voor sommige mensen geen probleem.

Kruidvat/Etos/enz red ik mij prima mee behalve de shampoo. Of jeuk of last van build-up. Nu eentje waarbij het haar na een paar wasbeurten vettig lijkt door de build-up. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik vaak niet de kracht heb om grondig in te masseren, iets wat zonder sulfaten vaak wel nodig is. Ik wissel nu maar af met een shampoo die niet CG is.
De naturebox shampoobar staat nog op het lijstje om te proberen al weet ik nog niet of mijn handen een bar wel leuk vinden maar er is maar 1 manier om daar achter te komen dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:05 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Die shampoo bar is best lastig handelen. Goed en veel in je handen wrijven en dan maar schrobben lijkt voor mij het beste te werken.
Ik gebruik al heel lang shampoo bars en het makkelijkste is ze gewoon op je haar wrijven daar is geen kracht voor nodig maar het werkt wel het beste en snelste :)

Ik heb van de lush verschillende getest die beviel op zich wel alleen mijn hoofdhuid werd te droog van de bar tegen vet haar. Maar goed ik heb sowieso een droge huid.

Shampoobars was echt waardeloos heb er twee van geprobeerd echt :N

En heb nu bij de website Beesha besteld die moet ik nog proberen :) ze ruiken alvast heerlijk iig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193228954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw masker nodig, ik neig ook naar de fructis. Die banaan, ruikt ie ook echt heel erg naar banaan? Ik heb een lichte aversie tegen bananen nadat ik van mijn moeder elke dag een banaan moest meenemen naar school :'(
Een heel klein beetje. De macadamia ruikt ook niet erg sterk.
Tenminste, als ik vergelijk met rituaal, lush of inecto (de kokos daarvan vind ik wel heftig), dan zijn deze geuren mild.
pi_193235792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw masker nodig, ik neig ook naar de fructis. Die banaan, ruikt ie ook echt heel erg naar banaan? Ik heb een lichte aversie tegen bananen nadat ik van mijn moeder elke dag een banaan moest meenemen naar school :'(
Ik vind 'm wel vrij bananerig ruiken, maar met zoiets maak ik soms gewoon even een fles/pot open om te ruiken :@ Zo sta ik ook gerust in de Appie wasverzachter te snuiven :')
pi_193235831
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:12 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind 'm wel vrij bananerig ruiken, maar met zoiets maak ik soms gewoon even een fles/pot open om te ruiken :@ Zo sta ik ook gerust in de Appie wasverzachter te snuiven :')
Hmm... Misschien dat ik dan een ander gebruik van Garnier. Macadamia ofzo.

Wat ik ook nog graag wil hebben in de denman Brush. TK Maxx schijnt die dingen af en toe te hebben, veel goedkoper dan ze eigenlijk zijn, maar ik grijp volgens mij elke keer mis ;(
pi_193235903
Ik gebruik zelf nu de aloe vera versie, ook de shampoo en conditioner (die laatste als leave in). Die bevalt hier 't beste, maar ik heb vrij dun haar, en die banaan was te zwaar.
pi_193235923
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:38 schreef Holyme het volgende:
Ik gebruik zelf nu de aloe vera versie, ook de shampoo en conditioner (die laatste als leave in). Die bevalt hier 't beste, maar ik heb vrij dun haar, en die banaan was te zwaar.
Ohja, je had ook nog die Aloë Vera. Die ga ik denk ik eerst proberen :) Heb nu nog steeds de oude zwarte Novex, maar ik ben er niet kapot van.

Eerste nacht met Medusa clipping overleefd trouwens. Het zit nog allemaal zoals het gister erin had gedaan :) Ik wel tzt voor een buff gaan kijken, dit is niet zo mijn ding merk ik.
pi_193236380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:50 schreef Doloris het volgende:
Hoihoi!

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraag over het stylen van mijn haren. Ik heb vrij lang, zeer dun haar. Omdat mijn haar zo dun is, heb ik ondertussen al 2 jaar extensions om meer volume in mijn haar te krijgen. Hierover ben ik ook zeer tevreden. Ik vind het alleen zo lastig om mijn haar zelf in model te krijgen aangezien ik echt ontzettend onhandig ben met dat soort dingen.

Als ik mijn haar heb gewassen dan föhn ik het droog en daarna stijl ik de punten met een stijltang. Mijn eigen haar is echt zeer stijl, maar de extensions kunnen een beetje slag hebben na het drogen. Daarom stijl ik de extensions zodat het beter samenvalt met mijn haar. Ik vind mijn haar alleen niet zo mooi als de punten zo kaarsrecht zijn, dan lijkt het allemaal ook wat droog. Als ik bij de kapper ben geweest, is dat nooit, want zij borstelt mijn haar tijdens het föhnen met zo'n ronde borstel en dan hoeft ze daarna nooit meer te stijlen. Mijn punten zien er dan wel verzorgd uit. Ik heb zo'n ronde borstel gekocht, maar ik ben echt veel te onhandig om zo'n borstel en tegelijkertijd een föhn te gebruiken.

Ik zag op internet dat je ook föhnborstels hebt en ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft. Ik wil dus met zo'n borstel mijn haar wel stijl en in model krijgen, zonder dat het zo kaarsrecht is door het stijlen. Het liefste zou ik de Dyson Airwrap willen (zodat ik ook zelf krullen kan zetten), maar die vind ik echt veel te duur. Hebben jullie nog ervaringen of misschien tips?

Hierbij nog 2 foto's om een idee te krijgen van mijn haar. Als mijn haar dus gekruld is door de kapper, zien de punten er altijd wel echt gezond uit. Maar niet als ik het zelf stijl, dan lijkt het echt droog (ondanks de goede producten die ik gebruik)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoi:)
Bovenste resultaat zoals bij de kapper kun je ook gemakkelijk met een stijltang bereiken hoor!
Zo doe ik het tenminste, ik heb ook een föhnborstel maar voor mij zware haar werkt het niet goed.
Voor dun haar wellicht wel...

Dus tja, je kunt iets nieuws kopen of toch even op YouTube een tutorial opzoeken voor de juiste techniek....is het beetje lastig uitleggen in woorden.
pi_193236416
Voor de CG aanhangers; Kennen jullie de Yari productlijn?
Gebruik die voor mijn dochter en het is goed en goedkoop. :)
Haar haar is echt horror, mega dik en veel en droog. Zo krijg ik het gelukkig een beetje onder controle
pi_193237650
Te laat met kapper boeken, eind juni aan de beurt :'( :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193237707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hmm... Misschien dat ik dan een ander gebruik van Garnier. Macadamia ofzo.

Wat ik ook nog graag wil hebben in de denman Brush. TK Maxx schijnt die dingen af en toe te hebben, veel goedkoper dan ze eigenlijk zijn, maar ik grijp volgens mij elke keer mis ;(
Welke bedoel je dan? Ik ken het niet dus even gegoogled, maar zie veel soorten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193237762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Welke bedoel je dan? Ik ken het niet dus even gegoogled, maar zie veel soorten.
Je bedoeld de denman Brush? Ja, je hebt er wel wat. Afgestemd op krul. Maar ik ben niet zo moeilijk ik wil er gewoon eentje hebben :') Als ik daar ooit eentje zie, koop ik hem.
pi_193240235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:50 schreef Doloris het volgende:

Ik heb een roterende, niet op zeiknat haar dus eerst even normaal föhnen. Werkt helemaal prima ^O^ inderdaad fijn als je niet zo handig bent (net als ik :D)
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:30:08 #33
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193240618
Qua Denman, ik heb een D3. Haaks van je hoofd af borstelen en hoppaa, moar krul. :9 (Borstel hou ik verticaal, ManesbyMel heeft er een filmpje over. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193271309
Heeft iemand hier ervaring met haarverf van henna?
pi_193271392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Qua Denman, ik heb een D3. Haaks van je hoofd af borstelen en hoppaa, moar krul. :9 (Borstel hou ik verticaal, ManesbyMel heeft er een filmpje over. :+)
Merk je echt verschil in Krul?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:32:31 #36
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193273905
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Merk je echt verschil in Krul?
Jep, als ik het zonder D3-gebruik laat drogen, heb ik alleen onderin pijpenkrullen. Met D3-gebruik krult het ook een stuk hoger in mijn haar. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193277082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:50 schreef Doloris het volgende:
Hoihoi!

Ik kom even dit topic binnenvallen met een vraag over het stylen van mijn haren. Ik heb vrij lang, zeer dun haar. Omdat mijn haar zo dun is, heb ik ondertussen al 2 jaar extensions om meer volume in mijn haar te krijgen. Hierover ben ik ook zeer tevreden. Ik vind het alleen zo lastig om mijn haar zelf in model te krijgen aangezien ik echt ontzettend onhandig ben met dat soort dingen.

Als ik mijn haar heb gewassen dan föhn ik het droog en daarna stijl ik de punten met een stijltang. Mijn eigen haar is echt zeer stijl, maar de extensions kunnen een beetje slag hebben na het drogen. Daarom stijl ik de extensions zodat het beter samenvalt met mijn haar. Ik vind mijn haar alleen niet zo mooi als de punten zo kaarsrecht zijn, dan lijkt het allemaal ook wat droog. Als ik bij de kapper ben geweest, is dat nooit, want zij borstelt mijn haar tijdens het föhnen met zo'n ronde borstel en dan hoeft ze daarna nooit meer te stijlen. Mijn punten zien er dan wel verzorgd uit. Ik heb zo'n ronde borstel gekocht, maar ik ben echt veel te onhandig om zo'n borstel en tegelijkertijd een föhn te gebruiken.

Ik zag op internet dat je ook föhnborstels hebt en ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft. Ik wil dus met zo'n borstel mijn haar wel stijl en in model krijgen, zonder dat het zo kaarsrecht is door het stijlen. Het liefste zou ik de Dyson Airwrap willen (zodat ik ook zelf krullen kan zetten), maar die vind ik echt veel te duur. Hebben jullie nog ervaringen of misschien tips?

Hierbij nog 2 foto's om een idee te krijgen van mijn haar. Als mijn haar dus gekruld is door de kapper, zien de punten er altijd wel echt gezond uit. Maar niet als ik het zelf stijl, dan lijkt het echt droog (ondanks de goede producten die ik gebruik)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb hetzelfde (geen extensions), mijn haar is ook droog en als ik bij de kapper vandaan kom lijkt het zo mooi en verzorgd etc etc. Maar als ik het dan daarna zelf was en laat drogen zijn de punten gewoon weer morsdood :'(

Jouw hele beschrijving lijkt alsof ik dit zelf heb geschreven. Ik heb ook meteen nadat ik bij een nieuwe kapper was geweest een ronde borstel en een fohn gekocht, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik er veel te onhandig voor ben.

Dus ik heb nu zo'n föhnborstel gekocht van Revlon. Was ook aan het twijfelen over die van Dyson, maar na reviews te hebben gezien over die van Revlon heb ik die aangeschaft. Echter heb ik 'm nog niet in bezit, maar ik verwacht eigenlijk dat ie heel handig in gebruik is.
pi_193277195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met haarverf van henna?
Wat wil je weten?
pi_193277258
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:53 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Wat wil je weten?
Hoe lang het blijft zitten en hoe lang je het in moet laten werken. Er staat 1,5 tot 3 uur, dus ik dacht aan 2 uur. Dat zou wel ok zijn toch? Oja, of het siliconen bevat.
pi_193288341
Gebruiken jullie wel eens Pureplex van Knight and Wilson? Heb een halve fles over en de gebruiksaanwijzing is weg. Zou ik dat nogmaals kunne gebruiken..?
pi_193288367
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe lang het blijft zitten en hoe lang je het in moet laten werken. Er staat 1,5 tot 3 uur, dus ik dacht aan 2 uur. Dat zou wel ok zijn toch? Oja, of het siliconen bevat.
Maar doel je nu op poeder of haarverf wat je bijv bij De Tuinen haalt?
pi_193288465
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:29 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Maar doel je nu op poeder of haarverf wat je bijv bij De Tuinen haalt?
Ik heb poeder besteld bij een bio site. Moet de poeder met warm water mengen. Totaal geen ervaring met henna, ik dacht dat alles hetzelfde was :')

Mijn haar wordt nooit vrolijk van haarverf wat je bij kruidvat haalt (maakt niet uit welk merk) dus ik ga dit eens proberen.
  zondag 24 mei 2020 @ 13:44:25 #43
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193288594
Puur henna heeft geen siliconen. :) En net hoe heftig je het resultaat wil, hoe langer op je haar, hoe meer kleur.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193288768
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb poeder besteld bij een bio site. Moet de poeder met warm water mengen. Totaal geen ervaring met henna, ik dacht dat alles hetzelfde was :')

Mijn haar wordt nooit vrolijk van haarverf wat je bij kruidvat haalt (maakt niet uit welk merk) dus ik ga dit eens proberen.
Je kunt ook beter een goede kapper vinden voor het kleuren en dan eentje die niet gebonden is aan een merk. Ik heb sinds kort een thuiskapster die gewoon kijkt naar wat nou goed is voor welk haar en daarbij niet vastzit aan grote merken met wie een salon een deal heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193288802
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je kunt ook beter een goede kapper vinden voor het kleuren en dan eentje die niet gebonden is aan een merk. Ik heb sinds kort een thuiskapster die gewoon kijkt naar wat nou goed is voor welk haar en daarbij niet vastzit aan grote merken met wie een salon een deal heeft.
Ik vind verven bij de kapper te duur :@ Bovendien gebruiken ze ook vaak verf met allerlei schadelijke stoffen.
pi_193288904
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb poeder besteld bij een bio site. Moet de poeder met warm water mengen. Totaal geen ervaring met henna, ik dacht dat alles hetzelfde was :')

Mijn haar wordt nooit vrolijk van haarverf wat je bij kruidvat haalt (maakt niet uit welk merk) dus ik ga dit eens proberen.
Je kan beter youtube films kijken.

Maar 2 a 3 uur is te weinig denk ik? Ik moest het altijd zeker 8 uur in mijn haar laten.

Je begrijpt wel dat je haar rood gaat worden?
pi_193288916
Het kan ook oranje worden, heb dat ook weleens gehad :')
pi_193288937
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:14 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Je kan beter youtube films kijken.

Maar 2 a 3 uur is te weinig denk ik? Ik moest het altijd zeker 8 uur in mijn haar laten.

Je begrijpt wel dat je haar rood gaat worden?
Ik heb deze besteld: https://www.greenbeautysh(...)arverf-chestnut.html Volgens de site wordt het bruin?
pi_193288979
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb deze besteld: https://www.greenbeautysh(...)arverf-chestnut.html Volgens de site wordt het bruin?
Je krijgt een rode gloed. Gegarandeerd :)
pi_193289108
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:20 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Je krijgt een rode gloed. Gegarandeerd :)
Oh, maar dat vind ik niet zo erg :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')