abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193219693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

je kan er ook voor zorgen dat niet de leerlingen gaan verhuizen maar de leraren
dit zal alleen wat lastig gaan met praktijk lesstof , want lijkt me niet dat de Leeraar een hele scheikunde fabriek gaat mee nemen op zijn rug als die elke uur naar een andere ruimte moet
ze lopen nu al te klagen dat ze zwaar werk hebben ~O>
Ik denk niet dat dit kan of zal gebeuren, dus krijg je elk uur een volksverhuizing, je moet dus de 1.5m in acht nemen, wat nog meer vertraging met zich mee brengt. Als het dan een beetje tegen zit met afstand, omweg, en vertraging door afstand houden. dan heb je al snel een vertraging te pakken van een half uur per les uur. Helemaal als het chaotisch begint te worden als alles nog onduidelijk is.
pi_193219726
quote:
4s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:41 schreef Leonos het volgende:

[..]

Karretje of iets dergelijks, wees creatief.
Maar zitten bepaalde materialen niet vast aan een leslokaal? denk aan handvaardigheid of de branders die vastgeschroefd zitten aan de tafel. water dat nodig is met scheikunde. Het is voor mij al een tijd geleden, maar een scheikunde lokaal zag er toch heel anders uit dan een wiskunde lokaal?
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:47:25 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193219733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar zitten bepaalde materialen niet vast aan een leslokaal? denk aan handvaardigheid of de branders die vastgeschroefd zitten aan de tafel. water dat nodig is met scheikunde. Het is voor mij al een tijd geleden, maar een scheikunde lokaal zag er toch heel anders uit dan een wiskunde lokaal?
Natuurlijk. Maar als je vanuit jouw kantoor bedacht hebt dat dit een werkbare oplossing is, dan is dat gewoon zo.

Net zoals dat als je in de regels schrijft dat leerlingen anderhalve meter afstand tot elkaar gaan houden en de school ervoor moet zorgen dat dat ook gebeurt, dat het dan ineens een realistische optie is.

Dat is het fijne als je wereldvreemd bent. Dan kan ineens alles.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 08:49:00 #279
269689 crew  Viv
pi_193219747
Het is nou ook weer niet zo dat bij iedere biologieles de microscopen gebruikt worden en bij iedere scheikundeles de gasbranders, etc.

Ze zouden best iedere klas een vast lokaal kunnen geven en de leraren laten afwisselen, tenzij practicum of gymnastiek.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:49:14 #280
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193219749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit kan of zal gebeuren, dus krijg je elk uur een volksverhuizing, je moet dus de 1.5m in acht nemen, wat nog meer vertraging met zich mee brengt. Als het dan een beetje tegen zit met afstand, omweg, en vertraging door afstand houden. dan heb je al snel een vertraging te pakken van een half uur per les uur. Helemaal als het chaotisch begint te worden als alles nog onduidelijk is.
als het dan net de zelfde regel is als bij mijn oude school..later dan 10 min te laat kom je de klas niet meer in , en heb je dus een uur verlet ( dit was ook voor de leraren zo:-)... te laat was een vrij les uur ... en we hebben wat uren vrije gehad _O_ _O_ maar goed dat was nog eind jaren 80 ( we mochten nog roken in de klas ).. maar we hadden gelukkig geen mobile telefoon wij waren nog sociaal en we praten nog gewoon met je klasgenoten *O*
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:53:43 #281
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193219782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar als je vanuit jouw kantoor bedacht hebt dat dit een werkbare oplossing is, dan is dat gewoon zo.

Net zoals dat als je in de regels schrijft dat leerlingen anderhalve meter afstand tot elkaar gaan houden en de school ervoor moet zorgen dat dat ook gebeurt, dat het dan ineens een realistische optie is.

Dat is het fijne als je wereldvreemd bent. Dan kan ineens alles.
Zelf leraar?

Want dit is wel dat typische in problemen blijven denken in plaats van in oplossingen, wat de afgelopen maanden veelvuldig gehoord hebben.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:54:11 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193219791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar als je vanuit jouw kantoor bedacht hebt dat dit een werkbare oplossing is, dan is dat gewoon zo.

Net zoals dat als je in de regels schrijft dat leerlingen anderhalve meter afstand tot elkaar gaan houden en de school ervoor moet zorgen dat dat ook gebeurt, dat het dan ineens een realistische optie is.

Dat is het fijne als je wereldvreemd bent. Dan kan ineens alles.
daarom wel interessant om te zien of dit goed gaat qua besmettingen dan, die 1,5m gaat nooit lukken
pi_193219808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar als je vanuit jouw kantoor bedacht hebt dat dit een werkbare oplossing is, dan is dat gewoon zo.

Net zoals dat als je in de regels schrijft dat leerlingen anderhalve meter afstand tot elkaar gaan houden en de school ervoor moet zorgen dat dat ook gebeurt, dat het dan ineens een realistische optie is.

Dat is het fijne als je wereldvreemd bent. Dan kan ineens alles.
:')
Je wilt gewoon niet iets anders bedenken, ook goed.
pi_193219812
En dan weer lekker staken over een maandje met ze alle.
pi_193219815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarvan 100.000 jongeren. Het is duidelijk wie de rekening krijgt.
Jongeren keihard getroffen om ouderen te beschermen, die vervolgens allemaal vrolijk fluitend op hun electrische fiets naar buiten gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:58:23 #286
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193219820
https://www.nu.nl/economi(...)-hardst-geraakt.html

Toch wel vreemd de groep die het minste last heb van de Corona word het hardste getroffen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193219822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jongeren keihard getroffen om ouderen te beschermen, die vervolgens allemaal vrolijk fluitend op hun electrische fiets naar buiten gaan.
Allemaal? Behalve die in de verzorgingstehuizen natuurlijk. En die hordes die wel gewoon binnenblijven. En de hordes die al de pijp uit zijn.

Maar ja, de jeugd heeft het zwaar _O_
pi_193219829
quote:
4s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:41 schreef Leonos het volgende:

[..]

Karretje of iets dergelijks, wees creatief.
Volgens mij is inderdaad al besproken/vastgelegd dat de docenten zullen verhuizen ipv hele klassen (waar mogelijk) en indien niet mogelijk het rooster of looprichtingen zo worden bedacht dat er weinig tot geen sprake is van overvolle gangen met klassen die kris kras door elkaar lopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193219843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het is nou ook weer niet zo dat bij iedere biologieles de microscopen gebruikt worden en bij iedere scheikundeles de gasbranders, etc.

Ze zouden best iedere klas een vast lokaal kunnen geven en de leraren laten afwisselen, tenzij practicum of gymnastiek.
Niet iedere leerling volgt dezelfde vakken.
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:07 #290
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193219848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:58 schreef RAVW het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-hardst-geraakt.html

Toch wel vreemd de groep die het minste last heb van de Corona word het hardste getroffen
Niet echt natuurlijk, aangezien zij én vaker in de flexibele schil zitten, én in de sector zitten die de het hardst klappen vangt
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:09 #291
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193219849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Allemaal? Behalve die in de verzorgingstehuizen natuurlijk. En die hordes die wel gewoon binnenblijven. En de hordes die al de pijp uit zijn.

Maar ja, de jeugd heeft het zwaar _O_
ja die zijn al afgeschreven als je hun mobile afpakt of als hij het niet meer doet .. dan stoppen ze geloof ik gelijk met adem halen ......

totaal gen ruggengraat meer en vele weten niet eens of ze van achteren nog leven
Klagen doen ze wel maar als er even de handen uit de mouwen gestoken moet worden , dan hebben ze het in een keer druk met andere dingen...
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:41 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193219854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet iedere leerling volgt dezelfde vakken.
Op het mbo en hbo? In de algemeenheid wel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:11 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193219866
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja die zijn al afgeschreven als je hun mobile afpakt of als hij het niet meer doet .. dan stoppen ze geloof ik gelijk met adem halen ......

totaal gen ruggengraat meer en vele weten niet eens of ze van achteren nog leven
Klagen doen ze wel maar als er even de handen uit de mouwen gestoken moet worden , dan hebben ze het in een keer druk met andere dingen...
opa vertelt... dat was in jouw jeugd toch niet anders, is van alle tijden
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:14 #294
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193219867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet echt natuurlijk, aangezien zij én vaker in de flexibele schil zitten, én in de sector zitten die de het hardst klappen vangt
ja oke maar je kunt als jongere ook kijken of er ander werk is .. en daar bij gaan helpen .........
zo deed ik het vroeger ook .. geen werk dan maar naar bedrijven op zoek gaan die wel even een handje extra kunnen gebruiken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:04:32 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193219883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:03 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja oke maar je kunt als jongere ook kijken of er ander werk is .. en daar bij gaan helpen .........
zo deed ik het vroeger ook .. geen werk dan maar naar bedrijven op zoek gaan die wel even een handje extra kunnen gebruiken
Door alle regelgeving niet zo makkelijk meer denk ik
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193219884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Op het mbo en hbo? In de algemeenheid wel.
MBO ken ik niet. HBO was er bij ons gewoon een fikse spreiding qua rooster ja. Denk ook aan keuze vakken. Hoorcolleges had je met mensen die je verder niet zag. Mensen die nog vakken moesten inhalen. Of overdoen. Nee, iedere klassikale les was er een andere samenstelling. Idem bij bovenbouw middelbare school.
pi_193219885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja die zijn al afgeschreven als je hun mobile afpakt of als hij het niet meer doet .. dan stoppen ze geloof ik gelijk met adem halen ......

totaal gen ruggengraat meer en vele weten niet eens of ze van achteren nog leven
Klagen doen ze wel maar als er even de handen uit de mouwen gestoken moet worden , dan hebben ze het in een keer druk met andere dingen...
En dit haal je uit het feit dat ze massaal hun baan kwijt zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:05:11 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193219891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:03 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja oke maar je kunt als jongere ook kijken of er ander werk is .. en daar bij gaan helpen .........
zo deed ik het vroeger ook .. geen werk dan maar naar bedrijven op zoek gaan die wel even een handje extra kunnen gebruiken
Ja waarschijnlijk zitten er megaveel sectoren nu te springen om extra mensen :P

Kan zeker, maar dit is vaak ongeschoold werk, duidelijk voor een zeer korte periode. Zijn maar weinig bedrijven die daarop zitten te wachten. Klantenservice bijvoorbeeld wel, maar dat is hier een uitzondering.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193219893
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:56 schreef Za het volgende:

[..]

Rijksoverheid:

Nieuwe onderzoeksresultaten Covid-19 bij nertsenbedrijven
Nieuwsbericht | 19-05-2020 | 23:14

Op basis van nieuwe onderzoeksresultaten uit het lopende onderzoek naar Covid-19 besmettingen op nertsenbedrijven, is het aannemelijk dat er een besmetting heeft plaatsgevonden van nerts op mens. Ook blijkt uit het betreffende onderzoek dat nertsen Covid-19 kunnen hebben zonder ziekteverschijnselen te tonen. Op basis van deze laatste inzichten nemen minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en minister De Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een aantal maatregelen.
Minister Schouten: ‘Deze nieuwe onderzoeksresultaten hebben een grote impact op zowel de eigenaren, families en medewerkers van nertsenbedrijven als op de lokale gemeenschappen. Ik heb daarom nauw contact hierover met al deze betrokken partijen.’[/B]

https://www.rijksoverheid(...)bij-nertsenbedrijven
Maar kinderen niet hoor! Nee, die zijn niet besmettelijk, die doen dat soort dingen niet. Worden er ook nauwelijks ziek van namelijk! }:|
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:05:55 #300
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193219898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

opa vertelt... dat was in jouw jeugd toch niet anders, is van alle tijden
We hadden geen Computers Xboxen , mobile telefoons , als het regende werden wij gewoon naar buiten stuurt of je ging zelf wel naar buiten ...
En daar bij we gingen dan vaak naar vrienden of we zochten elkaar op ergens waar je droog kon staan maar we zaten niet de hele dag naar een scherm te kijken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')