abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 mei 2020 @ 22:19:22 #1
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193184648
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193186290
@kaasplankje: Een crosser is wat nerveuzer en directer. Nou heb ik wel een keer een heel weekend op een gravelbike, een Giant, gefietst en dat was echt wel een topding hoor.
pi_193186334
Over crossen gesproken. Vandaag een Giant TCX gekocht met m’n vriendin. Moet nog wel wat aan gebeuren. Ff de kabels vervangen, vers stuurlintje en een nieuw balhoofd. Maar goed, hij kostte ook geen drol en ziet er verder perfect uit.

Echter, een van de busjes van de bidonhouderboutjes zit los en het boutje zit er nog strak in. Weet iemand hoe je die eruit krijgt? Als dat boutje er eenmaal uit is, weet ik wel hoe dat busje weer vast te krijgen is :)
pi_193186386
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:42 schreef Tommeke het volgende:
Over crossen gesproken. Vandaag een Giant TCX gekocht met m’n vriendin. Moet nog wel wat aan gebeuren. Ff de kabels vervangen, vers stuurlintje en een nieuw balhoofd. Maar goed, hij kostte ook geen drol en ziet er verder perfect uit.

Echter, een van de busjes van de bidonhouderboutjes zit los en het boutje zit er nog strak in. Weet iemand hoe je die eruit krijgt? Als dat boutje er eenmaal uit is, weet ik wel hoe dat busje weer vast te krijgen is :)
Boren?
pi_193186435
Verder gaat mijn vakantie in Frankrijk in Augustus niet door. ;(

Maar ik ga nu lekker in Drenthe op vakantie, in Zorgvlied wel te te verstaan (dat ligt in de buurt van Appelscha en Hoogersmilde). Wie van de mensen hier kan wat leuke routes maken voor die buurt?
pi_193186484
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Boren?
Is dat niet wat rigoureus?
pi_193186493
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verder gaat mijn vakantie in Frankrijk in Augustus niet door. ;(

Maar ik ga nu lekker in Drenthe op vakantie, in Zorgvlied wel te te verstaan (dat ligt in de buurt van Appelscha en Hoogersmilde). Wie van de mensen hier kan wat leuke routes maken voor die buurt?
Kan ik je wel mee helpen. Race, gravel, mtb?
pi_193186629
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is dat niet wat rigoureus?
Ik heb echt geen ander idee.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Kan ik je wel mee helpen. Race, gravel, mtb?
Heel fijn. Ik heb alleen een racer, maar af en toe een kort gravelstrookje schuw ik niet. :)
  maandag 18 mei 2020 @ 06:27:40 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193187899
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:39 schreef Tommeke het volgende:
@:kaasplankje: Een crosser is wat nerveuzer en directer. Nou heb ik wel een keer een heel weekend op een gravelbike, een Giant, gefietst en dat was echt wel een topding hoor.
Ja dat snap ik ook nog wel maar dat is geen antwoord op de vraag he?
pi_193188126
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verder gaat mijn vakantie in Frankrijk in Augustus niet door. ;(

Maar ik ga nu lekker in Drenthe op vakantie, in Zorgvlied wel te te verstaan (dat ligt in de buurt van Appelscha en Hoogersmilde). Wie van de mensen hier kan wat leuke routes maken voor die buurt?
Wij werden ook gek van de besluiteloosheid van de Fransen
Maar als ik je een tip mag geven, Duitsland en met name het zuiden is het zeer goed toeven. En alles is open. Wij gaan naar Bayern en jonge wat kun je daar lekker fietsen _O_
Vakman pur sang
pi_193188196
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 06:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook nog wel maar dat is geen antwoord op de vraag he?
Dat vind ik fijner fietsen.
  maandag 18 mei 2020 @ 08:52:52 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193188690
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat vind ik fijner fietsen.
Ja als je off-road rijd dan vraagt het terrein ook om een fiets die direct stuurt. Daarom lijkt het me ook niets om een gravel bike te gebruiken om mee te crossen.
  maandag 18 mei 2020 @ 08:55:28 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193188702
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wij werden ook gek van de besluiteloosheid van de Fransen
Maar als ik je een tip mag geven, Duitsland en met name het zuiden is het zeer goed toeven. En alles is open. Wij gaan naar Bayern en jonge wat kun je daar lekker fietsen _O_
Ik wacht met de vakantie plannen nog even tot juli denk ik. Wij gaan ook graag naar Frankrijk, maar als dat niet gaat dan verzin ik wel wat anders. We moesten dit jaar naar Wales maar dat heb ik zelf maar tijdig geannuleerd.
pi_193189094
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wij werden ook gek van de besluiteloosheid van de Fransen
Maar als ik je een tip mag geven, Duitsland en met name het zuiden is het zeer goed toeven. En alles is open. Wij gaan naar Bayern en jonge wat kun je daar lekker fietsen _O_
Ik stimuleer veel liever de Nederlandse economie nu. En ik kan overal lekker fietsen,
  maandag 18 mei 2020 @ 10:16:38 #15
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_193189487
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verder gaat mijn vakantie in Frankrijk in Augustus niet door. ;(

Maar ik ga nu lekker in Drenthe op vakantie, in Zorgvlied wel te te verstaan (dat ligt in de buurt van Appelscha en Hoogersmilde). Wie van de mensen hier kan wat leuke routes maken voor die buurt?
Volgens mij heb ik op Strava nog ergens een route die ik voor Muzas gemaakt had.

Andere tip: als je in een meer wilt gaan zwemmen, niet naar het Canadameer gaan, maar naar het blauwe meer.

Edit: heb je een DM gestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door BORRREETJEEE op 18-05-2020 10:24:32 ]
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_193189591
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 10:16 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik op Strava nog ergens een route die ik voor Muzas gemaakt had.

Andere tip: als je in een meer wilt gaan zwemmen, niet naar het Canadameer gaan, maar naar het blauwe meer.

Edit: heb je een DM gestuurd.
Thanks. En ik zal er aan denken. ^O^
pi_193189633
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja als je off-road rijd dan vraagt het terrein ook om een fiets die direct stuurt. Daarom lijkt het me ook niets om een gravel bike te gebruiken om mee te crossen.
Nee idd! Al zie ik bij clubwedstrijdjes wel gasten die dat doen!
pi_193190163
@Patroon wil je mij nog leesvoer sturen over trainingsmethodes met een pm? Dank alvast
pi_193190174
Ik heb een tijdritframe te leen, vanavond even wieltjes erin klussen en afstellen en dan binnenkort maar eens kijken of ik zin heb in dat uurrecord rond de WA-roeibaan :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193190201
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een tijdritframe te leen, vanavond even wieltjes erin klussen en afstellen en dan binnenkort maar eens kijken of ik zin heb in dat uurrecord rond de WA-roeibaan :P
Pas op dat je niet duizelig van de rondjes wordt. ;)
pi_193190215
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Pas op dat je niet duizelig van de rondjes wordt. ;)
Hmm het zijn rondjes van 6km of zo, ik denk dat je van een stuk of 6 rondjes niet snel duizelig wordt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193191656
Cadanssensor (magene) kwam vandaag met post! net even geïnstalleerd en geconnect ! ben benieuwd met de volgende training! Wel klote dat strava geen optie meer heeft om direct met bluetooth te connecten en er dus weer een app bij moest.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:05:27 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193191913
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:41 schreef Joene het volgende:
Cadanssensor (magene) kwam vandaag met post! net even geïnstalleerd en geconnect ! ben benieuwd met de volgende training! Wel klote dat strava geen optie meer heeft om direct met bluetooth te connecten en er dus weer een app bij moest.
Gewoon een degelijke fietscomputer kopen, dan gaat dat allemaal een stuk eenvoudiger.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193191932
Een fietscomputer kopen om je cadans te bekijken. Ik vind dat wat overdreven.
Aldus.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:17:25 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193192033
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:07 schreef Z het volgende:
Een fietscomputer kopen om je cadans te bekijken. Ik vind dat wat overdreven.
Gelukkig kan je meer met zo'n ding dan alleen naar je cadans kijken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193192049
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:07 schreef Z het volgende:
Een fietscomputer kopen om je cadans te bekijken. Ik vind dat wat overdreven.
Wel een cadansmeter en geen fietscomputer vind ik dan ook weer een beetje gek ;) Strava op je telefoon is nou niet echt nauwkeurig meestal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193192087
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wel een cadansmeter en geen fietscomputer vind ik dan ook weer een beetje gek ;) Strava op je telefoon is nou niet echt nauwkeurig meestal.
Je hoeft het toch maar een paar keer te bekijken om te weten dat je cadans wat omhoog moet of niet?
Aldus.
pi_193192139
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wel een cadansmeter en geen fietscomputer vind ik dan ook weer een beetje gek ;) Strava op je telefoon is nou niet echt nauwkeurig meestal.
sowieso kijk je toch geen live data in strava ik niet tenminste. Gebruik cyclemeter of gewoon m’n apple watch.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193192178
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon een degelijke fietscomputer kopen, dan gaat dat allemaal een stuk eenvoudiger.
Komt ooit wel hoor , maar los dat met cyclemeter + cadanssensor op voor nu :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193192233
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:22 schreef Z het volgende:

[..]

Je hoeft het toch maar een paar keer te bekijken om te weten dat je cadans wat omhoog moet of niet?
Met nauwkeurigheid bedoelde ik de GPS. Maar goed voor cadans weet ik eigenlijk niet of de Strava app dat live kan weergeven?
Ik kijk er tijdens het einde van mijn lange ritten wel vaker naar, want de cadans is vaak in het begin van mijn rit boven de 90 en aan het eind soms onder de 80 als ik niet oplet..

Maar het gaat steeds beter, gisteren 170km gefietst, rondje Goerree, en de cadans boven de 80 gemiddeld. Ik moet alleen de snelheid bij die duurritten nog iets omhoog krijgen als ik mijn plan voor Rondje ZH een beetje binnen daglicht wil afronden :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193192264
Ach.. in het donker fietsen heeft zo ook z'n charme..
pi_193192283
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met nauwkeurigheid bedoelde ik de GPS. Maar goed voor cadans weet ik eigenlijk niet of de Strava app dat live kan weergeven?
Ik kijk er tijdens het einde van mijn lange ritten wel vaker naar, want de cadans is vaak in het begin van mijn rit boven de 90 en aan het eind soms onder de 80 als ik niet oplet..

Maar het gaat steeds beter, gisteren 170km gefietst, rondje Goerree, en de cadans boven de 80 gemiddeld. Ik moet alleen de snelheid bij die duurritten nog iets omhoog krijgen als ik mijn plan voor Rondje ZH een beetje binnen daglicht wil afronden :P
nou ik deed gister 3 uur 3 minuten over 75 km , dus ik heb qua snelheid ook nog wel wat te doen :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193192372
Van het weekeinde een rondje gemaakt vanuit Amersfoort richting Zeist/Lage Vuursche etc. Mooi stukje Nederland, route met een aantal stukken onverharde fietspaden erin, ik vind dat heerlijk moet ik zeggen.

Wel een paar MTB'ers laten schrikken toen we opeens achter ze reden op een of ander wazig zandpaadje.

Ik dacht eerst dat een gravelbike in Nederland wat overrated was, maar stiekum denk ik dat als je een fiets hebt waar wat bredere bandjes in kan krijgen je bijna overal weg komt. 1x Een probleempje gehad toen ik in mul zand terecht kwam, andere kant van het paadje gaan rijden en het probleem was opgelost.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar ik ga nu lekker in Drenthe op vakantie, in Zorgvlied wel te te verstaan (dat ligt in de buurt van Appelscha en Hoogersmilde). Wie van de mensen hier kan wat leuke routes maken voor die buurt?
Wij gaan naar Echten, als iemand mooie routes heeft die daar in de buurt liggen..houd ik me aan bevolen.
pi_193192379
quote:
8s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:41 schreef Joene het volgende:

[..]

nou ik deed gister 3 uur 3 minuten over 75 km , dus ik heb qua snelheid ook nog wel wat te doen :D
Het hangt ook van de route af natuurlijk! De laatste paar ritten van 160-200km die ik deed, reed ik ongeveer 160 watt en daarmee kwam ik rond de 28 uit, maar wel goed doorrijdbare routes. Dat is al een heel stuk sneller dan vorig jaar, toen reed ik ze rond de 26 als ik zo lang ging. Maar ik zou voor een dag van 350km toch wel 29-30 gem willen rijden, elke km/u sneller scheelt weer 30 minuten of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193192472
Lijkt me dan een mooie om is een avondje te gaan zitten om een mooie route te gaan plannen :) en er aan te denken om genoeg te eten en te drinken.

Voor mij is het eigenlijk ook wel van belang dat de route ook lekker afwisselend is. 200Km over een mooie strakke N weg word ik iig niet heel erg blij van.Dan rij ik liever indezelfde tijd een 150km over wat meer achteraf weggetjes en een zandpad schuw ik dan ook niet. Aan het eind van de dag heb je een mooi dagje gehad en iets meer gezien dan asfalt en de achterkan van de auto's die je inhaalden.
pi_193192520
Jaaa de route hebben we al en die wordt prachtig :D

Alleen nog een paar medium-lange ritten maken om er wat beter op voorbereid te zijn. Nu krijg ik soms nog een beetje last van mijn bekken/onderrug, was gisteren ook weer.
En het zou ook wel weer fijn zijn als de horeca open is, dat je eventueel even ergens een omelet kunt halen als het echt nodig is, alleen maar de hele dag gelletjes en reepjes wil je ook niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193192590
Wij hadden gisteren gewoon applemuffincakejes mee :) Zelf ricecookies maken geen idee? En krentebolletjes. Koude pannenkoeken schijnen door sommige mensen ook lekker gevonden te worden :)

En..route..niet toevallig een "Dirty Kanzelled" ritje?

Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden is van een 350km tochtje
pi_193192712
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:06 schreef McM77 het volgende:
Wij hadden gisteren gewoon applemuffincakejes mee :) Zelf ricecookies maken geen idee? En krentebolletjes. Koude pannenkoeken schijnen door sommige mensen ook lekker gevonden te worden :)

En..route..niet toevallig een "Dirty Kanzelled" ritje?

Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden is van een 350km tochtje
Goede ideeen! Iemand regelen die halverwege klaarstaat met nieuwe bidons en iets te eten lukt vast ook wel. Ik merk vooral zelf dat ik vaak behoefte heb aan zout en knapperig na de hele dag klef en zoet.

En nee ik ga niet 300km over gravel.. ik vraag me eigenlijk ook af of er veel plekken in NL zijn waar je dat kunt doen zonder de wandelaars behoorlijk te ergeren.
De achterliggende reden.. dat we in ZH wonen en dat het lockdown is, veel tijd om te trainen, weinig doelen/uitdagingen.

Ik zie in mijn strava tijdlijn nog wel veel gekkere dingen, sommigen doen elk weekend een tocht van 300km of vinken alle provincies af.. Gek gekker gekst hoeft van mij ook niet maar dit lijkt mij wel een mooie uitdaging en leuke route, veel langs de kust, stukje ringvaart etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193192725
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:22 schreef Z het volgende:

[..]

Je hoeft het toch maar een paar keer te bekijken om te weten dat je cadans wat omhoog moet of niet?
Heb geen cadansmeter meer aanstaan maar weet precies mijn cadans. (Nou ja binnen een 10% marge)
Vakman pur sang
pi_193192727
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het hangt ook van de route af natuurlijk! De laatste paar ritten van 160-200km die ik deed, reed ik ongeveer 160 watt en daarmee kwam ik rond de 28 uit, maar wel goed doorrijdbare routes. Dat is al een heel stuk sneller dan vorig jaar, toen reed ik ze rond de 26 als ik zo lang ging. Maar ik zou voor een dag van 350km toch wel 29-30 gem willen rijden, elke km/u sneller scheelt weer 30 minuten of zo.
Precies nou ik ben blij als ik 125 watt haal :D maar zo te lezen loop je aardig wat training op voor 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193192752
Ik vind cadans ook niet zo interessant. Je moet het een beetje in de gaten houden. Het is geen krachtsport.
Aldus.
pi_193192779
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Ik vind cadans ook niet zo interessant. Je moet het een beetje in de gaten houden. Het is geen krachtsport.
ik vind hoe meer informatie hoe leuker :) Niet eens persee om er super beter van te worden ofzo.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193192810
Ik ook maar cadans vind ik wel de minst interessante.
Aldus.
pi_193192823
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goede ideeen! Iemand regelen die halverwege klaarstaat met nieuwe bidons en iets te eten lukt vast ook wel. Ik merk vooral zelf dat ik vaak behoefte heb aan zout en knapperig na de hele dag klef en zoet.

En nee ik ga niet 300km over gravel.. ik vraag me eigenlijk ook af of er veel plekken in NL zijn waar je dat kunt doen zonder de wandelaars behoorlijk te ergeren.
De achterliggende reden.. dat we in ZH wonen en dat het lockdown is, veel tijd om te trainen, weinig doelen/uitdagingen.

Ik zie in mijn strava tijdlijn nog wel veel gekkere dingen, sommigen doen elk weekend een tocht van 300km of vinken alle provincies af.. Gek gekker gekst hoeft van mij ook niet maar dit lijkt mij wel een mooie uitdaging en leuke route, veel langs de kust, stukje ringvaart etc.
Ja, 200mile gravelen word wel een kwestie van draaien en keren of Nederland heen en weer. Ik ben zelf toevallig op die dag jarig..en doe al een paar jaar onderhand een ritje met m'n zusje om m'n verjaardag te vieren (Op dezelfde datum of rond die datum) en dit jaar niet anders. Route iets anders dan dat ik eerst bedacht het (D'r komt nu echt niemand om een gebakje mee te eten) dus ik denk dat ik heerlijk een hele dag buiten aan het fietsen ben. Route staat momenteel op 254km..hoop op mooi weer en genoeg horeca die open is (iig voor de afhaal)
  maandag 18 mei 2020 @ 15:30:34 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193192836
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef Z het volgende:
Ik ook maar cadans vind ik wel de minst interessante.
Cadans is de eerste tijd wel interessant, na een tijdje is het makkelijker op gevoel
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193193692
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Cadans is de eerste tijd wel interessant, na een tijdje is het makkelijker op gevoel
ach voor de 11 euro die de sensor me heeft gekost :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 18 mei 2020 @ 17:16:43 #47
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193194001
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:51 schreef Joene het volgende:

[..]

ach voor de 11 euro die de sensor me heeft gekost :D
Daarom, geen geld voor wat inzichten ^O^
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193194748
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:57 schreef McM77 het volgende:
Lijkt me dan een mooie om is een avondje te gaan zitten om een mooie route te gaan plannen :) en er aan te denken om genoeg te eten en te drinken.

Voor mij is het eigenlijk ook wel van belang dat de route ook lekker afwisselend is. 200Km over een mooie strakke N weg word ik iig niet heel erg blij van.Dan rij ik liever indezelfde tijd een 150km over wat meer achteraf weggetjes en een zandpad schuw ik dan ook niet. Aan het eind van de dag heb je een mooi dagje gehad en iets meer gezien dan asfalt en de achterkan van de auto's die je inhaalden.
Buitendijks fietsen in Zeeland O+

Weinig gravel, alhoewel je er soms wel een padje tegen komt.
Whatever...
pi_193194782
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heb geen cadansmeter meer aanstaan maar weet precies mijn cadans. (Nou ja binnen een 10% marge)
Jemig.. Wordt jij soms niet heul erg moe van jezelf
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 18 mei 2020 @ 18:24:54 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193194889
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jaaa de route hebben we al en die wordt prachtig :D

Alleen nog een paar medium-lange ritten maken om er wat beter op voorbereid te zijn. Nu krijg ik soms nog een beetje last van mijn bekken/onderrug, was gisteren ook weer.
En het zou ook wel weer fijn zijn als de horeca open is, dat je eventueel even ergens een omelet kunt halen als het echt nodig is, alleen maar de hele dag gelletjes en reepjes wil je ook niet.
Nou inderdaad. Pff.
pi_193195706
Nee. :)
Vakman pur sang
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 mei 2020 @ 19:30:54 #52
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193195745
dcrainmakerblog twitterde op maandag 18-05-2020 om 19:02:46 Strava's just announced a slate of huge and sweeping changes, few of which are for the good. Non-paying users lose access to Segment leaderboards, route builder andmore. All 3rd party apps lose access to Segment leaderboards too. Here's all the details: https://t.co/v0rB7IlAyA https://t.co/hoKg5s08Uz reageer retweet
Rip route builder
  maandag 18 mei 2020 @ 19:39:32 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_193195924
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:30 schreef Pino112 het volgende:
dcrainmakerblog twitterde op maandag 18-05-2020 om 19:02:46 Strava's just announced a slate of huge and sweeping changes, few of which are for the good. Non-paying users lose access to Segment leaderboards, route builder andmore. All 3rd party apps lose access to Segment leaderboards too. Here's all the details: https://t.co/v0rB7IlAyA https://t.co/hoKg5s08Uz reageer retweet
Rip route builder
Ouch, die gebruikte ik best vaak, syncte ook lekker met mn Bolt via de app... Alternatief hiervoor dat goed werkt?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 mei 2020 @ 19:48:33 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193196126
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Ouch, die gebruikte ik best vaak, syncte ook lekker met mn Bolt via de app... Alternatief hiervoor dat goed werkt?
Zal wel Komoot worden hier, ik maak alle routes via Strava.
Of betalen, kan ook.
pi_193196169
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Zal wel Komoot worden hier, ik maak alle routes via Strava.
Of betalen, kan ook.
Vorige week keer geprobeerd rondje te tekenen op Komoot maar dat werkt lang niet zo makkelijk als Strava vond ik. Ik teken altijd zelf rondjes over wegen waar ik nog niet ben geweest, kon zo snel niet vinden hoe je dat makkelijk doet in Komoot.
pi_193196260
Ik betaal voor Strava, maar vind Komoot echt top. En gebruik het graag voor leuke nieuwe routes. Tot nu toe echt al veel leuke weggetjes en paden ontdekt.
Whatever...
pi_193196386
Komoot even onthouden dus. Gebruikte regelmatig de Strava route builder. Maar dan is het zeker ook zo goed als einde Veloviewer en tegeltjes?
pi_193196517
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:00 schreef KolonelBroodje het volgende:
Komoot even onthouden dus. Gebruikte regelmatig de Strava route builder. Maar dan is het zeker ook zo goed als einde Veloviewer en tegeltjes?
Tegeltjes niet. Die gaan op basis van je eigen activiteiten. Alleen bijna alles wat met segmenten te maken heeft is dood. :)
pi_193196678
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tegeltjes niet. Die gaan op basis van je eigen activiteiten. Alleen bijna alles wat met segmenten te maken heeft is dood. :)
Ook via wahoo? Lijkt me ook niet slim als ze dat zouden doen?
Whatever...
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2020 @ 20:16:26 #60
73911 ultra_ivo
pi_193196730
Goed, segementen en vooral de routebuilder gebruikte ik nooit. Maar dit is voor mij een indicatie in welke richting Strava beweegt. Dus vroeger of later zullen we moeten dokken.
pi_193196805
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ook via wahoo? Lijkt me ook niet slim als ze dat zouden doen?
Waarom niet? Ze leggen net uit dat het onderhouden van segmenten veel centjes kost, dus het zou zomaar kunnen zijn dat het niet meer werkt.

Ik ben verder al maanden aan het twijfelen om een abonnement te pakken, dus ik denk dat ik dat maar gewoon nu doe. Voor niets gaat de zon op, en ik heb al 7 jaar veel plezier van Strava. En je kunt nu 2 maanden uitproberen in plaats van de vorige 1 maand.
pi_193196814
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, segementen en vooral de routebuilder gebruikte ik nooit. Maar dit is voor mij een indicatie in welke richting Strava beweegt. Dus vroeger of later zullen we moeten dokken.
Dezelfde weg die Veloviewer ook gevolgd heeft?
  maandag 18 mei 2020 @ 20:37:31 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193197088
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ook via wahoo? Lijkt me ook niet slim als ze dat zouden doen?
'Trusted Partners' zoals Garmin en Wahoo blijven toegang houden.

Maar goed, betaal al jaren, maar ook voor mij is Strava minder waard geworden. Gedeelte Veloviewer wordt zonder dat er iets voor terugkomt afgenomen. En segmenten zijn natuurlijk ook nauwelijks nog interessant als het voor een groot gedeelte van de user base geen zin heeft om met die segmenten te doen waarvoor ze bedoeld zijn.
pi_193197297
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

'Trusted Partners' zoals Garmin en Wahoo blijven toegang houden.

Maar goed, betaal al jaren, maar ook voor mij is Strava minder waard geworden. Gedeelte Veloviewer wordt zonder dat er iets voor terugkomt afgenomen. En segmenten zijn natuurlijk ook nauwelijks nog interessant als het voor een groot gedeelte van de user base geen zin heeft om met die segmenten te doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Dat wordt de vraag. Zonder gebruikers is het minder waard. En zal het ook minder interessant zijn om voor te betalen.

We gaan het zien. Ik vind dat ik voor 60¤ dan ook hardloopcadans zou moeten krijgen en veel uitgebreidere trainingsanalyse.
Whatever...
pi_193197313
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat wordt de vraag. Zonder gebruikers is het minder waard. En zal het ook minder interessant zijn om voor te betalen.

We gaan het zien. Ik vind dat ik voor 60¤ dan ook hardloopcadans zou moeten krijgen en veel uitgebreidere trainingsanalyse.
Ik heb gewoon hardloopcadans in Strava?
https://strava.app.link/F6h4QpKXA6
  maandag 18 mei 2020 @ 20:51:45 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193197331
Ik heb ook Summit, vind het ook normaal om te betalen voor iets dat ik zoveel gebruik.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193197332
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon hardloopcadans in Strava?
Waar? Ik heb een Apple Watch. En Strava heeft toegang tot health. Sukkel leest cadans niet, gewicht niet etc.
Whatever...
  maandag 18 mei 2020 @ 20:53:21 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193197363
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, segementen en vooral de routebuilder gebruikte ik nooit. Maar dit is voor mij een indicatie in welke richting Strava beweegt. Dus vroeger of later zullen we moeten dokken.
Niet alles in het leven kan gratis zijn he?
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze leggen net uit dat het onderhouden van segmenten veel centjes kost, dus het zou zomaar kunnen zijn dat het niet meer werkt.

Ik ben verder al maanden aan het twijfelen om een abonnement te pakken, dus ik denk dat ik dat maar gewoon nu doe. Voor niets gaat de zon op, en ik heb al 7 jaar veel plezier van Strava. En je kunt nu 2 maanden uitproberen in plaats van de vorige 1 maand.
Ik vond het altijd een beetje onzin om te betalen, maar ik maak er net als jij al jarenlang dankbaar gebruik van. Ik ga ook maar eens een abo nemen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193197389
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon hardloopcadans in Strava?
https://strava.app.link/F6h4QpKXA6
Die hartslag trouwens! Wow, dan Ben ik al dood.
Whatever...
pi_193197408
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waar? Ik heb een Apple Watch. En Strava heeft toegang tot health. Sukkel leest cadans niet, gewicht niet etc.
Als je op analyse klikt. Iets naar beneden scrollen en dan staat daar ergens cadans.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:01:51 #71
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193197481
Ben zegt trouwens dat er voor users die betalen voor Strava niets verandert aan VeloViewer.

Dat scheelt dan weer.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:02:11 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_193197486
Vind een strava abonnement alleen maar minder waard worden door hun actie. Segmentenoorlogje is alleen maar leuk als je het met elkaar kan vergelijken, en dus een premium-abo hebt. Denk toch dat een hoop het niet gaan gebruiken en de facto dat onderdeel dus minder interessant wordt
pi_193197788
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je op analyse klikt. Iets naar beneden scrollen en dan staat daar ergens cadans.
Helaas, het staat er echt niet tussen. Ding leest ook gewicht niet. Moet ik online invullen....
Whatever...
pi_193197851
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Helaas, het staat er echt niet tussen. Ding leest ook gewicht niet. Moet ik online invullen....
Gebruik dan ook een fatsoenlijk sporthorloge. Mijn integratie met Strava loopt via fit files (al dan niet automagisch gesynced), niet via het uitlezen van 3e rangs apps met lastige API's. ;)
pi_193197868
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gebruik dan ook een fatsoenlijk sporthorloge. Mijn integratie met Strava loopt via fit files (al dan niet automagisch gesynced), niet via het uitlezen van 3e rangs apps met lastige API's. ;)
Interesseert me eerlijk gezegd geen ruk. Voor 60¤ zorgen ze maar dat het werkt als ze Apple ondersteunen
Whatever...
pi_193197892
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Interesseert me eerlijk gezegd geen ruk. Voor 60¤ zorgen ze maar dat het werkt als ze Apple ondersteunen
Stop. Ze ondersteunen Apple inderdaad. Je kunt de app draaien op zowel je Watch als iOS. Het uitlezen van 3th party apps is iets heel anders dan ondersteuning bieden op een platform.
pi_193197907
quote:
13s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Stop. Ze ondersteunen Apple inderdaad. Je kunt de app draaien op zowel je Watch als iOS. Het uitlezen van 3th party apps is iets heel anders dan ondersteuning bieden op een platform.
Welke 3rd party apps? Gewoon Apple health
Whatever...
pi_193197941
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Welke 3rd party apps? Gewoon Apple health
Ja, wat denk je dat is? Apple Health is gewoon aan andere app. De 3e partij voor Strava. Dat de ontwikkelaar toevallig Apple is doet daar niets aan af. 1e partij is Strava, 2e partij is het platform van Apple (de developer API), 3e partij zijn alle andere apps en shizzle.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:28:55 #79
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193197998
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Idd geen doen nu de mtb routes, en zelfs de gravelpaden worden nu mul. Ik kan je wel ff de gpx van de vreeswijk gravel ride sturen en als je die combineert met de summer grill die ddx en ik vorig jaar vanuit Amerongen hebben gedaan pak je de mooiste stroken wel mee.
Jazeker, stuur aar door: dan kan ik de route zelf even aanpassen naar gewenste lengte. Icm de gravelrides.cc website moet ik me wel een lang weekend kunnen vermaken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193198051
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, wat denk je dat is? Apple Health is gewoon aan andere app. De 3e partij voor Strava. Dat de ontwikkelaar toevallig Apple is doet daar niets aan af. 1e partij is Strava, 2e partij is het platform van Apple (de developer API), 3e partij zijn alle andere apps en shizzle.
Even serieus. Ik betaal me scheel aan Apple spullen en strava. Het boeit me echt niet hoe ze het aan elkaar knopen. De data is er en ik heb toegang gegeven. Andere apps kunnen ook lezen. Mfp leest en schrijft ook gewicht.

Ik vind strava wat dat betreft matig geïntegreerd. Ik vind het voor 60¤ toch niet zo goed als zou moeten.
Whatever...
pi_193198092
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Even serieus. Ik betaal me scheel aan Apple spullen en strava. Het boeit me echt niet hoe ze het aan elkaar knopen. De data is er en ik heb toegang gegeven. Andere apps kunnen ook lezen. Mfp leest en schrijft ook gewicht.

Ik vind strava wat dat betreft matig geïntegreerd. Ik vind het voor 60¤ toch niet zo goed als zou moeten.
Hoe bedoel je? Welke combo heb je nu dan?
(Dan koop ik die niet. :P )
Vakman pur sang
pi_193198289
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Welke combo heb je nu dan?
(Dan koop ik die niet. :P )
Apple Watch en iPhone.gelukkig heb ik geen giant. :+
Whatever...
pi_193198394
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Apple Watch en iPhone.gelukkig heb ik geen giant. :+
Apple Watch en iphone moet idd zonder problemen werken.
Ik zoek nog een nieuwe smartwatch met lange accuduur vandaar.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2020 @ 22:10:33 #84
73911 ultra_ivo
pi_193198607
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dezelfde weg die Veloviewer ook gevolgd heeft?
De 10 Pond van Veloviewer heb ik er graag voor over, de tiles passen bij de manier zoals ik altijd al gefietst heb.
pi_193198609
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Apple Watch en iphone moet idd zonder problemen werken.
Ik zoek nog een nieuwe smartwatch met lange accuduur vandaar.
Ik ben er erg te spreken over. Heb de watch nu 1,5 jaar. Alleen strava geeft issued, alle andere dingen die ik gebruik doen het vlekkeloos.
Whatever...
pi_193198632
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben er erg te spreken over. Heb de watch nu 1,5 jaar. Alleen strava geeft issued, alle andere dingen die ik gebruik doen het vlekkeloos.
wel mooi, maar Vies duur en ik ben zo lomp dat zo’n watch bij mij binnen een jaar gebroken glas heeft.
Vakman pur sang
pi_193198641
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vies duur en ik ben zo lomp dat zo’n watch bij mij binnen een jaar gebroken glas heeft.
Ik had binnen een week een paar krasjes, daarna nooit meer. :X

Maar voor het idee; als hij kapot gaat koop ik morgen een nieuwe.
Whatever...
pi_193198753
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:02 schreef Blik het volgende:
Vind een strava abonnement alleen maar minder waard worden door hun actie. Segmentenoorlogje is alleen maar leuk als je het met elkaar kan vergelijken, en dus een premium-abo hebt. Denk toch dat een hoop het niet gaan gebruiken en de facto dat onderdeel dus minder interessant wordt
Ik heb nu nog een abo voor het training gedeelte, was 23 euro per jaar, maar nu stop gezet.. segmenten in NL zijn toch onzin want heeft 99.9% met de wind te maken. Denk idd dat de interesse snel achteruit gaat als niet iedereen meer kan/wil meedoen.

Geeft op vakantie in de bergen wel rust :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193198787
Had er nog over tijdens het fietsen gister met een maat.
Voor de tijd van Strava gingen we vaak nieuwe paden ontdekken. Soms wel hard maar ook soms gewoon een beetje rondklooien en eens een nieuw stuk of nieuw pad ontdekken die wel eens op niets uitkwam.

Nu doe je dat als groep niet snel meer, eigenlijk wel gek maar je wil toch een beetje een gemiddelde rijden.
Vakman pur sang
pi_193198829
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193199017
quote:
Icarus op Netflix kijken. Dan besef je eigenlijk dat 80% van de olympische sporters doping gebruikt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193199198
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Icarus op Netflix kijken. Dan besef je eigenlijk dat 80% van de olympische sporters doping gebruikt.
Misschien gek om te zeggen. Maar ook met doping is het bizar wat Armstrong deed. Zeker als je beseft dat de rest het ook deed.

Sowieso wel interessant; een no holds barred competitie. Biochemisch, mechanisch verbeterde mensen. Zouden we nog veel baat bij kunnen hebben in de medische wereld ook nog.
Whatever...
pi_193199220
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De 10 Pond van Veloviewer heb ik er graag voor over, de tiles passen bij de manier zoals ik altijd al gefietst heb.
Dat beantwoord mijn vraag niet.
  maandag 18 mei 2020 @ 22:55:42 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193199230
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben er erg te spreken over. Heb de watch nu 1,5 jaar. Alleen strava geeft issued, alle andere dingen die ik gebruik doen het vlekkeloos.
Ik fiets ook altijd met de Apple Watch, maar zet Strava dan aan op mijn iPhone. Op de Watch start ik dan een workout zodat ik onderweg wel m’n hartslag zie. Werkt prima, alleen zie je dan niet je hartslag terug op Strava.

Overigens dit weekend voor het eerst weer eens Strava op m’n horloge aangezet, dan zie je wel je hartslag terug op Strava.
pi_193199257
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Had er nog over tijdens het fietsen gister met een maat.
Voor de tijd van Strava gingen we vaak nieuwe paden ontdekken. Soms wel hard maar ook soms gewoon een beetje rondklooien en eens een nieuw stuk of nieuw pad ontdekken die wel eens op niets uitkwam.

Nu doe je dat als groep niet snel meer, eigenlijk wel gek maar je wil toch een beetje een gemiddelde rijden.
Kan toch juist ook prima met strava ?
Kan je mooi nieuwe paadjes uitproberen met als voordeel dat je route kan maken tussen die onbekende paadjes.
pi_193199419
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:56 schreef ddx het volgende:

[..]

Kan toch juist ook prima met strava ?
Kan je mooi nieuwe paadjes uitproberen met als voordeel dat je route kan maken tussen die onbekende paadjes.
Nou wij niet schijnbaar, altijd full gas.
Alleen, Of met z’n 2en wel natuurlijk.
Vakman pur sang
pi_193199452
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik fiets ook altijd met de Apple Watch, maar zet Strava dan aan op mijn iPhone. Op de Watch start ik dan een workout zodat ik onderweg wel m’n hartslag zie. Werkt prima, alleen zie je dan niet je hartslag terug op Strava.

Overigens dit weekend voor het eerst weer eens Strava op m’n horloge aangezet, dan zie je wel je hartslag terug op Strava.
Voor fietsen gebruik ik de wahoo en mijn hartslagband.
Whatever...
pi_193199629
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Icarus op Netflix kijken. Dan besef je eigenlijk dat 80% van de olympische sporters doping gebruikt.
Ja lang geleden al gezien.. Het verpest echter steeds m'n bubbel. In mijn hoofd spelen er enkelen vals en doet de meerderheid het schoon en op eigen kracht
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 18 mei 2020 @ 23:36:42 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193199758
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Had er nog over tijdens het fietsen gister met een maat.
Voor de tijd van Strava gingen we vaak nieuwe paden ontdekken. Soms wel hard maar ook soms gewoon een beetje rondklooien en eens een nieuw stuk of nieuw pad ontdekken die wel eens op niets uitkwam.

Nu doe je dat als groep niet snel meer, eigenlijk wel gek maar je wil toch een beetje een gemiddelde rijden.
Waarom wil je per se een hoog gemiddelde rijden dan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 18 mei 2020 @ 23:37:14 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193199761
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Icarus op Netflix kijken. Dan besef je eigenlijk dat 80% van de olympische sporters doping gebruikt.
Laatst herkeken, blijft fantastisch
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193199853
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waarom wil je per se een hoog gemiddelde rijden dan?
Omdat je dan kunt opscheppen uiteraard. :Y
  maandag 18 mei 2020 @ 23:48:56 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193199867
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Omdat je dan kunt opscheppen uiteraard. :Y
Dat zou betekenen dat je echt een enorme online bewijsdrang hebt
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 18 mei 2020 @ 23:54:52 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_193199916
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je echt een enorme online bewijsdrang hebt
In het echt rijdt die een Giant, hij moet wel online pochen ;)
  maandag 18 mei 2020 @ 23:58:28 #104
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193199938
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:54 schreef Blik het volgende:

[..]

In het echt rijdt die een Giant, hij moet wel online pochen ;)
Bizkit gaat zo hard dat je het niet zou zien als hij op een Hello Kitty fiets zat. Die hoeft niet te pochen.

Althans, niet meer dan elk van ons hier ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 mei 2020 @ 06:29:25 #105
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193201173
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Icarus op Netflix kijken. Dan besef je eigenlijk dat 80% van de olympische sporters doping gebruikt.
Als je als prof geen doping neemt dan neem je het vak niet serieus zei Casagrande.
pi_193201182
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik fiets ook altijd met de Apple Watch, maar zet Strava dan aan op mijn iPhone. Op de Watch start ik dan een workout zodat ik onderweg wel m’n hartslag zie. Werkt prima, alleen zie je dan niet je hartslag terug op Strava.

Overigens dit weekend voor het eerst weer eens Strava op m’n horloge aangezet, dan zie je wel je hartslag terug op Strava.
moet je ff je instellingen aanpassen bij het importeren van je data van je watch naar strava , hoef je alleen de apple watch workout te starten , health gegevens richting strava :) en andersom als je de strava app start op de watch . Kan je dus kiezen workout of strava starten
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 06:39:12 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193201190
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou wij niet schijnbaar, altijd full gas.
Alleen, Of met z’n 2en wel natuurlijk.
Ik ben gestopt met strava omdat ik het teveel gedoe vond om alles te loggen en te uploaden. Ik vind het wel leuk om te zien wat je vrienden doen maar dat hoeft eigenlijk ook niet continu. Als ik nu ga fietsen heb ik geen enkele computer of teller. Eigenlijk best bevrijdend. En ik fiets er niet minder hard door.
pi_193201304
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waarom wil je per se een hoog gemiddelde rijden dan?
Nee, hoeft niet perse. Voor mij niet iig
Als groep misschien eerder wel, komt ook bij dat degenen met de beste benen het tempo bepalen.

Maar diegenen die Strava gebruiken en beweren totaal niet naar het gem te kijken geloof ik ook niet.
Vakman pur sang
pi_193201344
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet perse. Voor mij niet iig
Als groep misschien eerder wel, komt ook bij dat degenen met de beste benen het tempo bepalen.

Maar diegenen die Strava gebruiken en beweren totaal niet naar het gem te kijken geloof ik ook niet.
Wat een kutgroep dan. Bij ons bepaalt degene met de slechtste benen het tempo. En af en toe een plaatsnaambordsprintje of klimmetje op rammen voor degene met goede benen.

En ja, ik kijk ook naar het gemiddelde, maar het gemiddelde is nooit een doel op zich. Ik heb geen dwang om persé boven de 40 gemiddeld te moeten rijden als groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 19-05-2020 07:52:47 ]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 07:27:07 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193201358
Ik heb ook nooit dwang om persé boven de 48 gemiddeld te rijden.
pi_193201401
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat een kutgroep dan. Bij ons bepaalt degene met de slechtste benen het tempo. En af en toe een plaatsnaambordsprintje of klimmetje op rammen voor degene met goede benen.

En ja, ik kijk ook naar het gemiddelde, maar het gemiddelde is nooit een doel op zich. Ik heb geen dwang om persé boven de 40 gemiddeld te moeten rijden.
Maar je komt hier wel regelmatig melden over bepaalde segmenten en wattages, dus toch zorgt strava voor een bepaalde bewijsdrang.

Ik weet nog wel in 1998. Hield ik alles met de pen bij. Hoe het weer was, kilometers, tijd etc :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193201452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar je komt hier wel regelmatig melden over bepaalde segmenten en wattages, dus toch zorgt strava voor een bepaalde bewijsdrang.

Ik weet nog wel in 1998. Hield ik alles met de pen bij. Hoe het weer was, kilometers, tijd etc :D
Het competitieelement zit er zeker in (sprintjes/segmentenjes/klimmetjes). Dat beweer ik ook niet. Het ging er in deze om, om als groep constant maximaal te rijden
  dinsdag 19 mei 2020 @ 07:46:38 #113
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_193201521
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:49 schreef McM77 het volgende:
Wij gaan naar Echten, als iemand mooie routes heeft die daar in de buurt liggen..houd ik me aan bevolen.
Heb je dezelfde route geDMed als aan Bizkit
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_193201641
Ik ga vooral de routebuilder missen. Maar weer even mapsource uit het stof halen.

Heb trouwens in Garmin Connect 52.0000 aan kilometers staan, in strava 80.000. Volgens mij log ik GC sinds 2015.

[ Bericht 37% gewijzigd door Patroon op 19-05-2020 08:06:57 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193201793
47.711 op Strava. ;(
En 378.155 hm volgens statshunters.
pi_193201904
Ik heb m'n snelheid en gemiddelde niet eens in beeld staan. Zijn gegevens die ik thuis bekijk als alles geüpload is.
En dan gaan nog eens 80% van m'n ritjes op privé.. Ik heb niet zo een grote e-penis show behoefte
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:32:57 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193201960
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Laatst herkeken, blijft fantastisch
Loopt gigantisch snel uit de hand vooral :')
pi_193201994
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet alles in het leven kan gratis zijn he?
[..]

Ik vond het altijd een beetje onzin om te betalen, maar ik maak er net als jij al jarenlang dankbaar gebruik van. Ik ga ook maar eens een abo nemen.
Het hoeft ook niet gratis van mij, maar ik vind die bedragen vaak overdreven hoog. Tuurlijk, als je het per maand uitrekent valt het wel weer mee. Maar van zoveel gebruikers kunnen ze toch ook winstgevend worden als ze van iedereen 5 of 10 euro per jaar vragen? Ipv een bedrag wat misschien maar 10% van de gebruikers ervoor over heeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193202046
Ik heb gisteren voor het eerst op de geleende/gekluste tijdritfiets gereden :D Was wel even wennen, voelt best gammel vergeleken met de superstabiele dikkebanden Scotty. Maar je merkt wel dat je met veel minder moeite harder gaat. Misschien nog even een oefenrondje voor ik het uurrecord ga proberen.

Al zal je voor die virtuele tijdritcompetitie binnenkort dan ook Strava summit nodig hebben :/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:55:14 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_193202197
Als Strava 10 of 20 euro was per jaar zou ik het ook nog wel doen. Maar 60 euro per jaar vind ik het gewoon niet waard
pi_193202240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
Als Strava 10 of 20 euro was per jaar zou ik het ook nog wel doen. Maar 60 euro per jaar vind ik het gewoon niet waard
ik vind het vooral kut dat maandelijkse fee niet lijkt te werken en support zegt dan , dan neem je maar jaarabonnement :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:59:28 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193202248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar je komt hier wel regelmatig melden over bepaalde segmenten en wattages, dus toch zorgt strava voor een bepaalde bewijsdrang.

Ik weet nog wel in 1998. Hield ik alles met de pen bij. Hoe het weer was, kilometers, tijd etc :D
Dat heb ik nooit gedaan zo'n schriftje. Wel dat ik op de racefiets naar het strand huisje van oma ging en dat binnen het uur want mijn grote neef had dat ook gedaan. (ongeveer 25 km) Ik was toen 16 en net begonnen.
pi_193202249
Anyhow Cyclemeter geïnstalleerd houdt ook een trainingslog bij etc
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193202298
5 euro per maand.. Waar praten we over.
Je telefoon-abo, Netflix, videoland, sportschool, ziggo, je vriendin... Allemaal een stuk duurder.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193202328
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat een kutgroep dan. Bij ons bepaalt degene met de slechtste benen het tempo. En af en toe een plaatsnaambordsprintje of klimmetje op rammen voor degene met goede benen.

En ja, ik kijk ook naar het gemiddelde, maar het gemiddelde is nooit een doel op zich. Ik heb geen dwang om persé boven de 40 gemiddeld te moeten rijden als groep.
Ach, ik heb ook zo'n vriend die altijd volgas moet, zelfs als we een vriend meenemen die 5x per jaar fietst. Gaat hij er demonstratief 20 meter voor fietsen.

Fiets ik liever niet mee.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193202354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:04 schreef the_critic het volgende:
5 euro per maand.. Waar praten we over.
Je telefoon-abo, Netflix, videoland, sportschool, ziggo, je vriendin... Allemaal een stuk duurder.
Toch denk ik dat een groot deel van de mensen het een te grote drempel vindt, en dan is de lol er ook af want kun je ook niet meer met je vrienden segmenten vergelijken.
Ik vind ook dat de dingen die je hierboven noemt meer leveren voor dat bedrag.. Als Strava met zo'n grote community van iedereen een paar euro vangt zijn ze echt ruim uit de kosten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193202475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:04 schreef the_critic het volgende:
5 euro per maand.. Waar praten we over.
Je telefoon-abo, Netflix, videoland, sportschool, ziggo, je vriendin... Allemaal een stuk duurder.
Ik zie het nu gewoon als onderhoud wat bij de fiets hoort. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:07 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ach, ik heb ook zo'n vriend die altijd volgas moet, zelfs als we een vriend meenemen die 5x per jaar fietst. Gaat hij er demonstratief 20 meter voor fietsen.

Fiets ik liever niet mee.
Gewoon lekker mee gaan, hem laten fietsen en dan ergens een afslagje nemen waar hij rechtdoor gaat. ;)
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:25:13 #128
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202575
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 07:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet perse. Voor mij niet iig
Als groep misschien eerder wel, komt ook bij dat degenen met de beste benen het tempo bepalen.

Maar diegenen die Strava gebruiken en beweren totaal niet naar het gem te kijken geloof ik ook niet.
Ik kijk zeker wel naar het gemiddelde, maar trap er amper harder van. Leuk als het op een rond getal uitkomt, maar dat is het dan ook
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:28:06 #129
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:04 schreef the_critic het volgende:
5 euro per maand.. Waar praten we over.
Je telefoon-abo, Netflix, videoland, sportschool, ziggo, je vriendin... Allemaal een stuk duurder.
Dat inderdaad, maar je moet wel keuzes maken. Als buienradar, Strava, Komoot, je browser en weet ik wat allemaal 5 euro per maand gaan kosten...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 mei 2020 @ 09:29:54 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193202645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zie het nu gewoon als onderhoud wat bij de fiets hoort. :P
[..]

Gewoon lekker mee gaan, hem laten fietsen en dan ergens een afslagje nemen waar hij rechtdoor gaat. ;)
Dat, of elk bordje net over hem heen klepperen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193202740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toch denk ik dat een groot deel van de mensen het een te grote drempel vindt, en dan is de lol er ook af want kun je ook niet meer met je vrienden segmenten vergelijken.
Ik vind ook dat de dingen die je hierboven noemt meer leveren voor dat bedrag.. Als Strava met zo'n grote community van iedereen een paar euro vangt zijn ze echt ruim uit de kosten.
Das per persoon verschillend. Ik verklaar mensen met een telefoon abo van 40 euro of een iPhone van 1000,- ook voor gek. Is in mijn ogen niet 4X beter dan mijn telefoon van 250 euro of mijn 8,50 euro abo. Bedoel enkel te zeggen dat 5,-per maand echt niet veel is. Een big Mac met cola is duurder (oid)..
Of jij de info, lijstjes, cijfertjes en routes dat waard vind is iets anders.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193202752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat inderdaad, maar je moet wel keuzes maken. Als buienradar, Strava, Komoot, je browser en weet ik wat allemaal 5 euro per maand gaan kosten...
True
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193202945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zie het nu gewoon als onderhoud wat bij de fiets hoort. :P
[..]

Gewoon lekker mee gaan, hem laten fietsen en dan ergens een afslagje nemen waar hij rechtdoor gaat. ;)
Hebben we inderdaad keer gedaan :D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193203045
Als ik in de bergen had gewoond zou ik die segmenten wel een toevoeging vinden om met mezelf te vergelijken, maar in NL niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193203197
Nja, ik vind het wel duur voor een app. En ik ben wel benieuwd hoeveel dividend ze uitkeren terwijl ze nog geen winst maken.... maargoed.
Whatever...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 10:34:07 #136
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193203447
Ik had een kraakje tijdens het fietsen, kwam uiteindelijk uit zadelpen na wat gezoek. Nu wel schoongemaakt en het gekraak is weg. Maar wat is beetje nuttige olie / wax onderhoud materiaal wat ik er tussen kan smeren (zadelpenklem)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:50:20 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_193203625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:04 schreef the_critic het volgende:
5 euro per maand.. Waar praten we over.
Je telefoon-abo, Netflix, videoland, sportschool, ziggo, je vriendin... Allemaal een stuk duurder.
De waarde van Strava wordt een heel stuk minder als je vrienden het niet ook betaald gaan gebruiken. Voor mij is het het niet waard dan. Het loggen van je ritten doet de app nog steeds gratis.
pi_193203710
Heb al mijn ritten van Strava in een bulk gedownload en gooi ik nu in Garmin Connect. ^O^
Daarin kan je ook segmenten voor jezelf aanmaken ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193203805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:56 schreef Patroon het volgende:
Heb al mijn ritten van Strava in een bulk gedownload en gooi ik nu in Garmin Connect. ^O^
Daarin kan je ook segmenten voor jezelf aanmaken ^O^
Dat blijft gewoon werken in de gratis versie. Je ziet je eigen pogingen en de top 10. Dus waarom zou je alleen daarvoor switchen?
pi_193203875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat blijft gewoon werken in de gratis versie. Je ziet je eigen pogingen en de top 10. Dus waarom zou je alleen daarvoor switchen?
Ik switch niet, maar wil niet afhankelijk zijn van 1 app. Kan prima naast elkaar lopen.

Sterker nog, mijn ritten gaan vanuit GC rechtstreeks naar Strava.

[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 19-05-2020 11:17:57 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193204853
Ik heb wel een Strava summit abonnement. Ik vind eigenlijk wel dat voor het geld, het summit training gedeelte wat uitgebreider kan. Met al die data die je erbij stopt, zou er wel iets meer over te zeggen moeten zijn dan dit.

Ik zet mijn gemiddelde snelheid ook nooit aan op mijn fietscomputer, ik wil mezelf niet onnodig opjagen en daardoor minder sociaal of gevaarlijk fietsen. Bovendien weten de mensen die mij volgen toch wel ongeveer wat ik kan.
Wat @Patroon stelt, segmenten op het vlakke zeggen mij ook helemaal niks.
Maar ik vind het wel leuk om anderen te volgen op Strava, en gevolgd te worden. De app vind ik ook wel erg gebruiksvriendelijk. Vanuit Garminconnect gaat het automatisch naar Strava.

Ik houd er echter toch erg van om me met anderen te meten. Vandaar dat ik een poosje geleden al aan het informeren was naar lage niveau wedstrijden 😅
pi_193205101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:50 schreef Blik het volgende:

[..]

De waarde van Strava wordt een heel stuk minder als je vrienden het niet ook betaald gaan gebruiken. Voor mij is het het niet waard dan. Het loggen van je ritten doet de app nog steeds gratis.
Als jij betaalt dan zie je de resultaten van je vrienden wel. Andersom niet. Het is niet zo, dat als iemand niet betaalt dat zijn resultaten dan niet te zien zijn.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:53:00 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193205117
Weet iemand of je een Edge 800 kan koppelen aan Garmin Connect? Die Strava route features zouden met een 800 moeten werken, maar volgens mij kan je die nieteens koppelen toch?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193205141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:53 schreef Fretwork het volgende:
Weet iemand of je een Edge 800 kan koppelen aan Garmin Connect? Die Strava route features zouden met een 800 moeten werken, maar volgens mij kan je die nieteens koppelen toch?
quote:
Wielerliefhebbers kunnen de ritgegevens van Team Garmin bekijken, downloaden en analyseren in Garmin Connect. In deze wereldwijde online fitness community kunt u ook zelf fietstochten zoeken, uploaden en delen met anderen. Met zo'n 30 miljoen ge-uploade activiteiten in Garmin Connect vindt u altijd een leuke route in de omgeving. Deze kunt u direct downloaden naar uw Edge 800, die u vervolgens de weg leidt. "Na een rit kan ik alle gegevens downloaden op mijn computer," aldus Christian Vandevelde van Team Garmin, die gebruik maakt van Garmin Connect en diverse Edge toestellen. "Ik heb nu direct inzicht in mijn resultaten."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:55:59 #145
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193205154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[..]

Bekabeld via de PC dan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:56:38 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_193205159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als jij betaalt dan zie je de resultaten van je vrienden wel. Andersom niet. Het is niet zo, dat als iemand niet betaalt dat zijn resultaten dan niet te zien zijn.
Snap ik, maar het idee van het wedstrijd-element is volgens mij dat je met zn allen ziet wat de "uitslag" is en niet slechts 1 iemand die later op verzoek een aantal screenshots moet gaan sturen.

Maar goed, ik denk dat deze beslissing van Strava nog wel eens goed kan uitpakken, hoor toch best veel mensen die dan toch maar een abo gaan nemen. En dat is waar Strava natuurlijk op hoopt
pi_193205212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Bekabeld via de PC dan?
Oh, geen idee. Maar als die geen blauwe tandjes heeft, dan wel ja. :)

Edit:
Het kan ook op je telefoon met kabel. @Patroon weet perfect hoe dat moet. ;)
pi_193205412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Bekabeld via de PC dan?
Jup..kabel inderdaad. Zelf jaren gedaan en patroon doet dat ook zo.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193205443
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:34 schreef D_A het volgende:
Ik had een kraakje tijdens het fietsen, kwam uiteindelijk uit zadelpen na wat gezoek. Nu wel schoongemaakt en het gekraak is weg. Maar wat is beetje nuttige olie / wax onderhoud materiaal wat ik er tussen kan smeren (zadelpenklem)
Geen olie/vet gebruiken. }:|
Montage pasta gebruik je daarvoor.
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2020 @ 13:27:54 #150
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193205556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

Jup..kabel inderdaad. Zelf jaren gedaan en patroon doet dat ook zo.
Dan zie ik weinig voordelen :P

Ik blijf ze wel gewoon in New Files gooien en uit Activities trekken via Explorer :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 13:35:46 #151
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193205675
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Geen olie/vet gebruiken. }:|
Montage pasta gebruik je daarvoor.
Top dat wilde ik weten, nog goede tips welke? B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_193205712
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:35 schreef D_A het volgende:

[..]

Top dat wilde ik weten, nog goede tips welke? B-)
Waar is je frame/zadelbuis/klem van gemaakt?
Aldus.
pi_193205761
Ik ga snel nog even wat routes maken op Strava die ik nog wil doen en op mijn Wahoo gooien })
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193206179
Wat gaat er dan exact gebeuren met Strava?
pi_193206232
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:18 schreef Leonos het volgende:
Wat gaat er dan exact gebeuren met Strava?
betalen voor al het leuke :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193206662
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:18 schreef Leonos het volgende:
Wat gaat er dan exact gebeuren met Strava?
Het belangrijkste: Routebuilder en volledig inzicht in segmenten worden betaald.
pi_193206700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het belangrijkste: Routebuilder en volledig inzicht in segmenten worden betaald.
Ah, routes maakte ik al in Komoot en segmenten sta ik toch nooit bovenaan ;(
Best! ;)
  dinsdag 19 mei 2020 @ 15:03:08 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_193206738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga snel nog even wat routes maken op Strava die ik nog wil doen en op mijn Wahoo gooien })
Zou toch direct in werking gaan?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 15:03:12 #159
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193206739
Overigens is dit goed nieuws voor mijn score op de Posbank t.o.v. Broodje
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193206784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Zou toch direct in werking gaan?
De routemaker werkt nog bij in ieder geval.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 15:09:08 #161
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193206832
Is er een alternatief van Strava waar je al je data naar kan migreren? :( Nakkers.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 15:11:57 #162
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193206884
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is er een alternatief van Strava waar je al je data naar kan migreren? :( Nakkers.
Migreren zou ik sowieso doen, kan via het opzeg-menu
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193206920
Judise.nl is ook erg mooi om routes te maken!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193207956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:03 schreef Fretwork het volgende:
Overigens is dit goed nieuws voor mijn score op de Posbank t.o.v. Broodje
Hier moest ik ook direct aan denken :P
pi_193208077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:13 schreef Patroon het volgende:
Judise.nl is ook erg mooi om routes te maken!
Tering, routes bouwen in Garmin Connect gaat ook super handig en gelijk te uploaden naar de Garmin _O_
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193208152
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een Wahoo Elemnt Roam die is zaterdag voor ¤299 op futurum en je kunt ook nog de strava kortingscode gebruiken als je die hebt.
pi_193208168
Balen zeg dat Strava betaald wordt. Als het een acceptabele prijs was zou ik het overwegen, maar 60 euro per jaar is veel en veel te duur. Ook erg balen dat 3rd parties nu geen toegang meer hebben. Dat betekent dat mijn betaalde Veloviewer account dus geen Strava data meer kan importeren?
Vreemd eigenlijk dat er geen Strava alternatief bestaat met segmenten enzo. Ik zou morgen overstappen.
pi_193208222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tering, routes bouwen in Garmin Connect gaat ook super handig en gelijk te uploaden naar de Garmin _O_
Leuke daarvan is dat je ook kan aangeven hoeveel kilometer je wilt fietsen en in welke richting en dat die dan zelf een route in elkaar zet.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:43:53 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_193208278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De routemaker werkt nog bij in ieder geval.
Goed om te weten
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:07:55 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193208656
Ik heb een paar jaar met Strava gespeeld en toen was ik er wel klaar mee.

Wel slim dat ze dat doen.
pi_193209080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tering, routes bouwen in Garmin Connect gaat ook super handig en gelijk te uploaden naar de Garmin _O_
Zo doe ik het ook.
Aldus.
pi_193209875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:36 schreef Stienn het volgende:
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een Wahoo Elemnt Roam die is zaterdag voor ¤299 op futurum en je kunt ook nog de strava kortingscode gebruiken als je die hebt.
Mail over gehad of staat op hun site?
everyone's a critic...
even you ! !
  Forum Admin dinsdag 19 mei 2020 @ 18:50:22 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193210272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:37 schreef Coppi het volgende:
Balen zeg dat Strava betaald wordt. Als het een acceptabele prijs was zou ik het overwegen, maar 60 euro per jaar is veel en veel te duur. Ook erg balen dat 3rd parties nu geen toegang meer hebben. Dat betekent dat mijn betaalde Veloviewer account dus geen Strava data meer kan importeren?
Vreemd eigenlijk dat er geen Strava alternatief bestaat met segmenten enzo. Ik zou morgen overstappen.
Ze hadden wellicht veel beter geld kunnen vragen aan de third party apps. Lijkt erop dat ze in een soort van cash cow fase aangekomen zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193211233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:27 schreef the_critic het volgende:

[..]

Mail over gehad of staat op hun site?
Folder gehad, en ik had hem gister besteld. Kreeg netjes het verschil terug.
pi_193211453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:26 schreef Stienn het volgende:

[..]

Folder gehad, en ik had hem gister besteld. Kreeg netjes het verschil terug.
Merci.. Heb ff een geïnteresseerde getipt
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193212478
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:50 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ze hadden wellicht veel beter geld kunnen vragen aan de third party apps. Lijkt erop dat ze in een soort van cash cow fase aangekomen zijn.
Ben bang van wel. Serieus ik had willen betalen, maar wel een redelijker bedrag. Nu ze monopolist zijn met die segmenten kunnen ze alles maken.
pi_193212533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ben bang van wel. Serieus ik had willen betalen, maar wel een redelijker bedrag. Nu ze monopolist zijn met die segmenten kunnen ze alles maken.
Wat vind jij dan een redelijk bedrag?
Aldus.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:38:38 #178
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193213295
5e per maand....poe poe poe drama hoor *O*
.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 20:49:41 #179
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193213507
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:39 schreef Z het volgende:

[..]

Waar is je frame/zadelbuis/klem van gemaakt?
Zo te zien Alu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:51:40 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193213539
Een app als Strava bouwen en draaiend houden voor miljoenen dagelijkse gebruikers kost echt een hoop geld. Ik snap dan ook zeker dat dit geld kost, maar aan de andere kant zijn we nu eenmaal niet echt gewend aan het betalen voor apps en content.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:53:30 #181
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193213567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:37 schreef Coppi het volgende:
Balen zeg dat Strava betaald wordt. Als het een acceptabele prijs was zou ik het overwegen, maar 60 euro per jaar is veel en veel te duur. Ook erg balen dat 3rd parties nu geen toegang meer hebben. Dat betekent dat mijn betaalde Veloviewer account dus geen Strava data meer kan importeren?
Vreemd eigenlijk dat er geen Strava alternatief bestaat met segmenten enzo. Ik zou morgen overstappen.
Strava wordt niet betaald hoor. Er blijft een gratis en een betaalde app zoals die er nu ook al waren, maar de functionaliteiten voor de gratis app wijzigen wel.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:12:50 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_193213948
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:51 schreef Zwansen het volgende:
Een app als Strava bouwen en draaiend houden voor miljoenen dagelijkse gebruikers kost echt een hoop geld. Ik snap dan ook zeker dat dit geld kost, maar aan de andere kant zijn we nu eenmaal niet echt gewend aan het betalen voor apps en content.
Persoonlijk vind ik dat ze het compleet verkeerd aangepakt hebben. Ze hebben een soort van lock-in proberen te creeren door een ecosysteem te maken met 3rd party apps en gebruikers die afhankelijk zijn van Strava. Die lock-in hebben ze gemaakt door een groot gedeelte van de functionaliteiten gratis aan te bieden. Vervolgens kiezen ze ervoor om in 1 dag een complete draai te maken in un business model, killen het grootste gedeelte van de 3rd party apps en de functionaliteiten voor gratis users. De manier waarop verdient echt niet de schoonheidsprijs en komt over als een wanhoopsdaad.

Ik wens ze veel succes, maar ik denk dat een gebrek aan netwerk-effecten ze de das om gaat doen en ze een aardig gedeelte van hun userbase gaan kwijtraken.
pi_193214101
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:49 schreef D_A het volgende:

[..]

Zo te zien Alu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst dat zadeltasje lozen, dat is het meest lelijke en lawaaiige assesoire ooit.
Vakman pur sang
pi_193214119
Wat een gebitch over Strava trouwens, gewoon betalen en niet zeiken.
Vakman pur sang
pi_193214199
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eerst dat zadeltasje lozen, dat is het meest lelijke en lawaaiige assesoire ooit.
Wat kraam jij een hoop onzin uit... :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 21:36:06 #186
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193214491
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eerst dat zadeltasje lozen, dat is het meest lelijke en lawaaiige assesoire ooit.
Neuh.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_193214529
Wat een gemopper op strava, haha.
De routebuilder gaat eindelijk uit beta (als ik dcrainmaker screenshots zie aantal goede verbeteringen) en tja nu niet meer gratis.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:48:43 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193214710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ben bang van wel. Serieus ik had willen betalen, maar wel een redelijker bedrag. Nu ze monopolist zijn met die segmenten kunnen ze alles maken.
Je laat het klinken alsof segmenten het enige zijn waarvoor je fietst...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:50:01 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193214736
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eerst dat zadeltasje lozen, dat is het meest lelijke en lawaaiige assesoire ooit.
|:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:02:38 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_193215079
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een gebitch over Strava trouwens, gewoon betalen en niet zeiken.
Ik bepaal zelf waar ik wel en niet voor betaal. Strava gaat voorlopig niet bij mijn betaalde diensten komen. Het is leuk, maar zeker niet onmisbaar. En ik denk dat ze dat overschatten. Plus de manier waarop ze het doen is verre van chique, m.n. Richting andere bedrijven die gebruik maken van hun API. Die bedrijven hebben ook mensen in dienst. Het is echt schofterig om dat zonder enige vorm van voorbereidingstijd op te zeggen.
pi_193215084
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat ze het compleet verkeerd aangepakt hebben. Ze hebben een soort van lock-in proberen te creeren door een ecosysteem te maken met 3rd party apps en gebruikers die afhankelijk zijn van Strava. Die lock-in hebben ze gemaakt door een groot gedeelte van de functionaliteiten gratis aan te bieden. Vervolgens kiezen ze ervoor om in 1 dag een complete draai te maken in un business model, killen het grootste gedeelte van de 3rd party apps en de functionaliteiten voor gratis users. De manier waarop verdient echt niet de schoonheidsprijs en komt over als een wanhoopsdaad.

Ik wens ze veel succes, maar ik denk dat een gebrek aan netwerk-effecten ze de das om gaat doen en ze een aardig gedeelte van hun userbase gaan kwijtraken.
Ben wel benieuwd naar het alternatief in dat geval. Als social media zie ik geen gelijke op fiets gebied. Trainingsfunctionaliteiten is uiteindelijk wel gewoon de minderheid.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193215173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat kraam jij een hoop onzin uit... :')
Ja sorry, accessoire is het. :P

Ja maar dat is toch zo. Als je een toertocht rijdt en je hoort een hoop gerammel komt dat altijd uit zo’n zadeltasje.
Je binnenband doe je achterin je zak of met tape aan de zadelpen.
Zo heurt het. :D
Vakman pur sang
pi_193215238
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja sorry, accessoire is het. :P

Ja maar dat is toch zo. Als je een toertocht rijdt en je hoort een hoop gerammel komt dat altijd uit zo’n zadeltasje.
Je binnenband doe je achterin je zak of met tape aan de zadelpen.
Zo heurt het. :D
Slap gelul van wannebee's die door onzekerheid blind wat regels uitvoeren. Heb ook een klein tasje met klittenband onder het zadel. Rugzak is voor body en evt eten. Meeste profs en continentale renners zie je ook met tasjes rijden. Je trekt zo je fiets uit het hok en hebt alles bij en dat hoeft echt geen grote rammelende tas te zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193215302
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Slap gelul van wannebee's. Heb ook een klein tasje met klittenband onder het zadel. Rugzak is voor body en evt eten. Meeste profs en continentale renners zie je ook met tasjes rijden. Je trekt zo je fiets uit het hok en hebt alles bij en dat hoeft echt geen grote rammelende tas te zijn.
Dus wat jij doet is de norm?
Vakman pur sang
pi_193215372
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dus wat jij doet is de norm?
Nee gast, ben je een trol ofzo? :') Jij brengt het als de norm om geen tasje te dragen. Met of zonder tasje moet je zelf weten, maar laat een ander dat zelf bepalen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193215373
Ik rijd meestal zonder zadeltasje, alleen bij echt lange ritten doe ik het ook meteen goed en monteer ik een mega zadeltas 8-)
pi_193215451
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee gast, ben je een trol ofzo? :') Jij brengt het als de norm om geen tasje te dragen. Met of zonder tasje moet je zelf weten, maar laat een ander dat zelf bepalen.
Jij zegt net mensen zonder tasje zijn wannebe’s. Maar goed.

Lange ritten neem ik de gamelbak en lekker zonder bidons. :P
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:17:18 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193215455
Ik heb ook een zadeltasje met 2 banden, lichters, multitool en quick link. Inderdaad niet supermooi, maar heb de Essentials altijd bij me zonder moeite.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193215504
Kijk ook al ga ik deze strijd niet winnen maar als dat 1 zadeltasje minder is op de weg is het toch de moeite waard geweest.
#houdtafstand#staysafe#geenzadeltasje
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:21:39 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193215547
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk ook al ga ik deze strijd niet winnen maar als dat 1 zadeltasje minder is op de weg is het toch de moeite waard geweest.
#houdtafstand#staysafe#geenzadeltasje
:P

Gereedschapsbidon is chiquer, maar ben een drinker, dus dan moet ik van die lelijke triathlonbidons monteren om aan mn water te komen. Schiet je dus niks mee op.

Overigens maakt een goede zadeltas geen herrie.


En even peilen, Man Cave, ja of niet Lospedrosa?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193215551
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij zegt net mensen zonder tasje zijn wannebe’s. Maar goed.

Lange ritten neem ik de gamelbak en lekker zonder bidons. :P
Ik zeg niets over mensen zonder tasjes. Wel over lui die anderen daar op aanspreken :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193215695
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

:P

Gereedschapsbidon is chiquer, maar ben een drinker, dus dan moet ik van die lelijke triathlonbidons monteren om aan mn water te komen. Schiet je dus niks mee op.

Overigens maakt een goede zadeltas geen herrie.


En even peilen, Man Cave, ja of niet Lospedrosa?
Man Cave?
Nee joh gek. Een womanscave zou je moeten maken. Vrouw naar buiten schoppen en zelf koers kijken met de voeten omhoog :P
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:30:13 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193215721
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Man Cave?
Nee joh gek. Een womanscave zou je moeten maken. Vrouw naar buiten schoppen en zelf koers kijken met de voeten omhoog :P
Verbazingwekkend goed antwoord, vond je wel een mancaveman :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193215742
Trouwens in de race wereld worden de gamelbaks weinig gebruikt.
Deze zijn ideaal ook wel op de racer.
2,5 liter (of meer) water bij je en nog ruimte voor je tools en binnenbandjes .
Verder kun je drinken zonder handen van het stuur te halen (bv een steile afdaling).
Vakman pur sang
pi_193215775
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:49 schreef D_A het volgende:

[..]

Zo te zien Alu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon standaard montage pasta voor metalen. Krijg je je zadelpen er nog uit? Die dan ook ff lekker insmeren.
Aldus.
pi_193215784
Maar serieus...commentaar hebben op zadeltasjes, maar wel een camelbak dragen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193215787
Als je in orde bent, heb je sowieso geen gereedschap nodig onderweg. ;)
pi_193215855
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als je in orde bent, heb je sowieso geen gereedschap nodig onderweg. ;)
True, maar daar kom ik vaak pas onderweg achter ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:40:03 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_193215965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:02 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar het alternatief in dat geval. Als social media zie ik geen gelijke op fiets gebied. Trainingsfunctionaliteiten is uiteindelijk wel gewoon de minderheid.
Het social media aspect bij strava valt toch ook wel mee, en volgens mij valt dat niet perse weg met de nieuwe opzet toch?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 22:40:12 #210
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193215968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:33 schreef Z het volgende:

[..]

Gewoon standaard montage pasta voor metalen. Krijg je je zadelpen er nog uit? Die dan ook ff lekker insmeren.
Yes geen probleem om die eruit te krijgen. Top! :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:42:06 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_193216020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:33 schreef Patroon het volgende:
Maar serieus...commentaar hebben op zadeltasjes, maar wel een camelbak dragen?
Die snap ik ook niet helemaal. Zadeltasjes vallen nauwelijks op terwijl iedereen met een camelbak eruit ziet als een verdwaalde mountainbiker
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:43:07 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193216046
Ik ben nooit in orde
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193216206
Oh ja:
Geen volgwagen hebben. :')
pi_193216476
Pfff lijkt wel of oksel terug is..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193217246
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:06 schreef Z het volgende:

[..]

Wat vind jij dan een redelijk bedrag?
30 euro ongeveer.
pi_193217268
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Strava wordt niet betaald hoor. Er blijft een gratis en een betaalde app zoals die er nu ook al waren, maar de functionaliteiten voor de gratis app wijzigen wel.
Dat is zoiets als zeggen dat parkeren gratis blijft, alleen is het nu beperkt tussen 0:00h en 5:00h.
pi_193217295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat ze het compleet verkeerd aangepakt hebben. Ze hebben een soort van lock-in proberen te creeren door een ecosysteem te maken met 3rd party apps en gebruikers die afhankelijk zijn van Strava. Die lock-in hebben ze gemaakt door een groot gedeelte van de functionaliteiten gratis aan te bieden. Vervolgens kiezen ze ervoor om in 1 dag een complete draai te maken in un business model, killen het grootste gedeelte van de 3rd party apps en de functionaliteiten voor gratis users. De manier waarop verdient echt niet de schoonheidsprijs en komt over als een wanhoopsdaad.

Ik wens ze veel succes, maar ik denk dat een gebrek aan netwerk-effecten ze de das om gaat doen en ze een aardig gedeelte van hun userbase gaan kwijtraken.
Goede analyse. Ik raak nu ook mijn betaalde Veloviewer app kwijt. Daar baal ik meer van dan van het verlies van Strava.
pi_193217329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je laat het klinken alsof segmenten het enige zijn waarvoor je fietst...
Nee, de segmenten is het enige waarin Strava uniek is en waarom ik Strava heb. Het is niet waar ik voor fiets. Mijn ritjes vastleggen deed ik voor Strava met een andere app, maar de segmenten zijn wel erg leuk.
pi_193217749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:07 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ach, ik heb ook zo'n vriend die altijd volgas moet, zelfs als we een vriend meenemen die 5x per jaar fietst. Gaat hij er demonstratief 20 meter voor fietsen.

Fiets ik liever niet mee.
Gewoon stiekem afslaan dan :D
pi_193217973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:56 schreef Patroon het volgende:
Heb al mijn ritten van Strava in een bulk gedownload en gooi ik nu in Garmin Connect. ^O^
Daarin kan je ook segmenten voor jezelf aanmaken ^O^
Ik wist niet dat je dat ineens kon downloaden! Ga ik ook doen, staat nog wel wat uit het pre-Garmin tijdperk op Strava.

Dat Strava dit een keer zou gaan doen kon je zien aankomen. Ik lig er niet wakker van en ga zeker geen 60¤ betalen. Je hebt goede kans dat er nu juist ruimte ontstaat voor andere apps om bijvoorbeeld ook segmenten te implementeren, waar concurreren met Strava voorheen erg lastig was.
  woensdag 20 mei 2020 @ 06:19:25 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193218867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:39 schreef ddx het volgende:
Wat een gemopper op strava, haha.
De routebuilder gaat eindelijk uit beta (als ik dcrainmaker screenshots zie aantal goede verbeteringen) en tja nu niet meer gratis.
Jij bent dan ook een soort Strava influencer. ;)
Heb je al nagedacht hoe je de lagere aantallen kudo gaat opvangen nu al die zuinige toerders massaal afhaken?
pi_193218981
Start net strava op en ging naar de “training” tab , kreeg nu wel optie op maandelijks factureren en kon kreeg weer 60 dagen gratis , kortom ik heb tot half juli summit en daarna per maand gefactureerd , kan ik zelf besluiten hoe nuttig het is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193219031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Die snap ik ook niet helemaal. Zadeltasjes vallen nauwelijks op terwijl iedereen met een camelbak eruit ziet als een verdwaalde mountainbiker
Hoezo valt nauwelijks op. Ik zie het gelijk.
Maar iedereen heeft zijn eigen gebrek. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 20-05-2020 07:23:46 ]
Vakman pur sang
pi_193219129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:01 schreef the_critic het volgende:
Pfff lijkt wel of oksel terug is..
Inderdaad zeg. Ik zal wat meer uitloggen hier.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:25:14 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193219144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Ik zal wat meer uitloggen hier.
Ik vond het wel vermakelijk. 😄
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:29:46 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193219164
Ik rij ook al tijden met een zadeltasje rond met een biba, 2 co2 patronen, multitool, plakkers & quicklink.

Om dat alles elke keer in je zakjes te stoppen en dan eigenlijk al je ruimte kwijt te zijn was ik wel zat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:32:57 #227
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193219184
Alles vanaf 2009 staat op trainingspeaks, strava en garmin connect :). Ik verlies waarschijnlijk niet veel functionaliteit door de update. Al jaren betalend gebruiker van TP. Alleen voor de nieuwe routebouwer van strava zou ik evt betalen, de rest boeit me niet zo. Ik zou 't overigens wel jammer vinden als een groot gedeelte van de mensen die ik volg stopt met strava hierdoor. Ideeën voor leuke rondjes en de dagelijkse fietsfotos en updates van iedereen vind ik wel vermakelijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193219246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:32 schreef No-P het volgende:
Alles vanaf 2009 staat op trainingspeaks, strava en garmin connect :). Ik verlies waarschijnlijk niet veel functionaliteit door de update. Al jaren betalend gebruiker van TP. Alleen voor de nieuwe routebouwer van strava zou ik evt betalen, de rest boeit me niet zo. Ik zou 't overigens wel jammer vinden als een groot gedeelte van de mensen die ik volg stopt met strava hierdoor. Ideeën voor leuke rondjes en de dagelijkse fietsfotos en updates van iedereen vind ik wel vermakelijk.
Qua routebuilder werkt judise.nl eigenlijk beter dan die in strava. Ook de combinatie met streetview die er in zit is top.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:43:22 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193219248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:42 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat is zoiets als zeggen dat parkeren gratis blijft, alleen is het nu beperkt tussen 0:00h en 5:00h.
Maar de standaard functionaliteiten blijven toch gewoon bestaan in de gratis variant? Voor de reguliere gebruiker verandert er volgens mij niet zo heel veel...
pi_193219381
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Maar de standaard functionaliteiten blijven toch gewoon bestaan in de gratis variant? Voor de reguliere gebruiker verandert er volgens mij niet zo heel veel...
Ik begreep dat je je eigen positie en die van je vrienden niet meer kon zien op de segmenten.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:17:23 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193219457
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een gebitch over Strava trouwens, gewoon betalen en niet zeiken.
Er zijn gewoon te veel dingen waar je even 5 euro per maand voor moet betalen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:56:25 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193219803
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Er zijn gewoon te veel dingen waar je even 5 euro per maand voor moet betalen.
Waarom zou het gratis moeten zijn ik betaal ook contributie voor de wielerclub. Dat is 150.- per jaar ofzo.
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:04:58 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193219887
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom zou het gratis moeten zijn ik betaal ook contributie voor de wielerclub. Dat is 150.- per jaar ofzo.
Niet alle wielrenners zitten bij een wielerclub ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193219946
Weten jullie hoe het zit met de combi veloviewer/ statshunter en strava? Blijft dat werken zoals nu? Zou het persoonlijk nogal jammer vinden als het tiles verzamelen weg gaat vallen
pi_193220182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:11 schreef Rikkie99 het volgende:
Weten jullie hoe het zit met de combi veloviewer/ statshunter en strava? Blijft dat werken zoals nu? Zou het persoonlijk nogal jammer vinden als het tiles verzamelen weg gaat vallen
Alleen onderdelen die iets met segmenten doen gaan vervallen. Tiles gaan op basis van je ritten, niet op basis van segmenten. :)
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:59 #236
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193220279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Alleen onderdelen die iets met segmenten doen gaan vervallen. Tiles gaan op basis van je ritten, niet op basis van segmenten. :)
Volgens mij zelfs alleen apps die iets met de leaderboards doen. Dus segmenten uitlezen voor personal-bests kan nog, maar de veloviewer score niet.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193220462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik rij ook al tijden met een zadeltasje rond met een biba, 2 co2 patronen, multitool, plakkers & quicklink.

Om dat alles elke keer in je zakjes te stoppen en dan eigenlijk al je ruimte kwijt te zijn was ik wel zat.
Dit inderdaad. Zeker op lange ritten, wanneer ik veel vreterij meeneem en ook nog ruimte wil hebben om armstukken weg te kunnen stoppen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:16:52 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193220767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zeker op lange ritten, wanneer ik veel vreterij meeneem en ook nog ruimte wil hebben om armstukken weg te kunnen stoppen.
En ik vind het simpelweg niet fijn om hele volle zakjes te hebben. Ook zit ergens in mijn achterhoofd de waarschuwing die Knutdeijsbeer ooit gaf, dat er redelijk vaak mensen wervels breken door harde objecten in hun achterzakjes bij valpartijen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:23:25 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193220861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet alle wielrenners zitten bij een wielerclub ;)
Zouden ze moeten doen. En ik vond dat premium nooit veel toevoegde, dus misschien was die gratis versie wel te uitgebreid?
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:32:21 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193220978
Ik neem soms zelf lege CO2 patronen mee :')
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:33:43 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193221000
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik neem soms zelf lege CO2 patronen mee :')
Hoe krijg je dat voor elkaar? Zodra ik 'm gebruikt heb gaat hij de eerste de beste vuilnisbak in. Net als een binnenband.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:01:22 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193221386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Zodra ik 'm gebruikt heb gaat hij de eerste de beste vuilnisbak in. Net als een binnenband.
Ja, alles in de zakken stoppen en daarna niet meer aan denken.
pi_193221410
het hangt ook wel echt van de trui af. Ik heb een zo'n truitje van zulke slappe stof, als ik daar 2 reepjes in doe hangt het al onder mijn zadel en zie ik eruit als een pakezel. En in sommige andere kun je je halve huishouden wegstoppen en ziet het er nog Aero uit.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:05:04 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193221430
Krentenbollen kun je best comprimeren :') Toch lastig dat solo en lang.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:33:35 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193221749
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Krentenbollen kun je best comprimeren :') Toch lastig dat solo en lang.
Solo en lang zijn sportrepen wel een alternatief, vrij compacte calorieën. Gewoon iets zoeken met een hoge energiedichtheid voor normale ritten
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193221758
En tankstations ^O^
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193222271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En ik vind het simpelweg niet fijn om hele volle zakjes te hebben. Ook zit ergens in mijn achterhoofd de waarschuwing die Knutdeijsbeer ooit gaf, dat er redelijk vaak mensen wervels breken door harde objecten in hun achterzakjes bij valpartijen.
Ik ook niet, om dezelfde redenen. En onderweg valt er nog genoeg te kopen. Bij supermarkten en tankstations.
pi_193223373
Materiaal zit in de onderbuis van mn frame (Madone). Peperkoek en Gel in de achterzak. Verder bidon met KH en eentje zonder KH. Vaak ook nog extra flesje spa blauw in de achterzak plus tankstation stop bij Echt lange ritten.
pi_193223638
Van die bergruimte in je onderbuis is wel echt cool ja. Kan dat niet slecht voor je fiets zijn als je over hobbels rijdt en zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193223886
Ik heb voor de lange/solo ritjes een frametas vol moet reepjes/krentebolletjes en een blikje cola. Bevalt goed. En idd, het tankstation is altijd goed.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:10:33 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193224035
Net voor het eerst bijna een portier van een auto ingereden. Die sukkel stond op het fietspad geparkeerd en deed zijn deur open toen ik er langs reed. Hij zat er al een stukje in, want 2/300 meter ervoor stond hij er al.

Ik heb denk ik geluk gehad dat het een pickup was met zware deur, want als het een lichtere deur was geweest had ik er wel echt ingezeten. Ik glipte er nu nog net langs.

Je ziet in de grafiekjes terug dat ik stop met trappen en dat mijn hartslag omhoog gaat. Ik schrok me echt de pleuris.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:11:46 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193224055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Van die bergruimte in je onderbuis is wel echt cool ja. Kan dat niet slecht voor je fiets zijn als je over hobbels rijdt en zo?
Ik zou het niet toejuichen om alleen je tooltje er in te stoppen en dan over de kasseien te gaan, maar als die bergruimte vol zit of met zachte dingen (biba/repen/gels/kleding) kan er niets gebeuren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 mei 2020 @ 14:43:24 #253
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193224407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik begreep dat je je eigen positie en die van je vrienden niet meer kon zien op de segmenten.
Oh, ik zie dit nog steeds. Alleen het klassement op basis van gewicht en leeftijd is niet meer beschikbaar, maar daar keek ik toch al nooit naar. Verder kun je nog alles zien.
pi_193224775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou het niet toejuichen om alleen je tooltje er in te stoppen en dan over de kasseien te gaan, maar als die bergruimte vol zit of met zachte dingen (biba/repen/gels/kleding) kan er niets gebeuren.
Alles zit in een stevige stoffen hoes opgerold en kan geen kant uit. Anders zou het pure rammel ellende zijn natuurlijk.
  FOK!fotograaf woensdag 20 mei 2020 @ 16:38:13 #255
73911 ultra_ivo
pi_193225863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou het niet toejuichen om alleen je tooltje er in te stoppen en dan over de kasseien te gaan, maar als die bergruimte vol zit of met zachte dingen (biba/repen/gels/kleding) kan er niets gebeuren.
Ik heb ooit eens een test van een vakantietandem gezien waar de onderste verbindingsbuis de benzinetank voor de brander was.
pi_193225979
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Oh, ik zie dit nog steeds. Alleen het klassement op basis van gewicht en leeftijd is niet meer beschikbaar, maar daar keek ik toch al nooit naar. Verder kun je nog alles zien.
Klassement op basis van gewicht was altijd al een premiumactie. Ik was er altijd wel benieuwd naar gezien mijn behoorlijke gewicht.
pi_193227291
Meteen een stuk minder kudo's vandaag.
Aldus.
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:55:27 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193228328
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:59 schreef McM77 het volgende:
Ik heb voor de lange/solo ritjes een frametas vol moet reepjes/krentebolletjes en een blikje cola. Bevalt goed. En idd, het tankstation is altijd goed.
Aan wat voor ritjes moet ik in dat geval denken?
.
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:08:45 #259
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193228560
Wat een verbetering zeg, die nieuwe routebuilder.

:{w :{
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:37:00 #260
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193229044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:08 schreef Zelva het volgende:
Wat een verbetering zeg, die nieuwe routebuilder.

:{w :{
Als die goed is zou ik Strava wel overwegen.
pi_193229449
Heb er eigenlijk niks van meegekregen.
Is Strava dan nu betaald of ook nog gratis?
Maakt mij niet uit want betaalde toch al, iets wat toch hoort voor iets wat je zoveel gebruikt.
Vakman pur sang
pi_193229736
kan ik een KMC 10sp ketting met missing link installeren zonder die speciale tang? op youtube zie ik dat de missing link meestal al vrij gemakkelijk deels op zijn plek gaat en dat je dan door druk op de ketting te zetten de link helemaal op zijn plek krijgt. ik krijg hem met geen mogelijkheid deels op zijn plek. missing link valt er de hele tijd weer uit als ik aan de ketting trek.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:07:36 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193229743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Net voor het eerst bijna
Oh niks aan de hand man heb ik elke week.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:09:42 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193229809
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:07 schreef JohnDDD het volgende:
kan ik een KMC 10sp ketting met missing link installeren zonder die speciale tang? op youtube zie ik dat de missing link meestal al vrij gemakkelijk deels op zijn plek gaat en dat je dan door druk op de ketting te zetten de link helemaal op zijn plek krijgt. ik krijg hem met geen mogelijkheid deels op zijn plek. missing link valt er de hele tijd weer uit als ik aan de ketting trek.
Ja ik monteer die en dan zet ik de missing link aan de aandrijfkant en dan geef ik met de voet een harde trap op het pedaal, dan zit hij meteen goed.
pi_193229873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:07 schreef JohnDDD het volgende:
kan ik een KMC 10sp ketting met missing link installeren zonder die speciale tang? op youtube zie ik dat de missing link meestal al vrij gemakkelijk deels op zijn plek gaat en dat je dan door druk op de ketting te zetten de link helemaal op zijn plek krijgt. ik krijg hem met geen mogelijkheid deels op zijn plek. missing link valt er de hele tijd weer uit als ik aan de ketting trek.
Als je de link kwijt bent lukt het natuurlijk nooit.
Vakman pur sang
pi_193230233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik monteer die en dan zet ik de missing link aan de aandrijfkant en dan geef ik met de voet een harde trap op het pedaal, dan zit hij meteen goed.
Gast, je hebt mijn avond gered. In twee seconden zat hij op zijn plek! Waarschijnlijk de fout gemaakt door de ketting zonder het achterwiel erin te willen monteren. Daardoor geen spanning op de ketting. Maakt het wel makkelijker om de missing link erop te zetten. Maar dan is het dus vrijwelijk onmogelijk om zonder tang de missing link op z'n plek te trekken. Met het achterwiel erin, de missing link aan de bovenkant en dan even wat druk op de pedaal zat hij meteen op zijn plek! _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:16:16 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193231203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Gast, je hebt mijn avond gered. In twee seconden zat hij op zijn plek! Waarschijnlijk de fout gemaakt door de ketting zonder het achterwiel erin te willen monteren. Daardoor geen spanning op de ketting. Maakt het wel makkelijker om de missing link erop te zetten. Maar dan is het dus vrijwelijk onmogelijk om zonder tang de missing link op z'n plek te trekken. Met het achterwiel erin, de missing link aan de bovenkant en dan even wat druk op de pedaal zat hij meteen op zijn plek! _O_
Waterpomptang er schuin op zetten kan je 'm ook zo erop drukken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193231292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waterpomptang er schuin op zetten kan je 'm ook zo erop drukken.
Precies ik gebruikte een punttang toen ik nog niet zo’n tangetje had.
Vakman pur sang
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:24:46 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193231386
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Precies ik gebruikte een punttang toen ik nog niet zo’n tangetje had.[ afbeelding ]
En als je helemaal pro wilt zijn vouw je je ketting dubbel zodat je de link helemaal goed kan pakken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193233110
Ja, dat werkt altijd.

Zeg, zijn er ook anderen die problemen hebben met gpx-routes uploaden naar de Wahoo app?
pi_193233357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:53 schreef Tommeke het volgende:
Ja, dat werkt altijd.

Zeg, zijn er ook anderen die problemen hebben met gpx-routes uploaden naar de Wahoo app?
Ja bug is bekend bij wahoo. Veel mensen hebben hier momenteel last van
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193233642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:07 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ja bug is bekend bij wahoo. Veel mensen hebben hier momenteel last van
Ah thanks. Hopelijk ist snel over, want ik ga de komende dagen fietsen in Limburg.
  donderdag 21 mei 2020 @ 00:30:33 #273
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193234505
Ultieme kaas tip _O_
Openen met een goede tang of de schakel inklemmen met tie wraps en dan punttang erop
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 21 mei 2020 @ 07:40:34 #274
117107 MarcoD
.........
pi_193235912
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:07 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ja bug is bekend bij wahoo. Veel mensen hebben hier momenteel last van
Wat werkt er niet dan?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193236150
Ik heb bij Wahoo app probleem dat in Strava gebouwde routes een foutmelding geven als ik ze wil uploaden. Heb het kunnen oplossen door de gpx in RouteYou te uploaden en daarna van die site te downloaden. Gek genoeg pakt mijn app ze dan wel.
Demain, on roule
pi_193236180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ah thanks. Hopelijk ist snel over, want ik ga de komende dagen fietsen in Limburg.
Zei al dat je beter geen wahoo kon nemen ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:28:02 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193236230
Mio is idd veel beter die heb ik nl.
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:29:37 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193236245
Wat Lospedro zegt over die camelback vind ik een goede, ik heb zelf 1 vd decathlon met een liter waterinhoud en genoeg plek voor je centen telefoon en biba. Kan je met een snelpak aan gaan rijden bwvs.
pi_193236320
Wel een goede oplossing ja. Ik rij snelle trainingsritten voor KOM sowieso in een speedsuite.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193237266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ah thanks. Hopelijk ist snel over, want ik ga de komende dagen fietsen in Limburg.
:o ik ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:28 schreef kaasplankje het volgende:
Mio is idd veel beter die heb ik nl.
Nooit meer een mio :P
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:57:54 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193238075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:29 schreef kaasplankje het volgende:
Wat Lospedro zegt over die camelback vind ik een goede, ik heb zelf 1 vd decathlon met een liter waterinhoud en genoeg plek voor je centen telefoon en biba. Kan je met een snelpak aan gaan rijden bwvs.
Snelpak aan een een camelbag _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:04:56 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193238129
Ik was net naar Muiden toegereden, dan moet ik langs Amsterdam. Heen viel het nog wel mee, maar wat was het op de terugweg druk zeg :{

Hele groepen beginnelingen, tot wel 10 man per groep |:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193238405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik was net naar Muiden toegereden, dan moet ik langs Amsterdam. Heen viel het nog wel mee, maar wat was het op de terugweg druk zeg :{

Hele groepen beginnelingen, tot wel 10 man per groep |:(
Heb vanmiddag nog een rondje Utrechtse Heuvelrug op het programma staan maar dat zal ook wel filerijden worden ;(
Demain, on roule
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:51:12 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193238681
Haha dat heb je nu eenmaal in de provincie Utrecht.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:55:33 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193238745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Snelpak aan een een camelbag _O_
Zo zag ik ze 15 jaar geleden al bij de 24 uurs race en dat is best slim bedacht.
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:06:03 #286
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193238849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Haha dat heb je nu eenmaal in de provincie Utrecht.
Daarom al een reden daar niet te willen wonen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:29:55 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193239149
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Daarom al een reden daar niet te willen wonen.
In Brabant of Zeeland heb je volledige ruimte.
pi_193239322
In Limburg kun je lopen over de koppen. Veel succes voor de mensen die daar nu even lekker op vakantie gaan...
pi_193239424
Eerste keer op m’n plaat bij een oversteek automobilist zag m’n fietsmaat wel, mij niet.... hard remmen en te laat met uitklikken. Boem
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193239592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Limburg kun je lopen over de koppen. Veel succes voor de mensen die daar nu even lekker op vakantie gaan...
zou verboden moeten worden, al die e-bikers ;(
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:05:12 #291
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193239618
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:49 schreef Joene het volgende:
Eerste keer op m’n plaat bij een oversteek automobilist zag m’n fietsmaat wel, mij niet.... hard remmen en te laat met uitklikken. Boem
Lui zeker gelijk door gereden?
pi_193239720
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Lui zeker gelijk door gereden?
nee stapte nog wel uit , maarja ik lag al hè . Verder niks aan de hand mooie ketting tattoo en beetje zere heup.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:00:42 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193240243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Heb vanmiddag nog een rondje Utrechtse Heuvelrug op het programma staan maar dat zal ook wel filerijden worden ;(
Waarom zou je dat dan ook doen op een dag als vandaag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf donderdag 21 mei 2020 @ 15:36:13 #294
73911 ultra_ivo
pi_193241573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
In Limburg kun je lopen over de koppen. Veel succes voor de mensen die daar nu even lekker op vakantie gaan...
M'n weekend loopt van vandaag tot morgen. Vandaag maar wat aan m'n fietsen klussen zodat ik kan rijden als het rustiger is
  FOK!fotograaf donderdag 21 mei 2020 @ 15:36:41 #295
73911 ultra_ivo
pi_193241583
Sowieso is m'n schouder weer naar de klote dus ik kan toch niet lang rijden.
pi_193242527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je dat dan ook doen op een dag als vandaag?
Omdat ik ook vrij ben? Het was druk maar te doen. PR op Amerongseberg aangescherpt :)
Demain, on roule
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:40:18 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193242580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:34 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Omdat ik ook vrij ben? Het was druk maar te doen. PR op Amerongseberg aangescherpt :)
Dat je vrij bent lijkt me logisch, maar ik doelde er meer op waarom je naar zo'n drukke plek gaat. Helemaal in deze tijd :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193242660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat je vrij bent lijkt me logisch, maar ik doelde er meer op waarom je naar zo'n drukke plek gaat. Helemaal in deze tijd :+
Ik kon vanmorgen niet, wilde een niet al te lange rit doen vanmiddag, dan wordt het standaard Heuvelrug voor mij. Vandaar :s) . Misschien niet superslim, maar we moeten ook niet overdrijven. Op het fietspad langs de provinciale weg moet je af en toe wat slalommen, maar alle recreanten gaan toch die klimmetjes niet op. Ik heb me zelden moeten inhouden, en me gewoon netjes gedragen verder.
Demain, on roule
pi_193246546
Was ff met de urban Bike naar een feestje paar dorpen verderop. De fam met de auto dus ik lekker toeren.

Maar sjonge, het is nu wel officieel klaar met de 1,5m samenleving. Overal grote groepen mensen, zwemmers, veel jongeren
Vakman pur sang
pi_193246633
Hier houdt iedereen nog zo netjes mogelijk afstand. Het is we een stuk drukker, maar ik zie bijna iedereen toch we hun best doen om afstand te houden.

Ik was vandaag op de
Fiets naar het strand en ondanks de drukte was het gewoon allemaal best netjes.
Whatever...
pi_193247177
Waarom zou je nou in hemelsnaam naar het strand gaan vandaag.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')