Het is een proef, dus nee. Want reserveren enzo. Je kan dingen organiseren, echt.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:26 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Als je in één provincie de horeca opengooit, gaan mensen uit het hele land naar die provincie om uit eten en drinken te gaan. Lijkt me niet echt wenselijk.
Dan moet je ook gaan controleren of de reservering wel echt door iemand is gemaakt die in buurt woont en niet door iemand uit een andere provincie.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:27 schreef _I het volgende:
[..]
Het is een proef, dus nee. Want reserveren enzo. Je kan dingen organiseren, echt.
Wat maakt dat uit als ik gewoon mijn contactgegevens doorgeef en mee blijf doen aan het experiment?quote:Op maandag 18 mei 2020 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je ook gaan controleren of de reservering wel echt door iemand is gemaakt die in buurt woont en niet door iemand uit een andere provincie.
Het klinkt heel sympathiek wat je oppert maar er zitten wel wat meer haken en ogen aan.
Omdat je transportbewegingen zo veel mogelijk wil gaan beperken, je wil niet dat er een nieuwe haard opduikt in Flevoland omdat een persoon daar meegedaan heeft met een horeca experiment in Noord-Holland. Je wil het zoveel mogelijk gescheiden houden.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit als ik gewoon mijn contactgegevens doorgeef en mee blijf doen aan het experiment?
Als ik kies om deel te nemen aan het horeca experiment, ga ik niet kamperen. Je moet het wel willen zien.
Mogen mensen die meedoen niet gebruik maken van de reguliere kanalen als taxi en/of OV.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat je transportbewegingen zo veel mogelijk wil gaan beperken, je wil niet dat er een nieuwe haard opduikt in Flevoland omdat een persoon daar meegedaan heeft met een horeca experiment in Noord-Holland. Je wil het zoveel mogelijk gescheiden houden.
Dan kom je bijna terug op argument; Nederland is hier te klein voor.
Zo lijkt het wel te zijn gegaan. Hoe harder je zeikt hoe eerder je open mag. De sportscholen hebben zich redelijk stil gehouden tot de maatregelen bekend werden. Ik snap best dat verhaal met dat harder uitademen en aerosolen en alles. Maar het lijkt mij niet dat ze helemaal gedacht hebben dat op het moment dat mensen drinken die 1,5 meter een grote farce gaat worden. Er zal keihard worden gezongen en mensen gaan aan elkaar plakken. Laat staan de groepen jongeren die straks geweerd gaan worden omdat er geen plek is. Dat wordt een grote chaos. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat op 3 meter van elkaar sporten (waar veel sportscholen met een grote oppervlakte dat prima kunnen) gevaarlijker is dan die 100 man in een kroeg op 1 juli.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel eens over de willekeur, de kappersbond heeft blijkbaar betere lijntjes naar Den Haag dan de Sportschoolbond en de Efteling en campings wel open, wat een grap.
Het wordt al onderzocht.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Hoe denkt men hier over het optreden van huisarts Rob Elens bij op1? een charlatan of het onderzoeken waard?
Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn in Den Haag, daar komt het op neer.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:38 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel te zijn gegaan. Hoe harder je zeikt hoe eerder je open mag. De sportscholen hebben zich redelijk stil gehouden tot de maatregelen bekend werden. Ik snap best dat verhaal met dat harder uitademen en aerosolen en alles. Maar het lijkt mij niet dat ze helemaal gedacht hebben dat op het moment dat mensen drinken die 1,5 meter een grote farce gaat worden. Er zal keihard worden gezongen en mensen gaan aan elkaar plakken. Laat staan de groepen jongeren die straks geweerd gaan worden omdat er geen plek is. Dat wordt een grote chaos. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat op 3 meter van elkaar sporten (waar veel sportscholen met een grote oppervlakte dat prima kunnen) gevaarlijker is dan die 100 man in een kroeg op 1 juli.
Natuurlijk het onderzoeken waard! Op zijn website staan de namen van vele medici die zich achter hem geschaard hebben. https://zelfzorgcovid19.nl/medici/quote:Op maandag 18 mei 2020 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Hoe denkt men hier over het optreden van huisarts Rob Elens bij op1? een charlatan of het onderzoeken waard?
natuurlijk niet, dan krijg je juist een "waarom zij wel en wij niet" gebeuren wat tot meer escalatie leidtquote:Op maandag 18 mei 2020 10:24 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is een niet steekhoudend argument. Grootte heeft er niets mee te maken. Het gaat om het indelen van gebieden en definiëren van onderzoeksgebieden.
Als je in Noord-Holland sportscholen opent en in Friesland de terrassen, maakt het niet uit of mensen heen en weer reizen, het gaat namelijk niet om de mensen, maar om het effect van de handeling.
Zorg dat de mensen die er gebruik van maken goed gevolgd worden, et voilà. Hadden we prima kunnen doen in deze weken in gebieden waar de ziekenhuizen nagenoeg geen covid patiënten meer hebben.
Wel nee. Als je uitlegt wat de bedoeling is en met welk beoogd effect.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk niet, dan krijg je juist een "waarom zij wel en wij niet" gebeuren wat tot meer escalatie leidt
In principe geven ze dat in andere woorden ook toe dat ze met een ongekende situatie zitten en 'varen op de kennis die ze toegespeeld krijgen..' Die kennis bestaat echter uit onvolledig onderzoek.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn in Den Haag, daar komt het op neer.
Maar hij mag het niet meer doen, toch?quote:Op maandag 18 mei 2020 10:38 schreef _I het volgende:
[..]
Het wordt al onderzocht.
Maar een charlatan nee, want het is op dit moment een minder risico dan de vaccins die in grote getallen uitgedeeld gaan worden. Het was niet op lucht gebaseerd, en het is geen experimenteel medicijn.
ik denk toch dat je je medelanders wat overschat in dezequote:Op maandag 18 mei 2020 10:41 schreef _I het volgende:
[..]
Wel nee. Als je uitlegt wat de bedoeling is en met welk beoogd effect.
Of je nu alles open gooit op 1 juni, of 3 weken in mei gebruikt en alsnog open gaat in juni.
Zaken worden vaker getest in kleine groepen. Hoor je nooit iemand over dat ze zich tekort gedaan voelen. Het is wel een beetje beperkend denken allemaal.
De beste stuurlui staan aan wal is het toch.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe geven ze dat in andere woorden ook toe dat ze met een ongekende situatie zitten en 'varen op de kennis die ze toegespeeld krijgen..' Die kennis bestaat echter uit onvolledig onderzoek.
Klopt, stil gelegd door het RIVM.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hij mag het niet meer doen, toch?
Er zijn in het buitenland al een aantal ziekenhuizen bezig met verdere onderzoek.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Lijkt mij wel als de cijfers het nu toelaten. Zou vreemd zijn om 1 juni vast te houden alleen maar omdat het de eerste van de maand is. Elke dag dat het eerder kan moet worden gebruikt. Het kan miljoenen schelen.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men morgen overigens nog aan gaan kondigen dat het eerder open kan? Bedoel, als de seinen op groen staan zou de horeca er bijzonder blij mee zijn denk ik dat ze al vanaf vrijdag 29 of zaterdag 30 mei open zouden mogen.
Of jij onderschat. Ik heb vertrouwen in de mensheid.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk toch dat je je medelanders wat overschat in deze
Rutte liet al doorschemeren dat horeca open met Pinksterweekend een optie is. Zeker nu de cijfers mooi zijn.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:48 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Lijkt mij wel als de cijfers het nu toelaten. Zou vreemd zijn om 1 juni vast te houden alleen maar omdat het de eerste van de maand is. Elke dag dat het eerder kan moet worden gebruikt. Het kan miljoenen schelen.
Tja dit is dan ook echt het domein van de politiek, wetenschappers zouden experimenten gaan doen in gecontroleerde setting. Dan stukje bij beetje uitzoeken hoe het virus werkt, modellen van verspreiding maken, die toetsen in andere experimentele settings, ga zo maar door. Allemaal belangrijk en ook goed maar wat de wetenschap vooral goed kan is achteraf zeggen zo hadden we het moeten doen, of de volgende keer dat het gebeurt moeten we.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe geven ze dat in andere woorden ook toe dat ze met een ongekende situatie zitten en 'varen op de kennis die ze toegespeeld krijgen..' Die kennis bestaat echter uit onvolledig onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |