Hebben zwembaden geen richtlijn dat je thuis moet douchen/omkleden.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij ons is het zwembad inmiddels open gegaan. Ik vind het raar dat soortscholen niet kunnen maar zoiets wel.
Los van het chloor in het water adem je wel dezelfde lucht binnen in, deel je kleedkamers,douches,wc's.
Dus in je natte zwembroek naar huisquote:Op maandag 18 mei 2020 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hebben zwembaden geen richtlijn dat je thuis moet douchen/omkleden.
quote:Op maandag 18 mei 2020 10:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus in je natte zwembroek naar huis
Bij ons zwembad zijn de toiletten gesloten. Alleen in hoge nood mag je dan naar het toilet en moet je de sleutel ophalen bij de badmeester. Daarna wordt het toilet direct schoon gemaakt.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij ons is het zwembad inmiddels open gegaan. Ik vind het raar dat soortscholen niet kunnen maar zoiets wel.
Los van het chloor in het water adem je wel dezelfde lucht binnen in, deel je kleedkamers,douches,wc's.
Maar feit is ook dat de meerderheid geen klachten krijgt. Slechts een drager van het virus is.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:05 schreef miss_sly het volgende:
En ik wil deze er nog even ingooien:
https://nos.nl/artikel/23(...)-wekenlang-ziek.html
Duizenden patiėnten die met een al dan niet bevestigde covid-19-infectie thuiszitten, blijven weken ziek. Hun klachten worden vaak als "mild" betiteld, maar zijn dat in veel gevallen niet. Sommige mensen zijn al zeker twee maanden ziek.
Dit is een onderbelicht probleem. Al die mensen die ziek thuis zijn, kunnen ook niet werken, bijvoorbeeld. Afhankelijk van hoe ernstig de klachten zijn (alles valt onder 'mild' omdat ze niet ziek genoeg zijn om opgenomen te worden, maar zo mild lijken ze niet te zijn) is ook de vraag of ze volledig zullen genezen of er chronische klachten blijven.
Hier wel met looproutes, geen douches, thuis zwembroek aan (snel omkleden voor naar huis gaan mag wel), wc wordt na gebruik "ontsmet", maximum aantal mensen, eenrichtingsverkeer met baantjes zwemmen etc.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hebben zwembaden geen richtlijn dat je thuis moet douchen/omkleden.
Waanzin.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij ons zwembad zijn de toiletten gesloten. Alleen in hoge nood mag je dan naar het toilet en moet je de sleutel ophalen bij de badmeester. Daarna wordt het toilet direct schoon gemaakt.
Ik vraag me af hoelang dat zo blijft. Het boodschappenkarmeisje is bij onze AH ook al lang weer verdwenen. Er hangt nog wel ontsmettingsmiddel zodat je het zelf mag doen.quote:
Klopt.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoelang dat zo blijft. Het boodschappenkarmeisje is bij onze AH ook al lang weer verdwenen. Er hangt nog wel ontsmettingsmiddel zodat je het zelf mag doen.
Het is meer dat sportschoolhouders hun toko kunnen dicht gooien cq faillissement.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat gehamer op die sportscholen. Het klinkt vooral alsof de sportschool ondernemers bang zijn geworden dat iedereen er achter komt dat je je ook prima je thuis fit kunt houden.
Ikzelf heb nu veel meer tijd om me daar mee bezig te houden.
"March to the beat of your own drum" - Iets wat jij duidelijk doet. Velen hebben anderen en patronen nodig om voldoening uit het leven te halen.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat gehamer op die sportscholen. Het klinkt vooral alsof de sportschool ondernemers bang zijn geworden dat iedereen er achter komt dat je je ook prima je thuis fit kunt houden.
Ja inderdaad er hangt nu een bordje dat je het zelf moet doen. Bij onze super doen de meeste mensen dat. De supermarkt gaat steeds soepeler vind ik de enigen die zich niet fatsoenlijk aanpassen en zich vaak hinderlijk gedragen zijn de vakkenvullers/medwerkers van de supermarkt. De klanten houden zich beter aan de regels.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoelang dat zo blijft. Het boodschappenkarmeisje is bij onze AH ook al lang weer verdwenen. Er hangt nog wel ontsmettingsmiddel zodat je het zelf mag doen.
Ik heb familie met een sportschool en kan je vertellen dat dat zeker niet speelt. Natuurlijk gaat het in eerste instantie om je broek op kunnen houden. Je bent ondernemer en wilt je bedrijf waar je jaren aan hebt gewerkt niet zo maar ten onder zien gaan. Verder heeft de sportschool (puur uit deze persoonlijke situatie bekeken) tegenwoordig ook een heel grote sociale factor in het (dagelijks) leven van veel mensen. Werkelijk waar: 4 t/m 95 jarigen sporten daar en combineren het sporten met sociaal contact, een praatje, vrienden maken, gezond blijven of worden. Er wordt hier en elders soms heel snel over die bindende factor van een sportschool of sportclub gestapt. Natuurlijk moet alles volgens de richtlijnen ingericht zijn of worden, maar die drang om te sporten (in teamverband) bij een sportschool ligt ook bij diegene die zich bewust inschrijft om die stok achter de deur te hebben om ook daadwerkelijk te gaan. Het is een motivator en niet alleen omdat er maandelijks geld van je rekening wordt geschreven.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat gehamer op die sportscholen. Het klinkt vooral alsof de sportschool ondernemers bang zijn geworden dat iedereen er achter komt dat je ook prima je thuis fit kunt houden.
China is een mooi land ga verhuizenquote:Op maandag 18 mei 2020 11:08 schreef Simmertje het volgende:
Sportscholen toestaan die werken met een pasjes systeem zodat je kunt zien wie er wanneer op welk tijdstip binnen is geweest. Bezoekers een verklaring laten tekenen dat zij bij een besmetting in de sportschool akkoord gaan met het verstrekken van hun data naar het RIVM.
Gevalletje van wanneer de regel het doel wordt.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:09 schreef Cue_ het volgende:
Vind het wel vreemd dat je wel met een voorbijganger mag praten en in een groepje van 4 mag staan, maar niet met z'n vieren mag bbq-en ergens.
Je denkt dat alleen de ondernemers het lastig vinden? Ik heb nu al meer leden dan voor corona en train buiten met ze. Daar gaat je iedereen.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Je kan het ook beter doen, want zoals de meeste winkels het doen, is ook enkel maar een beetje half half. (beetje water, tig keer zelfde doekje, vieze hand vieze en schone mandjes aanraken etc etc)quote:Op maandag 18 mei 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Inderdaad er ontstaat een soort bewustwording van hoeveel onzin we al jaren lang in de lucht houden, ik denk dat menig huishouden ineens doorheeft hoeveel geld er wegspoelt aan volledig onbelangrijke bezigheden. En ik denk dat dat een horror scenario is voor ondernemers, dat de lelijke tasjesboer geen werk meer heeft omdat mensen doorhebben dat ze zeker geen lelijke tasjes nodig hebben.quote:Op maandag 18 mei 2020 11:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is meer dat sportschoolhouders hun toko kunnen dicht gooien cq faillissement.
Uhu. Dan hoor je weer boetes die zijn evallen aan zo'n 'groepje' en ineens denk ik van 'kut.. we hebben iets gepland dit weekend met vrienden buitenshuis.. misschien toch maar niet doen 'quote:Op maandag 18 mei 2020 11:10 schreef Vallon het volgende:
Gevalletje van wanneer de regel het doel wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |