abonnement Unibet Coolblue
pi_193141214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Daar lijkt het op wanneer je naar de grafieken kijkt.
Zo is het ook altijd gegaan met andere luchtwegvirussen die rondwaarden.

IMO is het goed nieuws, want het zou inhouden dat men zijn leven gewoon weer terugkrijgt, weer op vakantie en naar de kroeg kan.
Maar in deze thread verzet men zich er nogal tegen, houdt vast aan lockdowns, tweede golven en nieuwe normaal.
Ik neig naar jouw kamp, maar net als dat het voor de tweede golf schreeuwers nog te vroeg voor conclusies is, kunnen we ook nog niet met zekerheid zeggen dat ook dit virus uit gaat doven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193141233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Daar lijkt het op wanneer je naar de grafieken kijkt.
Zo is het ook altijd gegaan met andere luchtwegvirussen die rondwaarden.

IMO is het goed nieuws, want het zou inhouden dat men zijn leven gewoon weer terugkrijgt, weer op vakantie en naar de kroeg kan.
Maar in deze thread verzet men zich er nogal tegen, houdt vast aan lockdowns, tweede golven en nieuwe normaal.
Dat komt vanwege metingen tijdens de spaanse griep waarbij 1 stad wel een lockdown had en de andere niet. De lockdown stad had explosief minder besmettingen dan de andere stad
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 13:11:40 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_193141240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik neig naar jouw kamp, maar net als dat het voor de tweede golf schreeuwers nog te vroeg voor conclusies is, kunnen we ook nog niet met zekerheid zeggen dat ook dit virus uit gaat doven.
Dit. We kunnen het alleen maar hopen.
pi_193141256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Daar lijkt het op wanneer je naar de grafieken kijkt.
Zo is het ook altijd gegaan met andere luchtwegvirussen die rondwaarden.

IMO is het goed nieuws, want het zou inhouden dat men zijn leven gewoon weer terugkrijgt, weer op vakantie en naar de kroeg kan.
Maar in deze thread verzet men zich er nogal tegen, houdt vast aan lockdowns, tweede golven en nieuwe normaal.
Dit scenario is onwaarschijnlijk maar niet ondenkbaar. Wel een beetje bang voor dat men dit niet wil gaan toegeven, mocht het zo zijn, en krampachtig aan dan achterhaalde regeltjes blijft vasthouden.
I'll give you something to do
pi_193141273
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Daar lijkt het op wanneer je naar de grafieken kijkt.
Zo is het ook altijd gegaan met andere luchtwegvirussen die rondwaarden.

IMO is het goed nieuws, want het zou inhouden dat men zijn leven gewoon weer terugkrijgt, weer op vakantie en naar de kroeg kan.
Maar in deze thread verzet men zich er nogal tegen, houdt vast aan lockdowns, tweede golven en nieuwe normaal.
Ik heb je al 2x op foute informatie van jouw kant gewezen.

Het eerste is dat je stelde dat Australië pas maatregelen nam rond 23 maart, dat is niet correct. Al rond 15 maart was "social distancing" daar de norm.

Niet iedereen (!) gaf daar gehoor aan, dus werd het een maatregel. Maar dat de grafiek begin april afnam is zeker verbonden aan die "social distancing" sinds 15 maart.

Denemarken idem, je doet alsof daar alle maatregelen opgeheven zijn terwijl in de praktijk vrijwel iedereen nog aan social distancing doet.

Dat met het verlichten van de maatregelen er geen toename is, is overigens wel goed nieuws. Maar ook dat zal je per regio (provincie / gemeente) moeten monitoren. Een stad met is nu eenmaal gevoeliger voor verspreiding dan het platteland.

Maar stellen dat er geen maatregelen nodig waren, dan begrijp je echt niets van virussen. Een virus stopt niet magisch met verspreiden.

Dat zou ook gek zijn, want per land zijn er maar een paar mensen nodig geweest om het aantal besmettingen te halen wat we nu hebben. Het virus is nog hetzelfde virus als in maart, we hebben de verspreiding echter wel onder controle.
pi_193141301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb je al 2x op foute informatie van jouw kant gewezen.

Het eerste is dat je stelde dat Australië pas maatregelen nam rond 23 maart, dat is niet correct. Al rond 15 maart was "social distancing" daar de norm.

Niet iedereen (!) gaf daar gehoor aan, dus werd het een maatregel. Maar dat de grafiek begin april afnam is zeker verbonden aan die "social distancing" sinds 15 maart.

Denemarken idem, je doet alsof daar alle maatregelen opgeheven zijn terwijl in de praktijk vrijwel iedereen nog aan social distancing doet.

Dat met het verlichten van de maatregelen er geen toename is, is overigens wel goed nieuws. Maar ook dat zal je per regio (provincie / gemeente) moeten monitoren. Een stad met is nu eenmaal gevoeliger voor verspreiding dan het platteland.

Maar stellen dat er geen maatregelen nodig waren, dan begrijp je echt niets van virussen. Een virus stopt niet magisch met verspreiden.
Niet zo hard tegen Za. Za voorspelde als enige hier op de dag af de vervroegde versoepelingen. Za is een held.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:16:26 #257
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193141306
https://twitter.com/i/events/1219057585707315201

Slovenie heeft het eind van de epidemie in het land verklaard, na iedere dag minder dan 7 nieuwe besmettingen werden geregistreerd
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193141314
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet zo hard tegen Za. Za voorspelde als enige hier op de dag af de vervroegde versoepelingen. Za is een held.
Dat is niet waar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193141327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is niet waar
Wut. Hoe is dat niet waar verdomme.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193141365
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
Kappers meer afspraken in 3 dagen dan normaal in een maand. Ik heb zo'n gevoel dat zij het wel gaan overleven, goed om te zien ^O^
Schoonzusje was ontslagen per 1 april. Nou ja haar contract werd niet verlengd. Inmiddels weer aangenomen.
pi_193141419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wut. Hoe is dat niet waar verdomme.
Ik heb er niets van meegekregen.
pi_193141487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb je al 2x op foute informatie van jouw kant gewezen.

Het eerste is dat je stelde dat Australië pas maatregelen nam rond 23 maart, dat is niet correct. Al rond 15 maart was "social distancing" daar de norm.

Niet iedereen (!) gaf daar gehoor aan, dus werd het een maatregel. Maar dat de grafiek begin april afnam is zeker verbonden aan die "social distancing" sinds 15 maart.

Denemarken idem, je doet alsof daar alle maatregelen opgeheven zijn terwijl in de praktijk vrijwel iedereen nog aan social distancing doet.

Dat met het verlichten van de maatregelen er geen toename is, is overigens wel goed nieuws. Maar ook dat zal je per regio (provincie / gemeente) moeten monitoren. Een stad met is nu eenmaal gevoeliger voor verspreiding dan het platteland.

Maar stellen dat er geen maatregelen nodig waren, dan begrijp je echt niets van virussen. Een virus stopt niet magisch met verspreiden.

Dat zou ook gek zijn, want per land zijn er maar een paar mensen nodig geweest om het aantal besmettingen te halen wat we nu hebben. Het virus is nog hetzelfde virus als in maart, we hebben de verspreiding echter wel onder controle.
Maar dat is nou exact de reden van die grafieken. Spreader events afschaffen en voor de rest gewoon het oude normaal oppakken.

Wat diverse grafieken uit andere landen laten zien is dat het sluiten van kappers e.d. niet bijdraagt aan de daling van het aantal besmettingen.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:05 #263
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193141520
Sinds vandaag ben ik ook #stopdelockdown Vele sites en documenten gelezen van bewezen doctoren dat het eigenlijk best wel meevalt met corona en dat e regeringen gewoon willen dat je bang blijft zodat ze je gewoon kunnen blijven manipuleren. Ik ben er klaar mee, ik geef nu gewoon een hand als de ander dat wilt en ook een knuffel als de ander het nodig vind 😉 ik ben gestopt met bang zijn en wil geen nieuwe normaal en anderhalve meter waanzin.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:22 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193141528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
Kappers meer afspraken in 3 dagen dan normaal in een maand. Ik heb zo'n gevoel dat zij het wel gaan overleven, goed om te zien ^O^
Ben vanochtend geweest. De telefoon had vorige week woensdagavond na de persco van Rutte meteen roodgloeiend gestaan zei mijn kapper, en de twee dagen erna ook non-stop telefoon :D
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:31:26 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193141575
Die VVD-boys zijn natuurlijk wel heel sneaky dat ze alleen de geteste corona-doden laten tellen...

https://www.economist.com(...)ths-across-countries
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:32:11 #266
24329 KNAK
ff w88,......
pi_193141593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:16 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://twitter.com/i/events/1219057585707315201

Slovenie heeft het eind van de epidemie in het land verklaard, na iedere dag minder dan 7 nieuwe besmettingen werden geregistreerd
Het blijft bijzonder hoe de gehele wereld panisch en paniekerig reageerde op een virus, alles op slot gooide om besmetting en verspreiding te voorkomen, om nu vervolgens langzaam tot openen over te gaan ondanks dat er nog steeds gevallen zijn of zelfs bijkomen.
Waarom alles dan op slot gooien als het toch weer open gaat zonder dat het virus écht weg is...?

...nu kan men zeggen: " jaaaa, maar...het virus is nooit weg te krijgen", of " jaaaa, maar, eens moeten we toch open en de economie weer eens slinger geven", of " jaaaa, maar we hebben nu 1.5m maatregelen!"

Versoepelen moet wel, want de burgers pikken het niet veel langer meer. Dus we gaan allemaal 'open'. Die 1.5m onzin werkt niet en zal ook nooit gaan werken. Het virus zal dus theoretisch gezien vrij spel krijgen.

Neemt het virus toe? Dan moeten we weer dicht, maar dan hermetisch. Geen halfbakken maatregelen meer.
Neemt het virus af? Dan hebben we al sinds maart onszelf voor de gek (laten) (ge)houden en is het allemaal nep, list en bedrog geweest.
Mai pben rai~!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:33:35 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193141627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Heeft gelukkig maar een paar maanden geduurd ;(
op zich is dat best wel snel hoor voor een productielijn (beetje late reactie overigens, zat waarschijnlijk op een verkeerde pagina)
pi_193141668
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:29 schreef laracroftonline het volgende:
Sinds vandaag ben ik ook #stopdelockdown Vele sites en documenten gelezen van bewezen doctoren dat het eigenlijk best wel meevalt met corona en dat e regeringen gewoon willen dat je bang blijft zodat ze je gewoon kunnen blijven manipuleren. Ik ben er klaar mee, ik geef nu gewoon een hand als de ander dat wilt en ook een knuffel als de ander het nodig vind 😉 ik ben gestopt met bang zijn en wil geen nieuwe normaal en anderhalve meter waanzin.
:D
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 13:36:32 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193141684
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:29 schreef laracroftonline het volgende:
bewezen doctoren
Nou kom maar door dan.
pi_193141727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
Kappers meer afspraken in 3 dagen dan normaal in een maand. Ik heb zo'n gevoel dat zij het wel gaan overleven, goed om te zien ^O^
Waarop is dat gebaseerd? Als je normaal iedere 1 maand 1 centimeter van je haar laat knippen voor 25 euro en je hebt zojuist je kapper geboekt om 2 centimeter van je haar te knippen dan zijn ze nog steeds die hele maand omzet kwijt...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_193141728
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:29 schreef laracroftonline het volgende:
Sinds vandaag ben ik ook #stopdelockdown Vele sites en documenten gelezen van bewezen doctoren dat het eigenlijk best wel meevalt met corona en dat e regeringen gewoon willen dat je bang blijft zodat ze je gewoon kunnen blijven manipuleren. Ik ben er klaar mee, ik geef nu gewoon een hand als de ander dat wilt en ook een knuffel als de ander het nodig vind 😉 ik ben gestopt met bang zijn en wil geen nieuwe normaal en anderhalve meter waanzin.
Voor elke regering is deze pandemie een droom die uitkomt. Lekker de burgers onder controle houden en angst inboezemen. Zolang de kudde daar in blijft trappen zijn we er nog lang niet.

Onder de pet van deze crisis worden veel maatregelen zomaar zonder tegenspraak ingevoerd en we kunnen er niets tegen doen. Sterker nog het wordt goedgekeurd.

Ik heb niks te verbergen maar ik vind het een onprettig gegeven dat camera's mij in de stad in de gaten gaan houden of ik wel 1,5 meter afstand houdt. wat is het volgende? Een automatische bekeuring in de bus als ik toevallig geen 1,5 meter afstand houd?

Als je je bedenkt waarom wordt het alleen nog maar absurder.
pi_193141750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voor elke regering is deze pandemie een droom die uitkomt. Lekker de burgers onder controle houden en angst inboezemen. Zolang de kudde daar in blijft trappen zijn we er nog lang niet.

Onder de pet van deze crisis worden veel maatregelen zomaar zonder tegenspraak ingevoerd en we kunnen er niets tegen doen. Sterker nog het wordt goedgekeurd.

Ik heb niks te verbergen maar ik vind het een onprettig gegeven dat camera's mij in de stad in de gaten gaan houden of ik wel 1,5 meter afstand houdt. wat is het volgende? Een automatische bekeuring in de bus als ik toevallig geen 1,5 meter afstand houd?

Als je je bedenkt waarom wordt het alleen nog maar absurder.
ja joh!! Welke regering wil nou niet z'n hele economie in laten storten. Heerlijk toch!

Idiote complotdenkers....
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:39:59 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193141759
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voor elke regering is deze pandemie een droom die uitkomt.
Ja man, lekker de economie van je land naar de klote, alle burgers boos, staatsschuld door het plafond, werkloosheid als nooit te voren. Wat een droom. Flikker toch op.
pi_193141773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik heb je al 2x op foute informatie van jouw kant gewezen.

Het eerste is dat je stelde dat Australië pas maatregelen nam rond 23 maart, dat is niet correct. Al rond 15 maart was "social distancing" daar de norm.

Niet iedereen (!) gaf daar gehoor aan, dus werd het een maatregel. Maar dat de grafiek begin april afnam is zeker verbonden aan die "social distancing" sinds 15 maart.

Denemarken idem, je doet alsof daar alle maatregelen opgeheven zijn terwijl in de praktijk vrijwel iedereen nog aan social distancing doet.

Dat met het verlichten van de maatregelen er geen toename is, is overigens wel goed nieuws. Maar ook dat zal je per regio (provincie / gemeente) moeten monitoren. Een stad met is nu eenmaal gevoeliger voor verspreiding dan het platteland.

Maar stellen dat er geen maatregelen nodig waren, dan begrijp je echt niets van virussen. Een virus stopt niet magisch met verspreiden.

Dat zou ook gek zijn, want per land zijn er maar een paar mensen nodig geweest om het aantal besmettingen te halen wat we nu hebben. Het virus is nog hetzelfde virus als in maart, we hebben de verspreiding echter wel onder controle.
Je hebt het mis, ik doe niet net alsof de maatregelen overal zijn opgeheven, en ga juist steeds in op wat je hierboven schrijft.

1-De lockdown kan het effect niet gesorteerd hebben, daar zijn we het over eens, diverse grafieken tonen dat aan.

2-Blijft over de maatregelen die voorafgaand aan de lockdown genomen zijn, in Nederland vonden die plaats op 12 maart.
Wanneer die maatregelen effectief zouden zijn geweest zouden wij 1 a 2 weken later een positief effect moeten zien. Het tegenovergestelde is het geval:

pi_193141779
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ben vanochtend geweest. De telefoon had vorige week woensdagavond na de persco van Rutte meteen roodgloeiend gestaan zei mijn kapper, en de twee dagen erna ook non-stop telefoon :D
Kan de prijs weer mooi omlaag over een maand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')